Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
Sprawdzałeś czy nie spadły przewody z tyłu licznika od obrotomierza?
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Sygnał bierzesz z przerywacza, tam gdzie są przykręcone przewody od cewki:D Pozdr
Witam.Odłaczyłem przewody obrotomierza i podłączyłem je bezpośrednio do 11v50hz.Wskazówka obrotomierza wychyliła się na 1000 obr.Czyli sam obrotomierz jest dobry.Co i gdzie podłączyć do wtyku aby sprawdzić że sam licznik jest sprawny. Pozrdawiam
Jaka jest kolejność podłączenia obrotomierza poczynając od bezpieczników poprzez licznik i prądniczke tam są dwa przewody?Zasada działania
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
w sc obrotomierza nie podpina sie bezposrednio pod cewki WN! Skorzystaj z opisu http://seicento.autokacik.pl/manuale/obr... . Mozesz miec problem z wtyczka do obrotomierza - wykonalem ja z kawalka laminatu o grubosci 1.5mm z powycinanymi czterema polami stykowymi i do nich podlutowane kabelki
Sprawdż wszystkie przewody od obrotomierza na całej długości masowy też,może być uszkodzony
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Idzie kabel zielony na pin nr 20 deski,z pinu B8 sterownika. Przy okazji zahacza o pin 6 wyświetlacza wielofunkcyjnego.
Koledzy a ten kabelek "sense" nie jest przypadkiem do obsługi obrotomierza?
może. posprawdzaj przewody. Zobacz czy syfu nie ma.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
wykonaj test vagiem i zerknij ile jest obrotow na czerwonym polu i bedzie wiadomo czy licznik od benzyny czy tdi
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
Ogrzewanie?? Lampka kontrolna świeci?? Często łamią się przewody na przejściu między klapą a nadwoziem.
ogólnie temat wielokrotnie poruszany więc nawe miałem nic nie pisać ale nie mogłem się powstrzymać jak przeczytałem o tym liczniku. Musiałbyś mieć mechanizm od wersji z obrotomierzem wtedy obrotomierz mechaniczny a to już nie to forum. Użyj wyszukiwarki a co do tego gdzie podłączyć to zobacz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Proszę o pomoc. Potrzebny schemat obrotomierza lub chociaż instrukcja ,ponieważ są rozlutowane przewody a urządzenie posiada przełącznik prawdopodobnie ilości cylindrów.
Czyli w instalacji nie masz poprowadzonych przewodów do obrotomierza. Trzeba będzie położyć dodatkowe przewody. Podpowiem tobie w ten sposób: http://306team.pl/forum/viewtopic.php?t=...
Może kuna nadgryzła izolacje przewodów, potem przewody skorodowały trochę wilgoci powoduj zwarcie, Lub słaby styk gdzieś i pod obciążeniem spada napięcie. Trzeba szukać nie ma innego wyjścia.
Panie w tym nowowiecznym samochodzie podłącz wejście tego obrotomierza do przewodu dowolnego zobacz na obrotomierz w pracującym silniku ,masz tylko 3 przewody i odkrycie na który podpiąć dokonasz w 5 min. nic się nie stanie obrotomierzowi gdy będzie to nie ten przewód, tak że masz loteria 1:3 wiec nie ma trudności,(nie ten to następny sprawdź i zostanie...
Jakie kolory? 2 przewody na akumulator, 1 impulsowy na + cewki zapłonowej.
Możesz podesłać zdjęcie tego alternatora, chętnie bym pomógł ale nie wiem o co Ci chodzi? Sam alternator podłączony jest jednym przewodem prądowym. Dodatkowo jest złącze (kostka - dwa przewody) do obrotomierza. Chyba że masz na myśli połączenia wewnątrz alternatora, między uzwojeniami, mostkiem prostowniczym i regulatorem??
Jeden drut, to przewód kontrolki - wymagany, żeby było ładowanie. Drugi to zacisk obrotomierza - bez niego powinno wszystko działać, za wyjątkiem obrotomierza. Wszystkie odbiorniki funkcjonują po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon tylko ten brak kontrolek i nie kręci. Ubita kostka stacyjki, bądź jeden z przekaźników w skrzynce.
