Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Witam to ci się szczotki podwiesiły w rozruszniku lub ich koniec poluzował się przewodzik sterujący ,lub brak prądu do rozrusznika (sterującego) od co .
Witam. Jeżeli kontrolki działają po przekręceniu kluczykiem,to sprawa jest bardzo prosta. Zrobiłem szagrowi taką prowizorkę w fordzie, jeździ i odpala tak juz dwa lata :D Należy postarać się o przełącznik mogący przełączac prąd ok 10A, poprowadzic napiecie bezpośrednio z akumulatora do przełacznika.do drugiego styku przełącznika poprowadzić przewód...
Majczęstszy błąd to odwrotne założenie widełek. Odpisz w jaki sposób próbujesz ten rozrusznik. Może ma za mało prądu do prawidłowego działania.
Witam. Jeżeli w czasie uruchamiania rozrusznika nie przygasają światła, oznacza to, że rozrusznik nie pobiera prądu. Sprawdź połączenia rozrusznika ale chyba trzeba wymontować rozrusznik. Pozdrawiam.
Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
no ale autor napisał że prąd do włącznika dochodzi więc co to pomoże
Napewno nie zamarzł, mi polonez nigdy nie zamarza :) skoro prąd dochodzi to pozostaje huknąć go młotkiem być może szczotki nie łączą albo coś, jak nie pomoże to wyjmuj i do regeneracji zawieź.
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Jeśli problem by był po stronie plusowej, to w twoim przypadku tylko i wyłącznie pomiędzy plusem akumulatora i klemą. Od klemy do przewodu rozrusznika już nie.
Hehehe a co będziesz ze sobą woziol 5 akumulatorów? Rozrusznik potrzebuje jakies 100A(zreszta sprawdź sobie jak samochód nie chce odpalić po jakim czasie jak będziesz kręcił rozrusznikiem akumulator padnie) zreszta gdzie ty sobie w tej hulajnodze ten akumulator zalozysz. No chyba ze na plecy do plecaka :). A zresztą tak jak powyżej rozrusznik potrzebuje...
Ale jakiego prądu?Bo jeżeli rozrusznika, to nawet obudowa ci nie zostanie. Takie mierniki są dobre ale do drobnych prac w domu.Jakiego prądu? pozdrawiam.mon
Pojemność aku to nie wszystko, liczy się także prąd uderzeniowy. W cc rozrusznik ma 0,8kW a w Polonezie 1,5kW. Prądy rozruchu są zdecydowanie różne. Jeśli woda gotuje się przy rozruchu, a rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków to obstawiałbym na za mały (ew. uszkodzony) aku. Istnieje opcja, że rozrusznik zatarty jest na tulejkach ale wtedy nie...
Tak jak piszą inni musisz poszukac gdzie umyka ci prąd z AKU. Polonez na wtrysku tak jak wiekszosc aut z elektronicznym sterowaniem silnika po odłaczeniu akumulatora robi reset ustawiem centralki. Potem jest troche zabawy zeby to wszystko grało, nagrzewanie silnika, odlaczanie AKU w celu zapamietania nastawów. 300 mA to troche dużo jak na poloneza bez...
sprawdź "KONTROLER ŚWIATEŁ" (biały i zielony) w nowszych :p poldkach jest tak ze są dwa ładnie nazwane "kontrolery" odpowiedzialne za sprawdzanie żarówek (kontrolka na desce o przepaleniu) oraz wyłączenie świateł gdy pracuje rozrusznik tam w środku jest normalnie zwarty przekaźnik, który dostaje + z rozrusznika często się to jara, słabe połączenie konektora...
jak pali bezpiecznik,to na 10000000% przeciążenie w zabezpieczonym obwodzie,albo po prostu zwarcie. No chyba że zabezpieczenie zbyt małe,co do rzeczywistego prądu jaki ma płynąć w ochranianym obwodzie.
