Lepiej wziąć z wyższym prądem rozruchowym. Diesel potrzebuje więcej.
Witam, Chciałbym wiedzieć jaka jest różnica prądu rozruchowego w silniku diesla, a benzyny. Z góry dziękuje.
Za taką cenę, to ja wolę kupić drugi akumulator, niż to urządzonko. Prąd rozruchowy diesla przekracza 100A. Wątpię czy takie coś przebije akumulator. Zresztą te kabelki spłoną przy pierwszej lepszej próbie uruchamiania.
Z ciekawości zrobiłem kiedyś pomiar prądu rozruchowego silnika Diesla 3.0 TDI V6 przy temp -10*C po 2 dniach postoju, przez pierwsze kilka milisekund rozruchu oscyloskop zarejestrował wartość szczytową ponad 980A, natomiast miernik cęgowy BM089 w czasie wykonywania tego samego pomiaru zanotował wartość maksymalną ~800A.
Zwróć uwagę przede wszystkim na prąd rozruchowy - diesle zwłaszcza w zimie są trudniejsze do odpalenia więc ten parametr jest ważny. Co do pojemności ( kup o takiej wartości jaki był poprzednio, polecam CENTRE droga ale OK) to nie przesadzałbym bo alternator ma określoną wydajność i akumulator będzie potem permanentnie niedoładowany.
A jeszcze weź jedną poprawkę czy ten akumulator po naładowaniu dobrze kręci w sensie szybko nie muli bo na mrozie musi być dobry prąd rozruchowy bo inaczej diesel nie zagada
Hej! Diesel czy benzyna? Jeżeli benzyna to coś pokroju Centra Futura CF04 - 64Ah, prawy plus, Jeżeli diesel CF-10 - 95Ah prawy plus
Do rozruchu diesla potrzebujesz dość dużego prądu więc sprawdź jaki jest maksymalny prąd rozruchowy tego prostownika. Diesle potrzebują ok 800Ah
Witaj, Temat przeżywałem w zimie ... Co sklep to co innego mówią ... Ja postawiłem na Centrę bo większość jednak ma dobre zdanie .... kilka lat bez problemów ... Napewno duży prąd rozruchowy bo diesel musi mieć kopnięcie ... a pojemność rzeczywiście uzależniona od wyposażenia ... Tam coś już ci sie rozjaśni ... www.centra.com.pl/centra.htm Pozdrawiam....
jaki kupiłeś akumulator jaki ma prąd rozruchowy
Wszystko zależy jakie trasy robisz krótkie czy długie bo jak długie to możesz zakładać nawet 100 AH alternator spokojnie go doładuje a jak krótkie to 74 AH wystarczy ale najważniejsze jest jaki ma prąd rozruchowy bo do diesla jest potrzebny duży prąd minimum 600 A.
Nie powinno się nic dziać. Jeżlei diesel to ważny jest prąd rozruchowy.
Druga sprawa, że nigdzie nie jest podane jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator Bo to nie jest akumulator rozruchowy.
Zanim mechanicy namówią cię na niepotrzebne usługi sprawdź prąd rozruchowy akumulatora. Niech przez noc postoi a potem oddaj na sprawdzenie. Ciepły diesel potrzebuję więcej prądu do odpalenia. Często pierwszymi objawami zużycia akumulatora w dieslu jest ciężkie odpalanie przy rozgrzanym silniku
A jaką może mieć akumulator rozruchowy? Widzisz że akumulator 75Ah? Pewnie do jakiegoś diesla, prąd rozruchowy będzie znaczne większy niz 600A. Człowieku, czy ty się znasz na elektryce, czy tylko improwizujesz?
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków nie zawsze przynosi efekty, bo w MK3 2.0 TDCI zwykle przyczyną uszkodzenia wtrysków są opiłki z pompy wtryskowej. Może nie wchodzenie na obroty jest związane z brakiem odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej tudzież pompą wtryskową, przez co też może kopcić na biało. Na biało może kopcić też przez wysoką wilgotność...
Jeśli miałbym polecać producentów, to Bosch, Varta i nasza Centra. Akumulatora nie wsadzałbym od ciężarówki, bo będzei non stop niedoładowany i efekt - patrz post jurexa2. Przy doborze aku ważnym parametrem oprócz pojemności jest właśnie prąd rozruchowy. Szczególnie przy dieslu.
