Koniecznie. Jak najdłużej i jak najgłębszą. Próżnia m.in. pozwala wilgoci na odparowanie z układu... Jeśli wpuścisz czynnik bez próżni, to zmienisz właściwości czynnika (zmieszasz go z powietrzem) i całość będzie działać niepoprawnie.
Przecież opisałem, od czego zacząć, tylko potrzebne są narzędzia, materiały i trochę wiedzy. Bez zrobienia próżni w układzie nic z tego nie będzie. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Nie chce mi się bawić w "pogromce mitów", ale idę o duży zakład że do sprawnej klimy wlewam powiedzmy 100 ml wody, oczywiście następnie robię próżnię i układ będzie działał tak jak poprzednio. W końcu tę próżnię po coś się robi.
Czytamy ze zrozumieniem. Nie napisałem że układ będe czyścił wodorem z azotem tylko go osuszał po wykonaniu próżni... Coś kolego pomieszałeś. Próżnia osusza się układ, ponieważ próżnia wygotowuje wodę z układu. Jeśli po próżni do układu wpuścisz azot, wodór czy inny gaz wymieszasz go z czynnikiem chłodniczym, lub będziesz musiał robić próżnie ponownie....
W suszarce "nabicie gazu" nie jest takie proste bo fabryczna rurka napełniający jest po stronie tłoczącej. Trzeba wstawić trójnik po stronie ssącej, znaleźć miejsce nie szczelności (połączenie rurki miedzianej z aluminiową). Połączyć je złączką skręcaną lub lockringiem, zrobić próżnię w układzie, napełnić gazem, sprawdzić szczelność a wreszcie ustalić...
Może popełniasz jakiś błąd w procedurach, np po próżni odłączasz węże od zaworów serwisowych. Próżnia wewnątrz układu potrafi otworzyć wentyl i zassać powietrze. Zmierz dochlodzenie, czyli od temperatury wynikającej z ciśnienia skraplania odejmnij temperaturę rury cieczowej. Wysokie dochlodzenie świadczy o przepełnieniu układu lub o obecności gazów...
Kolega się chyba w ogóle na niczym nie zna, skoro pyta tak infantylnie. Chyba widać już na pierwszy rzut oka, co musi być żeby była "produkcja" próżni - silnik z włącznikiem i pompa ze zbiorniczkiem oleju i manometrem. Baniak można sobie darować.
Witam. Koledzy jakieś sugestie odnośnie tych fotek skraplaczy jak według was by się to sprawdziło . I jeszcze jedno co daje nam próżnia w układzie solara .
Witam Jak jest bez czynika to uklad zamykamy, sprawdzamy szczelność ,otwieramy zawory wszystkie (elektromagnesy w skraplaczu jak są ),próżnia- w zależności czy układ był otwarty ( osuszacz)? iloś czynika na etykiecie ? Napełnienie
Najlepiej wymienić olej plus długa próżnia tak wysuszysz układ koniecznie wymień filtr.
cząsteczek oleju. Rozumiem, dziękuje za wyjaśnienie. A apropo oleju, to podczas robienia próżni układu , w wziewniku może pokazać się olej ? ( przy odkręconych obu zaworkach, tych na klucz imbusowy)
Przyczyną może być woda w (słaba próżnia) układzie freonu lub zamrażanie chodniczki nawiewu.
Mam pytanie skierowane do osób, które robiły próżnię w układzie za pomocą agregatu z lodówki. Jaką udało wam się osiągnąć wartość podciśnienia w ten sposób? U mnie to zawsze nie więcej niż 25 inHg. Dotarł ktoś do końca skali podciśnienia na manometrze?
Dostać się do parownika trzeba, tzn. wydłubać piankę na początek. Potem już tylko podnieść ciśnienie w układzie do 10-15 barów i szukać. Metod jest wiele, możesz nawet płynem do naczyń. Potem albo uszczelnić albo nawet wymienić parownik w razie potrzeby. Na koniec pozostanie Ci osuszenie układu - próżnia i napełnienie.
