Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Kolego przyczyną ewidentnie jest uszkodzenie alternatora to on daje informację do obrotomierza oraz spełnia swoją funkcję czyli ładuje Pozdrawiam
Przyczyną może być np. uszkodzenie alternatora albo instalacji elektrycznej. Należy to skontrolować.
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Napięcie na alternatorze 19,5 V. Uszkodzony bezpiecznik 110 A nie przekazuje napięcia na akumulator. Czy muszę zdjąć alternator, żeby wymienić regulator napięcia? A czemu bezpiecznik jest uszkodzony rozważyłeś? Przyczyna leży zapewne w uszkodzonym prostowniku alternatora, zakładanie że przy uszkodzonym prostowniku...
To w dużym stopniu zależy od stanu naładowania akumulatora. Chwilę po rozruchu ten prąd jest zwykle dużo większy, natomiast gdy poziom naładowania akumulatora wróci do normy, to wynosi ok 2A. Do tego dodaj sumę obciążeń na odbiornikach - światła ok. 10A, dmuchawa ustawiona na maximum podobnie, tylna szyba 2-3A, pompa paliwa ok. 5A, zapłon i sterowanie...
Odepnij przewód kontrolki od alternatora i podaj masę, czy wtedy zaświeca kontrolka. Albo na pin wzbudzenia podaj 12 wolt przez żarówkę 2-5 wat. Najczęściej przyczyną opisanego objawu jest uszkodzenie przewodu alternator-licznik. No chyba, że tam wzbudzenie idzie już z któregoś modułu, podaj rocznik , to zobaczę, czy mam jakiś schemat do niego.
Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V. Nowy akumulator, rozladowany do zera nadaje sie tylko na zlom. Zanim go jednak wymienisz, sprobuj naladowac powoli (niskim pradem). Powinien odzyskac napiecie, jesli nia spadla masa z plytek, choc nie odzyska pojemnosci. Pozwoli to znalezc przyczyne rozladownia (np. uszkodzenie alternatora)....
Przyczyn może być wiele; a) akumulator b) alternator (uszkodzenie)
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Przyczyna , to uszkodzony alternator ,regeneracja rozwiązała problem
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Nie znam tej elektryki, ale przypuszczam, że jest tam doprowadzony przewód wzbudzenia biegnący od tej żaróweczki do D+, jak to ma miejsce w większości pojazdów. Jeżeli ten przewód dotyka gdzieś masy, w czasie pracy alternatora, to to powoduje uszkodzenie diod.
We fiatach przyczyną uszkodzenia komputera może być np uszkodzenie wtryskiwacza,uszkodzenie regulatora , alternatora lub instalacja elektryczna.
Temat do zamknięcia przyczyną był uszkodzony alternator a nie rozrusznik. Podczas próby odpalania na linkę pasek kwiczał a auto nie odpalało. Samochód odpalił dopiero po odcięciu paska klinowego. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za próby pomocy.
Rok po założeniu nowego sprzęgła dwumasowego w sprinterze zaczęło coś piszczeć po wciśnięciu pedału. Okazało się, że rozsypało się łożysko wałeczkowe podpierające wałek sprzęgłowy. Rolki uszkodziły wałek sprzęgłowy, który współpracuje bezpośrednio z nimi. Uszkodzona końcówka wałka sprzęgłowego wygląda identycznie jak ośka alternatora na zdjęciu powyżej....
Przyczyny, które sprzyjają wybuchu. 1) Uszkodzenie alternatora samochodu czy prostownika, przy którym nie ma ograniczenia maksymalnego napięcia ładowania. Odbywa się intensywny rozpad wody na wodór i tlen - to grzmiąca mieszanka! Najmniejsza iskra - i wybuch. 2) Uszkodzenie systemu wentyłacji akumulatora - zanieczyszczone otwory w korkach, co przeszkadza...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Szary uszkodzenie płyty minusowej brązowy uszkodzenie płyty plusowej tj Rozpad warstwy czynnej na płytach. Przyczyna - nadmiernie rozładowany akumulator ładowany nadmiernym prądem przez alternator . Lub uszkodziłeś go swoją ładowarką , np zbyt długie ładowanie zbyt dużym prądem ... powinno być 1/10 pojemności akumulatora nie więcej niż 10-14 godzin....
