Dzień dobry, chciałbym założyć fotowoltaike 5-6kw. I myślałem o zasilaniu dwukierunkowym, takim jak przy zakładach zasilanych dwoma transformatorami, że automatyczny przełącznik kierunku zasilania, w moim przypadku jest słońce to prąd z paneli, nie ma słońca przełącza się na sieć, czy ma to sens ? Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/2336245300_...
Podpowie ktoś, które styki są do silnika, a które do zasilania? R,S,T zasilanie U,V,W silnik.
Normalnie pod akumulator lub stacyjkę. Potrzebujesz kierunki, przerywacz na 6V . podobną jak masz do świateł konsolkę z przełącznikiem i bezpiecznik. Musisz nawiercić mały otworek w kierownicy by zamontować przełącznik, wsporniki pod tylną lampę zrobić z solidnego płaskownika. Instalacja banalnie prosta. Zasilanie na przerywacz, z przerywacza na środek...
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
A jesteś pewien,że to przełącznik? Może nawet alarm... Kolega dobrze mówi sprawdzić, lub podłącz zasilanie pod jedna stronę np do przedniego kierunku, wtedy zobacz
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Chcę sterować roletami zdalnie Zdalnie radiowo czy zdalnie przełącznikiem grupowym gdzieś przy rozdzielnicy? I zdalnie przełącznikiem obie razem czy osobno każdą sztuką? W przypadku sterowania radiowego nie musisz nic kombinować z rozdzielnicą - robisz jak sam opisałeś dla sterowania tylko lokalnego a w puszki przy roletach wkładasz sterowniki radiowe...
Najprawdopodobniej przełącznik świecznikowy jest nieprawidłowo podłączony. Zazwyczaj zacisk pod który podłącza się zasilanie jest oznaczony literką L może strzałką w kierunku wyłącznika.. Pozostałe dwa zaciski to odpływy na lampę. Jaka kolejność podłączenia - nie ma znaczenia.
Masz rację. Najogólniej zasada zmiany kierunku wirowania w takich wiertarkach polega na zmianie "biegunowości" zasilania na szczotkach wirnika. Czyli zamieniając podłaczenie przewodów do nich uzyskujesz zmianę kierunku. Pozdrawiam ! Marek
Ale nie będzie to aż takie proste. W tych autach które wymieniliście jest inny układ. W starych najpierw bezpiecznik, przerywacz, przełącznik kierunków, światła. W nowych zasilanie na przełącznik idzie cały czas a dopiero z przełącznika wchodzi do przerywacza/modułu i to tak naprawdę moduł decyduje o załączeniu kierunków. W sumie nowszy sposób jest...
Tak zasilanie silnika
https://obrazki.elektroda.pl/1045970700_... Zamiast zworek podłącz ten podwójny przełącznik No i zasilanie do ruchomych styków przełącznika.
ale czy by takie coś wytrzymało taki prąd? ilu amperowy by on musiał być żeby go nie przeciążać ? Nieistotne. Prąd silnika płynie tylko przez tranzystory mostka H ogarniającego kierunek obrotów i prędkość. Mały przełącznik (w zasadzie dowolny) byłby tylko do wyboru kierunku.
Jeżeli dobrze pamiętam, to ma być tak: 30 - stałe zasilanie po bezpieczniku 15 - zasilanie (zabezpieczone bezpiecznikiem) po kluczyku 31 - masa 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów 49a - podłączone wyjście z przerywacza + zasilanie przełącznika kierunkowskazów VL - kierunki lewe (do lamp) + przewód do przełącznika kierunkowskazów (lewe kierunki) VR...
Ale który przewód, jeden jest wejściem sygnału a dwa wyjściami,lewe i prawe. Jeżeli na wypiętym zewrzesz wejście z wyjściem L to ma iść lewe ,a jak z P to prawe. Jak nie ruszy na którymś to wina danego wyjścia. Wiązki w kierunku danego lusterka. Jak na obu zworkach zadziała to wina przełącznika.
