Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Czerwono szary przewód i niema tam żadnego napięcia tak na nim jak i na obydwu pozostałych przewodach w kostce. Z tego co zrozumiałem do tej chwili wskazuje na uszkodzenie komputera ale muszę to jeszcze sprawdzić
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
Kolego nie wiem jakiego dokładnie masz poloneza. Ja mam caro i też miałem problem z odpalaniem zimnego silnika. W sumie nikt nie mógł mi pomóc. Po sprawdzeniu chyba wszystich mozliwych przyczyn okazalo się, że do wymiany był taki zielony przewód łączący modół zapłonowy z aparatem zapłonowym ( był uszkodzony choć wyglądał na wpełni sprawny) . Rozwiązało...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
Hej tak jak w temacie wiem tyle że trzeba rozgrzać auto następnie podłączyć lampę pod akumulator i czujnik pod przewód wysokiego napięcia od pierwszego cylindra od strony rozrządu i następnie zapalić silnik i tu moja widza się kończy!!!! Proszę opiszcie mi szczegółowo co dalej i jak sprawdzić czy kąt wyprzedzenia jest dobrze według wartości 5_+1 (0)....
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Mój niedawno nabyty poldek ma strasznie roszabrowane instalacje. Cz ktoś mi odpowie odnośnie kierowania nadmóchów pokrętłem na desce tzn na szyę nogi itd. Rozebrałem ten panel z tymi pokrętłami i przy tym od kierowania nadmóchów są gumowe wężyki tylko jak zauważyłem nic tam się nie dzieje. wentylator przy nagrzewnicy chodzi na 4 a tu na szbie tylko...
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
Witam od dłuższego czasu mam problem z nawiewem w tym samochodzie, motyw jest taki ze powietrze tylko idzie na szybe i na nogi a na ciało ani troche i tak przy każdej zmianie funkcji, podejrzewam ze urwało tam się coś ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o pomoc
Witam mam takie pytanko: po co jest taki cienki wężyk który wychodzi z urządzenia wtryskowego i jest podpięty do odmy w obudowie filtra powietrza. Co on daje?? Wczoraj jak czyściłem odmę bo mi się masełka nazbierało, zdejmowałem obudowę filtra powietrza no i urwał mi się właśnie ten wężyk razem z króćcem przy urządzeniu wtryskowym i nie ma jak go z...
Witam. Mam kłopot w polonezie, nie działa przekierowanie nadmuchu na przednią szybę, pozostałe kierunki działają bez zarzutu. Słychać jakby pod deską nastąpiło przełączenie ale powietrze rozpływa się gdzieś za deska rozdzielczą. Jeżeli ktoś się już zetknął z takim problemem proszę o radę jak się do tego zabrać.
Witam! Rozebrałem układ ogrzewający i mam problem bo nie wiem w jakiej kolejności podłączyć rury papierowe. Przy obudowie nagrzewnicy są trzy pary rur a ja nie wiem które gdzie podłączyć
Z znajdującego się na przewodzie do nagrzewnicy zaworu wycieka płyn chłodniczy. Do tego zaworu doprowadzona jest linka z wewnątrz kabiny pasażera. Po trzepieniu wychodzącego z tego zaworu wycieka płyn chłodniczy. Proszę o radę dotyczącą nazwy tego podzespołu, oraz jego wymiany. PILNE pozdrawiam
mam cholerny problem!!!nie wiem jak ale Qmpel przy otwieraniu wybil mi szybe z tylu <prawwe drzwi>!!naszczescie okazalo sie ze kumpel ma dzwi od takigo poloneza i wszystko by bylo pieknie gdyby nie to ze nie umiem szyby zdemontowac a tymbardziej zamontowac!!!prosze pomocy!!!bo jak starszy sie dowie to mnie chyba zabije!!
Powiedzcie prosze jak jest sterowany prtzekażnik pompy paliwa w Polonezie z silnikiem multipoint . A kontretnie chodzi mi o mase na sterowaniu cewki tego przekażnika , przekaznik nie łapie bo brakuje tej masy. Czy ona jest sterowana z komputera czy poprostu się urwała. Pozdrawiam
mam problem z zapalaniem samochodu zachowuje sie tak jakby akumulator byl rozladowany ale na pewno jest zladowany.moze ktos wie gdzie w ktorym miejscu znajduje sie masa miedzy samochodem a silnikiem?
autko jak w temacie. Usterka pojawiła sie po próbie ponownego uruchomienia silnika po prostu nie palił na 2 garze na pozostałych ok . diagnoza brak iskry podstawiłem więc cewkę i usterka sie pogłębiła a mianowicie nie pali teraz na dwóch garach na 3 i 2 , podstawiłem więc moduł i nic to samo . Podstawiałem również komputer i brak jakiejkolwiek poprawy...
witam kolegow.jest problem z przelacznikiem nadmuchu w polonezie tzn zatrzymal sie w jednym polozeniu i nie reaguje na zmiany polozenia,do tego przelacznika dochodzi 6 wezykow,mial moze ktos podobna usterke?pozdrawiam.