Kupiłem ostatnio miernik cęgowy UT213C. Chciałem nim zmierzyć prąd rozruchowy w moim samochodzie (silnik diesla 2.0 HDI). Miernik w/g producenta jest wyposażony w sensor Halla a jego zakres pomiarowy to 400A. Mój diesel 2,2 przy rozruchu pobiera (zmierzone) od 140 A do 210 A. Wiec zakres miernika 400 A powinien "dać radę".
Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
Dodano po 33 Do pompy można wybrać jeden z silników: Sumoto(włoski) prąd znamionowy 11A, rozruchowy 34A Omnigena (polski) prąd znamionowy 9,7A, rozruchowy od czterech do ośmiu razy prąd znamionowy.
Wystarczy 55Ah, ale w dieslu wazny jest prąd rozruchowy.
Jest możliwe tylko jaki jest prąd rozruchowy ustrojstwa ?
Jaki jest maksymalny prąd rozruchu? Testowałeś na jakimś silniku diesla?
możliwie dużym prądzie rozruchowym . Acha, bo tam jest diesel. :lol:
W akumulatorach nie podaje się mocy, a prąd wyładowania ( Ah) i prąd rozruchowy.
mojim zdaniem to nie jest smoistna naprawa ten problem wruci przy następnym dużym mrozie a akumulator 50Ah jest wystarczający ale czy prąd rozruchowy jest wystarczający do diesla ten silnik musi mieć kopa przy rozruchu awięc suma sumarum mróz-spadek pojemności, świece żarowe-spadek pojemności i co zostało? tylko bu bu i cisza
Mały akumulator to mały prąd rozruchowy. Ten akumulator po prostu się nie wyrabia.
Cześć Fajna sprawa z tymi pomiarami prądu rozruchu. Bardzo ciężko znaleźć takie informacje w Internecie. Może na jakichś stronach firmowych producentów rozruszników? Ja znalazłem tylko jedną taką informację, ale dotyczyła badania prądu rozruchu autobusu. Jeśli ci się jeszcze chce, to może pomierz prądy w innych samochodach (inne pojemności - mniejsze/większe...
ale co z tego ze ma 70 % jak prądu rozruchowego jest 444 A a powinno być ok 610 A, auto diesel 2.0
Spokojnie możesz założyć VARTE 77ah/780 . To dość spory akumulator jak na auto osobowe . Takim to spokojnie odpalasz Diesla . Prądem rozruchowym się nie przejmuj , że ma duży . To w niczym nie przeszkadza . :| Dodano po 5 Różnica 3 Ah , to jest nic i tak ma bardzo duży prąd rozruchowy . Jeśli ładowanie masz dobre , to Ci długo posłuży . :|
Nie mówię o większej pojemności akumulatora lecz o większym prądzie rozruchowym. Choć to tak naprawdę tez nie jest zdrowe dla rozrusznika jak np golfik benzyniak 1100ccm dostanie aku od dużego diesla z prądem rozruchowym 700A tak zakręci silnikiem jak wiatraczkiem, ze może się rozrusznik rozlecieć. Choć jak już wspomniałem w oryginalnych instalacjach...
Jeśli masz silnik zdrowy to wystarczy ale w dieslu liczy sie prąd rozruchowy im większy tym lepszy a pojemnośc to znowu od ilości odbiorników.
Na początku był zdechły akumulator i działo się to nawet latem, potem został wymieniony na nowy (średnia półka) i latem problemu już nie było, ale jak tylko przyszły mrozy, ten znów powrócił. Akumulator jest naładowany, podczas odpalania napięcie nie spada poniżej 10V. Jak to sprawdziłeś ? Kontrolki zapalają się tylko na chwilę, a czasem tylko mrugają...
Nie rozładowuję "kulsonem" akumulatora. Aż tak mu nie ufam... Mój 6 letni Bosch S4 60Ah który miał 2 lata temu zimą epizod z rozładowaniem do 7V (samochód stał) - rozładowywał mu zestaw głośnomówiący. Z funkcji serwisu akumulatora wyszło mu 32Ah z 60Ah - robione wczoraj. Więc akumulator tej zimy dokona żywota, prądu rozruchowego nie mierzyłem. A odpala...