Jedyna ! Dla sprawdzenia ,podłączamy manometry przez "wampirka" wczepionego do króćca do napełniania układu, robimy próżnię. w tym odcinku przy pomocy pompy, zamykamy zawór na niskim i otwieramy "wampirka" przebijając nim rurkę napełniającą układ , otwieramy zawór wampirka i widzimy czy jest czynnik w układzie, jeśli tak to uruchamiamy sprężarkę i obserwujemy...
OK, może podejdźmy do tematu inaczej... Jak wygląda serwis klimatyzacji? 1. Chłopaki wyciągają z instalacji cały czynnik i olej 2. Tworzona jest próżnia w układzie - ma za zadanie OSUSZYĆ klimatyzację (wyeliminować wilgoć) gdzieś po drodze jest możliwa wymiana osuszacza (ponoć max pół godziny od rozpakowania trzeba potraktować układ próżnią, inaczej...
Ta bańka to separator cieczy. Gdy parownik nie odbiera wystarczającej ilości ciepła potrzebnej do całkowitego odparowania i przegrzania czynnika separator oddziela ciecz od pary by sprężarka nie zassała cieczy. Oblodznie separatora może świadczyć o przepełnieniu czynnikiem. Pozostałe objawy wskazują na wilgoć w układzie. Nowy odwadniacz, kontrola szczelności...
Konstruuję stanowisko pompowe złożone z dwustopniowej łopatkowej pompy próżni wstępnej i trzystopniowej pompy dyfuzyjnej z odrzutnikiem par chłodzonym chillerem. Jako że przestrzeń wysokiej próżni będzie wstępnie odpompowywana pompą próżni wstępnej do ok. 1 Pa przed włączeniem pompy dyfuzyjnej, przydałoby się ograniczyć możliwość wnikania par oleju...
ile oleju było w nowej sprężarce? ile w starej ? przy serwisie był dodawany olej ? Ile czasu robiona jest próżnia ? układ był wcześniej rozpinany?
Czynnika powinno być 600 ±50 gram a oleju w sprężarce 200 ml , tak pisze na naklejce na samochodzie. Czy przy robieniu próżni w układzie wyciąga się też cały olej ze sprężarki, bo mechanik powiedział , że tylko część?
Podczas robienia próżni w układzie pojawił się olej w wzierniku. Domyślam się że jest to olej ze sprężarki. Pytanie tylko czy to normalne i jak go z powrotem do niej wtłoczyć?
Przemiana fazowa to również parowanie. Np. ciepło parowania wody to ponad 2000kJ/kg. Ta metoda chłodzenia jest bardzo skuteczna i działa w próżni.
Witam. Mam taki sam problem, zero czynnika w układzie, próżnia zrobiona i trzyma na "-1". Przy odkręcaniu zaworów powinno słychać, jak czynnik idzie do rurek, prawda?
Znalazłem: "... ze względu na potrzebę osuszenia układu (podciśnienie osusza). Czyli min 30 minut musi pracować.
Niebieski gaz, czerwony ciecz. Nie wolno napełniać układu pracującego cieczą na stronę ssania bo uszkodzisz spreżarkę! Najlepiej wyciągnąć próżnię i napełnic na stronie tłocznej odpowiednią ilością cieczy.
Zasada jest jedna vacum robi się po to aby z układy wyciągnąć resztki gazu , powietrza i wilgoci , zalecany czas robienia próżni pompą 2 stopniową to około 25min, co do szczelnośći układu to vacum może służyć do pokazania na manometrze czy takowa szczelnośc jest ale to różnie z tym bywa. Test szczelnośći prawidłowy jest wykonywany azotem. A co do nabijania...
W celu ponownego uruchomienia planuję przedmuchać układ azotem, zrobić próbę ciśnieniową, wykonać kilka razy próżnię i dopiero wtedy wpuścić do układu czynnik. Zrób próżnie (usuniesz powietrze i wilgoć). Potem próba ciśnieniowa (sprawdzisz szczelność) Potem znów próżnia (osuszysz układ) Wypuszczaj czynnik.
