Nie. To od plusa... Skoro tak to ogólnie w autach grube przewody idą do rozrusznika i trochę cieńszy do alternatora oraz do jakiejś skrzynki z bezpiecznikami.
Wprawdzie nie odpowiedziałeś na pytanie czy te dwa cienkie przewody masz nadal nie dołączone, ale mam wrażenie, że przewód od kontrolki ładowania dopiąleś do czujnika ciśnienia oleju, dlatego po uruchomieniu ona gaśnie.
Przede wszystkim wymień regulator, bo jest to niedrogi element, a prąd z alternatora powinien być stabilny(oczywiście jeśli sprawdzone zostały przewody od + do akumulatora). Większość czujników silnika dostaje napięcie 5v, część komponentów jednak dostaje napięcie równe napięciu akumulatora, przez co możliwa jest ich nieprawidłowa praca. Sterownik zaprogramowany...
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Tak, wystarczy zdemontować 2 przewody z wody, siłownik ze sprzęgła, dwa kable z alternatora i wychodzi cały z kablami.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
stare prądnice prądu stałego w większości były z+ na masę z małym wyjątkiem np maluch wszystkie alternatory mają - na masie Dodano po 7 montowałem kiedyś alternator od peugeota 405 do T25a z wbudowanym regulatorem przy alternatorze ,gruby przewód na + akumulatora a wsówka na kontrolkę i do dziś wszystko jest okej
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Ktoś coś? Może dysponuje ktoś schematem? Mój plan to zrobić nowe zasilanie pod radio. Nowe wzbudzenie alternatora na przycisk. Tylko nasuwa się kilka pytań. Mianowicie czy alternator jest wzbudzany impulsem czy napięcie na tym przewodzie jest stale. Jak zrobić kontrolkę ładowania ( do alternatora idzie tylko 2 przewody główny na akumulator i ten cienki...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Kontrolkę gasi BSI, masz ok.
W moim peugeot 405 1.6 umarł ostatnio alternator więc postanowiłem kupić nowy. Problem powstał wówczas kiedy okazało się że stary alternator jest podłączony w inny sposób. Inne wtyczki. W jaki sposób podłączyć ten 2. Na zdjęciach widoczny jest nowy i stary alternator.
Poszukuje danych technicznych w/w alternatora oraz schematu podłączenia pięcio pinowego gniazda sterowania alternatorem. Nanodatex 180 A
Witam Pacjent to Peugeot Boxer 2019r 2.0 bluehdi Samochód podczas jazdy nieregularnie szarpie ( wygląda to tak jak by na sekunde odciac sterowanie z przekaznika głownego ) przy czym temperatura wedruje na max włącza check i czasem akumulatora kontrolke. Po około 2 sekundach po szarpnieciu wszytsko sie stabilizuje chceck gasnie aku tez i samochód znowu...
witam, problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4. mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać - napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze. reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne...
Czy ktoś z forumowiczów podzieli się informacją jak podłączyć alternator Mitsubishi 9644927080. Chodzi o piny gniazda jak na zdjęciu poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/7775866000_... https://obrazki.elektroda.pl/5991721500_... Niestety drugi numer na tabliczce nie jest w pełni czytelny. Udało mi się odczytać A??1TA3391C....
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Witam. W moim 307 2.0hdi 90km 8v 2003r. najwyraźniej padł, alternator (objawy opisałem we wcześniejszym poście). Moje pytanie to; czy da się dopasować alternator z innej wersji silnikowej np. 136km lub 90km 16v z nowszych modeli? na popularnych serwisach ogłoszeniowych nie mogę znaleźć alternatora do mojej wersji silnikowej, za to to wszystkich innych...
Proszę o pomoc. Wczoraj padł mi akumulator przy Peugeot 307 1,4 benzyna. Wymieniłem go i co jakiś czas wyświetla mi się symbol akumulatora i zauważyłem, że przy włączonych światłach lub nadmuchu alternator jest bardzo gorący, prawie parzy. Zdemontowałem alternator. Przeglądałem, szczotki ok, przebicia do masy nie ma. Napięcie ładowania 14,17V przy światłach...
