W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
silnik krokowy reguluje obroty silnika na biegu jałowym, steruje przepustnicą jak jest cos z nim nie tak to np rano auto nie ma wyzszych obr. albo po nagrzaniu obroty nie spadają są różne rodzaje silników krok. jak chcesz go moczyć to w nafcie
Ssanie było w gaźnikach . I kropka. Jak jest sterowanie elektroniczne jest wzbogacanie mieszanki i regulacja biegu jałowego.
Jakie oznaczenie silnika, który EA ?. Jeśli EA111 to sterowanie silnika.
A jeśli silnik pracuje na postoju i jest ok. to spróbuj dodać gazu kilka razy jeśli zgaśnie, to może problem tkwi w sterowaniu biegiem jałowym silnika
Chodzi mi o silniczek krokowy, który steruje obrotami silnika na biegu jałowym i przy zimnym silniku dozuje odpowiednio więcej powietrza. W poniedziałek mogę podać symbol tego silniczka. Pozdrawiam
Nawet nie umiesz opisać usterki. Każdy silnik wibruje mniej czy więcej, po to właśnie wymyślono wirujące układy wyważające. Jeśli chodzi o nierównomierną pracę, to mogą wypadać zapłony - od świec począwszy, poprzez nierówne ciśnienie sprężania, czy zwyczajnie zbyt niskie, patologiczne obroty biegu jałowego. Jeśli nie pracuje na jeden cylinder, trzeba...
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Znalazłem od silnika KR, nie wiem czy tu był ten sam. 443907393N
Sprawdź silniczek krokowy i jego sterowanie.
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Kiedyś robiłem jakąś 19-kę. W tamtym komputerze podobny układ sterował zaworem powietrza biegu jałowego i po analizie układu (przerysowałem sobie z natury schemat) wstawiłem TDA 2005 i chodziło. Pozdrawiam
silnik krokowy steruje przepływem gazu ograniczy to więc spalanie i ustabilizuje obroty na biegu jałowym
Nie ma w nim zadnego silnika krokowego.Ta nazwa obejmuje (niesłusznie)każdy element w samochodzie który jest odpowiedzialny za sterowanie napełnieniem podczas biegu jałowego.W mondeo jest zawór powietrza biegu jałowego a nie silnik krokowy.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Witam. Żeby obroty były wyższe na zimnym silniku zapewnia to sygnał przekazywany do urządzenia sterującego z czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika . Elektroniczne urządzenie sterujące uwzględnia ten sygnał przy sterowaniu zaworem stabilizacji biegu jałowego, aby prędkość obrotowa silnika była odpowiednio większa.Czujnik ten znajduje się z przodu...
ameryki nie odkryłeś , to typowe działania papraków jak im valteki nie wyrabiają i wtedy albo dół chodzi dobrze albo góra. Niektóre sterowniki (czytaj stag) potrafią z półsekwencji czy fullgrupy na benie zrobić sterowanie sekwencyjne na lpg i problemu krótkich czasów nie ma , a silnik obsługije bez problemu czerwony 3 omowy waldemar
Koledzy dużo się wyjaśniło STA509A są sprawne i jedna kość steruje silnikiem biegu jałowego a druga steruje EGR'em, wtryskami steruje kość NEC a sterowanie cewek wychodzić z M59556FP. Co do sterownika MEC20-210 z tego co do tej pory znalazłem to był tylko w silnikach 1,5. Złącze w obu ECU są takie same i myślę by zaryzykować i wstawić ten od 1,5 do...
Ilość zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów...
drugi potencjometr to jest te same użadzenie tylko inne piny . silnik regulujący prędkość na biegu jałowym Informacje dodatkowe Działanie Silnik steruje biegiem jałowym poprzez otwieranie i zamykanie przepustnicy. Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym zwraca położenie silnika do zespołu sterowania. Specyfikacje napięcie zasilania...
