Wygląda na to że przewody zasilający i po stacyjce są zamienione we wtyczce miejscami. Jeśli dodatkowo nie chcesz wyłączania po stacyjce to mierniczek/żarówka w dłoń i zlokalizuj stały + i + po stacyjce, przewód po stacyjce przetnij i podłącz do stałego plusa (oczywiście po stronie radia, odcięty przewód ma być niepodłączony od strony instalacji samochodu).
czy mogę podać 12v na elektromagnes gdy przewód od stacyjki jest podłączony do elektromagnesu Możesz podać. Nic się nie uszkodzi.
Przewód czerwony(ten cieńszy 0,75) napięcie pojawia sie na nim w I II i III położeniu stacyjki.
Zaznaczone przewody we wtyczce nr. 3 odpowiadają za sygnały audio oraz ich ekrany z oryginalnej zmieniarki płyt. Czerwony przewód zasilający jest rozdzielony na inne odbiorniki. Sterowanie z kierownicy masz we wtyczce 1, wtyczka 3 obsługuje wyświetlacz, zmieniarkę i telefon. Nie wiem skąd masz tą rozpiskę pinów ale to raczej nie jest od Astry G. Według...
Pompa paliwa (benzyna): czerwono- niebieski średni przewód w listwie progowej lewej. Rozrusznik: czarno- czerwony gruby przewód wychodzący ze złącza stacyjki.
Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Radio pioneera możesz podłączyć na dwa sposoby: po stacyjce i niezależnie od niej. Załączanie radia podłączonego po stacyjce bez jej przekręcenia NIE JEST możliwe. Tylko niektóre radia posiadają taką funkcję (oprócz seryjnych), np: Blaupunkt. Podpięcie równocześnie przewodu czerwonego pod stały i załączany plus...
Przewód +12V po stacyjce, tzw.[+15] znajdziesz na słupku "A" po lewej stronie samochodu w czarno/zielonym 102-pinowym złączu - przewód w kolorze czarnym. Ten sam czarny przewód dochodzi również do modułu sterownika kolumny kierowniczej CIM. Możesz też podłączyć się do czerwono/niebieskiego przewodu zasilania pompy paliwa w lewym progu. To podłączenie...
Pompke paliwa w zbiorniku , Przewód elektrozaworu przy butli z gazaem lub przewód przy stacyjce .
Zwinięty czerwony przewód,trzeba podłączyć do plusa po stacyjce,zapalniczka,bezpieczniki
Witam posiadam kostkę od astry i na niej jest, brązowy gruby przewód to - , czerwony to + po stacyjce, czarny to + stały z akumulatora, a najlepszym sposobem jest sprawdzenie miernikiem a jak nie posiadasz miernika to żarówka i dwa przewody i znajdziesz który przewód to +stały a który+ po stacyjce pozdrawiam.
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
Na czarnym przewodzie masz mieć +12 wolt po stacyjce a z ECU z d15 niebieskim kablem leci minus jak silnik jest uruchomiony .Więc wytnij niebieski przewód przy kompie i przy wtrysku i zrób bypasa jak nie pomorze to uszkodzony komp.
Trzeba stacyjkę sprawdzić,może styki wyrobione,lub przewód do rozrusznika.
rozbierz boczek i próg lewy,w wiązce progowej masz kierunki czarno-zielony i czarno-biały,krańcówki drzwiowe to szary z wyłącznika lewych drzwi,bagaznik-podłacz pod przewód z krańcówki w lampce,blokada zapłonu czarny plus po stacyjce w wiązce stacyjki,albo czarno-czerwony rozrusznik w tej samej wiązce,to najważniejsze dla ciebie kolory przewodów do...
A ja proponuje przewód od radia
Teraz radio gra ok z tym że nadal nie zapamiętuje ustawień Dziwne Podłącz przewód ze stałym plusem( chyba ten gruby czerwony ale nie jestem pewien jak nie zadziała do drugi) pod piny 4 i 7 a ten po stacyjce odłącz i zaizoluj. Trzeba by tez sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym radiu i że stałym zasilaniem na piny 4 i 7.
Witam.Przewód który należy przerwać to zasilanie modułu wzmocnienia zapłonu (golf 3 opel astra kolor zielony) więc przypuszczam że w audi też zielony.Moduł połączony jest z cewką.Występuje też tam czarny przewód masa.Zielone mogą być dwa więc aby się upewnić który odłącz je od modułu i przełącz stacyjkę w położenie do jazdy na tym na którym pojawi się...
