https://obrazki.elektroda.pl/4613177300_... Sytuacja, gdy podnosimy dawno nieużywane urządzenie elektroniczne tylko po to, żeby dowiedzieć się, że jego akumulator czy bateria są niemalże zupełnie rozładowane, są niesamowicie frustrujące. Zdarza się to nawet, jeżeli system był w stanie uśpienia bądź stand-by. Winny temu jest prąd spoczynkowy....
Dzięki esso1972 faktycznie obwód rozrusznika jest nie zabezpieczony i również może on zrzerać prąd. Dodano po 4 Koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym regulatorem napięcia że może podkradać prąd? Generalnie bardzo prosto sprawdzisz cały alternator nawet nie wyjmując go z auta. Odłącz przewód ładowania od alternatora i wepnij pomiędzy alternator i przewód...
Nie pobiera. Jeśli wyrzucasz fabryczną wtyczkę, dołóż oprawkę z bezpiecznikiem.
Faktem jest że nie odczekałem tylko od razu pomiar,w wolnej chwili powtórzę z odstępstwem 2-3 minutowym Raczej za mało. Nie wiem jak długo usypiają się poszczególne marki i modele ale słyszałem, że nawet do 30 minut. W moim aucie początkowo jest ok. 120mA i tyle samo po 15 minutach. Dłużej nie sprawdzałem ale ten wynik stoi w sprzeczności z dobrym...
Wygląda to na słabe akumulatory o skończonym resursie- mała pojemność. Szybszy bieg to większe zapotrzebowanie na energię i większy pobierany prąd. Akumulatory przysiadają i pojazd staje, po chwili spoczynku częściowo stan akumulatorów powraca do mniej więcej normalnego stanu napięcia( bo pojemność niestety jest już na stałe mniejsza od nominalnej ).
Koledzy, poprawnie odczytajcie problem autora. 1. Dobry akumulator. 2 Rozładowany po 3 dniach. 3 Prąd w stanie spoczynku 0,16A Cudów nie ma, przy tym prądzie utrata pojemności po 72 godz. nie przekracza 12Ah. Nowy dobry akumulator o pojemności 45Ah rozładuje się mniej niż w 30%. Nie może być duże samorozładowanie bo po zdjęciu klemy akumulator trzyma...
Mierzyłeś pobór prądu w stanie spoczynku i pracy ? Ja bym stawiał, że w czasie pracy bierzesz za dużo prądu. 90mAh to bardzo nie wielki aku, już mały prąd będzie w stanie go uszkodzić.
Po pierwsze dużo za duży prąd ładowania, już po czymś takim akumulator ma dość. Po drugie wymień akumulator, sprawdź w aucie napięcie ładowania i pobór prądu w spoczynku.
Nie musisz się obawiać o swój akumulator, pobór prądu przez wyświetlacz jest tak mały, że na pewno nie rozładuje ci akumulatora. Poza tym, jeśli się nie mylę, nie używanie wyświetlacza przełącza go w "stan spoczynku" i wyłącza się sam automatycznie nie gubiąc przy tym zaprogramowanej pamięci
Najlepiej odłącz klemę od plusa i podłącz prostownik bo trzeba go teraz naładować. Dodano po 1 Jeśli przy takim poborze akumulator pada do rana to jest cieniutki .
Odłącz akumulator, odłącz i zaizoluj przewód z alternatora, zmierz upływ prądu. To da pogląd na złodzieja
To dużo. Może ci się świeciło światełko w kabinie podczas pomiarów. Odpinaj po kolei odbiorniki i sprawdzaj jaki jest pobór bo coś ci za dużo zabiera zacznij od radia bo to najbardziej spotykane przy nie orginalnej instalacji.
dopuszczalny pobór prądu w stanie spoczynku akumulatora to 100mA sprawdż czy to alarm sam pobiera tyle prądu ,zależy jeszcze w jakim masz stanie akumulator
Jeżeli dobrze widzę ; na mierniku masz nastawione 200mA i wskazuje pobór prądu 1 mA , to nie wiem co mierzysz? Powinien być nastawiony miernik na 20A. Jeżeli to pobór w stanie spoczynku z akumulatora , to bez obaw wkładaj nowy!
Sprawdź klemy, ładowanie, radio, pobór prądu w spoczynku. Takie podstawy...
Może z akumulatorem wszystko w porządku tylko w samochodzie coś Ci prąd pobiera, zmierz jaki jest pobór prądu w spoczynku.
Wymontuj radio, jeżeli pobór prądu spadnie zanieś je do naprawy. Pozdrawiam
obejrzyj bolce akumulatora do klem czy nie są zasiarczone obudowa-czy nie ma pęknięć ,wycieków elektrolitów prąd akumulatora-w spoczynku jak i po podłączeniu urządzenia prąd rozruchowy ewentualnie sprawdz czy akumulator trzyma prąd
Po naładowaniu akumulatora FORSE na 100% (około 6 godzin prądem malejącym od 1,5 - 0,01 A) akumulator po nocy spoczynku (12h) miał napięcie na bolcach 13,06V. Po sprawdzeniu naładowanego akumulatora testerem w punkcie z akumulatorami okazało się że prąd rozruchu to aż 640A (przy deklarowanych 600A). Wniosek z tego taki ze pewnie producent ładuje akumulatory...
