Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Tak wszystkie podciśnienia sprawne na 100% Dodatkowo to przy 2500 turbina podaje 0.8bar A przy 3500 1.5
Mam problem z Audi A4 1,9 TDI 110. Turbina przeładowuje i komputer idzie w serwis, Przepływka ok. zawór N75 podmieniany (układ ciśnienia szczelny). Jakim napięciem jest sterowany zawór, instalacja od komputera sprawna. Jakie mogą by c jeszcze przyczyny? Turbina? Zawór regulujący turbinie nie przycina się
Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki...
Filtry wymieniane regularnie ostatni raz jakies 5k temu. Turbina ok ciśnienie jest. EGR zaślepiony ale sprawny. Kompresja nie wiem.
Witam, jestem właścicielem Iveco 35C15 2,8l pojemności. Mam problem z turbiną. Stwierdziłem, że sama turbina działa przyczyną nieprawidołowości jest czujnik(zawór) ciśnienia doładowania. Nie dochodzi do niego prąd i nie wiem czy powinien tam dochodzić prąd po odpaleniu silnika czy jest inaczej sterowany. Przewód od wtyczki łączącej się z komputerem...
Efektem uszkodzonej turbiny może byc u ciebie zalegający olej w chłodnicy powietrza tzw intercoler , zakładając że turbina jest sprawna to efekt tego kopcenia może bc wywołany właśnie zalegającymi resztkami oleju w przewodach oraz chłodnicy.
Test aktywny należy przeprowadzić, wróżenie z fusów co może być przyczyną. Skoro turbina była czyszczona, zależy jak :), ale jak to robił mechanik to można przyjąć, że jest sprawna. Podpinasz vcds'a i jedziesz :) robisz odczyt ciśnienia doładowania, wtrysków, sond itd. i widzisz co się dzieje.
Przede wszystkim musisz pomierzyć rezystancję grzałki i dopiero wtedy będziesz wiedział czy szukać przyczyny dalej czy po prostu grzałka dokonała żywota. Poszukaj po numerze PNC Twojej zmywarki, ale wygląda na to, że grzałka jest osobną częścią: https://north.pl/karta/grzalka-przeplywo... Jeżeli...
Po sprawdzeniu pompy okazało się że pompa jest sprawna ale jest ułamana jedna łopatka turbiny pompy. Czy to może byc przyczyna , że turbina spada z wirnika i nadal nie wypuszcza wody ?
Więc sprawdź to co zasugerował moment20, przede wszystkim kondensator rozruchu oraz jeśli jest sprawny silnik to turbinę mogą być połamane łopatki turbiny.
Jest taka możliwość, bo taka jest budowa sprężarki. Budowę sprężarki znam. Przy drożnym wydechu i sprawnej sprężarce nie widzę takiej możliwości. Widziałem coś takiego, ale w touranie 1.9 bkc silnik, kiedy to spaliny waliły do skrzyni korbowej przez spływ oleju z turbiny, ale wirnik był uszkodzony tak, że blokował całkowicie przepływ spalin, auto ledwie...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Witam. Posiadam Passata 1.9 TDI 130 KM z 2001 roku i mam pytanie czy nieszczelny (przetarty) wąż turbosprężarki ( nr. części 3B0 145 828 G )może być przyczyną mocnego i czarnego kopcenia z tłumnika. Jesli nie to co może być tego przyczyną? Czy może to być niesprawna lub uszkodzona turbina. Bardzo prosze o porade i z góry dziękuje.
Witam. Czy układ podciśnienia włączający turbinę jest sprawny? Miałem podobny przypadek, co prawda w oplu, ale objawy dokładnie takie same. Przyczyna- przetarty przewód podciśnieniowy (dziurka średnicy szpilki) Pozdrawiam
Mam problem z golfem 4 1.9 tdi a w skrócie odcina mu moc przy 110 120 czasami nawet odrazu łapie zmule nie jedzie czasami chodzi tak sobie gruszka jest sprawna turbina po regenarecji i ma błąd taki jak cisnienie doładowania różnica w regulacji co może być przyczyną...??