Jednak Kolego pokażę Ci krokodyle tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/7824823200_1... bo link do aukcji przez moją nieopatrzność niestety został usunięty. Mniejsze krokodyle myślę w rozsądnej cenie 5,50, obciążalność deklarowana przez producenta 300A, spokojnie sprawdzają się w osobówkach, busach. Długość około 15cm, rozstaw szczęk 3,5cm....
Interesuje mnie zakres potrzebny do pomiaru prądu rozruchowego w starym, 13 letnim dieslu, zwłaszcza zimą. Pewnie te 400A by się przydało... :) Ten miernik to zapewni. Firma Mastech z tego co widze, posiada nawet swoją witrynę internetową także nie jest to jakaś totalna firma "krzak". Jest nawet polski dystrybutor tych mierników. Na wygląd budzi zaufanie....
chyba ktoś dodał za dużo z jedno zero ma to ze 30 a nie 300 :) mam podobny w firmie tylko bez tzw "rozruchu" - nic specjalnego potrafi gotować akumulatory 2000zł to przesada ale z -700- 1000zł trzeba dać za czegoś wart prostownik normalnym prądem rozruchowym.
Lol :D To ja powiem, że przy 2,2 litrowym dieslu który ma kompresję tylko ~1:16, to prąd rozruchowy z "power bank" mierzyłem na 260A :P
Witam. Mam w Corolli 2.0 D4d stary akumulator ARKTIS AH7013 o pojemności 74Ah i prądzie rozruchowym 640A. Już w zeszłym roku zimą był problem z rozruchem teraz przestał ciągnąć w ogóle przy ujemnych temperaturach. Z serwisu toyoty po VIN-ie dowiedziałem się że powinienem mieć akumulator o parametrach 74Ah / 800A Jest problem z wyszukaniem dokładnie...
Zwykle bezpiecznik od świec żarowych jest 80-100A w dieslach a aku musi mieć prąd rozruchowy conajmniej 500-700A (!) , Pane Havranek .... SławeK
Mi właśnie po 9 latach wiernej służby dogorywa akumulator AutoPart Plus 72Ah 680A w dieslu który śmiga przeważnie po mieście . Na testerze pokazuje 190A prądu rozruchowego z nominalnych 680A i ,po podgrzaniu świec ledwo daje radę obrócić wałem. Fakt że silnik pali na dotyk i ładowanie dobre (14,4-14,5V), ale w takim agonalnym stanie jeździ już ponad...
Dziwisz się że przygasa? Ja dziwię się że się nie wyłącza w tym czasie. Załóż baterię akumulatorów z potężnym prądem rozruchowym to prawie zniknie to zjawisko. Diesel żeby zakręcić silnikiem który powiniem mieć sprężanie powyżej 20atmosfer żeby podpalił potrzebuje mocy, a moc to prąd, nawet rzędu kilkuset amperów. Znajdź takie źródło prądu na którym...
Jak chcesz sobie uszkodzić elektronikę w samochodzie to kup. Wszystko na allegro to są zabawki, podany prąd mają tylko przy zwarciu wyjścia. Jak już chcesz się w to bawić to proponuję EPS 150. Tylko to urządzenie będzie w miarę bezpieczne dla pojazdu, ponieważ podaje prąd rozruchowy tylko w momencie jak pracuje rozrusznik.
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
Twierdzę tak, bo znam te ładowarki o ile lidlowa jeszcze cis tam po kilku dniach męki naładuje, o tyle biedronkowa przez zabezpieczenia termiczne przed spalenie zamiast 4A będzie ładować średnio 1,5A. W końcu stwierdzi, że akumulator uszkodzony bo ona w określonym czasie nie mogła go naładować. Druga sprawa, żadna z tych ładowarek nie naładuje akumulator...
Jak to w końcu jest z tym doborem akumulatora w/g producenta a na innych stronach. Posługuję się tabelką przeliczeniową z tej strony http://locustcarservice.pl/tabela_przel ... ejska.html Z instrukcji obsługi wynika, że dla diesla prąd rozruchowy to 600A SAE i pojemność 72Ah. Co daje w przeliczeniu na inne jednostki tak; prąd rozruchowy 600A SAE -->...
