Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Ustaw luz zaworowy, 0,25mm zgodnie z kolejnością, sprawdź i wymień wtryski nie koniecznie nowe, po regeneracji w u-c360 spisują się za zwyczaj lepiej jeżeli są ustawione lekko więcej niż 160 czyli tyle co ustawa przewiduje. Sprawdź przez gniazdo wtrysku czy przy otwieraniu zaworu ssącego na pierwszym tłoku, tłok jest w GMP, jak już mówił kolega wyżej...
Najpierw pękł przewód od zbiornika a później na wtryskach. Dalej nwm co to jest
Sam znalazłem przyczynę. Wyciek z przewodów paliwowych za pompą wysokiego ciśnienia. Nie do końca wpięte wtyki przewodów.
pompa wtryskowa skąd ma napęd Pompa ma napęd paskiem rozrządu. Jest więc oddzielona od silnika pod względem obiegu olejowego. Po prostu przykręcona z prawego boku silnika i smarowana ON. Co do testu szczelności wtryskiwaczy. Być może to będzie wskazówka, jak sugeruje kol. kortyleski. Odkręciłem dziś jeden metalowy przewód paliwowy idący od szyny CR...
Nie wiem jak się stosuje taki magnetyzer ale jak sądzę przewód paliwowy wysokiego ciśnienia jest ze stali a więc jest "magnetyczny" a to oznacza że pole magnetyczne go nie przeniknie czyli żadne opiłki wewnątrz się do niczego nie przykleją, a po drugie te drobinki to pewnie stop chromu i czegoś podobnego czym są pokrywane sekcje tłoczące w pompie więc...
Początek wtrysku 24*-26* przed GMP, i ciśnienie wtryskiwaczy chyba 170 Dodano po 15 A zapłon ustawiasz tak- sposób książkowy :D 1. Odłączyć przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra i założyć na ten króciec momentoskop cieczowy (niewielka szklana rurka o średnicy wewnętrznej 1-1,5mm) 2.Powoli obracać wał korbowy silnika...
napisz coś wiecej . naprzykład czy nie ubywa wody ?.czy ciśnienie idzie do wody? ja miałem przypadek ze po złozeniu dymił na jasno niebiesko ,okazały się winne wtryskiwacze , trzpienie które dociskają końcówki były wybite na próbniku było dobrze a po założeniu do silnika dymił na jasno niebiesko .po wymianie jest wszystko ok .ważne jest terz czyste...
Problem rozwiązałem więc podzielę się z resztą. Winny okazał się zapchany powrotny przewód paliwowy z listwy wtryskowej do baku (oczywiście PB), przez co ciśnienie na listwie wtryskowej było za wysokie.
Z niepokojących rzeczy jakie zauważyłam to ; to że po popuszczeniu przewodu paliwowego od pompy wysokiego ciśnienia do szyny z paliwem leci mnóstwo powietrza 🤔, dokładają przeźroczysty przewód na układ niskiego paliwa, płynie idealnie bez grama powietrza
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Witam Kolego na początku podaj dane samochodu czyli:model, typ,rok produkcji,moc silnika,kod silnika wtedy będę mógł dokładniej pomóc. Wracając do twojego opisu i zachowania silnika spróbuję jeszcze coś podpowiedźieć. Na początku sprawdź przewód przelewowy podciśnieniem powinno się utrzymać w granicach od -50 do -65kpa jeśli nie trzyma wymień uszczelnienia...
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Chodzi o silnik 1.9 JTD. Podczas jazdy auto traci moc, czasami gaśnie. Po ponownym odpaleniu przez krótki czas jest ok. Pompa w zbiorniku sprawdzona - wyczyszczona. Po wymianie filtra paliwa samochód nie chciał odpalić - nie wytwarzało ciśnienia na wężach dochodzących do pompy wysokiego ciśnienia. Okazało się że całe ciśnienie powracało do zbiornika...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Sprawdź na początek czy paliwo dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia. Zdejmij przewód paliwowy idący do niej za filtrem paliwa i kluczyk w pozycję zapłon. Powinno "mocno sikać".
