Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki? Jeśli są te same parametry to długość nie ma znaczenia, dla czepialskich nie miałem na myśli 2 metrów tylko do 1 metr
https://obrazki.elektroda.pl/3283692000_...
Układ z "traconą" iskrą. Masz tylko cztery możliwości podłączenia kabli WN. 1. Kolumnami - pierwsza kolumna 1 i 4 cylinder, druga kolumna 2 i 3 cylinder 2. Kolumnami - pierwsza kolumna 2 i 3 cylinder, druga kolumna 1 i 4 cylinder 3. Rzędami - pierwszy rząd 1 i 4 cylinder, drugi rząd 2 i 3 cylinder 4. Rzędami - pierwszy rząd 2 i 3 cylinder, drugi rząd...
Nie był myty ostatnio silnik? Może kopułka ma mikropęknięcie, którego nie widać gołym okiem, wina producenta.
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
A b c d to po kolei 1, 2 , 3 ,4 cylinder. Liczysz od rozrządu. Czyli jak stoisz przed autem to od lewej do prawej
az. ś. kolejność zapłonu 1-3-4-2 1- 1 2- 3 3- 2 4- 4 Przecież to są podstawy mechaniki.
Rysunek pownien pomóc http://obrazki.elektroda.net/21_12279831...
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Jeżeli pasują przyłącza i długość... nie widzę przeciwwskazań. W kablach zapłonowych znacznie ma ich jakość = grubość/średnica samego rdzenia przewodu. Jeżeli te co masz to jakaś tandeta firmy no-name - szkoda roboty. Kup markowy kpl przeznaczony do konkretnego silnika.
Proszę o pełne i poprawne dane wózka wraz z numerem seryjnym. Podany model nie jest prawidłowy.
Nie wiesz, co to jest, nie wiesz do czego służy, ale za to wątpliwości do jakości masz wielkie, jak Wezuwiusz. Sprzedaj, oddaj, wyrzuć, spal (wybierz jedną możliwość) a w przyszłości nie zbieraj wszystkiego, co ktoś wyrzucił, ubędzie ci dylematów "życiowych" :)
Jedź do warsztatu samochodowego, a nie do "pana Czesia z garażu". Miałeś błąd P0352 to sugeruje problem z układem zapłonowym lub typową dla Pandy usterkę ECU. Co w tym kierunku zostało sprawdzone? Świece? Przewody Zapłonowe? Cewka? Czy w samochodzie jest LPG?
To tak jakby gdzieś podlało przewody zapłonowe , albo wtyczkę czujnika położenia wału {chociaż ta jest hermetyczna , sprawdzić można } weź może na początek wysusz dobrze przewody zapłonowe idące do cewki WN , później sprawdź czy jest iskra.
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Kiedy po raz ostatni wymieniałeś świece i przewody zapłonowe ? Tego żadna diagnostyka nie wykaże jak będzie uszkodzone. Przewody zapłonowe możesz sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego ustawiasz go na omomierz. Świece musisz wykręcić i zobaczyć. Pozdrawiam
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
Przewody zapłonowe, cewka zapłonowa, rozrusznik sprawdzone?
Syczenie to najprawdopodobniej podciśnienie. Weź plakat i na odpalonym silniku psikaj w okolice skąd dochodzi syczenie,jeżeli obroty podskoczą to masz winnego.
A co ze starymi kablami jest nie tak? Są przewody zapłonowe do pojazdów, dostępne na metry. Różnego koloru i średnicy. Anomalie obrazu, mogą wynika ze zmęczenia przetwornicy WN, czy zużycia samych przetworników.
Podobne objawy dają uszkodzone przewody zapłonowe.
Mysisz sprawdzić przewody zapłonowe. Pozdrawiam
brązowy pin 1 szary pin 2 żółty 3 biały 4
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy.
Proszę sprawdzić świece (czy jest iskra) i przewody zapłonowe.
Na początek przewody zapłonowe i świece.
Sprawdź dokładnie czy przewody zapłonowe dobrze podłączyłeś, czyli zgodnie z kolejnością.
Rozumiem że świeczki, przewody zapłonowe, kopułkę rozdzielacza masz sprawdzone. Może lewe powietrze na kolektorze dolotowym.
Jeżeli w tym silniku występują przewody zapłonowe to je wymień na nowe - ona dają właśnie takie objawy.
Sprawdź w pierwszej kolejności układ zapłonowy, przewody zapłonowe, oraz stan świec, i fakt czy w oleju nie pływają.
Sprawdź miernikiem przewody czy maja przejście ( czy maja równa rezystancję) u mnie jeden tracił przejście i przy przyśpieszaniu auto szarpało.
