Przewód zasilający separator podłączasz pod niebieski przewód w przejściówce.
Ten przecięty przewód (pin 5) od strony instalacji samochodu należy zaizolować, ponieważ występuje tam +12V stale i zwarcie go z masą spowoduje spalenie bezpiecznika. Natomiast od strony kostki w radiu (pojawia się na nim +12V po włączeniu radia), należy podłączyć do zasilania separatora antenowego (niebieski przewód), który służy do zasilania wzmacniacza...
Podstawić dla sprawdzenia zwykły separator antenowy (ok 16 - 20zł) - ma pasować wejście - do złącza anteny i wyjście do gniazda antenowego radia. Na przewód niebieski podać 12V ze sterowania automatycznej anteny z radia (też niebieski lub niebieski z białym paskiem).
Dzięki za odpowiedzi. Chcę jeszcze dopytać czy przewód antenowy da się wykryć takim detektorem?
Cześc, powiecie mi jak podpiąć ten separator antenowy?? Ten niebieski przewód gdzie go podpiąć?? auto seat ibiza 2007
Przewód od anteny jest schowany nad podsufitka a potem jest puszczony w słupku prawym lub lewym przedniej szyby, trzeba by zdjąc plastiki maskujące słupek, jak sie chłodno jak teraz potrafią pękać i trzeba zakupic drugi, potem w dól, pod kokpitem i do radia. W wnęce radiowej przewód skręca w prawo lub lewo, to ułatwi ci określenie w którym słupku jest...
Odłącz niebieski przewód (zasilanie autom. ant.) wyprowadzony z radia. Ale żeby radio odbierało poprawnie musisz zastosować separator antenowy. I właśnie do kabelka od separatora podłącz ten niebieski kabelek z kostki radia.
Forumowicze - szanujcie się trochę. Podniecacie się niewyraźnym zdjęciem kilku przewodów, a autor tematu nawet nie raczył wskazać o który mu chodzi.. Napisał wyraźnie 5x4, a Michał 74 natychmiast bezmyślnie wskazał na przewód antenowy. Ten YDY opisany niebieskim, charakterystycznym nadrukiem jest na pewno prod. Elpar. Niestety ten producent oznaczenie...
Proszę o radę... Auto VW Golf 2006. Wymieniłem radio fabryczne na Pioneer MVH-620BT. Wymieniłem antenę na dachu na nową ze wzmacniaczem (zasilana przez przewód antenowy). Zastosowałem separator (podłączony do niebieskiego przewodu z radia), a radio bardzo źle odbiera, sygnał słaby itd. Fabryczne radio grało dobrze..., gdzie jest problem?
Trzeba podpiąć pod niebieski przewód.
Ogólnie separator antenowy ma zapewnić oddzielenie wzmacniacza antenowego od radia które nie jest pod niego przystosowane. To czy jest dedykowany do jakiegoś samochodu to zazwyczaj kwestia samych końcówek. Sam separator też musi mieć swoje zasilanie dla tego też potrzebny jest ten dodatkowy przewód. Co do miejsca skąd zasilić separator to już jest kwestia...
No jeżeli idzie oddzielny przewód to znaczy że zasilanie nie idzie po kablu antenowym więc nie potrzebny separator. Podłącz ten kabel albo pod 12V po stacyjce albo najlepiej do niebieskiego kabla wychodzącego z radia (+12V po włączeniu radia). To jest kabelek od zasilania wzmacniacza antenowego umieszczonego w podstawie anteny.
Podłączone mam tak: Kreski: -biała ) +12v z odbiornika radiowego, niebieski przewód "ant" -niebieska) przewód antenowy ekran -czarna) przewód antenowy środkowy -czerwona) masa karoserii (tu nie jestem pewien czy był styk bo mam grubo farby w aucie w tym miejscu...) PS: antena to płetwa rekina. Kupiłem taką bo przez inne lała mi się woda do środka.
W kawałkach będzie :). 1 Tak, to zasilanie służy do automatycznej anteny, zasilania wzmacniacza antenowego lub sterowania wzmacniaczem zewnętrznym. 2 Po to jest niebieski przewód jak wyżej. Po wyłączeniu radia antena nie pobiera prądu. Jeśli antena ma wzmacniacz to dodatkowy jest niewskazany. 3 Ma być wolny. 4 Do zmieniarki. 5 Można jeśli "oszukasz"...
Bo masz niewłaściwie podłączone zasilanie radia. W kostce A (zasilanie radia) - odłącz i zaizoluj przewód (gruby, czerwony) od pinu 5 i do tego pinu podłącz niebieski kabelek od (dokupionego i zamontowanego) separatora antenowego. - zamień miejscami przewody pin 7 i pin 4 Na bezpieczniku radia powinno być stale +12V Odłącz tą brązową kostkę głośnikową...
