Albo kolega Szy-mat nie precyzyjnie opisał temat, albo ja nie zrozumiałem. W przypadku dot. agregatu o mocy 2,4 KW, z silnikiem 2T, to albo jest to stary agregat, albo masz silnik 4T. W takich agregatach (bez AVR jak podajesz) zarówno wzbudzenie prądnicy jak i regulacja napięcia zależna jest m.in. od kondensatora (C) a nic nie wspominasz o nim. Agregaty...
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Brakuje ci prądu na rozruch czy na zasilanie do audio? Jakie masz napięcie ładowania?
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
Zgodze sie z kolegam że grubość kabli jest istotna ale tagże ważne jest jak odpalamy auto z rozładowanym aku gdzie po podłączeniu przez kable aku pobiera prąd i w gruncie żeczy nasz alternator ładuje to aku a prąd na rozruch idzie duzo mniejszy wiec mozna poczekac jakies 5 min i wtedy prądu do rozruchu bedzie wiecej ( bo aku w aucie odpalanym jest juz...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
czyli jak bedzie naladowany i podlaczony pod alternator 14,4 to nie bedzie bral ani 1mA? to po co mowia ze mozna przeladowac? Teoretycznie akumulator w samochodzie ma być cały czas naładowany. Podczas normalnej eksploatacji i należytego stanu technicznego pojazdu nie ma prawa się rozładować. Dlatego będzie pobierał minimalny prąd tak jak pisze kolega...
Tak, akumulator rozładowują światła, radio, dmuchawa... Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. Obie kontrolki o których wspominam w temacie są sprawne. Akumulator naładowany prostownikiem zapewnia prąd na rozruch, kontrolki nie świecą. Po przejechaniu dłuższego dystansu...
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
To może policz ten pobór prądu? Co? Bo uzasadnienie że tak jest bo tak jest bo przecież by nie było tematu jest śmieszne. Akumulator zaraz po rozruchu oczywiście PB pobiera ponad 100A. Jak ma z czego. A typowy w samochodzie ma około 60Ah. Tu został zastąpiony 20Ah. Więc RW ma podobnie do PB, wręcz trochę wyższe. Więc i pobór prądu mniejszy. Weź sobie...
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
Nie mówię o ładowaniu takim prądem, żeby go do pełna naładować w te 30 min, tylko ładowanie prądem 0,1-0,2C aby wystarczyło na rozruch, do pełna naładuje się z alternatora podczas jazdy.
To też już od dawna nieaktualne, tak było do Euro4, od około 2006-2009 roku w zależności od marki, każdy alternator ma wbudowany moduł sterujący i po CAN albo LIN komputer CEM nim zarządza. Tam już nie ma takich prądów po rozruchu. Nieskromnie spytam: co ma prąd rozruchu pobierany z akumulatora do parametrów alternatora? Alternator ma za zadanie zadbać...
W jaki sposób mierzysz prąd alternatora i czym? W rzeczywistości powinno się wpinać amperomierz aby mierzyć prąd na baterii nie amperomierzu. Od akumulatora idzie gruby kabel do rozrusznika, od tego samego zacisku sporo cieńszy na instalację - to właśnie tu się powinno prąd mierzyć. Sprawny alternator powinien podawać duży prąd zaraz po rozruchu i zmniejszać...
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI Kolego energia rozruchu dizla to bardzo mała energia, znacznie dłuzej uzupelniany jest prąd podtrzymania elektroniki.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Witam. Niejednokrotnie wielu z nas zmuszonych jest do kilkugodzinnego, a nawet kilkunastogodzinnego oczekiwania w pojeździe na jakieś czynności związane z pracą zawodową (TAXI, Kolejka pod kopalnią, autokar wycieczkowy, ect) W okresie zimowym jest to krótko mówiąc udręka. Z jednej strony koszty przepalania pojazdu, Które pracodawca uwzględnia z wykrzywioną...
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Główny kabel zasilania z rozrusznika A gdyby ten kabel był uszkodzony to czy nie byłoby czasem tylko prądu na rozruch samochodu? Bo gdy odpiąłem ten kabel przy zmianie skrzyni biegów i później próbowałem odpalić to ładowanie cały czas świeciło tylko auto nie chce odpalić, nie było w ogóle prądu na rozruch
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Raczej pomyśl nad prądnicą asynchroniczna - silnik trójfazowy klatkowy plus trzy kondensatory. Sam zbudowałem niejeden taki generator. Czytałem o tej metodzie, ale czy da się tego używać w normalnych (nie laboratoryjnych) warunkach, niesymetrycznych, zmiennych obciążeń, pobierających czasem duży prąd na rozruchu? jak to się zachowuje przy zmianach...
