Prąd biegu jałowego silnika SFe90L4 Wiefamel to 7,8A - (pomiar Metexem) Typy SOFe i SFe różnią się: budową osi wirnika i obudową od strony wyprowadzenia osi wirnika. Pozdrawiam. Stefan GG6293398
Witam I dobrze wychodzi, dlatego że : 1,1 kW to moc na wale, teraz trzeba uwzględnić sprawność (dla tego typu silników małą, około 0,6 do 0,7), oraz uwzględnić cosφ. Pozdrawiam
Czy prąd silnika 380V trójkąt spietego w trójkąt będzie taki sam jak silnika 220/380V spiete go oczywiscie w gwiazdę. Tak, w czasie pracy na biegu jałowym, prąd pobierany przez oba silniki powinien być zbliżony. Celowo piszę zbliżony, bo minimalna różnica może być, jeżeli jednak silnik będzie miał uzwojenie dostosowane do trójkąta, a połączysz go w...
Przyjmuje się, że prąd biegu jałowego wynosi około połowy prądu znamionowego silnika. Nie znaczy to, że silnik 18kW bierze na jałowo 9kW - po prostu na biegu jałowym cosinus fi jest znacznie niższy, przy obciążeniu rośnie.
Witam ! Proponuję wyprowadzić cztery przewody z zacisków gdzie są zworki, zworki usunąć i łączyć po dwa odpowiednie kable. Jaki będzie efekt ? Oczywiście odłączyć kable od wyłącznika. Czy dodanie kilkunastu centymetrów kabla powoduje wzrost prądu jałowego silnika ? Pozdrawiam. Stefan
Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Pomyliłeś prąd znamionowy od prądu biegu jałowego.
Skoro na biegu jałowym nie płynie prąd Nie rozumiesz definicji biegu jałowego. Na biegu jałowym silnik jest zasilany, lecz nie ma odbioru mocy mechanicznej. Inaczej silnik nic nie napędza.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Przecież na tabliczce jest napisane ile będzie brał w gwieździe przy 400 (380)V. To prąd maksymalny jaki silnik może brać pod obciążeniem . Na "luzie " biegu jałowym prąd ten będzie dużo mniejszy.
Fajne silniki są w mechanizmach podnoszenia szyb, mam taki jeden, ale na biegu jałowym pobór prądu 8A.
Prąd biegu jałowego silnika w stosunku do prądu znamionowego różni się znacznie w zależności od mocy silnika. Na początek proponuję przyjąć 50%.
Stawiam na jakieś 7,5kW. No tak wyleciało mi z głowy, że to jałowy bieg, albo i więcej czasami prąd jałowy to 30% prądu znamionowego.
Silnik powinien mieć podaną wartość dla każdego biegu. Wartość znamionowa I - 4,5 A; II - 5,6 A (wartość po pomiarach I - 5,7A; II - 7A) podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. To co raz bieg jałowy raz znamionowy. Praca uczniowska więc należy...
Witam , według mnie to prawdo podobnie ma 0,75KW-1KW ale po zdjęciu ciężko powiedzieć może jakieś wymiary silnika średnica a najlepiej podłączyć i zmierzyć prąd na biegu jałowym, wtedy bardziej dokładniej można oszacować.
(at)up, nie. Jednak ich wadą jest mocowanie obudowy silnika to obudowy przełożenia. Raz to rozkręciłem, i potem jest cięzko spasowac - tzn. nominalny prąd silników na biegu jałowym to coś ok. 2-3A, gdy obudowy przesuną się nawet o milimetr, to rośnie on do ok 7A. Nie wiem, czy to tylko moje silniki takie były, czy wszystkie takie są, ale nie polecam...
Witam! Ogólnikowo (z dużym uproszczeniem) przy silnikach 3-fazowych, prąd przy obciążeniu dopuszczalnym - znamionowym jest 2-krotnym prądem biegu jałowego. Zaryzykowałbym w Twoim przypadku, na podstawie prądu 4 A na biegu jałowym, że jest to silnik 1,5 kW. Powodzenia.
