Po kolei, uporządkujmy. Włączasz dowolny program, np. 3. Boki masz odkręcone. Zmywarka zaczyna program od wylewania wody (pompa spustowa). Następnie przechodzi do następnego kroku, czyli zaczyna pobierać wodę (załącza się elektrozawór, ten AQUASTOP przy "kranie"). Jeżeli w płaszczu wodnym (tym w lewym boku zmywarki, jak na foto) jest woda (odcina hydrostat),...
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Jest jeszcze opcja że zassało olej na tłok z intercoolera lub inna przyczyna zatarł się z braku oleju.
Turbina kominkowa nieznanej marki, początkowo działała, dzisiaj uszkodził się kondensator 1,5uF chyba on jest od rozruchu (turbina buczała ale nie startowała), kondensator wykręciłem i zmostkowałem przewody, wtedy turbina zaczęła chodzić ale jakby wolniej bez tego kondensatora. Czy mogło się coś uszkodzić jeżeli zamiast kondensatora zrobiłem mostek?...
Witam.Chciałem się dowiedzieć w jaki sposób dochodzi do awarii turbiny,która nie jest używana.Na przykład turbina uruchamia się przy ponad 2000 obr/min,a ktoś zmienia biegi przy 2000obr/min i na przykład wnuk pożycza ten samochód od dziadka,depnie mu i po turbinie.Wiem,że awarie z tego tytułu się zdarzają się niezwykle rzadko,ale nie pamiętam w jaki...
Przyczyn może być wiele; -zatarta pompa -zbyt duży luz na panewkach -oberwanie turbiny (wirnik się kręci, turbina stoi) Miałem taki przypadek, widoczny po rozebraniu pompy.
Nie ma takiej możliwości żeby odłączyło turbinę, no chyba że się zatarła.
Dzięki panowie, sprawdzę to i dam znać jak uda się zdiagnozować problem. Tak jak wspominałem ciśnienie na rozgrzanym silniku jest prawidłowe, na zimnym też. Tutaj ewidentnie prądy szaleją i trzeba znaleźć przyczynę. Gdyby był problem mechaniczny to dawno ten silnik bym zatarł albo turbinę.
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
trzeba zrobić tzw. logi dynamiczne czyli odczyt wartości podczas jazdy, również turbina mi nie pompuje w pełnym zakresie a błędów żadnych nie mam, dopiero wtedy będzie wiadomo czy łopatki są zatarte czy jest nieszczelność dolotu czy jeszcze inna przyczyna.
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Objaw taki jak by turbina przeładowywała . Jak wyłączysz i włączysz zapłon to powinien normalnie jechać do ponownego przeładowania. Najlepiej zrobić diagnostykę bo bez tego to nikt ci nie powie co się dzieje , przyczyn może być kilka. Przepływka , podciśnienia , N75 , EGR , zatarte kierownice w turbinie , itp.
Awaria turbiny ? Kolego kiedyś naprawiałem takie auto w którym uszkodziła się turbina . Niestety kierowca kontynuował jazdę . Po wymianie turbiny okazało się ,że silnik nie trzyma ciśnienia na ciepłym silniku. Moim zdaniem przyczyną była utrata części oleju po uszkodzeniu turbiny co spowodowało trwały brak ciśnienia oleju.
Witam! Dziś dowiedziałem się, że turbina się zatarła. Nie miała smarowania. Pytałem o to, co zaborekp radziłeś - o to czy była zalana olejem przed włożeniem, ale nie otrzymałem odpowiedzi .. tak to jest, jak się rozmawia z kimś prze telefon. Jutro koło 14 będę wiedział coś więcej. Mają założyć jutro drugą turbinę i posprawdzać ciśnienie. Jednak wydaje...
Dzień dobry, dobry wieczór! Przychodzę do was z "usterką". Zacznę od początku. Jechałem sobie do pracy i najechałem na kamień, dosyć spory. Miska olejowa mi strzeliła, dużego dystansu bez oleju nie przejechałem lecz turbosprężarka mi zdążyła paść. Silnik tuż przed wymianą turbiny mi odpalał bez zarzutu, oczywiście nie zostawiałem go na długo gdyż wiadomo...
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna tej usterki. Jeśli jest zasilana to owszem, pompa :) Wymontuj, zobacz czy turbina nie zablokowana i czy całość nie ma luzów albo nie zatarta.
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Tak wyglądają te tulejki, tylko w twojej pompie turbina nie jest odkręcana tylko montowana na wcisk i najpewniej przy próbie zdjęcia ją uszkodzisz. Może nie tyle się zatrze, ale odmówi współpracy sypiąc błędem spustu wody. Zamiennik może być, ale musi być odpowiednio dobrany do modelu. Jest ok 10 odmian pompogrzałek i większość z nich nie jest współzamienna...
