Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
Jakich przewodów :?: . Świece wymienione :?:
Emulator jest sprawny, tak ma działać, przewód zielony jest wolny i nie podłączany.
Podłącz wszystko cuzamen do kupy i sprawdz KONTROLKA czy masz napięcie na podłaczonych świecach nakłuwajac przewód lub dotykając nakrętki.
miałem podobny problem w swojej reni kłopot tkwił w sterowniku od świec jest on z lewej strony na grodzi dwa wtyki i gruby czerwony przewód. sprawdź wtyki - piny i przelutuj dokładnie sterownik - dokładnie pozdrawiam jarek
Zgadzam się z po przednikiem ale ,zdjął bym jeszcze ze świecy przewód podłączył drugą świece lub wykręcił by sprawdzić czy jest iskra?
Przerwany przewód w wiązce
Witam Układ zapłonowy Renault CLIO 1.1 "CLEON" 1-rozdzielacz 2-uchwyt mocujący 3-cewka 4-przewód zapłonowy 5-świeca zapłonowa Pozdrawiam
Witam chodzi o samochod Renault megane 1 1.4 16V 2000 rocznik.od kilku dni przestał odpalać od kiedy został uszkodzony przewód wspomagania.Został wymieniony przewód świece zapłonowe też czujnik walu również i dalej nic z tego proszę o podpowiedzi Dziękuję.
Cienkiego to ma ten mechanik. Nagle zrobił sie przewód cienki? Pomysl.
Tak jak wyżej mi pisano, próbowałem podpiąć, lecz nie chciało się połączyć, a problemem usterki był ukruszony przewód od czujnika uderzenia.
Amperomierz podłącza się szeregowo.Po prostu sprawdż czy jest prąd na przewodzie idącym od przekażnika do świec ale woltomierzem,czyli jeden przewód do masy drugi do wyjścia na świece.
Witam najczęstszym przypadkiem jest uszkodzenie visco wtedy następuje zwarcie i pali bezpiecznik prawdopodobnie z oznakowaniem świecy żarowej nie jestem pewny co do tego. Sprawdź czy nie jest zatarte visco i czy nie urwał się przewód
Jeśli masz w tym autku świecę płomieniową zaślep przewód paliwa i zobacz efekt. Może zawór świecy jest niesprawny.
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Witam. Możesz powiedzieć, która to wtyczka. Mam ten sam problem. Sprawdziłem kable idące do komputera, jest tam 3 wtyczki, w każdej jest biało-czarny przewód. Która to wtyczka?
A świece sprawdzasz tak jak są podłączone czy może niechcący zdjąłeś listwę i sprawdziłeś każdą osobno?.. Sprawdź przy okazji czy otwiera się zawór odcinający na pompie.. Czasem lubi się zawiesić.. Kontrolka nie zapali się jak będą 2-3 świece niesprawne.. Ostatecznie mógł przyjść "koniec" na przewód z aku do przekaźnika świec...
Jak też tak wywołuję błąd , szczególnie w benzyniakach , ale za każdym razem muszę dokupić przewód do świecy - trochę to kosztowne lecz barrrdzo pomocne!
Problem rozwiazany a przyczyna było przetarty przewód od retardera.
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Dodam że wypadanie zapłonu pojawia się tylko na wolnych obrotach tak do 1500obr/min i częściej gdy silnik jest nagrzany. Przewody świec zapłonowych ....
skoro jedna ma inny kolor coś nie tak 1 za słabe ciśniecie na 3 garze 2 wadliwa świeca albo zła przerwa na świecy nr 3 3 wadliwy przewód od tej świecy 4 coś nie tak z rozdzielaczem zapłonu 5 lub zła uszczelka pod korektorem ssącym
Witam mam problem z podświetleniem ehr żarówki wymienione napięcie na żaróweczki dochodzi natomiast brak masy i żarówki nie świecą, przewód masowy podłączony do obudowy ehr, gdzie może leżeć problem?