Trzeba sprawdzić na początek pobór prądu na spoczynku (akumulator podstawowy). Zegar się zeruje gdyż brakuje mu napięcia. Jak zmierzysz prąd spoczynkowy to musisz sprawdzić który moduł pobiera prąd. Obstawiam, że problem leży po stronie modułu "09".
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
podłaczylem vaga w module komfortu brak błędów. Zastanawia mnie jeden fakt ten problem poboru prądu pojawia się tylko jak napięcie akumulatora w spoczynku jest poniżej 12v ,gdy jest powyżej 12,1 v pobór prądu nie występuje jest 0.02A Zostaje mi pewnie szukanie metodą prób i błedow zacznę chyba od komfortu może rzeczywiście to pomoże🙂
1. Ze wzgledu na pobór prądu, lepsze jest użycie tranzystorów mocy MOSFET niż przekaźników: ich obciążalność obecnie sięga kilkudziesięciu amper, przy oporności "on" na poziomie kilkunastu - kilkudziesieciu miliohmów, co jest porównywalne z własnościami styku przekaźnika, przy praktycznie zerowym poborze prądu dla wysterowania. 2. Nie wiem do czego...
kawałek przejedzie to mozna zamknąć i otworzyc centralnym ale po 5 minutach znów to samo Wykonałeś pomiary tego akumulatora pod obciążeniem ? Jaki jest pobór prądu przez samochód w spoczynku ? Akumulator jest sprawny ?
Czy w tym przypadku jest to bardziej wadą czy zaletą? Jest to zaletą. Im mniejszy prąd spoczynkowy urządzenia (zabezpieczenie), tym mniej urządzenie pobiera prądu w stanie spoczynku.
Dodatkowo zmierzyłem pobór prądu z akumulatora w samochodzie w spoczynku i jest praktycznie zerowy. Czyli akumulator - OK, pobór prądu - OK. Komputer pokazuje błędy których nie da się skasować, nie da się odpalić samochodu. Czy dostanie się do przewodów po kierownicą jest kłopotliwe?
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Może padł moduł, może padło okablowanie. Sprawdź okablowanie, bo to tańsze i prostsze. Do sprawdzenia może być masa. Często jest tak, że blacha zardzewiała, rdza nie przewodzi prądu, właściciel wymienia wszystko po kolei a rdzę usuwa na koniec. Bez znajomości tego samochodu do sprawdzenia jest napięcie we stanie spoczynku i przy próbie otwarcia bagażnika....
Akumulator do wymiany, można spróbować go reanimować. Podaj model akumulatora. Czy posiadasz tradycyjny prostownik, nie jakąś elektroniczną ładowarkę z lidla itp? Na zimę najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego żeby mieć święty spokój, następnie sprawdzenie ładowania w samochodzie i pobór prądu w spoczynku. Jaki to samochód?
Wkrętarka Parkside jak w tytule rozładowuje akumulator do zera. Uszkodzonym elementem okazał się kondensator ceramiczny smd, umieszczony na płytce elektroniki zaraz obok 6-nóżkowego scalaka. Miał on tak dużą upływność, że prąd pobierany z akumulatorka w stanie spoczynku sięgał 1mA. Wymiana spowodowała spadek wartości prądu do ok. 4 mikroamperów.
Pacjent Mondeo MK4 2.0 TDCI, 2014 rok z radiem navi SD takim jak na zdjęciu i zegarami Convers+. Na postoju radio kradnie prąd i rozładowuje akumulator, pobór prądu w spoczynku auta wynosi mniej więcej od 0.8 A do chwilowo nawet 1.5 A. Radio działa w porządku, nawigacja i reszta funkcji też. Czy ktoś może wie co może być tego przyczyną? https://obrazki.elektroda.pl/7805227500_...
Ok, czyli w takim razie mozna podlaczyc ladowarke przez OBD ale dyskusyjne jest czy mozna to pozostawic bez nadzoru. A co powiecie o bezpieczenstwie takiej ladowarki solarnej? https://motodakar.pl/akumulatory/2239-so... Przeciez to jest przewidziane do pracy bez nadzoru. I jeszcze jedno. Co gdyby...
Najpierw polecam naładować akumulator.
A jak z poborem prądu w stanie spoczynku po wymianie tego modułu?
Mam pytanie czy ktoś z was wie ile mniej więcej samochód Nissan Juke z pełnym wyposażeniem powinien pobierać prądu w stanie spoczynku ? Mam Nissana Juke i pobiera mi około 240 mA i akumulator ostatnio padł . Nie wiem czy trzeba wymienić akumulator czy może odszukać przyczynę zwiększonego poboru prądu.
Albo nie masz ładowania (ale jak jeździłeś 14 dni to raczej ładowanie jest). Albo samochód pobiera Ci prąd z akumulatora w czasie spoczynku (co jest bardziej prawdopodobne). Zapal samochód i zmierz napięcie ładowania. Jak jest około 14,2V to jest ok. Potem sprawdź miernikiem w stanie spoczynku czy samochód pobiera prąd z akumulatora.