1. Zmień mechanika (palec to on może sobie ...). 2. Zrób sobie prosty przyrząd z jakiegoś ciśnieniomierza (tak do 6 barów), podłącz do niego przewód gumowy (koniecznie wzmocniony, taki jak do chłodnicy lecą). Dobrze pozaciskaj opaskami ten przewód do manometru i podłącz go do przewodu paliwowego np. za pomocą rurki stalowej (też dobrze pozaciskaj opaski....
Generalnie trzeba silnik obciążyć, czyli przejechać się i zwiększać obroty. Na początku może brakować mocy. Komputer spalania będzie automatycznie ustawiać fazy rozrządu i dawki paliwa aż dobierze optymalne. No i ten rozruch to pewnie wina braku paliwa, do samego filtra wchodzi 0,5 litra. Nawet przy wymianie filtra trzeba kilkukrotnie przekręcić kluczyk...
Hej grupowicze, Mam problem z Iveco Daily, model rok 2006, 3.0. Po zimie samochód przestał odpalać, tzn. wywala błąd "za wysokie ciśnienie paliwa w listwie powyżej 1800 bar" i gaśnie po 30 sekundach. Po moich diagnozach i wymienionych częściach, problem nadal występuje. Wymieniłem: - pompę wysokiego ciśnienia, - regulator na pompie paliwa, - czujnik...
znajomy mi mówił żebym zrobił taki mały test ściągnął przewody wysokiego napięcia z świec i próbował odpalić silnik i zobaczył czy świece są mokre u mnie były suche . Co o tym sadzicie ? I czy to możliwe ze przy zgaszonym silniku be kluczyka w stacyjce było ciśnienie w przewodzie paliwowym ? Bo odkręciłem przewód paliwowy pzezd tą listwa na której są...
po tym jak zdołałem wymienić resztę elementów w układzie CR prawdziwy winowajca się ujawnił - zaczęło się mocne dymienie i nierówna praca cylindrów, wtryskiwacze ponownie zregenerowane (poprawione) i problem zniknął. gdybyś ktoś miał podobna usterkę w przyszłości to polecam nie panikować jak ja, tylko spokojnie przyjrzeć się sprawie - po pierwsze sprawdzić...
Ten przewód na foto, to główny przewód zasilający paliwo do listw "cr" jeżeli są na nim nieszczelności to jak najbardziej możliwy jest utrudniony rozruch silnika. Ten cieknący przewód wczoraj uszczelniłem przycinając go i już z niego nie leci. Jednak problemu z odpalaniem to nie rozwiązało. Bo dzisiaj znowu chechłał. Więc to może faktycznie ten zawór...
Skoro zapaliła się kontrolka świec podczas pracy silnika, musiały być jakieś błędy zapisane - jakie konkretnie? Sprawdź co się dzieje podczas kręcenia rozrusznikiem - jakie jest ciśnienie na listwie. Jeżeli jest nieprawidłowe - można podejrzewać awarię zaworu regulacyjnego IMV w pompie, kosztuje kilkaset zł i wymiana jest prosta. Jeżeli to by nie pomogło,...
sprawdziłem złącza przy czujniku ciśnienia na listwie i przy regulatorze ciśnienia, przy komputerze nie sprawdzałem ale to zrobię, nie sprawdzałem także przewodu paliwowego doprowadzającego paliwo do pompy wysokiego ciśnienia pod katem nieszczelności - też sprawdzę
Cały układ paliwowy - zbiornik, pompka, przewody paliwowe, obudowa filtra + filtr, pompa wysokiego ciśnienia, szyna CR, rurki, rureczki, wtryski. Przed montażem dokładnie wyczyść.
Na pompie wtryskowej masz dolny i górny odpowietrznik . Pompując ręcznie pompką paliwową odpowietrzasz najpierw dół potem górę . Następnie poluzuj przewody przy wtryskach wysokiego ciśnienia . Pokręć silnikiem na pełnym gazie , aż poleci paliwo przewodami . Zakręć je i odpal silnik . :|
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
SPN 3778 CIŚNIENIE W RAIL: WYCIEK PODCZAS PRZESUNIĘCIA Wskazanie błędu: Centralna lampa usterki miga na czerwono podczas jazdy i podczas postoju, wskazanie "stop" na wyświetlaczu (priorytet 1) Strategia monitorowania: Kontrola szczelności wysokociśnieniowego układu hydraulicznego podczas przesuwania Skutek błędu: Zawór ograniczający ciśnienie może się...