Witam! Nie o worek papierowy mi chodziło tylko o filtr powietrzny przy wlocie do agregatu ssącego.Zakładam również ,że po wymianie łożysk silnik jest sprawny i turbina nie była zanieczyszczona.Pozostaje pokrywa przednia-pod kołem jezdnym zazwyczaj pęknięte jest gniazdo. Pozdrawiam Andrzej
1.9 tdi golf 4 90 km n75 sprawny sztanga pracuje. egr ok podciśnienie także.ale po odłączeniu wydechu od turbiny cisnienie doladowania w normie. I mam pytanko czy to zapchany katalizator jest przyczyna ze turbina sie nie wkreca . autko jezdzi zadnych błędów tylko jak ciepły to chwilkę dłużej kręci.
Ja swojego IC myłem benzyną ekstrakcyjną tak polecił mi gość od którego kupowałem regenerowaną turbinę. Bandi ma rację szybko tego niestety nie da się zrobić i wszystko musi ładnie wyschnąć w środku. A co do samej turbiny to samemu tego nie zrobisz bo z tego co wiem to trzeba ją założyć na specjalną maszynę i wyważyć. A turbinę skoro dopiero zmieniałeś...
Turbina jest druga i jest sprawna auto chodzi dobrze ma dobre przyspieszenie. A po za turbiną nagrzewa się też kolektor wydechowy i katalizator (katalizator jest pusty w środku) Czy przyczyną tego moze być złe dawkowanie paliwa. Może wtryski leją za duzo paliwa. Wcześniej była adaptowana przepustnica a przy tej adaptacji był przestawiony rozrząd teraz...
Witam. Posiadam samochód VW Bora 1.9 TDI 90km 99r. Mam taką usterkę teraz przy niskiej temperaturze znacząco to się dzieje mianowicie przy zapaleniu występuje dziwne falowanie silnika i skoki wręcz drgania silnika, jakby nim zarzucało. Dzieje się to przeważnie na zimnym silniku i na biegu jałowym. W czasie jazdy również przy dojazdach do skrzyżowania...
Witam po dłuższej przerwie. Chciałbym się podzielić wynikami swoich prac, które przeprowadzam raczej z doskoku jak znajdę chwilę czasu. Otóż przepływomierz do którego zakupu namawiał mnie elektromechanik okazał się sprawny. Przyczyną obniżenia mocy samochodu okazał się brak ciśnienia na króćcu upustowym wychodzącym z turbiny. Wszystkie obwody ciśnieniowe...
Pojawił się nowy problem. Po wymianie pompy wtryskowej samochód bardzo ciężko wchodzi na obroty, dopiero przy 2500rpm zaczyna ciągnąć. Zakładałem, że to może być kwestia ECU więc kupiłem ECU od tego samego samochodu co była pompa wtryskowa. Samochód nie jeździ lepiej, w dodatku Check Engine nie gaśnie przy 2000rpm tylko bardzo losowo, ale zakładam,...
Witam wszystkich. Mam problem z moim peugeotem. Kupiłem go w tym roku w kwietniu, zrobiłem bez żadnych problemów ok 25 tys (wymieniłem jedynie na początku filtr powietrza, paliwa, termostat. Na liczniku jest teraz 163000. Od samego początku mam wrażenie że samochód nie ma siły, myślę tak ponieważ jeździłem innymi z tą mocą to czuć różnicę, mój to taki...
Witam. Bardzo proszę o pomoc!! Posiadam Audi A3 1.9 90 KM 1998 rok. Czasami gdy jadę samochód traci na mocy i wolno wzrastają obroty. Jakiś miesiąc temu miałem wymieniany silnik i turbinę. Wszystko jest sprawne mam nadzieje. Nie działa mi tylko termostat, ale to nieistotne. Jaka może być przyczyna braku mocy? Dodano po 47 https://www.youtube.com/watch?v=fzrEz4ht...