Po co mu piszesz o "jakiejś" masie przerywanej , tym bardziej nie bedzie wiedział o co chodzi......gdyby miał ciut pojęcia to znałby zasade działania cewki , podłaczenia itd......a gośc nawet nie wie w czym rzecz i macha se przewodem po "15"....a wystarczyłoby zerknąc na jakikolwiek schemat elektryki samochodwej, poczytać troszkę forum , zainteresować...
instalacje w starszych oplach były seryjnie z przewodem do obrotomierza więc zainstaluj liucznik i powinno działać
Nie, do tego drugiego przewodu.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Witam, a próbowałeś naładować akumulator? Ładuje się, ma jakieś napięcie? Trzeba sprawdzić bezpieczniki, przewody, masz miernik przynajmniej?
hej, nie chodzi o luty tylko o uzwojenie jednej z cewek , taki zaj...e cienkie przewody Pozdro
Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza W dieslu na pewno jest tylko do obrotomierza - i przewód od czujnika idzie po prostu do wejścia do obrotomierza? A dwa pozostałe przewody w czujniku to +12 i masa? Jeżeli tak to nie mam problemu.
U mnie alternator ma dwa przewody więc nie będzie sygnał obrotomierza z alternatora.Czy może brać sygnał z cewki zapłonowej ? Do cewki dochodzą dwie kostki.Jedna z jednym przewodem,a druga z trzema przewodami.
Sygnał do obrotomierza w CAN jest aktywny bo gniazdo diagnostyczne pokazuje obroty po włączeniu jakiegoś programu na obd2. Czyli daje po prostu ten sygnał. Będę musieć tak zrobić jak piszecie, podłączyć to do aku z auta. Zastanawiam mnie dlaczego nie działa po podłączeniu do zewnętrznego akumulatora, powinien przynajmniej uruchomić podświetlenie. Najgorsze...
Witam, jak podłączyć obrotomierz już wiem potrzebóję jeszcze informacji odnośnie przepięcia pinów w wiążce, żeby nawy licznik nieświecił jak choinka tylko wszystko diałało poprawnie. W starym liczniku i tym z obrotomierzem są takie same kostki tylko przewody w tych kostkach trzeba poprzepinać. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Do czujnika "położenia wału" dochodzą 2 przewody.
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Zamontowane ledy do jazdy dziennej - odcięte wszystkie przewody.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
1 Brązowy i biały we wtyczce do cewki, to sterowanie cewki. Tu trzeba skrobać, aby połączyć razem miedziane żyły przewodów. Zielonego, z np brązowym. Skrobiemy trochę dalej od wtyczki. Brązowy odpowiada za iskrę na 2 i 3 świecy, biały na 1 i 4. Albo odwrotnie :) Losuj. 2 Przewody zapłonowe. Tu tylko owijasz przewód zapłonowy kawałkiem innego przewodu,...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Kontrolka od oleju przestaje świecić światłem ciągłym i zaczyna mrugać np. po odłączeniu czujnika. Sprawdź przewody od czujnika, może któryś jest złamany i nie łączy zawsze. Co do obrotomierza...Alternator do którego podłączony jest obrotomierz nie powodował by zapalenia kontrolki oleju... przewody od czujnika ciśnienia i od obrotomierza z alternatora...
Już mnie te auto tak wku..... że chyba na złom pójdzie . Stary śmietnik i tyle walki . Do rzeczy . Podstawiłem ponownie kolejny czujnik i zachowuje się dokładnie tak samo ( temperatura obniża się wraz z dodaniem gazu - choć tak samo jest na odpiętym czujniku w skrzyni) , a zamiast licznika jest obrotomierz . Nawet jak zamienię przewody z czujnika to...
Do dowolnego z tych trzech widocznych przewodów.
Do zacisku '15' cewki idą 2 czarne przewody jeden do stacyjki drugi do sterownika, do zacisku '1' cewki idą zielony do modułu zapłonowego i czerwono-czarny do obrotomierza. Wszystkie pozostałe tnij ;).