Oprócz powodów mechanicznych oporów, ciężka praca może być spowodowana także uszkodzeniem silnika. Miałem przypadek zwarcia międzyzwojowego w silniku 24 V z przekładnią, ale prąd przy biegu jałowym sięgał kilkudziesięciu amper co skutkowało przepaleniem bezpiecznika. Normalnie prąd biegu jałowego tego silnika wynosił około 0.5 A. Wszystko powinno się...
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
No i pytanie zasadnicze: czym mierzyłeś ten prąd? Bo nawet na biegu jałowym powinien być wyższy.
Dobrze byłoby jeszcze zmierzyć prąd silnika na biegu jałowym. Powinien wynosić 1/3 prądu nominalnego, a do tego symetrię prądów – czy na wszystkich trzech fazach są jednakowe.
Taki jestem jak ktoś nie ma pojęcia o tym co robi. Lepiej żeby zostawił temat dla fachowca. Napisałem Ci łopatologicznie jak działa wentylator i silnik więc stwierdzam że piszesz bzdury. Na forum masz odpowiedź jak sprawdzić czemu tak się dzieje. Wykonaj w kolejności: 1. Odłącz silnik elektrycznie, zdejmij pasy, podłącz silnik do zasilania przed falownikiem...
Czyli masz wyprowadzone cztery końce od dwóch uzwojeń. Te co ma 2,5 om dołączyć do 230 V. Te co ma 5 om połączyć szeregowo z kondensatorem i też do 230 V. Silnik powinien zdecydowanie ruszyć i cicho pracować. Jeśli tak się nie dzieje (buczy, wolno się kręci) to wyłączaj, bo źle podłączony. Najlepiej by było zmierzyć prąd biegu jałowego.
Witam Silnik prawdopodobnie połączony w gwiazdę,lecz to nie ma w tym przypadku znaczenia.Podłączasz tylko zasilanie bez żadnych kombinacji .Wygląda na 1,5-2,2KW,nie więcej .Jakie ma obroty to będziesz wiedział gdy go uruchomisz. Moc silnia w możesz określić na podstawie poboru prądu na fazie.Przykładowo silnik pobiera prąd 0,3A ,to jego moc będzie około...
...to jaki powinien być max. prąd na biegu jałowym dla tego silnika? Równy na wszystkich trzech fazach. Tak w przypadku biegu jałowego silnika jak i silnika obciążonego. A jeśli cęgi obejmą trzy fazy to wskazanie ma byc równe zero.
Raczej tak ale tabliczka jest mało czytelna oporności sprawdzone multimetrem/3,0:2,8;2,8 ohma/ odpowiednio prądy pomierzę, znajomy ma przyrząd cęgowy typu HC-640D to pomierzymy, tylko czy mierzy się te prądy na biegu jałowym silnika czy pod obciążeniem i już na trójkącie ? https://obrazki.elektroda.pl/9498147200_...
Zwarcie w kablu wyjściowym powoduje wystąpienie alarmu 16. OL występuje w przypadku pracy z dużym prądem przez dłuższy czas. Tak jak wspomniano wcześniej prąd biegu jałowego silnika jest za duży. Sprawdź dokładnie tabliczkę znamionową silnika (napięcia i prądy)., układ połączeń silnika. Współczynnik mocy silnika też wygląda na jakiś mizerny. Porównaj...
Grzejnik zbudowany na warunki amerykanskie (240V 60Hz), zawiera element grzejny i silnik. Dokładniejszego sprawdzenia wymagają dane znamionowe samego silnika. Niektóre silniki dopuszczają pracę przy 50Hz lub 60Hz, ale warunki pracy mają podane jednoznacznie na tabliczce znamionowej. Jeśli to jest silnik indukcyjny jednofazowy, to przy zmianie warunków...
Cześć, mam takie pytanie: Z czego może wynikać niesinusoidalny kształt prądu zasilania silnika indukcyjnego na biegu jałowym? Z góry dziękuję za odpowiedź.
grzejący się silnik był próbowany w pojedynkę ale przy zwartych pierścieniach bez opornicy i elektryk stwierdził, że nie daje rady ruszyć. To do kibla z nim! Weź wymontuj ten silnik, zewrzyj szczotki pierścieni i do sieci go. Do prawdziwych trzech faz. :D Ma się normalnie obracać i pobierać niewielki prąd biegu jałowego.