Nie muszą to być konkretne dane. Chodzi mi o orientacyjny rząd wielkości. Konkretny model samochodu ma konkretny akumulator ale zawsze można przyjąć że Diesel porzebuje około 70 Ah i 600 A prądu rozruchowego, prawda? W czasach gdy ja pracowałem na stacjach WN, RPZ była wyposażona była w 2 trafa 40/20/20 MVA, a dla potrzeb własnych były 3 baterie 220V...
Jeszcze jedna ważna informacja: Nie powinno się odpalać biorcy, przy pracującym dawcy. Może to uszkodzić alternator. Nie zawsze, i nie każde auto, ale można się zdziwić. Np głęboko rozładowany diesel może pociągnąć taki prąd że uszkodzi dawcę! W przypadku gdy po podpięciu kabli nadal jest problem z odpaleniem 2giego samochodu, to powinno się odpalić...
To jest typowe Wiaderko prądu gdzie akumulator ładuje się energią zgromadzoną w akumulatorkach litowych tego ustrojstwa. To nie jest typowe urządzenie rozruchowe.
"Odgrzewam kotleta" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... bardziej pasuje dział Samochody. Pacjent - świeżo kupiony akumulator samochodowy 12 V 92 Ah prąd rozruchowy 850A . Producent krajowy :-) Przeznaczenie - duży diesel z webasto postojowym. Aku przetestowany na okoliczność jego faktycznej pojemności czyli w praktyce możliwości długotrwałego...
Z możliwością rozruchu, a w zasadzie wspomagania rozruchu, prostownik musi oddawać prąd od kilkudziesięciu do kilkuset amper. Spójrz w link poniżej jaki prąd oddaje prostownik z rozruchem i powiem Ci, że z dieslami nie ma lekko, za to benzyniakami kręci jak oszalały, wiem, bo taki prostownik mamy w pracy. http://sklep-elektronarzedzia.pl/product...
Przy rozruchu pomoże, ale rewelacji nie spodziewaj się. Tam jest mały transformator i te 400A prądu rozruchowego to wzięło się zapewne z kondensatora, który jest tam umieszczony. Podczas rozruchu kondensator rozładuje się bardzo szybko i dalsza część rozruchu będzie wspierana tylko przez transformator. Napis 400A ładnie wygląda na opakowaniu a w rzeczywistości...
jezeli dysponujesz miernikiem inaczej multimerem ustaw go na prąd stały 20V jezeli sie myle niech koledzy mnie poprawią nastepnie podnieś maskę pojazdu w kturym chcesz sprawdzić napięcie i sprawdz gdzie masz akumulator ,odpal samochód (ma być la luzie i zaciągnięty hamulec ręczny) jezeli odpalałeś z przewodów rozruchowych to je odłącz . Następnie weź...
No coś ty, diesel 2.0 to potrzebuje z 600A prądu rozruchowego. Mój 1.9jtd potrzebuje 620A. Jeśli akumulator zostawisz w aucie, ale jest on powiedzmy średnio sprawny i wspomożesz się kilkowa takimi zasilaczami to może i to ma sens, ale nie wiemy jak się zachowają, bo szczerze łączenie zasilaczy to nie taki pikuś jak się sądzi, a drugie primo, jak wyżej...
dzięki za rade apollo. nowe kosztują kilkaset zł za szt. ja za tą cene moge kupić kilka szt po cenie np 2*ceny złomu. ale każdy akumulator trzeba spreawdzić pod kątem sprawności (każdą celę): 1) trzeba sprawdzić rezystancją wewn przy pełnym naładowaniu i rozładowaniu obciązając prądem np10-15A jakimiś żarówkami(kilka szt równolegle) to jest proste do...
75AH, ale prądu rozruchowego nie pamiętam, jakiś duży :) W tych autach niektórzy montowali 90Ah, szczególnie w dieslach, alternatory w zasadzie te same. Oczko robi się czarne, białego jeszcze nie widziałem :)
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Witam! Chciałem zasięgnąć waszej opini na temat kabli rozruchowych, a więc temat na czasie ;) Czy kupując je powinienem dobrać je do pojemnosci akumulatora czy jest jakieś inne kryterium? Dzięki za odpowiedzi, pozdr. Przekrój dobiera się do mocy rozrusznika. Rozrusznik ma moc 1kW=1000W, a więc I=P:U 1000:12=83A. Przyjmując, że 1mm2 wystarcza na 8A...
