Tu masz to opisane: http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoC... A tu więcej o silniku: http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoC...
przewod ten jest podłaczony do rury wlewu oleju z boku rury jakies 8cm od korka wlewu masz wystajacą koncowke
podejrzewam że masz reduktor uruchamiany podciśnieniem sprawdź cienki przewód podciśnieniowy od kolektora do reduktora
Odłącz przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy paliwo nie kapie po włączeniu zapłonu.
Servo najlepiej sprawdzić , wypinając od niego przewód podciśnieniowy i jego chwilowe zaślepienie , nie koniecznie przy samym "bańce".
Sprawdź przewód podciśnieniowy do sterowania załącznika turbiny.Wg tego co napisałeś to powinna być przyczyna.
Jeśli chodzi ci o ten cieńki przewód na którym jest filterek z napisem "carb" to jest to przewód podciśnieniowy MAP sensora (czujnika ciśnienia w kolektorze). Zmierz tylko sobie średnicę wewnętrzną i bez problemu kupisz na metry.
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Ściągasz przewód paliwowy z gaźnika, ściągasz przewód podciśnieniowy z kolektora i zasysasz ustami. Powinno zacząć lać się paliwo. Zasysasz podciśnieniowy, a z paliwowego ma zacząć lecieć.
Czy przy okazji mycia gaźnika udrożniłeś dysze w gaźniku. Filterek paliwa powinien być o większych rozmiarach. Przewód podciśnieniowy od kolanka gaźnika do kranika podciśnieniowego musi być szczelny tj. ciasno nasunięty na odpowiednie króćce. Po zmianie cylindra na "większy", powinno się też zmienić dysze w gaźniku (na "większe").
Przewód podciśnieniowy map sensora lub serwa jest na 100% peknięty i przy ruszaniu silnik na poduszkach sie przechyla , rozchyla się pękniecie i zasysa lewe powietrze i gaśnie,szarpie.Standardowa usterka.Ew. z tyłu silnika lużne/oberwane masy kompa ale to rzadko.
Ale rzeźbicie. Przecież ten silnik z tego co się orientuję "można wymigać", po co więc na ślepo wymieniać nie wiadomo ile czujników? Co do map sensora, odepnij przewód podciśnieniowy idący do niego, zobaczysz czy będzie różnica - na prędkość obrotową biegu jałowego nie ma on jednak widocznego wpływu, jedynie na spalanie.
na 90% masz uszkodzony "popękany" przewód podciśnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a serwem hamulca... temat znany w VW... polo, lupo i golfa... pod maską znajdziesz go bez problemu; newralgiczne miejsca to połączenie przewód - kolanko... kiedyś w serwisie można było kupić zestawy naprawcze do tych właśnie przewodów... popytaj może jeszcze są... miłego...
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
no to odepnij zawór egr. Jak masz osłonę na silniku to chyba musisz ją zdjąć i pod nię przy przegrodzie będzie taki srebrny grzybek z podłączonym przewodem podciśnieniowym i może też być połączenie elektryczne. Zdejmij przewód podciśnieniowy i przejedź się.
Przewód podciśnieniowy był odłączony.
Sprawdź do którego cylindra jest podłączony wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak do czwartego to trzeba sprawdzić czy nie przedostaje się nim paliwo. Po wykręceniu świec sprawdź jakiego koloru są denka tłoków. Jak jest podłączona odma w tym silniku do kolektora ssącego i przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego ? Porcelanę mogło...
Próbowałeś ustami zassać powietrze wężykiem od podciśnienia? Otwiera się wtedy?
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Pod gaźnikiem był króciec , którego nie widziałem. Po podłączeniu przewodu podciśnieniowego wszystko śmiga aż miło.
Uszkodzony może być regulator ciśnienia paliwa na listwie( częsta przyczyna) i zalewa go. Odłącz go i zobacz czy nie leci paliwo przez przewód podciśnieniowy Raczej nie do końca zgodziłbym sie z Tobą. Na listwie masz w granicach 2.5 - 3.0 bara ciśnienia paliwa to nawet przy małej "dziurce" silnik napewno byłby zalewany nawet przy rozruchu. :arrow:...
