Nie 12V źle wkleiłem ;) . Nie wiem jak u was jest ale uczciwie ok. 200zł-300zł za robotę licz. Najgorzej przejśc przez ścianę grodziową,może być potrzeba wyciąc koronowym otwór i zabezpieczyć go gumową przelotką. Reszta to przyjemność.
A pojemność tego akumulatora?
masz tu wszystko
rozumiem, że ta teoria tyczy się tez akumulatorów samochodowych... przejrzałem to tak na szybko i widzę, że tutaj temat raczej tyczy sie temperatur dodatnich a mnie interesowałaby zależność prąd/temperatura w drugą stronę czyli w kierunku niskiej temperatury Tyczy się wszelkich kwasowo-ołowiowych. Trzeba brać zarówno poprawki temperaturowe przy rozładowywaniu...
Kupuj gabarytowo taki sam 12V jakieś 14Ah.
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Dwa odpalenia 2.2 di https://youtu.be/l8j8a5xj3LQ https://youtu.be/3D0fNvwIWH8
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
Prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorach, chodzi o to żeby nie było sytuacji że przy mniejszej pojemności taki zestaw będzie słabszy niż dwa oryginalne. Proste obliczenie. Akumulatory będą połączone równolegle czyli prąd rozruchowy jadnego akumulatora razy dwa i mamy wynik.
Poszukać karty katalogowej akumulatora - takie dane jak maksymalny prąd rozładowania dla gel powinien być podany. Można przyjąć, że ten maksymalny to jest rozruchowy. Szczególnie jeżeli podane są wartości prądu maksymalnego np dla 30 sek obciążenia. Znamionowy? Jak chcesz sprawdzić pojemność zgonie z wytycznymi producenta to dal Gel/AGM najczęściej...
w corsie trzeba jeszcze zwrócic uwagę na wysokośc akumlatora nie każdy pasuje,nie zamkniesz maski.Ten 41Ah wystarczy.
Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale oleju w skrzyni biegów nigdy nie wymieniałem i nie pamiętam by ktoś wymieniał. Teoretycznie akumulator w aucie elektrycznym powinien dłużej wytrzymać niż ten w spalinowym. Najbardziej niszczą akumulator prądy rozruchowe.
Sam go dobijasz i masz pretensję do garbatego że ma dzieci proste :) Rozrusznik nigdy nie pobierze 600A... pobiera 100-150A..... Prąd rozruchowy poniżej 70% wartości fabrycznej dopiero może martwić, a nie takie zmiany. Poza tym warunki pomiaru !!!! czy akumulator z półki sklepowej ? po długim postoju samochodu ? po jednej nocy ? po tygodniu stania ?...
Czasami jak kończą się szczotki, to ładowanie pojawią się i znika. Elektronika w regulatorze też potrafi czasami bzikować zanim padnie. Jak nie mierzono napięcia to ciężko coś wywnioskować. Na odległość mechanika raczej też nikt nie oceni.
Ja np. sprzedaje ludziom do c360 Akumulatory 92Ah preferuje AD, Centra , Banner, idealnie wchodzą w prawą kieszeń prawą daje gumy pod spód , mierze ładowanie i jest cacy 5 lat 0 zwrotów. Jest to plus bo nie ma połączeń między akumulatorami, prąd rozruchowy ten sam i masz gratis schowek pod ręką, dokładnie pod nogą.
Kolego, sam napisałeś, że po naładowaniu akumulatora wszystko było dobrze. Wymień akumulator, uważaj na prąd rozruchowy.
Przecież alumulatory mają podany maksymalny prąd rozruchowy.
To nie ma prawa zadziałać (nie chodzi mi o akumulator, lecz o sam silnik od wkrętarki). Ale nikt nie zabrania zdobywać doświadczenia i uczyć się na błędach.
Zależy czy podana była pojemność czy max prąd rozruchowy. Akumulator da Ci "tyle watów" tylko przez kilka minut.