Sprawdz czy wszystkie przewody WN siedzą na świecach. Miałem tak w R19 jak lekko zsunął się przewód ze świecy to efekt taki jak opisujesz "stukanie zaworu" a spadek mocy podczas jazdy byl nieodczuwalny.
Wiem Co Cie kolego boli tez taki przypadek miałem :) to zależy czy zawór EGR (ejger) jest czysty i czy piny od przekaźnika od nagrzewania świec sa nie zaśniedziałe lub masz gdzie przebity przewód i zwiera sie z masa :) prosze o punkciki :P
To 10V to napięcie pomiarowe, jeżeli po podłączeniu do świecy napięcie spada do zera to sterownik wie że świeca jest dobra. Kilka razy naprawiałem sterowniki świec w reno, są na tranzystorach. Wypnij czujnik temperatury płynu i zobacz czy wtedy zagrzeje świece, przy plusowych temperaturach chyba nie grzeją. Z sterownika świec do sterownika silnika idzie...
Na B+ nie ma zasilania. Sprawa niby prosta szukałem bezpiecznika z 60A ale go nie znalazłem Schematy które mam tego przewodu nie pokazują. Może ktoś wie gdzie idzie ten przewód? Pozdrawiam
Bezpiecznik przy klemie plusowej, w zasadzie to jest klema. Jak rozdłubiesz ten czerwony plastik to zobaczysz co się przepaliło. dzięki. faktycznie przepalony przewód na klemach plusowych. uff pali :roll:
Sprawdziles czy jest zasilanie na kostce przekaźnik? I czy przewód z sterownika ma przejscie do kostki przekaźnik
Wymienić przewód z gruszką na nowy i powinno być dobrze? Chyba samej gruszki nie można wymienić co
Problemem okazał się przerwany przewód w wiązce idącej do pompy ABS
Wniosek jeden grzeją cały czas włóż żarówke pod przewód świecy odpal i sprawdź czy gaśnie a jak gaśnie to kupiłeś świece na mniejsze napięcie i je spaliło sprawdź to
Przewód zielony i brazowy tj : 8 i 9 nie mają styczności ze sobą..
Cewki są takie same.Zmień też przewody i świece.
Witam, wymiana przewodów zapłonowych i świec powinna rozwiązać problem.
Gdy nie chce zapalić: 1. Jeśli to benzyna to sprawdzić czy jest iskra. (zdrąć przewód wysokiego napięcia i założyć jakś starą świecę) 2. Sprawdzić czy dostaje paliwo.
Sam sterownik świec (czy jak ty to nazywasz przekaźnik) działa ci prawidłowo, co najwyżej problem w sterowniku silnika lub kablach. W pierwszym moim poście masz link do mojego tematu, jest tam załącznik z opsiem tych przewodów. Sterownik świec ma 4 cienkie przewody: Pin 1. Przewód różowy +12V połączony z wtyczką pompy wtryskowej pin 2. Na tym przewodzie...
moze być tak że świece grzeją niech ktoś ci włączy zapłon a ty miernikiem sprawdź czy na świecach jest napięcie 12V jeżeli tak może spalił się bezpiecznik od tej lampki lub urwał przewód przy liczniku albo słabo łaczy na kostce co wyjmowałeś podstawa sprawdź napięcie na świecach po włączeniu zapłonu
to jeszcze poradziłbym poszperać przy cewce zapłonowej i wymienić przewody do świec.
dzisiaj znowu kilkanaście razy kręciłem i nie zapalił. Teraz już nie jestem pewien, że to cewka, bo... na cewkę wchodzą 4 przewody, każdy przewód jest podłączony przez oddzielną cewkę do wspólnej masy i ma odczep wysokiego napięcia z masą na świecach. Potrafię sobie wyobrazić, że jedna z wewnętrznych cewek jest uszkodzona, co nie ma miejsca, bo nie...
A świece,przewody?