Witam, umyłem wózek na gaz C330. Po myciu nie odpala, tylko kręci. Nie wiem co może być? Wysusz cewkę oraz przewody zapłonowe a także gniazda świec. Zapali ;)
Wymień przewody zapłonowe Obstawiam to samo. Najlepiej kupić koszulki termokurczliwe i założyć dwie warstwy na przewód. Jak się uspokoi to tak zostawić.
Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?
Przyczyn może być naprawdę wiele zaczynając od źle wyregulowanego gazu,przewody zapłonowe ,filtr gazu,wysłużony reduktor.
no jeżeli przewody zapłonowe to nie ma co oszczędzać i kupić fakt drogie ale porządne , też miałem ten problem ale 4 lata temu kupiłem przewody fakt za 150 zł ale na razie chodzą ideał , tańsze wytrzymywały mi też rok góra 2 lata
Zamień miejscami przewody zapłonowe na świecach 2 z 3 i sprawdź czy nadal nie chodzi na 2 garze.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Świece świecami ale czy wymieniał ktoś kiedyś przewody zapłonowe? Ta cewka to oryginał lub markowy zamiennik, czy jakieś no-name? Sprawdź wygląd świec i odstęp elektrod.
Witam, mam dość proste pytanie ale nie mogłem znaleźć na nie odpowiedzi. Muszę zakupić przewody zapłonowe do swojego auta (ASTRA F 1.6 72KM, LPG) i trafiłem na dwa komplety pasujące do swojego modelu, różnią się one tylko końcówką nakładaną na świece. Jedne są zakończone sprężynami a drugie jakąś izolowaną nakładką. Na czym polega różnica między nimi...
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
no a jak wyglądały te świece po wykręceniu a to że nie równo chodzi to czy na pewno wszystko dobrze przy kolektorze ssącym podłączyłeś przewody zapłonowe dobrze podłączyłeś chodzi mi o kolejność.
Po pierwsze sprawdź przewody zapłonowe, i inne elementy WN. Prostym sposobem jest odpalenie silnika w ciemności i obserwowanie czy przeskakują gdzieś iskry w pobliżu WN.
Witam. Nie wiem jak mają iść kable zapłonowe. Próbowałem już kilku sposobów z internetu ale dalej jest źle. Czy mógłby wysłać ktoś zdjęcie, który jest pierwszy i jak one idą? Temat bardzo pilny. Pozdrawiam.
Od 3 do 5 mm
Dokładnie, nazywa się tak bo jest główny na środku "korony" wyjść kabli z kopułki do świec
Najlepiej podłącz się pod kompa i sczytaj błędy.To z pewnością wiele wyjaśni i ukierunkuje twoje poszukiwania
Zacznij o dokładnego wyczyszczenia przewodów i kopułki. Benzyna ekstrakcyjna lub izopropanol. Dokładnie wysuszyć !! Upływność wysokiego napięcia najlepiej widać w nocy.
Witam. Mam problem z przewodami zapłonowymi ponieważ ostatnie dostały przebicia po ok 700 km. Poprzednie przejechały ok 8000 km i pokazały "dyskotekę" (przebicie). Co może być przyczyną tego faktu. Czy cewka daje za wysokie napięcie? Dodam że mam LPG. Pozdrawiam.
Przy dużej wilgotności powietrza taki syndrom świecenia może wystąpić
Cześć. Z tego co sobie przypominam to w wózku widłowym LINDE H25 typ 351 z silnikiem PERKINS trzy cylindry, zasilanie LPG nie występowały przewody zapłonowe, były tam trzy cewki (jedna cewka do jednego cylindra) które nachodziły bezpośrednio na świece.
Jutro dam Ci odpowiedź w spr.transformatora.Napisz jeszcze czy masz 230V i czy przewody zapłonowe do twojego starego trafo nie są czasami przymocowane na stałe.HDS 590 ma dwie osobne elektrody ,wtedy są zupełnie inne przewody.Model który podałeś w linku jest ok ale do nowszych hds-ów. Sprawdzę jeszcze czy mam trafo typowy do twojego HDS-a.
One są mechanicznie porozrywane? Zdjęcia tych uszkodzeń zamieść.
Na podstawie opinii z forum Fiata to mogę odradzić Janmor'y i NGK (te drugie ze względu na znaczną ilość podrobionych). Ja kupowałem BOSCHa i nie miałem problemów. Kable wymieniłem raz, po tym jak stare podczas ulewy dostały przebicia. Nie widzę powodu aby profilaktycznie wymieniać przewody zapłonowe (ew. można wozić ze sobą zapasowe). Świece co 20...