Po co miał to sprawdzać ? A po to że przy nieszczelności tych przewodów silnik procuje nierówno na wolnych obrotach i jest słabszy niż normalnie. A to dlatego że w oplach przewód podciśnieniowy kolektor ssący -serwo zaczyna się tuż przy samej głowicy na 4 cyl. i przy zasysaniu lewego powietrza w tym miejscu nie podnoszą się obroty jak w innych silnikach...
Dysfunkcje potencjometru CO, jak i czujnika IAT nie dadzą aż takich efektów o których piszesz - te elementy tuningują skład mieszanki w stopniu raczej trudno zauważalnym gołym okiem. Przytoczone objawy są typowe dla złego odczytu podciśnienia przez MAP-sensor. Jak wspomniał kolega, sprawdź przewód podciśnieniowy łączący kolektor ssący z króćcem w sterowniku....
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Coś mi się wydaje że ktoś tutaj wcześniej grzebal i pomieszal podciśnienia a tego króćca i tak nie widze do map sensora. Chyba będe musial kogoś "dopaść" z tym silnikiem i zobaczyć jak to wygląda.Dzięki za pomoc.
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki. Sprawdź: Czy przewodem podciśnieniowym...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
być może któryś przewód podciśnieniowy się przetarł, sprawdź to na początku
Popatrz tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic...
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Masz gdzieś nieszczelność i zasysa lewe powietrze. Pytanie, czy poprzez serwo hamulcowe (tłumaczyło by syczenie w kabinie). Zacznij od sprawdzenia wszelkich przewodów podciśnieniowych, oraz na czas testu odłącz serwo i przewód zaślep.
Witam.Mam problem z wolnymi obrotami.Przy uruchomieniu auta obroty są dosyć wysokie jeśli nacisnę hamulec obroty silnika spadają .W czasie jazdy obroty też,ale nie zawsze są nie równomierne.Mechanik powiedział,że to jakiś regulator obrotów.Co może być przyczyną takiego nie równomiernej pracy silnika?Zaznaczę jeszcze,że jak auto zostało kilka dni temu...
temat do zamknięcia zapchany był przewód podciśnieniowy który idzie do sterownika :)
Skany mam wrzucę Ci wieczorkiem ,teraz idę pracować ,schematy przydały się? Proszę o to schematy o które prosiłeś,mam nadzieje że Ci pomogłem. Pozdrawiam:D::idea:
Sam nie jestem w stanie tego zrobić, ani sprzętu, ani wiedzy. Masz kabelek i program, więc możesz to zrobić, tylko Ci się nie chce... ale zapewne znalazłeś przyczynę w postaci pękniętej membrany reduktora i LPG przedostającego się przez przewód kompensacji podciśnieniowej. Sterownik masz IAW-4AF, czyli już poprawiony, one raczej się nie psuły.
Przewody podciśnieniowe mogą być popękane i nieszczelne w niewidocznych miejscach, odłączaj je od króćców na kolektorze i zatykaj króćce. Odma i serwo hamulców (tu również przepona)- te wziąłbym na pierwszy ogień.
Kupiłem już z zapasem 3.2, 3.5 i 4 mm. W niedzielę mam nadzieję, że właśnie 15 minut mi to zajmie ;) Przewód paliwowy podciśnieniowy w oplocie będzie ok?
Witam Kupiłem tydzień temu tico 0.8 sx. Mam w nim niesprawny gaźnik, ktoś chciał go naprawić ale niestety coś zostało w nim lekko skopane, po prostu pali jakies 11 - 12 L/100km. Miał pozamieniane przewody podciśnieniowe, ale już sobie z tym poradziłem. Teraz ma problemy z odpaleniem , chyba za dziesiątym razem dopiero zapala, a jak jest chłodniej to...
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
Odepnij przepływomierz albo ściągnij przewód podciśnieniowy z turbosprężarki
Witam, a jak się sprawy mają z podciśnieniem otwierającym kranik paliwa? Może nieszczelny przewód podciśnieniowy?