Po połączeniu rurek,trzeba odpompować powietrze,. Innymi słowy zrobić próżnię i nabić od nowa cały układ. Dobic można,ale nie wiadomo ile. W gazie jest olej,przy nabijaniu powinni uzupełnić.
Jeśli faktycznie przeładowałeś ilość czynnika i osiągasz takie ciśnienie, to ewidentnie blokuje się gdzieś układ.. na początku wymieniłbym osuszacz i zrobił porządną próżnie. Możliwe, że dostała się gdzieś wilgoć lub olej i robi korek w układzie.
W dalszym ciągu jestem przekonany o blokadzie układu chłodniczego. Polega to natym m.in., że praca lodówki jest ciągła, bez wyłączania. Słychać jest najczęściej bulgotanie (nie dotyczy to starszych lodówek na R-12). Zamrażarka wówczas normalnie mrozi, a w chłodziarce jest albo za ciepło albo temperatura jest wręcz minusowa. Nie mogę zagwarantować Ci...
Jakiekolwiek lepienie tej rurki nic Ci nie pomoże skoro czynnik chłodniczy już dawno uciekł. Lepiej zawieź sprzęt do chłodziarza. Utnie rurkę, wlutuje nową. Wlutuje zawór serwisowy. Próżnią osuszy układ i wpuści nowy czynnik. Lepienie czymkolwiek ma taki sens że trochu się pobawisz i zabijesz czas - nic więcej
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Może to być uszkodzona (lub utraciła sprężystość) jedna ze sprężyn zawieszenia sprężarki. Czy takie kompresory się naprawia? Producenci nie zapewniają żadnych części zamiennych do sprężarek hermetycznych (nie przewidują ich remontów), co wcale nie oznacza, że się nie da. Tylko, czy się to opłaca? Jak należałoby to przeprowadzić? Opiszę w skrócie. 1....
Bez próżni w układzie nigdy nie uzyskasz optymalnej pracy klimatyzacji. Zaproś osobę z pompą i manometrami.
(at)filipowskikar Raczej odeśpij na wage tą robotę, skoro nie masz o niej zielonego pojęcia :cry: . W przypadku nieszczelności należy odessać resztę czynnika, ustalić miejsce wycieku i go zlikwidować. Przed napelnianiem nowym czynnikiem nalezy przeprowadzić próbę szczelności, wytworzyć próżnie w układzie specjalną pompą i napełnić układ nowym czynnikiem...
A teraz co masz w układzie? Próżnię, czy czynnik?
Kto to dzisiaj sprawdza próżnią,czy układ jest szczelny.Jak będzie nieszczelność na łączeniu to i nawet po godzinie próżni nic nie pokaże.Azot w układ i pokaże gdzie ucieka.Zresztą pisałaś że w układzie był barwnik wiec tez nawet bez lampy UV,wprawione oko wychwyci gdzie jest nieszczelność.
jak ugryźć temat w kwestii napełniania. Najpierw musisz ugryźć temat zrobienia próżni w układzie.
Dostałem odczynnik R290 próżnia w układzie zrobiona jak zrobić w B5 żeby włączyło kompresor nie chce mi bez załączonego pobrać więcej odczynnika jak 40g
Wydaje mi się że nie działa prawidłowo ze względu braku wykonania próżni w układzie chłodniczym :)
Vacum masz żeby próżnie zrobić?
A co się stało z nieszczelnościa? Jakiego producenta to chłodziarka? Na dobry poczatek podłącz pompę próżniową do układu stwórz w układzie próżnię- poczekaj 24 godziny i zobacz co Pompa ma do powiedzenia nt próżni w układzie po tym czasie? Może wystarczy spojrzenie na to co pokazuja manometry zeby ją zezłomowac? Te sprzęty tak maja - jedna dziura w...
