Po prostu mają taką budowę że im mocniej się nagrzewają tym bardziej rośnie im oporność zmniejszając tym samym pobierany prąd i wydatek ciepła. Więc jest to swoisty układ który się sam reguluje. Tak ja wyżej napisał ci kolega. Przez przekaźniki, moc grzewcza nie jest duża. Przynajmniej odczuwalna. Ale trochę to jednak prądu z instalacji ciągnie. Więc...
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
Napewno nie zamarzł, mi polonez nigdy nie zamarza :) skoro prąd dochodzi to pozostaje huknąć go młotkiem być może szczotki nie łączą albo coś, jak nie pomoże to wyjmuj i do regeneracji zawieź.
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Jeśli nadal będzie paliło bezpiecznik. Wyciągnij go i sprawdź w której wsówce jest prąd. Następnie zobacz ile jest kalbli w drugiej wsówce do której ma dochodzić prąd przez bezpiecznik. Jeśli jest więcej niż jeden kabel, odłącz jeden i włóż bezpiecznik jeśli nadal pali to odepnij drugi, Takim sposobem znajdziesz kabel który robi zwarcie. Później pozostaje...
Tak to ten trzeci rysunek. Powiem Ci więcej.. prostownik komutatorowy wynalazł Pollak Karol - polski wynalazca. W maszynie prądu stałego chodzi o to aby zwrot strumienia magnetycznego wzbudnicy był stały względem zwrotu strumienia twornika. Gdy zmienia się polaryzacja napięcia zasilającego we wzbudnicy zmienia się też kierunek pola magnetycznego przez...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Wyciągnąłem go, sprawdziłem napięcie-nie daje prądu. Założyłem drugie szczotki i to samo. Coś mi się wydaje że jego czas dobiegł końca :(
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Silniki takie same? Bo sa różnice pomiędzy caro a cari plus.
Niestety nie zapisywałem linków, ale jak pamiętam zasolona woda miała robić problemy w otworze "odbiorowym". Nie jestem w stanie tego powtórzyć. Tym bardziej, że na tym etapie zaliczam to do spekulacji. Myślę, że koledzy którzy interesują się ciepłownictwem (jak kol. gaz4) prędzej czy później przedstawią nam skąd takie tanie (relatywnie) ciepło z PGE...
AVE... Lite drewno wyglądałoby lepiej, zwłaszcza jakby w tej cenie zrobili go w stylu fortepianowym... Niestety - w tym wypadku lite drewno byłoby gorsze. Chodzi o wewnętrzne tłumienie drgań jakie jest zdecydowanie lepsze w wypadku płyty. Przy okazji wiadomo już dlaczego skrzypiec nie da się zrobić z paździerza... Patrz, a robią skrzypce z włókna węglowego,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Prośba o pomoc: POLONEZ Atu PLUS GSI (z komputerem) 1999 rok. Przy przełączeniu świateł z pozycyjnych na drogowe zaniknął prąd w samochodzie (nawet stacyjka się nie pali). Na skrzynce bezpiecznikowej też nie ma prądu. Prąd dochodzi tylko do rozrusznika i alternatora. Czy jest jakieś główne zabezpieczenie, jakiś główny bezpiecznik w innym miejscu, który...
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
romoo napisał: Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają. No właśnie, gdzie tu myślenie? Jeżeli jest taki prąd zwarciowy jak napisałeś...
Witam, wymieniłem przekaźnik, nie pomogło, poprowadziłem nową instalację, wstawiłem nowy przekaźnik,zewnętrzny, poza urządzeniem mikroprocesorowym, poprowadziłem nowy przewód do tyłu samochodu, do ogrzewania szyby, o większym przekroju, odporniejszy na większy prąd, przekaźnik w urządzeniu mikroprocesorowym nie włącza już bezpośrednio szyby a steruje...
Ja nie wiem czy pobiera prąd to urządzenie z procesorem od awaryjnych, napisałem tylko że po wyjęciu bezpiecznika(który odpowiada według instrukcji za światła awaryjne)pobór prądu spadł.
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Po przekręceniu klucza w stacyjce w pozycję 2, prąd znika - zupełnie, jakby ktoś nagle odłączył akumulator. Cofam klucz w pozycję 1 - zegarek znowu zaczyna tykać. Przestaje również gdy włączam np. światła pozycyjne (które NB też wtedy nie świecą). Problem pojawił się przy próbie uruchomienia auta (przekręcenie klucza w pozycję 3), ale nic nie wskazuje,...
Tak jak piszą inni musisz poszukac gdzie umyka ci prąd z AKU. Polonez na wtrysku tak jak wiekszosc aut z elektronicznym sterowaniem silnika po odłaczeniu akumulatora robi reset ustawiem centralki. Potem jest troche zabawy zeby to wszystko grało, nagrzewanie silnika, odlaczanie AKU w celu zapamietania nastawów. 300 mA to troche dużo jak na poloneza bez...
