kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
Turbo przeładowuje, zapieczona geometria albo coś nie tak ze sterowaniem, notlauf'a złapał bo widać po logach.
Jak znam życie to dup..... zregenerowana turbina, niestety mało ludzi potrafi poprawnie to wykonać.
Auto powinno ciągnąć do ok 4200, 4300. Wepnij się manometrem w układ dolotu i sprawdź ciśnienie. Możliwe że przeładowuje i dlatego odcina turbo.
jak wyjmę turbo to co mam sprawdzić? bo cały czas mnie męczy ten temat i będę dążył by go rozwiązać, jeszcze szukam jakiejś używanej suszarki na sprawdzenie żeby włożyć i zobaczyć czy coś to da, jeszcze mnie zastanawia czujnik doładowania czy może on pokazywać błędne dane ? czy powinien wywalić błąd, bo teraz do tych 2 tyś jest taki dzwięk jakby turbo...
Jakie parametry mam wstawić?? Chyba gdyby winne było turbo to by np przeładowywało przy górnych obrotach np 4 tyś ?? Po drugie co ma wspólnego turbo z nierównym odpalaniem pojazdu gdy jest rozgrzany....
Napraw turbo by działało poprawnie.
Logi bardzo chaotycznie zrobione. Tak na pierwszy rzut oka, to turbo przeładowuje. Nie wchodzi Ci w tryb awaryjny czasami?
Jak sprawdzić geometrie? Tak myślę żeby zdziałać coś na razie bez wyjmowania turbiny, n75 może mieć na to wpływ? Lub gruszka turbo?
Masz za ubogo. Może przeładowuje lub masz cip z allegro.
Podłącz kawałkiem wężyka podciśnienia gruchę przy turbo bezpośrednio z króćca przy pompie podciśnienia i wtedy zloguj dynamicznie 011 do 2500 obrotów. Zobaczymy czy wtedy turbo będzie się budzić tak jak należy i czy będzie przeładowywać. Nie bawmy się w kwestie ze skrzynią korbową bo to nie tędy droga.
a jak ja zacząłem normalnie jeździć Jeśli ci turbo przeładowuje w mieście, to normalnie nie jeździsz, tylko dajesz w petę i spalanie masz takie, jak sobie zasłużyłeś... Pozytywna dewiacja turbo świadczy ewidentnie o zacierającej się kierownicy i nie unikniesz przynajmniej wyciągania i czyszczenia... Przeładowanie i duże spalanie to dwie różne sprawy...
Zrób log na 5 biegu z gazem w podłodze od 1500 obr do 4000 obr, turbo przeładowuje, albo geometria albo moduł zaworów uszkodzony lub sam n75 jeśli występuje.
W Twoim przypadku należy maksymalnie wydłużyć sztangę. Następnie jazda z testerem i trzeba sprawdzać czy doładowanie jest takie jakie powinno być. Teraz turbo przeładowuje i ECM nie znajduje tego punktu pracy na mapie.
Jeżeli chodzi o poprawność połączeń podciśnień to jest na pewno dobrze, sprawdzałem 2 razy. Kolektor ssący był wyczyszczony przy czyszczeniu sprężarki. Katalizator ? nie wiem. Przewód od N75 do filtra drożny. No właśnie wygląda to tak jakby geometria nie zamykała się do końca. Sztanga nie była ruszana (nie była regulowana). Ok 4 lat temu miałem podobny...
Ja bym się wcale nie zdziwił gdyby przy 011 BS sztanga chodziła poprawnie a przy dynamicznym przeładowywała - to normalny objaw zacinających się kierownic spalin a przy turbo WG nigdy w 011 BS nie będzie się zmieniać ale już w 011 dynamicznym zawsze będzie przeładowywać jeśli nie będzie ciśnienia podawanego na aktuator czyli gruchę ze sztangą.
Dziś postaram się wrzucić logi ze wskazań Vaga jak pisał Sztomel na razie dodam jeszcze że czasem wyłącza mi się turbo tzn działa ale tak jak by samochód przechodził w tryb awaryjny. To tak apropo sporadycznego przeładowywania turbo, bo wydaje mi się ze może mieć to związek (podejrzewam N75 ewent. turbo) co o tym myślicie?
