Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
wiedziałem że z tego nic nie będzie. Nie bądź taki krytyczny, bo przecież uzyskałeś dobry wynik. Przy okazji wątek ten będzie przydatny dla osób, które noszą się z zamiarem przewijania alternatora, jako przykład bezsensowności tego. Chyba, że zależy na wysokim napięciu, ale przy małym prądzie. Twoje doświadczenie to jest największym wkładem na elektrodzie,...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Przecież pisałem-przewijać.
Witam ! Fabryczne czy przewijane ? Jak się mają wartości napięć międzyfazowych ?
A jak nawijacie, przewijacie alternatory lub silniki? Ręcznie czy dajecie do warsztatów, które to robią? Ktoś kiedyś pisał, że ręcznie to robił, ale zieleniał przy tej długiej, monotonnej i ciężkiej pracy.
witam !! może to i " goły " link - ale kupowałem w tej firmie druty nawojowe i koszulki ( niestety impregnowane ) . sam potrzebuję takich jak Ty ( do przewijania alternatorów ) . po świętach zadzwonię i się dowiem . pozdrawiam !! http://www.rewi.pl/
Ja nie przewijam alternatora tylko nawijam drut na blachy od stojana z silnika i dlatego nie mam wzorca No nie wiem jaki silnik przerabiasz na prądnicę/alternator ale jeśli on nie ma 36 żłobków,to z uzwojeniem prawdziwego alternatora samochodowego niewiele będzie to miało wspólnego.
Jak zrobić prądnicę wolnoobrotową z alternatora trzeba ją przewijać i wklejać magnesy ? Proszę o odpowiedz bo mam ich kilka a nie wiem jak je przerobić.
Witam !! Niestety ! - sprawa rozgrywała się w latach 80 ubiegłego wieku . Przewijałem alternatory i musiałem wiedzieć jak działają . Jeżeli podłączysz go tak jak w pojeździe - włączywszy w obwód ładowania amperomierz - to będziesz znał prąd jaki daje przy napięciu nominalnym ( 14.4 V - powiedzmy ) . Na napięcie nie masz zbyt wielkiego wpływu - regler...
Jest odizolowany plus i minus.Z tego co mi opowiadali to alternator jest tylko jeden ,sądzę że został żle złożony przez fachowca który przewijał stojan.
Mam prośbe do kolegów.Czy ktos z was przewijał juz alternator samochodowy i może podać ilośc zwojów i średnice drutu aby mozna uzyskać ok. 220v ewentualnie jaka moc mozna uzyskać i czy jest to w miare ekonomiczne.
karol0795 ! Zanim przystąpisz do budowy prądnicy "od zera" i chcesz "przymierzyć się" do przeróbki jakiegokolwiek alternatora, trzeba ustalić: - jaki alternator ma być przewijany? - jaki ma być cel przewinięcia? - jakie parametry mają być osiągnięte?
słyszałem, że podobno ktoś przewijał i udawało mu sie osiągnąć prąd rzędu 55 A
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
a co z wymontowaniem stojana z obudowy? Wybija się, i tak leci na straty-trzeba przewijać, wcześniej jarzmo wytrawić.
A ja powiem tak że temat alternatorów 6 diodowych czy 9 diodowych, przewija się w sieci tyle lat i szanowny pan MODERATOR powinien temat zakończyć. Tyle z mego przemyślenia
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
wymiana wirnika pomogła, nie opłacało się przewijać a było zwarcie.
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie?
Witam. Drut fi 1.0mm spokojnie wystarczy - nawet za gruby . Takim drutem przewijałem " elektrownie " do dużych motocykli - Virago , itp . Nawiasem mówiąc takim drutem przewijałem również stojany do alternatorów samochodowych . Przy średnicy większej niż 1mm ą trudności z układaniem zwojów . No i uważaj - NIE USZKODŹ EMALII ! Możesz nawinąć w taki sposób...
