Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Kiedy podpinam przewód zasilający plusowy do bieguna dodatniego, pojawiają się iskry i tranzystor robi się gorący. Prawdopodobnie uszkodzony jest nie tranzystor a stabilizator w obudowie TO-220.
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu na oryginały Bosch. Niestety problem aktualny. Zimny silnik odpala, jeździ, tym razem przy około 70C zgasł i nie da się odpalić. Obrotomierz podnosi się, więc silnik obroty widzi. Zdjalem przewód z 1 świecy i iskra jest w momencie gdy silnik nie odpala. To sprawdź sterownik...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Prędkościomierz mechaniczny? Więc jak jest linka, to szukaj ułamanej końcówki, zacierającej się linki w pancerzu (nasmarowana? czym?), uszkodzonego ślimaka, źle włożonej linki w gniazdo... Elektryka szaleje? Zacznij od kontroli mas w motorowerze. Potem schemat do ręki i po kolei sprawdzaj. Jeśli obrotomierz szaleje, to odłącz mu przewód sygnałowy i...
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów o takiej adaptacji, Kolega spojrzy w googla - będą...
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
Najszybciej znajdziesz go przy alternatorze cienki przewód przeważnie jest to niebieski lub fioletowy podłączony do zacisku D+. Czasem jest 2 ciekie i aby je oróżnić który to jest to zmierz na nim napięcie po zapaleniu auta D+ ma powyżej napięcia ładowania a na obrotomierz około 6-7V.
Witam, Od kupna koparki borykam się z problemem braku wskazań obrotomierza. Po przestudiowaniu forum dowiedziałem się że sygnał wysyłany na obrotomierz jest z zacisku W alternatora. Idąc tym tropem namierzyłem że przewód wogóle nie jest podlączony. Zarobienie pozostawiało wiele do zyczenia dlatego postanowilem zarobic przewod na nowo, moim oczom ukazał...
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
Witam mam pytanko co moze byc przyczyna jesli obrotomierz w autku Nubira 1.6 rok produkcji 19999 raz dziala a raz nie gdzie jest podpiety drugi koniec przewodu od impulsow od obrotomierz prosze o porade pozdrawiam
Możesz podłączyć pod przewód od przerywacza
Przewód musisz fizycznie dołączyć - dolutować do przewodu na cewce. Obrotomierz po podłączeniu zasilania ma stać na zerze. Dopiero jak silnik będzie miał 1000 obrotów, tyle ma wskazać obrotomierz. To chyba oczywiste. Na przyszłość, nie pisz w dziale dla zaawansowanych! Przenoszę.
Schemat tego podłączenia poproszę. Zdaje się, że obrotomierzem zablokowałeś zapłon. Zwarł do masy przewód gaszenia.
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
Witam! Ostatnio zepsuł mi się licznik w mojej skodzinie, zakupiłem więc na allegro używany. W mojej wersji fabrycznie był zamontowany zegar, jednak postanowiłem założyć obrotomierz z innej favoritki ;) Mój opis będzie przydatny tym, którzy mają wersję z zegarkiem a chcą założyć obrotomierz. A więc od poczatku, po zdemontowaniu zegara okazało się, że...
Witam. Posiadam Opla Vectrę A 1.8i gdzie podłączyć obrotomierz w instrukcji jest napisane pod cewkę lub wyjście z komputera, jak jest u mnie może ktoś wie? Jeszcze jedno, czy jest w tym samochodzie lampka rezerwy paliwa?
Tez mnie to zdziwiło że tylko to wyskoczyło na skanowaniu, może to chodzi o dwie żółte kontrolki 😉 chociaż raz był motyw że podczas jazdy obrotomierz spadl do zera i zaczęła migać lampa alladyna, pewnie zostało to w pamięci. Trudno zgadnąć co było grzebane, skrzynia manualna ale widać nieporządek w przewodach przy silniku, przewód podciśnienia egr wisi...
Witam. Problem chyba rozwiązany. Pod skrzynką akumulatora, półka. Po półka trzy przewody masy przykręcone do blachy nadwozia, wkręty M6 dwa. Jeden przewód 16 mm kw., jeden 2,5 mm, i trzeci 1,5 mm kw. Dorobiłem nowe końcówki do cienkich przewodów. Gruby zmieniłem na nowy, drugi koniec ma na skrzyni biegów. Wkręty M6 za długie i problem wykęcić. Mogły...
no ale to powinno współpracować właśnie, tak było dobierane po dtr ce nie robią już obrotomierzów starego typu na 4 piny, ostatni wyszedł 2002 r chodzi o to ze biały przewód idzie do obrotomierza ale obrotomierz niema pinu na ten przewód.
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Czyli posługując się rysunkiem, odpiąłeś szary od IG- i gdzie dałeś? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Przeciąłem szary przewód w miejscu gdzie pokazałem strzałką na rysunku i tam podłączyłem bezpośrednio obrotomierz i działa poprawnie. (Przewód szary dalej do deski pozostał bez podłączenia). Stąd mój wniosek że problem nie jest w aparacie zapłonowym...
Idzie kabel zielony na pin nr 20 deski,z pinu B8 sterownika. Przy okazji zahacza o pin 6 wyświetlacza wielofunkcyjnego.
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
D+ - Kontrolka na desce rozdzielczej W - Obrotomierz B+ - Akumulator (gruby przewód pod nakrętkę)
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
Przedłużyć lutując taki sam przewód czy jak to zrobić, bez rozbierania urządzenia i wymiany całego przewodu?
Skuter 50 cm, silnik 4T - wygląd jak Kingway Fonero 50 T4, rok produkcji 2007. Musiałem wymienić licznik na nowy, zdecydowałem się na licznik z obrotomierzem. Ale, niestety, o ile z pozostałymi podłączeniami spokojnie dałem sobie radę, to kompletnie nie wiem jak podłączyć obrotomierz. Nowy licznik z obrotomierzem ma lampkę oleju (przewody mają takie...
1,8 na monowtrysku a przy liczniku który przewód na obrotomierz ?? w liczniku musi być + i - , przewód do obrotomierz tylko który niemam schematu :-(
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
jeżeli silnik posiada moduł zapłonowy i kontraktron jako czujnik kontowy to nie powinno być żadnych zakłuceń. Tym bardziej że obrotomierz podłączony jest po stronie czynnej cewki. Cieżka sprawa. A gdyby wpiąć jakiś kondensator między masę a przewód "+" obrotomierza? Czy to może pomóc? Jeśli tak, to jaki kondensatorek dać?
Bezpieczniki nad filtrem oba miały przejście. Zauważyłem natomiast coś ciekawego: na kostce F jest napięcie 12V, ale po podłączeniu układu spada do 0, jakby przewód miał bardzo dużą rezystancję. Poza tym to napięcie pływa w jakoś 10,6V-11,8 przy zgaszonym silniku. Nie pamiętam, która kontrolka jest od czego, bo to traktor wujka. Tyle się pali po włączeniu...
Owiń przewód pomiarowy obrotomierza na przewodzie WN. co idzie do świecy ok 10zw lub do przewodu co idzie do platyn
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
obrotomierz przewód obrotomierz przewód cewka żółty czarny przewód obrotomierz
diagnostyka windows sharan ogrzewać kondensator pompa
Schemat ideowy UPS Fideltronik Ares 1600 - dostępność i diagnostyka Trzaski i piski w słuchawkach JBL - przyczyny i rozwiązania