Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
no ale autor napisał że prąd do włącznika dochodzi więc co to pomoże
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Hehehe a co będziesz ze sobą woziol 5 akumulatorów? Rozrusznik potrzebuje jakies 100A(zreszta sprawdź sobie jak samochód nie chce odpalić po jakim czasie jak będziesz kręcił rozrusznikiem akumulator padnie) zreszta gdzie ty sobie w tej hulajnodze ten akumulator zalozysz. No chyba ze na plecy do plecaka :). A zresztą tak jak powyżej rozrusznik potrzebuje...
Witam. Jeżeli w czasie uruchamiania rozrusznika nie przygasają światła, oznacza to, że rozrusznik nie pobiera prądu. Sprawdź połączenia rozrusznika ale chyba trzeba wymontować rozrusznik. Pozdrawiam.
Witam Moim zdaniem to zjawisko (fizyka), od temperatury materiał się rozszerza, w związku z czym rozrusznik potrzebuje więcej "prądu" aby odpalić. Często w takich przypadkach pomaga przeczyszczenie rozrusznika. a skoro już i tak jest na zewnątrz to warto wymienić tulejki i obejrzeć szczotki. Powodzenia
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Witam. Ostatnio mam problemy z zapalaniem mojego poldka Rozrusznik ledwo co kręci i pobiera taka ilość prądu ze bardzo szybko rozładowuje akumulator. Zauważyłem ze dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Kiedy ciepły to kręci bardzo dobrze. Akumulator na pewno nie ma winy. W innym polonezie kręci jak szalony. Dzisiaj rozebrałem sprawdziłem...
Witam Mam dwa silniki wycieraczek z Poloneza. Pomierzyłem je i dostałem takie wyniki: 1 silnik U=9,43 V R=1,2 Ω I=4,13 A 2 silnik U=10,54 V R=1 Ω I=1,72 A Czy możecie mi powiedzieć skąd się biorą różnice w wartościach, tzn. co może być ich przyczyną? Głównie dziwi mnie dosyć duża różnica prądu. Dodam, że podczas pracy pierwszego silnika, występuje...
Witajcie! Mam pytanie dotyczące wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika w Polonezie. Rzecz niby banalna, ot zwykły elektromagnes, rdzeń wciągany przez cewkę zasilaną ze stacyjki, wskutek czego następuje połączenie styków głównych włączających sam rozrusznik. Tak jest w książce i tak to sobie zawsze wyobrażałem. Dopóki nie musiałem tego rozebrać....
witam mam problem z rozrusznikiem w polonezie otóż chodzi o to ze jest to już trzeci rozrusznik wymieniony w ostatnim czasie i na kazdym jest to samo .silnik zimny bardzo wolno kreci nie odpali ,silnik goracy bez problemu odpala dzisiaj zalozylem nowa baterie i to samo po 2h nie odpalił masa ok nawet dołozylem dodatkowa prosto z baterii na silnik prosze...
Cześć Mam poldka z 88 roku 1.5 zapłon nowego typu, elektronik. Jakiś czas temu stracił iskrę. Kupiłem już podstawowe elementy: kable WN, świece, zielony kabelek. Przeglądałem aparat i pierwsze ci rzuciło mi się w oczy to to że był zablokowany regulator odśrodkowy. po psiknięciu wd odblokował się ale sprężyny są luźne. Zastanawiam się jaki wpływ na działanie...
Witam, mój problem polega na tym, że przy odpalaniu poldka rozrusznik nie chce współpracować. Przekręcam kluczyk i rozlega się piekielny zgrzyt, jakby tryby szły przez siłę. Po kilku takich razach rozrusznik kręci już normalnie. Co może być tego powodem? Osobiście stawiam na tuleje w rozruszniku, ale nie znam się na rozruszniku poloneza i dlatego pytam,...
witam wszystkich,koledzy proszę o pomoc,nie mam już bladego pojęcia co jest,na zimno rkęci jak trzeba ale gdy się zagrzeje w tedy kontrolki przygasaja i nici z odpalania,ale gdy dotknę dwóch śrób na automacie i delikatnie się przekręci w tedy kręci normalnie z kluczyka,wymianiałem już 3 rozruszniki i to samo,wymianiałem też szczotki,pbczyszczalem wszystko...
