Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Zacznij od masy silnika !!!! Koło poduszki silnika !!! Zmień przewody zapłonowe .
Jaką rezystancję powinny mieć przewody zapłonowe w Fiacie Seicento 900? Typowe wartości to 3 kΩ do 10 kΩ/m, co dla długości 30-60 cm oznacza 1500-6000 omów.
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
seicento 1.1
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Witam, Od jakiegoś czasu jadąc rano na zimnym silniku samochód przy dodawaniu gazu zaczyna podskakiwać, silnik zaczyna sie dłwaić się i mruga dioda check engine. Problem ten występuje tylko po nocy (jak wracam z pracy czy jadę gdzieś popołudniu jest wszystko ok) i dodychczas występował on tylko jadąc na benzynie. Podejrzewałem że to będzie wina pompy...
a co jeżeli będą te wżery i nadpalenia??? Dodano po 11 seicento 900 nie ma kopułki z cewki zapłonowej przewody idą od razu na świece
Standardowo na początek do sprawdzenia: przewody zapłonowe, świece, iskra na każdym garze (cewka), zaworek zwrotny, filtr paliwa.
Użyj programu IAW Scan2 z mojego podpisu, żarówka powinna tylko delikatnie migać, nie świecić się ciągłym światłem. Rezystancja wtryskiwacza wydaje się być w normie. Zostaje jeszcze kwestia regulatora ciśnienia paliwa i pompy paliwa. Pamiętaj też aby nigdy nie uruchamiać rozrusznika przy zdjętej fajce ze świecy ani nie zdejmować fajki ze świecy na pracującym...
Warto sprawdzić ciśnienie ale mimo wymiany przyjrzałbym się przewodom zapłonowym (noc + spryskiwacz z wodą...).
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
A jakie masz obroty rano po odpaleniu? Do jakich musisz przygazować żeby zaczął ładować? Moim zdaniem dłuższe kręcenie i brak ładowania ma inną przyczynę niż alternator. Obstawiam na jakieś anomalie w zasilaniu paliwem. w zasadzie to coś w tym może być. On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się...
Zamien miejscami 2 przewody zapłonowe WN w jednej cewce tej zepsutej . Rozumiesz
jak znajdziesz świece zapłonowe na nich pozakładane są kable WN pamietaj przewody wymieniamy na zgaszonym aucie
Witam mam problem z odpaleniem autka seico na rozruszniku strzela w monowtrysk ma chęć odpalić ale na tym się kończy. Po popchnięciu odpala tylko na wysokich obrotach tylko jak ujmę gazu schodzi z obrotów i gaśnie i z kluczyka już nie odpali. Silniczek krokowy wymieniłem i też nic. Rozrząd jest ok świece i przewody zapłonowe są nowe.Proszę o pomoc dziękuję...
Po pierwsze czy coś się zmieniło po wymianie świec przewodów, a po drugie i najważniejsze przewody zapłonowe muszą być dobrej jakości do samochodu z gazem, nie warto oszczędzać.
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
witam. proponuję zacząć od sprawdzenia przewodów zapłonowych.
Witam Mam problem ostatnio kiedy pale mojego seiciaka na benzynie nierówno pracuje raz wyższe obroty raz nie przerywa tak jakby gdzieś powietrze zasysał. Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co sie może dziać (na gazie normalnie chodzi) a poza tym świece wymienione przewody zapłonowe tez. Co może byc przyczyną takiego zachowania?
Miałem podobny przypadek, z tym że we Fiacie Seicento z instalacją BRC. Sugerowano mi wymiane przewodów wysokiego napięcia co też uczyniłem. Kupiłem zamienniki za 40 złoty. Problem nie zniknoł nieznacznie tylko uległo poprawie. Męczyłem się tak dwa miesiące i śledząc różne wątki na forum zdecydowałem się kupić orginalne przewody zapłonowe za 150 złoty....
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Wymieniłem przewody zapłonowe i świece jest OK Dziekuje wszystkim za pomoc a szczególnie tk1001 za informacje odnośnie typów swiec Pozdrawiam
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Posiadam fiata seicento 1.1, 2001 r, wersja z gaźnikiem. Nie ma/nie było czegoś takiego. Wszystkie SC zawsze miały wtrysk. Problem pojawia się zarówni przy jeździe na benzynie jak i LPG, z tym że na benzynie jest to troche mniej odczuwalne. Jestem prawie pewny ze to coś zamaka pod maską i dlatego tak się dzieje. Jaki to element może być zawilgocony...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
Witam. Mam oto taki problem: Seicento 1.1 MPI coraz częściej mam problem z zapaleniem auta kluczykiem. Na pych zapala bez problemu. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany, czy powietrze suche i ciepłe, czy pada deszcz i jest zimno. W czasie kiedy nie chce zapalić nie ma iskry. Przewody zapłonowe,...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Mam ogromne zakłócenia w CB radyjku pochodzące od układu zapłonowego, dosłownie słychać pracę poszczególnych świec. Zakłócenia te są ściągane po antenie. Proszę nie pisać rad typu: sprawdź masę anteny, podłącz CB do innego akumulatora czy ściągnij na chwilę pasek klinowy z alternatora,...
