Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Idzie kabel zielony na pin nr 20 deski,z pinu B8 sterownika. Przy okazji zahacza o pin 6 wyświetlacza wielofunkcyjnego.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
Jeden, z odpowiedniego pinu.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Nie ten przewód jest do obrotomierza.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
ECM 6 pin, przewód zielono/niebieski, Licznik pin 11 wtyka niebbieska. Zalerzy który rok.
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
To nie jest żaden cyfrowy sygnał. Sygnału cewki lepiej nie ruszaj jak nie chcesz mieć z nią problemów. Bierz ten co idzie na obrotomierz. Pin B13 ECU, biały przewód.
Nie, do tego drugiego przewodu.
Schemat tego podłączenia poproszę. Zdaje się, że obrotomierzem zablokowałeś zapłon. Zwarł do masy przewód gaszenia.
Możesz podłączyć pod przewód od przerywacza
Prędkościomierz mechaniczny? Więc jak jest linka, to szukaj ułamanej końcówki, zacierającej się linki w pancerzu (nasmarowana? czym?), uszkodzonego ślimaka, źle włożonej linki w gniazdo... Elektryka szaleje? Zacznij od kontroli mas w motorowerze. Potem schemat do ręki i po kolei sprawdzaj. Jeśli obrotomierz szaleje, to odłącz mu przewód sygnałowy i...
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Masz obrotomierz? Bo ten brązowy przewód to do wejścia obrotomierza masz podłączony. A jak to przewód do kontroli to ma być do małej wsuwki w złączu.
a ja podpowiem koledze kluczowany zacisk to taki zacisk od którego podłącza się przewód jednym końcem a drugim do obrotka. Prawidłowy zacisk spowoduje podniesienie się wskazówki obrotka
no ale to powinno współpracować właśnie, tak było dobierane po dtr ce nie robią już obrotomierzów starego typu na 4 piny, ostatni wyszedł 2002 r chodzi o to ze biały przewód idzie do obrotomierza ale obrotomierz niema pinu na ten przewód.
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
1,8 na monowtrysku a przy liczniku który przewód na obrotomierz ?? w liczniku musi być + i - , przewód do obrotomierz tylko który niemam schematu :-(
Ok dzięki to będę próbował.
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
dzięki za info
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Nie. Według ostatniej propozycji, zielony przewód z obrotomierza, owijasz na przewodzie wysokiego napięcia (WN) - jednym z tych z cewki do świecy, zwanych potocznie przewodami zapłonowymi. Nie czytasz ze zrozumieniem, co może spowodować uszkodzenie sterownika.
Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza W dieslu na pewno jest tylko do obrotomierza - i przewód od czujnika idzie po prostu do wejścia do obrotomierza? A dwa pozostałe przewody w czujniku to +12 i masa? Jeżeli tak to nie mam problemu.
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
sprawdź czy pod obrotomierz idzie przewód ciśnieniowy czy jest to elektornicznie rozwiązane
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Prędkość pojazdu: przewód nr 6739 na BSM - styk 14, kostka 16 stykowa czarna i styk 2, kostka 10 stykowa czarna. Jak również na sterowniku wtrysku - styk G2, kostka 48 stykowa brązowa. Prędkość obrotowa silnika: kostka cewki zapłonowej, styk 1 lub 2. Jak również na sterowniku wtrysku, odpowiednio styk G3 i H3, kostka 32 stykowa czarna.
Z alternatora, biały przewód, zacisk W, chyba na nakrętkę M5.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Dawno problem rozwiązałem. Staga zmieniłem na Sekwencje gazu sam sobie założyłem. A kolega xwaldek1 sam nie ma pojęcia bo jak by miał to już dawno by napisał gdzie podłaczyc a nie kombinuje że zerknie do schematu i tylko posty pisze z których nic nie wynika. Więc piękne dzieki za taką pomoc z jego strony i za ten warsztat pożal sie Boże w którym pracuje....
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Bardzo prosto. Podłączasz przewód obrotomierza do wyjścia "W" alternatora. I wszystko będzie działać.
Niestety takie są wymagania człowieka dla którego to próbuje wykonać. Myślałem o cewce - ale "nasz klient, nasz pan". W silniku do motolotni nie ma za bardzo podejścia do cewki podobno. Stąd ten nieszczęsny przewód WN. Widziałem firmowe obrotomierze wykorzystujące przewód WN i śmigają aż miło popatrzeć. Więc skoro oni zrobili to ja też..... (chyba :))
Czy nie do rozpoznania? Zależy w jakim samochodzie, w większości samochodów między przerywaczem a cewką jest tylko jeden przewód, w samochodach z obrotomierzem odchodzi dodatkowy przewód impulsowy do obrotomierza i tylko w takich można pokusić się o zastosowanie takiej blokady zaplonu. Podłączenie nie jest skomplikowane - do przewodu impulsowego obrotomierza...