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Witam, Mam problem - mianowicie po wykreceni, naprawie rozrusznika jest problem. Po odpaleniu świeci się kontrolka braku ładowania akumulatora. I moje pytanie, czy zanim wykrece alternator do naprawy - czy może być inna przyczyna niż uszkodzony alternator? Pozdrawiam!
witaj.Możliwe przyczyny to.Zawieszona szczotka,uszkodzony wirnik(brak obwodu) a najbardziej prawdopodobne uszkodzenie mostka prostowniczego w alternatorze np.zwarcie diody stąd ten pobór pradu.
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Częstą przyczyną żarzenia sią kontrolki ładowania jest uszkodzenie uzwojenia stojana. Ja zawsze tego typu awarie alternatora zaczynam usówać od wykluczenia, że jedno z 3 uzwojeń nie ma przebicia do masy. :)
Zapytałem dlatego, że też miałem taki sam problem. U mnie prąd był odrobinę wyższy 0.52A. Przyczyną uszkodzony alternator, zaznaczam u Ciebie nie będzie ten element. Prąd 20mA do 25mA to prąd prawidłowy na wyłączonym i zamkniętym aucie. Sprawdzone na trzech samochodach, a Twój myślę że tak samo. Zbiegły Ci się co najmniej dwie usterki, ten nieszczęsny...
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Oczywiście, że może. Proponuję wziąć miernik w rękę i sprawdzić napięcie ładowania alternatora. Napięcie poniżej 14 V wskazuje na jego nieprawidłową pracę. Częstą przyczyną jest uszkodzenie regulatora napięcia ładowania. Najprościej można to sprawdzić, podmieniając go na sprawny (nowy lub sprawdzony).
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Po tak licznych wypowiedziach zaczynam być skołowany. Ale przychodzi mo do głowy, że przyczyną może być uszkodzenie lub rozlutowanie diody zasilającej regulator (jednej z trzech małych). Tylko dlaczego usterka powtarza sie z innym alternatorem?
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Już nawet nie chce się pisać ile razy było. Użyj przycisku "szukaj" a dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Przyczyn jest tyle, ze można ksiązkę napisać: szczotki, regulator, bardzo częste uszkodzenie połączenie alternator - akumulator na śrubie rozrusznika. A o montowaniu takiego wielkiego akumulatora też tu znajdziesz co nieco.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Witam, Około 3 miesiące temu niespodziewanie rozładował mi się akumulator. Okazało się, że padł alternator i powodował zwarcie. Kupiłem drugi (bosha - używany, taki sam jak wcześniej ), było ok aż do dziś. Dokładnie ta sama sytuacja: akumulator rozładowany po kilku godzinach, w czasie ładowania alternator się grzeje. I tu mam pytanie: czy mam zwyczajnego...
Jeśli nie ma odpowiedniego napięcia to nie będzie pracowała pompa wspomagania. Przyczyny z jakimi się spotkałem w tego typu awariach to brudne zaśniedziałe połączenia prądowe i masowe, niesprawny akumulator, alternator, poślizg paska napędowego alternatora lub uszkodzenie koła napędowego na silniku ponieważ ma ono warstwę gumy na tym samym kole między...
Przyczyn może być wiele: -niewłaściwie podłączone radio -niegasnąca lampka w bagażniku -awaria alternatora -uszkodzenie alarmu Żeby to sprawdzić będziesz potrzebował amperomierz, który włączysz szeregowo z akumulatorem samochodu. Po podłączeniu amperomierza , możesz np. wyjmować po kolei bezpieczniki i patrzeć kiedy pobór prądu zmaleje lub odcinać odbiorniki...
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
Napisz najpierw jaki masz silnik samo TDI jeszcze nic nam nie mówi, czy altek jest ze sprzęgłem w kole pasowym jeśli założysz inny niż jest np. bez sprzęgła - efekt uszkodzenie napinacza paska. Więc najpierw rozbierz i zobacz jaka jest przyczyna, sprawdź szczotki, pierścienie, urwanie uzwojenia na wirniku spowodowałoby całkowity brak ładowania.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Stary był sprawdzony i stwierdzono uszkodzenie wirnika... aku odłączyłem po wyłączeniu silnika ( aż takim amatorem nie jestem:-)) natomiast prąd ładowania podaje 14V . Chciałem się dowiedzieć co dalej z tym zrobić? czy wymontować ten alternator i dać do pomiarów czy przyczyna leży w uszkodzonej instalacji. Z tego co wiem Punto nie grzeszy jakością instalacji....
Dzień dobry! Podałeś napięcie jakie jest w instalacji przu działajacym silniku (alternator i regulator napięcia właczone). Czy mógbys zmierzyc jednak prąd ładowania !!!! Łatwiej wtedy będzie wykluczyc uszkodzenie mostka prostowniczego alternatora jak tez układu prostującego w wzbudzeniu. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.