Miałem podobny efekt. Przewijany był stojan alternatora (nie wiem czy było to konieczne ale tak stwierdził fachowiec) i wymieniłem regulator i była lipa. Wyprowadzilem zatem szczotki alternatora na zewnątrz, podłaczyłem regulator od poloneza i przekaźnik wewnątrz dociążyłem dodatkowo żarówką 12V/5W bo nie chciał się wzbudzać, do dziś działa ok (ok 1...
Możecie mi polecić jakiegoś konkretnego fachowca co przewija takie urządzenia ?
Rozumiem. Przy zastosowaniu przekładni, musiałyby być konkretne łopaty, żeby taki moment uzyskać. Co do przewijanych silników, to problemu nie stanowiłaby duża waga korpusu takiego silnika?
wirnik od alternatora są na 12 lub 24 v? Widział Ty wirnik alternatora??? Jak przewinąć stojan i wirnik od alternatora A co tam przewijać chcesz? Jednym słowem "O matko" Poczytaj trochę o alternatorach i zadaj pytania jeszcze raz.
Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
olel, masz cichy zakaz pisana w tym dziale bo po prostu nie wiesz nic na temat tego o czym piszesz. Mówiąc krótko jesteś lamer. Raz-gdyby było coś nie tak z wirnikiem to lampka by nie gasła. Dwa-gdyby było coś nie tak ze stojanem to lampka też nie zgaśnie lub będzie przyżarzać. Alternator będzie wył i będzie się grzał. W żadnym alternatorze nigdy nie...
Kiedyś parę lat temu oglądałem filmik jak gościu dołożył zmodyfikowany alternator i nim poprzez baterię kondensatorów zasilał swe wzmacniacze audio dużej mocy (coś około 2kW). Nie pamiętam na czym polegała modyfikacja alternatora, ale był przewijany i grzebane w jego elektronice. Wada - silnik musi pracować i to na trochę podwyższonych obrotach.
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
(at)ladamaniac A żebyś wiedział, w diorze poszedł do kolegi, na fajrant za parę groszy na grawerce porobili podziałki i pinola jak i reszta jak z fabryki :D Często tak bywało, nie było możliwości kupna wielu rzeczy, ale po fabrykach był sprzęt i fachowcy! Teraz usługa jest mocno w cenie, a zalew chińskiego badziewia za grosze psuje rynek. Taka tokarka...
użyj wyszukiwarki bo ten temat się przewija co jakiś czas, "jak nie c 330 to c 360 jak podłączyć alternator od fiata/poloneza" Poszukaj naprawde sporo tego było
Z tego co mówił elektryk, tylko obudowa była 12V a reszta 24V. Czyli był kiedyś przewijany. Dziękuję za pomoc. Problem rozwiązany :D
Wirnik jest na 90% w porządku - regułą jest zwarcie uzwojenia twornika do masy. przewijanie stojana (ok 100zł) lub swap z innego alternatora.
Alternator przewinięty i zabudowany. Podłączony nowy regulator. Napięcie mierzone na akumulatorze przy zapalonym silniku, włączonych światłach na niskich obrotach wynosi 13,6 V po przegazowaniu przeskakuje w okolice 14 wiec wygląda na to, że jest ok. Dodam jeszcze, że poprzedni alternator też ktoś przewijał, ale podobno zalał go złym lakierem jakimś...
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
No dobra,miałem kiedyś zestaw 4 szt. głośników spiętych w 1ohm,niestety nie przytoczę nazwy tych wooferów,nie pamiętam,jakieś ściągnięte ze Stanów za 200zł sztuka.Każdy miał 4ohm,12",250W rms(400 max),8kg wagi,były dużo efektywniejsze niż np.12" magnaty,Xmax był imponujący,bas dynamiczny.więc podejrzewam,że SPL był niezły.Wewnątrz auta miałem masaż...
Kiedyś z nudów przewijałem, 3x220V wpuściłem to w trafo trójfazowe ( trzy kolumny), tez nawijane. Wzbudzenie pozostało niezmienione, zasilane z odrębnego źródła.