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
A to chodzi na 4 na 100%? Znaczy się przewody zapłonowe tylko w nim naprawiałeś, tak?
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Sprawdź czy jest zasilanie na moduł-2pinowe gniazdo,przewód czerwony- oraz czujnik wału-3 pinowe gnizdo ,powinno by około 1 kom.Więcej info po tych sprawdzeniach.
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Witam. Uszkodzone cewki i/lub przebicia na przewodach WN.
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu Ja tez bym stawiał na ten przewód
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
Witam.Ja w 2.0 16v miałem to samo i się okazało że przebicie miały te gumowe fajki co wchodzą na świece.Doszedłem do tego kupując przewody zapłonowe od poloneza i je zamontowanym i problem ustal i wszystko było jasne
Najprawdopodobniej - to częsta przypadłość poldków - przewód między aparatem zapłonowym a modułem (w aparacie łamie się przewód wewnątrz białej izolacji a czasem w czarnej).
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
na 99% przewody zapłonowe przerabiałem tą usterke :]
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Miałem podobne objawy ułamane były przewody wychodzące od aparatu zapłonowego do modułu.
O ile pamiętam to ta membrana służyła do otwierania przepustnicy drugiej gardzieli. Znalazłem nawet przed chwilą w mojej rupieciarni taki gaźnik. Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego?
Silnik kręci, słabo , ale kręci. Nie odpala więc układ zapłonowy, paliwowy to podstawa. Nie odpala gdy wilgotno - czyli przewody.
Witam!Przyczną awarii jest zanik iskry. Kup i wymień przewód między modułem a aparatem zapłonowym ma niebieski kolor.Jeśli masz wersję z aparatem.
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Jeżeli radyjko podłączyłeś z przewodów do tego przeznaczonych i jest zasilane z bezpiecznika H8 to nie ma z tym nic wspólnego. A jeżeli chodzi o sama awarię,to sprawdz jeszcze raz dokładnie bezpieczniki 10,16 i 17.Jeżeli będa ok,sprawdz napięcie na pinie 85 i 87 przekaźnika głownego(jest w centralce). Sprawdz też ciśnienie paliwa. No i oczywiście posprawdzaj...
Myślę że kolega sirTIM nie ma racji. Kod 35. Sygnalizowana usterka nierównomierność prędkości obrotowej biegu jałowego (przekraczająca 100 obr/min) Przyczyna: uszkodzony zawór dodatkowego powietrza lub wadliwe jego podłączenie,nieszczelny przewód podciśnieniowy prowadzący do serwa hamulców albo nieszczelny przewód podciśnieniowy przy zespole wtryskowym(...
Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok. Sorry, możliwe że trzema, dawno nie rozbierałem, poza tym rak rozbierze to zobaczy jak to jest. Poza tym pewny jesteś że to cewka? Ten typ tak ma że często nawala przewód łączący moduł z aparatem.
Mam problem z polonezem 1.6 LPG szarpie w zakresie 2000-3500 obr/min. Wymieniłem świece zapłonowe, przewody, moduł i nie ma żadnej poprawy. Szarpanie występuje tylko na LPG.
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
mam taki pproblem Niewiem wjaki sposub dzikała cewka zapłonowa we fiacie ma ona dwa mocowania dla przewodów i jedno wyjście wysokiego napięcia i teraz co powoduje wystąpienie iskry na siwiecach zapłonowych -ja wyobrarzam sobie to tak jeden przewód jest podłączony do plusa akumulatora drugi do przerywacza ktury w momęcie "styku" zamyka obwód w uzwojeniu...
O ile przewody będą tylko od Polonezów z silnikami FSO (aparat zapłonowy w tradycyjnym od lat miejscu), to napewno będą pasowały. A co do świec, to czytałem niedawno, że świece tego typu charakteryzują się większą odpornością na wypalanie elektrod (być może czymś jeszcze).
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
przewód zapłonowy przewód zapłonowy przewód zapłonowy przewód polonez
pikanie radia citroen ready boost scalić mosfet
użytkownik mailo użytkownik mailo
Wnętrze pompy ciśnieniowej Kärcher HD 650 – budowa, tłoki ceramiczne, głowica mosiężna Czyszczenie elektrody Termet Miniterm Turbo GCO-DP-21-13/21/21 – instrukcja serwisowa