Wzmacniacz antenowy zasilany jest napięciem +12V doprowadzanym przewodem antenowym z gniazda antenowego radia. Przy wymianie radia na nieoryginalne należy zastosować separator antenowy, którego przewód zasilający łączymy z niebieskim przewodem w kostce zasilania radia.
Nie pytaj o kolory przewodów bo tego chyba nikt nie zna na pamięć. Jeśli nie masz miernika, to weź żaróweczkę 12V z kabelkami i sprawdź które przewody służą do zasilania radia. Do żółtego podłącz przewód na którym jest stale +12V. Do czerwonego podłącz przewód na którym +12V pojawia się po włączeniu zapłonu i zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (chyba...
Cześc, powiecie mi jak podpiąć ten separator antenowy?? Ten niebieski przewód gdzie go podpiąć??
Z tego co widziałem w ofertach handlowych, ten model sprzedawany jest z adapterem przyłączeniowym na którego końcu nie ma gniazd ISO (są tylko końcówki przewodów), i być może stąd ten temat. Moja wątpliwość dotyczy głównie typu obłożenia kostki ISO A w samochodzie VW (pin5), bo jeśli jest tam stale +12V (SAFE), to nie można podać tego napięcia na (niebieski...
Jeżeli niebieski przewód z kostki radia ("ANT") podłączony jest do pin 5 w kostce ISO i po włączeniu radia następuje zmiana na wyświetlaczu w kokpicie, to i wzmacniacz antenowy jest zasilany.
Opis kabli kostki ISO Zasilająca: Czerwony - zasilanie po stacyjce. Żółty - stałe zasilanie pamięć radia Czarny - masa Niebieski - wzmacniacz antenowy prąd po włączeniu radia. Pomarańczowy - Przewód do regulacji jasności podświetlenia przycisków radia Jeżeli chcemy aby radio można włączyć bez przekręcania kluczyka, należy przewód czerwony (+12V Power)...
Sama przejściówka wtyku antenowego nie wystarczy. W Audi musisz zastosować separator antenowy do którego podłączasz przewód (niebieski) z pin 5 kostki zasilania radia, by doprowadzić zasilanie do wzmacniacza antenowego, który ulokowany jest w podstawce anteny.
Nie wiem co jeszcze mógłbym opisać, ale proszę bardzo zdjęcie. Przewód antenowy ze ściany (fiolet+niebieski) i przewód idący do TV (zielony i żółty). TV sprawdzony, przewód do TV sprawdzony tam nie ma usterki. Po zetknięciu żyły do TV (zielony) z ekranowaniem przewodu ze ściany (niebieski) wszystko działa. Jeżeli przy stykaniu zielonego z niebieskim...
Nie podejrzewam byś musiał naprawiać antenę. Może wystarczy zasilić wzmacniacz antenowy, który jest w cokole (podstawce) anteny. Ten Blaupunkt nie posiada napięcia w gnieździe antenowym. W miejsce zakupionego wzmacniacza sygnału zamontuj SEPARATOR ANTENOWY dedykowany do VW. Niebieski kabelek z separatora podłącz do niebieskiego z kostki radia (pin 5/...
Tak , pin nr 5 w złączu 3, Tu po włączeniu radia pojawia się napięcie +12V np do zasilania wzmacniacza antenowego lu audio. Z reguły niebieski przewód w kostce IsO od radia.
Załóż separator antenowy i podaj zasilanie na niebieski przewód. Jak nie pomoże to niestety słaby tuner radiowy- wymiana radia na droższego chińczyka.. taki za 400,- nie zadziała
Wielkie dzięki. Do brązowego przewodu(masa)jest podpięty czarny przewód( cienki), również do +12czerwno/niebieskiego jest podpięty cienki czerwony i niebieski. O co w tym chodzi ??? A gdzie podłączyć niebieski przewód wychodzący z gniazada antenowego ?
Podlącz do plusa z wyjścia radia . Najczęściej niebieski przewód.Tym przewodem zasilasz wzmacniacz antenowy.
Wtyk zaizolowany ma ekran tak lepiej odbiera , w zasadzie to radio lepiej odbiera na kawału przewodu niż na antenie . Dziś sprawdziłem 12V niebieski przewód pojawia się po uruchomieniu radia , przewód antenowy faktycznie nie ma zasilania , wniosek albo uszkodzony wzmacniacz mimo to fabryczne radio daje jakoś radę , albo to chińskie ma coś nie tak z...
