Miernik masz dobry?. Jeżeli tak, istnieje coś takiego jak SEM (siła elektromotoryczna żródła). Długie zagadnienie, dla uproszczenia można je pominąć. Prawidłowego pomiaru dokonasz podłączając do akumulatora żarówkę 5-10 W (lub włączając światło postojowe) i wtedy mierz napięcie. To będzie wartość, która obrazuje stan akumulatora. pozdrawiam
Zniszczyleś pojemność akumulatora. Wylej elektrolit , nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Powinien wtedy działać dlugo i poprawnie
Przedstawiam schemat automatycznego odłączenia akumulatora. Przy zwiększeniu napięcia akumulatora powyżej 15V napięcie przez diodę Zenera 15V postępuje na bazę tranzystora, który otwiera się i włącza przekaźnik, jego kontakty przerywają się i odłączają akumulator od prostownika. Jednocześnie zaświeci diodę LED D3 - wskaznik odłączenia akumulatora. Dla...
1) W jakiej kolejności powinno się podłączać i odłączać akumulator od samochodu? 2) Czy można przeładować akumulator? Tzn. prostownikiem np. ładować naładowany i coś po jakimś czasie się stanie? Niby alternator nie jest w stanie przeładować akumulatora, a prostownik?
jesli sie nie myle to do tego typu akumulatorow najlepiej jest zrobic proste zrodelko pradowe np. na LM137. Wowczas akumulator sam dostosuje sobie napiecie do jakiego powinien byc naladowany moze sie myle, tak tylko pisze... :)
Niestety nie wiem.
A można nim ładować całkowicie bezobsługowe akumulatory (Centra Futura)? I co tak na prawdę oznacza przejście na ładowanie konserwacyjne? Czyli nie dopuszcza do przeładowania akumulatora? Pozdrawiam! :)
Teoretycznie naładujesz ale: 1. Producent prostownika pisze że tylko do akumulatorów otwartych( z dostępem do elektrolitu) 2. Akumulator jest AGM(żelowy), niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić(przeładowanie), zwłaszcza takim prymitywnym prostownikiem.
Dla samochodowego akumulatora 12,7V to nie OK! OK będzie wtedy, kiedy napięcie akumulatora powiększy się do 13,5-13,8 V ( co najmniej ), a pauza między cyklami będzie nie mniej 1 minuty. Jeśli prostownik jest sprawny to nie ma niebezpieczeństwa przeładowania akumulatora.
Kolego, TiToOo! Prostownik z zabezpieczenia posiada tylko bezpieczniki topikowe po stronie sieci (1,6 A) i po stronie napięcia wyjściowego (15 A). Jego napięcie wyjściowe - a więc maksymalne napięcie ładowania- zależy znacznie od stabilności napięcia sieciowego. Dlatego konieczne jest dokładne monitorowanie procesu ładowania, aby uniknąć przeładowania...
PS czy przy ładowanym akumulatorze ma być z niego coś słychać? jakiś szum? Witam. Tak jak napisali już koledzy, powinno być słychać coś w rodzaju "bulgotania", intensywność powinna zmieniać wraz z poziomem naładowania akumulatora. Moim zdaniem możesz pozostawić podłączony prostownik nawet na całą noc, nic nie powinno stać się z akumulatorem. Jak widzę...
To jest jakieś rozwiązanie, tylko czy nie przeładuję akumulatora? Czasami zostawiam prostownik podłączony na kilka godzin.
ale chyba takie prostowniki mają zabezpieczenie przed przeładowaniem?? osobiście mam prostownik "zespół prostownikowy BA-12/5" którym ładowałem akumulator 110Ah przez 48 godzin z przyczyn zapomnienia weekendowego:-) po odłączeniu go akumulator nie był nawet ciepły co prawda było to zima w temp. ok. 0-5 stopni C* ale także nie było specyficznego "bulgotania"...
Witam kupiłem mały akumulator 12v i nie wiem czy można go ładować prostownikiem jak do akumulatorów kwasowych Można, ale tylko prostownikiem z automatyką lub mikroprocesorowym - ten zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem, które dla akumulatora żelowego jest zabójcze. Prosty prostownik typu trafo+diody+amperomierz się do tego nie nadaje.