Turbina do czyszczenia lub regeneracji. Prawdopodobnie przeładowuję ci turbo passerati i wchodzi w tryb awaryjny. Masz dostęp do VAG? jesli tak to wrzuć kody błędów. pozdro
Jak sztangę wciąga kolo centymetra a nie jedzie to turbo spaprane. turbo sprawne przeładowuje jak jest podpiete na stale bez n75, na forum vw napisali mi że należy skrócić sztangę od gruszki do chwili aż wysterowanie n75 bedzie miało około 65-70% a nie 40. Co o tym sądzisz?
Witam. Mam problem z paszczurem swoim. Wpada w tryb awaryjny, po przekroczeniu swoich obrotów, restart komputera pomaga aż do przekroczenia ponownie tych obr... Panowie co robić ? Zacząłem od wężyków, były średnie wiec wymieniłem wszystkie na nowe. Notlauf dalej. Czas podpiąć vag-a i zrobić logi i teraz pytanie do speców, co mu dolega ? ( zapieczone...
Problem w tym że nie mam wielkiego zaplecza serwisowego. Jakiś tester mam. W którym bloku pomiarowym można by to odczytać? Dodano po 1 Zrobiłem pomiar ciśnienia doładowania, blok 011, w trakcie wjeżdżania pod górę ciśnienie oczekiwane ok. 1800 mbar, otrzymane ok. 2500 mbar, wszedł w tryb awaryjny, po restarcie ciśnienia utrzymują się na podobnym poziomie...
Wyczyściłem map sensor, wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na nowe - szczelne wszystko, n75 sprawdzony programem vag com działa prawidłowo. Auto dalej ma takie samem parametry w blokach statycznych i dynamicznych, czyli raz dostaje za mało ciśnienia z turbo a raz przeładowuje, jednak nie pojawia się żaden błąd w vagu. Nie mam już siły :(
Witam Posiadam wv turana 2007 1.9 105 km, problem mam z turbo( turbo fabrycznie nowe) stare padło, auto przeładowuje i przechodzi w stan awaryjny, przy odejmowaniu gazu auto kicha, sprawdzałem dolot dymem niby szczelny, może ktoś mam taki problem dzięki za info. Ps jestem nowy na forum myśle ze post jest Ok
Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął....
(at)PiotrekG1994 Geometria zacina się dopiero pod naporem spalin. (at)malaoko Zacznij od wymiany i poprawności podpięcia przewodów podciśnieniowych, następnie podmień n 75 jeśli dalej będzie przeładowywał, możliwe ze podczas regeneracji turbo coś skopali, ewentualnie nie wyczyściłeś dolotu przed montażem nowej turbiny i coś wylatuje z silnika i uszkadza...
sterownik pompy do naprawy jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk bo nie napisałeś który rok już w którymś z kolei temacie czytam, że wskazujesz na usterkę sterownika pompy wtryskowej - nawet przy błędach związanych z przeładowywaniem turbo, w silniku BAC nie ma pompy wtryskowej ani jej sterownika a jeśli już piszesz o pompie VE do były one w starych klekotach...
Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał Dodano po 6 Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam...
Witam, Walczę z touranem PD, przyjechał z turbiną w częściach , nawet nie zapalał, bo zatkało dolot :) po wymianie turbo i paru dniach - wrócił , zaczęła gwizdać turbina. Turbo na gwarancji - naprawili. historia powtórzyła się 3x. Sprzedawca turiny zarzeka się, że turbinę wykańcza złe wyregulowanie (?) ale pomiary i parametry w normie, nie przeładowuje....
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
Przy takich objawach turbo z pewnością przeładowuje i wyjdzie to w logach dynamicznych a przyczyny to : - zacięta zmienna geometria turbosprężarki, - zapieczona sztanga wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego, - brak impulsu sterującego na N75 lub uszkodzony sam N75 (choć to rzadkość).