Wg rysunku po prawej stronie wychodzi że w gwiazdę. Wtedy masz 2880obr/min i 3kw, wg schematu po lewej masz w trójkąt 1450obr/min i 2.2kW. Przy takich instalacjach warto sprawdzić prąd biegu jałowego silnika (bez obciążenia). W tym celu włączamy po kolei amperomierz szeregowo między przewody zasilające i zaciski przyłączeniowe silnika do których te...
ok , jutro będę miał włącznik 0-1 , wystarczy 25a Co 25A ma wystarczyć? Nie znamy i ty też ,czy instalacja i wytrzyma prądy rozruchowe silnika obciążonego . Bo na biegu jałowym to może ruszy.
Witam Możemy dyskutować o wzorach, ale z mojego doświadczenia, również wiem że gdy silnik 1440 obr/min pobiera taki prąd to na 2900 obr/min będzie to dużo większy. Natomiast martwi mnie duży prąd biegu jałowego pierwszego silnika. Jerzy.
Witam ! Brzęczyk ma każdy z długą historią warsztat. Jeśli podejrzewasz skrót zwojowy to możesz zmierzyć rezystancję miernikiem- mostkiem do małych rezystancji. Pomiary prądu na biegu jałowym czy pod obciążeniem są oczywiste. W poradniku Zembrzuskiego cała diagnostyka silnika indukcyjnego jest ładnie opisana. Powodzenia
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
każdy silnik na biegu jałowym (asynchroniczny) pobiera dużo prądu... Nie wiem czemu. Z tego co wiem i pomierzyłem ( wielokrotnie podczas ponad 30 lat pracy) silnik nieobciążony, na biegu jałowym, w stanie ustalonym ( po rozruchu) pobiera ok, 1/3 prądu znamionowego. A może się mylę:D
Podłączyłem silnik pod taki mały sterownik do silników który robiłem koledze . No i wynik poboru prądu silnika na biegu jałowym już jest. Reszta też gotowa. Silnik tylko zamontować paski i ognia . https://obrazki.elektroda.pl/8327831200_... https://obrazki.elektroda.pl/1364653300_... https://obrazki.elektroda.pl/4430138300_...
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Masz kolego, patową sytuację. Twoja instalacja zasilająca jest za słaba dla silnika tej mocy. Prąd rozruchowy tego silnika na biegu jałowym będzie oscylował w granicach 40 A i zainstalowane obecnie zabezpieczenia muszą zadziałać. Jednym z możliwych rozwiązań jest zastosowanie falownika, ale to kosztowne. Inne rozwiązanie to silnik pracujący z uzwojeniami...
Jutro pomierzę, póki co pomierzyłem prądy biegu jałowego silników które mam w domu mez mohelnice/ indukta 7.5kw 1440 obr 9.5A mez mohelnice 7.5kW 2880 obr 7A indukta 11kW 1440 obr 8A Oba silniki ASEA są na 2880 obr bynajmniej tak po ich pracy sądzę UP Więc tak, większy silnik: wysokość do osi 132mm rozstaw otworów w łapie 180mm rozstaw otworów między...
Witam - prawdopodobnie podczas tego mycia dostała się jednak woda do silników . Proponuję sprawdzić każdy silnik osobno jaki pobiera prąd na biegu jałowym ( bez obciążenia ) oraz jakie jest napięcie na akumulatorze ?
A jak byś dokładnie spisał wszystko co pisze na tabliczce znamionowej silnika, i najlepiej dołączył schemat. Jak możesz coś zrobić to wykonaj pomiar prądu biegu jałowego(na rozprzęglonym silniku) na każdej fazie i podaj.
Cos ani sprawności nie widzę na tabliczce Dodano po 5 Krzysiek tak czy inaczej prąd biegu jałowego przyjmuje się 30% znamionowego czyli prąd pobierany przez mój silnik i tak jest zbyt wysoki , więc z powyższej pomocy zostaje mi K4 jako rozruch silnika do sprawdzenia lub problem w stojanie
Prąd podany na tabliczce to prąd znamionowy przy mocy znamionowej 5,5 kW. Jeśli dobrze zmierzyłeś te 14 A, to masz problem z zasilaniem lub silnik jest uszkodzony bądź przeciążony. Na biegu jałowym prąd tego silnika powinien wynosić około 5 do 6 A.
Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A
Sprawdź induktorem rezystancję izolacji uzwojeń do obudowy (możesz wszystkich razem). Jeśli powyżej 1 MOma (przez minimum 60 sekund!!!), to po załączeniu na normalne napięcie sprawdź, czy prądy biegu jałowego na poszczególnych fazach są równe. Jeśli tak - wymieniaj łożyska. I tyle.
Pierwsze przybliżenie: Prąd biegu jałowego silnika zależy głównie od oporów tarcia wewnątrz silnika i jest to przejaw mocy potrzebnej do utrzymania obrotów. Mniejszy prąd oznacza mniejsze opory tarcia w silniku. Drugie przybliżenie: W obracającym się silniku wytwarza się (indukuje) napięcie skierowane przeciwnie do napięcia zasilającego. Napięcie to...
Zamień biały z pomarańczowym i pomierz prąd biegu jałowego. W szereg warto coś włączyć dla ograniczenia prądu...
Witam Wszystkich. Czy może ktos mi pomóc? Mam takie pytanie w temacie o silnikach asynchronicznych i nic nie moge znaleźć na ten temat. Mam przeprowadzić analizę biegu jałowego. Znalazłam tylko informację, ze szczelina powietrzna miedzy rdzeniem stojana i wirnika powinna być mozliwie jak nacieńsza, poniewaz przy grubej szczelinie występuje duży prąd...
Metodyka sprawdzania braku uziemień, Metodyka zakładania uziemień, Dlaczego silnik indukcyjny pobiera z sieci dużą moc bierną , kiedy silnik pobiera większy prąd ( na biegu jałowym / pod obciążeniem ) , czy prąd pobierany przy rozruchu jest mały czy duży i czy szkodzi silnikowi ? Tego nie wiem
Silnik podłączony I działa pobór prądu 4.4 A Trochę sporo jak na bieg jałowy Odczekaj czy się nadmiernie nie nagrzewa.
Moc którą odczytałeś z tabliczki znamionowej to jest moc na wale silnika a nie moc pobierana z sieci. Potrzebujesz jeszcze znać sprawność silnika. Jeśli pomiaru prądu pobieranego dokonujesz na biegu jałowym silnika to tak samo uzyskasz wynik inny niż podany na tabliczce znamionowej.
"przy 4-5 (000?) obrotów napięcie na aku skacze do 14,20V więc teoretycznie ładowanie jest" - nie tylko teoretycznie ale ładowanie jest i wygląda na to że jest w porządku, to samo powie Ci mechanik. Można by dla pewności jeszcze sprawdzić wydajność ładowania, czy te 14,2V jest także przy włączonych światłach i innych odbiornikach prądu, i od jakich...
To co zmierzysz będzie właśnie wartościami nominalnymi - tylko dla biegu jałowego silnika - jeśli do niczego go nie zaprzęgłeś w czasie pomiaru. Podczas obciążenia silniczka zaobserwowany będzie spadek napięcia zależny od wydajności źródła prądu , oraz wzrost płynacego prądu w obwodzie proporcjonalny do momentu obciążającego silnik. W załączniku masz...
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
Witam -proszę zamieścić fotkę tabliczki znamionowej silnika ( stosunkowo duży pobór prądu na biegu jałowym ).
Bez tabliczki znamionowej ciężko powiedzieć czy może pracować na trójkącie. Zmierz jaki prąd pobiera na biegu jałowym gdy silnik jest podłączony w gwiazdę i podaj wyniki.
ale takie cuda na "sucho" świadczą o prawdopodobnm uszkodzeniu silnika. Nie wiemy czy dokonałeś dokładnego pomiaru bo nie dałeś takich informacji. Oporność uzwojeń i prąd biegu jałowego jeśli są prawidłowe to silnik dobry.
