Dziękuję bardzo
Ukruszony przewód w aparacie.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Jeżeli nikt nic nie przerabiał, to sprawdź przewód od akumulatora do skrzynki bezpieczników. Nie ma tam głównego bezpiecznika.
Przeczyść przewód paliwowy i wymień filtr paliwa.
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Po 10 latach eksploatacji do wymiany są też akumulatorki wewnątrz syrenki. Kto by się bawił po 10-ciu latach w wymianę akumulatorków, skoro nową syrenkę można kupić za 30zł? Jeżeli środkowy przycisk pilota jest ślepy, to jest Silicon Prelude, jeżeli aktywny, jest to Esprit. Instrukcje są [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... TUTAJ....
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Masz poloneza z elektryczną pompą paliwa, żółty przewód jest używany w gaźnikowcach do odcinania benzyny między mechaniczna pompą a gaźnikiem. U Ciebie jest to niepotrzebne.
w polonezie pompa paliwa jest w baku czy poza ? również miałem z tym problem ze pompkę było słychać, a nie podawała paliwa. Okazało się ze pękł przewód w pompce w baku i ssał powietrze
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Wyciągnij czujnik poziomu paliwa i sprawdz czy sitko jest zapchane, sprawcz czy przewód paliwowy do pompy jest szczelny i ostroznie przedmuchaj go.
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Cześć. Mam podobny efekt: nie mogę zapalić a po kliku minutach pali od razu. U mnie są zużyte szczotki i nie łączy... W samochodzie brata odłączyły się uzwojenia na wirniku od stojana. I tak jak mówił poprzednik sprawdź elektrykę: mógł się też odłączyć przewód od automatu (ten cienki) albo jest przerwany.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Najpierw zamontuj brakujący przewód od powietrza bo teraz nie dość ze bierze cały czas ciepłe to jeszcze z wentylatora chłodnicy.Z tego co pamiętam po swoich maszynach to jak brakowało mocy to raz na jakiś czas musiałem regulować zawory bo się lubiały przestawiać
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
A gruszka się robiła plaskata ? To proste, masz gdzieś zatkany przewód paliwowy. ALbo zagięty / przyciśnięty albo w zbiorniku to sitko przy "smoku" ci się zalepiło z powodu ogólnego syfu tamże. Standardowy problem gdy jeździ się na "wojennym paliwie", paliwie "z oszczędności", itp ropce z różnych źródeł...
Witam, cieszę sie że pomogło. Są dwa przewody powietrza do gażnika jeden podaje powietrze zimne z przodu a drugi z nad kolektora wydechowego ciepłe. W praktyce po zatkaniu wlotów powietrza do gażnika powinno się zadławić silnik. Przewód (srednicy ok 12mm)z pokrywy zaworów to przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej (w fiacie 125 był prowadzony z dołu...
Zbiorniczek ma jedno wejście-wyjście na przewód i wlew z korkiem i przeciętą uszczelką . Wzrost ciśnienia wypycha płyn do zbiorniczka a jak ciśnienie spadnie to tym samym przewodem zassie sobie do układu.
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Jak podpiąć przewód do poloneza gsi 1.6 ?? Poprosiłbym kolejność od bloku silnika. Dzięki https://obrazki.elektroda.pl/5549861500_... (Co to za kabelek idący od przewodu wysokiego napięcia ??? )
Dokonałem pomiarów Mało. A tylne ogrzewanie szyby? Jak włączy się silnik chłodnicy, to już od dawna będzie leciało ciepłe powietrze z nagrzewnicy auta. Można zautomatyzować nadmiar pobieranego prądu, przez zastosowanie przekaźnika priorytetowego (PP), założonego na przewód alternatora. PP mierzy bezprzewodowo prąd alternatora i odłącza układ jeśli...
Sprawdź jeszcze obecność tego słynnego brazowego kabelka. Kabelek jest cienki i idzie od pinu ecm oznaczonego jako masa dla sondy labda i jest przykręcony do kolektora wydechowego auta. Brązowy przewód (masa dla sondy lambda) od ECU jest przykręcony oczkiem do zaworu nagrzewnicy. W samochodzie kolegi oczko nie stykało powodując błąd 13 - czyli brak...
W polonezie Abimexie jest sonda 1 przewodowa , przewód fioletowy.
Miernik w lape i nie problem sprawdzić ktory to przewód
Przyczyną uszkodzenia był nie podłączony przewód zasilania modułu gazowego Bedini (przewód odpadł).
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
koledzy przeczytałem wszystkie posty próbowałem różnych kondensatorów filtrów z telewizorów i zasilaczy komputerowych ale na zakłócenia wchodzące do radyjka przez antenę wytwarzane przez pompę paliwa zasilającą wtrysk pomogły mi dwie cewki nawinięte na prętach ferrytowych długości 70 mm i grubości 8-9 mm wyciągniętych ze starych radioodbiorników zwykłego...