Tak sobie czytam ten temat i aż mi się pisać nie chce, cały czas toczy się dyskusja w zasadzie o niczym. Jedni piszą o prądzie ładowania, inni o prądzie obciążenia alternatora i jeszcze przewija się napięcie ładowania. Tylko co z tego skoro nie ma sprecyzowanego co mierzyć, po co, jak i czym. Będziesz miał skoki prądu po 50A i nie będziesz wiedział...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Opłaca, tylko nie każdy wie że można - nowe surowe pierścienie nie są drogie. Gorzej jak wirnik ma zwarcie, przewijanie plus wyważenie to prawie koszt nowego do popularnych marek.
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Dzięki za filmy, ale nie jestem w stanie z nich wiele zrozumieć niestety... Miejscami kondensatorów nie zamieniłem. Byłem też dziś w małym zakładzie z tym silnikiem, gdzie zajmują się przewijaniem silników i alternatorów. Tam sprawdzili swoim urządzeniem czy nie występuje przebicia do masy napięciem do 1500v (czy jakoś tak) i stwierdzili, że wszystko...
Wymieniłem kable od akumulatora do masy samochodu i od akumulatora do rozrusznika oraz od akumulatora do skrzynki bezpieczników, pomimo tego, że pomiary tych kabli "pod obciążeniem" były prawidłowe. Pojeździłem tydzień - spalił się alternator a konkretnie zwęgliło się jedno z jego uzwojeń.Cały alternator używany był tańszy niż przewijanie więc wymieniłem...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
Jak wirnik walnie w nabiegunnik to przesunie parę blaszek jarzma, przetnie izolację ma drucie, zrobi się zwarcie i aternator nie wzbudzi się. Kontrolka ładowania będzie się palić ciągle, autor tematu nic nie pisze o tym że się pali. Obudowę można spawać, stojan fajnie się przewija. Nie wiem o jakim komutatorze w alternatorze tam ktoś pisze.
Alternator używany to cena 25- 65zł - pewnie że stan może być kiepski ale sprawny .Więc raczej przewijanie nieopłacalne Dlatego pytam czy tak uszkodzony, podładuje akumulator? Wiem że zalewanie żywicą to 1/100 szans ale mam 130 km do przejechania :((
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
Z zasady działania prądnice są samowzbudne (z magnesami), lub obcowzbudne (jak np. alternator). Przeróbka nie polega na przewijaniu, ona polega na wytworzeniu stałego strumienia magnetycznego, który jest niezbędny, aby w obracającym się względem niego uzwojeniu, wyindukowało się napięcie! Przewinięcie nie spowoduje powstania tego strumienia, trzeba...
Kombinujecie jak koń pod górę......lata temu: trafo 200W (mniej lub więcej watów w zależności co się zdobyło), wtórne przewijane aby uzyskać minimum 16V, cztery diody (zazwyczaj stosowałem ze złomowanych alternatorów) połączone w mostek, w pierwotne dawałem SZEREGOWO rezystor 15-20 omów (moc max jaki rezystor zdobyłem, zazwyczaj 20-30W) aby,,zmiękczyć''...
Nie obrażam się tylko powstrzymuje was przed rozkręceniem się i jebaniem ludzi z małą ilością postów jako niby tych co nic nie wiedzą. Bo niby co miało znaczyć "Lutownice masz" czy "sam sobie nie wymienisz"?? Nie rozumię również pytania czy gra warta świeczki. Chce mieć sprawne auto więc potrzebuje naprawić alternator. A co mam robić innego?? Dalej...
Nie gniewam się, to prawda to jest dosłownie walka z wiatrakami. Bawiłem się już dawno temu alternatorami oczywiście nie było neodymów tam tylko oryginalne wzbudzenie. Przewijałem stojany, budowałem przekładnie i cóż, nic z tego nie wyszło. Co do obecnego tematu to myślałem o wklejeniu 2 magnesów na cewkę, tylko każdy o przeciwnej polaryzacji. Nie wiem...
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
I tu jest gwóźdź programu, jeżeli zakładał różne stojany. Jak już pisałem wielokrotnie to stojan nieskojarzony, kojarzy się w mostku, w mostku masz przeplot np wspornik->diody->wspornik->diody-wsporni... albo też wspornik->wspornik->wspornik i kolejne diody, diody, diody. Wsporniki połaczone są razem. I tak samo masz przepleciony stojan np początek...