OK. Znalazłem usterkę.... Przepalony przewód od ładowania wtopił się w przewód +12 po stacyjce... dzięki wszystkim za sugestie i porady
Odłącz czarny (+ po stacyjce) dochodzący do komputera
Sprawdzałeś to co napisałem? Masz walniętą stacyjkę, uszkodzony elektromagnes rozrusznika lub nie łączy Ci przewód od niego.
Może nie jest podłączony przewód do zapłonu i dlatego ci się uzbraja przy włączonej stacyjce.
W drugiej wersji można podłączyć przekaźnik pomiędzy minus(mase) a przewód stacyjka-rozrusznik i wyjdzie na to samo :) Pozdrawiam
Elektromagnes do wymiany albo zgnita nakrętka mocująca przewód z akumulatora.
Mam pytanko, chciałem zrobić odciecie zapłonu na cewke. Ze schematu wynika ze jest to czarny przewód po stacyjce. Tylko jak rozkęciłem osłony to są tam trzy czarne przewody. Doradzcie który odciąć?
Sprawdzałęś ten czujnik wpinając go prosto w przewód bez wpinanania do chłodnicy? Model silnika podaj.
po przekręceniu kluczyka w pozycje START nie było żadnej reakcji . Czyli rozumiem, że nie słychać absolutnie żadnych dźwięków przy silniku. Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - gruby prosto od klemy akumulatora oraz cienki od stacyjki (ew pośrednio od przekaźnika - nie wiem dokładnie jak jest w tym przypadku). Moja propozycja - wyluzuj skrzynię, zaciągnij...
Zamki silicona ale już działaja ale zworki muszą być wyjete podłączyłem według tego zaznaczonego na schemacie.Mam tylko jeszcze jeden problem Na stacyjce ma być podłączony przewód ACC Jaki to jest przewód Czy ma być na nim napięcie cały czas czy tylko po przekręceniu stacyjki?Auto to Opel Astra 1 kombi
Nie ma do stopu przekaźnika przewód do wyłącznika idzie prosto z bezpiecznika jak nie wiesz który, to musisz sprawdzić wszystkie i czy jakiegoś nie brakuje. Najwygodniej sprawdza się kontrolką po stacyjce. mógł tez wyskoczyć przewód pod bezpiecznikiem.
Rozłącz przewód czarno/żółty elektrozaworu pompy paliwa lub przewód czerwono/czarny idący do złącza konektorowego zapłonu(stacyjki). POZDRAWIAM.
A nie mógłbyś podpiąć się pod przewód doprowadzający prąd do stacyjki albo pod przełącznik świateł awaryjnych?
Masz w temacie kolegi zdjęcia ze schematu Zafiry A. W tej nagrzewnicy od Astry G / Zafiry A masz wbudowaną elektronikę i małe złącze od niej. Jeden przewód złącza to zasilanie po stacyjce, drugi to sterowanie lub komunikacja z wyświetlaczem. Według schematu, musiałbyś sprawdzić czy w samochodzie masz dodatkowe trzy przewody w złączu od zespołu nagrzewnicy....
A jaki silnik masz? Jeżeli masz benzyniaka z przepustnicą sterowaną na linkę (chociaż nie mam pewności czy w tym roczniku jeszcze były) to masz osobny sterownik do tempomatu. Jest w nim silniczek krokowy który steruje mechaniczne linką połączoną z przepustnicą. Jest też razem z tym silniczkiem kawałek elektroniki mikroprocesorowej. Całość zasilana jest...
Jaka częstotliwość jest tego zapalania i gaśnięcia? Czy nie działa to na takim samym czasie jak działa przekaźnik pompy paliwa? Na stacyjce wypala się (albo wypalił) jeden ze styków. Prześledzić trzeba dokładnie przewód "30" i "53"
Zobacz, czy czerwony i żółty przewód jest podłączony do +. Jeden na stałe a drugi po zapłonie.
Ręcznie będzie się włączać,ma taką opcję. Jeśli wszystkie bezpieczniki pod kierownicą są dobre,to mógł się uszkodzić przewód. Chyba że któryś bezpiecznik pod maską,ale tam nigdy nie potrzebowałem szukać.