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
Kable polecam SenteCH, natomiast Swiece NGK
Benzyna, a to ma znaczenie? Tak, ponieważ w silniku benzynowym masz cewki zapłonowe, przewody WN, świece zapłonowe, itd Wszystkie te podzespoły mogą być źródłem zakłóceń na częstotliwościach radiowych. W dieslu tego nie ma. szumi coraz bardziej Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ?
Jeżeli przewody są ok. to nie trzeba.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Objawy wypadania zapłonów wcale nie muszą pochodzić od wiązek, a nawet instalacji zapłonowej - to również typowy objaw rozkalibrowania/zabrudzenia/uszkodzenia wtryskiwacza(y). Ten sterownik ma opcje diagnostyki pozwalające na postawienie wtryskiwaczy benzynowych przy pracy na lpg w celu namierzenie uszkodzonego wtryskiwacza. Napisz coś więcej o objawach.
jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
1 3 4 2
witam wszystkich.jakie są najlepsze przewody zapłonowe do laguny 2.0 B+G na 8 z 96 roku?z góry dziękuje
Zaczynając od najprostszych rzeczy, to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzony przewód zapłonowy. Przewody do malucha kosztują 16zł/kpl. , nowe świece: 14zł/ kpl.
Podłożyłem świece i przewody zapłonowe, bez rezultatu.
Cewka zmieniona, palec i kopułka oraz przewody zapłonowe.
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
1) weź spryskiwacz, wlej wody, odpal i psikaj po różnych kablach 2) może ci się samo lać paliwo do środka przez uszkodzony wtrysk lub reduktor. Odłącz jedno z dwóch i poobserwuj np. zdejmij wąż między mikserem a reduktorem. Co do benzyny możesz wyjąć bezpiecznik od pompy, a potem najlepiej też zdjąć węże. 3) jak ci się zepsuje w drodze to przygotuj...
Kupić lepsze części . https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Miałem podobny przypadek, z tym że we Fiacie Seicento z instalacją BRC. Sugerowano mi wymiane przewodów wysokiego napięcia co też uczyniłem. Kupiłem zamienniki za 40 złoty. Problem nie zniknoł nieznacznie tylko uległo poprawie. Męczyłem się tak dwa miesiące i śledząc różne wątki na forum zdecydowałem się kupić orginalne przewody zapłonowe za 150 złoty....
pierwszy cylinder masz chyba od rozrządu musisz podłączyć przewody według numeracji na cewce 1 do pierwszego itd.
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
http://obrazki.elektroda.pl/4482085600_1... Nie V5 tylko R5
Więc k7m. Do sprawdzenia świecy i przewody zapłonowe pewnie już zmuszałe.
Cześć jestem tutaj nowy, mam nadzieję że trafiłem w odpowiedni dział. Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie dotyczące przewodów WN a dokładniej chodzi mi o ich rezystancję. Czemu rezystancja takich przewodów jest rzędu kΩ a nie np w mΩ jak innych przewodach? Czemu na stronie pierwotnej uzwojenia cewki...
ja w puncie też tak miuałem wymieniłem świece i przewody zapłonowe i rewelacja :D same przewody pewnie by wystarczyły
Nie wiem czy przeszkadza czy nie. Fabryczne były krótsze , to zamienni powinien być taki sam. U mnie przewody powpinane są w osłonę silnika i z nowymi nie wygląda to tak jak fabrycznie wyjechało z fabryki. Odesłałem je i zamówiłem Beru ZEF 1255 co prawda są takiej samej długości co te NGK ale fabrycznie są Beru z oznaczeniami Audi VW.
Zapłon powinieneś ustawiać lampą stroboskopową na znaki. +Ew opóźnienie od znaków jeśli takowe jest przewidziane. Tryb serwisowy czyli by komputer nie wpływał na korekcję zapłonu. Jak się go wywołuje nie powiem ci teraz, bo sam nie pamiętam. Palec dokładnie w GMP nie jest dobrym pomysłem. Kręć na razie aparatem by zapłon opóźnić, w końcu odpali. Wtedy...
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Witam 1-3-4-2
Jak już kopie to należało by wymienić!
Witam, potrzebuję kupić i wymienić przewody zapłonowe do Opla Vectry A , silnik 1,8 i, benzyna, rok produkcji auta to 1995 rok. Mam założoną instalacje gazową w tym aucie. I tu moje pytanie: jakiego producenta przewody zapłonowe polecicie mi do tej vectry z inst. gazową? Mam prośbę, żeby nie były zbyt drogie, ale jednocześnie bardzo dobre do tej Vectry...
tak jak napisał motronic, to możesz mieć problem z cewką, niekoniecznie lampka będzie mrugać. 2000 rok miał jeszcze aparat zapłonowy??, jeżeli tak to wymień przewody zapłonowe, kopułkę, palec i świecę, przy instalacji gazowej jest to częsty problem.
