Błąd wskazuje na problem ze Sondą Lambda. https://obrazki.elektroda.pl/3088319000_... Pozdrawiam
Hej, znalazłeś przyczynę szarpania, bo ja mam to samo.
Witam wszystkich mam malą sprawe a chodzi mi oto ,ze w golfie 1.9 td Dodano po 1 rok 92 przebieg 180tyś.
Orientujecie się, co może być przyczyną szarpania autem podczas postoju (zwłaszcza pod górę) na Drive z nogą na hamulcu? Stale wyczuwalne są delikatne szarpnięcia, a czasami aż zatrzęsie autem jakby chciało ruszyć. DP0, 2006r, Laguna 2, 1.9dci
kolego herbizet znalazłeś co było przyczyną szarpania mam u siebie to samo...
Witam. Proszę o info czy znalazłeś przyczynę szarpania, mam ten sam problem. Założony drugi nowy komplet sprzęgła sachsa a szarpie dalej. Dzięki
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
podany przez ciebie błąd możesz smiało zignorować. Z tego co piszesz drukarka wymaga wymiany rolek i separatorów. Trzeba ją dokładnie rozebrać na części, ocenić stan podzespołów i popatrzeć co jest przyczyną szarpania papieru. Jeśli nigdy nie naprawiałeś żadnej laserówki, to odradzam grzebanie w niej, chyba że masz dużo czasu i będziesz wiedział jak...
Zacznij od sprawdzenia swiec zaplonowych i kabli WN.
I co było przyczyną szarpania? Kosiarka naprawiona? A zawory kiedy były ostatnio regulowane?
Bardzo podobny efekt uzyskałem wyjeżdżając na rezerwie pod ostrą górkę - wtedy ewidentnie brakowało mu paliwa (2 kreski od dołu) tylko wtedy szarpał częściej A filtr paliwa i powietrza kiedy wymieniałeś? W starszym Dieslu warto wyczyścić bak, gały ci wyjdą jak zobaczysz co na dnie pływa.
Nowy zamiennik
Padające pompa paliwa była przyczyną szarpania, problem rozwiązany.
Jakie ma to znaczenie czy na szpilce czy na innej śrubie jest jeśli u masowanie jest dobre Myślę ,że to ma znaczenie i to właśnie muszę sprawdzić. (chodzi właśnie o te słowo DOBRE). Cytat od jednego kolegi który miał taki problem jak Ja cytuję : "Sukces!! samochód naprawiony! :D Przyczyna szarpania została odnaleziona, przewód masowy był przykręcony...
Znalazł ktoś przyczynę tego szarpania? Mam to samo w zakresie obrotów 1600 a 1800. Transit 2.2 TDCi 2008r.
Witam. Jestem na etapie poszukiwania przyczyny szarpania pralki LG F4J5VY4W. Wymienione zostały łożyska, ponieważ się uszkodziły. Pralka dostaje super szarpania podczas wirowania. Fruwa po całej łazience. Wymieniłem stopki na nowe oryginalne. Postanowiłem jeszcze raz rozebrać bęben i zauważyłem przy krzyżaku wbitą monetę, jak na zdjęciu. Czy mogło mieć...
Witam. Mogłbys sprawdzic takze cisnienie sprezania bo takze to moze byc przyczyna szarpania.
Cewki wszystkie w porządku, przyczyną szarpania okazało się lewe powietrze na połączeniu jednego z wężyków instalacji LPG z króćcem wkręconym w kolektor dolotowy. Wystarczyło założyć metalową opaskę za 2 zł i szarpanie ustało.
Witam. Problem Focusa rozwiązany. Przyczyną szarpania była pęknięta świeca natomiast przyczyną złych obrotów była przepustnica a dokładniej czujnik obrotów który jest przy przepustnicy. A ten odgłos strzałów w przepustnice to ECU wysterowuje regulator wolnych obrotów tak jak napisał andrzej 20001.
częstą przyczyną szarpania jest nadpalony styk (złamany) w programatorze
witam co było przyczyną szarpania bo mam taki sam problem w swoim golfie co trzeba wymienić?? pozdr
Przyczyna szarpania samochodu był przycinający wtrysk paliwa. Wymiana wtrysku na inny rozwiązała problem. Auto nie szarpie na żadnym paliwie.
EDIT ‼️‼️‼️‼️ Udało się zlokalizować przyczynę szarpania auta. W czasie szarpania prędkość koła prawy tył jest większa o 16km/h i wtedy auto szarpnie i odcina pedał gazu. Wymieniłem łożysko i czujnik lecz nie pomogło. Odłączenie czujnika tego koła również nie pomaga. Odłączenie pompy abs leczy wszystkie problemy auta. Bez pompy abs jeździ dobrze jak...