Tak jak pisali poprzednicy, najprawdopodobnie jest pęknięty przewód w zbiorniku przy pompce, mam właśnie taki problem i powodem jest pęknięty przewód
Właśnie taki chcę ( mam) zamontować podłączyłem lecz nie ma takich obrotów jak na zwykłym A doprowadziłeś do włącznika dodatkowy przewód masowy? W ST go nie ma.
to jak miał przetarto to silnik mógł żle pracować ,,miał słabszą iskrę gdy przewód dotykał masy wymień przewody WN
Z kolektora ssącego do komputera idzie przewód gumowy może gdzieś jest pęknięty ,sprawdż. Wewnątrz komputera jest MAP-sensor,jeżeli rurka gumowa jest cała dochodząca do komputera to uszkodzony jest MAP. Wersja czarna,wariant optymistyczny to uszkodzony czujnik temperatury cieczy,przerwany przewód.
Cześć, mam problem z kontrolką check engine w Polonezie 1.6 gli na jednopunktowym wtrysku Boscha. Problem polega na tym, że kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika oraz powinna zacząć się świecić gdy wtryskiwacz nie działa, czyli po zdjęciu kostki z wtryskiwacza lub czujnika przepustnicy lub rozpięciu...
To może przewód od serwo?
Do łukaszx1. Tak jak napisałem wg "mojego" schematu ciągłość linii danych (jak określa mój schemat) jest tylko oporność jednego przewodu mnie zastanawia.Spróbuję zastąpić ten przewód jak radzi polonez 15 i zobaczę co ta operacja zmieni. Dzięki za info ale czekam na inne sugestie może z autopsji.
Zmierz kompresie na tłokach w innym warsztacie! I sprawdź przewód masa (karoseria a silnik).
Wymień filtr paliwa ale na filtron-a nie na jakiś no name bo to nic nie da i ten model powinien posiadać gruszkę na przewodzie paliwowym,zobacz czy jak dasz gazu to jej nie ściska,kolega miał identyczny przypadek i okazało się że syf w baku,jeśli ściska to syf w baku Dodano po 5 Lub załamany/nie drożny przewód paliwowy
Sprawdz gaznik może jakis przewód nie podpięty.
witam a co ma wspólnego komputer z wycieraczką czy światłem stopu , prawdopodobnie urwał ci się gdzieś przewód masowy
Może przeciera Ci się przewód czujnika oleju.
masa jest przy złączeniu skrzyni biegów z silnikiem,bodajrze od strony kierowcy,może przyczyną jeszcze być uszkodzony rozrusznik lub uszkodzony lub poluzowany przewód prądowy
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Przełącznik ze zdjęcia jest z poloneza z przed 94r. tam nie było rezystorów dmuchawa miała dwa uzwojenia. Trzeba znaleźć przewód plusowy w kostce dwa pozostałe to będą 1 i 2 bieg ,i sprawdzić dmuchawę na krórtko zwierając plus do jednego lub drugiego przewodu.
Świeci się pełnym światłem czy jest jakaś różnica po odpaleniu? Na pewno dobrze jest podłączony przewód od kontrolki?
W polonezie najczęściej pada przewód masowy od zbiornika ... pociągnij sobie drugi i problem zapewne zniknie :)
Macnij z grubego przewodu (od aku.) na rozruszniku na elektromagnes (cienki przewód ), będziesz wiedział stacyjka czy rozrusznik. (wyłączony zapłon i na luzie) Możesz również podłączyć żarówkę między przewód elektromagnesu i masę, będziesz widział , czy jest podawane napięcie na włącznik rozrusznika.
Tak, bez tej kontrolki może nie ładować bo nie ma wzbudzenia. Można odpiąć ten cienki przewód idący do alternatora i dac go do masy - kontrolka powinna zaświecić po włączeniu zapłonu. Jak nie świeci to problem w kontrolce lub przewodzie idącym do alternatora.
a może żarówka , a jak nie, to tylko przewód , albo masa
Witam. Mam problem ze swoim polonezem. Podczas jazdy spadł mi przewód paliwowy i od tamtej pory nie mogę odpalić go na benzynie. Gdy odpale na gazie i podczas jazdy przełączam na benzynę auto gaśnie. Czy to pompka?
witam mam poloneza atu z 2000 roku i skubaniec nie grzeje termostat wymieniony na nowy, nagrzewnice przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem, dojście do nagrzewnicy gorący przewód powrót także gorący. Co może być nie tak
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
zobacz czy kostka styka wyczyść ja popatrz czy przewód się nie przetar.
witam .panowie dzis podpinałem sobioe alternator od poloneza do 330 ,podłączyłem wszystko jak na schematach dostepnych w sieci lecz gdzieś sie pogubiłem bo został mi przewód który szedł do regulatora napiecia ,a jest podpięty do stacyjki pod numerem 30 kolor czerwony i jeszcze nie mam pojęcia gdzie należy podpiąc przewód zielony ze stacyjki o nr.15...