Mam problem z odpaleniem poloneza 1.6 MPi. Niekiedy (nie zawsze) po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się co prawda kontrolki, ale rozrusznik nie działa (jest cisza). Zdarza się to w różnych okolicznościach, nie ma reguły. Czasami rano, przy pierwszym odpaleniu, a czasami niespodziewanie po dłuższej jeździe w mieście. Siedziało już nad tym kilku...
Witam Mam poldka z 1990 przejsciowke na gaz. Ostatnio wystepuje w nim nastepujacy problem. Po przekreceniu kluczyka kontrolki zapalają sie rozrusznik normalnie kreci jednak auto nie zapala. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale kontrolka od gazu po chwil krecenia rozrusznikiem zmienia sie z zielonego na czerwony kolor. (słyszalem ze gdy tak sie dzieje...
Witam posiadam Poldka Plusa na wielopunkcie, nigdy nie zagazowany, w zasadzie ni z gruchy ni z pietruchy pojawił się problem - pali i chodzi super (jak na Poldka :)) ale jak postoje w korku, czy doprowadzę go do tego że zagrzeje się nieco ponad 90 stopni, i zgaszę, to chcąc go uruchomić rozrusznik w ogóle nie kręci!, przekręcam stacyjkę i....nic!, cisza!,...
mam problem z zapalaniem samochodu zachowuje sie tak jakby akumulator byl rozladowany ale na pewno jest zladowany.moze ktos wie gdzie w ktorym miejscu znajduje sie masa miedzy samochodem a silnikiem?
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Witam problem z rozrusznik iem polonez 1.6 SLE automat nowy nie ma siły przyciągnąć zebatki buczy montowalem automat w trzech położeniach jest to samo ręką zębatka rusza się swobodnie.
na pewno nie dochodzi ci prąd do elektromagnesu bo by pykał weż kabelek od plusa aku do wsówki na rozruszniku jak ruszy to polaczenie ze stacyjka albo sama stacyjka jak nie to przyczyn szukać w roprowadzeniu prądu do rozrusznika gruby kabel lub elektromagnesu rozrusznika pozdraiam
na wolnych obrotach nie
sprawdź "KONTROLER ŚWIATEŁ" (biały i zielony) w nowszych :p poldkach jest tak ze są dwa ładnie nazwane "kontrolery" odpowiedzialne za sprawdzanie żarówek (kontrolka na desce o przepaleniu) oraz wyłączenie świateł gdy pracuje rozrusznik tam w środku jest normalnie zwarty przekaźnik, który dostaje + z rozrusznika często się to jara, słabe połączenie konektora...
Pojemność aku to nie wszystko, liczy się także prąd uderzeniowy. W cc rozrusznik ma 0,8kW a w Polonezie 1,5kW. Prądy rozruchu są zdecydowanie różne. Jeśli woda gotuje się przy rozruchu, a rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków to obstawiałbym na za mały (ew. uszkodzony) aku. Istnieje opcja, że rozrusznik zatarty jest na tulejkach ale wtedy nie...
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Witam . Oprócz kręcenia musi dawać prąd na zapłon. Zewrzyj wszystkie zaciski oprócz tego od rozrusznika. Rozrusznik podłącz tylko na chwilę by odpalić. Pozdrawiam.
Dziękuję bardzo za odpowiedź bardzo pomagasz mi i nam tutaj obecnych i tych przelotem zaglądającym tutaj. Napis na biało muszę się bać? Impulsator to kto to jest? Czujniki Halla czy platynka? Bo to jest duża różnica. Cewka wyzwalająca podobno jako czujniki Halla. Czy całkiem coś innego? W końcu nie wiem co to jest co mam. Czarne pudełko dwa razy. Umieszczony...
A jeśli podłącze pod rozrusznik i będę zamykał zamek ręcznie tzn. za pomocą cięgna kierowcy lub pasażera to przecież prąd będzie szedł na rozrusznik. A pod który przewód pod stacyjkę muszę podpiąć?