Jak zasterujesz świecami osobno to łatwiej odpali? Przyczyn szarpania szukałbym w EGR, pewnie wyczyszczony, ale być może ECU źle steruje.
Rozwiązałeś problem? Znalazłeś przyczynę szarpania?
Jakie mogą być w takim razie inne przyczyny szarpania i drgań gdy samochód ma ciężko?
Witam Przyczyna szarpania sa zużyte (spalone) tarczki koszy rewersu
Jeżeli jest to przyczyną szarpania podczas wypalania FAP czekam na info na PW
zgadza sie jest tak a czy to moze byc przyczyna szarpania i po co mi ten czujnik??
Sprawdź poduszki na których leży zespół napędowy - te od silnika i te pod skrzynią. Często przyczyną szarpania są właśnie te elementy - uszkodzone - zużyte.
mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął...
a przeplywomierz powietrza masz w porzadku???? to jest przyczyna szarpania zazwyczaj.jesli jest uszkodzony.
Wydaje mi się, że szarpanie przy zmianie biegów to raczej efekt uboczny głównej przyczyny szarpania przy dodawaniu gazu. W każdym bądź razie sprawdzę działanie tego włącznika.
Sprawdź sonde lambda bo często właśnie ona jest przyczyną szarpania,gaźnik wyregulowany?
Witam Wymień jeszcze kopułkę i palec przerywacza , możliwe że to było przyczyną szarpania. Odpięcie akumulatora nic nie zaszkodzi ale tez nic nie pomoże. Filtr paliwa też czasem może być przyczyna szarpania. Pozdrawiam Uno z 2002r. ! Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Szarpanie to dużo przyczyn, odczytać błędy
Przyczyną szarpania i pojawiania się tego błędu może być niesprawna pompa paliwa, która wytwarza za niskie ciśnienie. U mnie było podobnie: na gazie ok, a na benzynie szarpanie, dławienie i brak mocy. Po wymianie pompki wszystko wróciło do normy.
I po wielu analizach udało się dojść do tego że to dawkowanie paliwa w moim przypadku to normalna rzecz i przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej.
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
Ustawiłeś prąd silników na stepctickach ? to jest najprawdopodobniej przyczyna szarpania i braku płynnej pracy. Silniki masz z tego co widzę typowe do drukarek 3D, więc napięcie na potencjometrze na stepsticku ustaw na początek na około 0,5V i sprawdź co się będzie działo. Pozdr
mówił że koło zamachowe do wymiany To może je wymienicie ? Radziłbym też do jakiegoś innego mechanika pojechać , niekoniecznie na naprawę , ale na diagnozę co jest przyczyną szarpania na 1 biegu.
Witaj kolego ,czy udalo sie tobie juz zdiagnozowac problem? Ja posiadam 407 z tym samym silnikiem i jest to bardzo irytujace ,ze nawet mechanicy nie potrafia znalezc przyczyny "szarpania".
Znalazłeś już co było przyczyną szarpania samochodu. Jak będziesz coś wiedział to napisz o tym na forum.
No i co z tego, że zalejesz gęstszy olej do sprężynówek? Tam nie ma tłumienia hydraulicznego, cała idea opiera się na tarciu wywołanym uszczelniaczami, które muszą być tylko i wyłącznie oryginalnej produkcji Pneumant (ze względu na inną grubość wargi uszczelniającej). Olej służy tylko do tego, aby teleskopy nie stukały o dno goleni przy ostrzejszej...
Samochód normalnie jeździ ... ...Czy jego brak może być przyczyną szarpania i pulsowania obrotów?:D Zdecyduj się; normalnie jeździ, czy szarpie. Niektóre francuzy miały chyba czujnik niskiego ciśnienia we filtrze paliwa.
Może i tak,dam znać po wizycie u innego mechanika,czy źle umieszczona pompa byla przyczyna szarpania.
witam, mam pytanko do bardziej obeznanych kolegów, co może być przyczyną szarpania podczas jazdy niezależnie od biegu, wskazówka obrotomierza jakby niewiele ale falowała podczas tego szarpania, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??? z góry dzięki, pozdro
Co ma czujnik wału czy wałka do tych problemów? Wystarczy połączyć kropki. Śmierdzi benzyną, wzrosło spalanie, jest błąd sondy. To nie jest błąd od uszkodzonej sondy tylko błąd zbyt ubogiej mieszanki. Masz gdzieś dziurę w układzie dolotowym, uszkodzony MAF lub MAP i stąd ten problem. Daj ten opis błędu jaki pokazuje komputer. Można też popatrzeć w bloki...