Dzięki wielkie za opisanie, później podejdę do auta i postaram się zamienić żółty z czerwonym, jak wspomniałeś. Dodano po 41 Sprawdziłem kostki i sprawa wygląda następująco Pin +12V jest zasilany tylko po stacyjce (i żółty przewód jest do niego wpięty) Czerwony z kolei nie ma żadnego napięcia niezależnie od pozycji kluczka Do tego radio cały czas gubi...
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
akumulator jest ok... prad przechodzi przez przewód wzbudzenia .. a jak aku jest słaby to wszystko swieci dopiero po przekreceniu kluczyka.. a w tym przypadku swieci bez kluczyka w stacyjce....
Czyli, na zadnym PINie nie ma 12V kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czyli: 1. Ktoś nakopał tak w instalacji, że właściwy przewód jest odcięty, a do obu styków zasilania w kostce jest doprowadzone zasilani8e z przewodu odłączanego stacyjką 2. Przewód podający zasilanie stale przechodzi przez bezpiecznik, który albo jest spalony albo w ogóle go nie ma.
Jak były by dwa przewody to przewód: -czerwony (masa po zał stacyjki) do przewodu brązowo czerwonego - zielony (masa po wyłączeniu stacyjki) do przewodu brązowo białego Jest to schemat z Opla astry II ale jak były by dwa przewody to dało by się to zrobić i w vectrze. Pozdrawiam
Witam ma problem z wyswietlaczem w samochodzie po wyłaczeniu stacyjki czesto sie kasuje godzina. Jaka może być przyczyna? instalacja w samochodzie ok, coś z wyświetlaczem jest bo miałem stary i wszystko ok. może jakis przewód poprowadzić żeby nie tracił napięcia? Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
W domowych warunkach można sprawdzić moduł pocierając o masę przewód dołączony do kabelka impulsowego, ( na przekręconej stacyjce i podłączonej świecy do WN cewki) na tej świecy powinny powstawać losowe wyładowania.
Przy wyłączonej stacyjce także pokazuje maksimum, czy opada do zera? Może być przetarty przewód i zwiera do masy, problem w zegarach, albo sam wskaźnik paliwa uszkodzony.
W kostce od radia na jednym z pinów pojawia się napięcie po stacyjce i jest to zapewne standard jeżeli chodzi o radia samochodowe Ta epoka już się skończyła. Szukaj w wiązce idącej do drzwi pasażera. Znajdziesz tam gruby przewód ze stałym plusem i cienki z plusem po stacyjce. Zastosuj przekaźnik. Nie zapomnij o bezpieczniku przy zmianie przekroju przewodu.
Wystarczyło odciąć tylko przewód "po stacyjce"(chyba czarny) lub jeszcze lepiej: zespól brązowych przwodów masowych przykreconych śrubą do bloku silnika(głowica), które idą do sterowania przekaźnika komputera.
Poprzednik dobrze Tobie podpowiada, gdyż w momencie gdy stacyjka jest w pozycji "Rozruch" może nie być połączenia w kostce stacyjki na styk zapłonu - to częsta usterka a czasami w momencie "odpuszczania " z pozycji "rozruch", silnik zapala. Usterka Twojego auta jest typowa także dla sytuacji gdy duży pobór prądu przez rozrusznik powoduje spadek napięcia...
Czy w każdym gnieździe ALDL Opla z lat 1988-199x rozkład pinów jest taki sam? Potrzebuję wpiąć się z Op-comem ale w wiązce nie mam gniazda diagnostycznego(ucięte). W schemacie elektrycznym do gniazda dochodzi tylko jeden przewód. W rzeczywistości jest ich 8(2 piny pozostają wolne). Czy do Op-coma wystarczy mi tylko masa, + ze stacyjki i przewód diagnostyczny...
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
https://obrazki.elektroda.pl/5575172600_... Przedstawiony układ opisuje rozwiązanie w Astrze H (Astra III). Może być jednak z powodzeniem użyty w innych samochodach gdzie występuje oddzielny bezpiecznik na gniazdo zapalniczki. Trochę historii Astra III posiada odbiornik radiowy bez wejścia USB i Line In. Oczywiście nie ma też BT. Powstał...