K_Robert Daj znać jakie efekty bo mam podobny problem, i nie chce mi się wyciągać rozrusznika. Jedno uszkodzenie mozna wykluczyć napewno, nie jest to żaden przekaźnik. Przekażnik podaje prąd na cewkę elektromagnesu zwierajacego styki silnika rozrusznika Jeśli rozrusznik ciężko obraca to już dawno elektromagnes załączył jego silnik
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić połaczenie papierem 800 lub pilnikiem -sprawdzić...
Mam zamiar wymienić klemy i kable łączące akumulator, alternator i rozrusznik. Sprawdzałem i są rzeczywiście w marnym stanie. Chce od razu też wyciągnąć alternator i rozrusznik i zrobić im mały przegląd. Chciałem dowiedzieć sie czy istnieją jakieś zestawy naprawcze do nich, które pozwalają na wymianę zużytych części? Podobno w rozruszniku trzeba wymienić...
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
Aby silnik chodził w obie strony, trzeba dać przełącznik, który będzie przełączał albo wyprowadzenia od stojana, albo wyprowadzenia od szczotek. Przełącznik musi być na dość duży prąd, >100A! To jest silnik szeregowy, więc ten sam prąd płynie przez uzwojenie stojana, co i przez uzwojenie wirnika! Małe obliczenie: moc mechaniczna 1kW jest równoważna...
Witam Wczoraj jadąc z "terenu" mój Polonez 1,6 GLE MR 91 zaczął słabnąć i przed firmą zaczął silnik stukać, jakby uszczelka pod głowicą, między cylindrami była przestrzelona. Dojechałem pod firmę, zgasiłem silnik, szef odcholował mnie do domu. W drodze miałem zapalone światła, chodziły wycieraczki, no i oczywiście migacze. Pod domem spróbowałem go odpalić,...
Witam. Jeżeli kontrolki działają po przekręceniu kluczykiem,to sprawa jest bardzo prosta. Zrobiłem szagrowi taką prowizorkę w fordzie, jeździ i odpala tak juz dwa lata :D Należy postarać się o przełącznik mogący przełączac prąd ok 10A, poprowadzic napiecie bezpośrednio z akumulatora do przełacznika.do drugiego styku przełącznika poprowadzić przewód...
Napewno nie zamarzł, mi polonez nigdy nie zamarza :) skoro prąd dochodzi to pozostaje huknąć go młotkiem być może szczotki nie łączą albo coś, jak nie pomoże to wyjmuj i do regeneracji zawieź.
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Majczęstszy błąd to odwrotne założenie widełek. Odpisz w jaki sposób próbujesz ten rozrusznik. Może ma za mało prądu do prawidłowego działania.
Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
Ale jakiego prądu?Bo jeżeli rozrusznika, to nawet obudowa ci nie zostanie. Takie mierniki są dobre ale do drobnych prac w domu.Jakiego prądu? pozdrawiam.mon
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Tak jak piszą inni musisz poszukac gdzie umyka ci prąd z AKU. Polonez na wtrysku tak jak wiekszosc aut z elektronicznym sterowaniem silnika po odłaczeniu akumulatora robi reset ustawiem centralki. Potem jest troche zabawy zeby to wszystko grało, nagrzewanie silnika, odlaczanie AKU w celu zapamietania nastawów. 300 mA to troche dużo jak na poloneza bez...
Dzięki, to już rozumiem ten schemat. A czy regulator musi być od garbusa czy jakiś jest tańszy zamiennik? Wiele będzie pasować. Prądnica ma znamionowo 14V 11A i do tego musisz się głównie dopasować. Stacyjka może być od poloneza? Może być nawet przełącznik :) A terazam pytanie, jak jest przełączana prądnica na roztusznik? Wiem że trzeba zamienić bieguny...
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
Jeśli problem by był po stronie plusowej, to w twoim przypadku tylko i wyłącznie pomiędzy plusem akumulatora i klemą. Od klemy do przewodu rozrusznika już nie.
Oznaczenie Kl 15 +12V to Klemme (z języka niemieckiego - zacisk ). To zacisk na którym jest prąd dopiero po wciśnięciu kluczyka. Na rysunku są pokazane OZNACZENIA zacisków na alternatorze, że przewód gruby do rozrusznika i dalej do plusa akumulatora jest przykręcony do śruby B+ czyli zwykle większej (jak na rysunku). Czasem jednak nie ma śrub a np....