Bardzo dużo można się dowiedzieć o akumulatorach na YT https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/v...
Hej kolego, jeżeli wstaje deska to kluczyk jest ok, jeżeli stacyjka po przekręceniu na zapłon zaświeca się kontrolkami to na 99 % jest ok (wątpię że poszło tylko położenie 3 do uruchamiania zapłonu) może być dużo przyczyn, na początek, aby wyeliminować stacyjkę to --> zapłon --> dwójeczka --> sprzęgło --> 2-3 silnych chłopa i odpalać go na tzw. "pycha",...
Mogło coś się stać z nim? Gdy sprawdzisz to się dowiesz. 15-20 s to trochę długo ale skoro akumulatorowi, który dał prąd nic się nie stało (nic o nim nie piszesz) to możesz być optymistą. 20 sekund zwarcia... raczej niszczy akumulator. Niszczy oba akumulatory połączone szeregowo (zwarte) przewodami rozruchowymi. Rezystancja przewodów nieco ograniczyła...
Podjedz do serwisu.Serwis podłączy Ci ten akumulator do urządzenia na którym ustawia się prąd rozruchowy Twojego akumulatora i akumulator jest odpowiednio obciążony i wynik po kilkunastu sekundach otrzymujesz na wydruku wychodzącym z urządzenia w postaci wykresu.Jak będzie sprawny technicznie to nawet na końcu wydruku urządzenie drukuje napis .Szerokiej...
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Jeżeli dobrze myślę, to jako silnik ma moc 0.8KM, to jest ~1100W, co daje nam ~90A na biegu jałowym. Więc akumulator z prądem rozruchowym ok 250-300A powinien być wystarczający.
Tu nie chodzi tylko o pojemność akumulatora, ale przede wszystkim o prąd rozruchowy - to jest widlasta ósemka o pojemności 4,6 litra więc potrzebuje dużego "kopa" przy rozruchu.
To, że S5 będzie szybciej obracał wałem to oczywiste Dla czego tak uważasz? Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka? Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny....
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
W takim razie czy coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/akumulator-bos... Niestety nie wiem czy typ akumulatora "rozruchowy" ma jakieś znaczenie. Dodatkowo są różne wartości prądu rozruchowego. Nie wiem jaką wartość ma dotychczasowy akumulator i czy coś zmieni wyższa/niższa wartość względem oryginału? Dzięki za pomoc...
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
Z drugiej strony kiedyś mi gość w sklepie powiedział że ważny jest prąd rozruchowy a pojemność to jak są zbędne bajery, bo prąd daje możliwość odpalenia auta... Większy prąd rozruchowy wiąże się z większą pojemnością akumulatora. Jeżeli forsuje się większy prąd rozruchowy przy niezmienionej pojemności to taki akumulator żyje krócej niż inny o tym samym...
Powtarzam to po raz kolejny (temat już do bólu omawiany)! Bezpiecznik założony na przewodzie zasilającym przy akumulatorze (obowiązkowo w tym miejscu) NIE ZABEZPIECZA WZMACNIACZY!!! Te mają już własne bezpieczniki. Ten bezpiecznik ZABEZPIECZA PRZEWÓD ZASILAJĄCY PRZED ZWARCIEM DO MASY. Tak gruby przewód w przypadku zwarcia, zadziała jak wielka grzałka...
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
Kontrolki gasną przy próbie odpalenia, oznacza to brak wystarczającego prądu rozruchowego w akumulatorze. Pierwsza czynności: Sprawdzić stan naładowania akumulatora/Naładować akumulator Sytuacja się powtórzy Wymiana akumulatora na nowy rozwiąże problem.👍
Typ akumulatora: Patrz kod wyposażenia na etykiecie identyfikacyjnej »Typ akumulatora: Patrz kod wyposażenia na etykiecie identyfikacyjnej Akumulator 44 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 220 (A) Akumulator 51 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 280 (A) Akumulator 61 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 330 (A)...
