Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że...
Musisz zrobić mocowanie pod alternator. Następnie, potrzebujesz przewód minimum 6mm2 aby połączyć alternator z akumulatorem - końcówki również. Dokłada się jeszcze jeden przewód, który idzie do kontrolki ładowania (jeżeli takiej nie posiadasz to zakupisz w rolniczym).
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Obciążenie nie musi być kilkaset watów, Odniosłem się do jednej z twoich uwag, że przyczyną może być mokry lub przegrzany przewód łączący akumulator z alternatorem Zdaję się, że ostatnio pisał o całkowitym odłączeniu kabla do akumulatora. Zdaje się czy tak pisał? Sprawdź.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Witaj! Napięcie prawidłowe powinno się utrzymywać w granicach 14,2-5v a nie 18v. Regulacja napięcia odbywa się za pomocą regulatora napięcia,które jest połączone przez pierścienie wirnika i ono ustala wysokość napięcia. A więc sprawdził bym szczotko trzymacz.Szczotki ich wysokość. /podmienił bym szczotko trzymacz/ dalej wstawiłbym drugi akumulator by...
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
Jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu silnika? Podwyższenie napięcia na akumulatorze dopiero po włączeniu świateł świadczy o złym stanie instalacji elektrycznej, dlatego trzeba sprawdzić przewód łączący alternator z akumulatorem. Wg producenta Varta 12.5 V na klemach akumulatora oznacza iż akumulator posiada około 50 % energii i konieczne...
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Upalony przewód alternator-akumulator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Żeby sprawdzić ładowanie i instalacje wystarczy przyłożyć woltomierz do akumulatora i zbadać czy nap na działającym silniku jest odpowiednie { powinno wynosić od 14 do 14,4 V}. Jeżeli nie to cała instalacja ładowania wygląda tak że przewód od alternatora-ten grubszy- idzie do rozrusznika i tam łączy sie z dodatnim przewodem od akumulatora. Minus to...
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Jak dla mnie to luźny przewód i dlatego miga przy wstrząsach, a ładowanie jest dobre.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
naładuj akumulator prostownikiem zapal go , sprawdź jakie jest napięcie ładowania mierzone na akumulatorze i na alternatorze gruby przewód idącym od akumulatora - alternatora utlenia się przy alternatorze .
Sprawdź klemy i przewód masowy do karoserii i silnika, przewód alternator/akumulator -mogą być spadki napięcia
Czy mogę dołożyć dodatkowy przewód "plus" bezpośrednio między alternatorem i akumulatorem żeby rozwiązać problem? Tak możesz , tylko odpowiedni przekrój 16mm2 i zakute i zalutowane kabeloczka.
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Zmierz napięcie na zacisku "+" alternatora. Jeśli różnica między zaciskiem alternatora, a klemą akumulatora jest większa niż 0,2V to wymień lub dołóż dodatkowy przewód alternator-akumulator (oryginalny jest 2-częściowy: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator).
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Uwalona skrzynka bezpieczników na akumulatorze. Zapewne jest stopiona, a przewód od alternatora czarny.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Jest taka możliwość, że jakiś styk jest zanieczyszczony i jak dostanie wilgoci to przewodzi a jak wyschnie to przestaje przewodzić. Sprawdź przewód alternator - akumulator.
Najlepiej zapalić gromnicę w intencji... Ciężko wpaść samemu na myśl, że trzeba porządnie wyczyścić końcówki oczkowe, a jak to nic nie da, to je uciąć i zarobić od nowa? A jakbyś się jeszcze bardziej wytężył , to może wpadł byś na pomysł, by poprowadzić dodatkowy przewód łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem.
Sprawa wygląda tak: jak jest nie nałdowany akumulator(np po rozruchu to ciagnie duży prąd) wtedy jest falowanie gdy już sie podładuje to brak falowania Podejżewam,że alternator został dobrany do mniejszego akumulatora, prducent chcac zaoszczedzic na nowym alternatorze dorzucil przewód oprowy. Podaj dane akumulatora i alternatora.
Czyli mam od razu poprowadzić przewód plusowy od akumulatora do plusa alternatora.I przewód minusowy od akumulatora do masy alternatora. Prowadź sobie ,kolega wyżej ci pomoże.
Rozciagnij go , on gnije przy wtyczce lub 20-30cm od niej . Będzie ładował wtedy 13,9V i świecić będzie lampka akumulatora. Bardzo często ten przewód ulega awari.