Na przełącznik na kierownicy powinno iść zasilanie ciągle i tam zmieniasz strony.
Siłownik - 12 V, 30 mm/s, 32 N. Regulator prędkości - "DC 12 V-60 V regulator prędkości silnika CW/CCW regulowana prędkość z przełącznikiem sterowanie DC gubernator silnika 10 A przełącznik odwracalny".
Możesz zastosować styczniki, ale taniej wyjdzie na przełączniku L-0-P do silników 3-fazowych. Styki L1-U1 załączają zasilanie, a L2, L3, V1, W1 zmieniają kierunek obrotów poprzez zmianę dołączenia wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego. W tym układzie w poz "0" odłączana jest tylko jedna żyła przewodu zasilającego.
Wszystko się zgadza ale jak "zaaplikować" ten przełącznik?, może jakiś schemat?, podpowiedz?
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
Wydaje mi się, że wpinanie przewodów na odwrót niż tak jak jest to opisane nie jest najlepszym rozwiązaniem, możesz uszkodzić przełącznik. Ja podłączyłbym L i N do przełącznika jak i do silnika jako zasilanie obydwu. Kierunki góra dół odpowiednio z przełącznika do silnika. Wyjście N w przełączniku bym zostawił wolne.
To nie IN4506 tylko 1N4506, może być. Pasek ma być w kierunku plusa.
Zacznij od przełącznika awaryjnych. Sprawdź zasilania LCM. No i to chyba na tyle co możesz zrobić. Ewentualnie podłącz pod kompa i zobacz co się dzieje.
Światło w reflektorze jest zasilane z cewek magneta a wiec silnik musi pracować , kierunki natomiast zasila akumulator. Sprawdź napięcie na żółtym przewodzie regulatora, zasila ono żarówkę przednia( V~), jeżeli jest to dalej włącznik świateł i przełącznik zmiany długie -krótkie. W kierunkach zasilanie na przerywaczu (V-) a potem sam przerywacz.
To jedno z rozwiązań. Przełącznik 1-2-3 załącza poszczególne linie (1-4 od góry) do plusa zasilania (przełącznik 4-pozycyjny). W pozycji "1" przez diody D1 i D10 zasilane są diody LED: czerwona dla kierunku W-E i zielona dla N-S. rys1: http://obrazki.elektroda.net/8_124022576... Diody LED muszą mieć zwarte ze sobą katody i podłączone do minusa...
Sprawdź czy masz zasianie na przerywaczu po kluczyku , ma tam być! Przełącznik awaryjny sam podaje zasilanie i łączy oba kierunki.
Przeczytaj instrukcję siłownika. Są dostępne po polsku. Na szybko napiszę: Napięcie na wejściu sterujacym Y w stosunku Go: 0 V - zwarte Y do Go - jedno krańcowe położenie 10V lub więcej, może byc nawet 24VAC zasilania, - drugie krańcowe położenie NA obudowie jest też przełącznik do zmiany kierunku ruchu czy odwrocenia położęń krańcowch.
Zasilanie 1V- 2V odejście na 1- 2a
A jakiej mocy i na jakie napięcie ( wartość i rodzaj AC,DC) ten silniczek bo jak niewielkiej mocy DC to wystarczy ci taki podwójny przełącznik z pozycją O, silnik na środek a dwa kierunki zasilania na boki... Pozdr.J.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Temat mi umknął, a tak lubię Fiaciki... 49 to wejście zasilania w przerywacz; 49a wyjście na "balans" czyli środek przełącznika lewa/prawa; L i R to wyjście bezpośrednio na gałąź lewą i prawą kierunkowskazów; C i C2 kontrolki; 31 masa. W normalnej pracy 49 jest zasilane "ze stacyjki" a w trybie awaryjnych dodatkowy styk przełączny we włączniku awaryjnych...
https://obrazki.elektroda.pl/5968636900_... https://obrazki.elektroda.pl/1346705200_... Zakładałem przełączniki do 330 ten do świateł to jakiś inny 30 zasilanie środek pipczyk po obwodzie od zasilania postojowe, mijania, drogowe. Stacyjka ponumerowana jak na schemacie awaryjne wyłącznik biała kostka skosem do skośnych...