Sprawdź czy nie odpala na dwóch paliwach. Często membrana w parowniku/reduktorze LPG przecieka, gaz dostaje się przewodem MAP sensora do kolektora i w momencie rozruchu na 2 paliwach ma za bogato i nie odpala. Po prostu zalewa. Zdejmij ten przewód podciśnieniowy z kolektora, zrób na nim bańkę, np z mydła czy czego tam chcesz i zobacz czy nie leci tamtędy...
Sprawdź bańkę utrzymująca ciśnienie, wszystkie przewody podciśnieniowe i trzpień vaku-pompy ( czy się nie rusza w miejscu gdzie wkładany jest przewód do serwa ).
Co to jest za urządzonko może mi ktoś objaśnić Dochodzą do tego dwa przewody podciśnieniowe i wpięta jest wtyczka dwu pinowa.Jak to działa i za co odpowiada.Jak kupiłem autko jeden przewód podciśnieniowy był zdjęty więc go wsunołem na swoje miejsce,myślałem ze sam spadł.Po tym założeniu przewodu samochód dostał totalnego muła zaczoł nawet przerywać...
Uszkodzony uszczelniacz na wale, przewód podciśnieniowy do kranika, nieszczelność dolotu lub zła regulacja gaźnika... prawdopodobne przyczyny.
Witam!!! Mam problem z obrotami w mondeo! Na zimnym silniku troche skaczą nieraz nawet gaśnie Na ciepłym jest troszke lepiej to znaczy nie gaśnie ale można zauważyć minimalne wachana. Przy jeżdzie na luzie np przy dojerzdzaniu doświateł obroty są na poziomie 1000-1200 Przy zatrzymaniu Spadają na 800 . Co mu jest??? Pozdrawiam!!! Jeśli chodzi o obroty...
honda CBR 125 jc34 2005 na gaźniku motor trzyma wysokie obroty jednak gdy wyjmie się przewód podciśnieniowy do kranika od baku wracają spowrotem ale wolno opadają co to mogłoby być?
Polos113 twój rysunek jest zły, do gaźnika w 4t wchodzi jeden wężyk nie ma żadnej pompki podciśnienia, przewód podciśnieniowy (ten niebieski z drugiego rysunku) idzie bezpośrednio do króćca ssącego a zielony do gaźnika(paliwo) http://images67.fotosik.pl/31/16bb70a30f...
Nie wiem który rocznik ale czy działa przełączanie nadmuchu[szyba ,kratki i na nogi ],jeżeli nie to sprawdż przewód podciśnieniowy którym to jest sterowane.Idzie on z silnika i wchodzi przez ściankę działową do kabiny po stronie pasażera.
odłącz przewód podciśnieniowy od serwa i sie przejedz to zobaczysz
A jaki masz tam silnik? Na moje to jakiś przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, do serwa lub zaworu karnistra oparów. Pozdrawiam
Sprawdż przewód podciśnieniowy łączący serwo hamulców z kolektorem ssącym
Witam. Miałem ten sam problem z falującymi obrotami w moim Peugocie. Okazało się że przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, (łykał lewe powietrze) i mechanizm biegu jałowego świrowł. Sprawdź wizualnie szczelność przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza w pobliżu kolektora dolotowego, mają one tendencje do przecierania się pod wpływem drgań silnika. Powodzenia
zdejmij przewód podciśnieniowy z reduktora który idzie od kolektora i go zaślep od strony kolektora. I testuj.
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
Ustami i wężykiem sprawdź czy membrana jest szczelna.Tylko długimbo można się olejem nie zaciągnąć :) Możliwe też że przewód podciśnieniowy się przetarł lub łącznik gumowy pękł,ew. zaworek ale to rzadko.
wypadł przewód podciśnieniowy przy kolektorze wydechowym
temat zamykam przetarty przewód podciśnieniowy
Tam jest wejście 3 pinowe i trzeba podać osobno +12V na interfejs inaczej nie połączy ale to powinien wiedzieć. Co do szarpania- czujnik MAP jest ważny w tym względzie- jego przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika który jest przykręcony do sterownika wtrysku. Kontrolka wtrysku zaświeca się przy tej usterce kiedy poszarpuje i muli ?
witam prawdopodobnie masz pęknięty przewód przy silniku wolnych obrotów lub zrzucony przewód podciśnieniowy pod kolektorem ssącym
W 8L 1.6 8V regulator jest na listwie i ma przewód podciśnieniowy do dolotu https://obrazki.elektroda.pl/8889552500_... Ty tego nie masz
A do czego dochodzi przewód podciśnieniowy sterujący siłownikiem ?
zobacz czy przewód podciśnieniowy jest szczelny i podłączony pod ECM.