Witam. Chcę zrobić instalację do mojego ursuska C330 z świecami żarowymi i alternatorem. Znalazłem odpowiedni schemat i wszystko było by ok, tylko na tym schemacie brakuje regulatora napięcia, który jest w mojej starej instalacji. Więc co jest nie tak? Proszę o pomoc i przepraszam jeżeli coś źle powiedziałem. Oto zdjęcie schematu:
Witam Poszukuje schematu podłączenia drugiego alternatora w samochodzie Peugot 206.(powiedzmy ze ten drugi alternator jest taki sam jak oryginał)Jesli ktos dysponuje czymś takim prosze o kontakt . Pozdrawiam
witam wszystkich. kupiłem niedawno partnera 1.9d z 2003r i zauważyłem że do alternatora podłączony jest tylko jeden kabel (główny na śrubę). Jest w alternatorze jeszcze takie dniazdo z dwoma biegunami (w jednym z biegunów + przy uruchomionym silniku) ale nic nie jest tam podłączone (kabel najwyraźniej wyrwany bo wisi z boku) kabel wiszący jest jeden...
mam problem z alternatorem nie jestem pewna czy ten który jest zamontowany jest prawidłowy, silnik w tym samochodzie ma 110 km alternator który jest tam zamontowany to CL9 Valeo ale jak oglądałam alternatory to wszystkie mały CL15, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dlatego bardzo proszę o pomoc ponieważ alternator się spalił i teraz chciałabym zamontować...
Witam. Mam problem z alternatorem, nie wiem jaki kabelek powinien iść w miejsce oznaczone na obrazku niżej. http://obrazki.elektroda.pl/9312867800_1... Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Witam czy trzeba zdemontować napinacz żeby odkręcić alternator peugeot 307 1.4hdi.
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Poszukuję jakiejkolwiek podpowiedzi na w/w temat. Mam takiego peugota do wskrzeszenie. Ogólnie silnik uruchomiłem, gaz także, chodzi na jednym i na drugim, jednak w aucie nie było alternatora, popsuł się i ktoś go wykręcił wraz z napinaczem. Alternator zdobyłem jednak bez napinacza - i problem jest tej natury że nie bardzo wiem jaki to ma być napinacz....
witam Jakiś czas temu mój samochód uległ samozapłonowi z racji nie działającego wentylatora, ogień strawił niektóre elementy plastikowe w komorze silnika w tym regulator napięcia w alternatorze i plastikowa osłonę na której był nr części. Wczoraj alternator padł i niestety muszę kupić drugi, tylko ze z tego co wiem do 1.6 16v wychodziło kilka typów...
Witam Posiadam samochód Peugeot 405 1.6B i zakupiłem używany alternator z Peugeot 1.9B. Mam teraz zagwozdkę jak go podłączyć. Wrzucę zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/4966516900_...
Odepnij cienkie przewody od alternatora i zobacz czy przestanie cykać.
Dlaczego zanika napięcie w gnieździe zapalniczki :?: Skąd jest brane ? Ze stacyjki ? Czegoś co ona zasila ? Wprost z aku nie, bo nie znikałoby wraz z pojawieniem się kontrolki. Podobne pytanie zadałbym sobie odnośnie alternatora. Jest dobry, ale brak mu jakiegoś napięcia by działał ? Jest zły, działa jak chce, ale co wtedy z zapalniczką ? Dwa przewody...
Więc do alternatora dochodzą ci dwa przewody gduby z rozrusznika i cienki do kontrolki ładowania którym się zajmiemy. Odłącz cienki przewód od alternatora, przekręć stacyjke na zapłon i dotknij ten przewód do masy, sprawdz czy ci się pali, jeżali po każdym dotknięciu do masy będzie się palić to znaczy że masz uszkodzony alternator, a jeśli nie będzie...
Mam teraz taki objaw: BSI co sekunde podaje napięcie do wzbudzenia, alternator na ten ułamek chwili łąduje potem przestaje i tak w kółko.. Przecież jak altek się raz wzbudzi to żadna siła go nie zgasi (mam oczywiście na myśli sprawny alternator i nominalne obciążenie). Chyba że ten przewód od wzbudzenia co jakiś czas się "masuje". Tak jak mówisz. Może...
