Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
witam A zastawiałeś się może nad doklejeniem tych nieszczęsnych Halli ? jak zrobiłeś przełożenie ? podłączyłem kiedyś pod sterownik (tyle ze taki bez obudowy ) i kręcił się ładnie ale w obwód wirnika miałem szeregowo 120Ohm /20W (2x240Ohm/10 W) ( powiem że pod jednym z tranzystorów dosłownie gotowała (wrzała) się cyna jak się źle dobrało prąd wirnika.
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
W ciągnikach występuje problem rozładowania akumulatora w przypadku zostawionego kluczyka w pozycji wciśniętej ,a tak niestety często się zdarza ponieważ silnik nie jest gaszony ze stacyjki .Pozostawienie kluczyka powoduje przepływ prądu podmagnesowania wirnika alternatora i po jakimś czasie niestety ale nie zapali
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Alternator masz dobrze podłączony, ale środkowy pin złącza, czyli IG oraz żarówka kontrolna ładowania powinny być podłączone przez stacyjkę. Jak podłączyłeś bezpośrednio do + akumulatora to płynie stały prąd magnesowania wirnika, który będzie rozładowywał akumulator
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Jaki masz pobór prądu i na jakie napięcie założyłeś regulator. Sprawdziłeś alternator? Jak wirnik i jego pobór prądu? Co z diodami pomocniczymi. Jaki masz alternator bo było tego trochę.
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
W golfie IV Hitachi? Jeżeli zrobiłeś taką kombinację, to zrozumiałe-za mały prąd wstępnego podmagnesowania wirnika.
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Mam takie pytanie: czy kiedykolwiek któryś z kolegów bawił sie alternatorem?? Chodzi mi głównie o to czy podpinaliście prąd przemienny do wirnika alternatora, napędzali go i sprawdzali jak to wpływa na jego parametry??
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
tylko ze prad oddawany nie zalezy od regulatora. A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Alternator jest obcowzbudny tzn musi płynąć prąd przez uzwojenie wzbudzenia aby wytworzyć strumień magnetyczny w którym kręci się wirnik wytwarzając prąd.
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
KOlego proszę cię , złóż wszysko do kupy, zasil z zasilacza pin +D, podepnij żarówkę pod + B i zakręć powoli wirnikiem za pomocą wiertarki . Zobaczysz czy zacznie produkować prąd ,czy nie.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Sprawdż pobór prądu przez wirnik dla alternatorów siatkowych to około 4.4 A a dla zwykłych około 4 A, i jeszcze zależy jakich regulatorów używasz.P
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
To nie pomiar prądu a informacja, że alternator ładuje. Dzięki temu włączony jest prąd na wirnik, przed stwierdzeniem że na danej fazie nie ma napięcia jest włączony tylko prąd pomagnesowujący wirnik. Nie zrobią pomiaru prądu na diodzie, dlatego że dioda ma tzw. dryft temperaturowy, około 2mV/C
Nie. W 2 kl. TE wypadało by już znać zasadę działania silnika elektrycznego prądu stałego. Hasło "komutacja".
(at)roznicowka Akumulator może mieć i 5 V, a prąd wzbudzenia nie zablokuje wirnika. Autor namieszał i teraz ma problem.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Elektrownia wiatrowa na nieprzerobionym alternatorze samochodowym - może jednak warto. Oczywiście od razu zakładam przypadek kiedy stosujemy odpowiednio mocny rotor i przekładnię. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, który zamierzam przetestować w mojej, powstającej dopiero konstrukcji, ale do sedna. Wiadomo, że przeciętny alternator z osobówki potrzebuje...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Regulator się wzbudza i puszcza prąd na wirnik.
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał. Z tego co wiem to faktycznie na alternatorze był zamontowany wentylator...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Wirniki też są rożne.Alternator o większej mocy ma wirnik o mniejszym oporze.
Alternator to również prądnica tylko że często trójfazowa i prądu przemiennego więc w instrukcji nie kłamali. Celma G1020 28V 60A to "alternator" 5 wyjściami czyli D+, D-, B+, W/M, DF. Alternator jest o tyle specyficzny że potrzebuje regulatora napięcia oraz ogranicznika prądu ze względu na magnetyczną strukturę która nie ogranicza maksymalnego prądu...
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Oberwało mi pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i został zniszczony. Dorobiłem nowe pierścienie ale teraz nie wiem jak je dolutować do wyprowadzeń wirnika. Czy ma jakieś znaczenie kierunek prądu w wirniku (wg mnie ma) - jak poprawnie teraz go podłączyć.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Słuchaj-te renówki cierpią na taką przypadłość że nagminnie się przecierają przewody w okolicach łaczenia silnik-skrzynia biegów.Sprawdź to.Następne-nie zamieszałeś kabli na regulatorze?Jest tam niby taka kostka,ale często popękana.Na L idzie przewód kontrolki,na + kabe z prądem za stacyjką.W jakim stanie są pierścienie na wirniku?Maja wytarte głębokie...
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
W japońskich motocyklach wirniki alternatorów są często zanurzone w gorącym oleju silnikowym. Więc ta emalia wytrzymuje sporo. Prędkość obrotowa wirnika ma też pewnie znaczenie przy generowaniu takich ilości prądu z alternatora.
Alternator wyje ,szumi , bo pewnie przeleciałeś plusowym przewodem o wirnik alternatora i prąd przeszedł przez łożyska uszkadzając je ,lepiej wymienić na nowe .
