Poprawny opis złącza przekaźnika: G1 - świec żarowa - przewód czarno-szary G2 - świeca żarowa - przewod czarno-zielony G3 - świeca żarowa - przewod czarno-niebieski G4 - świeca żarowa - przewod czarno-czerwony ST - liliowo-żółty - sterownik silnika pin 30 DI - liliowo-szary - sterownik silnika pin 63 30 - czerwony - stały plus z bezpiecznika SB51 50A...
Nie ma już chyba prostszego silnika do uruchamiania na przysłowiowej palecie. Podłączasz przewód od minusa akumulatora gdzieś do silnika, następnie od plusa akumulatora do elektrozaworu pompy wtryskowej następnie jakimś solidnym przewodem podłączasz na chwilę świece żarowe do plusa akumulatora (na upartego przy tej temp powinien odpalić bez tego jeżeli...
Po pierwsze, wyłącznik świec żarowych wygląda na jakąś tanią podróbkę i przypuszczam że długo nie wytrzyma. Po drugie, masz nową instalację elektryczną, niestety jakościowo gorsza niż oryginał. Przewód od świec żarowych powinien mieć kolor czarny, gdyby tak było nie musiałbym zadawać dodatkowych pytań. Wyłącznik świec żarowych jest nieprawidłowo podłączony....
Jeśli jest jedny wspólny przewód na świece żarowe to ok 12V, jeśli są cztery osobne trzeba sprawdzić napięcia nominalne świec (5,7,9V)
Ten przewód jest od świecy żarowej
Teoretycznie powinien być przewód.
Wg schematu bezpiecznik 28 (50A), którego nie ma. Wyjście ze skrzynki pin 1 w złączu 40 pinowym przewód czerwono biały 6mm*
Raz brak danych auta,dwa jak by się zatarł to by chociaż rozrusznik "pykał" a trzy, cokolwiek z tego co zaznaczyłeś nie ma wpływu na kręcenie i odpalanie. Sprawdź napięcie aku,zrób diagnostykę i pokręć wałem . Czyż by się imbus obkręcił ? Wątpię ale pokręć.
Odepnij przewód zasilający do świec żarowych, włącz grzanie świec i sprawdź jakie wtedy przychodzi napięcie na przewód.
Jeden przewód do świec żarowych ,drugi w tej chwili na masę .Przewód z lampki świec po śrobkę wkręconą po dawnym regulatorze,a drugi idzie poprostu do ś wiec żarowych.
Jeśli był to przewód świec żarowych - to nie rozwiązuje problemu gaśnięcia silnika - prąd w obwodzie świec żarowych płynie jedynie przy rozruchu silnika ,a po jego uruchomieniu niepotrzebne jest dogrzewanie świec. Także czekam na rezultaty.
Jeżeli dysponujesz multimetrem to końcówka czarna multimetru do klemy (-) akumulatora, czerwona końcówka miernika w fajkę (przewód do świecy) i niech Ci ktoś w tym momencie przekręci kluczyk w stacyjce na pozycję 1. Przez czas w jakim powinny się grzać świece, powinno być napięcie na tych przewodach. Jeżeli nie ma to jak najbardziej może to być wina...
Najprawdopodobniej zwarty lub stracił oporność czujnik temperatury/ ten który rozłączasz/ .Pin 50 to sterowanie rozrusznika/ cienki przewód/P.
Tak, sprzedający zamiennie używają nazw, powinieneś jeszcze sprawdzić przewód od pierwszej świecy do wspomnianego modułu.
Jeśli nie ma tego płaskownika to daj grubą plecionkę, na końce pozarabiaj oczka, połącz tak jak było (zaciski + wszystkich świec połączone plecionką) a przewód gdzie prąd "przychodzi" daj do 2giej albo 3ciej świecy i już.
Sprawa prosta , odepnij przewód do świec żarowych i mierz napięcie.
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
Podłącz przewód od świec żarowych. Łączony jest na kolektorze dolotowym.