Pobór prądu w spoczynku wynosi 0,02A , więc chyba jest dopuszczalny z tego co wyczytałem w internecie. To chyba przyczyną najprawdopodobniej będzie alternator, sprawdzę jeszcze jutro to co mówi (at)kowaltom99 , czyli napięcie ładowania bezpośrednio na wyjściu alternatora. EDIT: Do alternatora dochodzą 2 przewody (gruby i cienki) na grubym jest 12,15V...
Czy któryś z Szanownych Kolegów mógłby mi wyjaśnić co dostarcza prąd wzbudzenia do Alternatora ? BSI czy ECU silnika. ztego co widze idą dwa przewody jeden do ECU drugi do BSI. Do BSI idą 2 grube przewody (kostka 2NR chyba) jeden to + z aku a drugi ? Dziękuję za wszelkie info
W tych samochodach często gniją przewody (biały lub białoczerwony) zasilając sterownik lub przekażnik wielofunkcyjny. Uszkodzenie te wiele razy pojawiało się w wiązce wokolicach alternatora i rozrusznika .
Fabrycznie powinieneś mieć połączenie na konektorach tulejkowych, widać pewnie się urwały i ktoś skręcił na kostkę instalacyjną. Na przewodzie czarno-czerwonym powinieneś wykrywać rezystancję cewki zasilającej CDI względem masy, ale przy wyłączonej stacyjce jeden ze styków zwiera przewód od cewki zasilającej do masy. Przewody żółty i biały są od uzwojeń...
Jest na to jedna rada: nie kupować skuterów marki Peugeot i przyjmować ich do naprawy... Możesz stracić na nim sporo czasu i pieniędzy. Silniki Peugeota są wykonane z miękkich materiałów... Na początek trzeba określić jaki typ zapłonu był fabrycznie - AEC400, ACI100 czy zwykły. Ten pierwszy bez problemu daje się przerobić na zwykły, natomiast drugi...
Witam, szukam pomocy w naprawie mojego samochodu- Peugeot 207 1.4 16v rok produkcji 2006, z tego co udało nam się ustalić to przy odpaleniu samochodu alternator się nie wzbudza i nie ładuje akumulatora, następuje to dopiero gdy napięcie akumulatora spada poniżej 11V a nawet mniej, problem w tym ze gdy napięcie spadnie tak nisko komputer zaczyna szaleć...
Najczęsciej wiązka w okolicach alternatora siada, czasem jest tak, że masz zamienione przewody tj. masa i plus na cewkę, bo masz tam dwa złącza. Zielono-żółty to masa.
Witam Czy ktoś wie może jaki powinien być prąd wzbudzenia alternatora w sam Partner Peugeot altek Mitsubishi u mnie jest 2 Volt pojawia się cyklicznie lecz nie jest w stanie wzbudzić alternatora , jeśli podam mu prze żarówkę normalny prąd altek ładuje 14,4 centralka przy akumulatorze przeglądana, Kontrolka na desce zapala się i gaśnie po odpaleniu ,...
Witam a jednocześnie 73, zależność od alternatora sprawdziliśmy, do tego stopnia że odpieliśmy alternator od instalacji samochodu - zarówno przewód "prądowy" jak również dwa przewody informujące o rozpoczęciu pracy alternatora. Tak desperacką próbę zrobiliśmy ponieważ pomiary woltomierzem nie wskazywały nic niepokojącego. Myślę że zgoda sterownika silnika...
Witam ! Tak jak w temacie, biorę się za porządną instalację do auta. Przeciągnęłem już kabel spod maski do bagażnika 50mm2. W planach mam już wykonanie tzw. big three, czyli wielkiej trójki. Mam pytanie, czy przy zmianie kabli z alternatora do akumulatora , masy karoserii do akumulatora i masy silnika do akumulatora, zostawia się stare przewody i dokłada...