Tak radio posiada zwykle gniazda ISO.lecz nadal nurtuje mnie kwestia tego separatora ,przekonalem sie o tym osobiscie.Z radia niebieski przewód "power antena " laczylem z niebieskim w separatorze i do niego tylko wchodzila końcówka antenowa wiec prąd szedł na przewód antenowy.
Zamień miejscami przewody doprowadzane do pin 4 i pin 7, odłącz przewód (niebieski) od pin 5. Dodano po 7 Zamień miejscami przewody doprowadzane do pin 4 i pin 7, odłącz przewód (niebieski) od pin 5. Jeśli ta stacja multimedialna nie jest dedykowana do VW, to prawdopodobnie będziesz musiał zastosować separator antenowy (zasilany z tego odłączonego niebieskiego...
Podaj model oryginalnego radia z tego samochodu najlepiej zdjęcie tył przód i nalepka znamionowa. Niebieski przewód z wtyczki ISO czyli power antenna (zasilanie anteny) na wyjściu powinno być na tym przewodzie 12V kabel ten połączyłeś do wzmacniacza antenowego tylko czy w tym samochodzie ten kabel nie powinien iść do gniazda we wiązce wychodzącej z...
Pod obojętnie który niebieski przewód w radioodtwarzaczu tam po włączeniu radia pojawia się napięcie 12V.
Prawdopodobnie wzmacniacz antenowy nie ma zasilania +12V (przeważnie niebieski przewód z radia).
Witam. Mam zespół N/O Unitra Radmor 30312/1, zasilacz 3371/1 oraz manipulator 3066/1. Problem tyczy się zespołu N/O, gdyż nie ma on gniazda do zasilacza tak jak ma np. zespół 3036/1. Zasilacz ma wtyczkę, w której to znajdują się 4 przewody oznaczone symbolami A, B, W i G. W ww. zespole jest "pęczek" przewodów, a dokładnie 24 przewody, z czego 10 zielonych,...
Witam, Mam Radmora 3033/12 i potrzebuję do niego schematu małej płytki przykręconej od spodu radia. Podłączone są do niej 4 przewodu: 2 niebieskie i 2 czerwone oraz przewód antenowy. Tak nawiasem mówiąc może ktoś wie, co to za płytka? Pozdrawiam
Witam, Octavia Tour 1.9 TDI 90 KM, 2005 r. Zmieniam radio oraz antenę na taką: https://obrazki.elektroda.pl/3112269500_... Jest to antena z zasilaczem. Jeden przewód (czarny), to antena, a drugi (czerwony), to boczne złącze, które podłączyć trzeba do prądu stałego 12 V. Moje radio to Blaupunkt Manchester 110. Do starego radia i starej...
Witam Przewód do zasilania wzm. antenowego zazwyczaj jest montowany w tej samej osłonie obok przewodu antenowego. zazwyczaj ma on kolor niebieski lub popielaty. powodzenia
U mnie w Passacie również jest w tylnej szybie tyle, że są dodatkowe ścieżki tylko dla anteny i nie grzeją one. Razem z przewodem antenowym idzie przewód zasilania wzmacniacza osobny ale przyczepiony do tego antenowego (czarny). Wystarczy go podłączyć do wyjścia radia odpowiedzialnego za sterowanie anteną (zazwyczaj niebieski) i wtedy będzie tylko zasilany...
Skoro na starym oryginalnym radiu działo sie to samo wiec pewnie bedzie antena do wymiany.W tej antenie wzmacniacz jest umiejscowiony w głowce anteny na dachu.w starszych samochodach guma parcieje na uszczelce anteny co powoduje ze dostaje sie tam woda i po wzmacniaczu.Raczej pewne ze masz antenke do wymiany Dodano po 2 zwróć uwage jeszcze na przewód...
Żółty przewód zamienić miejscami z czerwonym (powinny być do tego złączki na kablu). I koniecznie odłączyć niebieski przewód, zwykle potrzeba go podłączyć do separatora antenowego aby był poprawny odbiór radia (jak antena na dachu).
tam gdzie jest ta taśma izolacyjna w paski to jest to przewód wychodzący z anteny. przewód niebieski idzie do TV1 a odu jest póki co odłączone od rozdzielacza. Budowa rozdzielacza jest bardzo prosta. w środku jest drucik który dzieli się na dwa. Więc tam transformatora raczej żadnego nie ma. oba telewiozry działały normalnie na takim ustawieniu. Potrzebujesz...
Być może masz taki efekt bo stale podajesz +12V do pinu 5 radia, gdzie w tym radiu z tego pinu (po włączeniu radia) wyprowadzane jest napięcie służące do zasilania wzmacniacza antenowego. Na początek odłącz przewód (gruby, czerwono-niebieski) od pin 5 w czarnej kostce. Jak nie zamienisz miejscami przewodów na pin 7 i pin 4, to może występować efekt...