Po podłączeniu pod komputer mechanik stwierdził ze przepływomierz i zawór n75 jest sprawny wyszło na to ze turbina jest zapchana tak ze powiedział ze może samo wyczyszczenie jej wystarczy w ostateczności jak to nie pomorze będzie trzeba zrobić regeneracje ważne ze już przyczyna znaleziona :)
Mam 24 letnią sondę w 1.8t 180hp ajl i działa, co nie znaczy że Twoja musi być sprawna. Sprawdzałeś zawór sterujący turbiną i wężyki ? Kiedyś miałem przypadek zacinającej się klapy w turbinie ale to było na gorącym jak było ciepło na dworze. Masz w aucie LPG ? Na jakim jeździsz oleju , może "szklanki " wiszą ? Kurde przyczyn może być wiele , gdyby świece...
Nie, dobrze zregenerowane, na sprawnych podzespołach i właściwie eksploatowane chodzą jak nowe. Trzeba rozebrać i zrobić sekcję zwłok, może będą ślady jakichś zatarć lub pęknięć zmęczeniowych. Może być tysiąc i jeden przyczyn teoretycznie.
Powiem inaczej i trochę dokładniej. Auto było serwisowane w firmie zajmującej się wyłącznie marką Volvo (bez antyreklamy) na Śląsku. W samochodzie wymieniano zawór EGR dwa lub trzy razy, jednakże to nie pomogło. Wtedy zaczęto szukać innej przyczyny: wyczyszczono wiązki kabli i wgrano nowe oprogramowanie (flash, klon - nie jestem elektrykiem ani mechanikiem,...
Witam. Po czasie część problemów udało się rozwiązać, Błędy dotyczące silnika po wymianie gruszki sterującej turbiną nie zniknęły, dopiero po wnikliwej analizie znalazłem przyczynę. Problemem były przewody podciśnienia przy zaworze sterującym gruszką. Przewody pod wpływem czasu i oleju przy wymianach filtra zwiększyły swój przekrój i spadły z końcówek....
Miałem identyczną sytuację w Passacie B4. Tylko że ja zadusiłem po 2 sekundach i nie miałem żadnych problemów z kontrolkami. Padła oczywiście turbina. Moim zdaniem szkoda czasu na zaglądanie do Twojego silnika. Jesli nie odpala a doszły z niego jakieś dziwne dźwięki to na szmelc do kielc. Chyba że wolisz zrobić kapitalny remont. Finansowo porażka. Po...
1.Proponuje ci sprawdzić najpierw pompę. Ona może pracować, ale upewnij się że wraz z motorem kręci sie turbina. Wykręć ją z łoża i zobacz, czy turbina działa poprawnie na "sucho" (jeżeli w ogóle jest na swoim miejscu). 2.Za pompą powinien być zawór jednokierunkowy. W zależności od typu czasami lubią się zawieszać po poważnym zagotowaniu wody w kotle...
Ale wkładkę filtra wyjmij. Jak już wyjmiesz tą wkładkę, to poobracaj turbiną pompy palcem. Jak objawy nie ustąpią to co następuje: -jeśli pompa wydaje jakieś dzwięki, np trzaski, terkotanie to ona jest do wymiany -jeśli panuje głucha cisza to pompa jest sprawna i przyczyny należy szukać gdzie indziej
Pierwszy wypust z komputerem sterującym. Na początku był też brak mocy (każda mała górka, a na pusto nie mógł podjechać). Okazało się, że turbina więcej zasysa niż daje. Została wymieniona na nową (nie regenerowaną), przy tej okazji wymiana filtru powietrza i paliwa. Samochód odzyskał swoją moc. Jednak dalej szarpie jak da sie za dużo gazu. Rok temu...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Witam!!! Posiadam to auto od roku czasu. Podczas ostrej jazdy wyskakuje mi na wyświetlaczu znaczek spiralki(system podgrzewania świec),silnik przełącza się na system awaryjny(NOTLAUF), auto traci moc i nie ma czym jechać - brak przyśpieszenia. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu silnika samochód wydaje się być sprawny aż do momentu ponownego...
Witam, posiadam passata b5 fl 1,9 TDI. Auto miało zregenerowaną turbinę, założoną drugą głowicę po szlifie wraz z wałkiem rozrządu , wtryski po regeneracji oraz przy okazji wymieniony rozrząd. Po tym całym remoncie wyskakuje błąd ''Obwód czujnika położenia wałka rozrządu'' co może być tego przyczyną???Dodam że czujnik jest sprawny ponieważ sprawdzany...
