Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
najlepiej miernikiem
Na masie masz problem na 100 procent, bo wszystko było OK do próby rozruchu. Sprawdź wszystko dokładnie od minusa akumulatora do masy karoserii, żeby wszystko grało styki muszą być dobrze oczyszczone, nie sugeruj się że dokręcenie rozwiąże problem, problem wróci. Możesz już nie kupować miernika. Wiem to po tym co napisałeś w ostatnim poście. Dodano...
Jeżeli nikt nic nie przerabiał, to sprawdź przewód od akumulatora do skrzynki bezpieczników. Nie ma tam głównego bezpiecznika.
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Ten "duży czerwony element"to warystor na 17 V wpiety równolegle do napiecia zasilania.Pełni on role zabezpieczenia nadnapięciowego.Mozesz go po prosty usunąć z obwodu.Ja tak robię. Spawara jak spawara-napiecie ponad 20V,poszło po kablach i warystor zwarł.
Jaki prąd pobiera możesz zmierzyć amperomierzem
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
Ti gi wymień ,albo jak masz pojęcie to rozbierz i sprawdź czy są jeszcze powierzchnie stykowe i je oczyść - powinno jeszcze podziałać - w moim Caro raz miałem ten problem przez 10 lat - więc jeżeli u Ciebie często występuje to znaczy że coś bierze za dużo prądu
Odłącz wtyk od alarmu, przestanie ci pobierać prąd i osiągniesz, co zamierzałeś
Panowie, mam nowy (fabrycznie nowy) alternator 100A z Alfy Romeo. Zamontowany dwa lata temu. Skoro on przez krótki czas pobiera max 75A to zostaje mi 25A. Myślę, że wtryski aż tyle nie pobierają prądu.
Napewno nie zamarzł, mi polonez nigdy nie zamarza :) skoro prąd dochodzi to pozostaje huknąć go młotkiem być może szczotki nie łączą albo coś, jak nie pomoże to wyjmuj i do regeneracji zawieź.
Spróbuj lm2941. Max prąd 1A. Moż a zastosować kilka szt. I tak musisz odprowadzić ciepło.
Witaj.Nie napisales ktory rok tego Poldusia.Ale przypuscmy ze nie jest to model Plus tylko zwykly na wtrysku.Od strony pasazera pod pulka jest komputer.Obok komputera sa 4 bezpieczniki z ktorych 3 tez sa zasilane bezposrednio z akumulatora.Jest to wtryskiwacz,cewka zaplonowa,styk 30 przekaznika pompki paliwa,pozatym jest tez zasilany z nich komputer...
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Wymień elektrolity w alarmie poloneza.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Bo to są zbliżone pytania, a nie trolowanie. Dodano po 54 To co praktyczniej i łatwiej zbudować: samochód hybrydowy taki jak Audi Duo bądź nasz Polonez?
Alarm był ale został odłączony właśnie z powodu zbyt dużego poboru prądu.
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią akumulatorów 12V (typowe UPC maja najczęściej 24V), całość...
Post był raportowany. Przeniosłem z: Usterki Samochody
Mało na postoju. To nie Polonez. Zacznij mierzyć prąd.
wyciągaj bezpieczniki po kolei tak jak radzi Błażej i dojdzisz do celu, a iskrzy z powodu tego "niechcianego" poboru prądu
to możę rozrusznik tez tak miałem musiałem kleme zdjemowac :D ale teraz zmieniłem i działa i nie pobiera prądu
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Wypnij przerywacz i zmierz prąd.
Znaczenie ma napiecie.
Sprawdź czy nie masz jakiegoś dodatkowego wyłącznika pompy paliwa(rozwiązanie popularne w Polonezach z LPG) - może został przypadkiem wyłączony albo uległ uszkodzeniu. Druga możliwość może w polonezie masz zamontowany immobilizer który odcina także pompę paliwa i akurat uległ uszkodzeniu.
Dokładnie, chodzi o układ stabilizacji prądu.