Przy dieslach bardzo ważny jest dynamiczny rozruch. Dlatego dobierając akumulator do Diesla zwracamy uwagę na liczbę amperogodzin , ale również bardzo istotny jest prąd rozruchowy. Oznacza to, że akumulator może być jeszcze przydatny do silników z zapłonem iskrowym, natomiast do Diesli nie będzie się już nadawał. Na twoim miejscu pożyczyłbym na chwilę...
Ludzie , co Wy piszecie , 40 A do rozruchu diesla? Narasta , poczytaj co nieco o urządzeniach rozruchowych do samochodów , to dowiesz się ile takie coś daje prądu.
adjar ma racje. Wyładowany aku pobiera większość prądu z podłączonego i dla rozrusznika zostaje 10 %
Rozrusznik w Corsie ma moc 1100 Wat, więc potrzebne jest natężenie 100 Amper. Przy takim urządzeniu rozruchowym auto odpali bez akumulatora ;) Jesteś pewny że odpali? Mnie się wydaje że przy 100A to nie ukręci. Rozrusznik w benzynie nawet więcej bierze a pomyśl że z jakiegoś powodu akumulatory w dieslu są większe i mają większy prąd rozruchowy. Bez...
Regulator ustala prąd wzbudzenia, czyli ten na wirniku także da sobie radę niezależnie od tego czy to diesel czy benzyna, zostaje tylko kwestia podłączenia czy tam też wszystko pasuje. A tak w ogóle to kontrolka świeci?
A wracając do tematu- Przewody rozruchowe - jaki przekrój kol. ele_pp napisał: To może zrobimy tak - odpowiemy sobie na kilka pytań, i zdecydujemy : - jaki prąd rozruchowy płynie przez te "kable" podczas odpalania samochodu ? - jaki prąd dopuszczalny płynie przez linkę o przekrojach od 10 mm2 w górę ? I będzie wiadomo, co wybrać. Może ktoś pokusi się...
To ja powiem inaczej - samochód działa na instalacji 12V. Tak? Rozrusznik pobiera 200-600A, w zależności od wielkości silnika oraz rodzaju - diesel będzie brał raczej górny zakres tej energii. Miałeś kiedyś kable rozruchowe w rękach? Te w powerbankach, zwłaszcza tych za 250 zł, nie leżały koło nich - bardziej przypominają kabelki z prostych urządzeń...
Dla 2.5 TDI 140 KM produkcji WAG jest przewidziany akumulator z gwarantowanym prądem rozruchowym 900 A. Ale na pewno taki prąd jest oczekiwany dla rozruchu na zimno, w niesprzyjających warunkach. Może nowoczesne malutkie diesle mają 200 A, ale poważnie w to wątpię - mają wysokie stopnie sprężania, a coś to ciśnienie do startu musi wygenerować. Było...
Witam, chciałbym się upewnić czy za duzy prąd rozruchowy w akumulatorze nie spali uzwojeń w rozruszniku ?? bądź nie uszkodzi instalacji elektrycznej na drodze akumulator-rozrusznik. Bo chciałbym kupić akumulator do silnika 1,9 Diesel, i mam do wyboru... 77Ah 760A, lub 74Ah i 680A. Teoretycznie popularniejszy jest ten drugi, ale zależy mi na ciut większej...
Myślałem, że gadamy o ogólnych urządzeniach rozruchowych, nie o takich pipidówkach. Ma to w sobie aku 19Ah, jakim cudem odpali diesla? Włączą sie świece żarowe i po prądzie, pomijając fakt, że już po podłączeniu do rozładowanego akumulatora już popłynie jakiś prąd wyrównawczy. 80 euro to kosztuje, za te pieniądze kupi już dobry akumulator i kable. Ale...
Nawet na 3 części ten 6 metrowy, czyli 12m przewodu przy spodziewanym prądzie rzędu (150-200)A ma spadek napięcia (2-2,5)V Krótszy proporcjonalnie mniej.