Multitimer nie steruje centralnym zamkiem i szybami. Posiada wejście dwóch przewodów od silników zamków, oraz trzeci sygnał z modułu centralnego zamka, zapewne informujący o stanie zamknięty/otwarty aby mignąć kierunkowskazami i włączyć/wyłączyć światło wewnętrzne. Podnośniki co prawda są zasilane na stałe, ale przełączniki z zacisku W stacyjki (kluczyk...
Wcześniejszy problem, przy długotrwałym "kręceniu" wydobywał się dym za licznika odkręciłem osłone stacyjki ale nic, potem było już tyko gorzej prawdopodobnie się już któryś przewód tak nadpalił że nie dawał wystawczającego prądu na rozrusznik i na końcu problem już wyżej opisany
Z takiej wypowiedzi /opisu nawet wróżka nie nie zrozumie . Musisz rozpoznać przewody nie koniecznie po kolorach bo auto stare i mogły być zamienione . Powinieneś podłączyć z akumulatora ( + ) przewód czerwony lub czarny z paskiem czerwonym pod nakrętkę automatu długa śruba , Na tą samą śrubę przewód idący do alternatora . Na drugą śrubę ( krótszą )...
po przekręceniu stacyjki załącza się dioda na wzmacniaczu power protection Przekręcenie kluczyka nie powinno mieć żadnego związku z zasilaniem (uruchamianiem) wzmacniacza. 1. Do zacisku "+12V" podłączasz (gruby ~4mm²) przewód biegnący bezpośrednio (lub jedynie przez mufę z bezpiecznikiem np.50A) z dodatniego bieguna akumulatora. 2. Do zacisku...
Jedyny problem jaki pozostał- to świecąca się kontrolka poduszki powietrznej, Zdjąłem ją i docisnąłem złącze ale to nic nie daje. Po przekręceniu kluczyka pali się cały czas, po włączeniu silnia znika na sekundę i wraca, OBD podłączone do auta nie wykrywa żadnych błędów.[/quote] Przyczyną może być np przewód czujnika zajęcia pozycji, a nie poduszka...
W Astrze H po wyłączeniu zasilania (stacyjki) nie jest wyłączane gniazdo zapalniczki. Chcę je przerobić tak, aby było zasilane tylko przy włączonym zapłonie. W internecie znalazłem poradę, aby dodać przekaźnik zasilany podświetlaniem zapalniczki. Mam jednak problem - jak się dostać do tego gniazda? W necie są filmy pokazujące jak demontować, ale w przypadku...
Stacyjka sprawdzona ,działa i jest napiecie,wykreciłem rozrusznik okazało sie ze miedzany przewód miedzy szczotekami był "urwany" lub sie "przepalił" P.S Można kupic same szczotki Valeo D6RA 32 czy trzeba cały kupic nowy lub używany
Wydaje mi się że u mnie powinien być taka kostka i wtyk podejdzie bo jest tam miejsce na przewód. Kolorem zaznaczyłem, pin którego u mnie nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/8308159800_... a tak jest u mnie https://obrazki.elektroda.pl/1073116300_...
Domykanie realizujesz na przewodzie brązowo-czarnym z wiązki drzwi, albo przez dłuższe przytrzymanie przycisku fabrycznego pilota. Z wkładki chyba nie ma sterowania. Przy rozbieraniu deski musisz wyjąć wyłącznik świateł - są pod nim wkręty, wyciąga się tak jak w Volkswagenach, odkręcić obudowę kierownicy i dopiero odkręcać osłonę dolną. Do mocowania...
Kolego!!!!!!!! Wyłącz stacyjkę,odłącz przewód od alternatora B+,dotykając nim do zacisku B+ zobacz czy iskrzy jeżeli tak to któraś dioda dostała zwarcia i przepływ prądu jest w obydwie strony.Sprawdz.POZDRO.
Ok. Musisz trochę poczekać.... Dodano po 11 Więc tak. Zdjąłem ten garnek plastikowy a w środku ukazała się sucha taka mała studnia. Ściągnąłem potem jeden przewód paliwowy ten co jest bliżej silnika i wyciekło z niego trochę paliwa tyle co kot zapłakał. Drugi przewód od strony przedniej szyby ciężko jest zdjąć....mam go spróbować zdjąć z opaską? I dlaczego...