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. i myślałem że ten zapas wynosi w najgorszym razie 120W bo tyle daje to gniazdo Co ma wspólnego gniazdo z wydajnością alternatora? Chodziło mi o to że jak chce z samochodu dawcy zasilić bez konsekwencji drugi rozładowany samochód to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. Przecież awaryjny rozruch głównie pobiera...
Ładowarka naprawdę dobra. Warto taką mieć chociażby do szybkiego "podniesienia" aku. czy jako zasilacz do urządzeń samochodowych. Co do prądu ładowania; alternator też nie patyczkuje się z aku. i po rozruch pcha kilkadziesiąt amper. Problem w tym że nam chodzi o porządne i spokojne doładowanie aku. czyli prąd ładowania nie więcej niż C/10.
Z tego co wiem silnik kosiarki ma koło zamachowe w postaci noża. Czy w tej konstrukcji moment bezwładności koła pasowego i wirnika alternatora jest wystarczający do stabilnej pracy a przede wszystkim do rozruchu? Odnośnie łożysk do alternatora to ważnym parametrem jest luz. Ze względu na nagrzewanie się powinny mieć zwiększony luz. Jest on wyczuwany...
20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Zgoda, ale każdy następny rozruch - to już znacznie krócej. Chciałem jedynie wykazać, że energia pobierana przez rozrusznik jest stosunkowa niska i będzie szybko uzupełniona przez alternator.
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
proszę czytac pytanie Czy alternator może produkowac prąd kręcąc sie w obie strony? wiem że potrzebuje prądu na rozruch jak by pan miał wątpliwości to wypróbowałem w starym "aro" zapaliłem silnik i od łączyłem od akumulatora (oczywiście kable od alternatora miałem w środku) i pod łączyłem w tym samym momencie kable o alternatora i silnik działał (silnik...
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Witajcie Zgromadziłem trzy transformatory toroidalne 12v do zasilania halogenów (2 szt 250 VA/21A i 300VA/25A).Chciałbym zrobić z nich prostownik wspomagający rozruch. Dodatkowo przyda mi się jako zasilacz do zasilania/ testowania różnych urządzeń (po dołożeniu kondensatorów i możliwości złączenia dwóch trafo w szereg). Wymyśliłem sobie, aby zamiast...
Witam, za mało danych aby poprawnie dobrać agregat prądotwórczy. Moc odbierana nie jest problemem w tym przypadku, problemem jest typ odbioru (25 silników 3faz.). Proszę zauważyć, ze moc (pozorna) generatora jest podawana dla współczynnika mocy (cos φ) równego 0.8. Aby poprawnie wyznaczyć moc agregatu należy odpowiedzieć na następujące pytania:...
Ale nie tylko rozruch decyduje o wielkości akumulatora. Myślę, że większy wpływ na pojemność zastosowanego akumulatora (a i alternatora) ma wyposażenie auta, zwłaszcza tych modeli z wyższej półki... V.
Tak to jest -- tylko koleś nie wie że żeby ograniczać prąd trzeba go najpierw zmierzyć --- i niech pokaże ten element. A na wielkośc akku ma wpływ tylko rozruch. Potem alternator przejmuje pałeczke.
Nie no paska nie zdejmę brak dostępu, z resztą chyba jeszcze coś na nim jest. W ogóle nie widać alternatora, paska, niczego. Miernik mam sprawny. Osiąga 18V, akumulator szybko robi się ciepły i gazuje. Tak myślę, żeby zraz po rozruchu zrzucić przewód i jechać te 5km pewnie przejadę...
Witam! Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę ... Obawiam się, iż informacja do czego jest mi potrzebny silnik szeregowy wywoła huragan śmiechu, ale co mi tam: Pracuję z grupą na systemie podziemnym Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Z racji istnienia tam torów o rozstawie 600mm konstruujemy mały wózek torowy do przewozu towarów (płytki chodnikowe,...