Autorze tematu, prąd rozruchowy, który jest podany na akumulatorze jest to maksymalny prąd jaki może pobierać odbiornik podłączony do tego akumulatora. Im wartość tego prądu jest wyższa tym lepiej dla akumulatora i dla rozrusznika- akumulator przy rozruchu będzie mniej "wysilony", a rozrusznik otrzyma odpowiednią "dawkę" prądu. Akumulatory z dużym prądem...
Bardziej praktycznie to będzie chyba 1kW = 100A * 10V W testach EN spadek 7,5V DIN 9V http://yuasa-battery.pl/index.php/dane-t... Mając akumulator 600A EN 300A DIN Normy te mówią nam, że jeśli pobierzemy z akumulatora 300A prądu napięcie winno spaść do 9V, zaś jeśli 600A to 7,5V Test wykonywany jest przy temperaturze...
Możesz założyć dwa akumulatory, możesz jeden większy. Wg uznania... Jeżeli się rozładowuje, sprawdź prąd przy wyłączonej stacyjce - jak opisał kolega Zbychul wyżej. Ale weź pod uwagę, że "świeżo naładowany" akumulator to jest ciepły akumulator przyniesiony z pomieszczenia. A stojący dwa dni na mrozie ma znacznie obniżoną i pojemność, i przede wszystkim...
Witam! Prąd 90A jest za mały dla rozruchu diesla, ale jeśli będziesz dysponował 1 sprawnym stale naładowanym akumulatorem o pojemności 100Ah, to ruszysz wszystko. Taki akumulator ma prad rozruchowy kilkaset amper (widziałem nawet w charakterystyce 900A)! A jak będziesz łączył prąd z alternatora z silnikiem "uwiązanym" do sieci? Długi kabel sieciowy...
Witam panowie odpowiedzcie mi na to putanie Witam panowie, jak to jest z tym nawijaniem trafo po moich wyliczeniach i potrzeb trafa ,to wyszło że muszę mieć trafo jakieś 83cm2 , wszystko rozumie ale jak ja mam trafo 170cm2 , to co mam zrobić trafo zmniejszyć do potrzeb z wyliczeń czyli do 83cm2 czy mogę nawinąć na rdzeń 170cm2 ,i tu mam dylemat ja...
Witam. Zapewne ktoś już takie sztuczki robił, ale zapytam. Mam Fiata SC 1,1 54 KM, rok 2001, klasycznie wchodzi do tego akumulator 175 mm, tzw "kostka fiatowska", najmocniejsza to np. Centra CB440, ale zastanawiam się czy nie wejdzie na pewno akumulator 207 mm? Mam tutaj na myśli Centrę Futurę CA472, bo ma jednak nieco mocniejszy prąd rozruchowy jak...
(at)rachumk czyli miałeś te AGMy normalnie bezpośrednio podłączone? Mierzyłeś kiedyś jaki prąd do nich wchodzi? dla AGM ogólnie zalecany jest max 0,3 pojemności czyli ok. 20 A. Tu jest (od 6 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=lBngp78N... diesel z IBS z włożonym AGM (fabrycznie przeznaczony zwykły). Jest rozładowany do 11,3 V, ale uruchamia silnik,...
Cześć. Ostatnio oglądałem na Youtube faceta, który zamiast normalnego akumulatora kwasowego, zamontował superkondensatory i mały aku chyba Li-Ion 12V. U mnie niestety jest diesel (przy grzaniu świec spada mi napięcie do 11V, więc raczej prądu nie starczyłoby na rozruch), ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co gdyby podłączyć do akumulatora albo kondensator...
Az 200A to nie potrzebuję ale przy tej mocy trafa i napieciu prąd może wynieść 133A (nie wliczając możliwego krótkotrwałego przekroczenia mocy trafa). Dodam jeszcze że ma on służyć do rozruchu dosc starego diesla :-)
Własnie chodzi o to co jest powodem ciągłego padania akumulatora, a silnik do rozruchu ma niemały bo 2,5l diesel już 3 akumulator mi padł. Z tym miernikiem cęgowy to rzeczywiście wydaje się najprostsze rozwiązanie, tylko ile takie ustrojstwo kosztuje? pozdrawiam!