Powtarzam, to nie jest żadne urządzenie elektroniczne tylko mechaniczny przełącznik sprzężony z wałkiem wybieraka. Schemat podłączenia wyświetlacza (z dekoderem) znajdziesz w każdym schemacie chińskiego motocykla, choćby naszych współczesnych Rometów. Jest po jednym przewodzie od każdego biegu plus przewód od luzu. Kod "1 z N" czyli przewód od wybranego...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
wypowiedz MAX52 właśnie mi sie skojarzyła z wyjściem na obrotomierz (pomarańczowy przewód)
Jeden drut, to przewód kontrolki - wymagany, żeby było ładowanie. Drugi to zacisk obrotomierza - bez niego powinno wszystko działać, za wyjątkiem obrotomierza. Wszystkie odbiorniki funkcjonują po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon tylko ten brak kontrolek i nie kręci. Ubita kostka stacyjki, bądź jeden z przekaźników w skrzynce.
Nie wiem czy na na 100% jest to sygnał Obrotomierza ale wiem że Na 100% jest to fabryczny przewód doprowadzony do licznika przez fabrykę a nie przez Janusza tuningu W samochodzie jest fabryczny Obrotomierz i ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB w której znajduje się silniczek Obrotomierza
Przedłużyć lutując taki sam przewód czy jak to zrobić, bez rozbierania urządzenia i wymiany całego przewodu?
Panie w tym nowowiecznym samochodzie podłącz wejście tego obrotomierza do przewodu dowolnego zobacz na obrotomierz w pracującym silniku ,masz tylko 3 przewody i odkrycie na który podpiąć dokonasz w 5 min. nic się nie stanie obrotomierzowi gdy będzie to nie ten przewód, tak że masz loteria 1:3 wiec nie ma trudności,(nie ten to następny sprawdź i zostanie...
Witam! Skąd wziąść pomiaer obrotów w VW polo 1.0 MPI z 2000r? Głównie interesuje mnie przewód, który dochodzi bezpośrednio do obrotomierza. Jak i gdzie go znaleźć. To że na cewce można to wiem, ale nie tego szukam. CHodzi mi głównie o obrotomierz. Proszę o jakieś wskazówki lub schematy sylwek1980(at)wp.pl
Witam, szukam jakiego koloru jest przewód do obrotomierza przy liczniku. Znalazłem, że jest on w niebieskiej wtyczce, pin 11 ale nie podają koloru. Audi A3 2001 rok silnik 1,8 turbo benzyna.
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Witam, Od kupna koparki borykam się z problemem braku wskazań obrotomierza. Po przestudiowaniu forum dowiedziałem się że sygnał wysyłany na obrotomierz jest z zacisku W alternatora. Idąc tym tropem namierzyłem że przewód wogóle nie jest podlączony. Zarobienie pozostawiało wiele do zyczenia dlatego postanowilem zarobic przewod na nowo, moim oczom ukazał...
Nie ma problemu z zamontowaniem jedynie będziesz musiał poprowadzić przewód do obrotomierza
Mam pytanko skąd brany jest sygnał obrotomierza? Bo z tego co widzę to przewód sygnałowy obrotomierza jest połaczony na liczniku z kontrolką ciśnienia oleju. Mam też pytanko jaki olej idzie do hydrauliki, bo świeci kontrolka brudnego filtra i jak się rozgrzeje olej to zanika kierowanie.
Obrotomierz już działa, uszkodzona byłą tachoprądniczka, czujnik paliwa miał urwany przewód.
Owiń przewód pomiarowy obrotomierza na przewodzie WN. co idzie do świecy ok 10zw lub do przewodu co idzie do platyn
D+ - Kontrolka na desce rozdzielczej W - Obrotomierz B+ - Akumulator (gruby przewód pod nakrętkę)
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Witam, W tej serwisówce widać, że jeden przewód idzie na licznik z jednej cewki - dokładniej do obrotomierza - być może ten przewód jest przerwany, zwiera do masy i iskry brak. Nie jestem pewien czy manual dotyczy się Twojego modelu, ale warto sprawdzić. Pozdrawiam
Nawinięcie na przewodzie to duży błąd wskazań,ja kupiłem nowy obrotomierz z firmy Lumel,dedykowany dla Matiza,podłaczyłem do wejścia cewki lutując przewód,obrotomierz od Poloneza bez przeróbki będzie pokazywał bzdurne obroty.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
Układ zmontowany (Jabel J 91) .Gdzie podłączyć przewód sterowania.Dwie cewki.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Ten czujnik o którym piszesz w pierwszym poście jest od sterowania obrotomierzem.