Masakra robi się jak ma się webasto postojowe. Ja grzeję po jakieś 15 minut dwa razy dziennie (przed i po pracy) i przy przebiegu po 20 km w każdą stronę nie ma bata żeby się podładował (przy właściwym napięciu instalacji !). No ale coś za coś :D Co innego jak jedynym konkretnym poborem prądu poza czasem pracy alternatora jest sam rozruch silnika, a...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zgaśnie. Dokładniej nie sam silnik, co układ sterujący "otwarciem przepustnicy", który nie zdąży zwiekszyć dawki paliwa przy gwałtownym dociążeniu. Faktem jest, że jeśli agregat ma dostępną dźwignię gazu, to znam ludzi którzy dzięki niej omijali problem rozruchu poprzez...
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
nielepiej zrobić rozruchu samemu ??? alternator ma 55A disla jak sie podłonczy kilka alternatorów do silnika elektrucznego to morzna sobie zrobić rozruch !!!! Prostownik ma 30A-50A jak sie podłączy kilka prostowników do prądu 240V to można sobie zrobić rozruch. W pytaniu nie tyle chodzi o napięcie co o wydajność prądową prostownika. czli lepiej 4x100amper...
Prostownik o którym mowa jest omawiany tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... jeśli chodzi o rozruch to diody z alternatora do tego celu są cienkie......
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
Jeszcze jedna kwestia. Jeśli chcesz hotelowym wspomagać rozruch musisz pamiętać iż przy łączeniu równoległym należy łączyć ze sobą akumulatory wykonane w tej samej technologii. Najlepiej łączyć akumulatory o takich samych parametrach. Jako hotelowy masz AGM. Jaki masz rozruchowy ?
(at)kaliope1234 Ogólnie to THX za te filmy. Odpowiadają "od ręki" na wiele pytań i wątpliwości związanych z pomiarem. Za miarodajny pomiar prądu rozruchowego uznaj pomiar "na jednej klemie" (nie musisz na dwóch) amperomierzem wpiętym w szereg - czyli jak to amperomierze się w obwód wpina :-D Pomiar cęgami DC bywa obarczony znaczącymi błędami, a cęgi...
On jest kwasowo-ołowiowy, a elektrolit jest uwięziony w macie szklanej. Powyższe rady o wersji z elektrolitem w postaci żelu są w mocy. Pojemność wymarzonej baterii wynosi 0,8 Ah. Prąd ładowania winien być ustanowiony na 0,08 A. Prąd ładowania maksymalny być może wykazany jest w na obudowie baterii lub w jej dokumentacji. Dojść do niego może w sytuacji...
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
Mam wrażenie, że opis w #1 jest bardzo niejasny. Przydałoby się zestawienie: * jakie wejścia (wliczając w to zasilanie) i wyjście (w tym prąd obciążenia wyjścia) ma mieć układ, który chcesz zrobić? * jakie są możliwe sytuacje: postój, rozruch silnika, jazda z działającym alternatorem, jazda z wyłączonym alternatorem,...? * dla każdej sytuacji: jakie...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Tak akumulator to kwasówka. Myślałem też o ogniwach słonecznych ale wydawało mi się to drogie i ogniwa te nie działają przecież o zmroku, a najczęściej będe potrzebował podładować akumulator wieczorami. Myślałem też o drugim jego zastosowaniu jako rozruch w okresie zimowym samochodu. Alternator będzie od diesla 150A ale jeżeli uzyskałbym z niego 50A...
(at)^ToM^ podaj konkretnie jak pojemność jest potrzebna w każdych warunkach by uruchomić dowolne wybranie auto. A nie wstawiasz tabelki. Bo najmniejsze akumulatory do samochodów mają jakieś 10-20Ah mniejszych się nie da by zapewnić odpowiedni prąd rozruchu. Pojemność to tylko czas używania urządzeń bez alternatora. Więc bez problemu uruchomisz silnik...
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
3 transformatory od mikrofalówki robią cuda . Wystarczy wyciąć uzwojenie 2100V i nazwoić 5 zwoi na każdym połączone szeregowo. Przewód 35mm2 prąd zwarciowy ponad 1000A przy napięciu jałowym 15V. Koszt zakupu ok 70zł na szrocie- liczą drogo bo dużo miedzi tam siedzi. Sprawuje się to jak rozruch za 2kPLN - albo i lepiej.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
72 Ah jest z oczywistych względów lepszy, ale bedzie cięższy i droższy. Sprawne ogniwo - to podstawa. Nawet gdyby alternator słabo sobie radził z jego pełnym doładowaniem (co może wystapić jedynie w ciągu zimy- lecz wcale nie musi takie zjawisko zachodzić, bo zalezy ono od wielu rzeczy), to moim zdaniem lepiej jest raz na dwa, trzy tygodnie ogniwo doładować,...