Dokręciłem śrubę o jakieś 2.5 obrotu oto efekty:\ https://obrazki.elektroda.pl/6253077700_... Turbina dalej przeładowuje, lecz już nie w tym stopniu, myślę że jeszcze parę prób i się uda. Niestety śrubą się dosyć ciężko się kręci i trzeba wspomagać się kombinerkami i ponowna regulacja po teście jest praktycznie niemożliwa. Próba druga,...
Węże puchną, to normalne, ale na logach wyraźnie widać, iż turbo przeładowuje, powodem może być zapieczona geometria, lub sterowanie podciśnieniowe. Dodatkowo masz źle ustawiony kąt synchronizacji (rozrząd) masz 4 stopnie na plus, powinno być 0. A i do tego auta musisz mieć co najmniej siódemkę albo wyżej, tym archaizmem 3.11 dużo nie podziałasz.
1. tak jak gada leinadzs zdejmij wąż doprowadzający powietrze do turbiny i spróbuj poruszać wirnikiem na boki itp jeśli lata jak głupi turbo do regeneracji, jeśli ma minimalne jest ok 2. tak jak gada Sztomel zrób logi vagiem i jak turbina przeładowuje to będzie świstać jak głupia 3. wg mnie mógł ci rozszczelnić się dolot czyli jakiś wąż mógł lekko się...
To wyważwnie a długość sztangi i śruba maxymalnego zamknięcia kierownic VNT? Nikt tego rusza przy regeneracji. Gruszkę ustawia się na podciśnienie i tyle. Wczeszniej nowy środek, czyszczwnie zmienej geometrii. Wyważenie odbywa się bez obudowy. Zrób loga z ciśnienia turbo oraz z przepływu i wrzuć na vaglog.com. Ja sprawdzam podciśnienie na zasilaniu...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Witam wszystkich Mam problem z wyżej wymienionym passatem, przy dynamicznej jezdzie auto szarpnie tak kolo 100km\h i trzeba go zgasić żeby dalej szło jechać. Błąd to 16618 czyli przeładowanie. Zrobiłem już chyba wszystko prócz sprawdzenia wiązki sterującej wielozaworem podciśnień oraz sprawdzeniem ECU... a więc: -wężyki wymienione -dolot szczelny -geometria...
Cześć, nie chce zakładać nowego tematu a mam podobny problem. U mnie (Audi a4 AWX 1.9tdi 2002r) turbo przeładowuje i wchodzi w notlauf (tryb awaryjny) Zrobiłem logi. Zobaczcie: [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4828... (0 - 000,001,003) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4829... (1 - 004,007,013) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4830...
witam wszystko posprawdzałem i wszystko chodzi dziś przeciągnąłem autko do ponad 4 tyś. obr. na jedynce i dwójce ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary i strasznie kopcił na siwo Surprised po chwilowym postoju samochodu na wolnych obr. auto doszło do siebie lecz cyka coś w silniku ? co to morze być ? ;/ Kiedyś był taki temat, "Podpieranie...
Jak sie dzieje cos takiego moze to byc czesta przypadlosc tych samochodow a mianowicie luzny krociec pompy vacuum. Sciagnij wezyk z pompy i sprawdz czy krociec lata luzno - jak tak to prawdopodobie jest przyczyna. Ale jeszcze jedno: jak jest slabe podcisnienie to powinien tez przeladowywac (nie ma sily ruszyc gruszka turbo)
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Witam. Mam mały problem z doładowaniem w t5 2.5 axe. oryginalny przebieg 164tyś km,auto znam od nowości. Auto wpadało w tryb awaryjny i przekraczało limit doładowania,był też delikatnie pęknięty kolektor na harmonijce. Kolektor został wymieniony,Turbo zdemontowane i wyczyszczone chociaż nagaru było bardzo mało. Niestety jeździ jak jeździł. brakuje mocy...
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Nie wiem jak w tym focusie ale mogę się mylić ,w vw czy oplu jak turbo jest przeładowane to ecu wchodzi w tryb awaryjny i do 3tyś.obr tylko pojedziesz. Na Twoim miejscu wykręciłbym wtryskiwacze i zawiózł do sprawdzenia. Podobna sytuacje miałem w 2.0hdi niby jedzie normalnie,spalanie tez w normie ale przy wyprzedzaniu 4500/obr. w górę chmura za plecami.Pomogła...
