Jak najbardziej trafne wyciągniecie wniosków. Ten panel po MPPT może dac i 13-15A prądu ładowania dla 12V. Akumulator ładowany prądem 0.2Q nie cierpi na tym ( wiadomo najlepiej by było 0.1Q ) Więc tak zalecał bym 70-80Ah akumulator ( nawet zwykły kwasowy rozruchowy o ile pozwala jego umiejscowienie ) Ten regulator co pokazałeś to zwykły PWM i faktycznie...
Na grafice ten ostatni akumulator ma 1300 Wh. Jeśli koszt prądu wynosi 0,4295 zł/kWh to 1kWh ma 1000Wh ro naładowanie takiego akumulatora wielgachnego kosztuje (sam prąd) niecały 1zł???? Muszę źle to obliczać... Generalnie dobrze liczysz bo takie są pojemności akumulatorów. Z punktu widzenia podstawowej chemii ogniwa to akumulator kwasowy ołowiowy...
Czy w tych boosterach stosują jakieś specjalne akumulatory, że przy pojemności 5Ah one są w stanie dać na tyle duży prąd, że auto na tym odpali? W powszechnie stosowanych "boosterach" jest zwykły kwasowy akumulator żelowy. Jak każdy aku kwasowy może on dać stosunkowo duży prąd w stosunku do pojemności. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest tylko "booster"...
Dziękuje za takie zainteresowanie i próbie pomocy wiec tak #yogi009 na uruchomionym jest 14-3-14.6 jak obroty 1.5 tyś z tego co pamiętam to jak był podłączony do auta to miernik wskazywał tako samo wartość co na odłącznym (11.8V) ale sprawdzę jeszcze dla pewności kwok napisał: Nie wiem czy po wymianie aku nie trzeba zapodać sterownikom parametrów nowego...
Akumulatory nie są komiczne. Akumulatory mają parametry użytkowe i techniczne. Akumulatory kwasowo - ołowiowe są produkowane i stosowane. Takie zgłoszenie wpłynęło: "Akumulatory kwasowe nie służą do pracy cyklicznej. Akumulatory kwasowe są zazwyczaj używane jako rozruchowe. Prąd podczas jazdy nie jest pobierany z akumulatorów od razu po uruchomieniu!"...
Przy -20 stopni sprawny akumulator kwasowo - ołowiowy będzie miał około 50% swojej pojemności - a więc i mniejszy prąd rozruchowy. Przy +20 w pełni sprawny i naładowany akumulator odpali twój samochód bez problemu, ale gdy silnik jest zagrzany zapotrzebowanie na na prąd rozruchowy jest większe. Więc gdy akumulator nie domaga to na zagrzanym silniku...
Zastanawiał się kolega czy ten akumulator dałby radę np. W motocyklu? Można kupić gotowe akumulatory tego typu dla motocykli (dlatego też trochę bawi mnie to zdanie - Wszystkie prawa do projektu zastrzeżone, wyrażam zgodę na amatorskie wykorzystanie. :D ) Główny problem w tym miejscu to brak jakiejś super kontroli procesu ładowania + całkiem spory prąd...
On jest kwasowo-ołowiowy, a elektrolit jest uwięziony w macie szklanej. Powyższe rady o wersji z elektrolitem w postaci żelu są w mocy. Pojemność wymarzonej baterii wynosi 0,8 Ah. Prąd ładowania winien być ustanowiony na 0,08 A. Prąd ładowania maksymalny być może wykazany jest w na obudowie baterii lub w jej dokumentacji. Dojść do niego może w sytuacji...
Moje subiektywne wnioski związane z eksploatacją akumulatorów kwasowych: 1. Akumulatory typowo rozruchowe nie lubią być głęboko rozładowywane, szczególnie te wapniowe. Wg ogólnych informacji dostępnych w Internecie odnoście ilości cykli ładowanie-rozładowanie można znaleźć, że typowy akumulator wapniowy powinien wytrzymać małe kilkaset cykli. Ja w...