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki jak na foto, impulsator wywalam stożek dorabiam nowy do magneta http://obrazki.elektroda.pl/3282549500_1...
Ad.2 Trafo ze starego wzmacniacza + plus regulator na tranzystorze - koszt ok 10 pln + vat Ad.3 Na pewno masz w domu wiertarke Ad.4 Induktorem po diodzie ??? Ad.5 Co tam chcesz naprawiac? Po prostu sie go przewija, ale biorac pod uwage cene uzywek - nie oplaca sie.
Dwa powyższe posty już brzmią dość konkretnie aczkolwiek dopytam jeszcze o drut w stojanie bo teraz jeszcze spróbowałem i na oryginalnym i na przewijanym o rzecz jest niemal że taka sama, a w przewijanym stojanie jest drut o średnicy 0,9mm jakbym miał to przewijać to ile wiecej tych zwojów nawinąć, aczkolwiek nie powiedziałem jeszcze innej istotnej...
W warszawie na terenie fortu mokotów jest gość- robi przewijanie motocyklowych tematów i robi to dobrze. Natomiast R6 to zupełnie inny regler i alternator niż secca, Mimo to pamiętaj że w żadnym układzie alternator- regulator nie wolno odłączać akumulatora, do sprawdzania ładowania służy amperomierz! U Ciebie prawdopodobnie jak goldwinger napisał poszedł...
Witam. Tak czy siak - jest źle . Sprawdź dokładnie jaka ma być rezystancja cewki . W modelach z różnych lat różnie bywa . Ale tak czy siak - około 30Ω to mało . Musisz odwinąć to co zrobiłeś i - jeszcze raz . Te które przewijałem były z pewnością nawinięte o wiele cieńszym drutem 0.15 - 0.17 . Pozdrawiam .
Kolego widać że nie masz żadnego pojęcia w elektryce. Używałem kiedyś takiego prostownika i trochę go znam. Napięcie jakie podajesz 236V też nie jest jakieś strasznie duże. Ten regulator na nic się nie przyda w prostowniku bo jest od alternatora. Naprawdę nastaw na 6V i zwiększ regulacją i znajdziesz mniejsze prądy. bo jak uszkodzisz trafo to przewijanie...
Cholera ale zabytek ktoś do Junaka wstawił... Na pewno śruba z oznaczeniem B, to wyjście prądowe. Czy przy tej potrójnej kostce nie ma jakiś oznaczeń? Regulatora raczej nie ma w środku. Jak znasz producenta, to możesz się starać dojść do opisu złącza po innych modelach. Możesz też spytać u elektryka. Jak chcesz samemu robić, to dobrze było by sprawdzić...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Może zacznij od sprawdzenia wirnika na zwarcia międzyzwojne w jakimś punkcie przewijania silników, jak nie ma zwarć to zanieś do tokarza do delikatnego przetoczenia komutatora bo widzę że bardziej ci zależy aby czegoś się nauczyć niż po prostu wstawić alternator.
ok czy jeśli będę zmieniał alternator na większy to czeka mnie jakaś przeróbka elektryki? innymi słowy: muszę szukać alternatora do tego modelu tylko o większym amperażu? (nowsza wersja tego auta -nissan pickup d22 1999- ma podobno 90A) czy mogę się rozejrzeć za dowolnym , byle wszedł w mocowanie i pasowało koło pasowe??? bestler- krzywo czytam albo...
Witam. Moje uwagi są takie. Twój alternator jest taki 'słaby', bo ma uszkodzony regulator, lub już prawie nie ma szczotek, lub padła któraś dioda, w co wątpię. Pomimo wolnych obrotów, powinien dawać dużo lepiej, niż te opisane przez Ciebie parametry. 1. Użyj innego regulatora - do sprawdzenia. 2. Szczotki ????!!!! 3. Nie ma co się 'wygłupiac' z przewijaniem...