Została tylko ta pojedyncza wsuwka, nigdzie nie widzę miejsca jest podłączenia. Ta dwupinowa wtyczka była po prostu zamieniona miejscem z kierunkowskazem na błotniku i czujnikiem biegu wstecznego. Co może być przyczyną brak napięcia na zasilaniu sterownika pin A6, awaryjne działają, central zamek działa. Pozdrawiam Edit: znalazłem jeszcze jedną też...
Kupiłem astrę w której był założony automat wł.świateł zgodnie z instrukcją wpięty w fabryczną kostkę. W momencie pojawienia się ciśnienia oleju przekaźnik włączał światła wszystko było OK do puki nie włączyłem świateł włącznikiem aby podświetlić zegary po wyłączeniu włącznika zaczęła się świecić kontrolka od oleju a włączając światła gasła i kontrolka...
https://obrazki.elektroda.pl/3599066100_... Plus po stacyjce, przewód czerwony kupionego modułu podłączamy pod styk 4, czarny przewód włącznika świateł w aucie. Biały masa podłączamy pod masę samochodu brązowy przewód styk 12 Brązowy i niebieski łączymy razem i podłączamy pod styk 1 przewód czerwony. Drugi brązowy podłączamy pod...
w kostce z czterema przewodami jest TAK 1 zasilanie na stałe po stacyjce ( służy do tego aby silniczek wracał zawsze do pozycji 0 ) 2 zasilanie biegu pierwszego 3 zasilanie biegu drugiego ( są one na przemian nigdy oba naraz ) 4 masa przewód piąty może być właśnie od chwilowego wyzwolenia przy spryskiwaczu ale nie jestem pewien ( z reguły wyzwalanie...
czyli zasilanie padło... może spróbuj podać zasilanie z akumulatora próbnie na przewód przed stacyjka... a sprawdzałeś bezpieczniki w komorze silnika czy nie są zaśniedziałe... może masa jest słaba śruba M8 przy lampie... mi się poluzowała i nie miałem świateł i część kontrolek na tablicy się żarzyć zaczęła...
Kółko 3 diody podłączasz do przewodów od kierunkowskazów, sygnalizacja zamknięcia kierunkowskazami. Kółko 2 podłączenie do przewodu na którym pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki. Kółko 1 przewód różowo czarny jest podłączony do sterowania siłownikami albo otwieranie albo zamykanie , nie pamiętam kolorów. Można tam założyć dodatkowy wyłącznik...
Oplowskie radia mają w kostce ISO zamienione stałe 12V (30) z 12V po stacyjce (15), po prostu zamień te przewody czerwony z żółtym (4 z 7 w/g numeracji na kostce). I więcej nic nie zrobisz.Radio nie włłączy się bez kluczyka w stacyjce jak to było z orginałem Musisz wybrać opcje albo j/w albo połączyc razem przewód żółty z czerwonym i podłaczyć pod...
Witam mam ogromny problem:( ,gdyż postanowiłem wymienić radio w samochodzie(opel astra) stare radio w samochodzie podłączone było poprostu do napięcia stałego i masy, a nowe radio jak każdy zapewne się domyśla trzeba podłączyć do stałego napięcia, napięcia po przekręceniu stacyjki i do masy. Poczytałem trochę o tym w necie skąd wziąć napięcie ze stacyjki...
A co konkretnie rozbierałeś ? Wyglada jakby gdzieś za duża rezystancja w zasilaniu była. obadaj obwód przy stacyjce, podłącz miernik czy czarny przewód daje plusa jak przekręcisz kluczyk (w pierwsze położenie). Potem zobaczy czy ten plus dochodzi do sterownika silnika, a idzie dość zawiłą drogą. Sprawdź jeszcze masy (najlepiej mierząc spadek napięcia...
Musisz tylko zamienić przewody stałe 12v i przewód po stacyjce i będzie grało bez problemu.Chyba że chcesz by grało niezależnie od włączonego zapłonu to najlepiej będzie jak kupisz taką przejściówkę ISO-ISO i tam połączysz przewód z napisem IGNITION (żółty lub pomarańczowy w niektórych różowy) z przewodem MEMORY (czerwony) oczywiście na wyjściu przed...