Tylko że pod uwagę należy wziąść że kiedy rozpoczęto produkcję poloneza zalecany był akumulator 60Ah ale wtedy to miał 180A dlatego dzisiaj 60Ah to można stosować do diesla. Pewnie że jest wskazany zapas mocy. Jeżeli kolega posiada 45Ah można spokojnie zastosować bo ma prądu rozruchowego od 350-450A.P
75 Ah, nie pamietam jaki ma prad rozruchowy, akumulator jest wlozony do diesla.
Jest to test rozruchu według odpowiednich norm, np. SAE ,DIN, EN. Test określa, że akumulator w temperaturze -18°C będzie dostarczać przez 30 sekund prąd równy prądowi rozruchowemu przy zimnym silniku, przy napięciu powyżej 7,2 V W niemieckim standardzie DIN "prąd rozruchu" będzie 400A, a dla EN to będzie blisko 800A dla tego samego akumulatora. A diesel...
Jeśli chcesz mieć niezawodne urządzenie i w miarę idoto-odporne to radzę tą technologie omijać. Czemu, Honda robi znakomite agregaty inwertorowe. Oczywiście tradycyjny będzie lepszy - bo prostszy i na pewno mniej awaryjny. W każdym razie nie da się kupić agregatu z silnikiem diesla za 1600 zł, zdolnego uciągnąć 3 lodówki - właśnie ze względu na prądy...
Mam toledo II z tym silnikiem i uszlachetniacz jaki by nie był nie skraca czasu rozruchu (przynajmniej tego nie zauważyłem) a gwarantuje, że przy np -35 °C z ropy nie zrobi się galaretka - jechałem w tych dniach i wszystko było ok. Ważniejszy jest tu olej (pełny syntetyk) i silny akumulator (najważniejszy jest prąd rozruchowy). Jak już złapie, to nie...
Witam. Z góry przepraszam za lekkie zaśmiecanie forum, ale mam już mętlik w głowie. Mianowicie - siadł mi akumulator w aucie. Wytrzymał 13 miesięcy, wszystko było w miarę ok, a nagle z dnia na dzień padł zupełnie.. Pomijam jaka jest tego przyczyna, póki co nie wiem, auto jest sprawdzane w warsztacie. Auto czasami miało problemy z odpaleniem, przy wielkich...
Jednofazowe urządznie jest "niezdrowe"(pulsacja prądu) dla auta z elektroniką. Czyli KAŻDEGO. Oj chyba bardziej niezdrowe dla aut z elektroniką jest odpalanie za pomocą takich urządzeń wspomagających rozruch. Poza tym - gdzie ty widzisz tam prostowanie jednopołówkowe? Przecież to klasyczny całofalowy prostownik z dzielonym uzwojeniem. Pulsacja? Akumulator...
Mierzyłem w osobowym dieslu (Astra) przy sprawnym akumulatorze. Żarowe pobierały ok. 55A przez 3sek, a razem z rozruchem było ok. 200A (0,5sek) Napięcie wynosiło wtedy ok. 10V Miernik analogowy, do 300A
W takim cudeńku siedzi zapewne zwykły akumulator kwasowy. Takie aku nie potrzebują żadnej elektroniki do "żyłowania"- mają tą właściwość że dostarczają prądu o dużej wartości-ta cecha wynika po prostu z ich budowy. (dlatego na razie nic nie wyprze kwasówek w dziedzinie aku rozruchowych). W takim przypadku nie potrzebna jest duża pojemność bo rozruch...
Witam, odpowiedź na pytanie : 1.podłączamy najpierw + potem -; odłączamy najpierw - potem + 2.Benzynowe można odpalać z akumulatora przy włączonym silniku (ale z głową - nie 30-60sek non-stop) 3.NIE WOLNO ODPALAĆ DIESLA Z KABLI od innego pojazdu na włączonym silniku bo alternator do naprawy O ile alternator benzyniaka wytrzyma krótkie przeciążenia podczas...
Bardzo grube kable, z dużymi zaciskami i małą rezystancją powodują przepływ dużego prądu wyrównawczego pomiędzy akumulatorami, który im nie służy. Dlatego nie dawałbym nie wiadomo jak grubych kabli rozruchowych. jak dla mnie 6mm - 16mm^2 wystarczy, No to odpal na tym starego diesla :P.