Będę mógł dopiero jutro na to popatrzeć, a czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna??
Nie da się bo info o prędkości idzie po szynie , ewentualnie możesz wkręcić wkręta w szybkę. A odnośnie usterki to nie obrotomierz jest przyczyną szarpania tylko skutkiem. A przyczyna leży gdzie indziej
sprawdź sobie swiece i przewody ewentualnie cewkę bo jak masz wypadające zapłony to może być przyczyną szarpania
Witam, ja mam volvo z tym silnikiem i też pozbyłem się filtra gdyż to miała być przyczyna szarpania silnika ale to nie było to (ach ci mechanicy nasi) poczym wróciłem z powrotem do filtra, więc ja osobiście nie usuwałbym fap tylko doprowadził ten układ do ładu.
No i zagadka rozwiązana. Przyczyną szarpania był uszkodzony zawór recylkulacji spalin (EGR). Dziękuję wszystkim za pomoc, a w szczególności koledze "zmianowy" który uratował mój samochód przed wizytą w serwisie i portfel przed wydatkami :)
Silnik trój fazowy sterowany falownikiem zasilany linią trójfazową przy małych obrotach szarpie a czasami nawet dostaje lewych obrotów. Przy zwiększaniu obrotów tego nie da się zauważyć. Co może być tego przyczyną?
WITAM! Kolego sprawdź wiązkę zasilająca pompowtryski. często przyczyną szarpania jest brak kontaktu elektrycznego na kostkach. pozdrawiam
Udało się znaleźć przyczynę problemu z szarpaniem i wyskakującym błędem?? Mam podobny problem z moją Optimą, wymiana świec, cewek, oleju w skrzyni, bezpiecznika wysokiego napięcia nie pomogło.
Wiam, Udało ci sie namierzyc przyczyny szarpania ? W mojej astrze rowniez mam taki problem. Fitry oleje itp wymienione niedawno, komputer nie pokazal nic.
Witam!! Możesz mieć luzy na łączeniu szkrzyni biegów i wału napędowego lub wału z mostem na łącznikach gumowo metalowych najczęstrza przyczyna szarpania w mercedesie
Mialem kiedys voyagera 2.5tds 1996r.Jezdzilem ponad rok z podobnymi objawami zaden mechanik niewiedzial co jest nie tak .Az urwal sie lancuszek rozrzadu .I to jest przyczyna szarpania i nie rownych obrotow .zmien lancuch a bedzie jak nowy .Pozdrawiam.
Uszkodzony, jak nie triak w module (BTB 16- polecam sprawdzić, a najlepiej wymienić), to programator... Pozdrawiam.
Witam mam Hyundaia Santa fe 2007 rok 2.2 diesel mam identyczne objawy z tym szarpaniem przy spokojnej jeździe tak jak by się trochę przydlawil i po chwili odpuszcza i tak na okrągło podczas jazdy czy może ktoś znalazł przyczynę tego szarpania lub miał podobny objaw
Wymieniłem sprzęgło i szarpie przy ruszaniu. Jaka może być przyczyna? Sprzęgło Rymec kompletne.
Witam. Nie odpisywałem wcześniej, ponieważ chciałem sprawdzić samochód, czy usterka ustąpiła. Przyczyną szarpania silnika był nagar na zaworach. pozdrawiam
wiesz zepsuł mi się imobilajzer więc kazałem mu o zdjąć a fachowiec zaproponował mi że założy mi odcięcie zapłonu i założył włączam zabezpieczenie w samochodzie ale czy przyczyna szarpania i strzelania ale takiego pożądnego strzelania jest od wadliwego zabezpieczenia to niewiem szukam już przyczyny wszędzie
Luz wałka nie jest przyczyną szarpania. Najczęstszy błąd ludzi wymieniających sprzęgło, to nie oczyszczenie wielowypustu wałka sprzęgłowego, po którym tarcza musi przesuwać się bardzo swobodnie. Kolejnymi przyczynami mogą być: tarcza niskiej jakości, oraz zużyta powierzchnia robocza koła zamachowego. Tarcze niskiej jakości mają kiepskie okładziny i...
Przyczyn szarpania przy zmianie biegów morze być wiele .Olej ,filtr,akumulator ,ciśnienia,regulacja lok up,przegrzanie uszczelek tłoków .Napisz na których biegach ci szarpie
Witam! Zepsuty czy też uszkodzony potencjometr bedzie przyczyna szarpania skrzyni, ponieważ "ATS" czyli potencjometr jest wspólny dla silnika i skrzyni w tym przy padku. Proponuje sprawdzenie Interfejsem programem VAG Pozdrawiam!