Według mnie projekt jak najbardziej ok. Jeśli jest ograniczenie na 15V to spokojnie można ustawić prąd na max i odpalać samochód. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech pomyśli jak działa alternator po odpaleniu samochodu. Poda 14,4V, prąd będzie bardzo wysoki w przypadku rozładowanego akumulatora. Rozruch na "pilocie" czy guziku potrzebny jest w sytuacji...
niezawsze jest ważne jakej marki jest akumulator ale jakiej jest pojemnosci i jaki ma prąd rozruchowy lepiej jest dobrac mocniejszy akumulator gdyz gwarantuje on łatwiejszy rozruch dłuższa żywotnosc samego akumulatora. wiekszosc alternatorów uciagnie mocniejszy akumulator niz zaleca to producent.
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
W samochodach są używane akumulatory potocznie nazywane rozruchowymi, co oznacza ze jest w tym racja, on pracuję tylko parę sekund na rozruch, dając duży prąd i to całe jego zadanie, nie jest stworzony do pracy ciągłej. AGM a szczególnie te z płytami pancernymi to są takie typowe woły robocze do pracy ciągłej :) W samochodzie po rozruchu z akumulatora...
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
Zauważcie, że kształt napięcia jest taki sam jak prądu więc do pomiaru porównawczej kompresji w cylindrach wystarczy pomiar napięcia np z zapalniczki 🙂 Podobno tak mierzą choć nie wiem jak dokładnie wg mnie wyjdzie tylko kompletny brak kompresji czy np niedokręcona swieca. Na upartego możnaby to nagrać smartfonem jak sygnał z mikrofonu 🙂...
Jeszcze jedna ważna informacja: Nie powinno się odpalać biorcy, przy pracującym dawcy. Może to uszkodzić alternator. Nie zawsze, i nie każde auto, ale można się zdziwić. Np głęboko rozładowany diesel może pociągnąć taki prąd że uszkodzi dawcę! W przypadku gdy po podpięciu kabli nadal jest problem z odpaleniem 2giego samochodu, to powinno się odpalić...
Taka przetwornica ma pobór na jałowo ok. 8 W... To by wystarczyło spokojnie na zasilenie całego modemu... Tak samo z zasilaczami do laptopa, są takie, co się zasila bezpośrednio z 24 V... Bo przekształcanie z 24 V na 230 V i później z powrotem na 20 V to same straty.... Masz jakieś zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem tych akumulatorów? Jak...
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
Centa Futura mają dość dobre prądy. Przykładowo: w/g mnie, graniczną dolną wielkością będzie 53Ah/540A; kolejny mniejszy i tańszy i ok. 20 złociszów jest 47Ah/450A czyli aż o blisko 100A rozruchowego mniej. Jednak jak wieść niesie, te akumulatory o bardzo wyśrubowanych parametrach nie mają długiej żywotności - coś jak silniki: silnik Mercedesa W123...
Fiat Brava 105 JTD Chciałem dobrać prostownik z rozruchem... tylko nie wiem jaki... ceny są różne i różne parametry Jaki maksymalny prąd rozruchu w A ??? W instrukcji podane parametry: zasilanie 12V akumulator 60Ah 380A(prąd rozładowania szybkiego -18 stopniC) alternator 100A (prąd znamionowy maksymalny) rozrusznik 1,8 kW (moc) Jak to się liczy, ojciec...
Jeżdżąc około 10km dziennie twoj alternator nie jest w stanie wyprodukować nawet tyle prądu co zostało zużyte na rozruch a o naładowaniu akumulatora nawet nie ma mowy. Przy tak krótkich trasach co zapewne auto odpalasz conajmniej dwa razy wydaje się normalne, że akumulator się rozładowuje. Odnośnie ładowania to powinno być wyższe. Poprostu trzeba doładowywac...
Pobór prądu około 1A. Akumulator powinien wytrzymać przez 8 godzin a prądu powinno zostać na rozruch. Włącz do zapalniczki wszystkie urządzenia i sprawdź rzeczywisty pobór prądu. Jeśli chodzi o ładowanie żelowego w samochodzie, to napięcie alternatora 14.5V może być zbyt wysokie i może go zagotować. Dioda obniży napięcie o 0.7V to powinno wystarczyć....
