masz tu wszystko
rozumiem, że ta teoria tyczy się tez akumulatorów samochodowych... przejrzałem to tak na szybko i widzę, że tutaj temat raczej tyczy sie temperatur dodatnich a mnie interesowałaby zależność prąd/temperatura w drugą stronę czyli w kierunku niskiej temperatury Tyczy się wszelkich kwasowo-ołowiowych. Trzeba brać zarówno poprawki temperaturowe przy rozładowywaniu...
To nie akumulator "daje" prąd tylko rozrusznik "pobiera" - nic się nie uszkodzi.
Nie 12V źle wkleiłem ;) . Nie wiem jak u was jest ale uczciwie ok. 200zł-300zł za robotę licz. Najgorzej przejśc przez ścianę grodziową,może być potrzeba wyciąc koronowym otwór i zabezpieczyć go gumową przelotką. Reszta to przyjemność.
To co znalazłem: https://battery-import.s1.cdn-upgates.co... Wynika, że podstawowa pojemność to pojemność C5 więc prąd 1/5C (5-cio godzinny czyli 32A) dla tego akumulatora powinien być OK. W końcu są to akumulatory trakcyjne do np maszyn myjących podłogi w marketach. Niestety dokładniejszych danych na szybko nie znalazłem.
w corsie trzeba jeszcze zwrócic uwagę na wysokośc akumlatora nie każdy pasuje,nie zamkniesz maski.Ten 41Ah wystarczy.
Sam go dobijasz i masz pretensję do garbatego że ma dzieci proste :) Rozrusznik nigdy nie pobierze 600A... pobiera 100-150A..... Prąd rozruchowy poniżej 70% wartości fabrycznej dopiero może martwić, a nie takie zmiany. Poza tym warunki pomiaru !!!! czy akumulator z półki sklepowej ? po długim postoju samochodu ? po jednej nocy ? po tygodniu stania ?...
Zależy czy podana była pojemność czy max prąd rozruchowy. Akumulator da Ci "tyle watów" tylko przez kilka minut.
Prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorach, chodzi o to żeby nie było sytuacji że przy mniejszej pojemności taki zestaw będzie słabszy niż dwa oryginalne. Proste obliczenie. Akumulatory będą połączone równolegle czyli prąd rozruchowy jadnego akumulatora razy dwa i mamy wynik.
DIN: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 9V. IEC: rozładowanie w ciągu 60 s do napięcia 8,4V. SAE: rozładowanie w ciągu 30 s do napięcia 7,2V. EN: rozładowanie w ciągu 10 s do napięcia 7,5V. Wygląda to mniej więcej jak opisał kolega (at)lynx22. Jeżeli np. wg normy EN po 10 sekundach rozładowania prądem 100A napięcie akumulatora wynosi 7,4V a po rozładowaniu...
Rozumiem, ale czy znajdę gdzieś konkretne normy na temat pomiarów sprawności akumulatorów?
Kontrolki gasną przy próbie odpalenia, oznacza to brak wystarczającego prądu rozruchowego w akumulatorze. Pierwsza czynności: Sprawdzić stan naładowania akumulatora/Naładować akumulator Sytuacja się powtórzy Wymiana akumulatora na nowy rozwiąże problem.👍
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch Nie rozumiem dlaczego się kłócicie. Prąd rozruchowy akumulatora jest proporcjonalny do jego pojemności, podobnie jak np. moc silnika samochodowego jest proporcjonalna do pojemności, choć różne silniki (mimo identycznej pojemności) nie osiągają tej samej mocy....
Witam Czy prąd rozruchu 420a może uszkodzić silnik elektryczny w takim wózku Nie może. Im większy prąd rozruchowy tym akumulator jest "silniejszy" i może w trudnych warunkach (minusowe temperatury) szybciej odpalić np. silnik samochodu.
Podjedz do serwisu.Serwis podłączy Ci ten akumulator do urządzenia na którym ustawia się prąd rozruchowy Twojego akumulatora i akumulator jest odpowiednio obciążony i wynik po kilkunastu sekundach otrzymujesz na wydruku wychodzącym z urządzenia w postaci wykresu.Jak będzie sprawny technicznie to nawet na końcu wydruku urządzenie drukuje napis .Szerokiej...