Może ma 12V, ale niewystarczająco "siły" żeby pokręcić rozrusznikiem. Akumulator musi mieć określony prąd rozruchowy. Pewnie wartość tego prądu jest za niska. Spróbuj go odpalić na innym akumulatorze albo prostownik podepnij i na nim sprawdź. Wiem, że to dziwnie może wyglądać, ale parę dni temu kolega miał podobną sytuację. Zadzwonił do mnie, że mu...
Druga sprawa, że nigdzie nie jest podane jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator Bo to nie jest akumulator rozruchowy.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy odpalanie samochodu kablami rozruchowymi grozi uszkodzeniem akumulatora dawcy w przypadku gdy jego akumulator ma niższy prąd rozruchowy. Opisując to obrazowo akumulator w matizie ma prąd rozruchowy rzędu 200A. Akumulator w fabii prąd rozruchowy rzędu około 360A. Czy stanie się coś jeżeli w fabii rozładuje się akumulator...
To jest tak... (przynajmniej tak mi się wydaje) Chwilowa wydajność prądowa nie zależy od pojemności akumulatora, ale od jego oporności wewnętrznej. Gdyby była taka możliwość zrób test na akumulatorach samochodowych (duży prąd rozruchowy=mała oporność wewnętrzna). Poszukaj jeszcze akumulatorów żelowych do wózków inwalidzkich. Pozdrawiam, Cooyon.
Przy -20 stopni sprawny akumulator kwasowo - ołowiowy będzie miał około 50% swojej pojemności - a więc i mniejszy prąd rozruchowy. Przy +20 w pełni sprawny i naładowany akumulator odpali twój samochód bez problemu, ale gdy silnik jest zagrzany zapotrzebowanie na na prąd rozruchowy jest większe. Więc gdy akumulator nie domaga to na zagrzanym silniku...
A jeszcze takie długotrwałe rozładowanie akumulatora rozruchowego małym prądem ( nie trakcyjnego czy deep cycle) prowadzi do jego zasiarczenia i znaczącego skrócenia żywota... Pozdr. J. ps Instalujemy m in GPS-y w pojazdach budowlanych, one potrafią stać miesiąc i akumulatory umierają.
co do chłodnicy w mk2 nie wiem czy były na 1 czy 2 wentylatory, mówiłem z doświadczenia w mk3 (jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam) akumulator zależy od prądu rozruchowego, co do pojemności to zależy jak często jeździsz, jeżeli co 2-3 dni to wystarczy. ja mam u siebie w 1.9 65Ah.
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
Wszystko zależy od tego, czy w dobre miejsce (i w dobrym kierunku) włączysz tę diodę. Jeśli akumulator "hotelowy" i instalacja "hotelowa" będzie oddzielona diodą od alternatora i akumulatora rozruchowego, to prąd nie powinien przepływać od akumulatora "hotelowego" w kierunku do rozruchowego. Będzie mógł plynąć tylko od akumulatora rozruchowego i alternatora...
Dokładnie parametry tego akumulatora to: 12V, pojemność 125AH, prąd rozruchowy 900A. To jest akumulator od ciągnika rolniczego.
Chodzi mi o to, czy mając tą tabelę i znając pojemność akumulatora (a nie znając zdolności rozruchowej) da się obliczyć prąd rozruchowy takiego akumulatora? Nie da się. Jeśli nie to jak najszybciej obliczyć prąd rozruchowy akumulatora...dla przykładu 70Ah? Też się nie da. Myślę, że to powinno zakończyć temat.
Rozumiem, ale czy znajdę gdzieś konkretne normy na temat pomiarów sprawności akumulatorów?
Tyle, że to coś w żaden sposób nie mierzy prądu rozruchowego. Ta niby "sprawność" akumulatora i prąd rozruchowy są tylko szacowane na podstawie zmian Rw, która tak jak zauważył kolega (at)kortyleski mierzona jest z bardzo dużym błędem. Dlatego takie zabawki są bezużyteczne.