Witam, Okazalo sie ze pompa paliwa umierala powoli az padla calkiem...i Ze swojej strony dodam, że nie wszystkie Ople Vivaro mają pompę paliwa w baku! Trzeba to sprawdzać za każdym razem. Teoretycznie jak ma gruszkę przy filtrze paliwa - to nie ma pompy paliwa, ale były przypadki, że miały i jedno i drugie... Ze swojego doświadczenia podpowiem, że częstą...
Ciśnienie sprawdzamy manometrem z zakresem pomiarowym do 5 barów. Na szynie paliwowej jest zakrętka z tworzywa pod nią zaworek. Jak nie masz oryginalnej złączki to wykręć zaworek i dopasuj wężyk.Pomiar powinien obejmować -ciśnienie robocze (praca silnika na wolnych i wysokich obrotach). - ciśnienie w trakcie przyspieszania lub le ściągniętym przewodem...
Musisz się dowiedzieć czy ciśnienie paliwa gdy gaśnie jest za niskie (filtr paliwa, smok w baku, zagięte przewody paliwowe przy baku, koniec pompy wtryskowej) czy za wysokie (regulator ciśnienia paliwa).
Myślę, że możesz sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych, chodzi o to czy silnik nie ciągnie gdzieś "lewego" powietrza. Szczególnie często luzuje się połączenie przy plastikowej rurze łączącej filtr powietrza z wtryskiem, gdzie od dołu jest wciśnięty plastikowy łącznik na który jest nałożony wężyk i z tego co pamiętam w podstawie wtrysku od tyłu...
Pacjent to Yaris 2002r 1,4 D4D. Odpala tylko z zachętą w postaci plaka i pod większym obciążeniem gaśnie. Auto uruchomione po ponad rocznym postoju, ale problem z odpalaniem występował już wcześniej, od niedawna pojawił się problem z tym że gaśnie pod obciążeniem. Podstawowy zestaw błędów, które występowały stale od początku: P1272 Regulator ciśnienia...
SPN 3781 ZAWÓR OGRANICZAJĄCY CIŚNIENIE OTWARTY Wskazanie błędu: Centralna lampa usterki miga na czerwono podczas jazdy i podczas postoju, wskazanie "stop" na wyświetlaczu (priorytet 1) Błąd OBD P1048, MIL wł. Strategia monitorowania: Kontrola pod kątem otwartego zaworu ograniczającego ciśnienie Skutek błędu: Ograniczenie ciśnienia w Rail do 700 - 900...
SPN 3778 CIŚNIENIE W RAIL: WYCIEK PODCZAS PRZESUNIĘCIA Wskazanie błędu: Centralna lampa usterki miga na czerwono podczas jazdy i podczas postoju, wskazanie "stop" na wyświetlaczu (priorytet 1) Strategia monitorowania: Kontrola szczelności wysokociśnieniowego układu hydraulicznego podczas przesuwania Skutek błędu: Zawór ograniczający ciśnienie może się...
hmmm no tak zapomniałem o biegunowości :) ale zaraz to sprawdzę . Filtr zakupiłem (16 Euro) i za momencik ide zamontować i sprawdzę przy okazji wtrysk . Co do pompki to myślę że jest ok , wymieniałem ją jakieś parę miesięcy temu i jak włączę zapłon lub kręcę to paliwko niby leci dość solidnie z pompki no ale wszystko możliwe :) A wiec :) sprawa wygląda...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
A co z rozrządem? tak z ciekawości... Problem występuje od jakichś 30 000 mil, rozrząd był wymieniany, ale nie pamiętam dokładnie ile mil temu, był wymieniany za nas razem z pompą wody. Masz na myśli, że mógł przeskoczyć o ząbek? Samochód pracuje idealnie jak już zapali no i przypominam, że jest to ściśle związane ze stanem paliwa w baku dlatego wykluczyłem...