Witam! Czy ktoś próbował podłączać zdalne uruchamianie w Oplu starszej generacji 1989-1997 - konkretnie chodzi o Vectra A/Calibra - ale Corsa B i Astra ma taki sam schemat stacyjki. Podłączyłem zgodnie ze schematem i niestety - rozrusznik kręci - ale w tym samym czasie znika napięcie na układzie zapłonowym (kontrolki gasną). Gdy podaję napięcie na przewód...
Musisz sprawdzić kilka rzeczy: 1. Napięcie ładowania, powinno mieścić się w zakresie 13,9V-14,5V. 2.Przy wyłączonym silniku (stacyjka na zero) ściągasz klemę z akumulatora wpinasz amperomierz pomiędzy klemę akumulatora a ściągnięty przewód. Prąd pobierany z akumulatora nie może być większy niż 20mA (0.020A). Z reguły wynosi 5mA (20mA to dopuszczalna...
Podam Ci pewien pomysł, który kiedyś uskuteczniłem gdy miałem podobny problem, Mianowicie: Może warto się skupić nie na bezpośrednim sterowaniu silnikami, a właśnie impulsami z klawiszy do modułu sterownika szyb. Jak zapewne zauważyłeś moduł działa tylko po stacyjce, a więc co za problem wyszukać przewód sterujący moduł ze stacyjki i podać w niego zasilanie...
Przykład przeróbki w OPLU ASTRA Opis trochę zagmatwany ale u mnie działa bez awaryjnie 2lata. Może jeszcze kiedyś dodam przekaźnik który w czasie pracy rozrusznika będzie gasił światła na czas zapłonu. Pozdrawiam. Aby zrobić układ w którym po wyłączeniu kluczyka gasną światła to żaden trud wpinając przekaźnik, ale w Oplu w jednej sekcji są zasilane...
Witam Dalszy ciąg boju z podłączeniem zasilania pod CB Radio na stałe. Miejsce do montażu radia już znalazłem, antena też już zamontowana ( sirio triflex) Teraz zostało już tylko podłączenie zasilania. Zapalniczka ma na stałe 12V więc odpada( zapalniczki nie brałem pod uwagę). Miałem podłączyć się pod przewód w kostce bezpiecznikowej po lewej z tyłu...
Witam , Opel astra II, Wentylatory wariują , włączają się po włączeniu zapłonu, diagnoza komputerowa brak błędów w silniku i temperatura silnika prawidłowa. Diagnoza Modułu chłodzenia i błędy: 00051 - Uszkodzony EEPROM - wymienić moduł sterujący Sporadyczny 00057 - Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału 00004 - Czujnik ciśnienia systemu...
Witam ! Jak uda Ci się uruchomić to zmierz napięcie jakie jest przy tym elektrozaworze . Jeśli jest takie jak w instalacji (prąd ładowania) to daj inny przewód ,który będzie dawał zasilanie po przekręceniu stacyjki w pozycję jazdy . Trzeba też sprawdzić czy to zasilanie ,które poprowadzisz nie niknie podczas załączania rozrusznika bo niektóre auta mają...
Jak sobie poczytasz zupełne podstawy, dowiesz się, że jest sobie przewód żółty i czerwony, jeden zasila całe radio i po wyłączeniu stacyjki generalnie wyłącza zasilanie radia, drugi cały czas podaje napięcie do pamięci radia (pamięć stacji, ustawień, itd.). Co do rozkodowania kostki ISO, ręce opadają. Zwykły miernik, znajdź pin'y z napięciem, masę,...
W vectrze, astrze i calibrze impulsator był montowany z tyłu licznika. Problem w tym, że nie występował w każdej wersji. U kumpla, żeby to działało odwaliłem druciarstwo. Prędkościomierz z wersji bez impulsatora nie ma odpowiedniego pola z tyłu, z którego impulsator czytałby impulsy. Musiałem przełożyć prędkościomierz z wersji bez obrotomierza, z tym,...
Do ECU idzie jeden przewód - niebieski, drugi czarny nie wiadomo gdzie. Na drugim czarnym przy wyłączonej stacyjce jest masa a przy włączonej +12V. ECU zapina to do "-" i wtryskiwacz powinien cykać. U mnie nie cykał. Wykręciłem go i wyczyściłem, był oklejony jakąś białą parafiną ( chyba czas wymienić 16-letni filtr paliwa) oraz za siateczką miał jakiś...