Czy mogę ładować go zwykłym prostownikiem z regulowanym natężeniem? Generalnie możesz, jednak musisz koniecznie pilnować, aby prostownik nie przeładował akumulatora - tzn. napięcie na akumulatorze nie może przekroczyć 2,4 V celę (czyli 14,4 V dla aku 12 V) - przeładowanie spowoduje nieodwracalne zniszczenie baterii.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Problem w tym, że w momencie osiągnięcia przez akumulator pełnej pojemności nie następuje żadna zauważalna zmiana wartości płynącego prądu. Wyspecjalizowane ładowarki sterowane układami scalonymi potrafią na podstawie pomiaru prądu, napięcia i temperatury określić stan naładowania. Ładując "zwykłym" prostownikiem trzeba niestety kontrolować prąd i czas....
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Jeśli napięcie prostownika będzie wynosić 14.4 V szczytowej wartości, to taki prostownik nie przeładuje akumulatora aczkolwiek czas ładowania bedzie znacznie wydłużony. W praktyce podaje się wyzsze napięcia ale jednocześnie stosuje się automatykę wyłaczajacą ładowanie jeśli akumulator "dojdzie" do napięcia naładowania.
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego znajduje się (przepalony) bezpiecznik termiczny. Można go wymienić i będzie dalej działać, aż do kolejnego przegrzania. Można go też zewrzeć, ale następnym razem już uszkodzi się trafo co generalnie może prowadzić do niebezpiecznego pojawienia się "fazy" na karoserii auta. https://www.tme.eu/pl/details/a3-3a-f/be...
Panowie sprawdzając amperaż bez żarówek razem z podłączonym akumulatorem to pokazuje około 5,50A więc wygląda na to jak podłącze bezpośrednio akumulator do starego prostownika to będzie ładował bez problemu? Nie powinno być żadnych problemów, pod warunkiem że nie dopuścisz do przeładowania akumulatora (prostownik jeszcze nie sprawdzony i ładowanie...
mam taki problem po włączeniu prostownika 12 V na stykach plus i minus jest 5,75V, czy tak powiano być, nie powinno być na stykach 12V. Prawdopodobnie ten prostownik składa się tylko z trafo (~12V na wyjściu) i jedna dioda (prostowanie jednopołówkowe). Takim prostownikiem ładowanie będzie dłuższe, ale nie ma najmniejszego ryzyka przeładowania akumulatora.
Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
A jednak to właśnie napięcie szczytowe jest najważniejszym parametrem prostownika, bo jak jest za małe, to nic nie naładuje, a jak za duże, to można przeładować akumulator. I nie mówiłem o uszkodzeniu transformatora ale np. prostownika. Podłącz jakiś kondensator 100-2200uF do wyjścia prostownika, i wtedy zmierz napięcie (to będzie napięcie szczytowe)...
Przecież w tym prostowniku jest już zabudowany mikrokontroler i nie ma możliwości przeładowania akumulatora bez względu jak długo akumulator będzie podłączony pod ww prostownik. W czasie gdy osiągnie już określone napięcie na klemach aku to prostownik przechodzi w stan konserwacji akumulatora gdzie prąd ładowania automatycznie maleje do kilkudziesięciu...
zapomniałem dodać iż w aucie jest "hebel" który po zakończonej jezdzie odcina zasilanie do komputera, wskazników itp. czyli teoretycznie nie ma poboru w takim przypadku akumulator "nie przeładuje" się ?
Podepnij pod klemy oscyloskop w trakcie ładowania akumulatora to po obejrzeniu przebiegów zrozumiesz w czym problem. Doskonale rozumiem w czym problem - oscyloskop to jedno z moich podstawowych narzędzi pracy i znam te przebiegi praktycznie na pamięć - o ile przy stosunkowo "miękkim" transformatorze możesz sobie pozwolić na bardzo niewielką nadwyżkę...