Witam ma problem ze swoim seicento. Niedawno kupiłem auto i już mam pierwsze problemy. Na biegu jałowym obroty silnika przez jakiś czas są normalne (czyli 700 800) po czym zaczynają spadać, silnik zaczyna się dusić i gaśnie. Gdy jadę na 2-gim biegu i obroty są małe (czyli do 1700) to silnik zaczyna się dławić i trzęsie mi całym samochodem. Otworzyłem...
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Mógł to być zbieg okoliczności i np. zawilgły przewody zapłonowe lub jakaś wiązka elektryczna. Mogło się coś przytkać w układzie paliwowym. Jest szansa i to spora, że usterka się powtórzy, auta zazwyczaj same się nie naprawiają, tylko objawy usterki mogą się pojawiać tylko w określonych warunkach.
Poczeka kolega aż mróz puści, weźmie zraszacz do kwiatów i zacznie pryskać wodą cewkę i przewody WN. Gaz predysponuje do uszkodzeń cewki zapłonowej (w pewnym sensie), zwłaszcza kiedy jeździ się na przerwie przewidzianej fabrycznie dla zasilania benzyną, dobry zwyczaj to zmniejszenie na gazie przerwy o te 10-20%, w gazie iskra dużo trudniej przeskakuje...
Wynika, że błedy dotyczą obu cewek (transformatorów) zapłonowych, co prawie w 100 % wyklucza ich niesprawność. Przede wszystkim należy szukać przyczyny w okablowaniu (przewody modułu cewek) niskiego napięcia. Poszukać przyczyny także przy "wejściu" kabli do wtyczki - jeden z nich może być naderwany wewnątrz izolacji.
Mam problem z fiatem Seicento 900, rocznik 1998, przebieg 140tys. km. Problem pojawia się od 2 tygodni nie zawsze ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku również. Podczas próby uruchomienia auta rozrusznik kręci normalnie, silnik próje za 3 lub 4 razem prawie już zapalić ale bez skutku dopiero za 7,8 razem się udaje, a czasami zapali za 1 razem....
Panowie, co to za błąd odczytany Launchem "[3,1,7,0]" ? Launch nie podaje opisu tego błędu, tylko kieruje do podręcznika serwisowego Fiata. Silnik przerywa, jakby chodził na dwa cylindry i śmierdzi niespalonym paliwem, cewki sprawdzone, połaczenie cewek z ECU sprawdzone, przekaźnik EC sprawdzony, świece i przewody świeżo po wymianie. W ogóle co może...
Witam. Zakupiłem to autko kilka dni temu. Niestety jak wracałem wjechałem w dużą kałużę przez co przylało świece i kilka kilometrów przejechałem z silnikiem pracującym na 3 cylindry. Od tego czasu auto na zimnym silniku długo kręci a jak zapali świeci się check. Po rozgrzaniu się silnika i skasowaniu błędów problem znika aż do ostygnięcia. W sterowniku...
Witam Jak wyżej mam problem z Fiatem Sc z instalacją gazową . Na zimnym silniku auto odpala bez problemowo. Natomiast jak już się rozgrzeje pali bardzo ciężko trzeba go piłować koło 5 minut. Dodam, że niedawno został wymieniony czujnik ciśnienia na kolektorze, lańcuszek rozrządu, wszystkie świece i przewody zapłonowe. Podejrzewam, że może mieć coś z...
Walczyłem z tym problemem na rózne sposoby, gdzieś wyczytałem że olej poprzez uszkodzona uszczelke pokrywy zaworów zalewa świece (2gą i 3cią, a faktycznie bywały zaolejone, zakopcone itd). Ci co znają ten temat wiedzą że głównie zakopcone, zaolejone sa właśnie te świece. Wymieniałem więc uszczelki pokrywy zaworów, uszczalniałem silikonem, kupowałem...
pomogło: - wymiana sondy regulującej - czyszczenie przepustnicy (niestety, zakończyło się uszkodzeniem silnika krokowego i koniecznością jego wymiany) - wymiana przewodów WN - wymiana świec zapłonowych. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz odciąć w miarę skutecznie zapłon to masz dwie możliwości - podciągnij dwa przewody od przekaźnika blisko samej pompki paliwa, tam przetnij kabel zasilający i puść prąd przez styk wykonawczy przekaźnika. Drugi sposób to zrobienie tego samego z zasilaniem cewki zapłonowej (jak sprawdzić? zobacz gdzie jest +12V "po zapłonie" na cewce i gdzie...