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Raczej nie za bardzo. Są do tego specjalne prostowniki oparte na akumulatorach żelowych. Pamiętaj o prądach rozruchu rzędu I = 150 A, np.: rozrusznik Poloneza ma moc 1,5 kW, przy napięciu 12 V daje to I = 125 A (łatwo wyliczyć, P = U x I). Jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie pojazdu to proponuję zakup akumulatora rozruchowego (żelowego z wbudowaną...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
To w końcu rozmawiamy o c4 czy o polonezie, w jednym rozrusznik ma 1,5 kW a drugim 0,8 kW, jeden ma przekładnię planetarną drugi nie. Mam też rozruszniczek gdzie pobór prądu osiąga 20 A. Przy tym sposobie rozumowania to w tym c4 na pewno rozrusznik jest dobry, no i to twoje doświadczenie.
Czyżbym zapomniał podłączyć coś? Z całym szacunkiem Ty to rozbierałeś i składałeś wiec skąd mamy to wiedzieć czy o czymś nie zapomniałeś? Skąd mamy wiedzieć czy spaliło Ci kable? Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola. Sprawdź cokolwieg, akumulator naładowany, kręci rozrusznikiem? Cokolwieg innego działa np. światła?
Na nic te wasze pomysły gdyż rozrusznik np malucha pobiera podczas rozruchu prąd około 100A,a poloneza ob 250 do 300.Tak że nie zawracajcie sobie głowy żadnymi przetwornicami i niczym innym oprócz sprawnego akumulatora.Proponuję temat zakończyć.
to możę rozrusznik tez tak miałem musiałem kleme zdjemowac :D ale teraz zmieniłem i działa i nie pobiera prądu
Witam Moim zdaniem to zjawisko (fizyka), od temperatury materiał się rozszerza, w związku z czym rozrusznik potrzebuje więcej "prądu" aby odpalić. Często w takich przypadkach pomaga przeczyszczenie rozrusznika. a skoro już i tak jest na zewnątrz to warto wymienić tulejki i obejrzeć szczotki. Powodzenia
Witam . Oprócz kręcenia musi dawać prąd na zapłon. Zewrzyj wszystkie zaciski oprócz tego od rozrusznika. Rozrusznik podłącz tylko na chwilę by odpalić. Pozdrawiam.
Oznaczenie Kl 15 +12V to Klemme (z języka niemieckiego - zacisk ). To zacisk na którym jest prąd dopiero po wciśnięciu kluczyka. Na rysunku są pokazane OZNACZENIA zacisków na alternatorze, że przewód gruby do rozrusznika i dalej do plusa akumulatora jest przykręcony do śruby B+ czyli zwykle większej (jak na rysunku). Czasem jednak nie ma śrub a np....
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Dzięki, to już rozumiem ten schemat. A czy regulator musi być od garbusa czy jakiś jest tańszy zamiennik? Wiele będzie pasować. Prądnica ma znamionowo 14V 11A i do tego musisz się głównie dopasować. Stacyjka może być od poloneza? Może być nawet przełącznik :) A terazam pytanie, jak jest przełączana prądnica na roztusznik? Wiem że trzeba zamienić bieguny...
A jeśli podłącze pod rozrusznik i będę zamykał zamek ręcznie tzn. za pomocą cięgna kierowcy lub pasażera to przecież prąd będzie szedł na rozrusznik. A pod który przewód pod stacyjkę muszę podpiąć?
(at)Megawe Tam nie ma żadnego przekaźnika ani masy. Prąd na elektromagnes leci od razu . Pada kostka lub sam rozrusznik. Ew. kiedyś był jakiś szczur zalozony i szwankuje on lub instalacja.
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
"na krótko " -obejście włącznika elektromagnetycznego na zamontowanym rozruszniku . Połączenie śrub M10 na pokrywce włącznika .Przepływa prąd rozruchowy , możliwość iskrzenia , poparzenia przy nieumiejętnym wykonaniu . Rozruch awaryjny w przypadku uszkodzenia włącznika elektromagnetycznego w rozruszniku lub włącznika pod "konsolą "
No wiec pompka po przekręceniu stacyjki na go na chwileczkę sie uruchamia a potem cichnie , zaś po zakończeniu rozrusznika uruchamia sie i pracuje caly czas prąd dociera ;) sprubuje jak kolega pisal zakręcić butle i pojeździć ;)
Rozrusznik ze wbudzeniem od elektromagnesów (a taki jest w C 330) będzie się zawsze kręcił w "swoją" stronę,niezależnie czy damy + czy - na masę.Dzieje się tak dlatego że zmienia się zwrot prądu zarówno w wirniku jak i stojanie.Tak że jak widzisz nie ma problemu.