Witam!!! Jestem posiadaczem samochodu VW Golf-a IV ASZ 130KM 2004r. Niestety mam następujący problem. Turbinę odłącza mi tak przy około 120 km/h i auto traci moc. Zawór N75 mam sprawny, podmieniałem z samochodu sprawnego. Miałem zapieczone kierownice w turbinie lecz została wyczyszczona i chodzi lekko. Gruszka została również wymieniona. Przewody od...
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej do kolektora dolotowego?zawor egr sprawny i czysty,...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Nie jest stwierdzone, że pada turbina ..raczej jest sprawna. Silnik broni się przechodząc w tryb awaryjny m/in . wyłączając doładowanie. Przechodzi na skutek przekroczenia jakiegoś parametru odczytywanego z czujników biorących udział w procesie sterowania. Nie koniecznie musi być to zarejestrowane w postaci błędu czujnika. Radzę pojechać do kogoś kumatego,...
Witam, czytałem bardzo dużo tematów na ten temat, lecz nigdzie nie znajduję odpowiedzi na mój problem lub temat zostaje urywany i zero odpowiedzi. Mianowicie posiadam VW Polo Variant 1,9TDI. Silnik ALH 90Km z turbiną ze zmienna geometrią. Kąt wtrysku ustawiony w granicach 49-51, świece sprawne, akumulator dobry, czujnik temperatury sprawny, EGR prawidłowo...
Witam. Jestem posiadaczem od niedawna BMW e87 120d z 2 litrowym silnikiem diesla o mocy 163km. Podczas dodawania gazu i spuszczania nogi z gazu słychać taki charakterystyczny wysoki dźwięk, świst. Samochód bardzo sprawnie przyśpiesza i żwawo, nie dymi, nie ma żadnych spadków mocy ani błędów po sprawdzeniu w interfejsie diagnostycznym. Tylko świszczy....
.... Czy egr odpowiada za moc w aucie? Zadaniem EGR'u jest zmniejszenie emisji spalin do atmosfery i sprawny za moc nie odpowiada jednak uszkodzony może przepuszczać spaliny do dolotu i silnik pracuje na spalinach nie powietrzu. Czy ty oddychając spalinami będziesz miała siłę czy będziesz się dusić? Nie twierdzę że sam egr jest uszkodzony, możliwe...
Witam, Mam problem z Mondeo mk3, 2002 rok, 2.0 TDCi, 130KM. Od jakiegoś czasu odczuwalny jest znaczny spadek mocy, auto nie ma 'kopa' tak jakby turbina się nie włączała, kiedy powinna. Do tego zaczęło kopcić i więcej palić. Autko było już u dwóch mechaników, jeden zaślepił EGR, nic to nie zmieniło, drugi mówi, ze tak się nie powinno robić, przejrzał...
A więc przyczyną była wywalona uszczelka pod głowicą:) Napinacz łańcucha też wymagał wymiany. Ale to nie koniec problemów!!! Głowica splanowana, uszczelka wymieniona, szpilki nowe...ogolnie 3/4 góry silnika wymienione.... Całość poskładana...a silnik nie ma mocy :( KOmputer nie pokazuje błędów, pomiary wszystkie ok,turbina sprawna a 130konny silnik...
Witam. Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny. Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę. Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C, w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było...
Witam kolego SAYA916. Posiadam MB G klase 290TDI. Mam w nim nastepujacy problem. Po odpaleniu silnika turbina nie jest sterowana. Zawor upustowy spalin jest caly czas otwarty przez co turbina wogule nie doladowywuje. Elektro zawor turbiny jak i ERG sa sprawne. Do tego jest wielkie spalanie i oczywiscie brak mocy. Nawet w momecie kiedy podcisnienie podepne...