Na pierwszym lepszym warsztacie możesz wykonać sprawdzenie prądu rozruchowego akumulatora. Powinno być zbliżone do tego na obudowie aku
Przecież alumulatory mają podany maksymalny prąd rozruchowy.
Powtarzam to po raz kolejny (temat już do bólu omawiany)! Bezpiecznik założony na przewodzie zasilającym przy akumulatorze (obowiązkowo w tym miejscu) NIE ZABEZPIECZA WZMACNIACZY!!! Te mają już własne bezpieczniki. Ten bezpiecznik ZABEZPIECZA PRZEWÓD ZASILAJĄCY PRZED ZWARCIEM DO MASY. Tak gruby przewód w przypadku zwarcia, zadziała jak wielka grzałka...
A pojemność tego akumulatora?
wiem, bo testowałem na prostowniku Pytanie, czy prostownik był zdolny dać tyle, ile silnik chciał wziąć. Czy test robiłeś pod obciążeniem? Siedząc na rowerku? Czy mierzyłeś, jakie jest faktycznie napięcie na silniku przy poborze 10 A? Prąd rozruchowy akumulatora to parametr, ile akumulator może dać, ale nie, ile dany silnik spróbuje wziąć, więc nie...
Pomiar był dokonywany na zaciskach w komorze silnika służącym do podłączania kabli rozruchowych Gdy pomiaru dokonałem po demontazu fotela kierowcy i badałem akumulator bezpośrednio na klemach okazało się że według tego samego przyrządu ma 820A. Oporność przewodu ogranicza mierzony prąd, bezpośrednio na klemach zawsze będzie wyższy wynik.
Druga sprawa, że nigdzie nie jest podane jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator Bo to nie jest akumulator rozruchowy.
Czym mierzył ten prąd rozruchowy?
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
witam był bym wdzięczny za rozwinięcie pojęcia różnicy pomiędzy prądem rozruchowym a prądem szczytowym urządzenia jakim jest urządzenie rozruchowe do akumulatorów samochodowych. Mianowicie mam takie urządzenie wg instrukcji ma 400 A prąd rozruchu i 900 A prąd szczytowy. Dowiedziałem się już dzięki temu forum że ta wartość 900 A w takim urządzeniu jest...
1 spokojnie wystarczy do odpalenia silnik ma pojemność 1950cm3. 2 a co rozumiesz przez pytanie im większy chodzi o pojemność czy prąd rozruchowy.
Bezpiecznik na przewodzie ma być jak najbliżej akumulatora. Nie zabezpiecza on wzmacniacza, bo ten ma własne wkładki, ale auto przed pożarem w przypadku zwarcia przewodu zasilającego do masy. Tak gruby przewód nie przepali się, a zadziała jak grzałka. Wartość tego bezpiecznika może być w zasadzie dowolnie wielka, nie przekraczająca prądu rozruchowego...
Witam! Muszę zakupić nowy akumulator do traktorka kosiarki Countax 12.5 HP. Na starym akumulatorze niema kompletnie nic oznaczeń. Jaką pojemność i prąd rozruchowy powinien mieć akumulator w takiej maszynie? https://obrazki.elektroda.pl/8070761900_...
Auto pewnie bierze dużo mniej. 470A to maksymalny prąd rozruchowy akumulatora, a rzeczywisty prąd pewnie nie przekracza połowy tej wartości. Duży prąd jest tylko przez ułamek sekundy, kiedy rozrusznik rusza i ewentualnie przy zablokowanym rozruszniku. Rozruszniki do osobówek mają moc między 0,9 a 1,3 kW, a te z przekładnią planetarną stosunkowo miękki...
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Z drugiej strony kiedyś mi gość w sklepie powiedział że ważny jest prąd rozruchowy a pojemność to jak są zbędne bajery, bo prąd daje możliwość odpalenia auta... Większy prąd rozruchowy wiąże się z większą pojemnością akumulatora. Jeżeli forsuje się większy prąd rozruchowy przy niezmienionej pojemności to taki akumulator żyje krócej niż inny o tym samym...