Witam, po odpaleniu samochodu nie działają mi długie oraz światła cofania. Wyskakuje error na klimie. Z deski odczytałem dwa kody usterek: VIS 36 1743430 gwiazdka tylko na włączonym silniku ACC 22 1880086 ciągle gwiazdka Podłączyłem również texe, tam odczytałem: -Napięcie zasilania- vis 36 - napięcie zasilania urządzenia sterującego jest zbyt wysokie....
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
Identyczne objawy miał teść przy golfie IV, przyczyną było uszkodzone sprzęgiełko na kole alternatora.
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Brałem pod uwagę, że ten ciekawy pojazd posiada taki system: Prawdopodobna przyczyna to uszkodzenie diod pomiarowych, które dają napięcie na reg. napięcia. Gdzie szukać ewentualnie tego układu w Ducato ? Nie zawracaj sobie tym głowy koledze się coś pomyliło to nie ten alternator ,tak jak koledzy wyżej piszą brak sygnału z alternatora czyli przerwa...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Witam Przyczyn takiego zachowania może być kilka.Sprawdź czy dobrze są dokręcone kable do alternatora.Może niechcąco zrobiłeś uszkodzenie mechaniczne części elektrycznej w alternatorze podczas wymiany łożysk.Sprawdź szczotki i regulator napięcia.A jeżeli to nie to albo zimny lut albo dioda wewnątrz alternatora.Najlepiej go rozbierz i zrób pomiary wszystkich...
Miałem bardzo podobny przypadek. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka "check" , po 3 minutach zgasł silnik i okazało się , że akumulator jest rozładowany. Przyczyna leżała w akumulatorze w którym w trakcie jazdy nastąpiło zwarcie jednej celi . W następstwie zwarcia w akumulatorze , nastąpiło przeciążenie alternatora, który uległ uszkodzeniu i spowodował...
myślę dokładnie jak kolega przyczyną jest zły stan kół pasowych co powoduje uszkodzenie paska i piski Dodano po 2 myślę dokładnie jak kolega przyczyną jest zły stan kół pasowych co powoduje uszkodzenie paska i piski.Podczas pisków polej wodą pasek jeśli ustąpi to oznacza trafną diagnozę.
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy wykazali chęć pomocy - a szczególne dla tych, którzy postawili trafną diagnozę :D A oto przyczyna: alternator był rzeczywiście uszkodzony i jego regeneracja była potrzebna. Jednakże oprócz tego nastąpiło przerwanie przewodu doprowadzającego zasilanie do alternatora, czego elektryk montujący alternator stwierdzić...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
Oprócz napięcia na grubym przewodzie, będzie napięcie po kluczyku na zacisku I ,lub o podobnym oznaczeniu(sprawdź to kontrolką nie miernikiem),na przewodzie o oznaczeniu L jest masa kontrolki ładowania.To że regulator uszkodziło ,mogą być różne przyczyny ,chociażby gorsza podróba .Uszkodzenie może jeszcze następować również ,gdyby robiła się przerwa,lub...
Problem dotyczy samochodu żuk A13B z 1978 r, wersja z alternatorem 9. diodowym. Kilka dni temu ruszyłem temat braku ładowania w tym aucie, amperomierz pokazywał tylko minus. Okazało się, że przyczyną nie jest brak ładowania, ale uszkodzenie amperomierza. Po założeniu osprzętu ładowania alternator i regulator mechaniczny okazało się, że auto nie chce...
Pomierzyłem pierścienie i w spoczynku nie wykazują zwarcia (oczywiście mogą zwierać przy obrotach). Mam jeszcze jedno pytanie :przy nieruchomym silniku nie świeci kontrolka ładowania - co jest tego przyczyną czy ponowne uszkodzenie regulatora? Pierwszy regulator ma zwarty tranzysor mocy w środku .Nowy chwile pracował i nie wykazuje tego zwarcia a mimo...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Prawdopodobną przyczyną może być,odwrócona polaryzacja podłączonego prostownika,użycie urządzenia rozruchowego lub nadmierne ładowanie alternatora Raczej odpada samochody nie są stare( kilku letnie) urządzenia rozruchowe nie używane jeśli aku słabe to od razu wymiana bez żadnego dzadowania. Także raczej na to bym nie stawiał ale sprawa dla mnie dziwna.
Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.
