Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Kolego nie sądzę aby były to przewody zapłonowe lub świece,gdyż to auto takich częsci nie posiada. Dodano po 3 Po otworzeniu filtra paliwa zobaczyłem zabarwioną od oleju silnikowego olej napędowy oraz opiłki...
Panowie, póki co wymieniłem świece zapłonowe na dedykowane do LPG, podpiąłem dobrze przewody WN i na dzień dzisiejszy wygląda to tak jak na filmiku
Diablo auto zapaliło sie po wyjechaniu z serwisu .Dokładnie w miejscu gdzie było robione. Jak mamy rozumieć "miejsce, w którym było robione"? Paliwo w kolektorze się zapaliło? Silnik zgasł czy pracował mimo "pożaru"? (at)ricoh220, rozumiem Twoje emocje, ale postaraj się rzeczowo opisać problem. Piszesz o wyłączeniu prądu tak, jak gdyby to instalacja...
Witam, na wstępie chciałem wyjaśnić iż mam świadomość, że być może ponawiam tematy które były już kiedyś poruszane na forum i ktoś będzie chciał mnie o tym uświadomić, ale jest jedna rzecz która wyróżnia moje zapytanie mianowicie: Posiadam Skodę Octavie 1.6 Benzyna z 1997 r. Od jakiegoś czasu przy mokrej aurze silnik szarpał nie zależnie od prędkości,...
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
sprawdż przewody WN, i świece zapłonowe
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej.
Witam. Mam problem z przewodami zapłonowymi ponieważ ostatnie dostały przebicia po ok 700 km. Poprzednie przejechały ok 8000 km i pokazały "dyskotekę" (przebicie). Co może być przyczyną tego faktu. Czy cewka daje za wysokie napięcie? Dodam że mam LPG. Pozdrawiam.
Radze wymienić Swiece zapłonowe na jedno iskrowe. Jak to nie pomorze to zobaczyć wiązke przewodów która idzie za filtrem powierza,po prostu gnije. Woda która zpływa z podszybia dostaje się do wiązki tam pażera przewody.Trzeba rozciąć wiazke i osuczyć,później tylko związać opaską i ją podnieść wyżej. Adasci miał rację. Przewody pogniły. Teraz jest już...
Kupiłem swego czasu dla pozornej oszczędności droższe (od standardowych) irydowe świece firmy DENSO. Oszczędność miała polegać na wydłużonym okresie ich eksploatacji. Wg różnych źródeł ich przebieg to 40, 50,60 a nawet 120 tys. km. W moim przypadku po 35 tys. km w przedziale obrotów 1000-2000 występowały szarpnięcia silnika. Skoro mam takie dobre świece...
Mieszanki gazowo-powietrzna ma większą rezystancję co powoduje, że świece wieloelektrodowe stawiają większy opór dla przepływającego prądu z tego powodu świece do LPG mają mniejszą przerwę. Elektroda masowa jest inaczej ułożona niż w świecach wieloelektrodowych co osłania iskrę przed gwałtownym ruchem mieszanki w cylindrze. Tyle z teorii. Bierz "24"....
Witam mój pierwszy temat na forum więc za wszelkie błędy przepraszam. Mam problem z zakupionym miesiąc temu samochodem. Skoda Octvia 1997 r. 1.6 AEE 75km z instalacją gazową. Samochód ma trudności z odpalaniem, falują obroty nieraz potrafi to doprowadzić do zgaśnięcia. Brak mocy, pedał gazu reaguje z opóźnieniem i samochód tak jakby się dusił. Podłączyłem...
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Cewki nie uszkodzisz, gorzej ze sterownikiem.
Pewnie kolejność przewodów zapłonowych pomieszałeś. Poprawna to 1342 czyli jeśli pierwszy na kopółce jest niezamieniony to następny przewód licząc w prawo do trzeciego cylindra, następny do czwartego itd.
Sprawdź przewody w/n (ale jak silnik nagrzany),dokładnie oglądnij czy nie dostaje "lewego" powietrza(szczególnie wszelkie połączenia elastyczne),sprawdź napięcie sondy lambda. Zanim coś napiszesz to przeczytaj to co ktoś napisał przed Tobą. Ten silnik nie ma przewodów zapłonowych.
Do sprawdzenia świece i przewody zapłonowe, najpierw świece.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Jeżeli było jeżdżone tylko na PB to możliwe że wtryski się pozapiekały. Wymień filtr paliwa. Zobacz czy pod odłączeniu akumulatora na kilka minut auto nie zacznie lepiej jeździć na PB. Reduktor bym zostawił w spokoju bo przy jego uszkodzeniu na LPG też powinien kiepsko chodzić. Rozumiem że w tym modelu nie ma przewodów zapłonowych bo cewka jest montowana...
Np.może to być przewód zasilania cewki zapłonowej.
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
Zacznij od układu zapłonowego, gaz jest bardzo czuły na to. Jeśli chcesz zobaczyć czy przewodu masz do wymiany to rozrób sobie wode z solą, wlej do jakiegoś psikacza i psikaj po kablach a zapewne zobaczysz dyskoteke :) Tylko najlepiej jak będziesz to robił wieczorem jak będzie ciemno ;]
dziękuje za jakiś odzew. Świece były wymieniane , przebieg ok 22 tyś .Wymienię świece i dam znać. Jest listwa zapłonowa - brak przewodów.
ja w żadnym wypadku się nie czepiam przedmówcy, po prostu wypowiadam się co osobiście o tym myślę, dawniejsze silniki nie miały żadnych takich przypadłości więc jest to dla mnie dziwne że dawne objawy padniętej uszczelki pod głowicą bądź nieszczelności silnika to teraz normalne. Wierzę że są tutaj ludzie którzy na co dzień mają z tym do czynienia i...