K_Robert Daj znać jakie efekty bo mam podobny problem, i nie chce mi się wyciągać rozrusznika. Jedno uszkodzenie mozna wykluczyć napewno, nie jest to żaden przekaźnik. Przekażnik podaje prąd na cewkę elektromagnesu zwierajacego styki silnika rozrusznika Jeśli rozrusznik ciężko obraca to już dawno elektromagnes załączył jego silnik
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
Proponuję zastosować elektromagnes od rozrusznika który wypycha zębnik i jednocześnie włącza prąd na uzwojenia. Najlepiej z ciągnika rolniczego Ursus 6 cylindrowego napięcie w instalacji jest tam 12V czyli styki są na duży amperaż. Rozrusznik Poloneza w chwili włączęnia pobiera nawet ok 800A tak że przekaźnik z takiego Diesla będzie nawet na wyrost....
obroty to nie wiem ale z paleniem tak miałem, że styki na styki na rdzeniu rozrusznika były zwarte proszkiem, który powstał przy ścieraniu szczotek, rozrusznik kręcił ale pobierał tyle prądu, że przekaźnik wtrysku nie zaskakiwał ten przekaźnik też może być przyczyną, on kosztuje ok 10zł
Niech ktoś w końcu poda schemacik sterowania rozrusznika zasilanego z akku. Mam pytanie czy wykonywaliście ukłąd sterowania prądem stałym na tyrystorze! Bo sterowniki silniczków w samochodzie to jeszcze MOSFETY obskoczą, Ale qwa nie rozrusznik 1,5kW. Sterownik tyrystorowy znajduje się w POLONEZIE roczniki do 96r ( 1 tyrystor załącza układ a drugi tyrystor...
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Witam ! Jeśli alternator ma wbudowany regulator sprawa podłączenia jest prosta obudowa musi mieć dobre połączenie z masą pojazdu jeśli akumulator ma plus na masę to trzeba dostosować do alternatora plus z do akumulatora ,w ciągnikach rozrusznika , oraz ze stacyjki przewód do regulatora z reguły przez żarówkę kontrolną .Styki muszą być czyste bo może...
Jeśli aku ma mniej niż 12,5 to jest uszkodzony (co najmniej zasiarczony), Można go częściowo zregenerować ładując małym prądem, czyli przez prostownik, a nie w samochodzie, Mój polonez odpali nawet z aku do wyrzucenia, który ma 11V, o ile napięcie rozruchu nie spada poniżej 7V (to było testowane, zmieniłem aku właśnie po tym, gdy napięcie rozruchu spadało...
W dużym uproszczeniu 500W to prąd rzędu 40A a tyle to da każdy akumulator bo do zakręcenia rozrusznikiem potrzeba w najmniejszych autach prądu ponad 100A. Alternatory dają zwykle moc rzędu 500-700W ale dopiero przy odpowiednich obrotach. Dowcip polega na tym żeby po chwili słuchania na wyłączonym silniku w akumulatorze było jeszcze tyle prądu na zakręcenie...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Najważniejszą cechą przekażnika jest to ,ze małym prądem uruchamiasz urządzenie pobierające dużo więcej prądu.Na przykład jak wyobrażasz sobie uruchomienie rozrusznika samochodu pobierającego kilkadziesiąt amperów prądu poprzez stacyjke bez przekażnika?.Trzeba by stosować coś podobnego co było stosowane w starych wersjach Fiat126p,czyli linke pośrednią.
Witam wszystkich mam problem w polonezie, a mianowicie rozładowuje mi akumulator. Naładuję go prostownikiem i wszystko ok samochód jeździ odpala bez problemu i nie gaśnie dopłuki go sam nie zgaszę. Postoi 2, 3 dni nie jeżdżony i juz go nie odpalę, akumulator nie zakręci rozrusznikiem. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu i wpiąłem między klemę plusową...