Witam ! Od dłuższego czasu próbuję doprowadzić instalację elektryczną w swoim aucie do pełnej sprawności ,( poprzedni właściciel auta wymienił zegary z powodu zwarcia w nich .Stopiły się wiązki). Jednak co rusz napotykam na nieprzewidziane problemy. Została mi właściwie tylko sprawa czujników ciśnienia oleju. Otóż wszystko wydaje się być prawidłowo...
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Pytanie do "esin". Kupiłem zestaw wskaźników z obrotomierzem, zamontowałem za ten bez obrotomierza, działają wszystkie potrzebna kontrolki, wskaźnik poziomu paliwa, temperatury, nie działa tylko obrotomierz. Czy coś trzeba jeszcze przerobić? Już zrobiłem, trzeba doprowadzić brakujący przewód, między kostką na nadkolu a kostką pod wskaźnikami, ten przewód...
To znaczy, że gdybym podpiął np. pod A , to wskazanie obrotomierza mnożyć przez 2?. A gdybym owinął przewód z obrotomierza wokół C i A to czy wskazania się zsumują?,bo mostka nie wolno mi chyba robić.
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Ten koloeś od obrotomierza Sieny mówi, żebys się z nim skontaktował na Gadulcu (1706836) dzięki za kontakt obrotek już działa bez żadnych problemów okazało się że jest wyprowadzony do deski rozdzielczej przewód do podłączenia obrotomierza u mnie był to przewód koloru zielonego z czarnym paskiem
Przewód czerwony z żóltym-30 (prąd stale) przewód czarny-15 (prąd za ztacyjką) przewód zielony-obrotomierz (nie wszystkie modele) przewód niebieski-lampka kontrolna ładowania (ewentualnie przekaźnik lampki)
Czyli posługując się rysunkiem, odpiąłeś szary od IG- i gdzie dałeś? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Przeciąłem szary przewód w miejscu gdzie pokazałem strzałką na rysunku i tam podłączyłem bezpośrednio obrotomierz i działa poprawnie. (Przewód szary dalej do deski pozostał bez podłączenia). Stąd mój wniosek że problem nie jest w aparacie zapłonowym...
obrotomierz podłącz do tego zacisku od którego przewód idzie do rozdzielacza
Wszystkie wtyczki odpinałem i podpinałem z myślą że któraś nie łączy ale gdzybym wiedział która odpowiada za to to bym sprawdził ją pod kątem przewodzenia. Od strony alternatora : Zacisk "W" -> (przewód F119) -> pin 10 złącza X31/1 -> przewód F319 -> rozgałęzienie/złącze X3/39 -> > od rozgałęzienia -> przewód F119 -> pin 9 złącza X9/1 (zegary - tutaj...
W tym alternatorze jest tylko L i W, ale w tym samochodzie nie ma obrotomierza i przewód W wisi w powietrzu. Wtyczka jest taka: http://obrazki.elektroda.pl/3370779100_1...
kolego problem jest nastepujący: czy twój samochód posiada czujnik obrotów wału korbowego? jesli nie to trzeba go zainstalować, nastepnie potrezbnu jest przetwornik sygnałów z tego czujnika na sygnał do obrotomierza, który to znajduje sie za akumulatorem z tej puszki wychodzi jeden przewód do obrotomierza, drugi przy obrotomierzu to 15, 31 jest brane...
Witam mam pytanko co moze byc przyczyna jesli obrotomierz w autku Nubira 1.6 rok produkcji 19999 raz dziala a raz nie gdzie jest podpiety drugi koniec przewodu od impulsow od obrotomierz prosze o porade pozdrawiam
Pin na pewno nie skorodował.Ponieważ elektryk stwierdził,ze na 100% jest uszkodzony alternator,wymieniłem więc alternator i po podłączeniu zielonego kabla"W" do alternatora przewód się grzeje (topi się izolacja)kabel niebieski D+jest podłączony i jest ładowanie. Zapytałem grzecznie o schemat i o jakieś sugestie bardzie doświadczonych kolegów gdzie szukać...