No masz kostki, to dobrze, instalacja w miarę cała. Musisz zrobić wiązkę do pedału gazu, bo tu jej nie będzie. Będą w rych kostkach dwa albo trzy grube czerwone albo czerwone z paskiem, te idą na stały plus. Jeszcze trzeba znaleźć przewód na świece żarowe, nie pamiętam czy przekaźnik był na wiązce, bo bezpiecznik był pod nogami kierowcy i też go musisz...
Czyli nie ma co kombinować tylko przekaźnik 100a bezpiecznik 60a i przewód 6mm2. I musi działać?
Fabrycznie stosowano przewód LgY-S o podstawowym przekroju 1 mm², do wybranych punktów 1.5 mm², 2.5 mm², 4 mm² i 6 mm². Chociaż wymieniałem przewód świec żarowych w C-330M i okazało się że fabrycznie był gumowy. Według mnie możesz zrobić instalację na przewodach H05V-K i H07V-K, są one wystarczająco odporne na olej i paliwo,...
Mam problem z odpaleniem Hyundai ix35 2,0 diesla 184 kw, na mrozie łapie za drugim razem, zostały wymienione świece żarowe, przekaźnik świec, akumulator, przewód łączący listwę świec z kostką i filtr paliwa i dalej nie pali jak powinien. Prosiłbym o pomoc.
Sprawdzałeś, czy jest napięcie na wszystkich przewodach świec żarowych? Jutro rano, przed uruchomieniem silnika, pompuj ręczną pompką (gruszką) do momentu aż będzie twarda i jeszcze kilka razy. Ja się ze swoim 1,9dTi mordowałem kilka lat. :-( Pozdrawiam.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
witam licznik będzie pasował z obrotomierzem bez żadnego przerabiania a co do kontrolki od świec żarowych to pociągnij sobie przewód od przekażnika świec żarowych do kontrolki którą chcesz zamontowac.pozdrawiam
Mam ten sam problem z regularnym przepalaniem bezpiecznika parownika i wyświetlaniem P15BE(73) na diagnostyce. Po bliższym przyjrzeniu się wiązka przewodów pod skrzynką bezpieczników została mocno stopiona. Przypuszczam, że parownik uległ awarii, powodując wysoki prąd, ale nie na tyle wysoki, aby natychmiast przepalić bezpiecznik, więc przewód rozgrzał...
Zapraszam na www.fordfiestamk1.prv.pl. Poradzimy doradzimy a moze do klubu sie zapiszesz :) A to prawda. Odłącz przewód świecy żarowej i wepnij zamiast niego żarówke 21W 12V . Po przekręceniu kluczyka powinna sie zapalić chyba na 10 albo 20 sek , a później zgasnąć . Jeśli tak sie nie dzieje to wina leży po stronie sterownika albo przekaźnika . Napisz...
W tych silnikach świece żarowe pomagają odpalić silnik dopiero przy naprawdę dużych mrozach, po długim nocnym postoju. Tutaj się zgodzę w 100% mam to auto i powiem szczerze że przewód od świec żarowych mam całkowicie odłączony od wakacji. Mamy -8 i pali od strzała. Oczko już kupione muszę zacisnąć nowe bo stare się ułamało. Zostało zaizolowane bo nie...
Z bezpiecznika 70A idzie ten czerwony przewód do przekaźnika świec żarowych.Wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem przejście.
Już rozwiązałem problem!! Nie grzały świece w garażu zapalił od strzała. Usterka była następująca: Pod maską jest skrzynka bezpieczników i bezpiecznik 100a od świec oczywiście był sprawny. Przekaźnik świec również sprawny po głębszym grzebaniu okazało się że przewód od świec żarowych wypiął się z skrzynki bezpieczników gruby brązowy. Najdziwniejsze...