Akumulator żelowy jest silniejszy w porównaniu z kwasowym, oczywiście musi być przystosowany do rozruchu, tzn. prąd rozruchowy, możesz go śmiało zamontować będzie ładowany.
Wytrzymają tyle samo co oryginalne, to te same ogniwa Li-Po. Jeśli gabaryt będzie się zgadzał, to prądy też będą podobne. Cały dowcip polega na tym, że producent nie podaje żywotności ogniw przy prądach rzędu setek amperów. Twoje padły nie bez powodu. Te urządzenia tak mają - gdy są nowe działają rewelacyjnie, ale nikt nie pisze ile razy można ich użyć...
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
A może Ty świece masz nieodpowiednią, albo źle ustawioną przerwę? P. S Akumulator masz gówniany.. Ze względu na zwiększony opór wewnętrzny akumulatory żelowe nie są w stanie generować wysokich prądów rozruchowych, szczególnie w krótkich odstępach czasu. Szybko tracą moc i wymagają specjalnych ładowarek. Kup normalny, to jest kwasowy.
Może był dobry poprostu. To jakiś żelowy.? W dobrym stanie, albo ładowarka za duzy prąd dobiera. Tu trzeba było by porobis testy i pomiary. DO tego Test obciążeniowy z pomiarem oddanego prądu i czasu. Czy akumulator sie grzał przy ładowaniu/? Nie, kwasowy, żelowe są słabe, szybko tracą moc rozruchową. (używam do motocykla) Nie, nie grzał się.
rozumiem, że ta teoria tyczy się tez akumulatorów samochodowych... przejrzałem to tak na szybko i widzę, że tutaj temat raczej tyczy sie temperatur dodatnich a mnie interesowałaby zależność prąd/temperatura w drugą stronę czyli w kierunku niskiej temperatury Tyczy się wszelkich kwasowo-ołowiowych. Trzeba brać zarówno poprawki temperaturowe przy rozładowywaniu...
Zależy dla jakich akumulatorów, są zasadowe, kwasowe, o różnym przeznaczeniu, rozruchowe trakcyjne, stacyjne. Dla akumulatorów kwasowych, stacyjnych utrzymuje się napięcie 2,20V÷2,25V na ogniwo.
Ciekawe czy kiedyś pojawią się rozwiązania UPS z dodatkowym wejściem DC z PV, które jednocześnie wykorzystują energię z sieci miejskiej oraz z PV. Są dostępne od dawna. W zasadzie wszystkie falowniki hybrydowe PV tak potrafią. Growatt, Sunsynk, Deye, nawet tanie Easuny. W razie zaniku napięcia sieciowego falownik odłącza się od sieci i pracuje w offgridzie....
Trzeba troszkę znać się na elektrochemi i będzie wiadomo o co chodzi. Każdy akumulator ma określony prąd ładowania gdzie rekombinacja wiązań cząsteczkowych przebiega najsprawniej w określonych warunkach. Nie na darmo producenci akumulatorów podają specyfikację prądów ładowania dla określonego typu akumulatora. A to objętość elektrolitu, wielkość i...
Teraz natrafiłem na stronę internetową: www.akureno.pl Piszą tam o metodzie elektro chemicznej, nie pieszczenie tylko prądem, ale również i chemią, która rozpuszcza siarczany i odsłania płyty akumulatora a tym samym zagęszcza elektrolit. Tą metodą wykonywana jest, regeneracja akumulatora rozruchowego samochodowego i trakcyjnego. Brzmi dość wiarygodnie.
Weź sobie rozładuj w samochodzie 3 razy swój aku i sam się przekonasz, że już nie będzie taki pojemny Straci pojemność jak postoi kilka dni nienaładowany i będzie się zasiarczał. Przy rozładowaniu i ponownym trzykrotnym naładowaniu nie zauważysz spadku pojemności, po ładowaniu małym prądem może nawet minimalnie wzrosnąć bo trochę się odsiarczy :) W...