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
No tak, widzę tu rozwiązanie na 6V. Z tego co się dobrze orientuje to musi być ograniczenie prądowe, ograniczenie napięcia, no to jak Pan wspomniał wcześniej, tylko przydało by się jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora i przed jego uszkodzeniem.
Pierwsze, co się rzuca w oczy "prostownik, żeby cewki nie przeładowały akumulatora" - to nie jest prawda. Prostownik prostuje prąd przemienny. Prąd przemienny nie nadaje się do ładowania akumulatora. Do ładowania akumulatora potrzebny jest prąd stały/jednokierunkowy/wyprostowany. Masz na schemacie wyszczególnione napięcie 14V DC (stałe). Podłączyć tam...
Poleciłbym posty Józefa G. na temat prostowników ,jest tam bardzo dużo informacji np. o zabezpieczeniach przed przeładowaniem akumulatora . Wpisz po prostu w szukaj -prostowniki . Pozdrawiam
Sugerował bym raczej taki transformator: http://www.betatronic.home.pl/cgibin/sho... Pytasz o radiator dla LM393 - to jest układ, który pracuje bez radiatora i nawet nie ma go jak przymocować, to jest podwójny komparator małej mocy. Zabezpieczenie przed przeładowaniem jest podwójne: ograniczeniem pradu ładowania i ograniczeniem...
Dajesz przekaznik 10A lub więcej i gotowe.A układ czasowy to na NE555. Dodano po 5 Ja tak zrobiłem i odsiarczałem mój akumulator z tym, że zrobiłem sobie przełącznik żeby można było pominąć ten układ. Dodatkowo zrobiłem układ na tranzystorach żeby przy normalnym ładowany nie przeładować akumulatora( prostownik lelek) i działa znakomicie. Dodano po 3...
Prostownik to zawsze prostownik lepiej aby ładowanie było korygowane po przez specjalistyczne urządzenie. Na Twoim miejscu kupił bym jedną skrzynkę jak np. Volt 1000S, 1500S i się nie bał o przeładowanie czy coś podobnego. Wszystko co masz na rysunku, podłączasz do jednej skrzynki i się o nic nie martwisz. Pokażę Ci na moim przykładzie: https://obrazki.elektroda.pl/1573207800_...
tak zasilić bezpośrednio z akumulatorów poprzez stabilizator impulsowy i wtedy mozna wykorzystać zwykły (może z jakąś automatyką żeby akumulatora nie przeładować) prostownik doładowujący akumulator bez przełączania zasilania, a do ładowania "wiatrem" wiatrak i alternator samochodowy.
Silniki w odkurzaczach też mają indukcję i nikt nie boi się regulacji a elementów tam tyle co palców u stolarza ;-). Spotkałem takie rozwiązania w sklepowych prostownikach, sam takie stosuję od ,,zawsze" przy pewnym ,,szczęściu" można tak skonfigurować układ, że przy naładowanym akumulatorze i spadku prądu ładowania następuje wyłączenie tyrystora co...
Zmierzyłeś chociaż napięcie ładowania? Akumulator był ewidentnie przeładowany tylko czy teraz czy kiedyś, czy auto czy prostownik... Tego nie wiem. Wysyłanie na gwarancję raczej nic nie da. Nie przepalają Ci się ostatnio żarówki w aucie?
Znalazłem w RE poniższy schemat prostownika, jest dość prosty w budowie czy jest możliwe wmontowanie jakiegoś układu zabezpieczającego akumulator przed jego przeładowaniem lub aby układ rozłączał się automatycznie po naładowaniu akumulatora. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/86_12338649...
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
z tym nożem w kieszeni to uważaj byś sobie czegoś nie uszkodził Będę uważał ;-) idę pożyczyć zwykły prostownik i zobaczę czy tamten go naładuję Obyś go nie przeładował. Kontroluj napięcie. Jak napięcie szybko spada to akumulator do wymiany. Teraz nie produkują takich jak kiedyś.
witam .... i jeszcze jedno pytanie - praca buforowa to, że alarm będzie podłączony pod akumulator i jednocześnie akumulator będzie doładowany niewielkim prądem przez zasilacz i czy to nie spowoduje przeładowania akumulatora i czy podłączenie na stałe prostownika do akumulatora nie zaszkodzi prostownikowi, mam na mysli akumulator samochodowy może te...