Udało mi się znaleźć przyczynę i była to jedna z banalnych przyczyn, ale bardzo wprowadzająca w błąd. Mianowicie przy klemie plusowej upalił mi się przewód zasilania obwodu świec żarowych. Podczas pomiaru był słaby styk i pokazywał napięcie na przekaźniku, a przy odpalaniu nie było prądu. Zdjęcie przekaźnika mam tylko takie: https://obrazki.elektroda.pl/9569064900_...
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Witam W komorze silnikowej jest bezpiecznik jeden 20A, wydaje mi się że to nie jest bezpiecznik świeć, za mała wartość. Przekaźnik świec sprawdziłem nie skleja styków, wyłącza się po po kilku sekundach w tym czasie na wyjściu podaje napięcie na przewód zasilający świece żarowe, natomiast na świecach napięcia już niema z stąd wniosek że może bezpiecznik...
Przewód do + i dotykasz góry świecy
Witam, problem to brak prądu na przewodach zasilająch świece żarowe. Na kostce od przekaznika pojawia się napięcie 12v na pozycji 8 po naciśnięciu start, na + też jest ok. Bezpiecznik 70 A zmieniony przekaźniki mam 3 na każdym to samo.. Dzięki za pomoc
Gdy znajdziesz przekaźnik,odłącz wyjście na świece, wówczas sprawdź przewód do świec.
Proponuje sprawdzic świece... odkręc listwe ze świec żarowych weź przewód i jednym końcem do plusa aku a drugim do świecy...jeżeli zaiskrzy to znaczy że świeca jest oki... pozdrawiam
miałem podobny problem w swojej reni kłopot tkwił w sterowniku od świec jest on z lewej strony na grodzi dwa wtyki i gruby czerwony przewód. sprawdź wtyki - piny i przelutuj dokładnie sterownik - dokładnie pozdrawiam jarek
Koledzy szybka wskazówka po odpaleniu auta przewód który doprowadza prąd na świece żarowe nagrzewa się tak że aż się plastiki topią i koszulka na przewodzie,i cały przewód się rusza co to może być?
czy słaba masa na tym przewodzie może robić krzywą robotę ? nie wiem gdzie idzie bo wchodzi do wiązki . Dodano po 1 co do masy na przewodzie już wyjaśnione , jest to przewód od świec żarowych i działa poprawnie , na razie jest wszystko ok ale chciał bym znaleźć przyczynę , będę wdzięczny za każdą radę i sugestię
Przekaźnik świec żarowych znajduje się pod maską,sterowanie przekaźnika ze sterownika silnika przewód zielony pin A15.Zasilanie bezpiecznik nr.20-15A.Drugi bezpiecznik w skrzynce z przekaźnikiem 60A.
Ja miałem podobny problem. Trzeba oszukać sterownik, jak masz problem z uruchomieniem poszukaj wtyczkę temperatury silnika i wypnij ją, pojawij się kontrolka świec - uruchom silnik. Jeżeli niema problemu, przetnij przewód czerwony wychodzący z kostki czujnika tem. silnika i wlutuj rezystor 300Ω. powodzenia.
Podłącz wszystko cuzamen do kupy i sprawdz KONTROLKA czy masz napięcie na podłaczonych świecach nakłuwajac przewód lub dotykając nakrętki.
opisałem w poście/ Ps. po wymianie czujnika samochód odpalił. Naprawiłem tylko jeszcze przekaźnik od świec żarowych -nie przylutowany przewód od cewki przekaźnika i wymieniony kondensator elektrolityczny na płytce elektroniki przekaźnika.
Witam. Mam problem ze swoja 30-stką przy uruchamianiu a mianowicie : jak przekręcam włącznik ( starter) by załączyć rozrusznik to rozrusznik kreci ale słychać takie terkotanie jakby "omykała\" zębatka po kole zamachowym lub nie trzymał elektromagnes. Nie jest to na pewno wina elektromagnesu ani wspomnianej zębatki bo jak próbuje uruchomić silnik na...
dlaczego z mostka wychodzą dwa przewody Bo to by było za duże obciążenie na jeden pin w okrągłym złączu. czy coś może się stać gdybym połączył je przez przypadek odwrotnie? Nie, dalej i tak się łączą w jeden przewód.