Przyczyn może jeszcze być przynajmniej kilka: zadziałanie immobilisera, uszkodzenie ECM (sterownik - "komputer"), uszkodzenie (zanieczyszczenie optyki) aparatu zapłonowego, zatkany filtr paliwa itd. Mam taki pojazd z przebiegiem 120kkm i ostatniej zimy wyjmowałem alternator (pod blokiem) bo autko nie chciało zapalać rankiem z braku energii w akumulatorze,...
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Ludzie gdyby przyczyna była tak błaha jak silniczek krokowy to bym nie zakladal tematu na elektrodzie i nie wstawiał wam logów.... W TYM AUCIE NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO NIE ISTNIEJE druga sprawa instalacja napewno nie jest zgnita i sterownik jest 100% sprawny. Zarówno diagnosci jak i zapisy z logów wykluczaja uszkodzenie sond i katalizatora... Skrzynka...
Proszę sprawdzić jakie jest napięcie ładowania ale prawdopodobna przyczyną będzie uszkodzony regulator napięcia alternatora (tudzież wytarte szczotki). Kontrolka świeci mocnym światłem czy się żarzy?Jeśli to drugie to też mogła któraś z diod prostowniczych ulec uszkodzeniu
Prawdopodobną przyczyną spalenia się rezystora było jego przeciążenie prądowe. Być może, że przyczyna jest w zdemontowanym alternatorze. Można to sprawdzić. Przy minimalnych zdolnościach manualnych, można samemu wymienić uszkodzony rezystor. W tych licznikach montowany był rezystor drutowy UR002 3W 1Kohm 5%.
Dowiedziałem się tez że w VW TDi często przyczyną takiej usterki była uszkodzona sprzęgło alternatora ? Tylko w jaki sposób to ma być uszkodzone (zacięte?) zeby wpływało na naprężenie paska ?(wydaje się być b. mocne).
UNC oznacza nienaprawialny przez mechanizmy korekcji błąd odczytu. Natomiast dopóki nie zweryfikuje się natury problemy (taką weryfikację dają np: wpisy w SMART o realokowanych sektorach) to nie mamy pewności, co jest przyczyną błędów odczytu. Tamten drugi nie nadaje się do porównania, bo jego fizyczne uszkodzenie jest potwierdzone. Tutaj jeszcze nie....
Witam. Problem z autkiem jak wyżej. Wymieniony niedawno alternator z uwagi na wzbudzanie się dopiero po wejściu na obroty i domniemane pobory prądu. Obecnie założony alternator z numerem 0 124 415 025, nie wzbudza się, generuje w sterowniku błąd P0621, kontrolka ładowania zapala się i gaśnie by po chwili świecić ciągle, Po zasymulowaniu obwodu, przez...
Objawy, które opisałeś 10 listopada wyglądają mi na uszkodzenie centralki elektrycznej (tej z bezpiecznikami). Natomiast grudniowa usterka, to brak ładowania - uszkodzony alternator. W alternatorach Magnetona często padają zestawy diód, ale równie słabe są pierścienie wirnika - szybko się ścierają.
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Cześć, raczej nie powinno tak być, po to jest regulator napięcia w alternatorze by utrzymać napięcie na stałym poziomie (w różnych modelach jest to od 13,5 do 14,5V). Akumulator jest tylko akumulatorem i niczemu nie może zapobiec, ma porostu pracować w określonych warunkach napięcia. Zmień elektryka samochodowego. PS. przyczyn może być kilka: uszkodzony...
Przyczyny: 1. Spalona kontrolka w desce (lub brak kontaktu na złączce deski). 2. Skorodowane przewody na śrubie rozrusznika - zbiegają się tam przewody od rozrusznika i alternatora. 3. Uszkodzony regulator napięcia. 4. Uszkodzenie wewnątrz alternatora. Usterki 1 - 3 usuniesz poprzez wymianę/podmianę. Przy 4 niestety czeka cię rozbieranie altka. Jak...
Witam dziękuje za podpowiedzi temat rozwiązany przyczyną ciężkiego palenia okazał się uszkodzony alternator który tak trzymał że rozrusznik nie miał siły porządnie zakręcić. Pozdrawiam
Jutro wpadne do tych majstrów i każe pokazać domniemaną przerwe w uzwojeniu. Uszkodzenie "spalenie" takiego typu uzwojenia rzadko objawia się przerwą. Najczęściej jest to zwarcie między zwojami lub do masy. I w alternatorach zdarza się dość często. To jednak nie oznacza że "śpec" mówi prawdę.