Prośba o pomoc: POLONEZ Atu PLUS GSI (z komputerem) 1999 rok. Przy przełączeniu świateł z pozycyjnych na drogowe zaniknął prąd w samochodzie (nawet stacyjka się nie pali). Na skrzynce bezpiecznikowej też nie ma prądu. Prąd dochodzi tylko do rozrusznika i alternatora. Czy jest jakieś główne zabezpieczenie, jakiś główny bezpiecznik w innym miejscu, który...
Ale jak pochodzi chwilę to pali normalnie, co by raczej nie wyglądało na niepoprawne połączenie w stacyjce. Może być uszkodzony czujnik położenia wału (halla). W unie jak mi wysiadł to na ciepłym jeszcze chodził, jak silnik wychódł to już nie odpalił, nie było iskry jedynie od czasu do czasu się pojawiała, z popcyhu nie próbowałem, wyminiłem czujnik...
Witam, trochę śledziłem tematy takich konstrukcji, lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie mam bramę garażową Wiśniowski segmentową 2,5mx3m, w której nie ma napędu. Mam 2 rozruszniki w garażu od mitsubishi colt 1.6 benzyna i galant 2.4 benzyna. Od 1.6 bez przekładni , zaś drugi nie jestem pewien czy ma planetarną.. Chciałbym wysterować...
Jeśli jest zamontowany w silniku to oczywiste że nie ruszy, ale do obrotu samego wirnika rozrusznika (wymontowanego z silnika) nie potrzeba 60A, wtedy spokojnie wystarczy 6A zeby się zakręcił. Mało kulturalnie się zapytam - dobrze się czujesz? Prąd jałowy samego silnika rozrusznika to ok 100A, przy nieruchomym wirniku kilkakrotnie więcej. Nawet nie...
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
najlepiej przewody o średnicy 50-70mm2 (na mniejszych wystepują zbyt duże spadki napiecia podczas ładowania i grania - biorąc pod uwage dużą odległość) przekaźnik 40A jest za mały - nie wytrzyma prądu ładowania + spadki napiecia, potrzebny jest duzy stycznik o możliwościach stałego przepływu ok 150A np coś na wzór elektromagnesu od rozrusznika kińce...
Pomysł z rozrusznikiem - zapomnij będzie wiecznie problem, za duże prądy i za długi czas pracy, poza tym samo ułożyskowanie wirnika rozrusznika nie nadaje się do takiej pracy. Ale mam inną propozycję, sądzę że wartą rozważenia - powrót do napędu hydraulicznego i zastosowanie elektrycznej pompy wspomagania od opla astra2 albo zafira1 (proste sterowanie...
Słusznie podkreśliłeś: Trzeba pamiętać o niektórych rzeczach: uchwyt masy podłączamy do elementu spawanego, Ale nie można też wykluczyć dziwnych przypadków, potem się okazuje którędy płynie prąd. Szef spawał coś przy chińskim skuterze, przypadkiem dotknął czegoś innego i spaliła się masa w instalacji. Cienki przewód idący od statora aż do regulatora...
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
Mam jeszcze jedno pytanie dot. prądu płynącego przez amperomierz: Jak mam ten altek z poloneza i władek zapala na aku , który kręci rozrusznikiem w poldku bez zająknięcia, to po odpaleniu władka alternator chce szybko wyrównać prąd, tak? no i mi wskazówka od amperomierza wtedy wyskakuje poza +30. boję się że to uszkodzi amperomierz. więc moje pytanie...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Oczywiście że bez związku. Widziałeś Żuka z alternatorem i plusem na masie? Odwrócone bieguny miały tylko te z prądnicą i to też chyba nie wszystkie. Plus na masie miały żuki z alternatorem 6. diodowym produkowane w latach 70. i na początku 80. Były to wersje "lepsze" czyli export, milicja i inne specjalne. Później wprowadzono alternator 9. diodowy...