Witam wszystkich ! Tak jak w temacie mam pytanie jaki przewód dać do zasilania świec żarowych w moim podgrzewaczu, chodzi mi o pole przekroju. Mam w nim 4 świece każda pobiera po 30A . Zwracałem się z tym pytaniem w 2 hurtowniach elektrycznych ale nie potrafili mi doradzić. Dodam kilka ważnych informacji o mojej instalacji : napięcie zasilania 12-13V...
Jeśli pompka paliwa pracuje, świeca żarowa grzeje, to sprawdź, czy dochodzi paliwo do ogrzewania. Zdejmij przewód paliwowy przy ogrzewaniu, włącz urządzenie i sprawdź, czy pompka podaje paliwo. Prawdopodobnie "zamarzła" przy takich temeraturkach :D
Witam wszystkich forumowiczów.Od pewnego czasu zaczyna pojawiać się paliwo w oleju. Wymieniłem 2 razy membranę w pompie zasilającej, zaślepiłem przewód do świecy żarowej, a ostatnio zmieniłem uszczelnienie wałka pompy i nic to nie pomogło. Silnik pracuje normalnie, nie dymi. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną przedostawania się paliwa? Dziękuje...
W końcu zrobiło sie na tyle zimno aby dolegliwości z uruchomieniem silnika ponownie dały o sobie znać, odstawiłem na noc samochód do serwisu aby nad ranem sprawił "problem" mechanikom. Czy trafiono z diagnozą w 100% okaże się jutro ale ponoć przewód zasilający świece żarowe był "uchynięty" i nie dawał tego co dać powinien.
Przerwany przewód w wiązce
Ale świec nie musze wykrecać? W fokusie jest tak że jeden przewód idzie do 4 świec. Nie jest tak że do każdej oddzielny tylko na jednym przewodzie są połączone wszystkie. I mam drugie pytanie czy jak np świeca jest w silniku wkręcona i podgrzeje świecę 3x to czy od góry gdzie dochodzi przewód powinno czuć sie np pod palcem, że jest ciepła?
Pytanie gdzie mogę je kupić Kupić możesz w serwisie (ASO), na giełdzie, poszukać w necie (np. allegro.pl), lub z rozbitków (szroty - autozłomy)...
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
Dziękuję za schematy , temat rozwiązany upalony był przewód zasilający moduł - mniej więcej 30cm od modułu świec żarowych. https://obrazki.elektroda.pl/9463466900_...
Ten po prawej stronie silnika , czarn , patrząc na silnik po podniesieniu maski. Jest jeden dla ECU i wskaznika temp. na zegarach. Jeżeli zegar wskazuje prawidłową temp. to przedzwoń przewód z pinu Nr.1 ECU do przekaznika świec żarowych.
Ford wrócił do życia:) Przyczyna banalna... Przewód od zasilania świec żarowych był upalony (nie widoczna część za termostatem) przez co ford palił tylko na jednej świecy... Podczas sprawdzania świec wykręcałem je do bezpośredniego sprawdzenia pod aku, a przewód jakoś się jeszcze"trzymał". Przypadkiem sprawdzałem je jeszcze raz... Wszystko poprawiłem,...
Czyli przewód biały przy rozruszniku(odłącz od tej śruby z nakrętką) podłącz pod małą śrubkę M4,tam masz podłączony przewód czarny określony masa.Jego odłącz całkowicie,skąd ten przewód idzie? Dodano po 1 Czyli wszystko O.K.
Kolego świece żarowe sprawdza sie przewodem z jednej strony podłączony z +24akumulatora.
przewód idzie od przepustnicu , tam gdzie jest świeca żarowa przechodzi nad paskiem klinowym wzdłuż chłodnicy i idzie do kolektor wydechowego. Jest w takiej zielonej otulinie jak masz jeszcze ryginalny. jest to rurka metalowa .