Witam. Jestem posiadaczem Forda Escorta. Rano nie odpala, akumulator dobry. Jak odpali za pomocą kabli to chodzi pięknie. Na drugi dzień zaś tragedia, nie odpala. Pompa wtryskowa nowa, świece sprawne. Po pewnym czasie gdy silnik pracował nie szło go zgasic kluczykiem. Czy wymiana zaworka w pompie wtryskowej poprawi odpalanie jak i gaszenie silnika?...
witam ponownie wszystkich, potrzebuje pomocy poniewaz nie moge znalezc przyczyny braku mocy w fiescie mojej narzeczonej, a problem wyglada nastepujaco: jezdzi ale szalu nie ma, przyspieszenie slabe, do 120 km/h trzeba sie dlugo długo rozpedzac, ale plus to: pali na dotyk czy zimny czy ciepły nawet na mrozie,wymienilem filtry,zatkałem egr, turbina sprawna,...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Wiecie co, nie przyszło mi na myśl wkładać tam głęboko ręki przy odpalonym aucie. Co do strzykawki, to taką dużą wpinałem do wężyka z gruszki i zasysałem jak i wtłaczałem powietrze naprzemiennie aby kolega wyczuł czy sztanga się rusza, ale nic z tego. Dziś z rana rozgrzałem silnik na 10km, stanąłem i na odpalonym seriami w rurę dolotu napryskałem Wynn's...
Witam po raz pierwszy. Mam Megane I 1.9 cdi z 2002 roku i zaczeły się problemy. Z wydechu wydobywają się kłęby białego dumy podczas uruchamiania silnika, gdy stoi w miejscu(np. na światłach) i przy niskich predkościach. Przy szybszej jeździe nie ma takiego objawu. Podczas postoju kłeby dymu sa dość duże, wręcz można by rzecz ze tworza zasłone dymna:/...
Witam!!! Mam następujący problem... Mam scenica 97 rok. Auto miało kiedyś silnik F8Q 1.9 DT niestety przy prędkości 150 km/h zamknął się termostat i auto momentalnie się zagotowało i zatarło, ale nie o to chodzi... Mianowicie... Szukałem podobnego silnika zwykłego DT na mechanicznej pompie ale nie było nic całego w dobrej cenie i dobrym stanie. Kupiłem...
Peugeot 2.2 HDI .Miałem problem z cieknącą turbiną i dziurawym interkulerem który przez ów dziurkę wyrzucał olej który turbina puszczała .W marcu byłem w Polsce, zregenerowałem turbinę i zrobiłem interculer. Jak wracałem do Anglii ok.10 klm za warsztatem silnik stracił moc tak jakby odłączyło turbinę.Kiedy się zatrzymałem i zgasiłem go na parę minut,...
Witam!! Chciałbym się poradzić Was czy niska moc tego samochodu na niskich obrotach jest normalna w tym aucie?? Mam wrażenie ze przy 2.0 DTI i bodajże 101 KM to auto powinno w miare sprawnie sie rozpedzac a ja mam poprostu wrażenie ze to auto nie jedzie. Jezeli wejdzie na wyższe obroty to jeszcze tak w miare ale i tak to chyba nie jest to. Podpiołem...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
Witam. Potrzebuję porady w sprawie wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej bo usłyszałem już wiele sprzecznych opinii i już nie wiadomo czego się czepić. Silnik diesel 1.9 dCi, stan silnika nie do końca znany(kupiony do przekładki) jednak pracuje równo i dobrze. Turbina sprawna. Jednakże odma to praktycznie parowóz. Kopci jak szalona i przy okazji wypluwa...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Mam problem z kopceniem i nie bardzo wiem jak ugryźć temat. Auto odpala bez żadnego problemu. Pali odpowiednio, po rozgrzaniu ładnie trzyma obroty, ale do rzeczy. Zaraz po odpaleniu wszystko jest okej. Po kilku sekundach z wydechu pulsacyjnie wylatuje jasny dym. Czasami mam wrażenie że jest to szary, czasami bardziej zabarwiony na niebiesko - dlatego...
C4 grand picasso. Klima mi nie działa. Nie załącza się sprężarka ani wentylator chłodnicy. Wentylator działa jeśli silnik wbije się powyżej 100stopni czyli sprawny. Jak podam +12V do sprężarki z akumulatora to sprężarka się kręci ale żadna z rurek przy klimie nie robi się ani ciepła ani zimna. Wymieniłem czujnik ciśnienia na tej aluminiowej cienkiej...