Przede wszystkim musisz sprawdzić jaki prąd pobiera wirnik ponieważ w tych alternatorach przy usterce mostka i regulatora często pada. Pobór około 4A.P
To w alternatorze nie ma więcej rzeczy ,sprawdź jeszcze jaki pobór prądu ma wirnik.P
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
W silniku asynchronicznym musi być poślizg, bo inaczej taki silnik by nie mógł działać. Wirujące pole magnetyczne przecina pręty klatki wirnika, co powoduje powstanie siły elektromotorycznej. Gdyby wirnik obracał się równo z wirującym polem, to nie następowałoby przecinanie linii i siła elektromotoryczna wynosiłaby 0. Inaczej jest w silniku synchronicznym,...
To by wogóle nie ładował.Skąd by wziął prąd na zasilanie uzwojenia wirnika?
Przecież ci pisałem jak podpiąć, a że iskrzy to normalne, w końcu wirnik pobiera prąd. Na początku nie kombinuj nic z kontrolką i sprawdź czy ładuje. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Poczytaj ten temat.
Nie, DF to Dynamo Field, a pod tym pojęciem mieści się włączenie prądu na wirnik
żarówka 2-3W altek wystartuje bez aku jeśli rdzeń wirnika posiada jakiś magnetuzm szczątkowy ale trzeba mu zadać ładnych kolka tys obrotów auto odpali jeśli aku ma trochę prądu - nie do zastosowania w twoim przypadku
Witam mam problem w mojej c-360 z alternatorem nagrzewa sie do ok 50 stopni prąd ładowania ok, szczotki tez, wirnik czysty, jest to alternator od żuka i elektroniczny regulator od 125p
Alternator zanim zacznie dawać prąd, wymaga zasilenia wirnika prądem z akumulatora. I pobiera 2-3A na wzbudzenie, czyli tyle co "ukręci pedałami" Silnik daje napięcie od razu.
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Odłącz przewód plusowy od alternator (czerwony grubszy) i sprawdź pobór prądu na akumulatorze. A następnie między przewodem zasilania alternatora i alternatorem. Dopuszczalny pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to 0,03 Ampera. A jak wyglądały pierścienie na wirniku ? Może coś w samochodzie pobiera tyle prądu?
Czyli podłanczając żarówkę pod S(ten duży) i obudowę powinna się świecić po obracaniu się wirnika. Czy Ten alternator potrzebuje prąd do wzbudzenia ?
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Jeżeli to oryginalny alternator od wartburga to najpierw sprawdź prąd pobierany przez wirnik ponieważ brały dosyć sporo ,i mało który regulator wytrzyma.P
Alternator ma uzwojenia na stojanie i na wirniku. Zasada działania jest ta sama. Tyle że u Ciebie są niepotrzebne szczotki, którymi odbierasz i tak prąd zmienny a nie stały bo nie ma komutatora. Strasznie skomplikowałeś to wszystko. A nie masz w domu starego induktora od telefonu? Tam jest taki fajny wirnik... miał byś prawie gotowca. To do szkoły podstawowej...
Z podanym wzbudzeniem 12V na wirnik powinno chodzić ze sterownikiem silnika bldc bez sprzężenia zwrotnego. Pewnie taki sterownik od hulajnogi widziałeś. Przerobiony alternator od bldc będzie zasadniczo różnił się tylko wymaganym prądem wzbudzenia generującym pole magnetyczne wirnika.
Tam jest ciekawy alternator, wirnik zasilany jest z głównej gałęzi B+, zaś kontrolka to zezwolenie włączenia prądu na wirnik. Jak jej nie ma, to regulator śpi.
Nie, po prostu się nie znam. Dla pewności zmierzyłem suwmiarką - w każdym miejscu (oprócz przewężenia na środku, rzecz jasna) jest 28 mm. No, chyba że powstał jakiś mimośród, ale to raczej mało prawdopodobne. PS. Na podstawie tego, co napisał jaga134 , można wykluczyć uszkodzenie wirnika. Nie stosowałem tego; okazało się przypadkiem podczas pomiaru...
Musisz mieć zasilone uzwojenie wzbudzenia na wirniku. I to prądem stałym.
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
Ja chcę zrobić podobnie. Na razie mam dwa silniki po 300W DC w kosiarce RC napędzane ze starych akumulatorów 60Ah i chodzi to około godziny. I chciałbym to może zasilić z alternatora 24V 55A podpiętego do silnika od kosiarki 6KM. Tylko jak to mniej więcej policzyć. Rozumię, że im większy pobór prądu przez te silniki elektryczne, to zwiększa się opór...
problem ze wzbudzeniem ale Nwm o co z tym chodzi. Alternator musi dostać wstępny prąd do podmagnesowania wirnika, żeby zaczął ładować, zazwyczaj odbywa się to poprzez kontrolkę ładowania - żarówkę 3W podłączoną pomiędzy +po stacyjce, a zacisk D+ alternatora, lub w przypadku kontrolki diody led, poprzez połączone z nią równolegle rezystory zapewniające...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
1. Grzałka nie odróżnia, skąd jest zasilana, grzeje ją i prąd stały, i zmienny, silniej lub słabiej, zależnie od dostarczonej mocy. Grzałka ZAWSZE zamienia 100% dostarczonej mocy elektrycznej na ciepło. Jeśli do grzałki 1000W doprowadzisz moc 1W, to też 1W zamieni się na ciepło. Tu tylko do grzałki 1000W NIE WOLNO doprowadzić 2000W, bo ją zniszczysz....
2,3 Oma to prąd wzbudzenia będzie duży i może palić regulatory napięcia,wymienić wirnik
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
wirnika alternatora wymiana wirnika alternatora rezystancja wirnika alternatora
naprawa pilota panasonic wzbudza alarm papier ścierny
żarówka zwrotnica żarówka zwrotnica
Zabezpieczenia płytkowe we wzmacniaczu Unitra WS432: funkcje i wpływ na dźwięk Krups nie wykrywa kawy - przyczyny i rozwiązania