Zasilanie anteny nie pojawi się na wejściu antenowym radia. Do zasilania anteny służy separator, a zasilanie anteny pojawia się po włączeniu radia na jednym z pinów złącza ISO (niebieski przewód).
Kolego (at)chełmno piszący w kilku działach na raz i tym niebieskim ekranie - jak już włożysz przewód antenowy do gniazda w TV to uruchom w telewizorze strojenie/szukanie programów. Czy to ciebie przerasta?... Może czas poprosić tatusia, by to zrobił?... Kablowka a w dugim tv wszystko dziala a jest podlaczony pod ta sama siec Chyba wspólną sieć 230V......
No to kiedy już mamy jasność możemy podpowiedzieć. Jeśli do zasilania wzmacniacza antenowego masz odrębny przewód (nie ten główny z wtykiem do gniazda antenowego w radiu), to możesz podłączyć do niego niebieski kabelek z radia.
Witam. Posiadam radyjko marki Becker Grand Prix 2000. Radio podłączone zgodnie ze schematem. Wyświetlacz świeci się na pomarańczowo. Po za tym nic się na nim kompletnie nie wyświetla. Taśma wygląda raczej okej. Nie widzę aby gdzieś szło na niej zwarcie czy aby była gdzieś przetarta. Miałbym jeszcze pytanie odnośnie podłączenia anteny wyjścia są na 2...
To teraz piszesz, że musisz kupic separator, a wcześniej już napisłąę, że kupiłeś. Coś kręcisz. To w końcu masz, czy nie masz separatora? Bez niego nie podchodź nawet do podłączania radia, bo sygnał będziesz miał minimalny. Separator łączysz w szereg z przewodem antenowym, a dodatkowy przewód z niego wychodzący łaczysz z wyjściem REMOTE radia. Zwyczajowo...
O to właśnie pytałem. Gdzie miałeś podłączony ten niebieski? Czy do 12V, które jest w kostce zasilania radia (żółty ew. pomarańczowy przewód)? Czy teraz, to opisane miganie występuje mimo usuniętej wtyczki antenowej? Upewnij się czy przypadkiem nie masz zamienionych plusów w kostce zasilania radia. Na żółtym powinno być stale 12V, a na czerwonym dopiero...
Jeśli w samochodzie instalacja była oryginalna i dołożono radio też bez zmiany przewodów, to mamy sytuację, w której + po stacyjce z kostki samochodu przychodzi do radia na przewód żółty (czyli + , który powinien być cały czas) a + "cały czas" na + po stacyjce radia (czerwony). Dodatkowo - nie wiem, co z instalacji samochodu przychodzi na przewód niebieski...
Sprawdź też czy podłączony jest w kostce zasilającej niebieski przewód i czy jest na nim napięcie.Jeżeli tak jest musisz zastosować separator antenowy podłączany między anteną a radiem.
Nie taki (fot.2) moduł sugerowałem. Radio Concert wyprowadza sygnały tylko do głośników przednich. Jak chodzi o złącze antenowe, to sama przejściówka z ISO na DIN nie wystarczy. Musi zostać zastosowany separator antenowy w celu doprowadzenia zasilania (+12V z niebieskiego przewodu w kostce radia) do wzmacniacza antenowego, znajdującego się w podstawie...
Niebieski przewód to 12 V do zasilania wzmacniacza antenowego (a czasem sterowania automatycznej anteny lub wzmacniacza mocy). Plus pojawia się po włączeniu radia. Powinien być podpięty do kostki ISO wtyczka A pozycja 5. Jeśli coś tam jest to znaczy że jest zdublowany i ma być wolny (zaizolowany). Przyda się przy montowani wzmacniacza antenowego za...
Cześć, w "nowszej" grupie VW zasilane anteny odbywa się po kablu antenowym, w Bmw E36 Compact jest to dodatkowy przewód w kości radia który odpowiada za zasilenie "wzmacniacza antenowego". Sprawdź w złączu Kenwooda gdzie był podłączony kabel niebieski lub niebiesko biały do instalacji Audi i tam podaj plus po włączeniu rns-a, przy takim podłączeniu...
Oryginalne radio zasilane było tylko stale występującym napięciem +12V (pin15) i minusem GND (pin12). Włączanie i wyłączanie radia (kluczykiem), oraz inne funkcje radia sterowane były poprzez CAN. Radio JVC ma główne zasilanie (stale +12V memory) na przewodzie żółtym, który podłączasz do pinu 15 i minus (GND) na przewodzie czarnym, który podłączasz...