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię. A przepraszam,faktycznie czasy unii europejskiej nam nastały a wraz z nią lutowanie bezołowiowe i dziś nawet dwa czyste miedziane kable trudno polutować" europejską cyną",co nie zmienia faktu że kiedyś tam(czasy żuk maluch polonez)tym...
Z tego co pamiętam dla sprawnych rozruszników. Fiat 126p 40A Polonez 1500 80A VW 1.6 D 160A VW 1.9 D 180A VW LT 2.4 D 220A VW T5 2.5 TDI 280A Pomiary robione przy 20 st C. Diesel przy odłączonych świecach żarowych.
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Mam zamiar wymienić klemy i kable łączące akumulator, alternator i rozrusznik. Sprawdzałem i są rzeczywiście w marnym stanie. Chce od razu też wyciągnąć alternator i rozrusznik i zrobić im mały przegląd. Chciałem dowiedzieć sie czy istnieją jakieś zestawy naprawcze do nich, które pozwalają na wymianę zużytych części? Podobno w rozruszniku trzeba wymienić...
Przesledź dokładnie całą "trasę" prądu od aku do rozrusznika. Stawiam an osłabiony styk w którymś miejscu, najprawdopodobniej przy wejsciu minusa na karosierie auta. Wiesz.. sól, woda i inne czynniki mogą spowodować powstanie dużej rezystancji na takim styku przy poborze kilku amper nie stanowi problemu, ale jak pobór wzrasta do setek amper, rezystancja...
Witam. Ostatnio mam problemy z zapalaniem mojego poldka Rozrusznik ledwo co kręci i pobiera taka ilość prądu ze bardzo szybko rozładowuje akumulator. Zauważyłem ze dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Kiedy ciepły to kręci bardzo dobrze. Akumulator na pewno nie ma winy. W innym polonezie kręci jak szalony. Dzisiaj rozebrałem sprawdziłem...
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
A może zastosować zwykły przekaźnik 30A i wpiąć go w obwód rozrusznika,między stacyjkę,a elektromagnes rozrusznika?W czasie uruchamiania silnika,wyłączane zastają wszystkie odbiorniki,które pobierają dużo prądu,np.światła(zaletą jest to,że jak się włączy światła na włączniku jeden raz,to nie trzeba już więcej go wyłączać),dmuchawa,radio itp.Układ taki...
regulator wywal kable zostaw albo jednym podłaczysz regulator i drugim kontrolkę ładowania albo jesli masz altek z wbudowanym regulatorem to uzyjesz jednego kabla do kontrolki ładowania,pozatym przygotuj sobie kabel ok 5mm którym połaczysz śrubunek alternatora z rozrusznikiem np tak alternator 9 diodowy od poloneza i regulator http://img402.imageshack.us/img402/3674/...
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić połaczenie papierem 800 lub pilnikiem -sprawdzić...
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Może źle spojrzałem i było 2,66? To chyba prędzej ;] Jaki mam miernik dokładnie nie wiem, jeden z tańszych, bardziej popularnych w każdym razie, modelu nie pamiętam a nie chce mi sie lecieć teraz na dwór. W każdym bądź razie problem jest, jutro będe grzebał dalej. B+ na alternatorze odłączałem, nie było różnicy, rozrusznika nie tykałem bo myślałem,...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
Kolego KingKong nie jestem "obuleworęczny" i naprawde nie musisz tłumaczyć jak wyjąć licznik. Nadmuch powietrza działa, bezpieczniki wszystkie sprawne. Wyjme licznik jak zrobi sie troszke cieplej i wtedy sprawdze czy dochodzi zasilanie. Jak sądzicie da sie naładować akumulator który był rozładowany do 7.5 V (bez obciążenia). Stał na prostowniku 10 godzin...
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Coś dosłownie zżera prąd. Ale w sumie po takim dystansie jaki przejechałem na benzynie(30 km) to na drugi dzień nie powinien w ogóle odpalić ani nawet rozrusznik drgnąć. A samochód odpalił jak gdyby nigdy nic. I nie dało ci to do myślenia? Co ty wąchasz?
najlepiej odwiedzić jakiś auto-szrot i dorwać stary rozrusznik - i tzw bendix - czyli elektromagnes przyciągający - zasprzęglający rozrusznik z wałem silnika albo od dużego fiata czy starszych wersji poloneza - przekaźnik (własciwie to wielkością podlega pod stycznik) - załączający rozrusznik - z kotwicą przyciagający styki - czyli słowem kawał miedzi...