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
czy ktoś ma może tekst normy IEC lub EN określającej prąd rozruchowy akumulatora? Znalazłem opis mówiący, że wg. IEC prąd rozruchowy ma być pobierany przez 60 sekund, akumular ma mieć -18st.C a napięcie nie może spaść poniżej 8.4V Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć ?
Żywotność w funkcji rozruchu zależy od maksymalnego prądu rozruchowego akumulatora. Mogą być akumulatory o nieco różnej pojemności a identycznym prądzie rozruchowym albo tej samej pojemności i róznych prądach rozruchowych. Akumulatory które porównujesz mają różnicę pojemności 20%. Jeżeli róznice prądów rozruchowych nie są większe to od biedy możesz...
prąd rozruchowy to chyba największy przy brzegu, gdy łódka pełna? Później ubywa zanęty i prąd rozruchowy już będzie niższy.
Kolego, sam napisałeś, że po naładowaniu akumulatora wszystko było dobrze. Wymień akumulator, uważaj na prąd rozruchowy.
Dzięki, już wszystko zrozumiałem,
Mogło coś się stać z nim? Gdy sprawdzisz to się dowiesz. 15-20 s to trochę długo ale skoro akumulatorowi, który dał prąd nic się nie stało (nic o nim nie piszesz) to możesz być optymistą. 20 sekund zwarcia... raczej niszczy akumulator. Niszczy oba akumulatory połączone szeregowo (zwarte) przewodami rozruchowymi. Rezystancja przewodów nieco ograniczyła...
Tutaj dobry wykaz jaki akumulator: https://obrazki.elektroda.pl/8950631000_... Taką Futurę można wybrać, ma sporo prądu rozruchowego
To, że S5 będzie szybciej obracał wałem to oczywiste Dla czego tak uważasz? Myślisz że jak do malucha dasz akumulator od Jelcza to będzie kręcił szybciej niż na akumulatorze od Żuka? Akumulator może dać taki prąd rozruchowy ale możesz nawet takiego u siebie w aucie nie uzyskać bo to tylko i wyłącznie od rozrusznika zależy czy taki będzie mu potrzebny....
25A czy 40A stosuje się do elektronarzędzi, w których jest duży prąd rozruchowy silnika. Płytka ma zabezpieczać akumulatory, więc musi być do nich dobrana. Możliwe, że nie będzie to bubel. Światło było i co, zgasiłeś je, czy świeciło do końca, czyli do rozładowania baterii?
Tu nie chodzi tylko o pojemność akumulatora, ale przede wszystkim o prąd rozruchowy - to jest widlasta ósemka o pojemności 4,6 litra więc potrzebuje dużego "kopa" przy rozruchu.
Dokładnie parametry tego akumulatora to: 12V, pojemność 125AH, prąd rozruchowy 900A. To jest akumulator od ciągnika rolniczego.
Podjedź do elektryka, niech Ci pomierzy prądy rozruchowe akumulatora i rozrusznika.
Według mnie to żaden problem że masz większy prąd rozruchowy na nowym akumulatorze. Ważne, abyś miał tyle samo Ah.
Witam Trochę dziwny ten tester, co mierzy prąd rozruchowy akumulatora mając kable o nikłym przekroju. To już samo z siebie go eliminuje. Sam test jest do luftu, bo zakładając, że "tester" mierzy prąd rozruchowy (to już obaliłem, ale niech będzie) to już Ty mierzyłeś pojemność akumulatora i to w dość osobliwy sposób. Reasumując: jeżeli w dokumentacji...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy odpalanie samochodu kablami rozruchowymi grozi uszkodzeniem akumulatora dawcy w przypadku gdy jego akumulator ma niższy prąd rozruchowy. Opisując to obrazowo akumulator w matizie ma prąd rozruchowy rzędu 200A. Akumulator w fabii prąd rozruchowy rzędu około 360A. Czy stanie się coś jeżeli w fabii rozładuje się akumulator...