Z tego co widać to najprawdopodobniej regulator ciśnienia paliwa. A tam gdzie jest pęknięcie to jak kolega wyżej napisał przewód podciśnieniowy.
Zaślep EGR, ale ten przewód podciśnieniowy co do niego wchodzi, po prostu wkręć tam małą śrubkę - w przewód nie zawór. I sprawdź wszystko od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem wydechowym), do - a zwłaszcza trójnik pod cewką - często się zasysają - )( - o tak :)
Przewód podciśnieniowy raczej jest potrzebny do sterowania automatycznego kranika paliwa
Na grodzi masz czarne pudełeczko MAP sensor , dochodzi do niego przewód podciśnieniowy i wtyczka z kabelkami. Sprawdz przewód podcisnieniowy lub podmień to pudełeczko.
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Wracając do tematu pali się check i błąd P1110(Charge Air Bypass Valve) i wydaje mi się że coś jest źle z tymi przewodami podciśnieniowymi. Ma ktoś jakiś schemacik jak mają iść te przewody to tego zaworu ?
może przypchany jest otwór tam gdzie przychodzi przewód podciśnieniowy MAP.
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
Odkręcasz zbiornik na płyn i masz sterownik. Idą do niego dwie duże kostki oraz na przewód (podciśnieniowy chyba)? Sterownik ma dużą cenę i z tego co wiem był częstą przyczyną martwego silnika.
Sprawdź przewód podciśnieniowy od mapsensora do przepustnicy.Na wszelki wypadek wymień na nowy.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców czyli serwo
Ten błąd może oznaczać uwalony przewód podciśnieniowy idący do czujnika ciśnienia atm, bądź w samym sterowniku.
Myślę że kolega sirTIM nie ma racji. Kod 35. Sygnalizowana usterka nierównomierność prędkości obrotowej biegu jałowego (przekraczająca 100 obr/min) Przyczyna: uszkodzony zawór dodatkowego powietrza lub wadliwe jego podłączenie,nieszczelny przewód podciśnieniowy prowadzący do serwa hamulców albo nieszczelny przewód podciśnieniowy przy zespole wtryskowym(...
Sprawdz przewód podciśnieniowy z reduktora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego.Lubi spadać.
Czy ktoś wie skąd wychodzi przewód podciśnieniowy regulacji wolnych obrotów który dochodzi do gruszki/membrany regulacji wolnych obrotów z gaźnikiem elektronicznym Pierburg. U mnie znalazłem luźny koniec za zegarami i nie wiem do czego trzeba go podłączyć. Maciej.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomjavascript:emoticon(':cry:')agania hamulców czyli serwo
6 st przez ZZ,przy ustawianiu przewód podciśnieniowy zdjęty i zaślepiony.
Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa. Kolektor ssący serwo.
Witam, Elementów gumowych nie uszczelniamy silikonem tylko wymieniamy na nowe to po pierwsze. Po drugie zapewne zatkany przewód podciśnieniowo- nadciśnieniowy od pompki zasilającej w łączniku.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Serwo nie jest uszkodzone? Objawy wskazywać mogą na zmienne ciśnienie w układzie wspomagania, ewentualnie masz uszkodzony przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa. Powodzenia :shocked!:
Może servo ci blokuje? Miałem tak kiedyś. Po wypięciu podciśnienia przestawało blokować. Inna sprawa że wtedy hamowanie słabe bo nie ma wspomagania. Wypnij przewód podciśnieniowy i zobacz czy piasty będą się tak samo grzać, chociaż ja bym stawiał na stare rozwarstwione wężyki przy kołach i bym je wymienił.