Witam, Jak w temacie mam problem z Peugeot 307 1.4 HDI rocznik 2003. Samochód sprowadziłem z Francji prawie dwa lata temu i od tamtego czasu ciągle występuje usterka, samochód raz na jakiś czas traci moc. Po przekroczeniu 2 tyś obrotów samochód zachowuje się jakby nie miał turbiny, która jednak się włącza. Zdarza się to w bardzo nieregularnych odstępach...
Samochodzik żony rano nie odpalił ,po przestudiowaniu usterek w necie dobrałem się do słynnego sterownika pompy wtryskowej, jednak tranzystor, który steruje zaworem wysokiego ciśnienia okazał się dobry. Poskładałem więc wszystko dolałem paliwa do filtra i samochodzik zagadał jednak wypala tylko te paliwo i stop tzn nie zasysa paliwa ze zbiornika ,przewód...
kup kawałek przewodu paliwowego przezroczystego i postępuj zgodnie z pdf czyli do przewodu wysokiego ciśnienia podłącz swój wężyk i odpowiednio go ukształtuj średnice podał ci kolega wyżej więć jakieś zweżki zrób i obserwuj ruch paliwa innej metody nie ma.
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
To czy się zacina łatwo sprawdzić. Odkręcić pokrywkę. Wszystko jak na dłoni. Jednak pierwsze odkręcił bym przewody wysokiego ciśnienia i sprawdził czy na max dawce podaje paliwo na wtryskiwacze.
Kolego, wyjaśnił byś jeszcze raz problem , czy gaśnie i po ponownym włączeniu rozrusznika odpala? czy też gaśnie i nie da się go odpalić bo rozrusznik nie kręci? Pytam bo jest w tym temacie trochę za dużo nieprecyzyjnych informacji. Jak gaśnie podczas jazdy i nie odpala przez brak reakcji rozrusznika, to problem ewidentnie po stronie elektrycznej możliwe...
Zapowietrzona pompa.Zdejmij przewód paliwowy przy pompie,który idzie od filtra,pompuj aż nie będzie powietrza.Odkręć przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.Zakręć rozrusznikiem aż zacznie wypływać paliwo,dokręć,odpal.Jeśli nie, jeszcze raz
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Mam nauczke na przyszłość przyczyną była pompa wysokiego ciśnienia, jak od niej odkreciłem przewód paliwowy powrotny to pływały opiłki. Temat zamykamy. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi ktorych mi udzieliliście. Pozdrawiam :D
Witam. Urodził się problem. Dziś rano przy temperaturze -14 odpaliłem Xsarę bezproblemowo jak zawsze zresztą i wziąłem się za skrobanie szyb. Xsara po 5 minutach zgasła i już nie chce odpalić. Myślałem że zamarzł przewód paliwowy ale odpiąłem przewód pomiędzy filtrem a pompą wysokiego ciśnienia i ręcznie (gruszką) napompowałem do słoika około 1 litr...
Ciśnienie na szynie jest zdecydowanie za wysokie, na biegu jałowym wymagane jest 500 bar. Przemierz zaworki w głowicy pompy powinny się mierzyć około 45 om. Sprawdź drożność przewodu przelewowego pomiędzy pompą a zbiornikiem paliwa i sprawdź zaworek przelewowy w głowicy pompy powinien otworzyć się przy 6 barach. A przede wszystkim zobacz czy przewód...
Ciśnienie przed filtrem masz 11 barów? :| Pompa LUK ma własny zawór który ma puścić przy ok 7-8 barach. Ale pomijając tą pompę, masz zatkany układ paliwowy, filtr paliwa, może podróba która przy ciśnieniu robi się jak szmata i zatyka przepływ. Nie podam tu nazwy producenta tych ścierek z litości. :) Wyciągnij filtr, i ściśnij go lekko dłonią, jak swobodnie...