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
Witam jestem posiadaczem f31 z 2015 r i zauważyłem średnie zużycie paliwa na poziomie 12 l na 100 km. W sterowniku silnika zero błędów. Ale zauważyłem jakby mała turbina nie pompowała bo zużycie największe jest na najniższych obrotach ponadto przy gwałtownym przyspieszaniu słychać jakby lekkie wycie w przedziale 1500 1900 obrotów. Klapy obejsciowe po...
Na prawdę musi byc juz fest zdrowy egzemplarz aby taki wynik wyszedł (realny a nie naciągany). Nie do końca tak jest choć oczywiście sprawność auta pod kątem mechanicznym jest ważna, tym bardziej trochę mnie rozśmiesza jeśli ktoś za bardzo jest wpatrzony w paramtery, które generuje VCDS - obecnie sam męczę paska 130KM, którego wskazania są wręcz idealne...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Dużo czasu nie minęło od naprawy ale efekt jest bardzo dobry. Wychodzi na to że jeden wtryskiwacz był nie taki jak trzeba (dlaczego? nie wiem). Samochód przegoniony i praca wróciła do normy. Dymka nie puszcza , zbiera się jak powinien i spalanie w normie. Czasem tak niewiele trzeba żeby wszystko działało jak należy a lokalne mechery straszyli remontem...
Witam. Mam problem ze sprinter 2.9 TD 120KM z 1999r. z przebiegiem aktualnie 350 tysięcy (głównie autostradowy) Swojego czasu stracił zasilanie na pompie i nie chciał odpalić. Ściągnąłem go do warsztatu, zasilanie zostało przywrócone, jednak auto ma jedynie moc do określonej wartości obrotów (ok 2500). Po przekroczeniu tego poziomu, niezależnie od biegu,...
Fordowski układ chłodzenia jest troche skomplikowany i zryty. Ma kilka przewodów odpowietrzających które maja w sobie zabudowane kryzy żeby nie było za dużego przepływu. Podstawą jest szczelnosć układu, musi on pracować na nadciśnieniu. Jeśli korek nie utrzymuje ciśnienia to w sprawnym aucie woda w oczach ginie. Jest jeszcze jeden problem: bardzo często...
Witam, miesiąc temu kupiłam używanego Opla Merivę 1,7 CTDI, 125 KM, rocznik 2006, przebieg (wg licznika) 87 000 km, sprowadzony ze Szwajcarii. Samochód kupiłam w komisie, więc liczyłam się się z tym, że licznik mógł zostać przekręcony i że samochód może mieć jakieś wady, jednak tylu usterek się nie spodziewałam. Oto krótka historia mojej Merivy. Na...
https://obrazki.elektroda.pl/2297075500_... https://obrazki.elektroda.pl/9637778800_... https://obrazki.elektroda.pl/5699922400_... Pompa wymontowana. Wykręciłem dwie śrubki, ale da się odciągnąć tylko na 10 - 12 mm, nie na tyle żeby cokolwiek obrócić, ale jest luz. Czy to wirnik stawia opór czy coś...
Witam Panowie, Nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu, napiszę tutaj. Otóż w moim pasku b5 AFN pojawia się błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Passat przechodzi w tryb awaryjny, nie zawsze się to dzieje, czasem jest tak że jadąc na trzecim biegu, gaz w podłogę, delikatnie przekroczy 3tys obrotów i...
Jak jest nieszczelnie i łapie lewe powietrze to będziesz miał cały czas , a szarpanie właśnie wtedy jest gdy jedziesz na niskich obrotach i mało gazu . Sprawdzę to, muszę po odpaleniu (w piątek auto będzie po 2 dniach stania więc idealnie) zerknąć na przewody paliwowe czy nie ma w nich potwietrza. Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Turbiny czyli dmuchawy ? Jeżeli tak to są dwie : górna i dolna - wydaję mi się, że są sprawne ale dla pewności obie sprawdzę. Z tymi wkrętami to faktycznie tragedia - nie dość żeby się dostać do miejsca to trzeba wszystko odkręcić mając 2 garście wkrętów to jeszcze trzeba zdejmować części obudowy według kolejności Pisałem tylko, ze ja tak miałem (uszkodzona...