Przecież i tak sam nabijać nie będziesz bo po takiej ingerencji w układ zrobienie próżni jest konieczne, więc żadne zestawy do domowego nabijania to nie jest dobry pomysł. W takim razie po co pytasz ile czynnika i oleju ?? Wskazanie czujnika można ocenić na diagnostyce i porównując z manometrami LP/HP na stacji, więc znowu nie ma co samemu zmieniać...
A nabijarka tworząc przez 20min próżnię w układzie elegancko wyssie Ci ten olej do zera :)
No dobra udało się dojść co i jak. 1) słaba próżnia = wilgoć w układzie = randomowe zamarzanie różnych rzeczy. pomogło zakup testo do pomiaru próżni i 9 godzin robienia próżni :) 2) awaria zaworu rewersyjnego - wymiana. Sprzęt śmiga :)
Witam. Pompa paliwa i regulator ciśnienia paliwa utrzymują stałe ciśnienie na wtryskiwaczach. Ciśnienie w układzie (odłączona próżnia): 4.0 bara Ciśnienie w układzie (podłączona próżnia): 3.5 bara To samo w tabelce. http://obrazki.elektroda.pl/7623261400_1...
Po co lutować skoro są zawory wkręcane które robią dziurkę i po zamknięciu szczelnie zamykają, druga sprawa po co próżnia skoro układ jest pusty od 6 lat, manometry m od klimy samochodowej a poza tym są przecież gotowe zestawy do napełniania, chciałem spróbować, są przecież filmy i porady jak to zrobić myślałem że można samemu coś podziałać. Edit: Jak...
Jakby nie było próżni to by ci układ nie działał .
W grubej. A jak zrobisz próżnię i nabijesz układ?
Osuszacz STALCO perfekt DP120l Jak ww modelu wtłoczyć 300gr R290 ? Bo po wyciągnięciu próżni i napełnianiu cieczą ciekłą stroną układ w pewnym momencie nie przyjmuje już gazu .
Temat został zakończony w następujący sposób: Nieszczelny okazał się fragment układu ( rurki ) odpowiadający za ogrzewanie uszczelki drzwi, w jego miejsce wlutowałem kawałek rurki Cu φ 6mm, oczywiście lutowanie spoiwem z dodatkiem srebra. Na rurce załadowczej zostawiłem zaworek schradera. Zrobiłem próżnię w układzie i napełniłem układ 10-ma barami...
Upewnij się, że rozróżniasz moc chłodniczą od mocy elektrycznej urządzenia. Poszukaj firmy z montażem, próżnia w układzie chłodniczym przed uruchomieniem jest ważna.
Żaden fachowiec nie sprawdza szczelności przez kilka minut. Ale skoro uważasz, że przy sprawdzaniu szczelności próżnią olej nie wyleci z układu no to... Powodzenia przy takiej pracy życzę.
Wiesz, że zadawane pytania nie przystają do podjętego zadania? To jak byś wskoczył w krzesło pierwszego pilota i roglądając się dookoła pytał wszystkich jak tym się lata? Jestem pewien, że gdybyś przeczytał choć by ten wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... to pytania były by znacznie bardziej sensowne. Co do oleju...
Pozostaje jeszcze kwestia czy trzeba przed nabiciem w jakiś sposób odessać powietrze które znajduje się w układzie? Bez zrobienia próżni( odessania powietrza i wilgoci) w układzie zapomnij o jakimkolwiek napełnianiu. Tym bardziej, że R600a jest palny. Próżnię można "zrobić" wykorzystując sprężarkę od innej lodówki/chłodziarki. Potrzebny do tego będzie...
Odkręcasz zawory imbusowe tak jakby układ miał pracować robisz próżnię conajmniej 30 min następnie napełniacz całą instalacje czynnikiem chłodniczym.
Witaj prawdopodobnie nastąpiła blokada układu chłodzenia w chłodziarce co powoduje narastanie szronu,pozostaje wezwanie serwisu celem przeczyszczenia układu, wykonania głębokiej próżni i napełnienia układu gazem chłodniczym, sam nic nie zrobisz pozdrawiam
A ile czynnika zostało zaaplikowane? Przed montażem oczywiście układ przepłukałeś? Nie wiem czy wiesz, ale jeżeli układ jest "otwarty" (np. zdemontowałeś chłodnicę) przez dłużej niż 0,5h, to należy bezwzględnie układ przepłukać specjałami Porządna próżnia w zupełności wystarczy...
