Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Lutowanie twarde- taśma mosiężna, powinien być jeszcze borax (topnik). Cena jest astronomiczna.
witam przy wyjetym rozruszniku niema co sie zastanawiaac poniearz teraz zrobisz i przez jakis okres masz spokoj a to ze sa szczotki zgrzane w niczym nie przeszkadza trzeba tylko uciac ogonek i przylutowac nowe szczotki pamietaj zeby nie przegrzac ogonkow nowych szczotek a dobrze przylutowac pozdrawiam
czy takie połączanie wytrzyma Nie, pokręcisz kiedyś dłużej z jakiegoś powodu i tak się to nagrzeje że cyna puści.
Postaraj się o przynajmniej dwa zaciski chirurgiczne. Wykonane są z nierdzewki i cyna się ich nie chwyta. Zacisków używa się do ściśnięcia przewodów miedzianych w pobliżu miejsca lutowania po to żeby cyna do nich nie wniknęła bo potem bezpowrotnie staną się sztywne. Pobielamy oddzielnie łączone elementy potem je ściskamy zaciskiem chirurgicznym i podgrzewamy,...
To zmienia, jeśli są obciśnięte. Pisałeś tylko o lutowaniu.
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Lutowałem elektryczną i gazową, czymś podobnym do tej na zdjęciu. Grunt, to żeby miała jako grot grubszy kawałek miedzi jako swego rodzaju akumulator ciepła. Szczotki do rozrusznika też taką polutujesz, tylko najpierw trzeba ładnie pobielić miejsce lutowania i trzymać plecionkę od szczotki kombinerkami, żeby cyny nie zaciągnęła. https://obrazki.elektroda.pl/9152546300_...
Wiadomo prędzej ulegają zużyciu szczotki dodatnie.Jeżeli ktoś posiada zgrzewarkę to niewielki problem .Ja stare odrywam ,nowe przykładam w miejce starych ,robię opaskę wokół miejsca przylegania z blaszki miedzianej,i całość lutuję cyną.Jak dotąd taka metoda mnie nie zawiodła.Oczywiście lutownica musi być mocna 400W.
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
Nie baw się w lutowanie szczotek, kup cały szczotkotrzymacz- majątku nie kosztuje.
Przedwczoraj paliło - tzn. kręcił rozrusznik , tak to rozumieć? Wyprowadzenia szczotek w rozrusznikach się zgrzewa lub zakręca / jeżeli są śrubki/ , a nie lutuje!
Lutować można, to nie rozrusznik. Aby nie zaciągnęło cyny to należy tuż przy lucie trzymać warkosz w szczypcach. Sczotki wychodzą po wyjęciu tego plastikowego pierścienia. Po wymianie znowu go zamontuj, ułatwia założenie szczotkotrzymacza na wirnik.
Niedawno kupiłem taką lutownicę i jestem z niej bardzo zadowolony w moich sporadycznych pracach przy elektronice. Jest to OSS T-12 X Plus, wersja z zasilaczem oznaczonym na płytce drukowanej V5. Niestety lutownica ma wadę fabryczną - przy pełnym obciążeniu po 30 sekundach się pali. Już mam trzecią sztukę, bo każdą spaloną odsyłałem i w kilka minut...
Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak...
Witam. Dziś mój rozrusznik odmówił posłuszeństwa. Rozebrałem go i okazało się że praktycznie nie ma już szczotek. Gdy chciałem kupić nowe gość w sklepie podał mi miedziane bo niby takie powinny być, a w moim były na bank węglowe. Tyle jeszcze z pozostałych resztek jestem w stanie rozpoznać. I w związku z tym mam pytanie, jakie faktycznie powinny być,...
Witam Nie polecam lutować takich rzeczy cyną. Chyba, że masz ochote lutować ponownie po dluuuuuuuuzszym kręceniu rozrusznikiem. Nie wolno spawać za pomoćą płomienia bo na 99% upalisz linke do szczotki. Najlepiej na koncówke linki miedzianej założyć cieniutką rurkę miedzianą np. od koncówek przemysłowych na kabelki (tych zaciskanych) i to zgrzac z podłożem....
Witam mam forda escorta 1.4 benzyna + immo. Po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik, słychać tylko cyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpieczników i odzywa się pompka paliwa. Zmierzyłem napięcie na + rozrusznika 12.6[V] i po załączeniu zapłonu na elektromagnesie rozrusznika 0[V]. Sprawdziłem jeszcze: - napięcia w kostce stacyjki we wszystkich pozycjach...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Opisz dokładnie co znaczy że szczotki się upaliły (przewody na dojściu, czy końce szczotek się spalają?, a może jeszcze inaczej to wygląda). Przy rozruchu płynie bardzo duży prąd i wszelkie lutowania wyprowadzeń niewiele nie da (pod wpływem prądu lut prędzej czy później puści)
Witam .Wirnik da się polutować. Lutownica 250W i do boju. Poprawność lutowania też da się sprawdzić obciążając dużym prądem. Sprawdź jeszcze czy szczotki ( - ) mają masę. Pozdrawiam.
Najpierw zobacz jaki jest prąd pobierany przez rozrusznik lub chociaż czy i jak ci światła przygasają bo źle lutowane szczotki to i na zimnym by źle kręcił. Sprawdź też ładowanie bo po nocy się akumulator podleczy i ma większy prąd.