Witam. Pozwoliłem sobie wykonać kilka pomiarów prądu, jaki pobiera falownik, typ Optidrive 0,75kW wraz z silnikiem 3f 0,12kW, na biegu jałowym (nie mam stałego obciążenia).Przy różnych częstotliwościach, wygląda to tak. 50Hz=209mA 40Hz=190mA 30Hz=170mA 20Hz=209mA 10Hz=360mA 5Hz= 430mA Przy zatrzymanym silniku falownik pobiera 80mA.
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
Daj bogatszą mieszankę na biegu jałowym i po kłopocie. Dla sprawdzenia włącz na biegu jałowym wszystkie odbiorniki prądu. Jeżeli zacznie szarpać silnikiem to jest to.
Kto i po co kiedyś miał przezwajać silnik na 3-fazowy 230V? Warsztat przezwajania silników, celem pozbycia sie najbardziej zawodnego elementu - wyłącznika odśrodkowego. Poza tym zbyt wysoka rezystancja uzwojeń dla napięcia 230V. Możesz mieć rację. Dla potwierdzenia tej teorii trzeba silnik na krótką próbę podłaczyć do sieci 400V i zmierzyć prąd biegu...
Witam ! Te silniki zawsze będą się grzały . Taka jest ich konstrukcja. Nawijane są drutem o podwójnej izolacji i 250 st. C. Obecnie nie są impregnowane lakierem lecz powlekany lakier powierzchniowo wygrzewany w piecu, w celu krystalizacji. Chłodzony jest dużym przewietrznikiem dlatego tak ważne jest czyszczenie kosiarki z resztek trawy. Podobna konstrukcja...
Witam Oczywiście wentylator jest na wale i nie jest luźny, w obu kierunkach wirowania masz te same objawy, ta nadmierna temperatura to na czucie czy z pomiaru, te pytania to tylko tak na wszelki wypadek. Może wyjaśni Twój problem ten cytat z książeczki "Maszyny elektryczne małej mocy" R. Sochocki, Z. Życki - "Do istotnych wad silników z kondensatorami...
Pytania są źle sformułowane lub źle przepisane. Zacznę od drugiego, które zmieniłem by miało sens: 2. Czy prąd może się zmniejszyć, czy silnik może oddawać energię elektryczną do sieci przy "ujemnym" obciążeniu mechanicznym z zewnątrz? Odpowiedź brzmi: "tak". Jest to praca prądnicowa silnika asynchronicznego. 1. Czy możliwe jest, że prąd biegu jałowego...
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Witam Kiedy prąd biegu jałowego może być większy od prądu znamionowego? Na myśl przychodzi mi tylko moment w którym uruchamiamy silnik, ale czy to jest jest już stan jałowy?
Kolego DTR-ka jest w języku polski w zestawie parametrów znajdziesz gdzie wpisać prąd silnika oraz prąd biegu jałowego. Prąd zmierzysz falownikiem wciskając strzałkę w górę dojedziesz do parametru Cur i tam ujrzysz wartość prądu silnika. Na pewno nie może być wyższy niż znamionowy. Oczywiście silnik odpowiednio połączyłeś Y lub trójkąt w zależności...
Moim zdaniem bezsens, prąd magnesowania silnika 5,5kW jest znaczny na biegu jałowym. Bo dużo żelaza. Już lepiej weź jakiś silnik prądu stałego, lub prądnice lub alternator. Pozatym jak będziesz miał maszt to se coś tam zamontujesz, nie widzę takiego byka 5,5kW + jakiś generator do tego.
podczas podlaczenia silnika np 7,5kW amperomierz na kazdej fazie pokazuje np 0,05A, gdy podlaczam wieksze silniki wartosc rowniez dwa miejsca po przecinku Dla 7,5 kW pokazuje prawidłowo, prąd biegu jałowego dla tego silnika to 5,6 A. Czyl powinien pokazywać 5,6 A, miernik pokazuje 0,05 A - może miernik jest źle zaprogramowany - przeprogramować. Nie...