Witam. Światła muszą spełniać co najmniej trzy wymogi: E...-certyfikat używania w krajach EU, RL - certyfikat świateł dziennych, powierzchnia reflektora co najmniej 60 cm*cm. Montaż musi spełniać warunki rozporządzenia dopuszczenia pojazdu do ruchu, a więc o ile dobrze pamiętam 25 cm od podłoża, 30 od krawędzi bocznej patrząc od przodu, 60 cm pomiędzy...
Witam. Problem dotyczy odpalania zimnego Seat Toledo 93 r 1,8 benzyna 88km. Otóż próbując rano odpalić rozrusznik leniwie, powoli się obraca często nawet szarpiąc. Po 4-6 pełnych obrotów odpala albo staje i już nie ma siły "ukręcić rozrusznikiem. Przez kable rozruchowe też wolno kręci ale odpali na pewno, przy rozgrzanym silniku nie ma problemu odpala...
Czy można odłączyć przewód Lin od alternatora?
Producent alternatora nie ma tu znaczenia, znaczenia ma sposób sterowania danego alternatora. Ile masz przewodów dochodzących do alternatora ? Sam robiłem takie "zamianki" ale nigdy nie było żadnych problemów.
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Zobacz połączenia grubych przewodów od akumulatora i rozrusznika i alternatora,zobacz masę
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Jest jeszcze masa na skrzynię. A tam potrafi się urywać. Jak tam będzie wszystko w porządku, sprawdź połączenia na alternatorze. Znam przypadki, że oczko się odrywało od przewodu na alternatorze.
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
Witam, być może lekko zbiję kolegów z tropu bo nie wiem co już robiłeś. Amperomierz jak to wyskalowany czyli wychyłowy? Zmierzyłbym prąd i napięcie ładowania bo kiedyś pamiętam kolega miał podobny przypadek skorodowała niepozorna dioda od wzbudzenia alternatora (coś w rodzaju tzw. fusible link). Nie pamiętam szczegółów, ale na pewno był to Peugeot 205...
Akumulator, alternator, przewody, połączenia przewodów.
Sprawdź przewody prądowe idące z akumulatora do rozrusznika i prądowy do alternatora. Nie zaszkodzi również poprawić przewodu masowego akumulatora. Jak akto stało mogło wsio zaśniedzieć.
Dochodzi koronne pytanie, czy LIN do alternatora również jest wydzielony z tego samego przewodu 9040? Jeśli tak, to w którym miejscu? 8 końcowych znaków to "usunięty".
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Prawdopodobnie alternator do regeneracji. Co do wiązki to przewody o takim samym przekroju jak fabryczne.
Między żółtymi przewodami jest15. 25 do 16.00
Tylko się nie popaż Ja już się poparzyłem - ortografią :cry: Jeśli będzie gorące to oznacza to koło pasowe do wymiany Absolutnie nie. Co ono Ci zawiniło ? Już prędzej łożyska w jakimś używanym alternatorze, albo w napinaczu paska. Sprawdź także główny przewód ładowania miedzy alternatorem a akumulatorem.
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Dzień dobry, Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu z ładowaniem, którego brak. Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu. Od alternatora idą dwa cienkie przewody. Według schematu od Peugeota 807 jeden biegnie do BSI, a drugi do sterownika silnika. Do czego służą te kable ? Domyślam się że jeden odpowiada za wzbudzenie się alternatora. Czy wzbudzeniem...
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
Witaj! Napięcie prawidłowe powinno się utrzymywać w granicach 14,2-5v a nie 18v. Regulacja napięcia odbywa się za pomocą regulatora napięcia,które jest połączone przez pierścienie wirnika i ono ustala wysokość napięcia. A więc sprawdził bym szczotko trzymacz.Szczotki ich wysokość. /podmienił bym szczotko trzymacz/ dalej wstawiłbym drugi akumulator by...
przewody alternatora peugeot przewody wymiana alternatora peugeot
technics tandeta ładowarka impulsowa akumulator łożysko silnik odkurzacz
Wpływ zużytych świec na elektrykę w Opel Insignia 1.8 benzyna Sony TV: Komunikat "Programy nie zostały zapisane" podczas gry na PS4