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
No więc przeprowadziłem w tym tygodniu kilka rozmów z fachowcami. Oto wnioski: 1) Elektromechanik, inżynier, 40 lat w zawodzie, maniak elektromechaniki samochodowej, operujący wzorami matematycznymi i prawami Ohma: "Panie, daj se pan spokój. Instalowanie drugiego akumulatora do auta spowoduje to, że jeśli jeden będzie słabszy, to ten drugi będzie z...
kondensator napisał: Nawet znacznie mniejsza niż 0.5V różnica napięć wystarczy aby akumulator "dawca" stał się 'biorcą" i odwrotnie. Nie gniewaj się ale piszesz bez sensu. Kolega Bronek22 ma rację. Przecież akumulator "biorcy" jest rozładowany, więc nie ma takiej możliwości, żeby kierunek przepływu prądu był inny niż od "dawcy" do "biorcy", chyba że...
Zmobilizowałeś mnie do działania… Teraz w sumie po kilku godzinach jazdy, napięcie ładowania na aku 14.1V i ładowanie prądem około 2.5 A., gdy wszystko włączyłem co mam na pokładzie, zeszło napięcie do 14V, z podobnym prądem ładowania. Przy okazji znalazłem słaby punkt, przez który jest spadek napięcia, który muszę poprawić. A gdy znajdę chwile czasu,...
Miałem okazję zastosować rozruch jednofazowy o napięciu 20v w ciągniku ze starymi, bardzo kiepskimi akumulatorami 2x 6v 165Ah. Jedyną reakcją ze strony akumulatorów było natychmiastowe "gotowanie" elektrolitu. 20V?? To przecież cały prąd szedł na gotowanie akumulatorów a nie rozruch!! I w tym właśnie przypadku, a nie w przypadku przedstawionego urządzenia,...
A czemu nie alternatorowe? Niedostępne? Jak w elektronicznych nie ma, to szukaj w zaopatrzeniu rolnictwa. Albo z rozwalonego alternatora. Możesz szukać moduł prostowniczy do migomatu. Na alledrogo wpisz" mostek prostowniczy" i z w filtrze wybierz "przemysł" , mi sie pojawiły 80A po 70zet a za stówę 160A. Od migomatów właśnie. I czytaj parametr : prąd...
Nie ma takiej opcji jak za duży prąd rozruchu Alternator naładuje go bez problemu
Te które siedzi teraz jeśli to jakiś mały pierdek 50cm3 na pewno jest za słabe,co najmniej trzeba by zmienić magnesy z ferrytowych na neodymowe, pewnie inaczej rozmieścić cewki i je przewinąć. Inną sprawą jest co zrobić z nadmiarem prądu w czasie pracy silnika no i czy taki alternator nie odbierałby za dużo mocy z dychawicznego silnika.
To nie jest tak prosto panie kolego Pamiętajmy że jeżel iczęsto auto jest odpalane to często pobierany jest duży prąd. A wspomniane 200 A ma za zadanie wyrównać bilans prądu. Tj. regulator i tak nie poda np. 100A na ładowanie akumulatora gdy on jest mocno rozładowany - to oczywiste. Prąd ładowania to zazwyczaj 3 - 8 A więc jeżeli ma być wszystko ok....
Poszukaj w internecie, są wyłączniki na 250A prądu ciągłego, odizolowane od masy, nawet z wyjmowanym kluczem, ceny od 50 zł. Taki wyłącznik możesz zastosować w miejsce oryginalnego, wtedy nie będziesz musiał nic przerabiać. A spadek napięcia na nim jest naprawdę minimalny. Jeszcze przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Mianowicie zastosować 2 akumulatory...
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie kabli przy rozruszniku i alternatorze czy prądnicy jak...
Zamieszczę moją odpowiedź w innym temacie: cyt: Masakra robi się jak ma się webasto postojowe. Ja grzeję po jakieś 15-20 minut dwa razy dziennie (przed i po pracy) i przy przebiegu po 20 km w każdą stronę nie ma bata żeby się podładował (przy właściwym napięciu instalacji !). No ale coś za coś :D Co innego jak jedynym konkretnym poborem prądu poza czasem...
alternator rozruch alternator silnik rozruch prąd rozruch kondensator
delonghi komunikat napełnij obwód odblokowac zablokowany telefon sprawdzić przebieg bębna bizhub
automatyka crawford automatyka crawford
Sklejenie pękniętej karty dekodera telewizyjnego Programowanie zatrzasku w SATEL Integra