Witam wszystkich.Mam następujące pytanie-chce wymienić szczotki w rozruszniku Nissana(disel) lecz te szczotki są zgrzane na stałe do stojana i do szczotkotrzymaczów,i tu moja prośba,jak najlepiej było by je zamocować? lutując? skręcając?bo zgrzewarki niemam .Dołączam link z fotką szczotek. Z góry dziękuje za odpowiedzi http://images2.fotosik.pl/58/yprhunle2nd...
przewijacze raczej przewijają silniki indukcyjne, tam się uzwojenia w obudowie układa, nie trzeba tego wyważać, niema komutatora itd, a taki komutatorowy silnik jest dużo gorszy do przewinięcia bo często trzeba nowy komutator żeby pozagniatać druty w nim (można lutować do starego ale to się prędzej czy później urywa) do tego zwykle szczotkotrzymacz...
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator. Będą lekko przygasać kontrolki, ale nie będzie elektrowłącznik "klapał". To nie Polonez żeby prewencyjnie lutować wirnik.
Cyna elektrotechniczna ma temp. topnienia 190*C i jak kilka razy pod rząd włączymy rozrusznik potrafi spłynąć. Jedynie przy patologicznym przegrzaniu, spowodowanym zbyt długim kręceniem czy inną usterką. Bez problemu można lutować. Prawie 200 stopni to temperatura niszcząca izolacji. Za to cyna ma nikczemne właściwości mechaniczne i tu jedynie pojawia...
Witam. Jest taki problem. Padł mi rozrusznik, nie kręcił. Po rozkręceniu okazało się że szczotki zużyte do zera. Szczotki mam lutowane do stojana. Niema problemu dla mnie z ewentualną wymianą tylko z częściami bo auto muszę mieć na jutro zrobione do wieczora a części kolo by dostarczył dopiero na wtorek. Poza tym czy jest sens kupować nowe szczotki...
Niestety nie zdążyłem dobrać się do alternatora, łatałem i konserwowałem zbiornik paliwa (ciekł), ale akumulator naładowałem i nic nie pomogło.. alternator będę wyciągał chyba pod domem, bo zima sie zbliża i auto coraz toporniej jeździ, btw. szczotki koszt 10pln, regulator 25pln (trzeba wylutowywać stare i lutować nowe) sklep z rozrusznikami i alternatorami...
Zagadka - awaria rozrusznika Moja skromna uwaga. Kolega inżynier nie napisał po to by się z niego nabijać. Opisał problem rozrusznika, i sytuację na zawodach. Gdyby któryś z kolegów brał udział w rajdach samochodowych czy motorowych to by wiedział ile nerwów kosztuje taka impreza. Nie znam pojazdu, rozrusznika regulaminu zawodów i trudno mi zająć stanowiska....
Polutowałem, wszystkie połączenia bardzo mocno wygrzałem kolbą i zalałem cyną. Na sucho bez obciążenia działa bez problemu za każdym razem, pytanie czy będzie działać w samochodzie? Będzie działać dopóki znowu Ci się nie ustawi wirnik ze spalonym uzwojeniem dokładnie na przeciwko szczotek,prawdopodobieństwo tego ustawienia1:100 dlatego takie "nietypowe"objawy....
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Proponuję po rozebraniu rozrusznika sprawdzenie stanu szczotek i komutatora. Jeżeli na komutatorze są ślady nadpalenia na sąsiadujących ze sobą półpierścieniach, wskazuje to że nastąpiło pękniecie lutowanego połączenia końców zwojów wirnika z półpierścieniami w tym miejscu. Po nagrzaniu przerwa ta sie powiększa uniemożliwiając przepływ prądu i następuje...
Pamiętaj że instalacji elektrycznych nie lutuje sie miekim lutowiem.... A to dopiero ciekawa teoria, to mam rozumieć, że palnik i lutowanie twarde? W temacie o technologii bezpuszkowej ktoś pisał o przerobionej lutownicy transformatorowej 150W (zamiasr grotu szczotki od jakiegoś rozrusznika). No to jak w końcu z tym lutowniem, pytam z ciekawości, bo...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Ostatnio zostałem poproszony przez kolegę o pomoc w uruchomieniu VW Passata rocznik 89 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Na początku rozrusznik nie kręcił,okazało się że szczotki od masy były odklejone od masy :).Wymiana szczotek pomogła.Następnie nie było iskry,okazało się że na płytce drukowanej przekaźnika nr 3...
Witam. Auto skoda Felicia 1.3 GLXi MPI rocznik 1998, 50kW/68KM z lpg. W autku jest rozrusznik oryginalny Magneton 12V 1kW. Ostatni był taki akumulator jak niżej, ale padł zupełnie. Mam dwa pytania: 1) Jaki akumulator polecacie wybrać? 2)Szczotki w rozruszniku są zgrzewane. Czy można to przy wymianie na nowe można to lutować (chodzi o wytrzymalość)?...
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Czym mocujecie nowe szczotki do uzwojenia rozrusznika? Mam punto i ktos wczesniej lutowal do uzwojenia jednak linka od szczotki robi sie sztywna od cyny i nie chce sie przylutowac, mam zgrzewarke ale upala aluminiowy koniec uzwojenia.
szczotek rozrusznika lutowanie szczotek wymiana szczotek rozrusznika
czujnik temperatury bosch pralka radmor 300mhz 32lg3000 pilot
mikrokomputer cobra1 amica ecotronic
Przystosowanie świateł Acura z USA do polskich norm Junkers Ceraclass błąd EAr - detekcja płomienia