Jak zabezpieczyć akumulator samochodowy przed przeładowaniem? Posiadam prostownik własnej roboty z regulacją prądu ale bez zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem. Akumulator jaki ładuje to aku bezobsługowy 12V, 72Ah (Ir=680A) Narazie ładuję go prądem 1/20 czyli 3,6A. Ale muszę wiedzieć kiedy już prostownik odłączyć. Co polecacie dodać do tego...
Lepiej 2 prostowniki gdyż akumulatory będą się różnie ładować.Może być tak,że jeden będzie niedoładowany a drugi przeładowany.
MACIEK_M chodzi Ci o to żebym podłączył akumulator do ładowania i w tym samym czasie zasilał nim wzmacniacz? Tak, podłącz prostownik na stałe, tylko taki, żeby nie przeładował akumulatora. Kiedy nie grasz prostownik doładowuje akumulator.
Osiągnięcie napięcia 14,4V nie oznacza końca procesu ładowania. Oczywiście że nie, ale w przypadku ładowania dużym prądem zabezpiecza akumulator przed przekroczeniem napięcia krytycznego 14,4V które powoduje przeładowanie i trwałe uszkodzenie akumulatora.
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A. Dlaczego kolega tak twierdzi. Przecież tym prostownikiem naładujemy każdy akumulator, jest bezpieczny i ma kontrolę ładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem.
auto jest zdecydowanie weekendowe a w zimę raczej rzadko używane :) w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: po czym poznać, że aku już jest naładowany jeśli nie mam automatycznego wyłączania prostownika? Można przeładować akumulator, ew. czymś to grozi?
Co wieczór biore akumulator na noc do domu. Gdzieś wyczytałem, że akumulator powinienien być ładowany 1/10 wartości akumulatora, czyli jakimiś 8A, ten mój prostownik ładuje go cały czas wartością 20A? Czy może winą jest, że na pierwszych mrozach akumulator się rozładował i ja go potem przeładowałem zbyt "mocnym" prostownikiem?
Witam. Co to za element PK2540 BEYSCHLAG. Wygląda jak jak rezystor drabinkowy, ale nie występują miedzy nóżkami identyczne wartości rezystancji. Występuje on w układzie pomiaru stopnia naładowania i zabezpieczenia przeładowania akumulatora w prostowniku Absaar lr 106 bt. Układ pomiarowy oparty jest na LM2901N a ten rezystor drabinkowy podłączony jest...
A w samochodzie w jaki sposób nie dochodzi do gazowania jak akumulator standardowy bądź agm jest ladowany prądem 14-14.5V i amperarzem do 140A przykładowo? Np naładowaliśmy prostownikiem do 100% i ruszamy w trase kilkaset km to nie przeładuje?
Sytuacja wygląda tak ładowałem prostownikiem akumulator i nie wiem czy nie przeładowałem akumulatora bo pokazywał 8.00v na każdym wtedy wyłączyłem prostownik i traktor zapalił. A jak traktor jest na chodzie to znow pokazuje 6.25-6.30v. to nie wiem czemu spadło skoro przed chwila było 8?
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Niewiele tu do ulepszania, poza dodaniem przyrządów pomiarowych - amperomierza - niezbędny, woltomierza jako.....dodatkowy. Ja bym zamiast mierników wskazówkowych, zamontował: Moduł woltomierz 0-99.9V amperomierz 10A bocznik (5715282641), oraz dodatkowo - jakiś prosty układ kontroli stanu naładowania akumulatora, a właściwie to napięcia ładowanego...
Użycie takiego prostownika wymaga starannego monitorowania procesu ładowania, aby nie przeładować akumulatora! . Na czym ma polegać to monitorowanie?