Siedziałem pod samochodem i tak jak mówisz coś delikatnie świszcze... Jutro zajadę do ASO zapytam o te łączniki... Czy to też możne być przyczyną szarpania przy ruszaniu ?
Wszystko jasne. Przyczyną tego szarpania był czujnik położenia wału korbowego.
Sprawdź dokładnie przewody podciśnieniowe, lubią się przecierać. Pozdrawiam.
Witam Szukam przyczyny szarpania w rowerze z silnikiem spalinowym marki SACHS model A301, objawy występują na wolnych obrotach oraz podczas jazdy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Witam. Mam identyczny problem. Czy koledze udało się znaleźć przyczynę?
Przelewy i trójniki wymieniłem na nowe, może przeoczyłem jakiś pęknięty wężyk, gdzieś i łapie powietrze. Może to być przyczyna szarpania? Ja mam błąd P1590 nie P 1540. Pojeździłem dzisiaj autem i znowu mi wskoczył błąd P1590.
Witam znalazłem przyczynę szarpania. Otóż wtryskiwacze od gazu były zbyt blisko kolektora i część wiązki przewodów dotykamy do kolektora izolacja się utopila i dochodzilo do przebicia na 3 przewodach. Izolacja, koszula termokurczliwa i poprawa montażu listwy załatwily sprawę. Temat do zamknięcia dziękuję wszystkim za sugestie i chęć pomocy
grzebanie w mapie, szczególnie jak się nic o tym nie wie, nic kompletnie nie da. Przyczyna szarpania tkwi w osprzęcie a nie w programie czy sterowniku. Szarpanie powyżej pewnego poziomu obrotów świadczy o zbyt małej wydajności wtryskiwaczy, zbyt małej średnicy dysz, za małego ciśnienia itd. Do diagnozy przyczyny klucz sprzętowy niepotrzebny, a nawet...
Sprawdź zaworki w pompce paliwowej, bo prawdopodobnie to jest ich przyczyna.
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania. Wypadanie zapłonów może mieć albo przyczynę mechaniczną - niskie ciśnienie spowodowane zużyciem tłoka/cylindra, bądź nieszczelnością zaworów, albo elektryczną - niesprawność układu zapłonowego. A to że cieknie woda z tłumika to normalne - samochód eksploatowany na krótkich odcinkach.
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Tryb emeryta- żartobliwie tryb awaryjny kolega miał na myśli. oczywiście przyczyn szarpania może być kilka od sterowania dawki po uszkodzone podciśnienie. Kumaty- taki co na pałę nie diagnozuje bez oglądania auta i sprawdzenia źródeł potencjalnych usterek
Kolego któryś z czujników zasilanych tym napięciem 4.9v ma zwarcie nie koniecznie te które wskazuje komputer. Jak masz taką sytuację to poszukaj tego napięcia na innych czujnikach a najprościej odłączaj po kolei te które podejrzewasz i znajdź przyczynę szarpania .
witam przyczyną szarpania może być wina świec zapłonowych lub przewodów wysokiego napięcia a odnośnie instalacji gazowej to jeżeli jest to instalacja zwykła to wyczyścić parownik albo wymienić membrany bo przy sekwencji to wyregulować
Patrzyłem w nocy na te cewki i widać błyski na każdej z nich myślałem, że jest to przebicie ale elektryk mówi mi że one się poprostu jonizują, czy to jest normalne? czy może być to przyczyną szarpania i falowania obrotów?
Zadaniem mechanika jest naprawić a nie nakierowywać. Jeśli faktycznie przyczyną szarpania jest silnik to trza będzie przeprowadzić jego diagnostykę, by nie: wymieniać wszystkiego po kolei. Trochę dziwne jest, że szarpie tylko przy ruszaniu. Pozdrawiam.
Witam ponownie, Szarpanie po przekroczeniu 3000obr. raczej już ustało, ewentualnie jest mniej odczuwalne. Jednak jeśli idzie o szarpanie przy stałej prędkości, to niestety powróciło. Objawia się teraz przy obrotach rzędu 1800 - 2400 i jest niezależne od wrzuconego biegu. Po dodaniu gazu auto jedzie płynniej. Na LPG jest to strasznie uciążliwe, na benzynie...
No więc rozwiązany problem przyczyną odcinania paliwa był czujnik położenia wału rozrządu, i na komputerze wykazało jeszcze przepustnicę , okazało się , że brakowało jednego wężyka i łapało lewe powietrze , to było przyczyną szarpania !! Dzięki za komentarze ! Pozdrawiam .