Nie masz co się obruszać , w podanych przez Ciebie modelach nie ma SILNIKA KROKOWEGO , nie wprowadzaj nowej terminologii. Są zawory reg. biegu jałowego. Silnik krokowy jest inaczej sterowany i trochę inaczej uzwojony.
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
ewentualnie sprawdzic w zasilaczu czy jakies napiecie nie jest zanizone o ile niegrzeje sie ten driver sterujacy silnikiem , i tez podstawic jakis silniczek jesli masz .( a na biegu jałowym silniczek podejmuje krokowanie ze sterowania ?)
Czyli można rozumować że problem z pracą na biegu jałowym jest na benzynie. Od tego bym zaczął . Na początek podłączyć go jednak pod CLIP-a i zobaczyć co wyjdzie. W tym silniku nie ma silnika krokowego do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego , jest przepustnica sterowana serwosilnikiem i to on min. odpowiada za prawidłową pracę silnika na biegu...
Nigdy się nie obija przepustnica o nią , właściwie to zawsze jest przerwa . Przyszła mi do głowy taka rzecz do elektrita pewnie , czy można zamostkować ten wyłącznik wtedy upawnił by się na biegu jałowym , że to ten regulator . Ktore to styki bo wysnioskowałem, że dwa sterują silnikiem a dwa pozostałe to włąsnie ten wyłącznik. Pozdr.
Zapis wartości mierzonych ktory przedstawiłeś przeprowadzony został na obrotach biegu jałowego i rozbierzność między wartością zadaną a aktualną masy powietrza może wynikać z długotrwałej pracy silnika na biegu jałowym (sterowanie EGR) lub niedrożności układu EGR.Jeżeli chcesz sprawdzić przepływomierz na postoju to w wartościach mierzonych 08 grupa...
Jako że porada wiesiu70 jest całkiem do bani-tam jest zmotoryzowana przepustnica -kol wiesiu70 dostaje ostrzeżenie za udzielanie porad mylnych, oderwanych od rzeczywistości i zaniżających poziom forum. Ta przepustnica biegiem jałowym steruje poprzez zwykły szczotkowy silnik ze wzbudzeniem od magnesów trwałych, poruszającym nią za pośrednictwem kół zębatych.
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Jaki silnik i z jakim sterowaniem. bo w tym roku to już mogły byc dwa.
Napraw, sterowanie i sprawdź obroty biegu jałowego. Bo jak na razie to masz wszystko dobrze tylko chodzić nie chcę.
Panowie a mampytanie, czy po ustawieniu emulacji na obwód otwarty to komputer przestanie sterować silnikiem krokowym biegu jałowego?? Dodano po 3 aa i jeszcze zapomniałem dodać jednego objawu, otóż czasami gdy zgasze silnik na gazie bez wcześniejszego przełączania na benzynie, to przy próbie odpalenia zazwyczaj silnik ma trudności z odpaleniem.
Pacjent Opel Vivaro B 2017 1.6 biturbo. Problem z doładowaniem. Wymieniono cooler, obie turbiny po regeneracji, wymienio 2 zawory podciśnienia od turbiny. Turbo ciągnie dopiero powyżej 3000 obrotów. Na n75 za silnikiem na dole od strony ściany grodziowej dochodzi podciśnienie ponad 6 i wychodzi ponad 5 ja jałowym. Na n75 na pokrywie silnika dochodzi...
Robiłeś jakaś diagnostykę? Jake są błędy w sterowniku silnika? Test elementów wykonawczych, sprawdzić sterowanie sprężarką oraz wentylatorem chłodnicy. Druga sprawa to odczyt ciśnienia czynnika chłodniczego? Jakie wartości po zapłonie a jakie na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji po kilku minutach pracy silnika?
możesz podmienić krokowca, ale nim steruje coś, prawda? taki układ w sterowniku silnika
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
To może jednak silnik krokowy + zawór sterowania powietrzem biegu jałowego, może jakiś syf się zebrał :?