W takim razie czy coś takiego się nada? https://allegro.pl/oferta/akumulator-bos... Niestety nie wiem czy typ akumulatora "rozruchowy" ma jakieś znaczenie. Dodatkowo są różne wartości prądu rozruchowego. Nie wiem jaką wartość ma dotychczasowy akumulator i czy coś zmieni wyższa/niższa wartość względem oryginału? Dzięki za pomoc...
Może ma 12V, ale niewystarczająco "siły" żeby pokręcić rozrusznikiem. Akumulator musi mieć określony prąd rozruchowy. Pewnie wartość tego prądu jest za niska. Spróbuj go odpalić na innym akumulatorze albo prostownik podepnij i na nim sprawdź. Wiem, że to dziwnie może wyglądać, ale parę dni temu kolega miał podobną sytuację. Zadzwonił do mnie, że mu...
Niestety, też tak myśle, ale jak widzę cenę oryginału to aż mi się odechciewa. Szukałem jakiegoś odpowiednika, który podołałby temu zadaniu, pociągnął jakieś minimum 150A (taki jest prąd rozruchowy akumulatora) i nie kosztowałby aż tyle. Nie mogę jednak nic takiego znaleźć. Ps poprawiłem link w pierwszym poście do oryginalnego przekaźnika.
Jak długo ma pracować przy poborze 60W, a jak długo przy rozruchu/schładzaniu 140W? Ogólnie to do takich zastosowań są przewidziane akumulatory trakcyjne (wózki, łodzie itp.), które są przystosowane do głębokiego rozładowania. Akumulatory rozruchowe są przewidziane do dużych prądów, ale pobieranych krótko.
Typ akumulatora: Patrz kod wyposażenia na etykiecie identyfikacyjnej »Typ akumulatora: Patrz kod wyposażenia na etykiecie identyfikacyjnej Akumulator 44 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 220 (A) Akumulator 51 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 280 (A) Akumulator 61 (Ah) Prąd rozruchowy przy zimnym silniku (DIN) 330 (A)...
Mały akumulator to mały prąd rozruchowy. Ten akumulator po prostu się nie wyrabia.
Jakie silniki sprawdzasz? Podaj chociaż pojemności, rodzaj paliwa. Jakie kable łączące rozrusznik z akumulatorem teraz używasz? - chodzi mi o średnicę miedzi w nich i jakiej są długości. Jaki akumulator teraz używasz: firma i model, a może jest na nim określony prąd rozruchowy?
Jeżeli dobrze myślę, to jako silnik ma moc 0.8KM, to jest ~1100W, co daje nam ~90A na biegu jałowym. Więc akumulator z prądem rozruchowym ok 250-300A powinien być wystarczający.
Nie wiadomo jak z żywotnością tych akumulatorów ale wiadomo że są bardzo mocne. Seria Galaxy Gold bije na głowę konkurencję jeśli chodzi o prąd rozruchowy i ten prąd zawsze jest dużo większy niż jest napisane na obudowie akumulatora. Firma Autopart jest mało znana bo Polacy kupują tylko Bosch i Centra nadal myśląc że ten pierwszy to niemiecki a drugi...
Dwa odpalenia 2.2 di https://youtu.be/l8j8a5xj3LQ https://youtu.be/3D0fNvwIWH8
Wszystko zależy od tego, czy w dobre miejsce (i w dobrym kierunku) włączysz tę diodę. Jeśli akumulator "hotelowy" i instalacja "hotelowa" będzie oddzielona diodą od alternatora i akumulatora rozruchowego, to prąd nie powinien przepływać od akumulatora "hotelowego" w kierunku do rozruchowego. Będzie mógł plynąć tylko od akumulatora rozruchowego i alternatora...
Jak dla mnie, prąd rozruchowy tego akumulatora to 520A.
Kupiłem tester i paruję na podstawie prądu rozruchowego.
Tym, że pomiędzy masą i minusem jest pewna rezystancja i ona spowoduje ograniczenie prądu podczas podłączania akumulatorów.