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
10-14A ? To tym chyba nawet motoru nie odpalisz. Jak został wykonany pomiar? Do pomiaru akumulatorów są specjalne urządzenia. Akumulator będzie trzymał napięcia, jeśli będzie prawidłowo ładowany, nie licz na odpowiedź, czy starczy, czy nie, poza tym to zupełnie inny dział, a z tego co wiem, na elektrodzie jest dział o samochodach ... A dlaczego twój...
prąd rozruchowy to chyba największy przy brzegu, gdy łódka pełna? Później ubywa zanęty i prąd rozruchowy już będzie niższy.
Witam, jaki akumulator zakupić do samochodu Seat Ibiza 3 (6L1) 2008 rok. Wyposażenie to elektryczne wspomaganie i klimatyzacja. Ktoś zamontował akumulator 45Ah i 430A czy to nie za mało? Czy warto od razu zakupic akumulator EFB? Jaki prąd rozruchowy i pojemność polecilibyście do tego auta?
Masa czynna owszem jest ciałem stałym, ale nie ma postaci jak np arkusz blachy, tylko bardziej porowata jak gąbka lub piasek. Siarczan pokrywa nie powierzchnię płyty, a powierzchnię każdego ziarna z osobna w całej objętości masy czynnej. Dlatego właśnie ładuje y małym prądem przez wiele dni, by oczyścić płyty wewnątrz. Pojemność akumulatora, to właśnie...
Nie bez powodu akumulatory samochodowe mają prąd rozruchowy tzw, CCA na poziomie 600A i więcej, co daje ponad 7kW mocy dla rozrusznika o mocy nominalnej zwykle ok 1kW
To jest 12V 44Ah 220A Czyli akumulator 12V, o pojemności 44Ah i prądzie rozruchowym 220A. Zalecany prąd ładowania tego akumulatora to max 4,4A. mój sąsiad ma ciągnik John Deere i on tam ma akumulator w pojemności 620Ah, ja mam nowego Zetora ale mam 260Ah więc mniej. W ciągniku sąsiada jest akumulator o nieznanym napięciu i pojemności, ale za to znanym...
Patrz na to co mówi "panklex" - akumulator o wyższym prądzie rozruchowym, prąd rozruchowy - pomijając inne mniej ważne szczegóły - świadczy o klasie akumulatora.
Korzystasz teraz z akumulatora. Ma on określony prąd rozruchowy. Szukaj więc urządzenia rozruchowego o podobnych parametrach. Długość i przekrój przewodów, które teraz używasz też może służyć do oszacowania Twoich potrzeb, a może potrzebujesz innych? Kolega napisał powyżej, że używa 50mm2. Wstępnie: urządzenie rozruchowe, które może podać 400 A powinno...
Jak długo ma pracować przy poborze 60W, a jak długo przy rozruchu/schładzaniu 140W? Ogólnie to do takich zastosowań są przewidziane akumulatory trakcyjne (wózki, łodzie itp.), które są przystosowane do głębokiego rozładowania. Akumulatory rozruchowe są przewidziane do dużych prądów, ale pobieranych krótko.
Nie wiadomo jak z żywotnością tych akumulatorów ale wiadomo że są bardzo mocne. Seria Galaxy Gold bije na głowę konkurencję jeśli chodzi o prąd rozruchowy i ten prąd zawsze jest dużo większy niż jest napisane na obudowie akumulatora. Firma Autopart jest mało znana bo Polacy kupują tylko Bosch i Centra nadal myśląc że ten pierwszy to niemiecki a drugi...
Polecam sprawdzić akumulator na test prądu rozruchowego.
Witam, ja kilka dni temu do golfa ll 1.8 z gazem zakupiłem Akumulator WESTA FORSE eeAh, 220zł 510 prąd rozruchowy, klepią to na Ukrainie, opinie na necie - tanie a dobre, wcześniej miałem centre "bezobsługowa" i wytrzymała mi 3 lata.