Samochód hyundai Scoupe 1,5 MPI na wtrysku! Instalacja radiowa taka jak w Pony! Dodam że przewody zapłonowe nowe, kopułka i palec też! Na starym połączeniu(fabryczna kostka) też były zakłócenia a masa była na karoserie dana! Zauważyłem dzisiaj że mimo pociągnięcia nowych przewodów od zasilania i masy zakłócenia są większe! Jak autko stoi to nie ma problemów...
http://obrazki.elektroda.net/25_12472639... http://obrazki.elektroda.net/99_12472639...
Poszukaj podwójnego kabla w silikonie i wymień ten na nowy.
może sam sobie odpowiem wymieniłem ze starych 13letnich(oryginalnych) beru i stwierdzam poprawe na przyspieszeniu i przacy silnika. dodam jeszcze że ciszej i płynniej sie rusza przy normalnym ruszaniu minimalnie zmiejszyły sie obroty na jałowym biegu , na ciepłym śilniku zapala i przez pierwsze 2-3 sekundy po odpaleniu tak szybko nie schodzi z obrotów.
sprawdzałeś kompresję silnika? u mnie był podobnie, auto tez paliło na dotyk, ale pracował nierównomiernie. na początek radziłbym ci sprawdzić kompresję, przewody zapłonowe, świece i oczywiścię cewkę.
na początek układ elektryczny a w szczególności przewody zapłonowe pod kątem przebicia
Witam Mam pytanie co ile powinno sie wymieniac swiece i przewody jak samochód chodzi na gazie
Kostki, które ochraniały przewody zapłonowe wykruszyły się ze starości. Podłączam je wsuwkami na piny do cewek. Moje pytanie: Czy biegunowość podłączenia do cewki robi jakąś różnicę? Proszę o pomoc.
Tak to prawda nie ma co oszczędzać na takich sprawach w sumie różnica nie jest aż bardzo jakaś straszna ale nie wiedziałem czy do auta prawie 20sto letniego wkładać przewody za prawie 200 zł Lepiej kupić raz a dobrze, żeby potem nie wracać do tematu. Co prawda nie wiem jakiej jakości są tamte które wymieniłeś, ale po co eksperymentować, jak te są już...
Przewód zapłonowy to przewód zapłonowy... Nie ma większego znaczenia czy pochodzi z Rometa czy Yamahy. Ważne aby miał żyłę miedzianą. Przewody samochodowe z żyłą węglową (oporową) nie stosuje się w motocyklach.
jest pewna mozliwosc tzn lekko przestawiony zaplon jezeli to akurat jest możliwe w mondeo z tego roku bo jest mi wiadomo że te auta mają elektroniczny zaplon ustwiany komputerem inna opcja po prostu nie przepala takiej dawki paliwa na zimnym silniku jakie daje pompa na ssaniu pozdrawiam Dodano po 3 PS. na zimnym silniku niekiedy kable zapłonowe są lekko...
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
No tak, ale czy to dyskwalifikuje te przewody jako dobre?
Uzytkownik napisał do mnie: "Rozwiązałem problem z topieniem się przewodów, a mianowicie zamienione były przewody zasilania cewki zapłonowej. Po zamianie wszystko zaczęło grać. "
Po diagnostyce wykazało takie błędy, czy ktoś może pomóc? To nie diagnostyka a wstęp.Otwórzcie teraz maskę i sprawdźcie przewody zapłonowe,świece i nie wiem kompresje na tym garze?
Dużo aut ma takie cewki np Kia/Hyunday,Fordy, Mazdy,wiele amerykańskich V6 i kupa motocykli. Niby drobna zmiana,ale eliminuje przewody zapłonowe i dodatkowo nie skazuje nas na wymianę jakiejś całej zespolonej cewki.Diagnozy też są o niebo łatwiejsze. 30 lat temu w swoim maluchu do wyścigów włożyłem dwie motocyklowe cewki łączone właśnie tak,bo nie mogłem...
przewody zapłonowe przewody zaplonowe przewody zapłonowe seicento civic przewody zapłonowe
zasilać pompa oleju pacifica czujnik sonda przewodowa grzałka
wyłacznik selektywny wyłacznik selektywny
Przekształcenie 3-fazowego generatora 5000W na 1-fazowy prąd przemienny Przekształcenie generatora 3-fazowego na 1-fazowy