Taki prostownik warto naprawić, nie zawiera żadnej elektroniki oprócz diód w mostku, widać że jest dość mocny i prosty w budowie, ale trzeba pilnować akumulatora po naładowaniu by go nie przeładować. Brak stabilizacji napięć na wybranym zakresie. :|
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Przy napięciu 12 V na wyjściu trafo wystarczy dołożyć mostek prostowniczy 25A na radiatorze i to już jest najprostszy samograj, nie grożący przeładowaniem akumulatora Tak było, ale już nie jest - zwiększono wahania napięcia w sieci, i taki układ przy podwyższonym napięciu sieci przeładuje akumulator, przy obniżonym nie będzie ładować.
Nawiązując do tytułu - Stary ale nie dobry - tego typu prostowniki nie mają ograniczenia napięcia ładowania co bardzo często prowadzi do uszkodzenia współczesnych akumulatorów, z powodu przeładowania.
Taniej niż przetwornicę kupić zwykły prostownik na 12V ;) łączenie szeregowe jest ryzykowne- akumulatory nie są identyczne i można jeden z nich przeładować i de facto zniszczyć.
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie . Ja przy ładowaniu swoich akumulatorów prostownikami, stosuję metodę, że sam akumulator decyduje o tym, jaki prąd pobiera w danej chwili. Taki sposób ładowania trwa trochę dłużej, daje pełniejsze...
Jeśli nie zależy Tobie na czasie, to masz wolno ładujący, małym prądem prostownik. Krzywdy akumulatorowi nie zrobi, pod warunkiem, że nie przeładujesz.
Gienek, ale jak mam dolać wody jak nie mam w tym akumulatorze dostępu do cel ? Centra Futura jest akumulatorem żelowym, 100% bezobsługowym i nie ma potrzeby uzupełniania w nim wody. Musisz tylko uważać, żeby go nie przeładować i wszystko będzie w porządku.
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Wszystkie Twoje pytania rozwieją dwie kartki z instrukcji obsługi prostownika BAS 12/3. Generalnie włączenie automatyki następuje po wciśnięciu i wyciśnięciu przycisku zasilania. Natomiast praca bez automatyki jest przy stale wciśniętym przycisku zasilania (on jest dwustabilny - zwykły Isostat sieciowy). Na schemacie naniosłem pewne uwagi, potrzebne...
Wszystko jest OK. Wraz z ładowaniem akumulatora napięcie na nim będzie rosło. Nie znam tego prostownika ale jeśli nie ma automatyki to musisz go odłączyć jak będzie około 15V bo przeładujesz akumulator a to znacznie skraca jego żywotność.
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Teoria przewiduje dwa skrajne przypadki. Źródło zbliżone do idealnego źródła napięciowego, które podłączone do akumulatora da ściśle określone napięcia końcowe ładowania,...
Moim zdaniem akumulator, to szrot i zjawisko jest normalne. Poza tym każdy akumulator przeładowany (zwykły prostownik) będzie gazował i dlatego należy pilnować napięcia końca ładowania, oraz czasu ładowania i prądu jakim się ładuje. Co z tego że wsiąkł, należało dolać wody destylowanej, aby sprawdzić co to dało. Pozdrawiam.
Ostatnio chyba cała dyskusja była na Elektrodzie o prostowniku Józka, o ile pamiętam, wystarczy przeczytać.
Zastosuj LM1084 ADJ,jest to stabilizator 5A o regulowanym napięciu wyjściowym.Poszukaj aplikacji w necie.Ustaw go na 14,4V.Masz i ograniczenie prądu i stabilizację napięcia.Ja mam zrobione dwa takie prostowniki do akumulatorów, już parę lat chodzą i jestem zadowolony.Na początku aku pobiera 5A(mam aku 55Ah) i w miarę naładowania coraz mniej,nie ma możliwości...
W twoim przypadku wystarczy tylko prostownik i układ zapobiegający przeładowaniu akumulatora.
To jak ujarzmić tą histerezę? Jak sobie poradziłeś z tym i skąd wiesz jak ją ustawić? Przede wszystkim nie jestem taki biegły w elektronice jak uczestnicy tej dyskusji i dlatego z ciekawością obserwuję tą dyskusję. Ja do rozwiązania dokładnie tego samego problemu skorzystałem z tego https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... jako materiału...