Doprowadź zasilania do poprawności, czyli na żółtym stałe 12V, na czerwonym +12 po stacyjce. To są kolory z uniwersalnej kostki oczywiście. Ty sobie dopasuj zgodnie z instalacją auta na podstawie opisów. Wiesz, ten niebieski przewód powinien aktywować zmianę informacji na wyświetlaczu, bo w tych oplach jak radio wyłączone, to wyświetlacz pokazywał datę,...
Ani Becker, ani Clarion nie ma układu zasilania (+12V) na gnieździe antenowym. Anteny pasywne nie wymagają żadnego zasilania. Anteny aktywne w zależności od konstrukcji, zasilane mogą być dodatkowym przewodem lub przewodem sygnałowym np. jak w VW/Audi. Jeżeli masz antenę z dodatkowym przewodem, to ten przewód podłączasz do niebieskiego przewodu z radia,...
Pierwsza i rutynowa sprawa to antena. Możesz mieć zaśniedziałe złącza między radiem a anteną, może być przewód antenowy gdzieś uszkodzony (przycięty bądź przedarty) sprawdź to dokładnie. A co do niebieskiego kabla to nim idzie tylko sygnał do wysuwanej anteny.
W kostce zasilania radia w VW Lupo napięcie podtrzymania (12V stale) występuje na pinach 5 i 7a napięcie po stacyjce (Switch Kontrol) na pin 4. Z kostki przejściówki (Alpine - ISO)musisz wyjąć wtyk niebieskiego kabelka by nie podawać 12V z auta do układu załączania sterowania automatycznej anteny, znajdującego się w radiu. Przewód żółty z radia podłącz...
Nic dziwnego i pewnie powaliłeś radio. Niebieski przewód to zwykle wyjście sterujace anteną automatyczną na którym pojawia się zasilanie które przywarte do masy uszkadza radio. Niebieski nie jest wejściem antenowym. Nie patrz na kolory bo producenci nie trzymają się ich a na funkcje kabli. Mam nadzieję tylko że karty sieciowej w komputerze nie podłączasz...
A dlaczego chcesz kombinować z włącznikiem, w radiu powinieneś mieć wyjście na elektryczną antenę (niebieski przewód) i pod niego podłącz + ze wzmacniacza. Pozdro.
Możesz zakopać. Lepsza jest niebieska rura od wody. Michał
ten przewód niebieski w kostce zasilającej jest to zasilanie antenowe o ole się nie mylę (jeśli tak jest to przepraszam ktoś wprowadził mnie w błąd) ale jeżeli to zasilanie anteny to jakie powinno tam być napięcie? Tak, może to być zasilanie wzmacniacza antenowego (o ile takowy jest) napięcie występujące to 12V po załączeniu radia. Wtyczka powinna...
1 sprawa. Jakie to auto i czy instalacja jest oryginalna? Jeśli jest to oryginał VW z golfa 3/4 to: zamień S z + bo chinol ma zasilania stacyjka/stałe12V zamienione. Dodatkowo warto odciąć "słoneczko" bo radio ma tam wyjście na zasilenie anteny/wzmacniacza itp. Możliwe że piny 1 ,2 i 3 trzeba będzie odpiąć Witam. Tam gdzie słoneczko to radio chińskie...
W niektórych dziełach niemieckich inżynierów zasilanie wzmacniacza antenowego jest realizowane poprzez kabel antenowy i idzie ta sama żyła co sygnał i jest podawane bezpośrednio z radia. Więc jeżeli zmienisz radio na nieoryginalne ,zasilanie zniknie.Konieczne wtedy jest zastosowanie separatora napięcia/sygnału i podanie przez niego dodatkowe zasilania...
Witam. Nie napisałeś kolego jakie masz radio,czy markowe czy "noname". Złącze które jest na foto to powiedzmy iso w innej obudowie.To teraz standard w większości aut grupy VW,Ford, Mercedes,i auta z francji nazywamy Fakra.W żadnym tego typu złączu poza niektórymi modelami Forda nie ma plusa po stacyjce. Z reguły są dwa stałe plusy,masa oraz dwa przewody...
Niebiesko biały przewód oznaczony jako P.CONT Nie występuje w złączu ISO (najprawdopodobniej) ale powinien wystawać z radia. Jest to przwód używany do sterowania "dopału" czyli spokojnie zasili wzmacniacz antenowy.
Abasco produkuje różne rzeczy ale na 100% kolega kupił wzmacniacz antenowy. Jeśli masz tylko czerwony przewód to podłącz go do kostki radiowej do przewodu na którym pojawia się + 12V po włączeniu radia ( przeważnie niebieski przewód ). Jeśli masz czarny to podłącz go do masy.