Sądząc po bjawach to padł ci czujnik temperatury od sterownika świec. Masz zwarcie na mase. Gdy zdejmiesz przewód z czujnika to kontrolka powinna palić się ok 30 s.
Skoro ci spaliło kilka bezpieczników, to napewno jest zwarcie na obwodzie świec żarowych, może to być na samych świecach bądź na kablach w karoserii, jest to gruby przewód, dlatego niebezpieczny. Udaj się do elektryka i nie rób żadnych mocniejszych bezpieczników. Pozdrawiam.
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
Sprawa jest bardzo prosta. do wajchy zapalania c 330 dochodzą trzy przewody: 1 zasilający, 2 świec żarowych i 3 rozrusznika. Wystarczy przewód zasilający rozczłonować na dwie wsówki, zamontować obok siebie 2 przyciski rozruchowe od c 360 (o wytrzymałości 10A bo te 5A są do klaksonu) do obu podłączyć wsówkami zasilanie , a potem do jednego świece do...
Witam! Nie załamuj się kolego,dasz radę. Przede wszystkim uzbrój się w około metrowej długości przewód z odizolowanymi końcówkami,conajmniej 2,5mm2 przekroju.Jeden koniec do plusa akumulatora,a drugi do pierwszej świecy żarowej na czas,jaki grzały świece przed awarią,czyli jak piszesz ok.10sekund i proba rozruchu. Oczywiście przewód od przekażnika do...
Dokładny opis błędu? Czy to jakiś problem by sprawdzić czy to wina wtryskiwacza i ewentualnie go wymienić? Opisz szczegółowo swój problem a szybciej zostaniesz odpowiedź. Po co te logi i co w nich jest - problem z turbo, czy robiłeś je bo jest ten błąd. W opisie błędy jest ważna informacja ale stawiam że pewnie przerwa w obwodzie czyli przerwany przewód...
Tak jak wyżej mi pisano, próbowałem podpiąć, lecz nie chciało się połączyć, a problemem usterki był ukruszony przewód od czujnika uderzenia.
Witam najczęstszym przypadkiem jest uszkodzenie visco wtedy następuje zwarcie i pali bezpiecznik prawdopodobnie z oznakowaniem świecy żarowej nie jestem pewny co do tego. Sprawdź czy nie jest zatarte visco i czy nie urwał się przewód
Sprawdź najpierw świece żarowe a następnie napraw przewód. Zastosuj minimum przewód o takim samym przekroju. W układzie świec żarowych występują duże prądy i przy niepewnych połączeniach (rezystancja) dochodzi do nagrzewania miejsca łączenia co może przyczynić się nawet do spalenia instalacji. Jeżeli uszkodzony będzie przekaźnik świec nie będzie zasilania...
Aby mieć 100 % pewność czy są OK to musisz je wymontować. Następnie sprawdzić omomierzem czy ich rezystancja wynosi z reguły około 1 om. Jeśli tak to są sprawne. Można jeszcze pokusić się o sprawdzenie czy prawidłowo się nagrzewają. Aby to sprawdzić potrzebny jest akumulator i kawałek dość grubego przewodu. Opierasz świecę o zacisk mimusowy akumulatora...
Proszę o wskazanie na moim zdjęciu, gdzie znajdują się świece żarowe i przewody do świec żarowych.
No to mnie pocieszyłeś;/. Naprawiał ktoś to już??, jaką mieliście przyczynę?? Na jednym forum znalazłem oznaczenia wyprowadzeń: Podłączenie styków złącza: • styk nr l: masa • styk nr 2: niewykorzystany • styk nr 3: + 12 V po włączeniu zapłonu • styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika. • styk nr 5: diagnostyka...
Problem rozwiązany. Uszkodzenie sterownika silnika.