Zapomniałem jeszcze napisać, a jaki prąd bierze ten silnik żebym wiedział jaki regulator będzie mi ewentualnie potrzebny?? :D Cześć. Pomierzyłem ci jeszcze prądy jakie pobiera ten silnik przy napięciach zasilania od 6V do 24V co 2V. Tu masz pomiary prądów gdy silnik zablokowany (czyli dla momentów rozruchowych) : 6V-0.64A , 8V-0.84A , 10V-1.04A , 12V-1.23A...
Po pierwsze nie odpowiedziałeś na pytania już wcześniej zadane, czyli jaki jest przekrój i długość przewodu zasilającego? Jakie są napięcia na silniku przy obciążeniu? Jaki jest pobór prądu na biegu jałowym i pod obciążeniem? Pozostaje jeszcze jedno, czy silnik nie był przezwajany i ktoś nie zmienił uzwojeń na inne napięcie. Pomiar napięcia i prądu...
Według wskazań falownika pokazuje 7,5A. To jest realny prąd tego nie obciążonego silnika.
Może napisz o jakim silniku tutaj mowa. Besel to nazwa firmy. Podaj dane z tabliczki znamionowej. Niektóre silniki pobierają większy prąd na biegu jałowym niż 2A. Wszystko zależy od mocy silnika i paru innych drobiazgów. Bez konkretnych danych dalsze gdybanie nie ma sensu.
Wykonałem pomiary prąd na biegu jałowym 4,6A jest to około 35% wartości prądu znamionowego. Zmierzyłem temperaturę osi silnika po zatrzymaniu wynosiła 70stopni. Była to temperatura stabilna po pracy silnika na biegu jałowym przez 10min. Dostałem odpowiedz od dystrybutora że jest to normalna temperatura i bez obaw mam użytkować silnik.
Prąd na biegu jałowym i prędkość obrotową podaj jak możesz.
Masz komputer w tej instalce? Jeżeli nie to powodem szarpania silnika na biegu jałowym jest zbyt uboga mieszanka. Włącz wszystkie odbiorniki prądu i śrubą z boku parownika ustaw skład mieszanki biegu jałowego. Odkręcaj do czasu aż przestanie szarpać silnikiem.
Witam. Kolega janhen ma rację.Prąd biegu jałowego takiego silnika powinien byc w tych granicach. Ale ja mam do Ciebie w związku z tym prądem pytanie, na jakie napiecie jest ten silnimk i jak jest połącony (chodzi o jego uzwojenia).Jeżeli możesz to podaj dane znamionowe z tabliczki tego silnika.
Być może masz problem z siecią, ale pobór ponad 17A przy silniku 3 kW nie jest normalny bardzo delikatnie rzecz ujmując. Dlatego prosiłem o fotkę tabliczki znamionowej silnika, i o pomiar prądu biegu jałowego. Dobrze byłoby, jakbyś miał możliwość zmierzenia IPZ jak najbliżej licznika (na każdej fazie), i taki sam pomiar jak najbliżej silnika (też na...
Jeżeli dobrze rozumiem, to podobnie jak w silniku szeregowym prądu stałego. Początkowo duże prąd pobiera (więc i duży strumień jest). Prąd maleje i obroty rosną. Oczywiście przy stałym obciążeniu lub biegu jałowym.
Mało precyzyjna ale poglądowa będzie zależność sumująca prąd biegu jałowego plus prąd wynikający z dołączonego obciążenia. Dodatkowo dochodzi zmienny współczynnik mocy silnika i sprawność. Silnik w końcu jest w pewien sposób podobny do transformatora.
Witam ! Postaraj się zmierzyć pobór prądu na biegu jałowym. W jakim urządzeniu pracował ten silnik ? Pozdrawiam. Stefan
Ja bym powiedział że jest źle. Dopuszczalna różnica oporności nie powinna przekroczyć praktycznie 5 %. Ale musisz zrobić kilka pomiarów aby wyniki były średnie. Prądy na biegu jałowym też mogą się różnić ale ja też zakładam do 10 %. No i prąd biegu jałowego wynosi do 35% prądu nominalnego silnika. Jak możesz zmierzyć impedancję uzwojeń to będzie lepiej...