Witam. Ciśnienie z kompresora jej nie zaszkodzi. Kompresory dają zwykle do 8 bar, a w układzie chłodniczym występują dużo wyższe ciśnienia. Natomiast należy się bardziej martwić, aby do układu razem z powietrzem nie wpuścić wilgoci, oraz innych zanieczyszczeń. Po za tym przed napełnieniem czynnikiem, i tak trzeba wymienić filtr-odwadniacz, oraz odpompować...
oczywiście, ze nie zrobisz taką pompą próżni na tym poziomie co dwustopniowe pompy serwisowe stosowane przez "zawodowców" (koszt pompy ok 500-1000 zł. Ale pompa z lodówki puszczona na 2 -3 h (pamięcać o chłodzeniu!!!!) da całkiem niezłą próżnię i układ będzie chodził praktycznie bez strat na sprawności (resztki wilgoci pozostałe w układzie są do pominięcia)
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Tylko pytanie jest takie - skąd wiedzieć ile oleju jest dokładnie w tej chwili w układzie? Dodaj zbyt dużo oleju do układu to później klima nie będzie działała a całego oleju z układu nie odzyskasz nigdy więc nigdy nie wiadomo ile do końca trzeba dolać. Zawsze przy wycieku coś tam oleju ubędzie. Ziempiotr, możesz napisać jak to zrobiłeś. Rozumiem że...
Generalnie pomysł dobry, a dostawcę gazu znajdziesz w google. Muszę Cię jednak zaskoczyć: Musisz wytworzyć próżnię w układzie, by móc napełnić układ gazem. Do tej czynności potrzebna jest stacja, która nie jest tania, a to może być przeszkodą w Twoim wieku.
Witam. Mam prośbę. Czy mógłby mi ktoś merytorycznie wytłumaczyć na czym polega problem spadku próżni w trakcie jej wykonywania? Pompa próżniowa w pierwszych minutach osiąga wartość -1bar po ok 5min zaczyna spadać np do 0.97 pomiar wykonywany na oprawie Testo. Dla wyeliminowania wpływu osprzętu zmieniałem zawór serwisowy węże a także skróciłem połączenie...
Jest jedna sprężarka wiec układy są połączone a o rozdziale czynnika pomiędzy jednostkami wewnętrznymi decydują właśnie owe zaworki(a właściwie elektronika nimi startująca). Żeby wymienić którykolwiek należy ściągnąć czynnik, naprawić zawór, zrobić w układzie próżnię i ponownie napełnić.
ale stosowałeś może jakiś filtr, by olej z kompresora nie cofał się do próżni? Tak w ogóle o co ci chodzi? Jak się ma cofać olej "do próżni" ??? Przecież aby zrobić jakąś tam "cienką" próżnię w układzie chłodniczym musi podłączyć się do strony ssącej kompresora. Jak więc ole ma się cofnąć??? Przecież sprężarka kompresora zasysa a nie tłoczy. Wystarczy...
Próżnia raczej nie wyssie oleju. Ściągając czynnik zapewne zadziałało zabezpieczenie minimalny czas pracy sprężarki minimum xxx. Podczas odessania mógł wyemigrować olej do parownika. Czyli napełnić olejem do stanu minimalnego uruchamiać. Wracając do suszenia układu zalecam próżnia potem azot jaki masz taki dobry znów próżnia azot itd. Samo trzymanie...
Obok tego (2UT) masz cewke , a ona gdzieś jest podłączona , wyżej jaki układ (nazwa) ... * tam w próżni nic nie wisi * plyty HuaQin nie są popularne , więc jest problem Ale spojrzyj pod [url=https://vinafix.com/tags/huaqin/]Li...