Co ci da jak wiązka uszkodzona. Alternator na 4 śruby
Proponuje wyciagnac alternator i dac do elektromechanika samochodowego bo na 99% masz uszkodzone diody w alternatorze.
Przyczyną objawu nie gaśnięcia silnika po wyłączeniu zapłonu może być uszkodzona dioda w alternatorze co za tym idzie zbyt małe ładowanie spowodowało rozładowani akumulatora dlatego rozrusznik nie działa. Gdyby to jeszcze prawda była... Uszkodzenie systemu wtryskowego, charakterystyczne jest to że silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu, tylko po kilku...
Posiadam Suzuki Maruti z silnikiem 800 z 1992 roku. Ostatnio aerometr (czy jak to się tam zwie) na akumulatorze z zielonego zrobił się biały. Na akumulatorze są oznaczenia: - zielony (naładowany) - czarny (rozładowany) - biały (uszkodzenie, zgłosić się do ASO) Na forum czytałem, że białe jest wtedy jak jest za mała gęstość elektrolitu w akumulatorze....
Witam. Sprawa wyglada nastepujaco: radio to pionek deh-p6300r, zestaw przedni gra pod wzmacniaczem Axton C500x4, o reszcie nie wspominam bo nie znaczenia w tym przypadku. Kable do wzmacniaczy to 35mm2, radio zasilane z instalacji fabrycznej. Sygnalowki Dietza i glosnikowe pociagniete przeciwna strona co zasilajace niestety przez odcinek ok 1m biegna...
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Jak się wymienia w ciemno, to takie są skutki. Co sprawdziłeś PRZED montażem nowego regulatora? Bo na razie usunąłeś, krótkotrwale, skutek, nie zajmując się przyczyną. Skoro uszkodził się drugi regulator, to przyczyna musi leżeć w alternatorze lub instalacji.
ja myślę że jeśli nic ci w aucie nie świruje to powinieneś zacząć od spawdzenia przewodów od altka w okolicy silnika (zwarcie D+ do B+) i potem tzn po znalezieniu przyczyny na wszelki wypadek sprawdzenie diod wzbudzenia ponieważ przy zwarciu D+ do B+ w momencie gdy altek zaczyna ładować przez diody wzb może popłynąć nadmierny dla tych diod prąd co może...
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
czesc mam problem niewiem co sie dzieje z moim alternatorem rano jak odpalam samochod swieca sie wszystkie kontrolki a gdy sprobuje drugi zaz zaswieca mi sie kontrolka abs ale szybko gasnie normalnie swieci sie do tad az nie zapale silnika natomiast kontrolka ladowania sie nie zaswieca i podczas jazdy z swiatlami po okolo 20 min swieca one slabo az...
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Witam ! Problem z falującymi obrotami na zimnym oraz problem z uruchomieniem zimnego silnika rozwiązany ! Odnośnie błędów: P1635 Obwód świec żarowych Jedna świeca spalona (3 cyl ta na wysokości czujnika ciśnienia na listwie CR) oraz Przewód zasilający świecę żarową na 4 cyl (ten przy rozrządzie) był zwarty do przewodu wysokiego ciśnienia idącego od...
Podobny przypadek miałem w Fiacie Uno 1.4. Po wyłączeniu kluczyka świeciła się kontrolka od ładowania. Przyczyna tkwiła w alternatorze, uszkodzona dioda prostownicza. Twój przypadek jest troszkę podobny. Spróbuj odłączyć alternator i sprawdzić czy kontrolki zgasną, przynajmniej ten element będziesz miał sprawdzony. Co do wyłącznika masy z zdalnym sterowaniem...
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla się nieco rozjaśnialy...
Zakłócenia pochodza od alternatora (co wcale nie oznacz że jest uszkodzony) ale przyczn przenikania do zestawu audio może być kilka najczesciej przez tzw petle masy, położenie przewodów sygnałowych (czincz) blisko innych przewodów instalacji często przyczyną jest też uszkodzenie sprzętu. Sprawdz czy po odłączeniu jednej pary czinczy (przy wzmacniaczu)...
uszkodzenie stojan przyczyna uszkodzenie głowica przyczyna przyczyna uszkodzenie magnes
podsłuch telefon analogowy piecyk wybrać czujnik biegu wstecznego
sharp lodówka lampy miniaturowe
Sprawdzanie sprawności pedału Janome, Brother – test reostatu, triaka, PWM w maszynie do szycia Ford EcoSport 1.5 TDCi – brak rozruchu po wymianie kółka wału korbowego, czujnik CKP, rozrząd