Nie przesadzajmy z tymi funkcjami falownika. 1. W zasadzie wcale nie musi mieć możliwości zmiany kierunku. 2. I tak każdy ma możliwość zmiany kierunku, i to z zacisków sterujących. Więc te problemy z kierunkiem są wyimaginowane. Problemem może być tylko zasilanie jednofazowe. Nim większa moc nominalna falownika, tym trudniej znaleźć falownik który da...
Na tabliczce znamionowej masz podane jak skojarzyć połączenia że względu na napięcie zasilania którego nie podałeś. Od tego trzeba zacząć. Na dekielku od silnika powinien być jeszcze jeden rysunek który powinien tobie pomóc. Co się tyczy kierunku obrotów to musisz się zaopatrzyć w odpowiedni przełącznik lewo/prawo, ewentualnie falownik.
Masz prawdopodobnie nieprawidłowo ustawiony kierunek ruchu bramy. Sprawdź , czy pierwszym ruchem po odłaczeniu i ponownym włączeniu zasilania jest otwieranie - powinno tak być. Jesli zamykanie: na centralce masz czarny hebelkowy przełącznik (w starej wersjii - po prawej od napisu Nice, w nowej - pod gniazdem radia). Przełacz go na przeciwną pozycję....
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Szukałem kondensatora zewnętrznego , ale nie ma takiego! Monterzy od rolet mówili, że wszystkie elementy krańcówki, wyłącznik przeciążeniowy i kondensator, są wewnątrz! Na zewnątrz tylko zasilanie i przełącznik kierunku (podnoszenie-opuszczanie) Czy kolega FUUTRO ma na myśli, że mam podłączyć dodatkowy kondensator na zewnątrz i jakiej pojemności? Czy...
+ zasilanie R kontrolka migotania L lampy kierunku jazdy (przez przełącznik) 31 masa I tyle. C-pierwsza kontrolka jazdy z przyczepą
Zobacz kolory przewodów na silniku i na te przewody podaj zasilanie na wtyczce przełącznika, w razie złego kierunku zamień plusa z minusem miejscami. Prawdopodobnie to będą pin pierwsz i siódmy, żółty fioletowy/ biały fioletowy.
https://obrazki.elektroda.pl/8375563200_... W 2015 r. na szybko rozrysowałem podobny samochodzik z uszkodzonym modułem sterującym. Witam, mam taki sam samochód jak na zdjęciu kolegi z posta, Był bez akumulatora i pilota, a sterownik ma jedynie opis T9K-R1 z którego wychodzą 3 pary przewodów 2 żyłowych i antena. Podłączyłem akumulator...
cos w tym kierunku pokombinuje, dzieki bardzo
Witam kolego na 6 foto masz wyrażnie opisane 1 i 2 zasilanie 220V ,, V i W,, łączysz z kondensatorem 4,5uf i przez przełącznik. zmieniając zasilanie z V na W zmienisz kierunek obrotów tam gdzie pisze bremse nic nie podłączaj
49 na plus zasilania. 49a na przełącznik kierunku migotania ( lub podepnij tam żarówkę, drugi koniec żarówki do masy) 31 to masa
A jak zabezpieczysz się przed przypadkowym jednoczesnym podaniem napięcia na obydwa kierunki silnika? Można w ten sposób https://obrazki.elektroda.pl/3896975400_... Przewód 4x1,5mm2 z rozdzielnicy do przełącznika, z rozdzielnicy do rolety 5x1,5mm2. Zasada działania jest prosta kiedy roletą steruje moduł w rozdzielnicy przełącznik jest...