Witam wszystkich, wiem że podobne tematy już były jednak nie odnalazłem odpowiedzi, również mechanicy też mają mylną diagnozę. Otóż jak w temacie moje auto V W GOLF IV 1.9 TDI 85kw, 2000r kombi. Mój problem zaczął się ok miesiąca temu, bez żadnej przyczyny tak po prostu. Pedał hamulca z czasem robił się twardszy i słabiej hamował, mało tego sprzęgło...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Turbo raczej wykluczam po odpaleniu nie pracuje na wolnych obrotach. Może ciśnienia nie wytwarza ale olej jest na nią jest podawany i wirnik się kręci. Dymi z bagnetu i korka oleju ,ale to samo jest w innym sprawnych Stilo z tym samym silnikiem. Dym pojawia się tylko przy ruszeniu lub gwałtownym depnięciu na luzie. Taki efekt może dawać np. przyblokowana...
Z góry przepraszam wszystkich mechaników za brak fachowego nazewnictwa:) właśnie wróciłem od mechanika który osłuchał silnik i turbine (niestety jest to mechanik ogólny i odesłał mnie do mechanika zajmującego się tylko dieslem) Jego spostrzeżenia to: brak ruchu cięgiełka które otwiera i zamyka turbine (załączone zdjęcie) w tym przypadku pewnie wymiana...
Auto z silnikiem 1.4 BNM(zwykła turbina bez VTG) kopci przy 3tys rpm (nawet nie jadac, zwykła przygazówa a za autem jest czrna chmura). Podczas jazdy b. cięzko wkręca się na wyższe obroty b. mało mocy. Teraz tak: Błędów brak Egr sprawny(wyczyszczony) Korekty b.dobre(okolice 0.3-0-5) Pompki sprawdzone nawet na stole w serwisie bosh-a i sa ok. Synchronizacja...
Witam . Wiem że temat był już poruszany ale u mnie są inne objawy Sad Kupiłem Trafica 2005 rok prsebieg 190 tys wymienilem rozrząd . Od początku takie same objawy - brak mocy . Na stacji diagnostycznej podpinaja poid kompa i wyrzuca - przpływomierz powietrza masowy - nie da się skasowac błedu . Podobno sprowadzali nowy podpieli i to samo . Samochod...
Witam, Otóż mam problem z turbiną w Octavii 1 w 1.9 TDI 130 ASZ. Przy szybszej jeździe, typu 150km na 5 biegu, 180km na 6 biegu wywala błąd 17964 charge pressure control. To samo dzieje się przy szybkim ruszaniu z 1 i potem na 3 biegu przy 3.5 tysiąca obrotów. Wymieniłem zawór N75, prawidłowo podłączony bo za pierwszym razem nie było mocy. Wężyki połączone...
Witam. Moje auto to Hyundai Tucson 2.0 CRDI 103KW (140KM) 2006r. Problem zaczął się kilka tygodni temu, kiedy to wyjechałem na autostradę żeby profilaktycznie przegonić trochę auto w celu udrożnienia DPF-a. Gdy rozpędziłem się do 160km/h tak jak by ktoś wyłączył zapłon, samochód przestał jechać. Tryb awaryjny, pedał w podłodze a auto nic , obroty spadają...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forum. Temat który zamierzam przedstawic był juz klepany, jednak nie dopatrzylem sie problemu w silniku na pompowtryskach. Kupilem auto z tym problemem, objaw jest taki, podczas normalnej jazy wszystko ok przyspieszenie super, po przekroczeniu 3300-3500obr/min, jest objaw taki jakby turbo przestalo pracowac,...
Przyczyn może być kilka. Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany. Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po...