Może po prostu włożę zwykły akumulator powiedzmy 100Ah albo nieco większy? Miało by to jakiś sens? Nic się nie stanie z akumulatorem, jeżeli na razie będzie stary pod alternatorem 140A? Zwróć też uwage na prąd rozruchowy. Chodzi oczywiście o prąd rozruchowy akumulatora. Im więcej A tym lepiej.
Napięcie na silnik wchodzi większe, więc prąd rozruchowy jest większy. Do tego może jeszcze opór wewnętrzny akumulatorów i całej baterii jest mniejszy niż oryginalnych, no i nie działa z nieodpowiednim "BMS".
Jaki prąd rozruchowy akumulatora masz? Przy 540A-680A powinno być ok Możesz przełożyć akumulator z innego auta bo może ten jest uszkodzony, a jak nie pomaga to raczej rozrusznik, ewentualnie możesz sprawdzić czy rozrząd jest na znakach
Rozrusznik może pobierać sporo ponad 300A ( prąd rozruchowy akumulatora ) . Podejrzewam że tańszy będzie gotowy napęd niż tranzystor który z marginesem bezpieczeństwa to wytrzyma . Należy sobie również odpowiedzieć na pytanie : co się stanie z bramą jak nie zadziała krańcówka ?
To jest 12V 44Ah 220A Czyli akumulator 12V, o pojemności 44Ah i prądzie rozruchowym 220A. Zalecany prąd ładowania tego akumulatora to max 4,4A. mój sąsiad ma ciągnik John Deere i on tam ma akumulator w pojemności 620Ah, ja mam nowego Zetora ale mam 260Ah więc mniej. W ciągniku sąsiada jest akumulator o nieznanym napięciu i pojemności, ale za to znanym...
Tyle, że to coś w żaden sposób nie mierzy prądu rozruchowego. Ta niby "sprawność" akumulatora i prąd rozruchowy są tylko szacowane na podstawie zmian Rw, która tak jak zauważył kolega (at)kortyleski mierzona jest z bardzo dużym błędem. Dlatego takie zabawki są bezużyteczne.
Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale oleju w skrzyni biegów nigdy nie wymieniałem i nie pamiętam by ktoś wymieniał. Teoretycznie akumulator w aucie elektrycznym powinien dłużej wytrzymać niż ten w spalinowym. Najbardziej niszczą akumulator prądy rozruchowe.
Było coraz gorzej i pojechałem sprawdzić prąd rozruchowy akumulatora okazało się ze z 680A było 420A po prostu był stary a jak auto bierze cos tam na podtrzymanie to już nie miał sił przekręcić szybko tylko o wiele za wolno i nie odpalił. Może 6 razy obrócił wałem i lipa kontrolki gasły. Nowy akumulator i po problemie.
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Dziękuję ;) Więc pojemność 60Ah lub 65Ah. A prąd rozruchowy?
łożyska ślizgowe w rozruszniku mogą być już wytarte i w momencie kręcenia wirnik "klei" się do stojanu, podobnie kiedy tulejka na bediksie jest wytarta bedzie blokowało rozusznik. Ale objawy były by przy prawie każdej próbie odpalenia a nie tylko przy pierwszej (np po dłuższym postoju ) Proponuje sprwdzić i ewentualnie oczyścić styki na akumulatorze,...
Weź sobie kartę katalogową tego akumulatora i ją przejrzyj: http://www.emu.com.pl/download_script.ph... Masz tam podany max. prąd rozładowywania (w ciągu 5s) i teraz znajdź sobie jak jest definiowany prąd rozruchowy w/g EN, a jak w/g DIN i wybierz ten, którego procedura pomiarowa jest bardziej zbliżona. Albo to urządzenie mierzy zgodność...
(at)motocyklistar1 Ale się chłopie zaplątał. Bateria superkondensatorow podłączona bezpośrednio zwiększa pojemność Twojego oryginalnego akumulatora i zmniejsza rezystancje co skutkuje wyższym prądem rozruchowym. Tak jak byś dołożył drugi akumulator. Ten ,,booster" to nic innego jak tylko kilka superkondensatorow połączone szeregowo, bo te kondensatory...