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Witam U ojca co jakiś czas, zwłaszcza w zimne dni, akumulator ulega rozładowaniu. Zmierzyłem prąd spoczynkowy i wynosi aż 1A! Akumulator 62Ah, tak teoretycznie, bo od rozładowania (11,7V) do intensywnego gazowania pochłania ładunek ok. 25Ah. Ładowanie prądem 2,5A przez 10h. Pytanie brzmi: jak szybko i sprawnie znaleźć upływ prądu? Może pojedynczo wyciągać...
kolego akumulator musi być 55ah, i proponuję sprawdzić jaki pobór prądu jest pobierany przy stojącym samochodzie. to na początek.
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Co do dmuchawy, to może silnik jest przytarty i pobiera zdecydowanie za duży prąd.
Bez różnicy, czy będzie to Tico, Matiz, Maluch czy Polonez, alternator będzie podobnych wymiarów, bo ma podobny prąd znamionowy ~50 A, a to głównie od tego zależą jego wymiary.
Brak masy zgarów pod deską.
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
Ja bym sprawdził czy zapalniczka nie świni - jak jest często używana zgodnie z przeznaczeniem, czyli do odpalania fajek.
jeżeli cewka ma taką samą rezystancje to prąd sie nie zmieni. z prawa ohma I=U/R
problem: otóz chodzi o to gdzie zamontowac ukłąd sterowania ?? przy bramie czy w garazu problem wyszedł taki ze moje silniki (polonez) pobierają prąd 5A i jesli zasilanie do tych silników leci przez ponad 10 metrów kabla to siłowniki otwierają brame 2 razy wolniej niz gdybym zasilanie podpioł bezpośrednio pod silnik a nie przez tak długi odcinek kabli...
Witam. Nie załącza się wentylator, prawdopodobnie brak prądu. Ktoś pomoże.
Na moje jeżeli regulator napięcia by padał to napięcie nie powinno zejść poniżej wartości akumulatora może być coś z diodami może coś ze wzbudzeniem bo to akurat potrzebuje troche prądu
Problemy z masą / przeciekająca izolacja gdzieś w okolicy przekaźników ? Lub majsterkowanie poprzednika, np tzw "światła dzienne" montowane metodą "szwagier potrzymaj piwo". Przez 30 lat to niejedną przeróbkę miał pewnie. Auto ma znaczący pobór prądu jak jest wygaszone ?
Witam. Jeżeli kontrolki działają po przekręceniu kluczykiem,to sprawa jest bardzo prosta. Zrobiłem szagrowi taką prowizorkę w fordzie, jeździ i odpala tak juz dwa lata :D Należy postarać się o przełącznik mogący przełączac prąd ok 10A, poprowadzic napiecie bezpośrednio z akumulatora do przełacznika.do drugiego styku przełącznika poprowadzić przewód...
trzeba sprawdzic przerywacz czy jest elektroniczny czy ten metalowy na bimetalu , ale zacznij od tego a najlepiej daj nową mase do żerówki i wtedy , ale ja bym najpierw sprawdził przewód plusowy od przerywacz na mierniku i masz pewnośc wtedy ze nie przewód albo on, a jak przewód cały to nowa masa do żarówki z karoserii, a jak to niepomoze to przerywacz...
Przyczyną dużego prądu może być za wysokie napięcie, dokonaj pomiaru napięcia na tej żarówce.
Ok to jescze bogusdr musi nam powiedzieć jaką moc mają żarówki z poloneza, albo ile prądu ciągną bo inaczej tego nie policzmy. Ja liczyłem dla tych pierwszyszych. Pozdrawiam
Witam ! Sprawdź najpierw bezpieczniki a potem będziemy się martwić o reszte . Dodano po 7 Jeżeli poldek jest na wtrysku to po stronie pasażera pod pułką jest komp. a koło niego 3 bezpieczniki --- może to któryś z nich ?
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
Witam. Konstruuje model taśmociągu i chciałbym dobrać przekładnie do silnika. Byłbym wdzięczny za informacje na temat parametrów silnika od wycieraczek przednich z poloneza, przede wszystkim interesuje mnie liczba obrotów na wyjściu z przekładni ślimakowej i prąd zwarcia. Wiem tylko, że są tam dwa przewodu do zasilania, zielony dla wolniejszych obrotów...