Ten polonez ma gaz. Czyli jak odepnę szaro-czerwony przewód i zgaśnie kontrolka to mam przyjrzeć się czujnikowi w baku a jak nie zgaśnie po odpięciu szaro-czerwonego przewodu to mam szukać po przewodach
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Po uruchomieniu silnika, napięcie na klemach spada poniżej 12 V, a kontrolka na desce świeci. Czyli jest obwód wzbudzenia. Zamontuj w aucie i podaj napięcie na przewód kontrolki. Zmierz prąd płynący.
Do tej "magicznej, czarnej kuli" dochodzi jeden przewód gumowy, który jest zbutwiały i połamany. Muszę zatem wymienić ten przewód i powinno działać?
witam załóż przekażnik 6zł sztuka taki ze stykami przełączanymi oznaczenia styków 85,86,30,87,87A przewód zasilający pompę przecinasz jeden pod 30 drugi 87A 85 pod przewód elektrozaworu gazowego - 86 pod przewód elektrozaworu gazowego + po załączeniu gazu przekażnik rozwiera styki 30 i 87A ,pompa nie pracuje koszt imprezy 6 zł + metr przewodu i 4 konektory,izolacja...
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
mono-motronic MA1.7 takie oznaczenie typu układu wtryskowego, a przewód wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/9289554900_1...
Ja juz chyba wszystkiego próbowałem... wtryski zmienialem z 1 na 4 i dalej na 4 nie chodzi swiece tez przewody wn od brata bralem i to samo:( zastanawiam sie nad przekaznikiem jeszcze? (iskra napewno jest) Dodano po 1 lub gdzieś jakiś przewód załamany
kierunek przepływu wody przez podgrzewacz gazu nie ma wpływu na jego wydajność i w wiekszości reuktorów nie ma oznaczeń in/out. Parownik należy podłączyć równolegle do nagrzewnicy powietrza a w niej gorętszy przewód wchodzi od góry. Dużo ważniejsze od kierunku przepłuwy jest właściwe umiejscowienie parownika , nie za wysoko i na możliwie krótkich przewodach...
Temat załatwiony, oberwany przewód przy wejściu do baku.
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Wydaje mi się że brakuje masy na karoseri. Cieńszy przewód od klemy minusowej.Pozdr.
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu Ja tez bym stawiał na ten przewód
Z ostatniej chwili: usterka wystąpiła, zwarłem przewód niebieski z nieb/czerwonym i silnik nie zapalił . Jasne ,że stacyjka jest ok. Przypuszczam ,że uszkodzony jest raczej rozrusznik.
Najprawdopodobniej przerwany kabel w gumowej przelotce pomiędzy karoserią a tylną klapą. Podnieś klapę, zsuń gumę z przewodów i pociągnij za poszczególne przewody. Tak zlokalizujesz przerwany przewód i przyczynę usterki.
były modele poldków co imo niebyło w kluczyku tylko jako bryloczek który umieszczało się przed odpaleniem auta koło drazka zmiany biegów taki prostokątny otwór. ku zdziwieniu montowali to fabrycznie ,cała elektronika immo była połaczona czarnymi przewodami zasilana z bezpieczników i stacyjki odcinała jeden przewód z komputera silnika całe immo zamontowane...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Witam, wymieniłem przekaźnik, nie pomogło, poprowadziłem nową instalację, wstawiłem nowy przekaźnik,zewnętrzny, poza urządzeniem mikroprocesorowym, poprowadziłem nowy przewód do tyłu samochodu, do ogrzewania szyby, o większym przekroju, odporniejszy na większy prąd, przekaźnik w urządzeniu mikroprocesorowym nie włącza już bezpośrednio szyby a steruje...
Cześć, miałem podobny problem. Przyczyna to kawałek przewodu gumowego (z czasem butwieje i paliwo wraca do baku i spada ciśnienie) będącego elementem pompy paliwa, wymiana - 1 godzina. Jeśli pompa buczy to tylko dać nowy przewód (taki do paliwa, nie inny + na dole pompy wymienić uszczelkę izolacyjną i odwrócić po przepłukaniu woreczek o 180 stopni,...
Stukanie powinno pomóc KIEDY NIE CHCE ODPALIĆ, a nie kiedy odpala za 1 razem. A poza tym, jeśli nie pomaga stukanie to nie znaczy że szczotki są dobre, ale może to znaczyć, że przewód starteru jest zaśnieedziały...