Ta szara kostka z czarnymi końcami to wzmacniacz antenowy. Wywal to gówno w cholerę. Radzę w ogóle nie czytać porad z postu #2, bo nie ma tam nic pomocnego. A już określenie któregoś ze złącz jako RAKU-2, świadczy o braku wiedzy. Nie zdradziłeś b. ważnej informacji. W jakim samochodzie masz to radio???? Z zamieszczonych zdjęć rozpoznaję, że samochód,...
podłączenie z pod stacyjki A napięcie +12V do separatora antenowego powinno zostać pobrane z kostki radia, z przewodu "ANT" (niebieski). Wzmacniacz antenowy ma być zasilany tylko wtedy gdy włączone jest radio. Na przewodzie +12V ze stacyjki mogą występować zakłócenia skutkujące niepoprawną pracą wzmacniacza antenowego i nanoszące się na sygnał antenowy.
Na tym niebieskim przewodzie o którym piszesz mam napięcie 12V względem gnd, to aby na pewno ten przewód? Mam go zewrzec do gnd aby uruchomić wzmacniacz antenowy? Absolutnie NIE. Post #2 wyjaśnia jak to podłączyć, jeśli sam nie potrafisz tego, to udaj się do serwisu Audio.
Kupiłem ten separator antenowy ale szczerze powiem że jest gorzej niż przed montażem. Nie łapie podczas przeszukiwania automatycznego żadnej stacji. Jak ustawie z najlepszym zasięgiem stację to gra ale zauważyłem że jak podstawie rękę na podszybie od strony pasażera to automatycznie gubi zasięg i strasznie szumi. Separator podłączyłem pod +12V (antenowy)...
Obecnie masz od strony radia połączone przewody czerwony i żółty, które biegną do pinu 7 (stale +12V) w kostce A. Brakuje w tej przejściówce przewodu (czerwonego) na pinie 4 (ACC = S kont.) gdzie +12V pojawia się po włączeniu zapłonu. Osadź przewód na pin 4 A i połącz go z czerwonym biegnącym do radia. https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Audi/...
Kupiłem radio Clarion BD149R po tym jak skradli mi Pionieera DEH 1600R oba radia miały problem z łapaniem stacji FM. W warsztacie wymienili mi najpierw antenę na taką ze wzmocnieniem i faktycznie łapie multum stacji. Podczas jazdy albo jak auto jest zaparkowane w różnych miejscach sygnał jest różny. Raz słychać szumy, raz stacje dosłownie przenikają...
Co do zasilania anteny, to poczytałem napisy na przewodach kostki ISO, i jest tam niebieski przewód z napisem "power antenna". Radio wystawia na ten przewód napięcie w celu zasilenia zewnętrznego wzmacniacza antenowego lub mechanizmu wysuwania automatycznej anteny teleskopowej. Wzmacniacz wbudowany w podstawę anteny bierze swoje zasilnie z kabla koncentrycznego...
Też mam B4 i też miałem taki problem:) Żeby radio dobrze odbierało niezbędny jest separator antenowy z dodatkowym kablem zasilającym. I nie potrzeba ciągnąć dodatkowego kabla zasilającego wzmacniacz anteny. Fabryczne radio podawało bezpośrednio zasilanie przez przewód antenowego żyłą środkową do wzmacniacza anteny, niefabryczne radia nie podają zasilania...
Witam Tak sie sklada ze moim hobby jest akwarystyka i zajmowałem sie jusz takimi rzeczami ! owszem wykonanie tzw. nocnego oswietlenia niejest zadnym problemem i kazdy moze je wykonac w swoim kawarium ! Oczywiscie takie oswietlenie niemoze byc oswietleniem glownym gdyz i ryby i rosliny potrzebuja czasem dnia ale wieczorami i noca takie oswietlenie bardzo...
Witam szukam informacji który przewód w w/w samochodzie przy kostce ISO jest od zasilania wzmacniacza antenowego. Na innych forach wyczytałem że jest to kolor niebieski, zielony, czerwony z szarym paskiem nie chciałbym tak w ciemno podawać zasilania na inne przewody, wiem że można by było się dostać od strony anteny (w podsufitce) i sprawdzić jaki jest...
Znajomy od którego kupiłem te radio, dał mi tylko same radio. Nie wychodziły od niego żadne przewody, wtyczki i tak dalej. W serwisie caraudio, gdzie kupiłem adapter antenowy, serwisant kazał mi tylko z oryginalnej wtyczki uciąć jeden przewód i podpiąć do niego ten niebieski od adaptera. I powiedział, że będzie działać na 100%. A wracając do znajomego,...