Prąd akumulatora 140 A to maksymalny prąd, jaki ten akumulator odda albo jaki może oddać bez uszkodzenia, więc nie przepali Twojego silnika. Silnik będzie sobie pobierał taki prąd, jaki mu potrzebny. Jeśli nie będzie przeciążony, co objawi się obrotami niższymi niż znamionowe, to do poboru 140 A daleka droga. Zatrzymany mechanicznie silnik może pozwolić...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
Staszek49 jak bys przeczytał opis to bys wiedział ze jest tam akumulator 17 Ah ołowiowo kwasowy. Prad rozruchowy 400 A.
Akumulatory stosowane w UPS'ach , są żelowe. Przy tym bardzo czułe na ładowanie. Prąd rozruchowy wytrzyma , gorzej z ładowaniem. A fabryczne , jakie były ? Zwykłe kwasowe , czy żelowe?
Dobra nmos może i masz racje ale zasadniczą różnicą jest to, że akumulator kwasowy po 5 wyjazdach moge wyżycić a żelowy jeszcze posłuży. Kwasiaki przystosowane są do dużego prądu rozruchowego przez chwile (jak rozruszkim pracuje z 5sek) a silnik taki prąd pobiera cały czas dlatego musi być kwasowy. Dowiedziałem się więc pisze może ktoś kiedyś bedzie...
To że ktoś ci podał informację że jednak się da to nie znaczy że ma rację. Elektronarzędzia mają te same ogniwa. Nie. Te akumulatory do elektronarzędzi wykonane są w takiej technologii, że mają dużą wydajność prądową. Podobnie jak rozruchowe akumulatory kwasowe mają bardzo wysoki prąd chwilowy. Nie wszystkie jednak. Trzeba poszukać odpowiednich. https://obrazki.elektroda.pl/7776016100_...
Trzy tygodnie temu mój czteroletni akumulator nie odpalił silnika. O.K. było 15 stopni mrozu. Podładowałem i trzy tygodnie jeździłem. Wczoraj odpalił bez problemu ale po krótkiej jeździe już nie. Akurat był dostęp do prostownika to podłączyłem. Mam odczyt napięcia w instalacji ( radio i ładowarka USB) no i zaledwie 10V. Po pół godzinie zapalił. I na...
A kolega uważa, że baterie akumulatorów kwasowo ołowiowych mogą stać w szczelnej bańce? To się kolega bardzo myli. Akumulatory kwasowo ołowiowe wydzielają mieszaninę tlenu i wodoru i stąd potrzeba dobrego wietrzenia pomieszczenia z akumulatorami, czyli akumulatorowni. Bateria rozruchowa w samochodzie też może wybuchnąć, jeśli się z nią nieumiejętnie...
Niestety jak wskazują dane podane nie tylko przeze mnie obecnie z racji specjalnych przeznaczeń akumulatorów, jak w tym tematycznym przypadku podaje się pełną charakterystykę rozładowania. Wiele specjalistycznych akumulatorów o głębokim cyklu rozładowania coraz częściej ma podawaną pojemność dla 10-godzinnego cyklu rozładowania. Ale spotyka się też...
Potrafią spore obciążenie wytrzymać. Jak długo je wytrzymują? Energia zgromadzona w kondensatorze to 1/2*Q*U². Przyjmując, że naładujesz kondensator do 16V (i przetwornica to zaakceptuje) oraz, że wyłączy się przy 10V (normalnie dla ochrony akumulatora wyłącza się przy 10,5-11V) to masz użyteczną energię: 1/2*83F*(16V)² - 1/2*83F*(10V)²...
Od kiedy pojemność aku powiązana jest z jego opornością wewn. Piszemy o aku kwasowych. Z akumulatora np 50 Ah można bez problemu uzyskać aku o pojemności dużo większej, wyjmując jego płyty z obudowy i zanurzając w dużo większej ilości roztworu kwasu. Ale jego opór wen. nie ulegnie zmianie. Opór wewn. akumulatora kwasowego zależy tylko i wyłącznie od...
