W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Taka sama, tylko z drugiej strony alternatora. Uważaj, tam też jest klinek. Polecam założyć z powrotem koło pasowe by przytrzymać, zablokować wirnik do okręcenia tej nakrętki z tyłu- przy wentylatorze.
Pierścienie po zamontowaniu (na wirniku) trzeba przetoczyć.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
jak nie pomogła wymiana reglera to wymienił wirnik i to było przyczyną
Nowy wirnik w cargo masz za 200zł.Ale cały kpl. za ~350ZŁ. :)
Posprawdzane wyszyto co mogłem i wydaje się być ok, przejechałem samochodem 20km zmienikiem przeczepionym do wycieraczki i napięcie 14 v i nagle spadło na 12,5v tak jak kolego andrzej20001 pisał ze ten alternator potrzebuje wzbudzenia i później już ma lądować zastanawiam się nad wymiana wirnika lub całego alternatora.
Zadne zapieczony, po prostu frajlauszajba wciska się w stożek na osi wirnika.
Pociągnie spokojnie. Były rózne moce alternatorów w zaleznosci od wyposażenia. Jeśli wymiarami pasuje w obudowę i wirnik to powinno być ok.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
masz regenerowany alternator z uszkodzonym wirnikiem i to on powoduje taki dzwiek
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Najczesciej pada kolo alternatora jak sciagniesz pasek to w jednym kierunku w prawo ma sie krecic wraz z wirnikiem a w lewo ma sie krecic lekko i bez poruszenia wirnika. Jezeli kreci wirnikiem w dwie strony to kolo do wymiany. Nie potrzebujesz zadnych blokad do tego.
No to Ci powiem, że miałem właśnie taki przypadek w U 4512, alternator A-115. Nie był czyszczony kilka lat. Żeby w ogóle dało się go rozebrać musiał się przez dobę w benzynie moczyć, po czym okazało się, że nie ma już warstwy miedzi na pierścieniach ślizgowych. Stojan i prostownik na szczęście przeżyły. Wymiana wirnika załatwiła sprawę.
Witam wina lezy po stronie wirnika jest skrzywiony lub nie wywazony sprawdź czy oś wirnika ne jest skrzywiona prawdopodobnie czeka cie wymiana wirnika pozdrawiam
Megane co za herezje 3 ampery na D+?.Do wzbudzenia mA a prąd wirnika regulator załącza z B+.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
wymiana wirnika pomogła, nie opłacało się przewijać a było zwarcie.
Sprawdź, czy możesz pokręcić wirnikiem alternatora w jedną stronę (na zgaszonym silniku oczywiście)
A tak orientacyjnie ile moze wyniesc wymiana wirnika, a ile naprawa?
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Wymiana wału (wirnika) rozwiazala problem wycieku.
Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
Tak jest to fabrycznie rozwiązanie. Trzeba na tokarkę wrzucić wirnik i ponownie zaspawać połączenie. Ten model ma dodatkowo dwa napinacze paska oraz dedykowane paski pl, które często się zrywają.
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
Oczywiście, że przepływa prąd, ale chodzi o to, że do do namagnesowania potrzebny jest o wiele większy niż płynie podczas nornalnej pracy. Kilka razy miałem taki przypadek, że pracujący w samochodzie alternator przestawał ładować. Wymiana na inny pomagała, ale i koszt był znaczny. Okazywało się, że namagnesowanie wirnika pomagało i alternator zaczynał...
nie wiem nie bawie sie w naprawe drutow bo czasem za brame nie wyjedzie i juz kontrolka na desce, wirnik tylko wymiana
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Jeśli możesz to zapytaj jak do tego doszło i jeśli możesz to porób fotki. Może uszkodził wirnik alternatora a nie wał korbowy?
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
W niektórych zakładach auto-elektro mają na wymianę-ok.30 pln sama część.Można też przetoczyć(ja tak zrobiłem u siebie),ale u ciebie tylko wymiana pieścieni,albo kupić wirnik ze szrotu(może być problem-sprzedają chyba cały alt.)skalkuluj co się bardziej opłaca,powodzenia.
Wynika to z bezwładności wirników. Tez tak mam jak włącze klimatyzację. Możesz 2 alternator odłaczać przecież i nie bedzie zabierał mocy.
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
wiekszy alternator to wieksze obciazenie dla silnika, duza masa wirnika - tam nie ma kola jednokierunkowego, czyli bedzie piszczec i szybciej sie zuzyje pasek lepszym pomyslem byloby wypuszczenie dodatkowego kabla na B+ pozdrawiam
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze) Wirnik wystarczy, różnice oporności wirnika są zbliżone...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
jeżeli masz ściągacz z z małymi lekko zakrzywionymi łapkami nie będziesz miał większego problemu z wymianą ,druty od stojanu należy odlutować i odgiąć reszta sama wyjdzie , z przodu alternatora musisz tak podłożyć ściągacz żeby wszedł za obudowe ,łożysko ściągasz razem z przednią obudową do tylnego jest swobodny dostęp przy okazji sprawdż szczotki potrafią...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Alternator Mitsubishi.Na regulatorze jest L i DF. Wirnik przewodzi. Dałem nawet bezpośrednio napięcie na szczotki zasilaczem stabilizowanym i alternator daje prąd. W pon mam mieć całe auto. Będę coś szukał. Tylko tak mi zlasowal mózg ten alternator że nie jestem pewien swojej roboty. Dodano po 1 Koleś Kit, na pusto ładuje, sam akumulator. Zapne do akumulatora...