Powinien być oring. Sprawdź czy paliwo dochodzi te silniki mają problem jak się zapowietrzy układ paliwowy. Druga sprawa między wtryskiem a przewodami wysokiego ciśnienia są tzw mostki a pod nimi są uszczelniacze które lubią się rozszczelnić i wtedy zapowietrza się układ paliwowy no i są problemy Dodano po 59 A najprościej spróbuj z plaka jak załapie...
Kolego w ASO jest akcja na podkładkę pod turbinę i podniesienie obrotów, druga to pierścienie na przewody paliwowe lub zmiana filtra na filtr o wyższym ciśnieniu jeśli takiego nie masz założonego.
Czujnik nox przed katalizatorem ma zwarcie i raczej cudów niema żeby się sam naprawił , a ciśnienie masz za małe . Niskie ciśnienie na pompie wstępnej może powodować wiele czynników od niedrożności przewodów paliwowych i filtrów , a także wtryskiwacze (test przelewu) pompy wysokiego ciśnienia, zawór paliwowy na szynie paliwowej i zawór powrotu z pomp...
(...) ę że jest też niczego sobie bo wykręciłem świece i otwór zatkalem palcem pociągając szarpak palec mi mega wypychało. Dodam jeszcze że gdy mocniej wykrece śrubkę przy gaźniku to z tłumika nawet kapie takie brudne paliwo. Odłączyłem już nawet przewód od gaszenia bo myślałem że to coś pomoże ale nadal lipa Widzę, że podjąłeś już kilka kluczowych...
Zakładam, że silnik jest z pompą Boscha... Na początek proponuję , abyście spróbowali odpalić go na samostart (nie za mocno, bo to gwałt na silniku) - jeżeli odpali, to będzie to świadczyło ( w jakimś stopniu) że rozrząd jest raczej w porządku i że ma kompresję. Uruchamia się zawsze z zalanym filtrem, myślę że zdrowo jest zapowietrzony. Pompa Bosch...
Jest kilka przyczyn które mogą powodować taki objaw. Podam Ci ogólne wskazówki gdzie szukać ( nie wszystkie dotyczą akurat silnika 1.6 i) 1- za wysokie ciśnienie w obwodzie doprowadzania paliwa (sprawdzic obwód doprowadzania paliwa oraz regulator ciśnienia) Powodem tego może być np zatkany lub załamany przewó powrotny paliwowy między regulatorem a zbiornikiem...
Opiłki jak w baku siedzą to filtr powinien je wychwycić zanim pójdą dalej. Przynajmniej tak mi się wydaje. Ale oczywiście przy wymianie pompy wysokiego ciśnienia bak wyczyszczę i przewody paliwowe również. Tylko przy tej nowej pompie mam zawór bez sitka. Chyba najlepiej będzie jak przeloże ten z sitkiem.
W tym momencie zwalają mnie z nóg następujące dwie kwestie: (-) Odkrecony przewod Listwa-wtrysk nie podawal zadnego paliwa. (-)Jutro sciagne obudowe rozrzadu i moze to mi cos zasugeruje. Czy dobrze zrozumiałem, że odkręciliście przewód bardzo wysokiego ciśnienia pomiędzy zasobnikiem (7), a wtryskiwaczem (5) i następnie uruchamialiście silnik? Matko...
Co prawda inna marka ale miałem taki efekt po grzebaniu mechanika przy przewodach paliwowych. Wymieniłem gumowe oringi na przewodach powrotu paliwa bo straciły elastyczność i jak mechanik demontował i montował to się dwa uszkodziły. Uszkodzenie po stronie wysokiego ciśnienia to byś raczej widział. Miałem kiedyś niewidoczną gołym okiem dziurkę w rurce...
2,0hdi. Ja mam pompe wysokiego ciśnia bosha. zaczne że wymieniłem w zbiorniku pompkę paliwa, bo komutator się wytarł i przestała kręcić się. narobiła mi syfu ze szczotek i miałem czarne paliwo. wymieniłem pompke., filtr paliwa. przepłukałem obwody paliwowe. no i teraz na niskich obrotach chodzi ładnie. ale silnik kręci się tylko do 2100 obrotów. i po...