Wiec z tego co się orientowałem to ten sterownik z poloneza ma prąd max 10 A a z tego co mierzyłem to tyle silnik ma w szczycie na rozruchu, na pracy max bierze 8,5 A wiec powinno być. Standardowy potencjometr chce zastąpić dobraną indywidualnie drabinką rezystorów tak aby prędkości mi odpowiadały i myślę ze to powinno załatwić sprawę. jutro się okaże...
Przełącznikiem od świateł sterujesz przekaźnik a on włącza leflektory drobna przeróbka. Chodzi o to by prąd roboczy płynoł przez przekaźnik a nie przez przełączniki od świateł. Przekaźnik samochodowy nie pamiętam oznaczeń takie jak stosowane były w polonezach na przyzwoity prąd chyba 16A ale nie jestem pewien. Koledzy napewno pamiętają. Pozdrawiam :)
Witam, wymieniłem przekaźnik, nie pomogło, poprowadziłem nową instalację, wstawiłem nowy przekaźnik,zewnętrzny, poza urządzeniem mikroprocesorowym, poprowadziłem nowy przewód do tyłu samochodu, do ogrzewania szyby, o większym przekroju, odporniejszy na większy prąd, przekaźnik w urządzeniu mikroprocesorowym nie włącza już bezpośrednio szyby a steruje...
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Tylko po co wiesz, jakie prądy tam płyną. Bo bardzo niewielkie. Czyli co według ciebie zakładaj do Poloneza koła od traktora, a że nie wejdą, to nie do ciebie pretensje.
wystepuja kleje w sklepach z elekrtonika do napraw pasków grzejnych kosct ok11 zł klej ten przewodzi prąd
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Jeśli nie pomieszałeś kabli wn to może ci wypadł ten węgielek ze sprężynką który doprowadza prąd do palca.
A do poloneza lepiej dać siłowniki 6 kg. Szczególnie z tyłu. Te 3.5 kg mogą być za słabe.
Wyciągnąłem go, sprawdziłem napięcie-nie daje prądu. Założyłem drugie szczotki i to samo. Coś mi się wydaje że jego czas dobiegł końca :(
Ile powinno wynosić napięcie na akumulatorze przy włączonych wszystkich odbiornikach na biegu jałowym, przy jakich obrotach powinno wzrosnąć i do jakiej wartości? Samochód: Polonez 1.6 GSI rocznik 98 Jaki jest nominalny prąd alternatora w tym samochodzie?
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Pojemność aku to nie wszystko, liczy się także prąd uderzeniowy. W cc rozrusznik ma 0,8kW a w Polonezie 1,5kW. Prądy rozruchu są zdecydowanie różne. Jeśli woda gotuje się przy rozruchu, a rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków to obstawiałbym na za mały (ew. uszkodzony) aku. Istnieje opcja, że rozrusznik zatarty jest na tulejkach ale wtedy nie...
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Alternator jest obcowzbudny tzn musi płynąć prąd przez uzwojenie wzbudzenia aby wytworzyć strumień magnetyczny w którym kręci się wirnik wytwarzając prąd.
Gościu nie daleko mnie kiedyś przerabiał regulator od c 330 do c 360 i działał Polegało to na tym że rozebrał jeden i drugi i zamienił gdzieś w środku styki wzorując się na drugim regulatorze i działało dopóki sie prądnica nie rozleciała a teraz ma alternator od poloneza Jeśli to nowa prądnica i nie jeździsz dużo w nocy to powinna parę lat wytrzymać...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Można zrobić silnik z alternatora, tylko że układ sterowania będzie droższy od nowego altelnatora.Chcesz silnik to kup na szrocie prądnicę od "malucha" to jest dobry silnik prądu stałego.
W starych autach po deszczu w wilgotne dni lubi się pojawiać "złodziej prądu", który trudno złapać multimetrem.
I tu się mylisz. Lepiej jest odpalić auto raz na dwa dni, niż zostawić je na 5 dni w bezruchu. Akumulator naładuje się, pobudzisz elektrolit, popracuje silnik. To akurat wiem z doświadczenia że się nie myle. Jak trzy lata temu było minus 27 w styczniu to postanowiłem auta nie ruszać przez 6 dni aż temperatura wróciła do minus 8 i odpaliłem bez problemu....
Przerywa na wysokich oborotach, jest to prawdopodobnie usterka związana z prądem. Prosze o pomoc.