Dzisisiejsze akumulatory bardziej lubią niedoładowanie niż przeładowanie.
Regulator ładowania uniemożliwi przeładowanie akumulatorów. Podobnie jak prostownik samochodowy po odnotowaniu ustalonego napięcia wyłączy ładowanie akumulatora (lub zostawi jakiś określony parametr na stan tzw. podtrzymania). Nie można przesadzić z prądem ładowania akumulatora nie chcę Cię oszukać więc lepiej sprawdź bo coś kojarzy mi się aby to było...
Przegladając internet o tym prostowniku przeczytałem ze on automatycznie się wyłącza przy napieciu 14.1 v z powodu nieprzeładowania.Aku bedzie ładowane z mieszkaniu bo garażu nie mam. Znalazłem taki PROSTOWNIK ELSIN BNW 12V 6A https://obrazki.elektroda.pl/4724530500_... Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania...
Przy buforowym użyciu akumulatora należy ograniczyć wyjściowe napięcie prostownika, owak istnieje realne niebezpieczeństwo przeładowania akumulatora i jego uszkodżenie. W takim reżimie maksymalne napięcie ładowania dla akumulatora 12V składa 13.5V czy 27V dla akumulatora 24V.
Możesz spróbować ją naładować zewnętrznie. Ale trzeba zachować ostrożność. Takie baterie mogą wybuchnąć lub spowodować pożar przy przeładowaniu. Zalecany zasilacz z regulacją napięcia i prądu. Podładuj 5 minut i sprawdź napięcie. Kilka takich uratowałem. Ale trzeba cały czas być. To nie akumulator z auta że dajesz do prostownika i idziesz na parę godzin
Pomiar wyprostowanego napięcia (transformator +prostownik) powiniem wyglądać tak - do zacisków podpinamy kondensator elektrolityczny rzędu 100mikroF/40V i dopiero to mierzymy woltomierzem. To będzie napięcie szczytowe i ono jest tu ważne. To też prawda, ale w tym konkretnym przypadku role kondensatora spełni akumulator. Dlatego zaleciłem natychmiastowy...
Ja takim prostownikiem (ale własnej roboty) posługuję się od ponad trzydziestu lat. Napięcie 10.8 V po mostku to jest napięcie średnie, napięcie szczytowe przy napięciu zmiennym 12V wynosi 17V i takie napięcie (w przybliżeniu) zmierzyłbyś na wyjściu mostka gdyby tam był podłączony tylko kondensator. Ładowania takim prostownikiem akumulatorów samochodowych...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Ja uważam że ten prostownik jest sprawny, tylko zadziałała automatyka zabezpieczająca akumulator przed przeładowaniem, i dlatego minimalne wskazania amperomierza, a także mały prąd ładowania akumulatora. Dla sprawdzenia proponuję podłączyć do prostownika naprawdę rozładowany ale sprawny akumulator,i wtedy się okaże czy prostownik będzie ładował dużym...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
Energobloki z kamperów są fajne niestety kosztują kupę pieniędzy. szukam prostownika który po włączeniu zasilania sam się uruchomi, ma zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora i do tego prąd ładowania tak 10-15 amper. Po przeglądnięciu paru portali aukcyjnych znalazłem tylko takie które nie przeładują akumulatora ale trzeba je ręcznie ustawiać...
Witam wszystkich i proszę o pomoc Kupiłem nowy aku żelowy 6V 4,5Ah/20 HR do zabawki dla dziecka , posiadam stary prostownik do takiej zabawki na którym jest coś takiego VA 1,6 / A 0,3 / 6V jak długo ładować, żeby nie przeładować?
Wlacz zarowke 21W 12V. Teoretycznie jest to do zrobienia, ale można przeładować akumulator, a nawet go zdetonować.
Witam. Posiadam takowy prostownik i mam kilka pytań http://www.prostowniki.com.pl/produkt-bo... Mam akumulator 95Ah, czy można nim go naładować? Jeśli tak, to ile czasu go ładować? Czy tylko można ładować akumulatory do 60Ah i czy ten prostownik posiada zabezpieczenie jakieś przed przeładowaniem?