Szkoda ,że nie napisałeś jaki masz gaźnik.Lewe powietrze sprawdza się w ten sposób,że zdejmuje się filtr powietrza i zatyka gardziel gaźnika-jeśli zgaśnie -nie ciągnie lewego powietrza,jeśli tylko spadną obroty tzn.,że ciągnie.Pod gaźnikiem jest elastyczna podstawa,może trzeba zdjąć i obejrzeć.
Sprawdź czy przewody świecące nie dotykają metalowych części silnika. Czasem przewody świecą (Wysokie napięcie robi swoje) a samochód i tak pracuje normalnie, może przyczyną szarpania nie są świecące przewody(skoro są nowe NGK), może przyczyny należy szukać gdzie indziej.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Witam! Przyczyną "szarpania" i"skoków obrotów" może być uszkodzony wtryskiwacz, który chwilami "leje" paliwo. W tym momencie silnik chodzi na 3 cylindrach i w niektórych samochodach pojawia się komunikat o usterce w układzie paliwowym. Proponowałbym sprawdzić wtryskiwacze. Pozdrawiam
Zdarza się, ze przyczyną szarpania jest funkcja cut-off lub jej określone ustawienie. Spróbuj w a-monie wyłączyć tą funkcje i zobacz co będzie się działo. Powodzenia !
Witam, Przyczyną szarpania w tym modelu na zimnym silniku mogą być nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Po prostu guma po kilku latach eksploatacji twardnieje i zimny silnik "łapie lewe powietrze". Naprawiałem auto z takimi objawami i po wymianie tych uszczelnień ta usterka ustąpiła. Sądząc...
Sprawdź też czujnik temperatury (od ECU). Jeżeli jest nieszczelny i dostaje wilgoci lub podlewany jest cieczą chłodzącą też mogą wystąpić takie efekty mimo że na miernik czujnik będzie dobry. To tylko sugestie bo na odległość trudno jednoznacznie podać przyczyną.
Miałem ten sam problem. silnik się dławił i spadała moc. okazało się, że nieszczczelny był przewód podciśnienia. Ale mam jeszcze jeden praoblem w audi a3 1.9 TDI z 98r. wskażnik poziomu paliwa raz pokazuje stan faktyczny stan paliwa, raz lata we wszystkie strony raz pokazuje, że zbiornik jest pusty. Jaka miże być tego przyczyna?
na komputerze pokazuje błąd mechaniczny zawór tcc, i prawdopodobieństwo uszkodzenia sprzęgła. Zawór tcc to najprawdopodobniej przyczyna szarpania na wstecznym (ale rzadko). Kupiłem na allegro sprzęgło (niby regenerowane), niestety nie było po nim widać aby tak było. Po złożeniu takie same objawy. Nie wiem już co myśleć Dodano po 3 a oba czujniki na...
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Ja tam dałem sobie spokój z testowaniem olejów na tym silniku. W instrukcji jest napisane żeby lać olej najlepszej jakości, ja bym nic nie zmieniał jeśli silnik Ci pracował elegancko. Muszę spuścić to paliwo i wrócę do oleju Organiki. Yamalube to olej raczej do motocykli. Koledzy chciałem się Was zapytać jak precyzyjnie udało wam sie wycentrować zębatke...
Witam ponownie. Dziś byłem na podmianie innego sterownika i bez żadnych ustawień nowego sterownika samochód przechodził bez żadnego problemu na gaz. Wyjechaliśmy na miasto z tym podmienionym sterownikiem. Gazownik był cały czas wpięty z laptopem i oglądał parametry podczas jazdy. Przęłączał na lpg chyba że 30 razy i za każdym razem przejście było płynne....
Dzień dobry. Czy udało się namierzyć przyczynę? Mam podobny objaw szarpania silnikiem przy obrotach około 1800. Pozdrawiam
Witam problem mam taki wymieniałem listwe prowadzącą łancuch i musiał wyciągnąc Vanos poskładałem wszystko jak powinno byc tak mi sie wydaje. ale zaczeła szarpac przy przyspieszaniu jak jest ciepły silnik na zimnym jest oki po podłączeniu do komputera wyswietliło mi usterke czujnik temp. powietrza. czy to jest przyczyna szarpania ?? czy moze Vanos??...
cewka szarpania szarpania honda accord przyczyna palić
hałasujące opony czujniki wabco przetwornica xenon działać
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Dekoder EV-1424 nie działa - diagnostyka i rozwiązania Find Firmware for Sharp TC Series Devices