Witam .Mam fiata uno 899 jednopunktowy wtrysk rocznik 1999 i ten sam problem 2 i 3 świeca mocno okopcona .Zimą silnik po uruchomieniu szarpie do czasu aż się rozgrzeje, później jak jest już gorący , to pracuje dobrze.Często muszę czyścić 2 i 3 świecę bo są zalane.Problem ten bardzo nasila się zimą na krótkich trasach.Latem jest dobrze.Ten problem z...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
Panowie, ja mam następujący problem z moim Sejem (1.1 MPI 2002r.).... Autko ładnie pali, normalnie jedzie,ale niestety ma taką jedną chwilę przy jego rozpędzaniu gdzie autko nie ciągnie równo do przodu,tylko zaczyna delikatnie falować jakby coś go trzymało,nie mam obotomierza więc nie wiem jakie wtedy są obroty (mysle że zaczyna sie od ok.3000 obr/min)....
Chyba o podciśnienie do MAP tu chodziło albo radzącemu się z Ais anem pomyliło. A to podciśnienie się nie przeciera, to ten sztywny plastykowy wężyk z gumowym końcem. Ten dużo cieńszy od paliwowych, jeśli wiesz które to. I po co ta złośliwość? lepiej ci przez to? Albo nabijasz sobie postów albo masz manię wyższości.. I tobie też się coś pomyliło bo...
Sprawdź kompresję. Jeśli zawory są uchylone przy zapłonie to płomień będzie się cofał. Jeśli kompresja będzie ok to wtedy możliwe że sterownik podaje iskrę w niewłaściwym momencie. Pomijam błędne podpięcie przewodów zapłonowych bo nie zmieniałeś ich położenia chyba?
Podaj kod silnika bo ja w domu inaczej nie pomogę a także jakim sprzętem dysponujesz jakiś miernik .Jeśli dobrze kojarzę to masz podwójna cewkę zapłonową z wyjściem na 4 cylindry sterowanie ze sterownika wtyczka 3 przewody kolorów nie pamiętam ale jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz zapłon to na jednym przewodzie będzie 12v a na pozostałych małe napięcie.Po...
pipałosia ty się nie odzywaj jak nie masz nic mądrego do powiedzenia cieniasie. Przeciez to proste-zakładasz kable z jednej cewki na jedną parę cylindrów i startujesz. Idzie na dwa gary to znaczy że jest dobrze, nie zapala a strzela w dolot to znaczy że źle i przerzucasz. Masz już znajdzione. A czy to nie jest zbyt skomplikowana operacja ? Przy tym...
Samochód gaśnie w czasie jazdy i nie można go uruchomić (dzień wcześniej elektryk samochodowy wymieniał lampki w tablicy rozdzielczej ale może to nie ma z tym związku) Pierwszy raz samochód zatrzymał się to sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach zapłonowych była i żadna z nich nie była zalana. Samochód zatrzymał się niedaleko warsztatu samochodowego,...
najbardziej to intersuje mnie układ zapłonowo-wtryskowy (przydałybysie też kolory przewodów) a email jest jest poniżej :D Dzięki za zainteresowanie
Diagnostyka wykazała tylko te trzy błędy mechanik polecił mi wymienić map sensor to i tak nic nie dało samochód nie równo pracuje pali bardzo dużo ;/ i dlatego pytam czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzi żeby nie wydawać bezsensownie tyle pieniędzy bo ja sprawdziłem elektrykę i nie mam pojęcia co to może być Dodano po 26 właśnie teraz czytałem...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
siemanko Zacząłem przeglądać te przewody i większość ma upalenia przy fajkach cewek. Ale też po założeniu innych fajek przewody dalej źle pracują więc zakładam że najpierw szlak trafie sam kabel a potem następuje przebicie na fajkach. Panowie i Panie to do cienko/ seicenko kable kosztują 70zł i to beru najdroższe podobne ngk pożyły 1,5r. Do fiesty tak...
Witam Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że...
przewody zapłonowe przewody zapłonowe przewody zaplonowe seicento przewody
wykrywacz metal monet cordoba pompa paliwa odinstalować spyhunter
klaudia2 przestrojenie klaudia2 przestrojenie
Whirlpool pralka błąd brak wody w połowie cyklu – komunikat otwórz zawór, seria W8 W9, diagnostyka Bezpiecznik 109 w Ford Galaxy 1.9 TDI - funkcje i objawy awarii