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Ten alternato jest strasznie awaryjny,ja w ciągu 6 lat użytkowania auta wymieniałem już 3 razy mostek 2 razy regylator napięcia i 2 razy przewijałem stojan bo sie poprostu spalił. Wszystko można samemu pomierzyć oprócz regulatora napięcia ponieważ jest to płytka elektroniczna i nie ma zabardzo jak to zrobić .Całe szczęście że części do tego alternatora...
Robiłem kiedyś coś takiego, ale przewijałem wszystkie cewki na 12V, dwa razy więcej zwojów o połowę cieńszym drutem i później wszystkie 3 cewki połączyłem jak jak alternator, przez prostownik trójfazowy. Wyjście z prostownika oczywiście do akumulatora 12V. Miałem tego Simsonka jeszcze jakieś 2 lata i problemów z elektryką nie było.
Witam, uzwojenie przewinięte 500 zwoi Φ 0,65mm, rezystancja wyszła 5,5Ω. Gość co przewijał stwierdził że to nieprzeszkadza... podłączone i .... bez zmian, czego się uczepić , kostki mam nowe made in rosija, a może rezystancja wzbudzania za duża, wg. aksakala powinno być 3,5Ω...???
Przezwajanie klasycznych silników to w sumie prosta manualna robota, stosunkowo łatwa przy użyciu odpowiedniego "kopyta" i ręcznej nawijarki. W przypadku silników BLDC o nieco odwróconej konstrukcji względem klasycznego silnika, nie da się "wsypać" przygotowanych uzwojeń do stojana. W oryginale, automaty nawijają to już na stojan. Ręcznie jest to bardzo...
i nic sie tam nie dzieje. Trochę rdzy... Inksza sprawa to M Marelli (stare) bo wgniatało koronkę i pękała obudowa. Później wpadli na pomysł- zrobimy grubszą obudowę! A jak, ścianka pół milimetra grubsza i będzie gites. Nie było, dalej wirnik przeleciał się po nabiegunnikach. kartbis , bo widzę że cos tam robisz- -przezwajam stojany, magneti marelli...
Niestety ale problem leży gdzie indziej ponieważ rozumiem ludzi mających stare samochody gdzie niejednokrotnie ładowanie pieniędzy mija się z celem i uważają że te pieniądze można dać nie wymagając jakości ale kolega dał przykład który przewija się na bieżąco bo zaszpanował mercedesem ale jak już naprawa to katastrofa bo nagle trzeba wyłożyć parę złotych...
przeróbka jest możliwa , wirnik zasilisz napięciem stałym nawet jest to możliwe bez przewijania uzwojeń ktoś na forum już coś takiego próbował do sterownia będzie potrzebny falownik 3f o odpowiednio dużym prądzie zobacz te tematy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna...
Sygnałówki leżą zbyt blisko przewodów zasilających, różne punkty masy, słaby punkt masy, słaba jakośc przewodów sygnałowych i troche innych rzeczy ;-) No i największy ból w starszych Pioneer'ach - często spalona masa RCA w radiu No właśnie wsio mam good i dalej nie wiem jaka jest przyczyna. Sygnałówki idą prawym bokiem, a zasilanie i remote lewym....
Witam. Podczas mojej walki z świstem silnika w głośnikach próbowałem i sprawdzałem wiele rzeczy. Nie sprawdzałem jak będzie po założeniu kondensatora przy alternatorze. Ostatnio wymieniałem łożyska i musiałem go rozebrać na części pierwsze i takowego kondensatora nie widziałem. W sieci przewija się wartość 2.2uF MKT, ale w moim mieście ( jak zwykle...
Przewijałem wszystkie cewki, nawinąłem drutem o średnicy 1.35, połączyłem w ósemkę, szeregiem, jak transformator. Dałem 20A greca, w przednią lampę żarówkę 12v 55w miałem jeszcze drugą lampę o mocy 12v 40w no i tył, ale to tyko 5w Wszystkie te odbiorniki włączam na raz, było dobrze, do tej pory nadążała ładować dopóki założyłem jeszcze jeden odbiornik...