Hmmm to co mówisz brzmi ciekawie, natomiast nie jestem do końca pewny czy to faktycznie tutaj jest problem. Już piszę dlaczego. Cały przewód idący od pompy do wtryskiwacza składa się z dwóch krótszych przewodów. Jest tak dlatego, że przy wyjściu od pompy "dzióbek" ułamał się i poprzedni właściciel zrobił tam delikatną rzeźbę, sztukując dwa przewody...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
Jeżeli odpowietrzyłeś tak jak piszesz to sprawdź jeszcze pokręcić rozrusznikiem przy poluzowanych przewodach paliwowych (poluzuj nakrętki na rurkach wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach)oczywiście możesz dla ułatwienia z działającym odprężnikiem. Jeżeli paliwo tryska, sprawdź wtryskiwacze, tzn wymontuj je i dokręć wspomniane wyżej rurki paliwowe....
Zobacz termostat może jest ciągle otwarty a że jak zimny nie pali może słaba pracy pompy paliwowej nie trzyma ciśnienia lub stare przewody wysokiego napięcia
Nie rozumiem dlaczego piszecie, że TDI PD to przestarzała technologia. To jest inna technologia. Chodzi w niej o to samo o co w CR czyli o pozbycie się przewodów paliwowych. W PD nie ma zasobnika i pompy wysokiego ciśnienia, regulatora ciśnienia, przewodów. Jest to bardzo elegnacka, zwarta technologia i jak okazało się trwała (poza wpadkami). PD miało...
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
witam ponownie! Sprawa się wyjaśniła dzięki koledze mechanikowi. Kazał mi zrobić test przelewowy, sprawdzić napięcie na czujniku/regulatorze ciśnienia, na wtryskiwaczach, a w między czasie wspomniał czy czasem nie zamieniłem przewodów paliwowych dochodzących do filtra paliwa. Niestety miał rację. po teście przelewowym, a następnie stwierdzeniu, że za...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Smok w baku jest ok, przedmuchałem wszystko sprężonym powietrzem, wkład filtra paliwa zmieniłem dwa razy. Zaworki SCV podłączałem pod przekaźnik tykajacy, tak, by się wyczyściły, i to też nic nie poprawiło. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że po odkręceniu przewodu paliwowego między szyna cr a pompa wysokiego ciśnienia i przedmuchaniu tego przewodu...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Jeżeli silnik chodził i kręcił dobrze to samoczynnie się odpowietrzył układ paliwowy. Jak by był faktycznie zapowietrzony to by w ogóle nie odpalił .Poluzuj przewody wysokiego ciśnienia i sprawdź czy dochodzi wtrysk paliwa z pompy. Jeżeli tak to dopiero sprawdź świece .
Witam, Mam problem z carnivalem, otóż jakiś czas temu ze względu na opiłki z pompy paliwa zmuszony byłem wymienić zaworki zwrotne we wtryskach. W całej naprawie wymieniłem jeszcze wszystkie przewody gumowe układu paliwowego, pompę wysokiego ciśnienia, a pozostałe elementy zostały gruntownie wypłukane. Po złożeniu wszystkiego w całość pojawił się problem,...
Sprawdziłbym dokładnie przewody paliwowe muszą być szczelne (występuje tam ciśnienie) pozatym filtr paliwa musi być czysty. Sprawdź świece ich stan oraz przewody wysokiego napięcia. Silnik w tych modelach od czasu do czasu musi pojeździć na PB żeby się właściwie ustawić. To że gaśnie przy schodzeniu z obrotów może świadczyć o problemach z silniczkiem...
Witam. Samochód ma problemy z wchodzeniem na obroty, czasem gaśnie. Błędy ze sterownika silnika: P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu (74) - Nie występuje P0002 - Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie (75) - Nie występuje P0002 - Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie (5B) - Nie występuje...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Dorzucę do tematu "garść" obserwacji: 1) Udało mi się zobaczyć że podczas odpalania w przewodzie paliwowym "leci" dużo bąbelków powietrza bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia. Mam wrażenie że jak są bąbelki to falują obroty (choć jeszcze poobserwuję temat, sprawdzając czy również będą przykładowo po odpaleniu ciepłego sinika po kilkunastu minutach...