A jeszcze takie długotrwałe rozładowanie akumulatora rozruchowego małym prądem ( nie trakcyjnego czy deep cycle) prowadzi do jego zasiarczenia i znaczącego skrócenia żywota... Pozdr. J. ps Instalujemy m in GPS-y w pojazdach budowlanych, one potrafią stać miesiąc i akumulatory umierają.
Nie powinno się nic dziać. Jeżlei diesel to ważny jest prąd rozruchowy.
Witam!Sprawdż świece żarowe( odłączając je pojedyńczo zmierz omomierzem).Jak swiece są dobre (nie mają przerw)przekręć kluczyk i zmierz czy na świecach masz zasilanie.Jeśli masz to pozostaje Ci podstawienie drugiego akumulatora lub sprawdzenie prądu rozruchowego akumulatora w stacji diagnostycznej.Pozdrawiam Zygik.
Jak by się zdarzyło, że urządzenie pracowało by przez jedną minutę i rozrusznik pobierał prąd znamionowy 300A , to zużycie energii wynosi 5Ah. Oznacz to, że nawet przy wyłączonym silniku akumulator nie zostanie mocno rozładowany, a alternator wyrówna ubytek energii w stosunkowo krótkim czasie. Prąd rozruchowy akumulatora w tym układzie powinien być...
200 A w instrukcji to jest prąd rozruchowy rozrusznika tak jak i na akumulatorach są podane takie wartości. Zawsze prądy rozruchowe są podawane w setkach Amper
Napięcie nie jest wyznacznikiem prądu rozruchowego akumulatora. 12,4-12,6V to jest normalne napięcie nieobciążonego akumulatora. Ładowanie masz do "d" i tyle. Mierz napięcie na światłach mijania i przy 3000 obr./min. Jeśli jest niższe niż 14,2V to tam tkwi główny problem i nawet wymiana akumulatora na nowy na długo nie pomoże. Pobór prądu na postoju...
Masa czynna owszem jest ciałem stałym, ale nie ma postaci jak np arkusz blachy, tylko bardziej porowata jak gąbka lub piasek. Siarczan pokrywa nie powierzchnię płyty, a powierzchnię każdego ziarna z osobna w całej objętości masy czynnej. Dlatego właśnie ładuje y małym prądem przez wiele dni, by oczyścić płyty wewnątrz. Pojemność akumulatora, to właśnie...
Patrz na to co mówi "panklex" - akumulator o wyższym prądzie rozruchowym, prąd rozruchowy - pomijając inne mniej ważne szczegóły - świadczy o klasie akumulatora.
Bo jak chcecie kupić jeden akumulator 12V to trzeba kupić taki od samochodów ciężarowych/kombajnów gdzie stosuje się 2 szeregowo uzyskując w sumie 24V. Taki akumulator 12V ma prąd rozruchowy ok 1000A, a niektóre i więcej, oraz posiada pojemność ok 180Ah. Wy chcecie kupić akumulator samochodowy 100Ah gdzie prąd rozruchu takiego akumulatora to ok 600A...
Koniec! Działa funkcja SZUKAJ! A tematów o doborze bezpieczników do wzmacniacza, instalacji, koloru izolacji, typu pokrowca na kanapie i długości anteny było już wystarczająco dużo! Szczególnie jak czyta się takie bzdury, jakie zafundował serekkox. Mnie sie już nie chce powtarzać, że ten bezpiecznik nie zabezpiecza wzmacniacza, tylko INSTALACJĘ ZASILAJĄCĄ...
:D a ja myślałem że Ty jakiegoś potwora stworzyłeś.Motorower przerobiony na 70ccm powinien odpalać na tym co jest fabrycznie. Sprawdź wszystkie połączenia...może masz słabą masę.Najlepiej na próbę podłącz na krótko. Akumulatory 14Ah są stosowane w "tysiącach" więc nie przesadzajmy. Zresztą w czasie rozruchu ważniejszy jest prąd rozruchowy akumulatora...