Witam! Wydaje mi się ze takim niezłym rozwiązaniem byłby taki ałtomacik elektroniczny z przekaźnikiem, co by po naładowaniu włączał i po rozładowaniu załączał prostownik. Pozdrawiam
sorki ale nie załapałem po co regulacja napięcie w prostowniku? Regulacja prądu ładowania to tak.Po za tym skomplikowałeś sobie układ.Dał byś układ sterujący z triakiem po stronie pierwotnej transformatora ,do tego ze trzy elementy bierne i masz już regulację prądu.Jest to łatwe do zrobienia , moce elementów wykonawczych znacznie mniejsze,a koszty znikome....
a ja proponuję podładować trochę zwykłym a później automatycznym przynajmniej go ci nie przeładuje
Na początku napięcie ładowania było 13,5V. Lecz później wraz ze wzrostem naładowania akumulatora rosło aż do ok. 16V Standardowy prostownik ma właśnie taką charakterystykę ładowania i jest to normalne. Tak jak pisze kolega wyżej - chcesz mieć 14,5 V to musisz się zaopatrzyć w prostownik nowej generacji (i oczywiście o nowej wyższej cenie). Do nowych...
Trudno mi to ocenić jeśli nie wiem jak zbudowany jest prostownik. Nie ma schematu i w internecie też nie znalazłem. Czy ten prostownik ma jakąś elektronikę? Czy tylko transformator i mostek prostowniczy? Może ten prostownik ma jakiś układ który zabezpiecza akumulator przed przeładowaniem lub po prostu prostownik ma zabezpieczenie termiczne chroniące...
Czy ten prostownik będzie w stanie naładować akumulatory od c330, czyli Dwa aku po 6v i 165 Ah połączone szeregowo. Tak, tylko trochę to potrwa - minimum dobę, zależnie od ustawionego prądu ładowania. Przeładowania się nie obawiaj, no chyba że zostawisz włączone i na wakacje się udasz? Bezpieczny, tak, pod warunkiem, że w nim nie grzebiesz. :D
seleny zostają Prawidłowo. Przy zmianie na diody zwiększyło by się niepotrzebnie napięcie na wyjściu prostownika, co pociągłoby za sobą zwiększenie prądu ładowania, więc mógłbyś zapomnieć o ładowaniu mniejszych akumulatorów, a o przeładowanie byłoby nietrudno.
mi głownie zależy aby rozruch był skuteczny jak bym nie używał prostownika to raczej nie przeładuje tylko sam rozruch?
Amperomierz OK. Chcę przywrócić pierwotny stan prostownika, stąd, moja prośba o schemat oryginalnego wskaźnika z TURBO . Może ktoś z Kolegów poza teoretycznymi rozważaniami zamieści na forum schemat prostego prostownika z zabezpieczeniem przed przeładowaniem i wskaźnikiem naładowania akumulatora. Większość zamieszczanych schematów jest bardzo rozbudowana...
Witam ponownie sprawa wygląda tak ,po ustawieniu voltów na żabkach prostownika na te ok 14 volt i podpięciu pod akumulator i zmierzeniu woltomierzem ile to naprawdę teraz ma woltomierz pokazał 16,28 v i ampery na zegarze poszły na 6A może 7A ale za to że z 14 poszło na 16V to mnie przeraziło i prostownik odłączyłem od czekałem może na długość papierosa...
Teoretycznie tak, tzn. ustawić odpowiedni prąd i pilnować czasu, aby nie przeładować. Prostowniki do ładowania akumulatorów są znacznie bardziej proste i nie mają filtracji napięcia, ale to już kwalifikuje się na inny temat.
przeładowanie akumulatora przeładowanie akumulatora żelowego przeładowanie akumulatorka
wymiana tonera brother wyświetlacz piekarnika elektrolux licznik energia dwukierunkowy tauron
tranzystor kluczujący ekspres przelewowy
Kuchnia Mastercook KE 2354 B DYN - piekarnik grzeje na pełnej mocy Wiertarka udarowa: Silnik działa, brak udaru