Drugim ważnym parametrem akumulatora jest zdolność rozruchowa w A (amperach), czyli maksymalny dopuszczalny prąd przy rozruchu. Pojemność zsumuje się, a prąd rozruchowy będzie pobierany jednocześnie z obu akumulatorów, ale nikt nie wyliczy teoretycznie jakie to będą prądy. Nie jest to prawidłowe rozwiązanie, nie wiadomo jak długo będą prawidłowo pracować...
Witam. Mam problem z moim samochodem(audi A4 1.8 lpg) a mianowicie rano gdy silnik jest zimny auto ma ogromne problemy z zapaleniem. a gdy juz zapali to pózniej po ponownym zgaszeniu pali od sztycha i tak do następnego dnia rano. . rozrusznik kręci cały czas jednostajnie. kupiłem nowy akumlator. wymieniłem świece i kable wysokiego napięcia. zrobiłem...
Kup sobie nowy akumulator jak masz benzynę i będzie dobrze. A żelowe się nie nadają do rozruchu. Choć w małej benzynie nie ma takiego "strzała "prądu ale bym nie ryzykował. Ale nie 7 Ah bo to do zabawki. Akumulator jak na razie kręci ,zobaczymy rano ,w tej chwili za oknem -9 :) autko kupiłem w czerwcu jest 7 letnie ,akumulator nie wiem ile ma lat ,...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Witam. Ostatnio mój samochód nie chce odpalić na zimnym, pomimo grzania świecami, akumulator w stanie spoczynku ma 12.80 V, po odpaleniu 14.50 V. Aby odpalić samochód muszę doładować akumulator prostownikiem przez ok 1h i wtedy odpala. Mój obecny akumulator ma 54Ah pojemności, 460A prądu rozruchowego i zastanawiam się czy to nie za mało jak na silnik...
To już inna historja. Żeczywiście masz problem. Rozwiązania są dwa: 1. Czy musisz mieć tak wielkie akumulatory? nie lepiej założyć jeden taki około 60-80 Ah? Przecięż te akumulatory ważą jakieś >100 kg. Nawet jagby ten sczyt osiągnięć polsiej motoryzacji był z silnikiem diesla, to i tak powinien kręcić. Popatrz na wydajność prądową. Rozrusznik pobiera...
Z powodu awarii silnika wyłączone wszystkie "systemy". Szybki pad akumulatora 12V ( które z tego co słyszałem padają wyjątkowo często, a nie są ta zwykłe akumulatory tylko jakieś specjalne i oczywiście dorgie). Mimo, że w samochodzie zgromadzone jest kilkadziesiąt kWh energii to nic nie można zrobić. System awaryjnego otwierania przedniej maski jest...
Witam W mojej opinii urządzenie 5 w 1 nie będzie spełniać dobrze żadnej z 5 powierzonych mu funkcji. Proponuję zakup dobrego prostownika, żeby mieć na przyszłość. Druga rzecz, to sprawdzenie stanu akumulatora i jego doładowanie. Na koniec sprawdź stan klem, oczyść je i zakonserwuj. Jeśli masz Diesla, to warto sprawdzić stan świec żarowych i układu paliwowego....
Co do diod to mym się zastanowił jakiego autka będzie rozruch. Disel potrafi zimą wziąć 560 A na rozruchu (osobowy). - zmierzyłeś, czy gdzieś przeczytałeś? Ja mierzyłem 3,0 litrowego diesla i prąd wynosił 390A przy temperaturze -28°. A przecież takie urzadzenie rozruchowe ma wspomagać akumulator. W moim 1,6 (benzyna) przy tych mrozach wystarczył przerobiony...
A ja polecam sieć sklepów Energohandlu bądź Morsa. Udajesz sie do nich, a oni na miejscu podadzą tobie wytrzymałości prądowe dla danego przekroju, oczywiście wartości te są "długoterminowe", a Ty potrzebujesz na kilkanaście sekund więc dla danej grubości kabla możesz wartość prądu zdrowo zawyżyć. Przewody rozruchowe sprzedawane pod nazwą "200A" bez...
rozruchowy diesel prąd diesel prąd rozruchowy transformatora
kabel ethernet przerywa pilot zmiennym kodem gniazdka angielskie
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Jak podłączyć wzmacniacz operacyjny - poradnik Zaniki zasilania a reset OBK miniswitchy - problem z kondensatorem