3 transformatory od mikrofalówki? A można jakiś schemat prosić?:) I ewentualnie regulację 12/24V zrobić? Po co dorabiać jakąkolwiek regulację do czegoś co ma ok.1KW mocy i napięcia rzędu 2000 v i w rękach amatora/elektronika jest naprawdę śmiercionośną zabawką!!! Takie trafa są chętnie wykorzystywane przez amatorów ekstremalnie wysokich napięć dla...
Dziękuję za wszystkie rady. Zastanawiam się teraz czy faktycznie nie zaniechać pracy nad tym alternatorem. Docelowo chcę zrobić taki układ prądnica 24V umieszczona na 12m maszcie z rury. regulator napięcia ---- akumulatory--- przetwornica plus odpowiednia elektronika. Rozglądam się już za silnikiem minimum 72 żłobki 2,5 kW, z tym że nie chce przewijać...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Po pierwsze: każdy pojazd ma MASĘ NA OBUDOWIE! Tylko zależy, czy jest to PLUS, czy MINUS... A czy ten elektroniczny regulator z malucha, to nie jest przypadkiem regulator alternatora? Jeśli tak, to nie nada sie w żadnym wypadku. Natomiast regulator prądnicy powinien działać bez problemów. A jeśli szukasz więcej informacji, to odsyłam cię do grupy dyskusyjnej...
Czytam ten temat i cały czas przewija się wątek 1 mm Jeśli to nie ten 1mm popsuł pasek, to co w taki razie trzeba zrobić żeby uszkodzić go w ten sposób po długości ?? , W temacie jest, / Po kilku tys, km porwało pasek, żeby zjechał ci pasek z bieżni po kilku tysiącach km no to niestety tu nie wchodzi w grę żaden 1 mm przesunięcia kół a brak osiowości...
Sytuacja jest taka-uszkodzona koronka ( wiadome-wgniotło)-ale nie mam 105A ( drut 1,6mm) a mam 65A ( drut 1,4mm). Nie mam czasu przewijać. I teraz pytanie do praktyków-zakładaliście kiedy 65 zamiast 105? Konkretnie będzie chodzić w Alfie 1,9 JTD. Od razu piszę-interesują mnie odpowiedzi praktyków, w stylu "zakładałem, było ok" lub "zakładałem, były...
z przewinieciem wirnika i wywarzeniem nie ma problemu .ojciec jast fachowcem w przewijaniu :) chodzilo mi tylko o to jak dobrac parametry drutu grubosc i ilosc zwoi. wiem juz ze musze dwukrotne zwiekszyc liczbe zwoi a zmiejszyc przekroj drutu i przewinac i wirnik i cewke. a co do alternatora fakt dobre rozwiazanie bo ma sie pradu pod dostatkiem ale...
nie wiem gdzie jest admin ale co robi ten post w tym dziale? ja kilka lat temu za taki post tu miałbym już ostrzeżenie zresztą niedawno miałem nie za takie rzeczy Szanowny kolego,czy z tym tematem mam udać się do stolarza Dodano po 8 Oczywiście uzyskana moc będzie uzależniona od wielu czynników.Jeżeli bedzie to obieg zamknięty to przy pompie 400W ,moc...
Witam !! W motocyklach firmy Norton ( i innych ) posiadających " prądy " na takiej zasadzie była stosowana dioda zenera o odpowiedniej mocy . W tym wypadku można by zrobić coś podobnego . Normalny prostownik 3 faz i dioda . W przypadku trudności ze zdobyciem odpowiedniej można ją wykonać z diod prostowniczych - na każdej jest spadek około 0.6V . Nie...
Wszystkie maszyny elektromagnetyczne - w tym również silniki i prądnice - działają tym skuteczniej, im wyższe obroty (a w transformatorach - częstotliwość). Silnik lub prądnica o 2 razy mniejszych obrotach ma 2 razy mniejsza moc, tu nie pomoże żadne przewijanie, ani inne cuda. Reguła jest prosta: MOC = CIĘŻAR x OBROTY . Dla obrotów = zero, moc też jest...
Miło pomagać komuś, kto wykazuje pełne zaangażowanie i umie pisać poprawnie po polsku więcej niż jedno zdanie.:D Cena przewijania której się można domyślić to kosmos. Ja zrobiłbym to taniej i na pewno dobrze!:cry: Wg mnie problemem jest sfazownie prądów cewek. Tak zasilającej CDI jak i alternatora. Podejrzewam złe kierunki nawinięcia szczególnie cewek...