Przewód pewnie idzie z ecu do tego przekaźnika? Są zasilania na komputer silnika.?
Przyczyną tej usterki okazał się brązowy przewód idący od skrzynki bezpieczników w komorze silnika do ECU. Temat można zamknąć.
Jeśli brak iskry na jednym cylindrze to albo uszkodzony przewód wysokiego lub sama cewka...sama cewka jest cewką "podwójną" i iskra występuje jednocześnie na dwóch wyjściach...1/4 i 2/3
Wypadanie zapłonów na 1 i4 cylindrze wcale nie musi oznaczać uszkodzenia cewki,ja bym się skłonił w kierunku przewodów i świec.
właśnie szukam takiego elektromechanika,który ma program do tego typu operacji ...dodam ze czujnik położenia walu został przeczyszczony oraz sprawdzone napięcie i jest wszystko ok .Z cewki wychodzi jeden przewód do aparatu zapłonowego z którego wychodzi napięcie 12V i wchodzi do kopułki a już iskry nie ma na świecach i świece są suche.
Paliwo leci normalnie, sprawdzałem, odkręciłem przewód paliwa przy silniku i po przekręceniu leci normalnie..
Jeśli paliwo jest podawane na niedziałający cylinder to świeca powinna być mokra. Kilka możliwości: Świeca sucha oznaczała by uszkodzony wtrysk lub jego zasilanie. Zamień przewód WN z innego cylindra. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Być może tylko zawory są za ciasne.
Podmieniałeś cewkę na objaw brak iskry ? Kiedy wymieniałeś świece i przewody ?
Cześć Jak dla mnie problem leży w cewce jaką zastosowało renault. Do cewki doprowadzone jest zasilanie (czarny przewód minus akku, żółty +12V po stacyjce) trzeci przewód to sygnał z ECU, który to powoduje wystąpienie wyładowania na świecach. Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Spróbuj owinąć...
świece NGK jednoelektrodowe a przewody JANMOR
Biały przewód leci do rozrusznika. Gnije wsuwka. Nagminne w megankach. PS. Megane to samochód użytkowy?
Tak to ja pytałem o ten blok a co do diagnostyki to są dwa błędy Df 095 i Df 094 troszkę przeglądnąłem instalacje i znalazłem jeden przewód przerwany ale po złączeniu nic sie nie zmieniło zaczynam wątpić ze bloki sa takie same
Witam ponownie sterownik podmieniony, lecz nic to nie wyniosło Panowie pomóżcie z temat nie grzania świec bo dniach znowu bedzie zimno a mi wtedy szarpie silnikiem ze chce go wyrwać. Dzisiaj zmiezylem napiecie na kapturkach ktore sa ba świecach i odziwo bez zasilania mam tam niecałe 1,93V. Po włożeniu karty spada poniżej 1,90. Sprawdzenie świec na przewód...
Czy to świeżo założona instalacja, czy ma swoje latka? Mam nadzieję, że wyregulowana, bo od tego trzeba zacząć. Czy nie strzela Ci, co by było objawem złego stanu świec, lub przewodów WN. Zobacz, czy nie spadł Ci jakiś przewód powietrza (od podciśnienia, na reduktorze... itp).
Witam więc sprawa wyglada nastepująca , sprawdziłem czujnik i przewód i jest dobry, co jeszcze może byc przyczyną, zastanawiam sie czy moze komputer w samochodzie nie ma jakiegos błedu????
Co sprawdziłeś do tego czasu , tylko wymieniłeś pompę , na jakiej podstawie , słabe było ciśnienie czy wydajność? Kiedy sprawdzałeś świece lub je wymieniałeś , co z cewką WN? Sprawdzałeś potencjometr przepustnicy? Przewód powietrzy od MAP sensora , cały , nie ma dziury?
Zacznij od podstaw. Świece, przewody luzy zaworowe, ustawienie rozrządu.