Ojej drogi kolego napisał moderator. Oczywiście ten post do skasowania. Przy dużej wiedzy mozna to ogarnąć. Ale to trzeba zaadaptować sterownik odpowiednio. Autorze postu to będzie kosztować słono. Sprzedaj to wszystko i kup silnik zasilany zwykła pompą. Wtedy wszystko się rozjaśni. Przestaniesz bredzić w końcu? Bo jak widzę nie załapałeś aluzji. Całość...
Naturalnie, że tak. Silnik nie ma sterowania obrotami biegu jałowego, a przyczyn może być b.dużo. Pozdrawiam.
ok jutro sprawdzę sterowałem egr na pracującym silniku i na biegu jałowym było słychać że praca silnika się zmienia "zawór się otwiera" lecz się przycinał i go zaślepiłem dodam że auto słabo się wkręca na obroty
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
Nie ma w tym silniku... jest regulator prędkości obrotowej biegu jałowego mikrosilnik elektryczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy zespole przepustnicy, regulujący dopływ powietrza dodatkowego.
W tych Lagunach nie ma mechanicznej regulacji obrotów silnika. Obroty są ustalane elektronicznie (wewnętrzny program komputera) - sprawdzałem wszędzie. Instrukcja pisze że nie ma regulacji obr biegu jałowego. Przepustnica musi być zamknięta i jedyne powietrze dochodzące do kolektora na jałowym płynie przez ten zawór o którym pisałem. Podejrzewam że...
błąd czujnika halla jest normalnym błędem gdy silnik nie pracuje. Podczas pracy błędu być nie powinno. Poza tym.. sprawdzić należy sterowanie i działanie nastawnika biegu jałowego przy przepustnicy.
nie wiem porostu jakis dolot powietrza dodatkowego a nie ma tam chyba takich ze od gazu albo benzyny :cry: to jest ten nastawnik biegu jałowego :D
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Pomysł z zarowką, słabo trafiony. Migomat na biegu jałowym ma około 40v. Tranzystor tip 142 jest sterowany prądowo, natomiast irf 640 napieciowo. Po takiej awarii do sprawdzenia sygnał na wyjściu ne555, i bramce irf 640( bez obciążania układu silnikiem żarówkami itp). Tranzystor tip 142 może mieć za mały prąd bazy, przez co wzrasta napięcie colektor-emiter>zostaje...
Do sprawdzenia rzeczywistego poziomu paliwa nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, a jedynie przeźroczysty wężyk + liniał lub suwmiarka. Zmiana dyszy głównej w gaźnikach CV ma znaczenie jedynie przy maksymalnych obrotach silnika, gdyż tylko przy takich warunkach przepustnica sterowana podciśnieniem podnosi się na pełne otwarcie. Przy tym gaźniku trzeba...
Silniczek krokowy, jak sama nazwa wskazuje, jest silniczkiem skokowym - zasilanym impulsowo, 4 cewki, których końce są podpięte do 5V w stosunku do masy, a dwa następne kluczowane w miarę potrzeby masą. Więc teraz kwestia - czy napięcie 5V było mierzone w stosunku do masy, czy pomiędzy wyprowadzeniami wiązki? Mu8ltimetr, a szczególnie cyfrowy to średnio...
Na pewno musi sterować prędkością, Tak więc sterownik będzie ustalał prąd silnika i nie ma potrzeby bawić się napięciem go zasilającym. Jak już ktoś zauważył, silniczek z linku jest podejrzany. Sprzedawca nie podaje mocy znamionowej na wale ani prądu znamionowego. Jakieś poezje tam wypisuje: Prąd na biegu jałowym 70 mA. (...) A pobór prądu w pracy...
ustawienie dynamiczne kąta wyprzedzenia zapłonu lampa pod sterowanie cewki. 10 +- 2 stopnie oczywiscie nagrzany silnik, obroty biegu jałowego
Witam.Kolego należy zamienić miejscami kostkę kompresora z kostką od elektrycznej poduszki silnika. Sterowanie poduszki pojawia się około 1500 obr. na biegu jałowym natomiast nie,więc klima działa po przekroczeniu tych obrotów.Klimatronik natomiast steruje poduszką silnika ,więc w nijaki sposób nie ma wpływu na działanie kompresora.Długość przewodów...