Dałeś dodatkowy przewód + z akumulatora do alternatora. A czy sprawdziłeś te masy o których pisałem wcześniej . 780W w RMS-ie to nic nadzwyczajnego to to samo co ogrzewana szyba + długie +wentylator i jakoś samochody jeżdżą. Sprawdź te masy !!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam. A tak przy okazji to miałem okazję naprawiać wzmaka Boschmana , który na obudowie...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Nowy, nie ma nic wspólnego z autami, a pisze w dziale dla zaawansowanych... Pachnie min. ostrzeżeniem... :wink: Alternator kiepsko zregenerowany, zobacz że przez ten czas kiedy niby nie masz ładowania, grzeją świece żarowe, to one pochłaniają to co generuje alternator. Poza alternatorem do sprawdzenia, masy, przewód alternator akumulator, stan samego...
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Witam! Zapomniałem ci podpowiedzieć żebyś sprawdził napięcie na akumulatorze. Czy na akumulatorze ma też 14,2v. Gdyby była różnica między wyjściem napięcia z alternatora a akumulatorem to dodaj dodatkowy przewód. ALTERNATOR -AKUMULATOR. Często bywa że na tym krótkim kawałku przewodu jest nawet spadek 1,5v do 2v. Podłącz przyrząd do akumulatora na stałe,zapal...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Tak , masz przerwany przewód od alternatora do akumulatora.
Cześć, posiadam problem z alternatorem w Golfie 4 1.6 AKL. W marcu wymieniłem łożyska wraz z regulatorem napięcia, który również ma zintegrowane szczotki oraz przewód od alternatora do akumulatora 25mm2 spawalniczy. Wszystko działało, napięcie 14,4V. Zapaliła się ikona akumulatora po przekroczeniu 2 tys. obrotów, ładowanie znowu działało po odłączeniu...
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Naprawić auto a mierzysz dobrze. Posprawdzaj połączenia przewodów, masa silnika akumulator i masa karoserii akumulator, potem gruby przewód zasilający rozrusznik i ten gruby na alternatorze. Jeśli wszystko będzie OK a ładowanie nadal za wysokie, to regulator napięcia do wymiany.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Sprawdź czy przewód łączący alternator z (+) instalacji nie ma niewidocznych uszkodzeń. Alternator nie obciążony akumulatorem ma prawo ulec uszkodzeniu (przepięcia). A najlepiej poprowadź dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora i zobacz co będzie
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Odłącz akumulator, odłącz i zaizoluj przewód z alternatora, zmierz upływ prądu. To da pogląd na złodzieja
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Zwróć uwagę na kluczowe znaczenie zaznaczonego kolorem żółtym przewodu - to zarówno zasilanie wzbudzenia jak i "sense" napięcia w instalacji. Jakikolwiek "niekontakt" w tym obwodzie (przewód, wtyczka, bezpieczniki 30A i 175A) spowoduje efekty podobne do opisywanych. https://obrazki.elektroda.pl/7643802700_... Możesz na próbę odłączyć...
Mocy tyle co kot napłakał, całe 41 KM, a elektryka, jeden przewód do cewki zapłonowej (moduł jest w aparacie zapłonowym) alternator 2 przewody (jeden do akumulatora, drugi do lampki kontrolnej) jeszcze kontrolka ciśnienia oleju i wentylator... Ot cała elektrownia, 4 przewody.
DOdaj przewód od alternatora do akumulatora i dodatkowy masowy z alternatora wprost. ALternator od diesla z jak najmniejszym kółkiem pasowym.
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Nie. Z alternatora wychodzi 14V Za mało. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator? Nie. Jaki przewód od alternatora do rozrusznika.
Już sam nie wiem. Cudów już się naoglądałem. I ty pewnie Elektrit też. Człowiek odłącza, przepraszam, "odłoncza", najpierw alternator, zresztą nie wiadomo, czy wyjście, czy wzbudzenie, a potem aku i się dziwi, że mu auto gaśnie. Ma 10 V, bo skąd ma mieć więcej, jak ładowania nie ma? O regulatorze pewnie pojęcia nie ma, o kontroli szczotek też nie. I...
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
Puść gruby przewód od obudowy alternatora do akumulatora.
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Jeśli napięcie pokazuje między 5 V a 11 V, a udało Ci się odpalić na tym akumulatorze, to na 100 procent połączenie między alternatorem a akumulatorem. Sprawdź cały główny przewód prądowy, nie tylko od strony alternatora. Może jest luźny na konektorze lub nie łączy z resztą instalacji. Drugi jego koniec łączy się najczęściej z rozrusznikiem lub akumulatorem.
Kabelek może się trzymać już tylko na izolacji. Trzeba by sprawdzić czy wzbudzenia po zapłonie jest na kostce do alternatora. Najlepiej małą żarówką 5W 12V. Bo to może być alternator (dokładnie regulator w nim lub szczotki regulatora) albo przewód wzbudzenia. Dodatkową podpowiedzią że raczej przewód jest przerwany jest brak kontrolki ładowania (czerwony...