Otwórz maskę to zobaczysz. A klucz być może 14 i długi A czy przewód czy cewka?! nie rozdzielne?! A tak na marginesie to uważasz, że Clio z 2002 ma tylko jeden typ silnika?
najlepiej podłączyć pod jakiś prosty skaner nawet, na początek sprawdź świece i przewody
Panowie to jak to ogarnac na chlopski rozum??? Plus ze stacyjki dac na czujnik, zaś z czujnika 2 przewód gdzie wpiąc ?? w wiązke z automatu? Znalazłem już w wiązce od komputera automatu przewód który zapala światła wsteczne po podaniu masy na niego załączaja się światła. Pisaliście o r34 który tam trzeba wpiac? Dodano po 15 Długa wtyczka od komputera...
Bez diagnozy nie da rady. Może kuny przewody nadgrzły, może uch zalany.
Witam, Jeśli brak iskry to sprawdzaj od początu - świece, przewody itd może się zdarzyć że przewód WN wypala się w środku i iskra przy zbyt wielkiej przewie nie przeskoczy dalej
Ej, no mówię co mi mechanik pow. Żadnych praw nie odkrywam. Podobną sytuację miał znajomy, wymienił mu ten sam koleś przewód paliwowy (w renault clio) i jak ręką odjął. Ale spoko, jak już dyskusja ma iść tym torem to można zamknąć lepiej.
Zobacz czy na elektromagnes rozrusznika dochodzi napięcie jak przekręcisz stacyjkę w pozycję rozruch. Sprawdź to podłączając tam żarówkę pomiędzy ten przewód a masę. Ewentualnie podaj napięcie na ten przewód i zobacz czy zakręci rozrusznik. W ten sposób będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy stacyjki.
No to na początek sprawdź poziom oleju, wymień świece i przewody wysokiego napiecia.
Mam jeszcze jedno pytanko. Może jakiś łaskawca podać kolejność połączenia przewodów wn z kopułką rozdzielacza. Zauważyłem ostatnio że cylinder od strony paska rozrządu nie pali. Iskra jest ale może przewody źle podłączyłem. Silnik mi się trzęsie i jak odłączyłem przewód od świecy to silnik pracuje bez zmian czyli nie pali na ten gar. Na co jeszcze zwrócić...
Czy były wymieniane przewody wysokiego napięcia i świece?
Sprawdź kontrolka przewody przy stacyjce czy włącza zasilanie.
Jeżeli chodzi o rwanie a także o zapalanie rano to proponuje sprawdzić przewody wysokiego napięcia przy gazie muszą być w idealnym stanie. Tak więc proponuje zerknąć na przewody i świece. pozdrawiam
Jak chcesz odpalać tylko na benzynce, to odłącz przewód zasilający od elektro zaworu gazowego (przy butli), potem podłącz na stałe (jakimś przewodem) zasilanie do elektrozaworu od zasilania beznyną. To tyle. Ja bym sprawdził na wykręconej świecy czy jest iskra. Potem bym główkował dalej.
Przerwa właściwa z ciepłotą nie bardzo wiem. Wymieniłem na NGK jest lepiej, myślę o wymianie przewodów.
Witam kolegów po próbie prób i błedów,przekazniki zmiana,sprawdzenie wtrysków itd.:ciagle nic tak samo bylo!!! po długiej walce i długim szukaniu zrobione!!!!!!!!! panowie jest to wina instalacji która jest słaba w reno cala znajduje sie na silniku!!a komputer po drugiej stronie....i cale kable sie nagrzewaja od silnika (slabe jakosciowo moim zdaniem)...
Takie same jak w każdym innym-świece, cewki,przewody,kompresja,inne uszkodzenia mechaniczne
Jak mruga kontrolka to wypadaja zapłony= zapłon. Czyli cewka z przewodami i świece w kpl. także raczej trzeba zainwestować.