(at)up, nie. Jednak ich wadą jest mocowanie obudowy silnika to obudowy przełożenia. Raz to rozkręciłem, i potem jest cięzko spasowac - tzn. nominalny prąd silników na biegu jałowym to coś ok. 2-3A, gdy obudowy przesuną się nawet o milimetr, to rośnie on do ok 7A. Nie wiem, czy to tylko moje silniki takie były, czy wszystkie takie są, ale nie polecam...
Piszczy bo ma maksymalne ciśnienie, tak samo zachowuje się po wypięciu wtyczki. Na biegu jałowym powinno być 40 bar. Instalacja do sprawdzenia , wtyczka przy regulatorze pin 1 -plus po bezpieczniku 23(15a) w komorze silnika, pin 2 - sterowanie pin 15 złącza 60 pinowego sterownika . Jak pompy i instalacja sprawne to zostaje sterownik.
Podobny problem miałem w swoim Twingo z 2002 W czasie jazdy zawieszał się na wysokich obrotach i można było jechać bez naciskania na pedał gazu . Powodem tego był zapieczony trzpień w silniczku krokowym , który pozostawał w pozycji max otwartego obejścia przepustnicy pomogło wyjęcie i przemycie WD 40 . Trzpień przesuwa się na gwincie osi silniczka ....
Grzegorz one mają zupełnie inną konstr.W innych silnikach w oplach są stosowane silniki krokowe np.14nz.16xe.w tych silnikach jest silnik krokowy który płynnie zamyka i otwiera kanał omijający przep.Do niego dochodzą 4przewody.Specjalny scalak w sterowniku odwraca fazy strowania dwoma uzwojeniami.W 20xe nastwnik jest 2przewodowy strerownik tylko taktuje...
Znalazłem jeszcze taką informację: Świeci się lampka ostrzegawcza silnika; Trzęsienie silnika na biegu jałowym Objaw Świeci się lampka ostrzegawcza silnika Kod usterki: P1335 Trzęsienie silnika Warunki w chwili pojawia się objaw: Na biegu jałowym Przyczyna Uszkodzony czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin Rozwiązania Włączyć zapłon Zawór recyrkulacji...
Ale to sterowanie geometrią (jakby nie było źle wyregulowane) praktycznie nie wpływa na pracę silnika na obrotach biegu jałowego, bo turbo praktycznie w takich warunkach w ogóle nie dmucha, jak u Ciebie zaburza to pracę silnika, to problem leży gdzieś indziej: dawka paliwa, egr, rozrząd etc. Bez podłączenia komputera i podglądu parametrów bieżących...
Odpalanie bez gazu dlatgo że komputer steruje sam na początku silnikiem krokowym który ma za zadanie utrzymać obroty biegu jałowego.
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
zmierz ciśnienie sprężania, spr korekcje podczas występowania problemu oraz spr ciśnienie paliwa na Rail-u. Dodatkowo okablowanie wtrysk-sterownik. Parę razy spotkałem się z uwalonym sterownikiem jeżeli chodzi o sterowanie wtryskiwaczami ale to na końcu.
Witam. W silnikach benzynowych silnik a głównie przekaźnik pompy paliwa, wtryskiwacze i regulator biegu jałowego jest sterowane elektronicznie. A jak jest w silnikach diesel?? Chodzi mi głownie o corse B. W silnikach benzynowych jest ta kontrolka "check engine", która gaśnie po uruchomieniu silnika, a w dieslach tego nie ma. jak to jest? Pozdrawiam...
Mercedes ATEGO 815 2000 r. Samoczynne uruchamianie silnika. Po włączeniu zapłonu silnik uruchamia się po ok. 2 s. Po zakupie samochód wyświetlał błąd o uszkodzeniu czujnika biegu jałowego, po wymianie czujnika i skasowaniu błędu silnik od razu się uruchomił. Na samochodzie zamontowany jest podnośnik ze sterowaniem radiowym z opcją gaszenia i uruchamiania....