Podłączyłem pod kompa i był błąd P0191. Wymieniłem regulator (z siateczką) i już odpala w ułamku sekundy. Podczas przyspieszania juz nie ma check engine :D Wyczyszczę zbiornik i przepłuczę przewody paliwowe. Jeżeli dalej będzie się zapychała siateczka na regulatorze, to w następnym kroku wymienię pompę wysokiego ciśnienia :D
ja bym się doszukiwał problemu w tym wężu na początku który wymieniłeś. A mianowicie czy podczas wymiany tego przewody nie uszkodziłem przewodów paliwowych poprzez zagięcie(ograniczony przepływ paliwa na niskim ciśnieniu przekłada się na problemy na wysokim ciśnieniu) to by wyjaśniało błędy regulatora ciśnienia. Mogę się mylić ale sprawdź to.
Dzień dobry! Mam dziwny problem w Laguna III 1.5DCI 2012 110KM. Przygotowuję auto do wymiany wtrysków i mam problem z likwidacją powietrza w układzie paliwowym. Wymieniono: 2 nowe filtry paliwa Filtron (drugi miał robiony test szczelności), nowy przewód igielitowy do i z filtra do pompy wysokiego ciśnienia z nowymi wtyczkami, nowy oring na podgrzewaczu...
wyeliminowałem nieszczelność układu tym ze załozyłem węzyki z opaskami jak zbiornik zastosowałem baniak z paliwem oraz załozyłem wezyki z opaskami od powrotu i od zasilania i mimo to tak samo zapalał. zapala tylko dobrze jak jest wąż doprowadzony krótkim wezem ze słoika prosto do pompy wysokiego ciśnienia.
To przykład, jak zbieg okoliczności może otumanić. Wróciłem z drogi dzień przed dużymi mrozami. Samochód stał potem tydzień. Dzień przed ponownym wyjazdem odpaliłem auto na chwilę bez żadnych problemów. Miałem wyjechać na zajutrz rano, więc zabrałem akumulator do domu do doładowania, bo na tym mrozie wydał mi się słaby. Na drugi dzień ze świeżo naładowanym...
Pompka przetłacza paliwo na powrót i nie ma ciśnienia. Jak zatkam powrót to ciśnienie od razu skacze do 8 bar i z króćca zrzuca przewód od powrotów z wtryskiwaczy. Pompka wydaje inny dźwięk. Teraz chodzi bez oporu. Żeby uzyskać ciśnienie coś musi dławić przepływ. Czy w tym silniku ma być na niskim ciśnieniu min 3,5 bara ???
W roczniku 2005 będziesz miał pompę wysokiego ciśnienia z wbudowaną pompą zasilającą. Elektryczna pompka paliwa była w pierwszych rocznikach silników HDI (z komputerem BOSCH). Zazwyczaj problemem są nieszczelności w przewodach paliwowych, filtrze paliwa itp. Jeśli OBD nie łączy się z ECU to możesz mieć problem z zasilaniem ECU (BSI, BSM). Sprawdź jeszcze...
Okazała się uszkodzona wiązka przewodów od sterownika silnika, a na dodatek kupiłem i zamontowałem drugą pompę wysokiego ciśnienia która też okazała się uszkodzona i puszczała ciśnienie.
Coś nie najlepiej ze znajomością tego ciągnika u ciebie. Powinieneś zaopatrzyć się w książkę. Pomoże ci w obsłudze 30-ki. Jedynka to śrubka służąca do odpowietrzania pompy wtryskowej. Dwa to korek pod którym jest tłoczek pompki zasilającej, trzy to miarka oleju, cztery ręczna pompka którą będziesz pompował odpowietrzając układ paliwowy i pięć filterek...
W skrócie, sprawdzić przewody paliwowe, pompę niskiego ciśnienia i jeżeli wszystko jest w porządku sprawdzić zawór na pompie wysokiego ciśnienia oraz samą pompę, w samochodzie do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z pompy już nie pomimo że i zawór i pompa została wymieniona.