Błąd !!!!!!! Styki jeden i dwa są stykami NO - jak to ma sie włączyć ?????? Zasilanie cewki stycznika przed jego stykami, po przełączniku kierunku obrotów poprzez bimetal. Poprzednio to napisałem.
Jakich użyłeś przełączników? Trzecie koło jest wymontowane z walkmana, z niego też pochodzi włącznik zasilania oraz przełącznik kierunku obrotów. Mają 6 nóżek i nic więcej o nich nie wiem.
Bardziej zależy mi na tym że skala była od 0 do 5V w dwóch kierunkach Dla dwóch biegunowości i pełnego zakresu 0...5V dla każdej z nich będzie to ciężko zrobić. Albo trzeba dać drugi wzmacniacz (odwracający) na drugie wejście ADC, albo coś kombinować z jakimś systemem określającym kierunek. co masz na myśli ze przełącznik zmiany kierunku przed rezystorem?...
Możesz tak podpiąć, ale jeśli podłączysz inaczej silnik może kręcić się w drugą stronę... Jeśli ma to jakieś znaczenie, to znaczy prawo oznacza konkretny kierunek obrotów, to jeśli dla tej pozycji kier obr, będzie inny, to zamień ze sobą dowolne dwa przewody... pozdr Racja chodziło o przewody zasilające
Profesorowi nic się nie pomyliło. Na schemacie z Twojego rysunku trzeba tylko podać minus na bias1 lub bias2 a plus zasilania na masę, na drugim schemacie podaje się plus zasilania na bias1 lub bias2 a minus na masę. Po za tym nic w działaniu przełącznika się nie zmienia, oba będą spełniać swoją rolę. http://obrazki.elektroda.pl/5975510500_1...
Nie. Wszystko jest w porządku. To jest mostek H realizowany na przekaźnikach, gdzie w pozycji spoczynkowej oba bieguny silnika są zwarte do masy, co ma tą dodatkową zaletę, że w momencie odłączenia sterowania silnik będzie dodatkowo hamowany. Dodatkowo drugie styki przekaźników są tutaj wykorzystane do podtrzymania pracy przekaźnika. Przypatrz się....
Bardzo dziękuję za odpowiedź i poświęcenie mi czasu. Siedziałem w nocy dotąd, aż znalazłem doraźne rozwiązanie. Otóż tylko dwa przewody z sześciu to plus i minus, na których zmiana polaryzacji zmienia kierunek obrotów. Wykorzystałem przełącznik z dwoma strefami tj. góra dół, zrobiłem zworki na krzyż i do dwóch środkowych podałem zasilanie. Proste i...
Panowie, właśnie zwarłem te dwa pola gdzie powinien znajdować się switch. Któryś z przełączników tak cicho pstryknął, tak jakby się „dopchnął”? I zaczęło zmieniać kierunki jazdy, odłączyłem zasilanie, odczekałem parę minut i podłączyłem na nowo, teraz już nie muszę zwierać tego switcha, bo kierunki są zmieniane bez tego..dziwne, ale ważne że działa....
Chodzi mi o taką zasilaną z sieci konkretniej z gniazdka domowego Dużo można się z tego dowiedzieć... Zasilanie ilu fazowe ?? jaki silnik posiadasz ??
Zmiana kierunku pracy silnika prądu stałego to oczywiście zmiana podłączenia plusa i minusa baterii do końcówek silnika.Jeśli masz tylko ten przełącznik z trzema wyprowadzeniami to możesz podłączyć dwie baterie: łączysz plus jednej z minusem drugiej i tak połączone końce baterii łączysz do jednego kabelka zasilania silnika, drugi koniec silnika łączysz...