Powiedzcie mi jeszcze dlaczego na zimnym silniku na benzynie szarpie autem i tak jest po przejechaniu około 2 km. a później wszystko jest dobrze i auto jeździ jak należy.Dodam że wymieniłem przewody WN i świece.
swiece kopulke i palec ... ok ... a jak przewody? radzilbym ci zajzec do nich ... jesli maja przebicia albo sa sztywne lub maja pekniete gumowe oslonki swiec to nie zastanawiaj sie dlugo i od razu lec po nowe ... jesli sa w dobrym stanie sprawdz czy jest dobry styk miedzy przeworem a swieca i przewodem a kopulka ... jesli nie to wyczysc wszystkie styki
Przyczyną był zgniły przerwany przewód w wiązce między gniazdem sterownika świec (PIN 8 brązowy ) Idący do komputera szara wtyczka pin F2 . Zielona śniedź aż rozsadziła izolację . Dodam że nie było mowy o jakimś przetarciu o ostre krawędzie . Kabel był zawinięty w wiązce opasany izolacją . Przy okazji znalazłem dwa kolejne uszkodzenia izolacji jeszcze...
Obserwowałem,iskra była jasna(biala)i latała po całej elektrodzie jakby po zewnetrznej stronie.Świec nie zamieniałem,tylko dalem inną,a każdą cewkę sprawdzałem ze świecą i obserwowałem iskrę.Czy możliwe jest,że to walnięta uszczelka pod głowicą?Od ponad roku zauważyłem ubywanie płynu chłodzącego.Miałem uszkodzony wtrysk i mój kolega dał mi całą listwę...
Na mierniku świeca(grzałka) ma około 0.5ohm ale być może dostała zwarcia w trakcie pracy a bezpiecznik też nie wiem czemu się nie spalił.Może nie było zwarcia a tylko niewłaściwy zestyk połączeń co w efekcie wywołało zapalenie izolacji(nie zapaliła się izolacja kabla ale jego koszulka).A ten przewód to na pewno paliwowy a nie coś z układu cieczy chłodzącej?
Sorki, ale to mój pierwszy post. 2 tyg temu był myty. Ładowanie jest. Dodam że po umyciu było przebicie na kablach zapłonowych, kopało po rękach, ale to już jest zrobione. Na zimnym silniku jest ok, tylko gdy jest ciepły i włącza się elektronikę to gaśnie, ale od razu odpala, nie trzeba czekać. Alternator sprawdzałem odłączając klemę. Auto chodzi. Dodam...
Miałem podobny problem, podczas jazdy czasami migała mi kontrolka świec żarowych, nic sobie z tego nie robiłem bo autko super śmigało. Lecz pewnego razu nie odpalił, sterownik świec żarowych nie grzał świec, więc podpiąłem na krótko tylko tak aby dojechać na walizkę, i wyskoczyły następujące błędy - błąd sterownika lub pamięci sterownika (nie dało się...
Świece,przewody WN do sprawdzenia.
Przewody ze "świeczek" zdejmujemy "siłowo"? Czy może świeczki są z przewodami? Bo stawiają "czynny" opór. Tzn jest problem z odłączeniem przewodów od świec. p-m $$
Najlepiej i najprościej to kabel na plus kapturki ściągnąć i przyłożyć do świecy czy iskrzy ale tylko na ułamek sekundy bo jak nie będziesz miał świec na 12v to spalisz świece lub Miernik ew rano wepnij pod przewód świecy zarówkę i do masy włącz zapłon i żarówka powinna świecić lub się żarzyć Dodano po 2 Uszczelnienia zaworów w środku głowicy jakby...
Skoro pompa paliwa chodzi, to czujnik bezwładnościowy sprawny nie wybity. Skoro iskra na świecach jest, to czujnik położenia wału ok. Trzeba sprawdzić sterowanie wtryskiwaczy: Do każdego wtryskiwacza idą dwa przewody, jeden przewód z tych dwóch jest dla wszystkich czterech wtryskiwaczy wspólny, to jest ich zasilanie. Na tym przewodzie powinieneś mieć...