Jak przeładowywuje turbo to zawsze stoi zmienna geometra, jakby uszkodzony był zawór bądź jakieś podciśnienie to miałby niedoładowany silnik.
niby to w normie ktora przewiduje vw, ale to faktycznie sporo. Tak jak pisalem, teraz bedzie trudno stwierdzic
No to wklej
Silnik to ALH o mocy 90 KM z turbo o zmiennej geometrii i przyczyną przeładowań jest albo przycinająca się geometria albo siłownik podciśnienia przy turbo czyli grucha ze sztangą - logi na to wskazują z tym, że logi wykonane byle jak a nie tak jak powinno się je robić.
Diagnoza i wtedy można dyskutować!Turbo przeładuje,silnik wpada w awaryjny tryb i skrzynia tez dlatego nie rzuca biegami.Trzeba sprawdzić sterowanie turbo.
Witam Pacjent tak jak w tytule VW Passat B5 FL TDi 130 km Objawy: Brak mocy (wg właściciela nieraz jeździ normalnie) Turbo regenerowane rok temu (zmienna geometria) Bład: 17965 - błąd przeładowania turbo. W grupie 011 wartość aktualną ciśnienia pokazuje coś około 2900. Na wolnych obrotach po odpaleniu sztanga się wciąga. ( W testach chodzi góra/dół)...
Jeżeli zapiekają się kierownice turbo to czujnik mówi o przeładowaniu lub niedoładowaniu ze wskazaniem na pierwsze. Moim zdaniem albo czujnik jest uszkodzony albo przewody do niego. Ale swoją drogą sprawdź jak rusza się sztanga turbo.
Klasyczny Not lauf turbo nie zbija ciśnienia do wartości zadanej. Na pewno sztanga chodzi bez zacięć i opóźnień? Błąd wystąpił sam czy po jakiejś naprawie?
Masz przeładowanie. Widać że N75 reaguje i puszcza bokiem podciśnienie by zbić ciśnienie a turbo dmucha coraz więcej. Sprawdź czy Ci się kierownice nie zacinają.
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
Musisz podłączyć autko pod komputer, objawy wskazują na przeładowanie przez turbo i silnik w chodzi w tryb awaryjny. Przyczyną może być zawór, ale bardzie wygląda na zacinanie się łopatek w turbinie.
Auto było podpięte pod vag-a błędy które były to niska dawka startowa i przeładowanie turbo Widzę że Vag łączy się ze wszystkim i błędy niczym z Vw pokazuję! Czym była robiona diagnostyka?
Chyba jednak zakupię nowy zawór od EGR'a firmy PIERBURG i zobacze co się będzie działo i czy problem się powtórzy, bo nie widze innych przyczyn jak narazie przeładowania turba. A dlaczego chcesz wymieniać zawór od egr, co on ma wspólnego z przeładowaniem turbo... Nie wiem jak jest w Twoim modelu, ale często w VW się zdarza, że elektrozaworki od sterowania...
Witam, mam pytanie ,może ktoś spotkał się z takim problemem jakim mam z swoim VW . Ogólnie wygląda to tak , silnik pracuje normalnie , ale od jakiegoś czasu zwiększył zapotrzebowanie na olej i zaczal przerywać przy wyprzedzaniu (maksymalnym pedałem gazu w podłodze po kilku sekundach 3/4zaczyna przerywać , po puszczeniu gazu znowu jest normalnie i znowu...
turbinka raczej pracuje bo slychac jak gwizdze . a skąd ta pewność że pracuje :?: pierwsze co to wężyki pod i nad ciśnieniowe dochodzące do N75 i turbo. mogą być luźne lub popękane dalej komp na kolana i w trasie sprawdzić jak ładuje turbo tzn. czy czasami nie przeładowywuje. pomocny wykres obrotów silnika, MAP, MAF pewnym sposobem jest też mocne gazowanie...