(...) pomóc w doborze komponentów do instalacji oraz wytłumaczyć jak powinienem przygotować ową instalację ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc :). Dodam że nie jestem elektrykiem tylko zajawkowiczem, który lubi takie rzeczy robić samodzielnie w swoim domu. Dziękuję bardzo Pozdrawiam wszystkich czytających :) Witaj, Z przyjemnością pomogę Ci w wykonaniu...
No tak, manetka raczej jest do włączania świateł i ma inne zasilanie. A kierunki mają swoje więc winę ma cały zespół przełącznika.
Tu nie chodzi o elektrykę ale o mechanikę. Jeżeli przestawisz dźwigienkę w prawo to silnik pojedzie w lewo, potem wraca a dźwigienka dalej w prawo, więc jak zmieni kierunek. Najprostszym mechanicznie byłoby zamontowanie listwy z przełącznikami, coś takiego jak mają wiertarki do zmiany kierunku obrotu. Listwa dojeżdża do końca, uderza o ogranicznik i...
Z gniazda powinno iść niebieski - zero (N) Brązowy faza (L) Jak jest inaczej ( a masz to na wtyczce) to ją obróć.... Niebieski od rolety to zero (N) a czarny i brązowy to kierunki i tak połącz na przełączniku. Faza na środek i powinno działać. Jak czasem nie idzie w jednym z kierunków to puśc w drugi ( mogły zadziałać krańcówki). Rolety czasem też nie...
Najprawdopodobniej uszkodzona kostka stacyjki, a co do kierunków to często w tych modelach przełącznik zespolony padał.
Nie wiem czy autor jest w stanie wykonać samodzielnie taki układ z tranzystorem, który załączy buzzer kiedy na światłach kierunku pojawi się stan niski (brak napięcia). Wówczas pikanie będzie w momencie kiedy kierunek jest włączony, w momencie wyłączenia zasilania. . Niestety podpięcie się pod przełącznik odpada, dzisiaj trochę walczyłem i przełącznik...
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
Sprawdź przerywacz od "migaczy" (powinien być w przełączniku awaryjnych) - wygląda mi to na nieprawidłowy bezpiecznik o kierunków/awaryjnych (za duży) - ciągnie stronę solo ale komp odłącza komplet z powodu jakiejś zworki. Interfejs bardzo by pomógł jeżeli to jest to co obstawiam pzdr r. Naprawiałeś kiedyś Octavie? Co tam sprawdzisz interfejsem? Sprawdzić...
emeryt2 napisał: Nie pomyliłeś oznaczeń? P , to chyba wyście na kontrolke , a L to wyjście na przełącznik kierunków Oznaczenia są jak w typowym przerywaczu: + - zasilanie; L - wyjście na przełącznik kierunkowskazów; P - kontrolka. Po załączeniu się kierunkowskazów, spadek napięcia na rezystorze R13 powoduje załączenie tranzystora T7 i tym samym załącza...
Na dipie z 4 przełącznikami, podnieś ten z numerem 3 i zobacz czy będzię tak samo. Jeżeli nie pomoże to odłącz kabel od wejścia "7" i uruchom z pilota. Jeżeli nie pomoże to wyjmij kartę radiową (na wyłączonym zasilaniu) i podłącz kabel ponownie do.wejścia "7" uruchom siłownik z przycisku w garażu i sprawdź czy to samo. Daj znać jak poszło. Ps kartę...
(at)majster129 Pod nazwą przerywacz kryje się włącznik awaryjnych w tym włączniku jest przerywacz czy przekaźnik . Więc jak go wypne i wepne ponownie wszystko działa i znowu zwalnia by zniknąć (at)majster129 Kupiłem w sklepie z febi czy jakoś tak cało 40polskuch dukatów a przy włączonych kierunkach też na zasilaniu manetki ma 6.5 v Kup sobie ten to...