Wtyczka jest standardowa, produkowana przez "złączową" firmę AMP Dwa przewody mają iśc "na abarot"!
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
50 - żółty z rozrusznika i czarny z zestawu przekaźników, 30 - czarny z zestawu przekaźników i czerwony z obwodu świateł mijania, 16 - przewód z lampki kontrolnej układu hamulcowego, 15 - czarny z cewki zapłonowej i zestawu przekaźników.
Witam Zakupiłem Cewką zapłonową do Skody Felicja 1.3 MPI 96r. tylko Nowszy typ i nie pasuje wtyczka , na forum wyczytałem że trzeba skrzyżować dwa przewody tylko nie wiem które ponieważ połączyłem je podobnie jak w starszym typie ale samochód nie chce odpalić Proszę o pomoc
Okazało się, że problemem po raz kolejny okazały się przewody zapłonowe. Wymieniłem je wczesniej 3 misisiące temu i teraz po podmianie na kolejny nowy komplet wszystko jest ok. Dzięki za podpowiedzi.
Jedne z przyczyn wypadania zapłonów - ogólnikowo: Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu. Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne. Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu...
Śmiech na sali. Zmień gazownika i to jak najszybciej, podpią ci plus po zapłonie pod nie ten przewód, prawdopodobnie cewke zapłonową, a to auto uruchamia pompe paliwa i inne podzespoły po otworzeniu drzwi, niech znajdzie plusa po zapłonie pod kierownicą, ale tego uruchamianego stacyjka i najważniejsze, nie zanikający podczas rozruchu. Nie ma potrzeby...
Witam skoda felicja odpala jednorazowo na 2/3 sec po czym gasnie I nie odpala za 2 razem po odpieciu I przypięciu przewodu od cewki zapłonowej odpala znowu na 2/3 sec I tak w koło macieju..
Wypadanie zapłonów. Czyli albo wina samego układu zapłonowego - świeca, przewód, cewka, albo mechaniki - niedostateczne sprężanie, nagar w komorze.
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Witam, kupiłam Skodę Fabię 2002 r. 1.4 benzyna, wymienione są świece na nowe. Jak jedzie się autem na niskich obrotach, auto szarpie. Jaki jest powód? AI: Czy sprawdzałaś stan cewek zapłonowych i przewodów zapłonowych? Mogą one również wpływać na szarpanie silnika. Tak. AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś kontrolki lub kody błędów? To...
Witam, Mam problem ze Skodą Octavią 2 z 2005 roku, silnik 1.6 MPI BGU. Wszystko było w porządku do momentu wymiany skrzyni biegów i sprzęgła. Po tej operacji pojawiły się następujące objawy: Na 1., 2. i 3. biegu auto nie ma mocy, ledwo przyspiesza, Jeśli jednak przytrzymam sprzęgło, dodam dużo gazu i gwałtownie je puszczę, to silnik wkręca się od ok....
Ostatnio przekładałem w Felicji licznik bez obrotościomierza na licznik z obrotościomierzem i zagadało, po podpięciu kostek obrotomierz ruszył. W faworitce może być inaczej, ale starczy zlokalizować w liczniku pin impulsu wychodzący z licznika i podłączyć go za pomocą dodatkowego przewodu do cewki zapłonowej do zacisku 1.:|
W palcu w środku jest sprężysta blaszka- sprawdź czy jest na swoim miejscu. Kopułka jest ustalana zębem w środku aparatu zapłonowego- do sprawdzenia czy nie poluzowany (M4?). Co do tego że nie pali- popatrzyłeś gdzie który przewód idzie do świec zanim rozpiąłeś kopułkę? Jak nie pomyślałeś pomogę znaleźć.
Thomasch tam jest moduł zapłonowy w jednej obudowie z cewką. Najprostsza diagnoza to podłączasz kontrolkę DIODOWĄ między czany(+) i zielony(k) przewód i po kręceniu rozrusznikiem dioda ci miga.
po pierwsze, nastawnik nie ma nic do cewki po drugie, jak wyglądają świece po trzecie przewody, nie przebijają?
Witam. 15 podpiąć do cewki zapłonowej (do opornika-kostka na cewce),drugi przewód do bezpiecznika nr2.
Auto po zderzeniu. zrobione: 1-deska bezpieczników 2-nowe swiece 3-nowe przewody 4-nowa kopolka 5-nowy modół zaplonu 5-sprawny aparat zaplonowy -Zostala tylko cewka ale jest chyba sprawna Popodlączeniu kabli do cewki( zolty -,czarny +)napiecie spada do 0 volt. Raz jest iskra a raz jej bark! Ostatnio zginela na dobre!!!.Z kad jest brane zasilanie(kable:zolty...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Pozwólcie, że zadam jeszcze jedno pytanie: Podłączenie przekaźnika, o którym pisze "primera": sterowanie przekaźnikiem z czerwonego kabla (od modułu zapłonowego), a załączany przewód czerwono-czarny (z akumulatora), czy tak?
Problem może być też w wiązce idącej od czujnika halla (z zaparatu zapłonowego środkowy biały przewód do ECU). Przetarty kabel = świrowanie obrotów i wypadanie zapłonów, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
skoda przewody zapłonowe przewody zapłonowe przewody zapłonowe przewody zaplonowe
ciśnienie wtryskiwaczy deutz odbiornik dwukanałowy mechanizmy magnetofonów
makita wkrętarka grzeje makita wkrętarka grzeje
Candy GOY1054L – wymiana programatora krok po kroku, zgodność modułu, testy serwisowe Jak sprawdzić pompę AdBlue Bosch, Continental – podłączenie przewodów, test PWM, CAN