Przetwornica będzie skomplikowana i droga, a trafo toroidalne to tylko jeden element zasilany z sieci i dający napięcie jakie chcesz
Tym, że pomiędzy masą i minusem jest pewna rezystancja i ona spowoduje ograniczenie prądu podczas podłączania akumulatorów.
Auto pewnie bierze dużo mniej. 470A to maksymalny prąd rozruchowy akumulatora, a rzeczywisty prąd pewnie nie przekracza połowy tej wartości. Duży prąd jest tylko przez ułamek sekundy, kiedy rozrusznik rusza i ewentualnie przy zablokowanym rozruszniku. Rozruszniki do osobówek mają moc między 0,9 a 1,3 kW, a te z przekładnią planetarną stosunkowo miękki...
Mały akumulator to mały prąd rozruchowy. Ten akumulator po prostu się nie wyrabia.
Witam jaki był oryginalnie montowany aku do e61 530d 218km? auto rok 2005, ile ah i jaki prąd rozruchowy? Chcę kupić taki sam. Pozdrawiam
Na samym początu wyjaśnilem, że Ampery podane na aku to nie pojemność właściwa a pojemność dla konkretnego prądu rozładowania. Ten sam akumulator o przykładowym natężeniu 100Ah na etykiecie przy prądzie rozładowania 100A będzie mieć pojemność 0, 2kWh do napięcia 10,5V. Pojemność wyraża się w Watogodzinach. Może sobie kolega sprawdzić praktycznie. Im...
Bierz Bosch S5 68-74Ah i masz spokój
Jeżeli ta 12/120Ah da te 900 A lub coś koło tego to powinna się nadać Tak powinna się nadać. A co pisze producent ciągnika co zaleca 2x6V, jaki prąd rozruchowy zaleca? Ciągnik to raczej mądrzy ludzie produkują i jak coś zalecają to bym się tego trzymał. Dodano po 7 W tym przypadku ważny jest prąd rozruchowy od którego zależy czy rozrusznik ma "kopa"...
(at)motocyklistar1 Ale się chłopie zaplątał. Bateria superkondensatorow podłączona bezpośrednio zwiększa pojemność Twojego oryginalnego akumulatora i zmniejsza rezystancje co skutkuje wyższym prądem rozruchowym. Tak jak byś dołożył drugi akumulator. Ten ,,booster" to nic innego jak tylko kilka superkondensatorow połączone szeregowo, bo te kondensatory...
Przy mnie gościu zakładał ten akumulator. Jeszcze go mierzył urządzeniem wszystko pokazywał mi Nawet pokazał mi że kupuje akumulator 480 prąd rozruchowy a na urządzeniu pokazuje że jest 489, 98% stopień naładowania, i teraz nie pamiętam czy tam było stan akumulatora czy coś takiego ale było bardzo dobry albo była tylko opcja dobry, bo poprzedni jak...
Zrób może tak. Odkręć klemę + od akumulatora, "przedłuż" ją kawałkiem przewodu (np rozruchowym z krokodylami) i zmierz na tym przewodzie.
Witam serdecznie Czy orientuje się ktoś z Państwa , gdzie w Polsce (najlepiej centralnej) można naprawić takie urządzenie. Po ostatnim odpalaniu auta z prawie całkowicie rozładowanym akumulatorem przestał podawać prąd rozruchowy . Dodam , że znajdujący się w boosterze bezpiecznik nie jest spalony. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką udzieloną mi...
Czym mierzył ten prąd rozruchowy?
Duracell podaje opór wewnętrzny o wartości 1,7mΩ albo 1700mΩ czyli 1,7Ω. Prąd zwarciowy w pierwszym wypadku I=U/R, I=9V/0,0017Ω=5294,11A. Wartość abstrakcyjnie wysoka nawet jak na akumulator rozruchowy do samochodu osobowego. Dla oporu 1,7Ω prąd wyniesie I=U/R, I=9V/1,7Ω=5,29A. Dużo jak na tak małą baterię, ale prawdopodobnie.