Wyczyść silnik krokowy. Tam nie ma nic do czyszczenia. Silnik krokowy nie podaje dodatkowego paliwa tylko steruje uchyleniem przepustnicy na biegu jałowym i w taki sam sposób podnosi obroty na zimnym silniku. Jest odbojnikiem dżwigni przepustnicy. Kable dobrze (do oporu) nałożone na kopułkę? Nie świecą w nocy? To że rok temu wymienione nic nie znaczy....
Na pompie wtryskowej są dwa siłowniki podciśnieniowe. Z tego co pamiętam, jeden odpowiada za zatrzymanie silnika, a drugi do podciśnieniowej regulacji obrotów. Jest jeszcze czujnik podciśnieniowy do tzw. podwyższonych obrotów biegu jałowego przy zimnym silniku. Do stacyjki są doprowadzone przewody podciśnieniowe, które po przekręceniu stacyjki w pozycję...
układ napędowy zostaje wysprzęglany, i silnik wtedy przestaje pracować pod obciążeniem Silnik 90KW na biegu jałowym ?? Masz regulacje współczynnika mocy ? bo będą niezłe rachunki za moc bierną ;)
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Załóżmy że to 2.0 abk. Wielka filozofia. Plus po zapłonie i pwm z ECM. Jak zgłasza błąd obwodu a jest zasilanie to co trzeba zrobić? Druga sprawa to sterowanie którego nie będzie jak ECM nie zobaczy prawidłowego spoczynkowego położenia TPS. Ale wtedy powinien być inny błąd.
Zwykły 3 fazowy 2.2kW. Zależy mi na biegu jałowym i częstymi i szybkimi zmianami obrotów. Najchętniej sterowanie nożne,. Potencjometr do falownika?
a jak jest sterowany wtryskiwacz bez komutera, nie mówiąc o innych peryferiach np. odczyt z czujników i sterowanie biegiem jałowym? Nie pomyśl że się wymądrzam, ale może to nie sterownik silnika odłączyłeś.
Ja bym to nazwał elektrozaworem regulacji powietrza biegu jałowego. Silnik krokowy ma minimum 4 przewody i zupełnie inne sterowanie i nie ma nic wspólnego z tym elektrozaworem.
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
To jest chyba silownik sterowany czujnikiem temp.cieczy ktory podnosi obroty zimnego silnika(cos na wzor auto.ssania)Nie ma znaczenia polaryzacja bo to elektromagnes jak automat w rozruszniku
. ECU steruje to tak - rys. (jałowa praca silnika). http://obrazki.elektroda.pl/8042134400_1... Witam. Chciałbym się podłączyć do tematu. ECU tak steruje na biegu jałowym ale którym zaworem? Sterującym EGR czy aktuatorem turbo? Mam podejrzenie ale potrzebuje się upewnić.
Według mnie wyłącznik termiczny biegu jałowego powinien znajdować się w chłodnicy, gdyż wentylator schładza właśnie ciecz w chłodnicy. Czy w takim razie za wyłączenie biegu jałowego odpowiada również termiczny włącznik, który odpowiada za uruchamianie wentylatora chłodnicy? Dodano po 4 Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny...
jeśli widzi małe obciążenie mówimy tu o biegu jałowym to czemu gdy temp dochodzi do 110C włącza się wentylator na biegu 2 a nie otwiera się termostat?? tego nie mogę zrozumieć. po co chłodzi wentylator jeśli obieg jest zamknięty??
Jest taki problem z Yariską kolegi - w tych samochodach silnik ma bardzo niskie wolne obroty (sam nawet kiedyś pytałem na forum tylko o wersję 1.0). Właściciel chciał sobie je podnieść regulując mechanicznie przepustnicę (jak się dobrze orientuję śrubką od regulacji położenia początkowego). Efektem jest rozregulowanie biegu jałowego w taki sposób, że...