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Nie ten przewód jest do obrotomierza.
Witam. Czy ktoś z was panowie, wymieniał prądniczkę na 2 piny i obrotomierz na 3 piny? Oba elementy są nowe, natomiast obrotomierz nie działa prawidłowo. Czy ktoś może powiedzieć jak idą przewody od prądniczki 2pinowej do obrotomierza nowego typu z wyświetlaczem, który ma 3 piny? Proszę o jakieś odpowiedzi.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Jeżeli nie masz obrotomierza to sprawdź jeszcze przewody do alternatora te cieńkie. Jeden z nich to sygnał prędkości obrotowej silnika do tablicy wskaźników. Miałem przypadek przerwy w tym kabelku i kontrolka ciśnienia oleju właśnie się paliła.
To nie będzie wina impulsatora bo obrotomierz by Ci pracował. Sprawdzic bezpieczniki i przewody a następnie sprawdził bym sam licznik czy nie ma uszkodzeń>
Alternatory montowane do silników TDI mają wyprowadzenia w kostce kontrolki i obrotomierza wystarczy sprawdzić czy masz 2 przewody czy jeden.P
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Prawdopodobnie przewody lub niedopięta wtyczka w liczniku (przerwa na w obwodzie szyny CAN). Choć też korekta przebiegu wykonana niefachowo mogła rozwalić EEPROM licznika.
Dzięki za pomoc ale skoro mamy na talerzu serwisanta to czy mógłbyś mi powiedzieć z łaski swojej co zrobić żeby działał mi obrotomierz. Przy alternatorze mam podłączone 3 przewody(+, kontrolka, i jak mniemam nadajnik obrotów ale niestety nie pokazuje obrotów). Co może być przyczyną?
Ten cytat co dałes z innego tematu to wg mnie jakas sciema. Prędkościomierz został podłączony za pomocą kabla brązowego w pin11 i białego w pin 2. Impulsator do tachografu ma 4 przewody (zolta kostka): 1. czarny (plus) 2. brazowy (minus) 3. niebieski (impuls real time) 4. bialy (impuls kontrolny) Wiec jakby przepiąc wg tego co ktos napisal, tylko kabel...
Jestem posiadaczem Golfa II rocznik 88, silnik RF (benz). Chcialbym zamiast zegara zainstalowac obrotomierz. - jaki zakres obrotow powinien posiadac obrotomierz - wiem ze diesle maja mniejsze. - z tylu deski rozdzielczej jest niby uniwersalne wyprowadzenie na podlaczenie obrotomierza - czy bede musial prowadzic dodatkowe przewody ? Prosze o pomoc
Dzięki za podpowiedź zaczne od tych kabli bo prawdopodobnie one bedą przyczyną. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące cewki WN. Zauważyłem również iż z cewki przeskakiwała iskra na wiązkę przewodów (nie były to przewody WN) idących obok niej. wszystko obizolowałem, jednak obrotomierz dalej szarpie.Wymienię te przewody WN ale zaniepokoiła mnie również...
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
Raczej pogrzebaj w komorze sinika czy nie są przetarte lub skorodowane przewody.
Przewody są w wiązce samochodu.
Z jakiegoś zasilacza, czy który ma napięcie zmienne około 12v wyprowadzić przewody przed mostkiem prostowniczym i te przewody podpiąć do wejścia obrotomierza. Gdy jest do dyspozycji oddzielny transformatorek 230/12V połączyć bezpośrednio do wejścia obrotomierza. Wcześniej należy sprawdzić omomierzem, czy na wejściu obrotomierza nie ma zwarcia. Do sprawdzenia...
Czy ten obrotomierz jest mechaniczny ? bo jeśli elektroniczny to uważam iż, należ podłączyć trzy przewody. 1 - zasilanie (+) 2 - masa (-) 3 - impulsy Dodano po 2 Czy ten obrotomierz jest mechaniczny ? bo jeśli elektroniczny to uważam iż, należ podłączyć trzy przewody. 1 - zasilanie (+) 2 - masa (-) 3 - impulsy
Odłącz wtyczkę z czujnika, obejrzyj przewody i wymień bezpiecznik. Sprawdź czy obrotomierz będzie funkcjonował, jeżeli tak, to już wiesz gdzie szukać zwarcia.