Mogą być trzy przyczyny. 1 . Mógł zatrzeć się silnik w wyniku wycieku (nie piszesz czy słychać pracę silnika pompy myjącej). 2 . Mogła rozpaść się turbina (jest zgrzewana i czasami dochodzi do takiej sytuacji). 3 . Kondensator wzbudzenia silnika mógł stracić pojemność i silnik nie rusza.
1km bez oleju !!!! . Szukaj drugiego słupka lub silnik do remontu. Przytarłeś silnik. Nie koniecznie beż oleju. Bo pod domem jeszcze mialem ładna kałuże. Poprostu miska się rozwaliła i się lało. Dodano po 1 Z swojego drobnego doświadczenia w tym kierunku, biały dym z wydechu występuje gdy masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Poczytaj trochę o tym...
witam proszę o oznaczenie literowe silnika i jego moc, rok produkcji. przyczyn może być kilka, poza wymienionymi tzw. zaworki podciśnienia, lub przepływomierz - ten wytrzymuje średnio 100 tys ale nie zawsze, u mnie zatarła się gruszka i po wymianie jej 200 pln oraz czyszczeniu turbiny lata. Pozdrawiam Laszlo
1.- T5 --->>"SPAPRANA ROBOTA" - Proszę nie wypowiadaj się w sprawach o których nie masz pojęcia, bo to świadczy tylko o twoim poziomie inteligencji ! 2.- ROX1 --->> "Prawdopodobnie za wysokie ciśnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1! " - Dzięki za odpowiedź. Też tak myślałem, ale wczoraj turbina stanęła, zatarła...
Witam Mam pytanie do fachowców od turbin i mechaników. Kolega przyprowadził auto z uszkodzoną turbiną. Łopatki zaczęły trzeć po obudowie. Wirnik nie ma luzu nie jest zatarty. Ale jest krzywy. Jest to już drugi raz odebrane turbo po regeneracji. Przejrzałem układ nie ma syfu nie ma paprochów. Ciśnienie oleju ok, nie ma żadnych silikonów itp., ale jest...
mam identyczny problem i walczę.dodam tylko że zrobiłem w tym silniku remont tzn.nowe tłoki ,panewki turbina nowa , głowica zrobiona , odma nowa.itd.sprinterek kilka dni po kupnie zatarł się klientowi , najdziwniejsze że przed zatarciem takie same objawy były czyli na postoju kopci. dziś spróbuje dopalić dpf i zobaczę .tak podejrzewam że to on jest...
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
Witam Oglądałem toledo ze zniszczonym dokładnie takim samym tdi . Wymielony silnik (wióry i opiłki metalu w misce olejowej ) W toledo silnik zassał olej z chłodnicy powietrza i się rozbiegł . Co ciekawa przebieg auta 40 tys km. Pzdr Opisujesz usterkę polegającą na zassaniu oleju (najczęściej) z turbiny, ale wtedy to już silnika nie zgasisz - sam się...
N75 , działanie samej gruchy i podciśnienie sprawdzone w pierwszej kolejności to podstawa , wszystko działa prawidłowo. Jednak pozory mylą , wrażenie że tnie dawkę i nie rozpędza turbiny okazały się słuszne. Dawkę cięło z powodu słabego ładowania turbiny. Myślałem ,że sterownik coś nie halo dawkuje. Po wyjęciu turbiny ; łopatki geo "czyste" nie zatarte...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Witam Mam problem jak w temacie. Zmywarka wyświetliła błąd A08 i okazało się, że zatarła się pompa myjąca. Wymontowałem pompę, sprawdziłem i jako, że silnik był dobry a uszkodziła się turbina takową zakupiłem i zamontowałem. Pierwsze dwa mycia przeszły dobrze a przy następnym znów A08. Po obserwacji cyklu wyszło, że po wyrzuceniu jednej nagrzanej wody...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Jest bardzo prosty sposób. Nakreśle ci temat w małym skrócie. Z tego co opisałeś wnioskuje że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny. Z reguły dzieje się tak tylko w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Z wiedzy która posiadam najprawdopodobnymi przyczynami są 4 przypadki takiego zachowania: - defekt zaworu N75 - uszkodzenie...
Witam. Zatarta w sensie zablokowany wirnik i bardzo ciężko się obraca. Po rozebraniu i oczyszczeniu działa, czy to wina wody? Obieg jest mały tylko 4 grzejniki i niewiele wody, fakt, że twardej. Może dodać do wody jakiś uzdatniacz? Z tych objawów (i skoro po wyczyszczeniu działa) to wina zanieczyszczeń z wody. Sam fakt twardej wody raczej bym wykluczył,...