Bezpiecznik przepala się dopiero po przekręceniu stacyjki na rozrusznik, prawda? (to wyklucza zwarcie w pompie, ale autor już to zdiagnozował) Gdyby w cewce było zwarcie to nie widzę powodów, dla których nie wyskoczyłby bezpiecznik. Ale, niestety, podobną sytuację miałem w Polonezie na Abimexie - zwarł się tranzystor mocy w komputerze i po podaniu zasilania...
Witam. Mam taki problem w FSO Polonezie 1.6 gli (z gazem), że pobiera on chyba za dużo prądu z akumulatora. Jak zostawi się go na parę dni (ok 3-4) to akumulator padnie - znaczy nie ma na tyle mocy aby ruszyć rozrusznik... Akumulator jest w miarę stary, ale wcześniej był w poldku akumulator boscha nowy i pochodził może ze 2 lata i to samo. Ciężko mi...
Liczymy więc, zakładam pobór prądu rozrusznika 300A. Czas odpalania auta to około 2 sekund maks. Więc z prawie pełnego akumulatora ( prawie bo coś tam miliampery na postoju brało no i chłodno ) wybraliśmy 300As co daje w przybliżeniu niecałe 2Ah. Czyli ładowanie akumulatora prądem 2A przezgodzinę jazdy. To wielkie uproszczenie ale nawet wstarym polonezie...
Witam! Ostatnio zaczałem mieć problemy z rozrusznikiem Valeo D9RA (Citroen/Polonez) Myslalem,ze to koniec szczotek, wyciagnalem rozrusznik,ale okazuje się,że szczotki są prawie dziewicze ( sprężyny rownież OK). Po przekreceniu kluczykiem, słychać stuk elektromagnesu,ale nie kręci rozrusznik. Tak ze 3-4 razy i zaczyna kręcic,ale dzwięk kręcenia jest...
Tak jak napisałem od Poloneza wystarczy(najlepiej z wbudowanym regulatorem).Jeżeli chodzi o akumulator od samochodu to może być bez żadnych przeróbek ,ale długo ci nie wytrzyma bo za mały prąd rozruchu ,chyba że zamontujesz rozrusznik z przekładnią .
Jaki za mały? akumulator 12V 85 Ah 380A Ja mam 12 V 98 Ah i odpala niezależnie od warunków. Kiedyś odpaliłem go (z konieczności) w zimie na aku 12 V 55 Ah z Poloneza - zapalił od strzała. Po drugie w życiu aku 85 Ah nie będzie miał prądu ledwie 380 A - zapewne jest to ze 2x więcej. Moim zdaniem taki akumulator do ursusa jak najbardziej wystarczy.
Bo to jest coś jak w Velorexie - prądnico-rozrusznik, co z resztą widnieje na niej napisane po niemiecku. Chyba ma Kolega rację: 30 to podłączane przecież stałe napięcie; wyjście by mialo (w niemieckich oznaczeniach) B+. 50 to rozrusznik - jak to w niemieckich. Moze mechaniczny od prądnicy (np 126P) by zadziałał. Chodzi tylko o wpięcie D+ po wzroście...
Do przerywacza nie dawaj niskoomowej, bo styki pójdą dość szybko. Jak masz to zrobić po kosztach, to idź na szrot i wymontuj jakąś wysokoomową z fiata, czy starego poloneza. Albo zdemontuj moduł GL118 z poloneza i podczep do przerywacza bocznikując przerywacz rezystorem (jak jesteś ambitny, to się sam zabierzesz za konstrukcję jakiegoś modułu :) )....