Mam pytanie o regulator silnika ,czy jest wykonany wg schematu zamieszczonego w tym temacie ,u mnie jest silnik od 126 regulacja na KD502 i jest dobrze ,może od Poloneza bierze za duży prąd ?Do koltr o co chodzi z :/ruhomą jotkę /?Uszanowanie !
Ps. Mam gdzieś w gratach alternator od poloneza, zrobię mu wykres SEM i prądu w funkcji rpm. Zobaczę jakie to ma możliwości. Tylko jakiś obrotomierz trzeba ulepić. Dodano po 1 co oznacza równomierność na obwodzie :p Czy na całym obwodzie wirnika jest taka sama szczelina. Dwa mm to dużo. W prawdziwym generatorze jest szczelina na grubość kartki papieru.
nie dostaje napięcia, gdy zimny mnie ma prądu na wtyczce od pompy,
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
Alternatory mogą być też od VW na pasek "13" - czyli np. Golfa 2. Podłączanie jest jeszcze prostsze, bo mają regulatory napięcia już wbudowane - w Polonezach nie każdy to ma.
sam zaniżasz cwaniaczku, co to jest skarbnica wiedzy i prowadzenia za rąsie nieudaczników życiowych? Zreszta napisałem wyraźnie: Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Jak taki lamerek jak ty nie umie z tego zrobić pożytku,...
Witam! gl 200 to wzmacniacz iskry z poloneza. a co do do zmiany biegunowości to musze zostać przy tym rozwiązaniu wymogi konserwatora zabytków
Majczęstszy błąd to odwrotne założenie widełek. Odpisz w jaki sposób próbujesz ten rozrusznik. Może ma za mało prądu do prawidłowego działania.
Witam ja też muszę podłączyć jakiś regulator do motocykla Kawasaki KLR 250, nie ma tam wcale regulatora a potrzebuję prąd nie wiem jak to zrobić? Czy regulator od malucha czy poloneza będzie pasował? Z góry dzięki za odpowiedź.
Lepiej zmierzyć nie brać na oko. maximiliantg ma rację co do wydajności. Jednak w rzeczywistości zależy sporo od tego jak długo będzie ta pompa musiała pracować z zasilaczem bez przerw. Przy krótkich pracach ciągłych to nawet zasilacz mniejszy wytrzyma, przy dłuższych pracach [kilkunastominutowych] lepiej się uzbroić w zasilacz o conajmniej 10% większej...
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
Witam, znów problem z moim tragicznym polonezem. Problem dość dziwny, bo nie wiem już gdzie szukać przyczyny, a rozbebeszyłem już pół samochodu. Alternator w aucie od początku gdy go kupiłem nie ładował jakoś super dobrze, dopiero przy ~1300 obrotów gaśnie lampka, ale generalnie, nie było tragedii, prądu starczało. Ostatnio natomiast wystarczy zgasić...
Czy ja mam oryginalnie podłączone jak zapale światła to mi idzie prąd na lampke w bagażniku ?
To by wogóle nie ładował.Skąd by wziął prąd na zasilanie uzwojenia wirnika?
stacyjka jest ok. Próbowałem odpalić "na krótko" ale podobny efekt. Myśle że coś sie rozłączyło tylko dlaczego dwa razy przepaliło bezpiecznik?? Zwarcie może być za bezpiecznikiem, bezpiecznik strzela i wszystko jasne... tylko dlaczego później nie ma prądu przed nim??
Poszukaj stycznika świateł (przekaźnik) i wymień go na nowy. stycznik się klei i dopiero jak go odłączysz od prądu odłączając akumulator odskakuje. Dawno już nie mam poloneza ale na 99% to przekaźnik. Gdzieś przy bezpiecznikach szukaj
prąd polonez prąd rozrusznik polonez prąd rozrusznika polonez
szkiełkowanie aluminium philips golarka akumulator straty rdzeniu
schematy instalacji samochodowych sanwa pc5000
Amica ZIM-427 – test przekaźnika pompy myjącej, pomiar cewki i styków, objawy usterki Semp Toshiba 40L2400 T-CON No VGL/VGH, Only 12V/3.3V/1.8V, LG 42 T-CON Shows All Voltages