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Zwiazane z tym są: 1 przepalona zarówka w tablicy 2 uszkodzony przewód na linii zarówka w tablicy - alternator 3 wytarte lub zawieszone szczotki w alternatorze w regulatorze napiecia 4 uszkodzony regulator napiecia 5 uszkodzone uzwojenie wirnika alternatora Najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie lub wytarcie szczotek w regulatorze napiecia a co...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
regulator wymienilem ale niepotrzebnie alternator wyladowal w koncu u elektryka samochodowego i okazalo sie ze jest przebiecie na komutatorze do masy wirnik do wymiany - koszt uzywanego wirnika z wymiana 100zl i wszystko gra 14,5v ladowanie
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Oczywiście że możesz z alternatora dostać 220V, ale czy zdajesz sobie sprawę że nie jest to takie proste. 1. Przewinięcie stojana i wirnika na napięcie 220V 2. Wymiana diód na takie które wytrzymają w/w napiecie. 3. Zbudowanie odpowiedniego regulatora napięcia , chyba że obroty i obciążenie bedzie stałe, wtedy regulator napiecia jest prosty. Poza tym...
Pytanie było konkretne; natomiast co do wymiany regulatora: Kolega Jurek35 dobrze zaczyna - koszt regulatora nie jest wielki, gdyby to nie on to zawsze się przyda leżący zapas na półce, zwykle bywa regulator przyczyną a i wymiana regulatora jest "pestką" w porównaniu z wymianą np wirnika - więc to wszystko biorąc pod uwagę, warto zacząć od reglera.
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla się nieco rozjaśnialy...
no i wiem juz co sprawiało mi największy ból... Firma która sprawdzała alternator dała du... jak mierzyli napięcie na alternatorze, nie 'przyuważyli', ze jednak jest spierd... tzn. wirnik się grzał i po jakimś czasie wariował... wymiana wirnika rozwiązała wszystko... na szczęście 'tylko' to... dziwna sprawa ale... grunt, że działa (póki co) Dodano po...
Leszek masz do wymiany lub naprawy wirnik. Po prostu obeszły z izolacji pręty wirnika pod piercieniami i siła odśrodkowa jest odrzuca i robią zwarcie. Musisz zdjąc pierścienie, na pręty nałożyć nową izolację i nałożyć pierścienie. Izolację nakładaj na całą długość prętów i w miescu jak idą na jarzmie doklej ( kropelką) je do niego. Możesz też przyjechać,...
Witam , pasek z reguły ulega uszkodzeniu ponieważ ulega wysunięciu wirnik alternatora (wada fabryczna), a po wysunięciu pasek chodzi po krawędzi koła a alternatorze i ulega uszkodzeniu . z reguły dlatego pasek ulega uszkodzeniu. Pozdrawiam
To jest takie coś https://obrazki.elektroda.pl/9461865700_... Stosowane od chyba ponad 20 lat. Przenieśli wentylator do wnętrza obudowy, zamienili miejscami ślizgi z łożyskiem, zmniejszyli szczelinę powietrzną między stojanem a wirnikiem i średnicę roboczą, żeby szczotki się tak nie wycierały. Poprawili wszystko i mod był dobry, bo...
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
A tak dla zabawy, wiecie ile kosztuje nowy alternator w IC? 1250zł! Chory kraj. Co ma do tego kraj? To nie kraj ustala te ceny. Tak się składa, że trochę udzielam się na fiatforum - zanim następny raz ponarzekasz na swój kraj, zorientuj się ile kosztują choćby drobne naprawy w UK, albo lepiej - ile kosztują tam obowiązkowe opłaty, jak np. ich odpowiednik...
W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
kolego kończy ci się alternator cały nowy na alegro to 400 zł regulator 140zł ten silnik tak ma że świece grzeją długo bo do 60 c płynu silnika i alternator dostaje ja już w swoim combo 1,7 wymieniłem 2 przejechane 400 tys wymiana poszczególnych podzespołów alternatora nic nie da bo będą sie przepały po koleji diody regulator a na koniec wirnik a ty...
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
Przecież na tym zdjęciu z czopem na wirnik alternatora widać, że simering za płytko wciśnięty i za duży otwór ma, warga uszczelniacza powinna przylegać do walcowej części tego czopa.