Wydaje mi się że masz problem ze sterowaniem biegu jałowego, warto sprawdzić czy nie jest uszkodzony silniczek krokowy. Pozdrawiam
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
Kol. Elektrit po prostu ma uraz do określenia silnik krokowy ;) Jak już chodzi o przecyzję to IACV znaczy "zawór powietrza biegu jałowego" i zazwyczaj zawór ten jest napędzany silniczkiem krokowym, którym z kolei steruje ECU czyli "jednostka kontroli silnika".
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
Laguna faza 2. W parametrach mierzonych - nie ma żądania. I faktycznie nie ma sterowania krokowcem, a po włczeniu zapłonu krokowiec ustala jakies położenie początkowe tylko że ma w d... obroty silnika i pozwala mu zgasnąć.
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Witam. Jozefg przy stałym momencie hamujacym wynikajacym z mocy P2 raczej niemożliwe.Dla biegu jałowego to tak.
Po wymianie pompy ciśnienie wzrosło do 3 bar, po depnięciu gazu nie spada, a nawet trochę wzrasta. Ciśnienie na szynie jest idealnie zgodne z zadanym, brak błędów, wszystko działa, problem rozwiązany. Dla potomnych: pompa zasilana jest napięciem ok. 12V tylko po włączeniu zapłonu. Wtedy też ciśnienie osiąga mniej więcej 4 bary. Po odpaleniu silnika...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Wygląda na wypalanie ale...Skoro nie ma żadnych błędów diagnostycznych, ale obroty silnika wrosną z 900 na 920 rpm i towarzyszy temu wzrost spalania, warto zwrócić uwagę na inne potencjalne przyczyny. 1. Sterowanie obrotami jałowymi. System ten zarządza obrotami silnika na biegu jałowym. Może być konieczne sprawdzenie, czy mechanizm sterujący obrotami...
Problem dosyć ciekawy. Być może problemem jest silnik krokowy przepustnicy, to nim się steruje bieg jałowy. Bardziej pewną usterką jest przepływomierz(naprawiałem kiedy audi z podobnym problemem i to było własnie to) koszt nowego spory bo nawet 1000 PLN ale używka ok. 150 PLN .Powodzenia w naprawianiu :)
silnik: Mabuchi RS-540SH V: 7,2 U: do kilku ampee,ale to tylko przy przyspieszaniu z duuużym obciążeniem. Na biegu jałowym jest to jakiś 1A. używany w niektórych pojazdach RC firmy 'Kyosho'
Włącznik A/czujnik położenia pedału przepustnicy wadliwe działanie obwodu P0120.a a drugie błąd sterowania elektronicznej przepustnicy wymuszenie biegu jałowego odłączenie silnika P1550. Tylko tyle mam . Było że jeszcze EGR ale to bo zaślepiony Ten co sprawdzał mówił że sprawne i poszło że sterownik silnika . Był zrobiony i dalej to samo . Ogólnie mam...
Po diagnozie OPEL TECH wyskoczyło : P0505 - idle speed control ( sterowanie biegiem jałowym) znalazłem jeszcze coś takiego na internecie "Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym" Świeci się CHECK, był już ten błąd jakieś 2-3lata temu twierdzi znajoma ,ale po skasowaniu wszystko było OK i teraz siadło ponownie. Autko odpala normalnie ale po odpaleniu...
U mnie w astrze 1,7 D 93' urządzeniem od wspomagania rozruchu steruje podcisnieniowy siłownik, a elektrozawór jest do odcinania paliwa.
Dzięki za uwagi, masz rację zawór biegu jałowego zasilania powietrzem jest nazywany potocznie silnikiem krokowym, a gazem steruje linka. Niestety twoje sugestie nic nie wnoszą do sprawy, nie pomagasz - nie krytykuj.
prąd biegu jałowego silnika biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego
nissan secure cewka briggs iskra akumulator skuter elektryczny
rezystancja poduszki powietrznej rezystancja poduszki powietrznej
Roomba nie ładuje się po przerwie w zasilaniu - co robić? Ikony MOS i termometru na kontrolerze solarnym - co oznaczają?