Napięcie na silnik wchodzi większe, więc prąd rozruchowy jest większy. Do tego może jeszcze opór wewnętrzny akumulatorów i całej baterii jest mniejszy niż oryginalnych, no i nie działa z nieodpowiednim "BMS".
Dobry to pojęcie względne. Dobry dla użytkownika laika to np Bosch C3, dobry dla akumulatora to taki co się składa tylko z transformatora i prostownika, ale to już trzeba kontrolować prąd i napięcie ładowania.
Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Pytam się tych co obecnie stosują takie ładowanie, zwłaszcza z wyższym napięciem. Ile współczesne akumulatory wytrzymują ładując je napięciem 16-19V? Bo jeśli faktycznie jest 6-7 lat to śmiem twierdzić, że takie ładowanie skraca ich żywot. To co kiedyś było dobre to przy innej technice wytwarzania akumulatorów już nie musi być takie dobre. A ja śmię...
Żywotność w funkcji rozruchu zależy od maksymalnego prądu rozruchowego akumulatora. Mogą być akumulatory o nieco różnej pojemności a identycznym prądzie rozruchowym albo tej samej pojemności i róznych prądach rozruchowych. Akumulatory które porównujesz mają różnicę pojemności 20%. Jeżeli róznice prądów rozruchowych nie są większe to od biedy możesz...
Witam, W samochodowej stacji rozruchowej - tzw. Booster - muszę wymienić akumulator żelowy 12v 20Ah - pytanie czy mogę zastosować dowolny 12v 20Ah czy akumulatory w takich stacjach rozruchowych mają jakieś inne parametry, większy chwilowy prąd itp. ?
Dokładnie jak pisze kolega powyżej. Maksymalny pobór prądu na postoju powinien być w granicach 0.1A W twoim aucie 0.44 A jest prawie 5 krotnie więcej niż być powinno. Proponuję sprawdzić radio. Odepnij zasilanie radia i zobacz ile będzie. Napisz jeszcze jaki masz akumulator (prąd rozruchowy i pojemność).
Przykro mi, ale się mylisz. Jedna świeca żarowa ma 20A. To w moim aucie idze 120A na same świece. Na rozrusznik idzie znacznie wiecej dlatego ma taki gruby przewód i to bez bezpiecznika. No chyba ze chciales napisać 500A bo tyle mają zazwyczaj akumulatory prądu rozruchowego.
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
czy ktoś ma może tekst normy IEC lub EN określającej prąd rozruchowy akumulatora? Znalazłem opis mówiący, że wg. IEC prąd rozruchowy ma być pobierany przez 60 sekund, akumular ma mieć -18st.C a napięcie nie może spaść poniżej 8.4V Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć ?
200 A w instrukcji to jest prąd rozruchowy rozrusznika tak jak i na akumulatorach są podane takie wartości. Zawsze prądy rozruchowe są podawane w setkach Amper
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Jak podłączyłem multimetr w czasie włączonego silnika 14,44V a na wyłączonym silniku 12,58V więc raczej ładuje. Zrobię inaczej dzisiaj odłącze akumulator przewodem plusowym(odepnę klemę) i jutro rano zapalę go jeśli zapali to tzn. że gdzieś jest upływ prądu a jak nie to akumulator. Ale jakie parametry tej baterii? Co jest ważniejsze prąd rozruchowy...
Cudów nie ma - albo zasilacz ma za słabą wydajność, abo w ogóle coś z nim nie tak. Próbowałeś podłączyć zasilacz i ręcznie rozpędzić silniczek? Działa wtedy? Jeśli tak, to za słaby zasilacz - pamiętaj o prądzie rozruchowym.