Tak swoją drogą, to na drugim zdjęciu widać miernik ustawiony na 20 mA i przewód wetknięty w gniazdo 10 A, więc nie wiadomo, co Ty tam faktycznie mierzysz Pobór prądu z akumulatora w spoczynku. Autor napisał: Sprawdziliśmy czy coś nie rozładowuje go.
To normalne, że napięcie akumulatora kwasowo-ołowiowego jest wyższe niż podane na etykiecie. Zwykle właśnie taki składający się z sześciu komór w stanie spoczynku utrzymuje między 12,4 a 12,8V. Ładowany jest zaś stałą wartością prądu aż do osiągnięcia na zaciskach 14,4V w przypadku Twojej ładowarki. Po osiągnięciu tego napięcia prąd ładowania będzie...
Czy nie dało by się poprawić działania tego układu ? Interesuje mnie mały prąd który pobiera układ w stanie "oczekiwania/spoczynku" rzędu 2-15uA. W pobliżu nie mam jak się wpiąć do czegokolwiek innego niz bateria akumulator. Układ który masz pracował na prądach przemiennych płynących przez pojemności rozproszone. Prąd bazy w tym układzie pochodzi z...
Korki powinny być odkręcone do każdego ładowania prostownikiem - dziwię się, że robisz coś, zanim dowiesz się jak powinno się to robić. Jeśli masz prawo jazdy (tak zakładam) i robisz coś przy samochodzie (a to jest rodzaj obsługi jaką nasi dziadkowie i rodzice prowadzili dość regularnie), to powinieneś pytać, a robić dopiero jak masz pewność, że wiesz...
Radia z Biedronki też mają taki pobór prądu w spoczynku.
No to sprawność przetwornicy jest jeszcze gorsza 24 x 124/12 x 370=67%. Wypadałoby coś z tym zrobić, jeśli Projekt miał być zasilany z akumulatora pobór prądu 124mA masz nie w stand-by ale w spoczynku-gotowości do pracy. Prawdziwe stand-by zrób tak: sygnał we. oprócz podania na wejścia wzm. mocy, podaj również na wzmacniacz (np. na WO) aby uzyskać amplitudę...
Witam. Mascott 2 z 2001 roku rozładowuje akumulator. Pobór prądu w spoczynku po godzinie wciąż pokazuje 150 ma. Po wyjęciu bezpiecznika numer 7 z symbolem lampki wnętrza pobór spada do akceptowalnych 50 ma. Niestety bezpiecznik z tym symbolem w instrukcji odpowiada za wiele systemów takich jak syrena alarmu czy odbiornik centralnego zamka. Pytanie,...
Jedno i drugie ma swoje wady i zalety. Układ samowzbudny (magnesy stałe) ma zerowy pobór prądu w spoczynku, ale nie można kontrolować mocy samej turbiny, trzeba ją hamować. Maszyny z wzbudzeniem będą ciągle pobierać jakiś prąd za to można im regulować moc co przydaje się i przy słabym wietrze (łatwy rozruch) jak i przy przeciążeniu.
Prąd spoczynkowy w aucie to prąd jaki jest pobierany z akumulatora, gdy auto jest w spoczynku(stoi np w garażu).
Sprawdz pobór prądu w stanie spoczynku , połączenia między akumulatorem-rozrusznikiem-alternatorem , sprawdz ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora.
Po wymianie akumulatora sprawdziłem jaki jest pobór prądu w spoczynku i wyszło że Radio tyle pobiera po wyciągnięciu bezpiecznika wróciło do normy czyli jakiś mA
Wiem, że ciężko tak to określić, ale ile taki układ mógłby wytrzymać? Jaki cykl pracy tego układu :?: Wpis: Zmontowalem układ który pobiera w stanie spoczynku 130uA, wyzwolenie praca 5s 60mA i wraca do spoczynku 130uA. Urządzenie typu dzwonek bezprzewodowy sporadycznie używany. to za mało informacji. Czy sporadycznie oznacza dwa/trzy razy na dzień...
Cześć. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku/ na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim Audi możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny jakiś chociażby...
Tak jak pisałem zmodernizowałem zabezpieczenia na dom, po przez Amperomierz działający na tym samym układzie co w/w do grzałki. Zabezpieczenia w obu przypadkach są czasowe jak napięciowe, natężeniowe i termostaty. Tak nie więcej wyglądają wskazania na moich trupach (aku) poza przed ostatnim :) https://obrazki.elektroda.pl/1977467000_...
prąd spoczynek pobór prąd spoczynek napiąć akumulator spoczynek
gasną światła skoda fabia impulsowy szumy suszarka suszyć
Czyszczenie wtrysków LiquiMoly, wymiana oleju – minimalny poziom paliwa, jak uniknąć zapowietrzenia Liqui Moly, Chevron, BG – czyszczenie wtrysków po dolaniu środka do pełnego baku