Nie muszą to być konkretne dane. Chodzi mi o orientacyjny rząd wielkości. Konkretny model samochodu ma konkretny akumulator ale zawsze można przyjąć że Diesel porzebuje około 70 Ah i 600 A prądu rozruchowego, prawda? W czasach gdy ja pracowałem na stacjach WN, RPZ była wyposażona była w 2 trafa 40/20/20 MVA, a dla potrzeb własnych były 3 baterie 220V...
Kolego Anaba a jaką metodą sprawdzałeś kolego pojemność tych akumulatorów? Mam podobny system ( wspomagany jeszcze agregatem) i pojemność akumulatorów po naładowaniu z sytemu UPS-a sprawdzam kontrolując prąd rozładowania i czas pracy- np żarówka 200W i stoper. Dla kwasowych rozruchowych pojemność spada co rok o ok 20%, obecnie 80 Ah 5-6 letni ma ok...
Czyli bateria akumulatorów kwasowo ołowiowych z elektrolitem w postaci żelu. W wielkim skrócie (tfu) akumulator (tfu) żelowy. Kupujesz dowolną ulubioną ładowarkę i ładujesz. Na obudowie baterii masz wskazane maksymalne parametry ładowania - prąd maksymalny i maksymalne napięcie. Kupujesz ładowarkę dostosowaną do tych parametrów. Jeśli masz samochód...
Zakupiłem tester Autool BT 360 i pojawił się problem z pomiarem akumulatorów żelowych polegający na braku oznaczeń prądu rozruchowego jak w akumulatorach kwasowych (np. 80Ah 500A). Może ktoś ma jakieś własne doświadczenia z takimi pomiarami dla akumulatorów żelowych 80AH, najbardziej zależy mi na nastawach dla tego typu i wielkości. Sprzedawcy akumulatorów...
przepraszam jeżeli palne coś głupiego ale nie jestem elektronikiem ani elektrykiem staram się to zrozumieć na chłopski rozum - w tym urządzeniu rozruchowym jest akumulator kwasowy o pojemności 17 ah -wg danych z instrukcji ma on 400 A prąd rozruchu i aż 900 A prąd szczytowy - nie bardzo rozumiem co przedmówca napisał w ostatnim zdaniu czyli co ten prąd...
Witam, Dzisiaj 21/07/2016 zrobiłem TEST ładowarki CTEK MXS 5,0 na moim akumulatorze. Akumulator od 4 lat jest normalnie eksploatowany w samochodzie, auto użytkowanie codziennie na dojazdy do pracy. Dane i parametry akumulatora. Akumulator rozruchowy, ołowiowo kwasowy, z dostępem do cell MOLL M3 PLUS K2 71AH 590A (norma EN przy -18sC) (Parametry z naklejki)...
Masa czynna przy ładowaniu dużym prądem jest bardziej porowata i dzięki tym porom znacznie łatwiej dochodzi do reakcji chemicznych z elektrolitem. Chodzi o maksimum powierzchni elektrod wtedy można przyjąć że każdy mm2 elektrody 'wchodzi' w reakcję, im większa powierzchnia tym większy możliwy prąd do uzyskania i mniejsza rezystancja. Podczas ładowania...
Dla mnie sprawa jest prosta, to co zaleca producent z jak największym prądem rozruchowym. Poza tym o jakiej technologii akumulatora mówimy dla Polo sprzed 25 lat? i to w SDI? Dla mnie to taki bardziej "luksusowy" traktor Do Polo najlepiej coś w stylu Futury CA640 (prąd rozruchowy 640A) Do BMW jak się zmieści Futra CA1000 (900A prądu na rozruch) i tyle...
Według mnie PWM się nie produkuje po nic, tylko muszą mieć jakieś zastosowanie. A zastosowanie w małych instalacjach jak najbardziej ok, czyli np. działkowych. Tylko ze regulator PWM jest dobrze zastosować przy panelach o napięciu zbliżonym do ładowanych akumulatorów, przykładowo akumulator 12V panel ~18V (Vmp) a akumulator 24V panel ~36V (Vmp). Panele...