Trzeba odessać czynnik, wytworzyć próżnię w układzie i napełnić R422 (frakcją cieczową) w ilości porównywalnej z oryginalnym napełnieniem R22, ale czy sprawa jest warta zachodu jeśli to stary sprzęt musisz ocenić sam. Może przyczyna braku chłodzenia jest zgoła inna.
Tak wygląda manometr po stronie niskiego ciśnienia do "napełniania" czynników chłodniczych. Ponadto po usunięciu nieszczelności np. przez lutowanie układ należy osuszyć, wytworzyć próżnię w układzie a dopiero potem napełniać.To w wielkim skrócie. Najlepiej gdy wykonuje to odpowiedni serwis posiadający uprawienia do prac z freonami, narzędzia i odpowiednie...
No właśnie nie istnieje próżnia doskonała. Próżnia może być bardziej próżniowa np w przestrzeniach międzygalaktycznych niż w układzie słonecznym. Próżnia też fluktuuje, czyli gorąca zupa. Tylko nie wiem na czym polega problem z prędkością C.
jaki czynnik ma ta lodóweczka? może gość z serwisu za krótko wyciągał próżnię i w układzie jest za dużo wilgoci?
Wieksza różnica temperatur to większa wydajność. Ale znów spada wydajność energetyczna urządzenia. Powstaje problem z rozmrażaniem regału itp. Chłodnictwo ma już ponad 100 lat a Ty szukasz nie wiadomo czego. Tak można zrobić próżnie i cofnąć gaz do niej.
Wzór "całka z B·dl = µI + (pochodna po czasie)" nie jest poprawny - on daje poprawny wynik, jeśli µ (względna przenikalność magnetyczna materiału) jest stałe wzdłuż drogi całkowania, i tylko w układzie jednostek, w którym B = µ·H, czyli np. CGS, bo w SI jest B = µ·µ0·H. Jeśli µ zależy od miejsca, to powinna być całka z H·dl, albo (B/µ)·dl, a po drugiej...
Na tym właśnie polega problem, że każdy tu jest debeściakiem i robi rzeczy że hoho, ale zapytaj jak, to głowa w piasek i głupie wymówki. Jak zrobić próżnię w klimie to wiem, są do tego specjalne porty, zaworki itd, ale jak w układzie chłodzenia wytworzyć próżnię (to akurat łatwe), zatrzymać ją (to już trudniejsze), a następnie aby ta próżnia zassała...
W rzeczywistości trioda z pogorszoną próżnią do 10E-4 Tr pracuje już bardzo niezadowalająco. Aby usunąć powietrze należy stosować pompy. Najtańszym rozwiązaniem jest stosowanie zestawu pomp: obrotowej i dyfuzyjnej: http://tubedevices.com/alek/pwl/zp2006/z... Bez trudu można w takim zestawie uzyskać próżnię 10E-6Tr, z wymrażarką zaś znacznie lepszą....
Zatem, tak czy owak, mimo przerwy w postaci dielektryka, przez kondensator płynie prąd i przekazywana jest energia. Nawet dielektryk nie jest potrzebny. Wystarczy próżnia.
Układ płuczesz przed złożeniem wszystkiego. Jak masz rozebrane. Są specjalne środki do tego. Następnie podłączasz wszystko sprawdzasz szczelność układu. Następnie podłączasz maszynę i robisz próżnie 2 godziny i nabijsz układ. Dajesz mu pochodzić tak ok 30 min i robisz odzysk czynnika próżnia godzina i napełnianie czynnika. Potem już powinno być ok
tyle to tez wiem ale chodziło mo o to czy mozna w jakiś inny sposób odessać próżnie z układu domowym sposobem np. za pomocą innej sprężarki jak również wymieniać sprężarki, czy filtry bez stacji napełniającej czy sa jakieś sposoby? z tego co wiem to niektóry jakos sobie radza z góry dzieki pozdr.
zdaje sie ma nieszczelny układ i powoli ulatnia sie freon trzeba otwozyć układ wstawić zaworek wymienic filtr poszukać dziury jesli będzie widoczna zrobić próżnie wpakowac czynnik chłodniczy skasować klienta :)
Jeśli chodzi o wykrywanie nieszczelności, to mając próżniomierz w układzie i polewając podejrzane o nieszczelność miejsca można obserwować jego wskazania. To jest podstawą tej metody. Zazwyczaj jest tak, że przy małej nieszczelności próżnia się najpierw poprawia- aceton "zakleja" dziurę, a potem gwałtownie próżnia pogarsza się- gdy aceton już się dostanie...