Witam ! problemem jest uszkodzona stacyjka, po prostu nie odbija 3 pozycja nie planuje zmiany stacyjki bo samochód ma pojeździć jeszcze rok, a problem muszę jakoś rozwiązać, bo nie chce żeby ktoś przypadkiem usmażył rozrusznik. Planuje zrobić przycisk do odpalania. Nie bardzo wiem jaki przekaźnik zastosować (nie mam pojęcia jaki prąd przepływa przez...
Wytrzymam jeszcze jedno pytanie :) , pomijasz te dwa pomarańczowe przewody, a co do blokady, to też Ci już podpowiem skoro piszę, przecinasz przewód np. pompy paliwa czerwono-niebieski w boczku i puszczasz go przez dwa zielone przewody przekaźnika, przewód biały tego przekaźnika łączysz z odciętą stroną przewodu pompy od strony stacyjki, czyli tam gdzie...
Możliwe że pada ci kostka stacyjki: w położeniu rozruch zanika napięcie zasilające układ zapłonowy. Przyłącz dodatkowy przewód do włączania rozrusznika. Do rozrusznika dochodzi gruby przewód od akumulatora, oraz cienki - łączony do konektora- dołącz do niego ten dodatkowy. Gdy nie będziesz mógł uruchomić normalnie, włącz zapłon, zaś koniec dodatkowego...
Nie wiem czy to Ci coś pomoże - miałem jakiegoś blaupunkta (nie pamiętam modelu) podłączony był właśnie w ten sposób, że włączał się po przekręceniu kluczyka i wyłączał po "przekręceniu z powrotem", radio miało regulację głośności na potencjometrze z wyłącznikiem. Po przekręceniu kluczyka "z powrotem", gdy radio się wyłączyło - wystarczyło tym potencjometrem...
Lukint sprawdź jeszcze czy jak odłączysz radio to centralny będzie działać, często źle podłączone radio podaje zasilanie na przewód na którym zasilanie powinno pojawiać się dopiero po stacyjce i pilot nie zadziała, częste zjawisko przy oryginalnych pilotach. Może moduł masz identyczny ale musi być jeszcze jeden do pilota bo ten ze zdjęć to tylko sterownik...
Witam Posiadam Opla Astrę H HB 2010 1.4 które posiada tylko jedno gniazdo 12V a potrzebuje drugie ponieważ gdy podłącze ładowarkę nawigacji to robią się zakłócenia na CB. Mam pytanie gdzie się wpiąć aby napięcie było po stacyjce. Myślałem o wpięciu się w tylnej części pojazdu z lewej strony pod wiązkę zasilania elektrycznych szyb. Tam jest bezpiecznik...
Kończąc temat. Zrobiłem rozgałęzienie zapalniczki i drugie gniazdo umieściłem za hamulcem ręcznym, na "półce". Postanowiłem oba gniazda przełączyć na 12V po stacyjce. Przy przednim gniazdku jest jeden przewód od podświetlenia zapalniczki i on daje 12V po stacyjce. Podłączyłem oba gniazdka do tego przewodu, wpiąłem się miernikiem i podczas wciśniętej...
Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero...
Witam. Załóż elektrozawór przed pompą wtryskową, następnie zasil go przez diodę prostowniczą, przetnij przewód zasilania pompy wtryskowej zasil ją przez diodę jw. anody obu diod połącz razem i do jakiegoś skrytego wyłącznika połączonego z +12V po przekręceniu stacyjki. W ten sposób samo podłączenie pompy, lub elektrozaworu nie pozwoli odpalić auta sam...
Temat postanowiłem oficjalnie zakończyć. Udało mi się wydostać moduł alarmu, dokładne oznaczenie na płytce: LF130V1. Usunąłem przekaźnik na wiązce do pompy paliwa sterowany z alarmu i połączyłem przewód tak jak był fabrycznie. Małym mankamentem jest to, że samochód nie odpala ;) Brak iskry. Ale pompa paliwa pracuje na 100%, a z tego co udało mi się...
Poszperałem i dziś trochę ... i doszło kolejne odkrycie - jesli zmasuję przewód od czujnika temperatury problem nie występuje. Ale po zdjęciu przewodu tylko z czujnika dyskoteka jest. Nasuwa mi się pytanie - jesli czujnik byłby uszkodzony, a zdjał bym z niego przewód - tym samym go eliminuje, więc owej dyskoteki byc nie powinno. Chyba dobrze myślę......