Witam serdecznie miło że piszecie no widać sarkazm i ,, złośliwość,, wypowiedzi i branie mnie za trolla... ,,,Kilogramy waty,,, 1KM to 736W. A po zważeniu pojazdu wtedy wyjdzie kilogramy na waty. Nie znam masy własnej pojazdu. Bo mamy silnik szeregowy o mocy 200W czy nawet 300 W podane przez producenta parametry techniczne tego modelu silnika. I napięciu...
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
https://obrazki.elektroda.pl/4116650900_... Sprawdź miejsce zaznaczone. Te zawijaski mają być połączone elektrycznie ze środkową grubą ścieżką. Palą się gdy w tranzystorach końcowych płynie prąd zwarciowy. Dlatego też sprawdź te tranzystory oraz tranzystory sterujące nimi.
najlepiej miernikiem
Witam. Mam problem z Polonezem Atu rocznik 99. Zmierzyłem pobór prądu z akumulatora, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi ok 680mA. Następnie wyciągałem kolejno bezpieczniki, po wyjęciu bezpiecznika o numerze 8 (biały 25A) pobór spadł do przyzwoitej wartości. Bezpiecznik ten jest odpowiedzialny za światła awaryjne, oświetlenie wnętrza, radio...
Tak najlepiej żarówkę , ja sprawdzam diody wzbudzeni obciążając je 10 W żarówką a prostownicze 55 W . A prąd z akumulatora .
Sprawdziłem czy jest prąd na kablu zasilającym ale BRAK Podpinasz żarówkę i kręcisz silnikiem. Sprawdź bezpieczniki za schowkiem.
Zaiskrzyć delikatnie może, szczególnie jak masz otwarte drzwi w czasie zakładania. Choć generalnie prąd jaki tam powinien płynąć przy "uśpionym aucie" nie powinien przekraczać 100 mA (radio, zegar, alarm jeśli jest) nie powinien powodować zauważalnego iskrzenia. Odłączaj po kolei, to wyjdzie obwód. Możesz mierzyć wkładając amperomierz zamiast bezpiecznika....
prąd w klapie tylniej jest, Mówisz prąd jest, ale czy sprawdziłeś czy jest masa? Już nie pamiętam szczegółów poloneza ale czy przewody wychodzące z karoserii do klapy nie są poprzecierane czy wręcz któryś nie urwany?
Posiadam poloneza 1.6 Gli. Mam problem ze zbyt dużym poborem prądu w czasie postoju samochodu. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach samochód pobiera z akumulatora prąd 300-450 mA. Nie posiadam alarmu ani radia. Nie mam rzadnych innych urządzeń pobierających prąd. Próbowałem wyjąć wszystkie bezpieczniki ale to nie pomogło. Nawet te które są przy...
w jaki sposób podłączyć prąd z akumulatora do aparatu zapłonowego gdzy nie ma iskry?? w celu uruchomienia silnika. Dodano po 3 dziękuje za pomoc. był to kabel łączący aparat z modułem o którym PAN wspomniał.
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Koło zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Może też być brak przejścia na przekaźniku pompy paliwa. Pompa pobiera duży prąd i zdarzają się wypalenia styków.
Witam!!! Mam pewien problem. Zczęło się od tego, że chciałem założyć sobie CD-ROM do samochodu. Po tym jak zakupiłem na Allegro CD-ROM i potrzebne elementy (stabilizatory itd..), zrobiłem płytkę, kupiłem kasetę-adapter, przyszedł czas żeby wypróbować. Wyjąłem wiec gniazdo zapalniczki, odłączyłem kabelki i podłączyłem CD-ROM. Efekt nie był taki jakiego...
Z tego co pamiętam dla sprawnych rozruszników. Fiat 126p 40A Polonez 1500 80A VW 1.6 D 160A VW 1.9 D 180A VW LT 2.4 D 220A VW T5 2.5 TDI 280A Pomiary robione przy 20 st C. Diesel przy odłączonych świecach żarowych.
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
Zmierzyć prąd czerpany z alternatora.
Ile powinno wynosić napięcie na akumulatorze przy włączonych wszystkich odbiornikach na biegu jałowym, przy jakich obrotach powinno wzrosnąć i do jakiej wartości? Samochód: Polonez 1.6 GSI rocznik 98 Jaki jest nominalny prąd alternatora w tym samochodzie?
Jeśli nie pomieszałeś kabli wn to może ci wypadł ten węgielek ze sprężynką który doprowadza prąd do palca.
(at)Megawe Tam nie ma żadnego przekaźnika ani masy. Prąd na elektromagnes leci od razu . Pada kostka lub sam rozrusznik. Ew. kiedyś był jakiś szczur zalozony i szwankuje on lub instalacja.
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
prąd polonez prąd rozrusznik polonez prąd rozrusznika polonez
polonez alternator schemat piekarnik uszkodzić zacinać telewizor samsung
przestrojenie tosca spalanie oleju przepracowanego
Wymiana linki pokrywy silnika Hyundai i40 - instrukcja Jak zbudować zgrzewarkę punktową z prostownika 12V?