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
Teraz tak. Niezupełnie, po pierwsze rozrusznik musiał by się zazębić. Też prawda.Jednak Autor Wątku pisał,że kontrolki przygasają.Skojarzyłem to z dużym obciążeniem wynikającym z dojściem prądu na wirnik rozrusznika.Bo czy od samego zadziałania automatu kontrolki by przygasaly? samochód trzeba by było popchnąć do tyłu, chyba że wrzucimy bieg wsteczny....
Czy taki przekrój nie będzie za duży dla większości samochodów benzynowych starszych marek jak np. Polonez, czy Audi 80 Co to oznacza, za duży? Masz na myśli, że nie wejdzie pod maskę, czy że mała elatyczność kabla urwie klemę akumulatora? Bo jeśli masz na myśli, że popłynie za duży prąd, to tu Cię uprzedzę. Kable ani nie podwyższają napięcia, ani...
WITAM KOLEGO. Z TEGO CO OPISAŁEŚ, WYNIKA ŻE PRZYCZYNĄ NIE CHCĄCEGO KRĘCIĆ ROZRUSZNIKA JEST PEWNIE ROZŁADOWANY AKUMULATOR. TO, ŻE WOLTOMIERZ POKAZAŁ CI 13 V TO NIE ZNACZY, ŻE JEST W PEŁNI NAŁADOWANY (PEWNIE MIERZYŁEŚ NAP. BEZ OBCIĄŻENIA - ZOBACZ JAKIE NAPIĘCIE BĘDZIE MIAŁ AKU POD OBCIĄŻENIEM NP. ROZRUSZNIKA) AKUMULATOR W PEŁNI NAŁADOWANY, POD OBCIĄŻENIEM...
Dokładnie Kolego pomierz na uzbrojonym alarmie bo chyba innego powodu zjadania prądu nie widzimy... No bo raczej rozrusznik uszkodzony brałby więcej. Dodano po 21 Dokładnie Kolego pomierz na uzbrojonym alarmie bo chyba innego powodu zjadania prądu nie widzimy... No bo raczej rozrusznik uszkodzony brałby więcej. OT- 1001 post :)
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Czy ten samochód ma wtrysk, ale chyba nie skoro 92. Sam zjeździłem polonezami 7-8 lat i te gaźnikowe to elektryka prosta jak drut, a co do alternatora i napięć jakie daje to byłbym sceptyczny do tego co wcześniej to pisano, sam nieraz odpalałem samochód z wyjętym alternatoram, jechałem z jakimś uszkodzeniem beż ładowania, przeżyłem kilka fatalnych regulatorów...
Z tym odpalaniem drugiego auta z pracującym silnikiem dawcy są różne szkoły. Ja twierdzę że to najłatwiejsza droga do uszkodzenia alternatora ( ew jego regulatora) Przy nieznanym stanie akumulatora biorcy należy założyć że większość prądu pójdzie z instalacji dawcy. A przy pracującym silniku dla alternatora powstanie prawie zwarcie. Krótkie cyknięcie...
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
W starym czasopismie "Motor" jest gokart elektryczny napędzany rozrusznikiem od żuka po wymianie tulejek na łożyska kulkowe i przedmuchiwany elektryczną dmuchawą od nawiewu chyba też od Żuka. Czas jazdy ograniczony aku. Nie przegrzaniem. Mam obawy na ile starczy prądu i jaki jest faktyczny pobór. Dodam jeszcze że taki rozrucznik będzie miał wyższe obroty...
Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie: Prąd na czuwaniu, wynosi 750mA utrzymuje się on tak 2min po wyłączeniu zapłonu poczym coś „pstryknie” (przy silniku, koło listwy wtryskowej) i prąd zmniejsza się do 50mA Za każdym razem jest tak samo, wystarczy włączyć zapłon, wyłączyć i pobiera 750mA i p chwili zmniejsza się do 50mA. Czy tak ma być...
polonez rozrusznik rozrusznik polonez prąd polonez
pioneer ustawi fabryczny delonghi komunikat napełnij obwód najlepszy centrala domowy
keysight 34465a renault dionis
Spektrum iX14 – ustawienie klap, programowanie Flap System, kompensacja Elevator Reset dekodera Horizon/UPC, Virgin 360 – czy kasuje nagrane programy PVR?