A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ? Ostatni raz - to NIE elektromagnes, a PRZEKAŹNIK. Chłopie... 15 - zasilanie po stacyjce 30 - zasilanie stałe Te dwa zasilania docierają do wyłącznika awaryjnych. Z niego idą (albo jedno albo drugie) na przerywacz kierunkowskazów - 49. Z przerywacza - 49a, idzie na przełącznik pod...
Przy braku kierunkowskazów należy sprawdzić bezpieczniki od kierunkowskazów i awaryjnych, następnie przerywacz ( w agrotron 120 jest pod zegarami przy kolumnie kierownicy). Na pinie 49a przerywacza podłączyć żarówkę do masy i powinna działać, jeśli nie, to sprawdzić przełącznik awaryjnych. On zbiera zasilanie z 12v i stacyjki (zależnie od trybu awaria/kierunek),...
Nie było zasilania na jednym z pinów w przełączniku, zostało to naprawione i już wszystko działa. Dzięki wszystkim za chęć pomocy.
po naciśnięciu wtedy dopiero działa przekaźnik P2 i załącza wsteczny bieg. Zrób tak, żeby przekaźnik odcinał zasilanie do zmiany kierunku, dopiero po naciśnięciu sprzęgła zadziała przekaźnik i wtedy dopiero będzie możliwa zmiana kierunku (przełączenie przełącznika). Teraz chyba dobrze zrozumiałem.
To połączenie wskazuje, że żyły brązowe pełnią rolę tzw. fazy powrotnej w kierunku zasilania do lamp/y.
Pisałem ci że 4 przewody starczą do zmiany obrotów. Do czego wykorzystuje 2 pary styków z włącznika. Ostatnią parę wykorzystuje do odcięcia zasilania. Do wyłącznika dochodzi 6 przewodów 1 zasilanie a 5 idzie do silnika zasilanie i 4 do zmiany kierunku. Możesz też wykorzystać tę 4 przewody do podania zasilania i już masz mniej o kabelek czy 2.
Aby skorzystać z takiego przełącznika konieczne jest zasilenie silnika a to "przychodzi" ze sterownika. Więc do zmiany kierunku obrotów musisz wybrać w sterowniku opcję ręcznego zasilania podajnika.
Sam czujnik tego typu, raczej nie ma odpowiedniej wydajności prądowej by wysterować cewkę elektromagnesu. Dwie nogi to zasilanie, trzecia to wyjście napięciowe w zależności od siły pola magnetycznego w którym się znajduje.
Witam Kolega mnie poprosił o wymiane przełącznika góra/dół w podnośniku Slift CO 2.30E3 , bo podnośnik jedzie w góre, ale nie opuszcza. Wymieniłem na nowy przełącznik , ale objaw ten sam. 1. podnośnik jedzie w górę 2. jeśli się rozjadą łapy to je poziomuje. ale nie chce zjechać na dół Nie wiem gdzie tkwi problem, czujniki liczące obroty śrub trapezowych...
Wszystkie elementy elektroniczne są w tym włączniku "awaryjnych" - dodatkowo masz przełącznik kierunku jazdy i dwa bezpieczniki na dwóch zasilaniach - jedno stałe drugie po zapłonie
Czyli wyłącznik i będzie chodzić lewo prawo? Tak jak pisałem, zaprezentowany przełącznik, będzie zmieniał kierunek obrotów i do tego potrzebny wyłącznik zasilania.
Dzień dobry wszystkim. Temat był opisywany na forum w starych postaw ale nie jestem specjalistą i już po prostu zgłupiałem. Mam silnik trzyfazowy który jest podpięty pod jedną fazę w trójkąt z kondensatorem. I potrzebuję podłączyć przełącznik lewo prawo jaki przełącznik muszę użyć i jak go podłączyć proszę o prostą a zarazem trafną odpowiedź . Wiem...