Moze ja pomogę? Jaki prąd pobiera silnik po przezwojeniu na każdej fazie? Silniki na 2800, 1400 mają prąd biegu jałowego dużo mniejszy od znamionowego W silnikach o mniejszych obrotach jest trochę inaczej. Piszesz, że po godzinie pracy silnik się zagrzał. Stała czasowa dla tego typu silników to 15min a to znaczy ze silnik po tym czasie uzyskuje temperaturę...
Wymiana łożysk-bez problemu. Zastanawia mnie wysoki prąd biegu jałowego 2 A. Wyczytałem, że górna granica przy małych silnikach to 0,7 prądu znamionowego. Ten wynosi 2,55 A (tabliczka) Zmierzyłem moc 215 W i cos fi=0,45 Oczywiście silnik się nagrzewa bo całość idzie w ciepło
Nie obciążać go maksymalnie. Podczas biegu jałowego pobiera tylko 1,5A przy 12V. Zwykle silnik modelarski nie jest obciążany długotrwale mocą znamionową. A, ten silnik ma ponad 21000 obr/min a nie 3000 obr/min.
Jeżeli był odłączany po rozruchu to może być. Można na stałe podłączyć kondensator około 10-16 mikrofarad to silnik będzie spokojniej chodził i ten 80 na czas rozruchu. Jeżeli nie zastosujesz tej automatyki z oryginalnej maszyny to załączasz 80 mikrofarad przez przycisk np dzwonkowy, ale to ogranicza zastosowanie tego silnika. Inne wyjście to podłączenie...
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
oblicz sobie moc czynną biegu jałowego Po = U * Io * cos(fi) A skąd pewność, że ten silnik posiada informacje na tabliczce znamionowej o prądzie i współczynniku mocy biegu jałowego?
Pytanko małe, czy ten prąd (14A) to jest mierzony na biegu jałowym, czy pod obciążeniem?
Mam rozumieć, że 3-5 krotności In o których mówi technikabasnenowa to prąd biegu jałowego? Nie, to prąd rozruchu, krotność prądu znamionowego.
Witajcie, Mam problem z rozruchem silnika gwiazda trójkąt, a dokładniej z pobieranym prądem przez silnik. Na biegu jałowym wygląda wszystko dobrze, zaś połączony z młynem prądy duże, nawet jeśli jeszcze nie jest zasypany materiałem do obróbki. Układ leciwy, ale po wymianie styczników wydaje mi się, że działa prawidłowo. Tu bym potrzebował wskazówki...
Zależy ile prądu potrzebuje jeszcze sterownik , ale do samego silnika powinien wystarczyć zasilacz o wydajności prądowej około 5 A . A jeszcze jedno czy mierzyłeś pobór prądu przez silnika w trakcie pracy przy obciążeniu czy jest to tylko prąd biegu jałowego ( bez obciążenia ) ?
Jeżeli wiertarka nie jest firmowa to nie należy zwracać uwagi na podawaną moc lecz podawany prąd (powinien znajdować się na tabliczce znamionowej wiertarki lub w dołączonej instrukcji). Z odczytanego prądu można oczywiście wyliczyć, ale tylko moc elektryczną pobieraną przez wiertarkę. Natomiast podawane moce np. na silnikach elektrycznych są max. mocami...
W takim razie pozostaje mi zaopatrzyć się w urządzenie pomiarowe i sprawdzić rezystancję. A jak zmierzyć prąd na biegu jałowym i jaki powinien być?
Niektóre silniczki od wkrętarek wbrew pozorom mają sporą moc, posiadam taki na 24 V i przy próbach obciążania go prąd potrafił przekraczać 5 A. Jedno co mogę doradzić to, że silnik taki startuje już przy napięciu kilku woltów i nie wielkim prądzie rzędu 0,3 - 0,5 A oczywiście na biegu jałowym także przy zastosowaniu go w Twoim przypadku do toczenia...
prąd biegu jałowego prąd biegu jałowego transformatora sterowanie biegu jałowego silnika
miernik uszkodzony pomiar rezystancji toyota polska upload netia
pralka samsung programator trabant schemat
Podgrzewacz wody Siemens nie grzeje - przyczyny i rozwiązania Pastylka drzwi wejściowych nie działa - co sprawdzić?