Kolego jak już wyrzucasz alarm to ze wszystkim kostka, przewody i reszte śmieci, przekaźnik też usuń oraz zobacz gdzie dochodzą te przewody biało czarny i czarny napewno gdzieś rozcieli jakiś przewód wiec wyrzuć wszystko a ten rozciety przewód złącz jak był oryginalnie.
miałem coś podobnego w scorpio okazało się że nie łączy przewód na zaworze przy parowniku POZDRO
Podłącz paliwo z jakiegoś naczynia przed pompką i będziesz miał pewność czy pompka jest dobra, a przewód paliwowy warto sprawdzić czy nie jest gdzieś przerwany, szukaj w tych miejscach gdzie jest mokry. Można również przedmuchać ten przewód paliwowy i też wykaże nieszczelność. Pozdrawiam.
zakteciłem gaz w butli i nadal to samo nawet wyrzuciłem filter paliwa i zrobiłem bezposrednio nadal nic:( Co zrobic zeby nie była chuda mieszanka ??? Dodano po 1 a paliwo do pompki na pewno nie wraca bo mam bezbarwny przewód i jak po nocy patrzyłem w przewodzie paliwo jest
Temat zakończony. Przerdzewiały przewód w baku na zasilaniu (ciągnął fałszywe powietrze). po wymianie przewodu pęcherzyki się straciły, silnik odpala zawsze.
To zapchaj mi te 6 mm czymś co krąży w układzie chłodzenia. Mając na uwadze to, że piszemy o przelewie i to, że najzwyczajniej piszesz bzdury - dziękuję za dyskusję. Wiesz jaką funkcję pełni ten przewód w Polonezie? Niedrożna chłodnica, to jedyne co w tym wątku mądrego napisano. Wiesz dlaczego? Nie wiesz więc ci powiem, to coś co zapchało 6 mm to by...
Patałachom pewnie nie chce się sprawdzać podstawowych rzeczy tj przewodów i wsuwek-zwłaszcza tych ostatnich, gdzie przewód potrafi raz łączyć raz nie.
Witam Mam pytanie posiadam polonez atu plus z jedno punktowym wtryskiem Bosch 1.6 Gli z 2000r załatwiłem sobie przewód oraz program Bosch Motronic MA 1.7 Po przetestowaniu wskazał mi 2 błędy, więc za pomocą programu skasowałem bez problemu czy dzięki temu programowi mogę coś dodatkowo jeszcze poustawiać czy raczej nic może polecacie Iny programik do...
Witam. Pytałem o lewe powietrze (czy nie zasysa). Sprawdz przy gazniku przewód od gazu itp.. Pozdrawiam.
Trzeba wpiąć w przewód zasilający trójnik do którego podłączony jest zegar
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy kontrolka ładowania sprawna(odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze i daj na masę,kontrolka powinna świecić) , jak podpowiada kolega emeryt2 .Gdy kontrolka jest nie sprawna alternator się nie wzbudzi.Następnie sprawdzenie regulatora napięcia ,szczotek.Do spalenia kontrolki ładowania może dojść z powodu...
pół roku temu kupiłem poloneza CARO z deską rozdzielczą od ATU zamiast linek podciśnienie.problem polega na tym że nagrzewnica ledwo ciepła przewód zasilenia ciepły powrót zimny.po odłączeniu przewodów jest przelot powietrza . Gdy poruszam przewodem zasilającym na moment wszystko jest okey potem znowu przewód powrotu zimny .PROSZĘ o pomoc.
przewód z tego co pamiętam jest jeden szukaj kontrolką
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Najprawdopodobniej - to częsta przypadłość poldków - przewód między aparatem zapłonowym a modułem (w aparacie łamie się przewód wewnątrz białej izolacji a czasem w czarnej).
jeśli twój miernik ma tylko amperomierz(oznacza się go na mierniku wielką literą A) to sprawdzisz bez problemu zdejmując kabel plusowy z akumulatora i wpinasz go pomiędzy przewód plusowy a słupek akumulatora
Troche mnie przestraszyliscie!!!ale podłaczyłem pod inne autko i działa ...jeszcze UFF.Ale teraz na powarznie. Jak przerobić przewód połączeniowy?
Witaj. Kolego jezeli juz sprawdzisz wyzej wymienione porady to sprawdz dobrze włącznik swiateł poniewaz mogły stopic ci się styki w srodku włącznika. A czy do włącznika dochodzi prąd jest to całkiem inny przewód niz do pozycyjnych Pozdrawiam.
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
polonez przewód zapłonowy polonez przewód paliwowy przewód masowy polonez
oporność głośnik sygnał prędkość pojazd bateria laptop pojemność
wzmacniacz gitarowy laney schemat wzmacniacz gitarowy laney schemat
Koniec poczty @neostrada.pl - co zrobić? AOC AG493UCX 49" 120Hz VA Curved Monitor Specs, Connectivity, and Common Issues