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Dobre łozyska i sandał :) A wirnik wywali uzwojenie na zewnątrz. Nie chce mi się teraz patrzeć do notki technicznej to tam można założyć, ale wiem, że ta szedł 120A
Jeśli dla ciebie wymiana napinacza to demolka rozrządu, to już podziękujemy panu. Swoją drogą ciekawe jak wymieniłeś łożyska alternatora. "demolka rozrządu" - takich słów użył spec w serwisie.Dla mnie to naciąganie na kasę.Wiem że rolka napinacza powinna mieć możliwość wymiany bez tej "demolki" :| Chodzi mi o podpowiedzi osób które to już robiły. Łożyska...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Witam. Alternator Bosch 45A Akumulator 62AH 300A nie wiem ile ma lat. W samochodzie po odpaleniu silnika pali sie kontrolka od ładowania, a na akumulatorze napiecie wynosi ok. 12,6V (takie jak przed odpaleniem) po dodania gazu kontrolka gasnie a napiecie ładowania wskakuje na ok.13,8V i powoli dorosnie do ok.14V. Taki wynik zostaje juz na kazdych obrotach....
Niestety ,bez wyjęcia belki się nie obędzie jeżeli chcesz to dobrze zrobić i beż zbędnych "wygibasów". Można spróbować podeprzeć silnik w miejscu połączenia ze skrzynią biegów(aby nie na misce olejowej) Sprawdż czy śruby urwały się przy samej płaszczyżnie koła. Trzeba jakoś zblokować piastę alternatora by się nie obracała. 1. można spróbować je czymś...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Witam Nie ma takiej możliwości, gdyż alternator na napięcie 14V ma inne uzwojenie stojana i wirnika (grubość drutu i ilość zwojów). Musiałby być odpowiednio przezwojony, lecz to nieopłacalne. Kup alternator na 24V. Pisownię postu poprawiłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13.
Oryginalne wirniki od alternatora ze sprzęgłem maja otwór pod klucz, do niby łatwiejszego demontażu bieżni. Faktycznie potrzebny jest specjalny klucz, ale podjedziesz do firmy gdzie naprawiają alternatory i Ci dokręcą, z odkręcaniem uszkodzonego jest większy problem. Robiłem to sam, ale parę lat temu, a klucz mam do tego. W moim przypadku pasował.
Jak jesteś zatrudniony gdzieś, gdzie masz wszystko opłacone. To tylko opłacasz ubezpieczenie zdrowotne. Najlepiej w dużym zakładzie państwowym, gdzie możesz ustawić sobie wszystko i chodzić na zmiany . A w dzień prowadzić biznesik . ... Sam tak robiłem . Tylko pytanie ile zostaje ci z życia. Kasa to nie wszystko. Opropo pracy należy robić tylko to co...
Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę. Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.
Pewnego dnia poprostu wirnik zatrzyma sie na uzwojeniu i bedzie po pasku i po całym altku lepeij to zrobic za wczasu natomist ja osobiscie polecam zaadoptowac alternator z Uno. Pasuje idealnie . i ma mocniejsza obudowe
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Upewnie się jeszcze jutro ale czuje sie ta sprawa zasmucony. Co mogło spowodować uszkodzenie wirnika, moze jak go rozbiore to znajde przyczyne i uda mi sie cos dolutować? Jeszcze dla pewności na zdjeciu 20131107_085956.jpg pomiar był realizowany po sciągnięciu kabla białego z zółtom koszulka i zielonego obok niego. Następnie jedą z sond przykładalem...
Koledzy ratujcie! Jestem {nie} szczęśliwym posiadaczem maszyny produkcji DDR, która mnie ciągle na siłę uszczęśliwia - psuje się.... Przystąpiwszy do sezonu 2009 zobaczyłem, iż po rozruchu maszyny „strzelają " akumulatory. Instalacja elektryczna składa się z 2 akumulatorów połączonych szeregowo po 180 AH 12v każdy, polski alternator 6-cio diodowy...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
(at)chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo. Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że...
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
mam od roku Astrę 1,7 dti Isuzu 2002 problem polega na tym ze pewnego dnia padł mi akumulator. jako ze był juz stary zacząłem od wymiany. nie pomogło ten nowy tez wykorkował po kilku dniach jazdy. mechanik zaczął od wymiany paska. może trochę było lepiej ale od razu polecili wymianę alternatora. rzeczywiście od początku regulator napięcia nie był najlepszy...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
witam ,po pierwsze potrzebny jest alternator ja miałem od Fiata ale może być inny mile widziany z regulatorem napięcia (dostaniesz na szrocie),wymiana żarówek z 6 / 12V , i akumulator 12V to byłoby na tyle by radio działało.Ale jeszcze będziesz musiał wymienić silniczek od wycieraczek szyby przedniej lub przewinąć wirnik starego silnika (koszt 15-25...
wirnika alternatora rezystancja wirnika alternatora prąd wirnika alternatora
uszkodzony przepływomierz mazda serwisówka pioneer światło pilota
adapter bluetooth adapter bluetooth
Amica E01 – błąd blokady drzwi w pralce, elektroblokada, naprawa, modele PA PB PC Siemens EQ.6 “Not Enough Water / Refill Water Tank” Error – Float, Sensor, and Descale Issues