Mam UNO 899cm^3 (2000rok) z typowa deska z licznikiem predkosci i wskaznikiem paliwa oraz kontrolka zbyt wysokiej temp. Teraz nabylem deske od modelu SX z obrotomierzem i wskaznikiem temp. oraz masa innych dodatkowych kontrolek. Mam do tego takze inny czujnik temp. - temistorowy zamiast orginalnego bimetalowego (wlacz/wylac). Moje pytanie jest takie:...
Sprawdź WN, zapewne przewody do wymiany.
Niepotrzebny jest schemat. Z obrotomierza wychodzą 3 przewody: -masa -zasilanie -sygnał. Zasilanie i masę najlepiej podpiąć pod zegary (są zasilane po stacyjce), a przewód sygnałowy przeciągnąć do komory silnika i podpiąć w alternator przed mostek prostowniczy.
Zauważcie panowie że ten alternator ma sześć punktów lutowania uzwojeń stojana w każdym punkcie dwa przewody a więc połączenie w trójkąt . I pewnie nie ma znaczenia z pod którego wyprowadzisz przewód do obrotomierza.
co do benzyny odłącz aku na 30-40 minut;powinno to zrestartowac kompa z beny i sytuacja na benie powinna wrócic do normy...Objaw któy opisujesz na LPG swiadczyc moze o koniecznosci wymiany swiec oraz kabli WN (swiece wg.zalecen powinno sie zmieniac co ok 20tys.km a przewody WN co ok 50tys km)
Witam, Od kupna koparki borykam się z problemem braku wskazań obrotomierza. Po przestudiowaniu forum dowiedziałem się że sygnał wysyłany na obrotomierz jest z zacisku W alternatora. Idąc tym tropem namierzyłem że przewód wogóle nie jest podlączony. Zarobienie pozostawiało wiele do zyczenia dlatego postanowilem zarobic przewod na nowo, moim oczom ukazał...
Wymień przewody wysokiego napięcia i po problemie. Obrotomierz też będzie ok.
Skuter 50 cm, silnik 4T - wygląd jak Kingway Fonero 50 T4, rok produkcji 2007. Musiałem wymienić licznik na nowy, zdecydowałem się na licznik z obrotomierzem. Ale, niestety, o ile z pozostałymi podłączeniami spokojnie dałem sobie radę, to kompletnie nie wiem jak podłączyć obrotomierz. Nowy licznik z obrotomierzem ma lampkę oleju (przewody mają takie...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Witam Dostałem w rozliczeniu a4 b6 z roku 2002 po swapie z 2.5 na 1.9 afn i mam problem jak podłączyć obrotomierz ,a drugi problem to przewody od klimy z góry dziękuje za pomoc
Przewody juz naprawione ?
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
a mi świecą się wszystkie kontrolki wymieniałem żaróweczkę w liczniku, odłączyłem wszystkie przewody, założyłem licznik i wszystko świeci, nie działa prędkościomierz, obrotomierz, kontrolka świeć żarowych i zamki w drzwiach
Jak obrotomierz wariuje, to albo komputerek, albo czujnik położenia wału. Sprawdź przewody do czujnika, spróbuj czujnik wykręcić i przeczyścić
Rozpoławiasz jak każdy inny ciągnik.Zaczynasz od odłączenia akumulatora,spuszczasz płyn z chłodnicy bo musisz odłączyc weże od ogrzewania kabiny.Odłączasz przewody wspomagania, kabel od rozrusznika,obrotomierz,instalacje el.,cięgno gazu itd. Potem sruby łączące silnik ze skrzynią i rozsuwasz. 23 kwietnia jestem w Polsce to moge Ci wysłac serwisówke...