Istnieją układy kontroli poziomu naładowania akumulatora (początkowo służyły do kontroli akumulatorów kwasowych - w układach pracujących buforowo - czyli np. alarmów). Obecnie także są tam stosowane (alarmy), jednak są to już specjalizowane układy scalone (inaczej przebiega proces tak ładowania jak i rozładowania obecnie stosowanych akumulatorów). Zapobiegnięcie...
Ten zestaw nie da rady spełnić Twoich oczekiwań. 3 godziny pracy tej pompy to 2,4kWh, pojemność akumulatorów to 3kWh. Oczywiście dochodzą straty na przetwarzaniu energii i faktyczna pojemność akumulatorów. Nie jest też napisane jakiego typy akumulatory, jeśli kwasowe to żeby ich nie zajechać to rozładowania powyżej 30% w tych warunkach bym nie zalecał....
Pewnie przetwornica wyłącza się od spadku napięcia na akumulatorze. Przekroje przewodów przy prądach 25A mają znaczenie. Prądy rozruchowe są dużo większe. Podłącz woltomierz i zobacz przy jakim napięciu na aku się wyłącza. Osobiście to zaczynał bym zabawę od kwasowego 180Ah na krótkich, b. grubych przewodach.
w rozładowanych poniżej 2.5V następują nieodwracalne reakcje chemiczne uszkadzające ogniwo ? Zależy od ogniwa. Bo one nie są takie same, nawet skład elektrolitu różni się między różnymi modelami, i to bardzo. Z resztą - identycznie jest w akumulatorach kwasowych - masz akumulatory rozruchowe (wielkie prądy i nic więcej), buforowe (mogą być ładowane...
Chciałbym poinformować i oświadczyć na podstawie logów, że jedyną osobą, która ciągle dokonuje edycji w tym temacie jest użytkownik 60jarek. Moderator dokonał jednej edycji w temacie 27 października 2023 postu użytkownika ciesu7 Dziękuje za odpowiedz. Same to nie znika. Dodam ponownie, bo to ważne informacje, filmy te były dodane w formie załącznika...
Będzie zdecydowanie trwalszy niż klasyczny aku rozruchowy. Swego czasu producenci przetwornic pisali o akumulatorach DeepCycle i takie faktycznie są na rynku. Jednak nic nie pobije trwałości (poprawie eksploatowanego) aku LiFePO4. Początkowo w instalacji podobnej do Twojej miałem aku 120Ah; kwasowy mokry i również po około 600-ciu set cyklach musiał...
UWAGA: nie odłączaj klem przy pracującym silniku - napięcie w instalacji może wzrosnąć do 20-30V (może paść elektronika).[/quote] Nie żartuj!! Widziałem na szkoleniu wyniki pomiarów laboratoryjnych z samochodu ciężarowego. Gwałtowne odłączenie obciążenia alternatora (był rozładowany akumulator,zaraz po odpaleniu poprzez przewody rozruchowe obce źródło...
Tylko trzeba pamiętać, że (1) może być potrzebny opornik do ograniczenia prądu (jakkolwiek niewykluczone, że opór uzwojeń transformatora wystarczy - do sprawdzenia), i (2) jeśli nawet masz tylko 12V~ RMS, to jest to napięcie szczytowe 17V, za mostkiem będzie około 15V - to jest więcej, niż końcowe napięcie ładowania, więc trzeba pilnować, żeby nie przeładować...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
prąd rozruchowy akumulator akumulator prąd rozruchowy akumulator kwasowy kwasowy
electrolux kontrolka berlingo radio fabryczne content watch
17mb97 firmware 17mb97 firmware
Volkswagen Crafter silnik stuka, gaśnie, błąd P1046 – wtryskiwacz, wiązka, diagnostyka Największe pojemności RAM w telefonach, tabletach, laptopach i przyszłość pamięci operacyjnej