Czujnik doładowania można sprawdzić VCDS-em. możesz kolego podesłać jakieś informacje jak to zrobić i w ogóle poszukuje jakieś instrukcje, tabele z danymi odnośnie diagnostyki grupy vw za pomocą vcds-a
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Witam Was panowie i widzę że nie jestem odosobniony, mam też VW Bora- 1,9 TDI silnik ASV- 110 kM, problem u mnie jest taki, za nim autko się rozgrzeje - tak od 3300 do 3700 na 3 i 4 biegu wchodzi w tryb awaryjny tak dzieje się ze 3 do 5 razy po pow odpaleniu go, rozbujaniu, i znowu zgaszeniu. Później idzie normalnie i problemu nie ma. Czy może ktoś...
W C360 jedyne co grozi po założeniu nieodpowiedniej sprężarki, to to że nie będzie nic pompować, spaliny przelecą jak przez komin albo zacznie 'wstawać' przy 2200rpm. A jak już wstanie taki dragster to silnik pokaże kolano z przeładowania. Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony...
Sprwdz bloki vaga i podrzuć to bedzie jasne. najczęsciej jest problem z kierownicami w turbinie, jak turbina przeładowywuje lub niedoladuje to wywali ci błąd i tryb awaryjny. Jak masz turbine z kierownicami to sprawdz czy silownik sterujący chodzi i czy sie nie zacina a jak masz z zaworkiem upustowum to zobacz czy sie zamyka.
Problem jest z za małą dawką 1mg/cykl odczytywana TEXĄ ona czyta normalną dawkę nie jak vagcom odwrotnie( testowałem na wielu vw) i tylko na wolnych obrotach. Zauważyłem jeszcze że puszcza troche dymu na wolnych. Jest trochę przymulony do 1700 obrotów a później już idzie tak jak powinien a nawet trochę za mocno. Podejrzewałem że ma jakiś program ale...
Zaczyna się od tego że turbo puszcza olej. Olej zasyfia dolot ,intercooler ,egr i wpada do silnika. Tam się spala ale nie całkowicie część wraca prze EGR. Reszta trafia do turbiny zasyfia kierownice w zmiennej geometrii turbiny. Jak się sporo nazbiera to kierownice się blokują. Teraz albo blokuje się na przeładowaniu. Turbo na pełnej mocy i ciśnienie...
Z turbo wychodzi oryginalny z Audi A4 i do niego wkręciłem przewód o przekroju 7 mm. Dodano po 5 Mam 3 błędy.Jeden od kontrolki świec żarowych, drugi przekaźnik świec żarowych i 3 egr.zwarcoe lub przerwany obwód.Wywalony mam całkowicie, wtyczka od N18 podwinięta.Sam już nie wiem czy to to by robiło takie zamieszanie?, bo raczej te dwa pierwsze nie...
Witam, mam pytanie dotyczące w/w auta . Podczas jazdy wyskakuje check i następuje brak mocy, odczytany błąd: Usterka trwała , czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie do plusa , masy, lub osiągnięta wysoka wartość. Moje podejrzenie to blokujące się łopatki w turbo( czy zdarza się to w tych autach?? bo znam grupę vw i tam to nagminne jest) , zwarcie raczej...
Witam, tak jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem turbinę i są efekty: 16381142.41244.443.8 17221173.01254.645.8 17641101.61203.647.4 17851091.41162.841.0 18271224.01173.042.2 19111275.01295.449.4 20581948.21346.424.7 23101948.21989.059.4 25831948.21917.658.6 28561948.21948.259.0 31081948.21978.861.8 33601948.21948.263.8 pomimo iż turbo nie było zbyt...
Witam, Od jakiegoś czasu z bratem próbujemy doprowadzić silnik w VW Borze do ładu. Do tej pory wymienione zostały zaworki N18 i N75, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz. Układ dolotowy został wyczyszczony (kolektor, egr, rury) i złożony na nowych uszczelkach, turbo przeszło czyszczenie geometrii. Jednak ciągle auto nie ma pełnej mocy. Zrobiłem...
Witam jak w temacie - świeci epc, Check, diagnoza komputerem jest taka, błąd 0601-pamieć komputera jest przeładowana - MIL zapalona, górna skrajna wartość przekroczona, wykasować się da, ale po następnym uruchomieniu zapala się, natomiast Check po kilku kilometrach, dodam że ze samochodem nic się nie dzieje, żadnych problemów z odpalaniem, przyspieszaniem,...