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
Nawet gdyby było dużo miejsca w komorze silnika to nie dało by rady wymienic łozyska bez sciagniecia freonu.po pierwsze przewody aluminiowe i gumowe sa tak sztywne ze nie dało by rady nic zrobic a po drubie rozbierajac kompresor konieczne jest rozszczelnienie układu aby sie do niego dostac.pamietaj po wymianie łozyska zeby ktos uprawniony prawidłowo...
Tu nie trzeba żadnego linka żeby zrobić małą pompę próżniową, z jednej strony zasysa powietrze kompresor a z drugiej pompuje:) Wystarczy że pod rurkę która zasysa powietrze podłączysz redukcje i w przypadku gdy będziesz potrzebował np.oczyścić klimę w aucie będzie jak znalazł. Najpierw musisz zrobić próżnię w układzie a do tego posłuży ci Twój kompresor....
po za tym samemu można wszystko dobrze podłączyć ale wątpię żeby ktoś kto nie zajmuje się montażem klimatyzacji na co dzień posiadał pompę próżniową, którą wykonamy próżnie przed zagazowaniem układu.
Jeśli warsztat nie radzi sobie ze zlokalizowaniem nieszczelności(którego istnienia nie potwierdza żadna informacja zawarta w temacie) to trzeba pojechać do innego. Szkoda mi czasu i pieniędzy na jeżdżenie miedzy warsztatami, które metodą prób i błędów wymienią cały układ klimatyzacji. Jeśli bym wybrał taką drogę to nie zakładał by tu tematu i brał...
Dziękuję za krytyczną uwagę, a o azotowaniu nie wiedziałem. Natomiast "odpuść tej biednej lodówce" puszczam mimo uszu. Ja tak łatwo nie rezygnuję, zwłaszcza jak się czegoś uczę. Natomiast chętnie usłyszę konkrety: - jaki sprzęt potrzebuję do azotowania i co to daje? - czemu wymienia się skraplacz po otwarciu układu? - jak doskonała musi być próżnia...
Nie ze jestem mądrzejszy tylko myślałem ze jak próżnia się utrzymuje to układ szczelny, tak ze mogę zapytać jak sprawdzić szczelność układu jest inna metoda jak podciśnienie ?
Witam, Tak jak w temacie -czynnik odzyskany 320 -zrobiona próżnia 10min ( szczelny) - układ napełniony Sprężarka załącza się, wentylatory sie włączają i brak chłodzenia Będę wdzięczny za podpowiedzi
Z tym termostatem to dobrze kombinujesz i to koniec dobrych wiadomości bo ubyło czynnika w układzie czego wynikiem są rewelacyjnie niskie temperatury w zamrażarce i chłód nie dociera do komory chłodziarki by obniżyć temperaturę by zadziałał termostat. Szukaj miejsca ucieczki czynnika, być może jest w rurce ogrzewającej ramę okna zamrażalnika więc należy...
Problem jest banalny , lecz na jego usunięcie potrzeba trochę czasu. Należy podłączyć pompę ( dwustopniową ) i uzyskać próżnię . Następnie podłączyć butle z Azotem i napełnić układ do ciśnienia około 10 barów . Ponownie uzyskać próżnię i po problemie . Wymiana odwadniaczy nic nie da . Głębokość próżni - to ciśnienie w układzie przy którym woda wrze...