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
jak pali bezpiecznik,to na 10000000% przeciążenie w zabezpieczonym obwodzie,albo po prostu zwarcie. No chyba że zabezpieczenie zbyt małe,co do rzeczywistego prądu jaki ma płynąć w ochranianym obwodzie.
To w końcu rozmawiamy o c4 czy o polonezie, w jednym rozrusznik ma 1,5 kW a drugim 0,8 kW, jeden ma przekładnię planetarną drugi nie. Mam też rozruszniczek gdzie pobór prądu osiąga 20 A. Przy tym sposobie rozumowania to w tym c4 na pewno rozrusznik jest dobry, no i to twoje doświadczenie.
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
to możę rozrusznik tez tak miałem musiałem kleme zdjemowac :D ale teraz zmieniłem i działa i nie pobiera prądu
Niech ktoś w końcu poda schemacik sterowania rozrusznika zasilanego z akku. Mam pytanie czy wykonywaliście ukłąd sterowania prądem stałym na tyrystorze! Bo sterowniki silniczków w samochodzie to jeszcze MOSFETY obskoczą, Ale qwa nie rozrusznik 1,5kW. Sterownik tyrystorowy znajduje się w POLONEZIE roczniki do 96r ( 1 tyrystor załącza układ a drugi tyrystor...
"na krótko " -obejście włącznika elektromagnetycznego na zamontowanym rozruszniku . Połączenie śrub M10 na pokrywce włącznika .Przepływa prąd rozruchowy , możliwość iskrzenia , poparzenia przy nieumiejętnym wykonaniu . Rozruch awaryjny w przypadku uszkodzenia włącznika elektromagnetycznego w rozruszniku lub włącznika pod "konsolą "
Witam ! Jeśli alternator ma wbudowany regulator sprawa podłączenia jest prosta obudowa musi mieć dobre połączenie z masą pojazdu jeśli akumulator ma plus na masę to trzeba dostosować do alternatora plus z do akumulatora ,w ciągnikach rozrusznika , oraz ze stacyjki przewód do regulatora z reguły przez żarówkę kontrolną .Styki muszą być czyste bo może...
Raczej nie za bardzo. Są do tego specjalne prostowniki oparte na akumulatorach żelowych. Pamiętaj o prądach rozruchu rzędu I = 150 A, np.: rozrusznik Poloneza ma moc 1,5 kW, przy napięciu 12 V daje to I = 125 A (łatwo wyliczyć, P = U x I). Jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie pojazdu to proponuję zakup akumulatora rozruchowego (żelowego z wbudowaną...
Czyżbym zapomniał podłączyć coś? Z całym szacunkiem Ty to rozbierałeś i składałeś wiec skąd mamy to wiedzieć czy o czymś nie zapomniałeś? Skąd mamy wiedzieć czy spaliło Ci kable? Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola. Sprawdź cokolwieg, akumulator naładowany, kręci rozrusznikiem? Cokolwieg innego działa np. światła?
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Jeśli aku ma mniej niż 12,5 to jest uszkodzony (co najmniej zasiarczony), Można go częściowo zregenerować ładując małym prądem, czyli przez prostownik, a nie w samochodzie, Mój polonez odpali nawet z aku do wyrzucenia, który ma 11V, o ile napięcie rozruchu nie spada poniżej 7V (to było testowane, zmieniłem aku właśnie po tym, gdy napięcie rozruchu spadało...
No wiec pompka po przekręceniu stacyjki na go na chwileczkę sie uruchamia a potem cichnie , zaś po zakończeniu rozrusznika uruchamia sie i pracuje caly czas prąd dociera ;) sprubuje jak kolega pisal zakręcić butle i pojeździć ;)
(at)Megawe Tam nie ma żadnego przekaźnika ani masy. Prąd na elektromagnes leci od razu . Pada kostka lub sam rozrusznik. Ew. kiedyś był jakiś szczur zalozony i szwankuje on lub instalacja.
polonez rozrusznik rozrusznik polonez prąd polonez
indukcyjny silnik pralki magisterski praca mechanizmy magnetofonów
Samsung NP550XDA-K01BR ALLROUND3 specs, upgrade options, BIOS, and performance issues VTech VM350 – wymiana matrycy LCD, serwis, dostępność części, koszty naprawy