Tylko przeładowywuje zawsze jak jest poniżej 5st.C. Latem śmiga normalnie. Po czym stwierdziłeś że turbina do regeneracji? Dodano po 1 Wg mnie by byla do regeneracji jakby nie miała cośnienia, ale to moja teoria. Dodano po 2 Czujnik to zamiennik. Ale mam originalny jeszcze chyba sprawny. Jak bede w garażu to go przełoże i zobacze co wtedy bedzie pokazywał....
Witam, Posiadam Polo 1.9 TDI, 101KM z 2007 roku. Ostatnio pojawił się problem z kontrolką świec żarowych. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu max 500m zaczęła migać kontrolka świec żarowych oraz nastąpił znaczący spadek mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Podjechałem do mechanika, żeby podłączyć pod komputer...
Dzięki jarciu za szybko odpowiedz. Wytłumacz mi jeszcze jedno jakby było przeładowanie to czy komputer nie wpadał by w tryb awaryjny ? Podczas jazdy tak, ale na postoju za krótki czas. I co zdjąłeś te rurę z ic, pomogło? Bo w moim pomogło czyszczenie kierownic turbo, faktycznie blokował je nagar, i za duże ciśnienie doładowania + wyższe ciśnienie oleju...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu obejścia spalin). Zjawisko to zminimalizowano w turbinach...
Witam 1.9 TDI 110KM AHF Mam problem ze spalaniem oleju silnikowego ok300ml/1000km (im bardziej ostrzejsza jazda tym większe zużycie). Auto kopci na niebiesko przy mocnym dodaniu gazu na gorącym silniku (czuć olej spalany). Wygląda to podobnie jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=oairKFp_... (film nie jest mojego autorstwa). Dodatkowym skutkiem...
Witam mam od jakiegoś czasu problem z brakiem mocy w moim passacie jest to silnik 1.9tdi 110km rok 1997. sprawdzane było w nim wszystko już począwszy od czyszczonej turbiny zawór ten od turbo N jakiś tam, wężyki komputer nie pokazuje żadnych usterek problemów turbo nie przeładowane nic z tych rzeczy nie wchodzi w tryb awaryjny ale 160km/h to maksymalna...
Panowie już zrozumiałem zasadę działania EGR; sprawdziłem go działa! Pisałem o tym wyżej wiec nie mówcie mi o zamęcie. Dwa to ja nie jestem mechanikiem i nie napiszę tematu "mam notlauf i wiem co się popsuło" Tylko napisałem tak bo nie jestem mechanikiem i szukam tu wiedzy. Napisałem EGR działa, przewody zrobione, N75 zregenerowane, odma wyczyszczona,...
W logach różnica ciśnień rzędu 300mbar przy 2600rpm to wypełnienie 52%, a taka sama różnica 700mbar przy 1800rpm to wypełnienie 45%. Oczywiście w obu przypadkach sytuacja przyspieszania. Tutaj jest potrzebna wiedza jak działa turbo i dlaczego przy innych obrotach czasami wyższych "pompuje" mniejszym ciśnieniem. Zacznijmy od "korzeni" gdzie było stosowane...
Witam! Od blisko 3 lat jestem posiadaczem golf 3 1.9tdi 1z 94' variant. Autko ZAWSZE paliło na dotyk, nigdy nie było problemu z odpalaniem (sroga zima, świece nagrzane, pyk i pali). Ostatniej zimy zmieniałem świece na BERU, nowe. Jakieś 2 miesiące temu zaczęły się moje kłopoty. Rano miał troszkę ciężko z odpaleniem (pomyślałem, że mało paliwa, ale w...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
turbo przeładowuje przeładowuje turbina przeładowuje alternator
impedancja przesunięcie fazowe metalowa obudowa bębna pralki magneto naprawa
ekspres bosch usterki ekspresu bosch
Logowanie na Alcatel One Touch 7 - Rozwiązania Podłączenie kostki stacyjki Audi A3 do Skody Octavia III