Witam. Posiadam jednostkę Rotenso Ukura U70Xi 7kW z czynnikiem R32 (1,6kg). Zauważyłem iż po sezonie zimowym, jednostka wewnętrzna przestała chłodzić wystarczająco. W poprzednim sezonie wszystko działało. Zmierzyłem manometrem ciśnienie na chłodzeniu i było niespełna 1,5 bara. Ściągnąłem resztę czynnika do skraplacza poprzez zakręcenie zaworu tłocznego,...
przede wszystkim jeżeli nie ma czynnika to powinno się sprawdzić szczelność układu ale nie metodą próżni jak to uczyniono tylko napełniając układ azotem, spadek ciśnienia azotu wskazuje na nieszczelność, próba przez próżnię nie ma sensu bo przy niewielkiej nieszczelności (a taka może być u Ciebie skoro miesiąc chłodziło) spadek podciśnienia może nie...
Witam ponownie, Mam jeszcze pytanie bo brak czasu aby zająć się ta nieszczesna klimatyzacja. Mam wydruk z maszyny Magnetti Marelli czy wyniki z próżni mogą przedstawić że układ jest nieszczęsny? https://obrazki.elektroda.pl/6549230300_...
Co do składu gazu propanem butanem nie waliło nawet po upuszczeniu troche. Ani propan, ani butan nie ma zapachu. Ani mieszanina propan-butan też nie ma zapachu. Ale na lekcji fizyki moja profesor mówiła, że gazy są specjalnie nawaniane nawaniaczem. Ja uwierzyłem. Skąd teoria ze to sie skropliło Z mojej wiedzy z tematu klimatyzacji i z faktu, że w cyklu...
teraz raczej wszyscy napełniają układ ważąc czynnik... a szczelność sprawdza się poprzez robienie podciśnienia (próżni) w układzie a nie napełnianie powietrzem... takie podciśnienie ma nawet osuszać układ z wilgoci... i albo podciśnienie się utrzyma i układ jest szczelny albo opadnie i układ jest nieszczelny a wtedy nawet urządzenie nie nabije czynnika...
Przekroje rurek zależne są od klimatyzacji ale są to: 1/4, 3/8, 1/2, 5/8 cala. Napełnienie samemu nie wchodzi w grę. Klimatyzacja nie ma freonu a gaz R410A nowsze a starsze R407C. Kupując nową klime ma ona w sobie już gaz który trzeba jedynie puścić w obieg lecz przed tem trzeba zrobić próżnie w układzie dla zwiększenia wydajności. A tego sam nie zrobisz.
Wszak myślę, że istnieje możliwość uzyskania próżni większej od -1bar, zmienić należy tylko układ odniesienia i całość umieścić w autoklawie w którym jest 5 atm. Poza tym wszyscy zdrowi? :P Bo to, co chciałbyś uzyskać to nie będzie próżnia jako taka tylko różnica ciśnień... Nie śmieć w wątku. V.
- czy instalacja makiety powinno zostać w jakiś sposób wypłukana, wyczyszczona?? Trzeba wytworzy próżnie i dać odpowiednie filtry. - po uszczelnieniu układu będę musiał napełnić układ - mam do dyspozycji kilka przyłączy, umiejscowionych w różnych miejscach - jakie są kryteria wyboru miejsca w którym będę napełniał układ?? Najlepiej przy sprężarce....
Jak dla mnie to nie masz się czym przejmować. Po pierwsze musisz mechanicznie wymienić kompresor, następnie stacja wytworzy próżnię i odciągnie z układu wilgoć i resztki starego oleju. Przy nabijaniu nowego czynnika serwisant uzupełni układ o nowy olej i po sprawie. Przynajmniej ja tak to wiedzę.
autoklaw próżnia czujnik próżnia pomiar próżnia
naprawa pieca ceramicznego windows odblokowanie mercedes impuls prędkość
próbnik napięcia iskra somfy elixo
Spark Energy – czy opłaca się zmienić dostawcę prądu? Analiza oferty, ceny, opinie Brother błąd 46 – reset licznika pochłaniacza tuszu w DCP, MFC, J-Series