Witam, pracuję amatorsko nad mechanizmem do przesuwania soczewek w obiektywie. Układ ma wsuwać i wysuwać soczewki przy pomocy silniczka DC i mechanizmu śrubowego. Zmiana kierunku obrotów silnika ręcznie poprzez zmianę polaryzacji zasilania przełącznikiem trójpozycyjnym dwutorowym. W pilocie bateria, w.w. przełącznik kierunku i reszta drobiazgów. W obiektywie...
Bez przerywacza -Zasilanie do 49 czy to po włączeniu awaryjny czy stacyjką dochodzi. Z przerywaczem - po włączeniu stacyjki cały czas jest zasilanie na 49 i 49a, niezależnie od położenia przełącznika kierunków. Tak powinno być? Bez włączania stacyjka awaryjne ON 12v na 49 i 49a, awaryjne OFF brak napięcia na 49 i 49a. Dodano po 57 Bez przerywacza -Zasilanie...
Takie połączenie zmieni kierunek wirowania ale z technicznego punktu widzenia jest niedopuszczalne ponieważ układ połączeń jest prawidłowy tylko w skrajnych położeniach przełącznika. W pozycji "0" zostaje cały czas zasilanie na uzwojenie pomocnicze z jednoczesnym odłączeniem uzwojenia roboczego. Gdy sterownik załączy wtedy zasilanie, to spalisz uzwojenie...
Do zmiany kierunku przełącznik https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i dodatkowo włącznik zasilania.
Jako mądry inaczej w takiej sytuacji mierzę napięcie na silniku. Kierunek w przód, napięcie jest, wózek jedzie. Kierunek w tył - napięcie ma być odwrócone w stosunku do napięcia dla kierunku "w przód". Napięcie odwrócone jest - coś z silnikiem albo czymś po drodze. Napięcia nie ma - coś z zasilaniem silnika (kable, sterownik, cokolwiek). To dla silnika...
Czy masz zasilanie na kostce przełącznika światel awaryjnych?,pewnie nie.Bezpieczniki na oko mogą być dobre,lesz sprawdź kontrolką.
Marne szanse bo zabezpieczenia działają przeważnie na zamykanie.. Tak, lecz w zależności z której strony jest silnik zamykanie może być otwieraniem lub otwieranie zamykaniem... W tej centrali nie ma określonych przycisków kierunkowych. Zarówno pilot jak i przycisk działają w trybie SBS. Wskazówką może być to , że pierwszy impuls po włączeniu zasilania...
Coś mi nie pasuje bo to co mam w 5 to są dwa kable, a to co było w 6 to był jeden O rany... 5 i 6 to zasilanie akcesoriów - więc fotka nadawcza i odbiorcza MUSIAŁY być zasilane z tych zacisków. A czemu tu jeden a tu dwa - nie wiem - może ktoś po drodze połaczył niektóre przewody skrętek RX i TX. ... . Nie wnikajac w twoja kabelkologię - zaciski zasilania...
A nie jest tak ustawione w automatyce że po powrocie zasilania ma cos zrobić - np zamknąć ? ( a jest odwrotnie ustawione i dlatego się otwiera). Było tak cały czas czy stało się ostatnio ? Tak podaje instrukcja: "Automatyczne zamykanie można uruchomić poprzez przełączenie mikro przełącznika o numerze 1 w kierunku napisu ON, który znajduje się na tym...
Prawdopodobnie na regulatorze obrotów był przełącznik kierunku obrotów.
http://obrazki.elektroda.pl/3179469400_1... Witam. Prezentowany przeze mnie robot powstał jakiś czas temu w nudny i deszczowy dzień. Po prostu nie miałem co robić, a w tym czasie natrafiłem w internecie na podobne urządzenie. Kilka godzin pracy i całość gotowa. Robot wykonany jest z dwóch rodzajów drutu - ze szprychy rowerowej oraz...