Znalazłem jeden pęknięty przewód podciśnieniowy, zobaczę czy będzie mniej palił i napiszę. Dzięki.
to jest zasilane pneumatyczne zobacz przewód podciśnieniowy czy jest dobrze połączony czy gdzieś nie jest przetarty pozdro
Cześć. Pytanie jaki przewód podciśnieniowy odłanczaleś? Jeżeli przewód od parownika do kolektora ,to masz instalację podciśnieniową i nie powinno się jej montować do twojego samochodu. Jeżeli masz jednak zamontowany taki parownik tzn. podcisnieniowy to na 99% masz uszkodzoną membranę czujnika w parowniku. Antek
Przez przewód podciśnieniowy będzie ubywało? Zaskoczę Cię, sprawne wtryskiwacze w takim aucie nie puszczają. Odcięcie pompy tu pomoże? Nie no, ja tu zaraz na zawał padnę... Nie wiem jak w Almerze. W VW podpinałem manometr i niestety zaskoczę Cię tam spada. Nie pamiętam ile ale spada. Dodano po 1 Przez przewód podciśnieniowy będzie ubywało bo zassie...
Masz nie podłączony jakiś przewód podciśnieniowy i tam ciągnie powietrze poza przepustnicą. Zobacz czy nie masz wolny jakiś króciec?
W skrzyni biegów masz olej? Sprawdz przewód podciśnieniowy do serwa , najlepiej odłącz od serwa i przytkaj palcem.
A kolektor ssący, uszczelki itp sprawdzałeś? Zaślep przewód podciśnieniowy idący do wspomagania hamulców i sprawdź.
Silniki DTL DTI i DTH momentalnie wyczuwają zaślepiony zawór EGR. To tak jak byś zdjął przewód podciśnieniowy z zaworu na kolektorze ssącym , czy zaślepiony czy odłączony a ECU wykryje błąd P0100 :-) Nie polecam tego rozwiązania. W starych silnikach się sprawdzało, bez przepływomierza.
sprawdź przewód podciśnieniowy na listwie wtryskiwaczy od regulatora ciśnienia.może padła mębrana i leje się paliwo bezpośrednio do kolektora.
Sprawdz wszystkie przewody od podciśnienia, bo tam będzie tkwił problem. Miałem w swoim autku ten sam kłpot. Był pęknięty przewód podciśnieniowy od MAP sensora. Podobne problemy moga się pojawiać przy uszkodzdzeniu serwa. Dodano po 2 Sprawdz wszystkie przewody od podciśnienia, bo tam będzie tkwił problem. Miałem w swoim autku ten sam kłpot. Był pęknięty...
Ta "gruszka" to regulator ciśnienia paliwa. Wskazany przewód podciśnieniowy reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.
>Wiem że jak odłacze przewód podciśnieniowy to niezgaszę i nie wyreguluję świateł!!! Chyba jednak czegoś nie zrozumiałeś, nikt Ci nie każe odłączać na stałe żadnych przewodów podciśnieniowych! W obwód podciśnienia wstawiony jest zawór pneumatyczny, układ jest dalej szczelny, wszystkie funkcje (reflektory, gaszenie ) zostają zachowane bez zmian. Pzdr.
Sprawdź czy nie puszcza gdzieś lewego powietrza najczęściej pęka przewód podciśnieniowy od serwa wspomagania hamulca.
Piszesz że samochód hamuje, nasuwa się pytanie: czy to silnik traci moc? Czy uruchamiają się hamulce? Żeby wykluczyć hamulce odłącz przewód podciśnieniowy od siłownika serwo, przewód zaślep. Wywołaj efekt samoistnego hamowania i obserwuj co się dzieje. UWAGA bez serwa pedał hamulca robi się twardy, a hamowanie mało skuteczne, więc rób to najlepiej na...
podciśnieniowy przewód przewód podciśnieniowy serwa przewód podciśnieniowy serwo
epson ecotank papier panel sterować nawiew mercedes pasek przewijania firefox
wyłączniki dotykowe metex m3850d
Jak zapewnić ciepło w kabinie Star 266? Lokalizacja przekaźnika dmuchawy Fiat Ducato 2.8 2001