A po co tam chcesz coś podłączać? Podłączasz zasilanie na pompkę niskiego ciśnienia oraz jej wyjście do filtrów, z filtrów na pompę. Przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy i powrót. Nic więcej nie ma potrzeby podłączać.
Witam po długim czasie auto wreszcie wyjechało od mechanika. wymieniłem: świece, przewody paliwowe z aso, filtry oleje, uszczelke pod glowicą, termostat , czujnik temperatury , i dalej nie chciało odpalac , wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i też nie pali już mi ręce opadają.
to jest dla silnika X20DTH P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem Następstwo: Maksymalna moc została zredukowana." Podaj która vectra , rok i dokładnie silnik a to procedura kontrolna: "Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy...
Mam ten sam defekt w Audi A4 1,9 TDI 115KM AJM 2000r. Przyszła jesień zrobiło się trochę chłodniej i powstał problem z odpaleniem zimnego silnika . Wymieniłem świece żarowe, zawór zwrotny paliwa, filtr paliwa, czujnik temperatury, przedmuchałem przewody paliwowe i nic się nie zmieniło.Teraz sugeruję wymianę uszczelek dual vacuum pompy czyli pompy podciśnienia...
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
A co Ci da ściągnięcie przewodu jak na wysokim ciśnieniu będzie zapowietrzony układ? Najszybszym sposobem jest poluzowanie nakrętek przy wtryskach ewentualnie odpalenie z plaka.
Przez sekcje wysokiego ciśnienia, przy sprawnej pompie wtryskowej, nie da rady przepompować paliwa pompką ręczną. Jeżeli poprawnie odpowietrzony jest układ paliwowy, to wystarczy pokręcić rozrusznikiem wał silnika a sekcje wysokiego ciśnienia same się odpowietrzą. Oczywiście, przedtem najlepiej lekko odkręcić przewody wysokiego ciśnienia.
jeśli chodzi o te silniki to zdarzało się, iż uszkadzanie wtryskiwaczy było spowodowane "łuszczeniem się" pompy wysokiego ciśnienia... miałem kilka takich przypadków i koszty naprawy są "dość" wysokie... nowa pompa, wtryski (ewentualnie regeneracja) przewody paliwowe no i zalecana jest także wymiana zbiornika paliwa... a to ze względu na brak możliwości...
Po rozebraniu wtrysków przez firme specjalizującą się regeneracji, obejrzeli je pod mikroskop i okazało się że wewnątrz są opiłki - wtryski zostały zregenerowane. Dodatkowo oddaliśmy pompę wysokiego ciśnienia do weryfikacji , czy ona łuszczy się. Okazało się że z pompą wszystko ok. Więc dodatkowo wymieniliśmy pompę w zbiorniku paliwa. Oczywiście zbiorni...
O ile wiem to w TDI jest pompa elektryczna w zbiorniku. żeczywiście powinien się sam odpowietrzyć może tego nie zrobić jeżeli ktoś ruszał korpus pompy(przesunolgo zabardzo w lewo). Jak wspomniano na początku najlepiej jest popuścić rurki wys. ciśnienia ja to robie przy wtryskach i stedy widać czy leci paliwo. Pozatym dobrze jest odkręcić regulator ciśnienia(przykrecony...
Witam, kupiłem samochód z uszkodzonym ukł. paliwowym(opiłki pompy).. Ogólnie łapał błąd słabego ciśnienia na szynie, ciężko palił. Po wymianie wszystkiego w ukł. paliwowym od zbiornika, pompka w baku, przewody, pompka wstępna, pompa wysokiego ciśnienia, szyna z regulatorem i czujnikiem po wtryskiwacze. Samochód ma ciśnienie i korekcje książkowe.. No...
passat przewód paliwowy polonez przewód paliwowy uszkodzić przewód paliwowy
cyfra moduł sharp migające podświetlenie peugeot boxer kluczyk
dewalt dcb107 kodowanie wtryskiwaczy
Peugeot Citroën VW Ford – brak wskazań liczników, radio i szyby nie działają, sygnał pip, awaria BSI BCM CAN Philips VAM 1202 – trudności z odczytem płyt, poprawa po nagrzaniu, czyszczenie, wymiana lasera