Z tym sie nie zgodze, łatwo sprawdzic przy niskim obciazeniu mocnego falownika np 6000W pf wychodzi 0.1 10Amper poboru pomimo ze brak zuzycia energii czynnej moze nowsze drozsze kompensuja ta moc. Nie wiem jakich falowników używasz, ale każdy hybrydowy falownik z jakimi miałem do czynienia, czyli porządne modele a nie chińszczyzna po 1500 za sztukę,...
Jeżeli nie da się wymienić guzika/przycisku na przełącznik trzy pozycyjny, można skorzystać z tego układu załączającego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Styk b2 w przekażniku B w tym układzie z linku powinien być przełączny i będzie załączać przekażniki służące do zmiany obrotów. Uzwojenia przekażników A i B w tym układzie...
Ja osobiście upchnął bym dwie jasne diody LED z rezystorami na 12-14V w obudowę oryginalnej kontrolki. Jedna byłaby od lewego kierunku a druga od prawego. Jak chcesz na orginalej żarówce to zostaje podłączyć oba wyjścia kierunkowskazów z przełącznika przez diody. Diody zablokują możliwość zasilania jednej strony przez drugą. Diody można kupić albo wymontować...
W normalnych oplach siadały przełączniki kierunków i działo się podobnie.
W przypadku silnika trójfazowego zmienia się, za pomocą przełącznika kolejność faz na zasilaniu tegoż silnika. W przypadku silnika jednofazowego zmianę kierunku obrotów realizuje się, poprzez zamianę między sobą końca i początku jednego z uzwojeń( rozruchowego, lub pracy) i tego nie zrobisz tym przełącznikiem.
jeśli wymieniłeś przełączniki z kierunkowskazów i wycieraczek prawdopodobnie będziesz musiał odwiedzic servis żeby na nowo zaprogramowac te przełączniki ponoć do przełączników idzie tylko kilka przewodów 3 moze 4 zasilanie i transmisja
Nie piszcie mi tu o zawodnośći bo w grupie WV przełączniki STOP przy pedale hamulca padają jak stonka po oprysku. A ile osób źle wkłada żarówki 2 włóknowe, a ile wkłąda jedną 5W drugą 10W. Albo ma wypalone pomarańczowe żarówki kierunków tak że świecą na biało. Najlepiej ukłąd zamontować przy pedale hamulca tam jest zasilanie i w miarę sucho. Prosty...
Aby obejść problem, aby przełącznik 3-kanałowy był w pełni kontrolowany przez Alexę, wykonałem następujące czynności: 1. Przełącznik 1 można bezpośrednio zintegrować z Alexą za pomocą sterownika Wemo (StartDriver Wemo) 2. Wykorzystano inteligentną wtyczkę z systemem Tasmota z emulacją wielu urządzeń Hue Bridge A. Zdefiniowano dwa atrapy przekaźników...
B- zasilanie plus E-masa L-wyjście na przełącznik W motocyklu zmostkuj B z L i zmieniając kierunki powinny świecić.P
Czy komuś udało się ustawić kierunek zasilania AC na tym urządzeniu? Odczyt mocy jest zawsze ujemny, a flaga 48 w OpenBeken wydaje się nie mieć żadnego wpływu.
Wszędzie 5 przewodów, do maszyny tez. Z reguły maszyny bez sterowania elektronicznego potrzebują 4 przewody do zasilania silnika 3F, przewód N jest niepotrzebny, sprawdziłeś gdzie jest podpięty N w tej maszynie, bo to zapewne on jest problemem Cyt. "Przy próbie podłączenia wtyczki w to gniazdo, już na pozycji 0 już wyłącza różnicówkę." Jak wyżej +...
przełącznik kierunek wkrętarka przełącznik kierunek przełącznik zmiana kierunek
zafira alternator grundfos pompa kondensator voice kraft alton
Fiat Stilo PDA – znaczenie skrótu w diagnostyce, czujnik osi, palmtop, Passive Door Access Elektryczna szyba przednia prawa – brak reakcji, diagnostyka, naprawa, podnośnik, przełącznik