Witam musze zamontować światla do jazdy dziennej i kupiłem takie które pasują do świateł przeciw mgielnych/ których nie było/ problem jest nastepujacy podłączyłem +12 za stacyjka oraz minus z masą,przewód przełączjący pod kabel z żarówki postojowej czyli zapalamy swiatło gaśnie światłlo do jazdy dziennej i wszystko działa na sucho czyli bez włączonego...
Jak dla mnie to to już jest wyższa szkoła jazdy.żdiagnozować komputerem to się ten typ powinien dać , a jeśli popsuło się po grzebaniu w skrzynce bezpieczników to jeśli wykluczyć możliwość że odpiął się jakiś przewód to może spróbować zdięcia klemy- w większości przypadków następuje wtedy skasowanie pamięci usterek, miałem taki cyrk w Octawi 2.0, ABS...
dzisiaj stała się rzecz jeszcze dziwniejsza... zwarłem przewód idący do czujnika temperatury - na świecach nie pojawił się prąd, ani przekaźnik nie zadziałał. Rozwarłem i podłączyłem tak, jak było. Zmierzyłem napięcie idące do cewki przekaźnika, przekręciłem kluczyk w stacyjce - na stykach pojawiło się napięcie 7 V a po jakiejś minucie 12V. Najciekawsze...
Witam, posiadam Opla Astrę G 2.0DT 82KM. Mam problem z hamulcami, mianowicie ostatnio jechałem, i strzelił mi przewód hamulcowy od najdalszego koła. Udało się wszystko rozkręcić, mam zaciskarkę więc zarobiłem nowe końcówki i poskładałem wszystko w całość. Wziąłem się za odpowietrzanie układu. Od najbliższego koła. Kluczyk w stacyjce był przekręcony...
Miałem u siebie to samo. Trzeba rozebrać przełącznik pod kierownicą. Zdejmij osłony plastikowe pod kierownicą ( nie trzeba ściągać kierownicy). Przełącznik wyciąga się do boku. Trzeba go delikatnie rozebrać (ze względu na zintegrowany przęcznik kierunków). I przegiąć taki podłużny metalowy pasek. U mnie działa już już pół roku. A przekaźnik świateł...
pozwolę sobie odświeżyć temat. Zakładam sobie właśnie w/w alarm w omedze b. wszystko zgodnie z opisem, wszystko działa. Dopóki nie zabiorę się za podłączanie blokowania. Na 14 pinie złączki w sterowniku centralnego (przewód czarny z białym) teoretycznie w momencie zamykania czy otwierania kluczykiem powinna pojawiać się masa (o ile zrozumiałem opis...
a tego to akurat nie wiedziałem - ale nie zmienia to sytuacji na odpalonym silniku równierz występuje ten sam błąd. Powodem awarii była usterka wiazki , oberwana w dwóch miejscach : gumowa osłona przy kosce od przyłacza czujnika i przetarty przewód w wizce głownej umocowany do silnika od strony podszybia . Błędem tez jest informacja podana przez uzytkownia...
Dlaczego miałbym kręcic? Powiem Ci co widzę: Przewód z pinu 27 idzie do złącza x19 do gniazda F, potem idzie do złącza x5 do gniazda 7 i dalej czarnym do terminalu 15( jak rozumiem to jest to chyba pin w stacyjce?). Złącze x 19 jest od Mida, ale ono wychodzi z wiązki i nie ma podwójnych przewodó, także pewnie jest "dopięte" do przewodów. X5 nie mogę...
WITAM ! moje pytanko dotyczy lampki HELLA 720 073-01 od Vektry A, która chcialbym zalozyc do Astry F. lampka ta posiada dwa wylaczniki na zarówki i plytke z elektronika (pewnie) sciemniacza ktory tez chce uruchomic! tylko nie wiem jak podlczyc sie do pinów w lampce? sa tam 4 zlaczki... trzy meskie kazda innej grubosci i jedna zenska. A opisane sa nastepujaco:...
aster stacyjka stacyjka aster aster przewód
ochrony kupujących żarówka omnilux ciśnienie układ chłodzenia
sterownik ładowania paneli sterownik ładowania paneli
Ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym dla pieca węglowego 10kW Charakterystyka pracy pompy Wita Aqua Delta 2