W takim razie mam kolejne pytanie po co jest czujnik położenia wału(czyżby do obrotomierza) i do czego służą przewody ciśnieniowe i kostka elektryczna na pompie wtryskowej
odłączyłem sondę bo jej odbijało Tak naprawdę to tylo ludziom "odbija", a rzeczy się po prostu psują..... A jeśli chodzi o obrotomierz to np. uszkodzone przewody wysokiego napięcia lub kopułka palec...mogą coś takiego powodować...oczywiście to jedna z możliwości...
Bardzo prosto. Podłączasz przewód obrotomierza do wyjścia "W" alternatora. I wszystko będzie działać.
Do alternatora dochodzą dwa cienkie przewody: niebieski kontrolki ładowania i czerwono-czarny - obrotomierz. Najczęstszą przyczyną jest obłamanie przewodu przy wejściu do wtyków. Wtyk, opócz tego na alternatorze, jest też na rozruszniku i także tam bywają kłopoty. Sam alternator wysiada najrzadziej (w takim wypadku). A czy pali sie kontrolka altka PRZED...
Witam, szukam jakiego koloru jest przewód do obrotomierza przy liczniku. Znalazłem, że jest on w niebieskiej wtyczce, pin 11 ale nie podają koloru. Audi A3 2001 rok silnik 1,8 turbo benzyna.
witam miałem ten sam problem jak założyłem oberek ,wymieniłem świece i przewody zapłonowew i problem sie stracił
Mam problem z obrotomierzem , gdy odpale motocykl wskazówka jest na zero dodając ,,gazu'' wskazówka wskakuje na 3 tysiące przy energicznym dodawaniu gazu leci na zero lub do ok 5 tysięcy . Podświetlenie działa normalnie ,licznik tez działa normalnie Nagrałem filmik jak to wygląda https://youtu.be/aoXPSuclk3g Wczoraj wymontowałem obrotomierz - czy można...
witam mam pytnie jak sprawdzić czy obrotomierz jest sprawny w warunkach domowych i ewentualnie jak go podłączyć...jest cztery przewody Oznaczenia przewodów: 1-zielony 15-czerwony 31-brązowy 58-szary z czerownym paskiem
Ok dzięki to będę próbował.
Planocy bezpiecznik nr 14 okazało się na łączeniu alternatora, tam gdzie jest W i B+, było napięcie 12 volt zamiast wzbudzenia i sygnału na obrotomierz. Z tej kostki dałem 12V na zawór pompy, a z alternatora puścił 2 przewody do licznika - jeden na wzbudzenie, a drugi na obrotomierz i wszystko wróciło do normy, tak jak powinno być. Podejrzewam, że gdzieś...
Witam!!Do obrotomierza powinny isć trzy przewody. Nie wiem jak dokładnie jest w twoim autku ale w większosći właśnie tak jest. Jeden z nich to minus(prawdopodobnie czarny), następny prawdopodobnie czerwony to plus, a trzeci podłączasz pod przewód łączący cewke zapłonową z przerywaczem. Pozdrawiam
chcę zamontować obrotomierz bo seryjnie nie było. Nie wiem skąd wziąć sygnał. Na kole zamachowym jest czujnik prędkości obrotowej dla recyrkulacji spalin chyba. Nadaje sie to? Gdzie jeszcze w dieslu szukać możliwości "wpięcia się"? Zastanawiam sie czy jak w aucie (uboższej wersji) nie ma obrotomierza to czy są chociaż przewody poprowadzone do licznika?...
dzięki za info
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Obrotomierz jest sterowany przez moduł (duży 12 przewodów) Na pewno? A nie cewkomoduł Ducati Energia? Sygnał do obrotomierza powinien być brany z alternatora (uzwojenia świateł). Często przełamują się przewody we wiązce w miejscu główki ramy - sprawdzałeś to? Który rocznik, kod modelu?
Po jakim przewodzie???
schemat obrotomierza impuls obrotomierza działanie obrotomierza
połączenie szeregowy grzałka z18xe wymiana silnika różnice attiny atmega
radmor5412 przestrojenie wentylator zasilacza
Toyota Verso 2015: Brak świateł przeciwmgielnych i pozycyjnych Kondensator bipolarny vs elektrolityczny w audio