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
No i takim ludziom to aż przyjemnie pomagać ! Zamiast narzekać i jojczyć biorą się za robotę są efekty ! SZACUN ! Pozdrawiam A co do przewodów to niestety czas robi swoje izolacja twardnieje i trudniej jest wyciągnąć lub rozprostować przewód. Dlatego na przyszłość - powoli i ostrożnie bo siła akurat tu jest bardzo złym rozwiązaniem.
...znalazlem :D....przerwany przewód kontrolny idący do świec żarowych, cieńki biało-czerwony..przekaźnik sterujący nie dostawał sygnału czy świece grzeją i wyświetlał błąd..dlatego migało. już jest ok. ->cezar40 ...w takim passacie to już pewnie elektronika siedzi ;)...a może jest jak w moim...posprawdzać wszystie połączenia i czy jest + na świecach...
być może któryś przewód podciśnieniowy się przetarł, sprawdź to na początku
Na drugim końcu przewodów świec żarowych, a bezpiecznik w czarnej puszcze obok akumulatora. Przyznaj się, nawet osłony na silnik nie zdjąłeś... I prędzej 4 świece padły niż ten "przekaźnik".
Witam ! Problem z falującymi obrotami na zimnym oraz problem z uruchomieniem zimnego silnika rozwiązany ! Odnośnie błędów: P1635 Obwód świec żarowych Jedna świeca spalona (3 cyl ta na wysokości czujnika ciśnienia na listwie CR) oraz Przewód zasilający świecę żarową na 4 cyl (ten przy rozrządzie) był zwarty do przewodu wysokiego ciśnienia idącego od...
Witam Mógłby ktoś rzucić okiem na schemat z rysunku - czy będzie on działał tak jak powinien. http://obrazki.elektroda.pl/3223887100_1... Będzie to sterowanie świecami żarowymi z wyłącznikiem czasowym. Czyli: Po przekręceniu stacyjki możemy (powinniśmy zapalić autko) po odpaleniu wciskamy przycisk włącznika czasowego, który podtrzymuje...
[Kolego a sprawdziłeś czy przekaznik od świec daje zasilanie na świece .Odłącz przewód i podłącz kontrolkę .świece ukręconą idzie wydostać bez zdejmowania głowicy właśnie to robiłem wczoraj w mercedesie tylko musisz mieć sprzęt .Często właśnie spalona świeca na końcówce rozwarstwia się i blokuje dlatego jest podatna na ukręcenie
Sprawdź gdzie podłączony jest przewód od świec.
Przyczyną problemów była rezystancja na zaśniedziałych stykach . Po wymianie końcówek przewodów ,przekaźnika oraz dorobieniu dodatkowego odcinka kabla aby połączyć przewody poza przekaźnikiem świec żarowych usterka nie występuje . Choć ostatecznie sprawdzę na mrozie :) .
zacznij od świec. Najpierw je sprawdz bo na darmo wpędzać się w koszta. Odkreć wszystkie przewody ze świec żarowych. Weź zwykłą probówkę samochodową (taką z żarówką). Podłącz jeden zacisk probówki do plusa akumulatora a drugim koncem pokolei do każdej świecy.Jeżeli prubówka zaświeci to świeca jest dobra. Tylko pamietaj że przy tej probie aku musi byc...
Witam. Kolego ja bym posprawdzał czy któryś z przewodów co zasilają świece nie jest uszkodzony. Sprawdź czy nie uległ uszkodzeniu przewód przy akumulatorze. Dodano po 41 wymienił bym tez świece żarowe jeśli okaże się że przewody są w porządku.
Szukałem odpowiednika o napięciu 24V, ale bezskutecznie - nie pasuje mechanicznie, gwint, długość, te sprawy.... Oczywiście jeden przewód - drugi przewód to masa.