Witam. Mam problem z zamontowaniem radia JVC w mazdzie. Podłączyłem zasilanie i głośniki ale problem z radiem bo mam 2 anteny jedna na dachu a druga wysuwana bodajże automatycznie. Mam dużo kabli wychodzących w samochodzie i pytanie który do czego i jak to sprawdzić? W radiu mam niebieski przewód do automatycznej anteny ale do którego kabla podłączyć??Mam...
Ale namieszałeś. Przede wszystkim należało by elektryka kopnąć w 4 litery za to że nie zrobił Ci tego od razu a z Twoim pojęciem będzie kłopot. Otóż jak pamiętam to Opel ma plus stały i plus od zapłony zamienione miejscami. Więc rozgałęziony żółty przewód będzie w nim plusem który jest odłączany przez kluczyk a nie plusem stałym jak w większości innych...
Witam Panowie zakupiłem nowe radio, jak w temacie. Podpoiłem kostki wszystko spasowało niestety dziś rano zauważyłem, że radio nie trzyma zakodowanych stacji i ustawień. Macie jakiś pomysł jak to podłączyć? Na forach wyczytałem że należy zamienić żółty z czerwonym ale wtedy radio gra cały czas a ja chce aby się wyłączało po wyciągnięciu kluczyka. Czy...
Po pierwsze to w każdym aucie koncernu Vw antenę zasila fabryczne radio. Przy zastąpieniu go innym należy zasilać antenę za pomocą separatora antenowego. Łączymy do przewodu z radia oznaczonego jako "ant aut". Tu uwaga: W wolskwagenach ten przewód jest zajęty przez zasilanie dla orginalnego radia( Niebiesko-pomarańczowy). Należy go przeciąć lub dać...
Witam. Zasilanie tej anteny z wzmacniaczem polega na podaniu napiecia z radia, zazwyczaj to niebieski kabelek "+"- podający zasilanie po włączeniu radia(mase dostaje z budy i ekranu kabla antenowego). Przy takiej antenie jest taki przewód do którego należy to napiecie podłączyć. A płytka w antenie może być uszkodzona. Więc polecam wymienić tą antene...
Witam, jeżeli zamontowałeś antenę ze wzmacniaczem to ten niebieski przewód jest do zasilania tego wzmacniacza. Z chwilą włączenia radia na tym przewodzie pojawia się +12V. Ten przewód powinien być podłączony do przewodu idącego do podstawy anteny razem z kablem antenowym.
Tam gdzie jest napisane zaciski anteny to podłączasz te 2 czerwone punkty (środkowy drut kabla koncentrycznego) pod zaciski do których przykręca się symetryzator albo wzmacniacz antenowy . Masa jest zaznaczona niebieską linią - trzeba połączyć wszystkie oploty kabla koncentrycznego. Szkoda że tam tego nie piszą, ale w radiotelefonach wykorzystuje się...
dodatkowo zauważyłem że jak dotknę dłonią przewód antenowy to pomiar mi spada Świadczy to o tym, iż antena jest totalnie w tzw. "malinach". Poczytaj sobie ten wątek w sprawach strojenia jako temat podwieszony na niebiesko : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Pozdrawiam.
Zaraz tam rozbudowany... Siedział jakiś wzmacniacz, a instalacja jest zrobiona po taniości. I do tego przez rzeźnika, rzeźbiarza i kosmonautę w jednym. 1. Odpinasz starą przejściówkę ISO - dotychczasowe radio. Pewnie i tak się nie przyda. 2. Te przewody głośnikowe spięte szybkozłączkami z oryginalnymi, to powroty sygnału z dotychczasowego wzmacniacza...
Podłącz na chwilę ten niebieski przewód do zasilania i zobacz czy dźwięk się pojawi. ten niebieski kabelek jest od anteny, łączy się on z jakimś innym(przy okazji odstaje własnie koncowka) i wchodzi do jakiejs małej puszki, w która wpinam kabel od anteny i działa to jako przejsciówka z innym wyjściem antenowym(np. do radia pioneer)
Witaj, Zanim zabierzesz się za grzebanie we flaczkach odbiornika kilka pytań: 1. Gdzie jest wpięty odbiornik w komputer? Jeśli włożony w gniazdo USB z tyłu komputera a komputer schowany pod stołem to można liczyć się ze stratami sygnału. To są urządzenia RF bardzo małej mocy dlatego zalecana jest widoczność modułów między sobą. Spróbuj podłączyć moduł...