Prąd rozruchowy nie zawsze idzie w parze z pojemnością np akumulator 90Aha i 175Aha może mieć taki sam prąd rozruchowy np 900A
Do sprawdzenia są dwie rzeczy: 1. Prąd pobierany z baterii akumulatorów (tzw. akumulator składa się z trzech akumulatorów połączonych szeregowo. Potocznie nazywane są celami, ogniwami, bateriami). 2. Pojemność baterii rozruchowej Prąd mierzysz amperomierzem, który wpinasz pomiędzy baterię a masę lub pomiędzy baterię a przewód plusowy. Miernik ustaw...
To nie żelowy, przecież wystarczą google: Akumulator YTX7A-BS / 6Ah, prąd rozruchowy 80A, wyprodukowany w technologii AGM (absorbent glass mat) z elektrolitem uwięzionym w separatorze z włókna szklannego. Wymiary: dł. 151 mm X szer. 88 mm X wys. 94 mm. Oznaczenie artykułu wg VARTA 506 015 005 A514 Dla zapewnienia świeżości akumulatorów Varta, producent...
Akumulator był ładowany całą noc i jest dobry. Sprawdziłeś parametry akumulatora? Czu poprostu zakładasz że jak go długo będziesz ładował to będzie miał wystarczająco energii ? Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora (rezystancja wewnętrzna, prąd rozruchowy, napięcie), sprawdzić klemy akumulatora, sprawdzić czy EGR się nie zacina i nie dusi silnika...
Laweta i do mechanika jak nie masz pojęcia sam nic nie zrobisz, jeśli jesteś pewny że akumulator ma prąd rozruchowy.
Akumulator nowy, ładowanie sprawdzone poprawne, rozrusznik świeżo po regeneracji. Sprawdziłem napięcia na akumulatorze na postoju, przy rozruchu i na odpalonym, jest w normie. Sprawdziłem specjalnym narzędziem do akumulatorów, żywotność 65% prąd rozruchowy 410. Roczny akumulator firmy "POWER". Przeczyściłem styki przy pompie paliwa. Na razie pali. Dodano...
Oba marne ale lepszy ten PIROTEC jest szansa że podziała, ten drugi przy tak rozładowanym akumulatorze może nie dać rady, widziałem go w środku nadaje się do ładowania akumulatorów w skuterach. Gdyby napięcie było poniżej 11V wtedy można się martwić. Dziwne jest że po tygodniowym postoju nie zakręcił mimo że jak mówisz nie ma roku, także albo był niedoładowywany...
Drodzy koledzy jakby prąd rozruchu dla Diesla 2.2 był by od 140 do 200A -> po co producenci samochodów wsadzali by akumulatory o prądzie rozruchowym ponad 800A. Przy waszych miernikach i sposobach pomiaru wynik jest od 140 do 200A. Porównując pomiary metodami i podobnymi sprzętami możemy na ich podstawie wysnuć co jest nie tak z akumulatorem lub rozrusznikiem....
1 spokojnie wystarczy do odpalenia silnik ma pojemność 1950cm3. 2 a co rozumiesz przez pytanie im większy chodzi o pojemność czy prąd rozruchowy.
Odnośnie objawów, to dobre pytanie, może koledzy z większym doświadczeniem w bateriach powiedzą więcej. Na pewno wzrost rezystancji wewnętrznej powoduje znaczące spadki przy prądach rozruchowych. Teoretycznie bierzesz prąd jaki pobierasz z aku, mnożysz przez tą oporność i masz spadek napięcia względem tego co możesz zmierzyć na nieobciążonym akumulatorze....
prąd rozruchowy akumulator prąd rozruchowy akumulator kwasowy akumulator rozruchowy
bridge vectra rozrusznik sterowanie wymuszenie sinusoidalne
traker sloneczny sterownik hulajnoga elektryczna
Laser w nagrywarce LG RH277H: szczegóły techniczne Miernik Duwi DT321b - brak zakresu 10A?