Proponowałbym dobrze przejrzeć kable WN. Podobny objaw w starszych samochodach (np. poldek) spowodowany był naderwanymi przewodami przy fajkach na świecach lub naderwanym przewodem WN z cewki.
sprawdż jeszcze ciśnienie w cylindrach, ustawienie zapłonu, świece i przewody
Witam Pisałem już o swojej megance (1,6 8 zaworów 1996r. silnik K7M) Otóż problem jest następujący: Na zimnym silniku próba jazdy na wstecznym kończy się dławieniem i gaśnięciem Nadmienię że podczas normalnej jazdy na zimnym silniku potrafi zagasnąć podczas hamowania filtry, świece przewody wymienione
mam problem mój reno przestał palić na pierwszy culinder.jak zdejme mu przewód przy świecy to zero reakcji a jak przy cewce to mnie kopie i jak wyśiadam z auta to ono mnie też kopie.co to moze być cewka czy przewód do wymiany.pomużcie.przepraszam za pisownie i może żle spormuowane zapytanie.
Po włączeniu zapłonu na przewodzie od rozrusznika przy stacyjce pojawia się napięcie dopóki sterownik nie wyłączy świec żarowych .
Witam. Zmieniałem przewody wysokiego napięcia i nie pamiętam w jakiej kolejności teraz podłączyć z cewki do świec jeśli ma ktoś jakiś rysunek albo wie jak podłączyć to proszę o pomoc.
mam ten sam problem wymienie kopułke i przewody od świec i dam znac pozdro
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
zdejmij przewód podciśnienia z reduktora gazu i sprawdź czy nie wydostaje się tamtędy gaz jeżeli tak to zakręć gaz w zbiorniku i musi odpalić a naprawa jest chyba znana
Dzień dobry, musiałem wymienić przewody zapłonowe w Twingo II 2009 - 1.2 16V 56KW bo jeden przewód iskrzył. Wybór padł na NGK 44278. Wymiana przebiegła bezproblemowo ale.. spod maski słychać syczenie. Wszystko jest dobrze spasowane. Świece były wymieniane na NKG około 1000 km temu. Nie jestem pewny ale chyba wcześniej nie było słychać takiego syczenia...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Czujnik wału do wyjęcia, wyczyszczenia z opiłków, czujnik wałka rozrządu to samo. Wymień świece żarowe skoro się tego domaga. Skoro nie było ciśnienia doładowania i wyrzuciło błąd, sprawdź wiązkę czujnika ciśnienia doładowania(zwykle przerwany przewód masowy), działanie samego czujnika, szczelność intercolera, przewodów i połączenia pomiędzy klapą gaszącą...
Witam. Renault Modus silnik 1.2 16v D4F740 75KM Po rozgrzaniu zaczynają wypadać zapłony na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. Jadąc ze stała prędkością też zdarzy się szarpnięcie. MAP po rozgrzaniu ~300 mBar. Głowica robiona ( wypalone zawory ) około 15 tyś km temu, ale właściwie to szarpanie było cały czas. Zawory ustawione powtórnie, czujnik wału...
witam wszystkich. mam problem z Renault Clio 2 1.2 benzyna 99 rok. Z początku myślałem że to rozrusznik padł bo przy próbie odpalenia było słychać cykanie albo szum jakby się zawieszał albo wgl nie było reakcji na zapłon. Po wymianie na nowy ...nowe objawy - przekręcam kluczyk na raz kontrolki sie zapalają wszystko ok ale nie słychać żeby pompa podawała...
renault świeca przewód świeca żarowy wymiana świeca przewód
dioda półprzewodnikowa zastosowanie wytrawianie kwasem fiesta podciśnienie
polaczenie paneli polaczenie paneli
Szuflada napędu optycznego sama się otwiera i nie zamyka Frugal impulse reset - technika resetowania układów elektronicznych