1. Zawsze sprawdź napięcia stałe. czy 24V jest w normie? 2. Jeżeli jest to szum w głośniku to w grę wchodzi kilka tematów: - sprawdziłbym stany styków przekaźnika antenowego, bardzo często upala sie styk podający -24v na nadajnik i -24V na odbiornik; jest to niemal regułą, jak jest to przekaźnik f-my Telfa a nie Siemens-Halske, szum to objaw coraz silniejszego...
Witam bardzo serdecznie. Posiadam golfa 3 z 92 roku, nie posiadam oryginalnego radia, wygrzebałem ze staroci jakiegoś LG czyta płyty itp lecz problem pojawia sie gdy chce słuchać radia. Nie wyszukuje stacji a jak już to zrobi to max 2 wiec postanowiłem cos z tym zrobić mój wybór padł na zakup nowej anteny lecz Pan w sklepie elektronicznym doradził aby...
Witam!!! Mam mały problem a mianowicie posiadam radio Sony CDX-S2250s niedawno kupiłem wzmacniacz wszystko pięknie ładnie podłączyłem zasilanie 12v + z akumulatora, masa pociągnięta z budy, kabelek Remote no i właśnie gdzie go podłączyć???? Przed sobą mam schemat podłączeń z tego radia i i wywnioskowałem ze aby mieć na nim napięcie 12v do rozruchu wzmacniacza...
Witam, posiadam w autku radio Sony XR-1300R.. było ono zamontowane w nim jak go już kupiłem..Fajne radyjko Ale mam problem bo jeśli jadę kiepsko odbiera stacje.. na postoju jest dobrze, czysto, ale pod każdą linią napięciową nad drogą lub w jakimś zagłębieniu czy między drzewami zaczyna szumieć.. Co prawda mieszkam na trochę "słabym" terenie ale w drugim...
Za jakość instalacji wewnątrz budynku odpowiada jego właściciel - tak jest w wielu krajach i można tego dochodzić na drodze sądowej. Twoje pomiary wskazują na złe połączenie kabli: niebieski-brązowy: ~239V wahanie podczas pomiaru +-1V - OK! niebieski-żółto-zielony - 239V - źle! tu powinno być 0V AC ! brązowy-żółto-zielony 0V - źle tu powinno być 0V...
Witam szanownego kolege PRESKALERA! Zajżałem na link jaki mi pan podał! Całkiem iekawe informacje! Jednak pragne wrócic do pańskiego rysunku nha tym forum! Otóż nie do końca go rozumiem (wiem że to wyjatkowo prosty rysunek i kazdy głóupi wie co na nim jest, jedank ja mam kila pytań) -To niebieskie to miedziana lub aluminowa rurka która ma pewna długośc...
Niebieskie gniazdo jest od anteny GPS, zielone nad wentylatorem od radia satelitarnego. Radio z USA wymaga zmiany softu na europejski bo ma inny system strojenia. Antenę FM/AM podłącza się do gniazda podwójnego od trony bliższej ścianki obudowy. Do prawidłowego odbioru powinna być podłączona też druga antena FM. Anteny FM oryginalne współpracujące z...
W japończykach w instalacji do radia często nie ma przewodu masy zasilania, wtedy radio dostaje ją na obudowę poprzez śruby i metalowy kosz w aucie,... sprawdź czy masz masę na radiu. Zasilanie mierzyłeś na włączonym radiu względem obudowy radia ??? (Dlatego chciałem żebyś podłączył to radio w innym aucie ) Niebieski przewód z chinola to wyjście tzw....
W cc jest standardowo wyprowadzone stałe zasilanie i masa oraz przewód antenowy (bo w nowej pandzie to już nie zawsze). Podłączasz to: czerwony i żółty z radia razem, masa do masy. Wtedy masz radyjko niezależnie od stacyjki włączane i wyłączane. Możesz też sobie podciągnąć zasilanie z jakiegoś punktu, w którym zasilanie pojawia się w momencie przekręcenia...
W praktyce nie ma instalacji antenowych uziemianych, a jeśli są to bardziej przez przypadek kiedy Yaga lub log są przykręcone do masztu wkopanego w ziemię. Z drugiej strony sprzęt konsumencki to głównie II klasa ochrony i brak zacisku uziemiającego, a po trzy - uziemień w domu jednorodzinnym w pokojach nigdy nie widziałem. A przewód PE w gniazdku z...
uszkodzony przewód antenowy przewód antenowy telewizor przewód niebieski czerwony
uchwyty drzwiczek prosty regulator oświetlenia dioda kierunek zaporowy
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Błąd 7362 w Citroen C5 2.0 HDI - diagnostyka i rozwiązania Latarka Energizer miga - przyczyny i rozwiązania