Świece sprawne :) więc przyczyna jest inna .. Jeszcze jakiś czas temu auto wskoczyło w tryb awaryjny ( turbiny ) i przy 160km/h totalnie straciło moc
Witam Autko tak jak w temacie (automat). Problem jest ze zbyt wysokim ciśnieniem. Po zapaleniu i ruszeniu auto normalnie rozpedza sie do 3 tys i potem słabnie. Na diagnostyce pokazuje zbyt wysokie ciśnienie. Z tego co zaobserwowałem po oględzinach jest jakiś zawór podcisnieniowy który działa jakby baypass ale wygląda na sprawny. Czy przyczyną ewentualnie...
Chyba troszkę źle przetłumaczone bo w oryginalnym źródle pisze: What is a Microturbine? The CMT-380's 30-kilowatt microturbine features an electric generator and turbine components mounted on a single shaft, which is supported by air bearings -- so there are no liquids to lubricate or cool the microturbine. It uses a patented combustion system to achieve...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
(...) kretnie, jak zatkam wlot ręką, to wtedy w trybie MAX działa i czuć, że ciągnie powietrze. AI: Czy oprócz czyszczenia modułu cyklonu były wykonywane jakieś inne naprawy lub zmiany w odkurzaczu, które mogłyby wpłynąć na jego działanie? Wymiana baterii (nieoryginalna), wymiana filtra powietrza (oryginał). Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Wyłączanie...
Auto zostało naprawione, przyczyną był sterownik turbiny który był sprawdzony w "wyspecjalizowanym" warsztacie i miał być na 100% sprawny, a jednak po dokładnych badaniach okazało się że nie jest powtarzalny sterował ale tak jak mu się podobało.
Witam Auto nie ma żadnych błędów, wcześniej był błąd czujnika doładowania , został wymieniony ale nadal auto słabo jedzie. Turbo sprawne,ale wrażenie mam że nie załacza turbiny . Co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy pompa wtryskowa lub jej sterownik zapala check engine? Auto odpala na dotyk na zimnym i na ciepłym.
Co do silnika w W211- trudno mi się wypowiedzieć, jak do mieszanej jazdy nie bałbym się diesla. Sporo informacji możesz wygrzebać na forum W211 (bez rejestracji też da się poczytać) http://www.w211.eu/viewforum.php?f=29 P407 dla pańci... 2,0 HDI na Siemensie, w sedanie, fajna rzecz, ale: - zależy jaki przebieg (rzeczywisty) i stan techniczny i optyczny....
I w tym momencie wprowadzasz w błąd, jeśli auto nie osiąga żądanego doładowania, turbina, pęknięty wąż itp, auto przestanie kopcić, gdyż wejdzie w tryb awaryjny i będzie pracować na mniejszej dawce. Użytkownik kupi nowy przepływomierz i się zgarbi że dymienie powróciło. Skoro przed wypięciem wtyczki auto kopciło, należało przyjąć dwie możliwości: albo...
Witam! Ma pewien problem, tj. mój pojazd Citroen Xsara Picasso 2006r. 1.6 HDI FAP zbyt dużo pali. Zacznę od początku, tj. latem tego roku zauważyłem, iż moja cytrynka zbyt dużo pali tj. na pełnym zbiorniku zacząłem robić 800 km czyi spalanie sięgnęło 7l na 100 km przy czym wcześniej robiłem prawie 1000 km na pełnym zbiorniku 60 l, zaznaczam iż większość...
----------------------------------------... Dodano 18 lutego 2016 ----------------------------------------... Wczoraj w końcu zabrałem się do naprawy i niestety poległem. Wymieniłem czujnik (C00290251), wyczyściłem z nagromadzonego pyłu turbinę wentylatora, wyczyściłem filtr powietrza zainstalowany...
Warto przyjrzeć się turbinie czy geometria pracuje w całym zakresie i czy gruszka jest sprawna. To że silnik pracuje nie równo wiadomo przyczyn jest dużo między innymi zawór EGR może być do wyczyszczenie lub się przycina.
przyczyna sprawny nawiew przyczyna zatarcie turbina sprawny stator
kompresor akumulator skrętka połączenie komputerów faluje obrotomierz
dobre żelazko zawór mieszający grawitacyjny
Wymiana pompy wody w Termet Ecocondens Silver 25 Zużycie gazu kotła Buderus GB 112 - szczegóły