Cudów nie ma - albo zasilacz ma za słabą wydajność, abo w ogóle coś z nim nie tak. Próbowałeś podłączyć zasilacz i ręcznie rozpędzić silniczek? Działa wtedy? Jeśli tak, to za słaby zasilacz - pamiętaj o prądzie rozruchowym.
Wystarczy 55Ah, ale w dieslu wazny jest prąd rozruchowy.
To jest tak... (przynajmniej tak mi się wydaje) Chwilowa wydajność prądowa nie zależy od pojemności akumulatora, ale od jego oporności wewnętrznej. Gdyby była taka możliwość zrób test na akumulatorach samochodowych (duży prąd rozruchowy=mała oporność wewnętrzna). Poszukaj jeszcze akumulatorów żelowych do wózków inwalidzkich. Pozdrawiam, Cooyon.
Zastanawiał się kolega czy ten akumulator dałby radę np. W motocyklu? Można kupić gotowe akumulatory tego typu dla motocykli (dlatego też trochę bawi mnie to zdanie - Wszystkie prawa do projektu zastrzeżone, wyrażam zgodę na amatorskie wykorzystanie. :D ) Główny problem w tym miejscu to brak jakiejś super kontroli procesu ładowania + całkiem spory prąd...
Witam, W samochodowej stacji rozruchowej - tzw. Booster - muszę wymienić akumulator żelowy 12v 20Ah - pytanie czy mogę zastosować dowolny 12v 20Ah czy akumulatory w takich stacjach rozruchowych mają jakieś inne parametry, większy chwilowy prąd itp. ?
360A to prąd rozruchowy akumulatora. Głównym parametrem jest jego pojemność, czyli w twoim przypadku 45 Ah. Drugim ważnym parametrem jest wielkość akumulatora i układ klem. I to będzie decydować przy zakupie nowego akumulatora. Możesz kupić akumulator o większej pojemności (jeśli jest w takim samym rozmiarze). Ale nigdy nie o mniejszej! Jeśli to pad...
Bardzo dużo można się dowiedzieć o akumulatorach na YT https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/v...
Uważasz że czym wyzsza pojemnosc czy tam prąd rozruchowy przedłużą żywotnosć akumulatora ?
Ważny jest prąd rozruchowy.
Dobry to pojęcie względne. Dobry dla użytkownika laika to np Bosch C3, dobry dla akumulatora to taki co się składa tylko z transformatora i prostownika, ale to już trzeba kontrolować prąd i napięcie ładowania.
najpierw sprawdziłbym prąd rozruchowy tego akumulatora a dopiero napięcie na miernik. w większości akumulatorów używanych siada przeważnie moc rozruchowa,trzeba sprawdzić za pomocą specjalnego urządzenia do tego przystosowanego,miernik-multimetr ci tego nie pokaże
Traktowanie akumulatora takim prądem nie wróży nic dobrego Ale jakim prądem? Nie wiemy jak długo natężenie prądu utrzymuje się powyżej 100A. Nominalnie prąd rozruchowy tego akumulatora to 760A.
Jaki akumulator ma być do tego modelu? Ile Ah i A? Czemu w instrukcji pisze max prąd rozruchowy 520A. To większy akumulator nie może być? Obecnie jest Fiamm 70Ah 640A.
Witam, ja kilka dni temu do golfa ll 1.8 z gazem zakupiłem Akumulator WESTA FORSE eeAh, 220zł 510 prąd rozruchowy, klepią to na Ukrainie, opinie na necie - tanie a dobre, wcześniej miałem centre "bezobsługowa" i wytrzymała mi 3 lata.
prąd rozruchowy akumulatora kwasowego akumulatora rozruchowy prąd rozruchowy transformatora
zasilacz kondensator 10000uf pralka blokada polar biquad wymiary
momenty dokrecania peugot momenty dokrecania
Brak świecenia czerwonej diody w Onkyo TX-SR504E: diagnostyka i rozwiązania Wymiary pasków do Technics RS-TR265 - szczegóły i porady