29,1v tak wychodzi pomiar baterii Dodano po 4 Bezpośrednia odpowiedź - 29,1 V na pakiecie PQ91-ANIMA to wartość prawidłowa dla akumulatora 7S Li‑Ion (nominalnie 25,2 V; pełne ~29,4 V). Pakiet/BMS najpewniej jest sprawny. - Skoro diody są martwe i odkurzacz nie reaguje, usterki szukaj w torze zasilania płyty głównej: bezpiecznik SMD (F/F1), tranzystory...
Witam!!! Mam następujący problem... Mam scenica 97 rok. Auto miało kiedyś silnik F8Q 1.9 DT niestety przy prędkości 150 km/h zamknął się termostat i auto momentalnie się zagotowało i zatarło, ale nie o to chodzi... Mianowicie... Szukałem podobnego silnika zwykłego DT na mechanicznej pompie ale nie było nic całego w dobrej cenie i dobrym stanie. Kupiłem...
Witam! Citroen Evasion 2.0 hdi, 109 KM, silnik DW10ATED Sprawa wygląda następująco - po przekręceniu kluczyka w stacyjce, dochodzi odgłos pompki paliwowej, był on dziwny jakby pompa chodziła już resztkami sił. Zauważyłem też, spadek mocy i przerywaną prace silnika. Postanowiłem wymienić silnik owej pompy. Po wymianie pompa nadal nie ma swojego dawnego...
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km,...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Za pierwszym razem myslalem, ze przyczyna jest mala ilosc paliwa, a teraz pilnuje tego i nie schodze ponizej 1/3 poj zbiornika, wiec wykluczylem ta opcje. Wiem, ze mam pompe VP44 i dlatego sie martwie ze w koncu sie skonczy. Dlatego pytam o metode, w necie juz szukalem. Moja metoda odpowietrzania to: 1. resetuje bledy Vas-em. 2. motuje pompke reczna...
Witam od kilku dni w zasadzie od wtorku mam problem z autem jakim jest vectra c z 2005 roku silnik 1.9 cdti ( 150 KM ) Objawy sa takie że podczas odpalania auta włożeniu kluczyka do pozycji II (2 ) nie gaśnie dioda / obrazek samochodu z kluczykiem ( okienko pod zegarami obrotomierzu ) , podczas odpalenia czyli zakręceniem rozrusznika i odpaleniem auta,...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
Po rozkręceniu pompy stwierdziłem, ze w zasadzie to w pompie nie ma się co zepsuć (zatrzeć), najwyżej silnik mógł się przegrzać ale według instrukcji producenta posiada on zabezpieczenie przed przegrzaniem. W pompie jest turbina aluminiowa jak w odkurzaczu i nic więcej co miałoby się zepsuć. https://obrazki.elektroda.pl/8867297000_...
(...) blad to Błąd P2562 odnosi się do problemu z czujnikiem pozycji turbosprężarki ktory wymienialam na nowy i nadal jest to samo ,drugi blad to Błąd P132B. moze ktos mial podobny problem ,albo moze ktos powiedziec jakie napiecie musi byc na czujniku turbosprerzarki.bardzo dziekuje za pomoc. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Wiele...
Witajcie, od jakiegoś czasu przeglądałem posty na forum jednak nie znalazłem tematu/odpowiedzi na moją bolączkę. Podpinam się do tematu bo pewnie problem jest zbliżony. Posiadam traffica z 2003 r silnik 1,9dci Od czerwca borykam się z samochodem, lawetami, mechanikami. Wybaczcie za epopeje , jednak może ma to jakiś związek ze sobą. Nie jestem mechanikiem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeżeli chodzi o turbosprężarke to ona pracuje cały czas, dopiero przy większych obrotach zaczyna odczuwalnie dmuchać, jeżeli wyciągniesz turbine z silnika to on przerywa i wogule sie nie chce wkręcać (bardzo dobrze to widać w turbodieslach), w wolnossącym tego nie ma ponieważ ma inną konstrukcje. Jezeli uważasz że nie działa to przyczyną mogą być np....
Kolego "Voycek" nie ma takiego uszkodzenia!! Sprawdź pompę wody: czy nie jest uszkodzona, zatarta, zardzewiała, urwana turbinka, najlepiej ją rozebrać, układ (dwa węże zbiornik-filtr i odpływowy) można dokładnie sprawdzić tylko rozbierając to i czyszcząc (monetki, kamyczki, szpilki), przeczyścić wężyk hydrostatu. Po tych zabiegach pompa nie może pracować...
przyczyna sprawny turbina zatarcie panewka zatarcie łożysko
daewoo nubira pompa piła spalinowa odpala ostrzenie frezów
bateria parkside styki bateria niteo
Częstotliwość rezonansowa w pomieszczeniu – jak korektor wpływa na dźwięk, adaptacja akustyczna Waga elektroniczna – różne wyniki pomiarów: przyczyny, diagnostyka, marki, modele