Konektor to końcówka do szybkiego łączenia przewodu ze stykiem urządzenia lub dalszym przewodem, zagniatana lub przylutowana do przewodu; np. takie coś: http://obrazki.elektroda.pl/9027566400_1... Jedno wyjście wystarczy, dołączamy do niego przewód i prowadzimy do pinu numer 10 w liczniku. O ile mnie pamięć nie myli, w tym roczniku zegary...
Nie znajdziesz tam nic takiego
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Ten obrotomierz możesz też połączyć pod alternator przewód W. Ale bez ruszania potencjometru się nie obejdzie.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
Obrotomierz: Zlokalizuj przewód niebiesko-pomarańczowy przy ECU. https://obrazki.elektroda.pl/5582531200_... Prędkościomierz: Zlokalizuj go przy motocyklu i miernikiem sprawdź na których przewodach jest zasilanie, trzeci z przewodów, to ten sygnałowy. https://obrazki.elektroda.pl/5857253900_...
jeżeli silnik posiada moduł zapłonowy i kontraktron jako czujnik kontowy to nie powinno być żadnych zakłuceń. Tym bardziej że obrotomierz podłączony jest po stronie czynnej cewki. Cieżka sprawa. A gdyby wpiąć jakiś kondensator między masę a przewód "+" obrotomierza? Czy to może pomóc? Jeśli tak, to jaki kondensatorek dać?
Podłączyłem pod masę motoru "-" z akumulatora, impuls wziąłem z "przerywacza" ale pokazuje mi 3000rpm ma max obrotach, więc zaniża mi o połowę. Co robić? Proszę o pomoc i Pozdrawiam Dodano po 5 Jak podłączałem pod przrzewód w/n, to wskazówka rusza sie, ale nie chce mi odpalić motor. Czy jak dam diodę między impuls na obrotomierz, a przewód w/n to odpali?
w jaki sposób mierzony jest poziom elektrolitu? a czy ktoś może wie do czego służy ten jeden przewód? w obrotomierzu faktycznie jest woltomierz
Witam Czy spotkał się ktoś z podłaczeniem licznika akcesoryjnego obrotomierza przez owiniecie kablem przewód wn od świecy ? Obrotomierz nie reaguje.W instrukcji jest żeby podłaczyć kondensator doswiadczalnie ale nie pisze nic więcej może ktoś już rozpracował jak to podłączyć. ps .Podłaczałem na wejscie obrotomierza generator i licznik nie reaguje,wykluczam...
Skoro zmieniłeś to Blitz też był podpięty do cewki. Sprawdź w którym miejscu było podłączenie i wepnij się w nie. Dla przypomnienia.. od Blitza przewód szary, a teraz cytat z instrukcji podłączenia:"Przewód szary musi być podłączony do sygnału impulsowego o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotów silnika. Może być to sygnał fali kwadratowej...
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
A czy ma sens pomiar obrotów obrotomierzem na przewód zapłonowy Raczej niewielki, bo to malo dokładne. I czy ogólnie taki typ agregatu że prądnica szczotkową i regulatorem bez elektroniki nadaje się do zasilenia lodówki , i prostego sterownika pieca z pompą i wentylatorem ?? A dlaczego by nie ??
Kiedy podpinam przewód zasilający plusowy do bieguna dodatniego, pojawiają się iskry i tranzystor robi się gorący. Prawdopodobnie uszkodzony jest nie tranzystor a stabilizator w obudowie TO-220.
Stara poczciwa Corsa C :) Ze schematów elektrycznych wychodzi (na schematach to jest pozycja od 920): (wszystkie przewody 0.35 mm2) - styk 2 (przewód biały) i styk 8 (przewód zielony) - ze sterownika, - styk 10 (czerwony) - z bezpiecznika F3 (7.5 A) - styk 12 (brązowo-zielony) - do gniazda OBD2, - styk 7 (szaro-czarny) - zasilanie ze sterownika, w tym...
Przebieg będziesz miał taki jaki zapisany jest w nowo nabytej desce (ale to da się pokonać). Jeśli jest ten sam producent i ten samo rok desek powinny pasować. Prawdopodobnie przewód do obrotomierza jest już w instalacji a jeśli nie będziesz musiał sobie porowadzić kabelek od zapłonu.
Trzeba sprawdzić na schematach, do czego ten czwarty przewód, niektóre motocykle w obrotomierzu miały funkcje woltomierza, może u Ciebie jest podobnie??
przewód obrotomierz obrotomierz przewód cewka żółto czarny przewód obrotomierz
indesit wymiana termostatu winbond 25x40 maszt telefonii
Wybór silnika do wózka widłowego: elektryczny, spalinowy czy hybrydowy? Wymiary zmywarki Whirlpool ADG 7340 do zabudowy