Witam, co to znaczy zużył się transformator uswojenia są dobre nie przewijane, wczoraj się przyjrzałem uzwojeniom i widać, że uzwojenie pierwotne są zwojone miedzią, a wtórne aluminium. Niepokoi mnie duży spadek napięcia podczas gdy pracuje podajnik. Może zrobić jakieś dodatkowe zasilanie dla regulatora podajnika?. Co do płytki to wychodzi, że diody...
zaraz, zaraz, odpowiedź że niepraktyczny wynika chyba tylko z niezrozumienia. Temat wlasciwie sie przewijal, ale kilka lat temu bez wiekszego echa, nieprofesjonalnie a od tego czasu co nieco sie zmienilo w technice PWM. wiec po pierwsze +- 14.2V/20A na wyjsciu to oryginalne parametry regulatora w technologii obcinania napięcia cewek (zorientowani wiedzą...
podłączył bezpośrednio pod prądnicę. Podłączony był jeszcze transformator do zasilania modułu. Panowie, trójfazowy alternator nie wchodzi w grę bo nie po to wydałem pieniądze i poświęciłem czas na przewijanie cewek i potem zgranie wszystkiego i przerobienie całej instalacji elektrycznej w pojeździe żeby teraz robić najważniejsze rzeczy od nowa. Nie...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Wtrącę sie, w temacie końcowego napięcia ładowania. Wartość 15,6V to zbyt dużo - nie bez powodu alternator ogranicza napięcie do 14,2-14,4V. Przecież mowa o aku samochodowym, więc bez wchodzenia w teorię ( niektóre źródła podają nawet końcowe napięcie "gazowania" o wartości 2,7-2,8V/ogniwo, czyli ok. 16,5V. Należałoby uwierzyć producentom samochodów...
U mnie nie podgrzewa świec podczas jazdy, napewno bo już jakis czas ładowanie było liche i padłby akku. Grzeją po włączeniu zapłonu przez około 7-10 sekundach (najpierw gaśnie lampka a po chwili grzanie) w czasie jazdy nie dogrzewał. Najbardziej pasowało by podłaczyć jakiś sprzęt tak abym nie musiał kombinować. No i pozostał jeszcze ten 4 przewód (sa...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
Zostawmy filozofom odpowiedź na pytanie gdzie zaczyna się instalacja a gdzie sie ona kończy. Aby rozwinąć temat "malin" musiałbym po raz kolejny napisać ese,j z którego i tak ty jak i większość nie wiele zrozumie, o ile w ogóle dotrwa do ostatniego zdania... Chcesz czytać. Znajdź moje posty o w tematach przewijania cewek w WSK i Jawa50. Możesz zacząć...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Witam wszystkich serdecznie. Ten temat przewija się wakacyjnie co roku a najwięcej info jest u karawaningowców. Przetestowałem przez ostatnie dziesięć lat w przyczepie kempingowej panel PV i cały czas działa. Bez problemu prądu było w zestawie PV 100W/18V ,regulator 12V/24V-280W, aku.żel.-2x64Ah, przetwornica UPS 12/230-500W sinus. Odbiorniki zasilania...
Z tym rozrządem to wydaje się być dobry trop. Aby nie dopasowywać teorii do problemu, przedstawię kilka obiektywnych faktów, o których zapomniałem napisać. Sprawdziłem termin wymiany rozrządu, półtora roku temu, tj. 60kkm - więc już wymiana. Rozrząd był oryginalny Fordowski. Nie wymieniałem (nigdy) pompy płynu chłodniczego (idąc tropem rozrządu, znalazłem...
przewijanie cewek alternatora przewijanie kasety przewijanie scroll
pomiar prądu pomiar pradu indukcyjność łuku prosty regulator oświetlenia
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Toyota Avensis - Radio gubi datę: przyczyny i rozwiązania Wtyczka i kolory kabli airbagu Fiat Grande Punto 1.4