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Sprawdź główny przewód masowy między akumulatorem a karoserią i blokiem silnika oraz kable z alternatora.
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
Założyłem bezpośredni przewód alternator-akumulator ładowanie na naładowanym akumulatorze 14,74-83 dołożyłem światła jazdy dziennej i jeździłem na nich. Przejazdy mam krótkie jakieś 20 km * 2. Wczoraj dwukrotna jazda na światłach i dzisiaj rozruch z kabli, a napięcię akunulatora 12,48 po włączeniu święc 11,00 i rozruch na 9,00-8,00-7,00 V ,na kablach...
Jeżeli na stole alternator ładuje, a w aucie nie, to szukaj winy w instalacji. Oczyść punkty mocowania alternatora, sprawdź masę z akumulatora na silnik. Sprawdź w jakim stanie jest przewód od alternatora do akumulatora.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Po pierwsze szczotki. Po drugie przewód z alternatora do akumulatora nie zieleniał na końcówkach i śruby?
Jeśłi masz nowy akumulator, załóż przewód 6mm2 z alternatora na akumulator ze śruby prądowej alternatora na klemę + . Częśto jest duży spadek na instalacji.
Wpinasz w przewód "+"od alternatora do akumulatora jeśli jest bez bocznika bezpośrednio dużym przekrojem, z bocznikiem cienkie przewody.
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Niebieski przewód od kontrolki ma złączkę w okolicy akumulatora i tam się urywa.P
Tak Ci to nie zadziała a odłączenie akumulatora może uszkodzić alternator i elektronikę w pojeździe. Odetnij przewód idący do stacyjki.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Odłącz alternator (gruby przewód +) i zmierz pobór.
Jak ładowanie na aku pokazuje 11,84, a jak przerzucisz sondę drugą na masę traktora i jest prawidłowe, to słaba masa z akumulatora. I tak, to może być przyczyną.
Teraz już musztarda po obiedzie prawidłowo założyć akumulator wymienić przewód, naprawić alternator i w drogę.P
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Jeżeli ten czerwony przewód idzie do rozrusznika, => bądź akumulatora na + powinien ładować.
u mnie też nic nie pokazywało, bo prądy były bardzo małe, ale już wystarczające aby po 2 dniach nie móc zakręcić rozrusznikiem. Najszybszy i najprostszy test to naładować akumulator i odkręcić od alternatora przewód od ładowania. Następnie sprawdzić na drugi dzień stan akumulatora. Jeżeli będzie trzymał napięcie to mamy znalezionego winowajcę.
To ten "+" gdzie przykręcić? "+" z akumulatora zwykle idzie gdzieś do skrzynki bezpiecznikowej instalacji, może iść również do alternatora, i zwykle gruby przewód idzie od akumulatora do rozrusznika. Skoro wyjmowany był silnik, to obstawiam, że właśnie jest to przewód zasilający do rozrusznika.
To pozbądź się spadków między alternatorem a akumulatorem. Przeważnie w skrzynce bezpieczników na akumulatorze są. Wyeliminowane - przewód 10mm2 bezpośrednio prosto z alternatora do akumulatora.
Napisałeś że zdjąłeś przewód od alternatora do akumulatora i ładował 15V
sprawdz połączenia alternatora z instalacją elektryczną a w szczególności przewód prądowy do akumulatora pozdrawiam
Napięcie do zacisku B+ musi być stałe, może być z rozrusznika (gruby przewód), lub z akumulatora.
Podłączyłem plus do rozrusznika oraz przewód z alternatora również do rozrusznika
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
Czyściłem wszystkie końcówki (klemy akumulatora, zaciskina alternatorze, rozruszniku). Mam przeprowadzony przewód masowy od silnika do akumulatora. Nic nie dało czyszczenie.
Problem rozwiązany. Nie żaden klucz 13 (kluczem 13 dokręcamy przewód od stacyjki, alternatora i akumulatora), tylko 2 śruby na imbus 6 (jedna dostępna z dołu, 2 z góry, 2 ciężko namierzyć bo przysłania je przewód od intercollera).
Niekoniecznie alternator, choć i jego nie wykluczam. W escortach gniją przewody alternator - akumulator, które idą sobie przez rozrusznik. Jak w maluchu. Ja w swoim escorcie poprowadziłem dodatkowy przewód z alternatora bezpośrednio do akumulatora. Dałem taki 10 mm^2. Innym newralgicznym punktem w escortach jest skrzynka bezpieczników. Jak zaczynają...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
odłączenie akumulatora alternator alternator dioda akumulatora wpływ akumulatora alternator
naprawa sprężarka lodówka bosch licznik prądu jednofazowy projektor błąd
falownik elektronix siłowniki force
Jak wejść w menu serwisowe telewizora CHiQ Android TV 11 Problem ze sterownikiem Karty Teredo Microsoft