Więc tak. Dobrałem się wczoraj do auta. Ten przewód ,o który mi chodziło zasila przekaźnik świec żarowych. Po jego wypięciu pobór zmalał do wartości nominalnej. Muszę sprawdzić czy uszkodzony jest przekaźnik czy świeca, może dziś. Jeśli to świeca trzeba jechać na warsztat, jeśli przekaźnik to się ucieszę bo wymiana to chwila. Co do błędów pozostałych....
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Gdyby to była kontrolka albo instalacja za bezpiecznikami, to by się spalił dużo cieńszy przewód. Proponuję odłączyć przewód od podgrzewaczy. Sprawdzić czy zaciski wyłącznika świec żarowych nie dotykają deski rozdzielczej. Uszkodzone przewody wymienić. Może być także uszkodzona izolacja styku ruchomego w przełączniku świec żarowych. Niestety chińsko-indyjskie...
Dane dla sterownika dla modelu Mk4: https://obrazki.elektroda.pl/1719885100_... styk 50 - przewód czarno żółty, do stacyjki styk G - przewód czarno biały, do świecy żarowej styk W1 - przewód czarno czerwony, do opornika styk W2 przewód czarno srebrny, do opornika styk K przewód czarno brązowy, do zegarów (kontrolka) styk W3 (na schemacie...
no mi tak zbytnio nie pasuje dawać masę na czerwony bo to zbyt mądre chyba nie jest. darek widzę, że szmelcwagena masz opanowanego- nie spotkałeś się z czymś takim? prócz tej różnicy 3v na brązowo- niebieskim nie ma żadnej innej anomalii a nigdzie nie dokopałem się od czego jest ten przewód
Akurat przy elementach wykonawczych, pobierających znaczne prądy, próbnik jest bardziej wiarygodny... Błąd P0380 to dość ogólny błąd zasilania świec żarowych. Skoro był przepalony główny bezpiecznik, to nic dziwnego że jest obecny. Swoją drogą tak wszystko skrupulatnie sprawdzałeś, a nie sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do świec... Co do samych świec,...
Wyłącz dogrzewanie świec żarowych i zrób nowy przewód + ze śruby alternatora na klemę +.
Świece są zasilane +12V, masę biorą z głowicy. Ten przewód jeśli go sprawdzałeś ze spiętymi świecami to poprzez sprawne świece pokaże masę na mierniku.
Napisałeś bardzo dobrze i mam jeszcze kilka pytań: Po co jest ten opornik połączony równolegle z kontrolką świecy żarowej, dlaczego do niego podłączony jest drugi przewód ze stacyjki? Czemu 3 bezpiecznik zasilany jest przez stacyjkę, a stacyjka i świeca żarowa podłączone są bezpośrednio do akumulatora(nie przez amperomierz)? W moim Władimircu kontrolka...
A spróbuj po pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku po jakim czasie te przewody nabierają za dużej temperatury.Szybko czy wolno?.Grubość przewodu jest obliczona przez wujka Adolfa bardzo dobrze ale czas przy 4 świecach jest na pewno ograniczony i tu może być ból.A czasem grzania reguluje czujnik i sterownik.Zakładając, że twój samochód ma napięcie...
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Witam mam problem z seatem jak w temacie. Na świecach przy temp. zewnętreznej około 0°C nie ma napięcia samochód ciężko pali. Wykonałem test elementów wykonawczych i przy sprawdzaniu przekaźnika świec żarowych napięcie na świecach jest, przy ściągnietym przewodzie czujnika temp. silnika też grzeją, czujnik temp. potraktowany dwutlenkiem wegla zapięty...
problem rozwiązany-uszkodzony był przewód ECU-przekażnik
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
świeca żarowy świeca żarowy aster kontrolka świeca żarowy świeca żarowy wyciek świeca żarowy
honda civic temperatura silnik pulpit ikony strumienica zamiast katalizatora
cykanie transformatora cykanie transformatora
Odpowietrznik układu hamulcowego Ford Fiesta 2009 1.4 benzyna Kod błędu 04637-09 w pojazdach MAN: przyczyny i diagnostyka