Jeśli softstart nie obsługuje połączenia w trójkąt, należy podłączyć softstart od strony zasilania, poza wewnętrznym uzwojeniem, czyli silnik łączymy w trójkąt. Ale prąd znamionowy softstartu musi być równy lub większy od prądu znamionowego silnika. Dla instalacji wewnątrz trójkąta oznacza, że softstart wpięty jest w uzwojenia fazowe stojana silnika,...
Wyłącznik silnikowy dobieramy tak, aby prąd znamionowy silnika mieścił się w zakresie nastawczym wyłącznika silnikowego. Czyli dobry wybrałeś. Nie zapomnij też o podłączeniu wyłącznika RCD tak, jak masz w instrukcji. W tym przypadku zalecam stosowanie osobnego RCD do tego obwodu.
A zauważyłeś, że prąd znamionowy silnika jest większy od prądu znamionowego falownika? Tak rozumiem z Twojego opisu. Silnik miał być w trójkąt, przełączenie w gwiazdę zmniejszyło prąd znamionowy, przestał przeciążać falownik?
Niewłaściwy wyłącznik silnikowy, jego zakres powinien być wyższy. Prąd znamionowy silnika to 5,5 A.
Prawdopodobnie zamontuje PKZM0-20 Do czego ten PKZMO-20, jak prąd znamionowy silnika to 7,9 A? Tu trzeba PKZMO-10, zakres prądu 6,3 - 10 A.
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Wyłącznik silnikowy dobieramy tak aby prąd znamionowy silnika mieścił się w zakresie nastawczym wyłącznika silnikowego. Kup wyłącznik z nastawą 6-10 A zmierz prąd pobierany przez silnik i ustaw 1,1 wartości odczytanej.
Z jakimi parametrami wybrać taki wyłącznik ? Przeczytać na pompie prąd znamionowy silnika i taki kupić.
Prąd znamionowy silnika to 12,5A. Co do napięcia do którego jest przystosowany włącznik, no to powinien on mieć jednak to 50V czy więcej. Natomiast ja na twoim miejscu spokojnie bym go dał. Nie sfajczy się ;)
Wkleić zdjęcie potrafisz, a nie potrafisz przeczytać(znaleźć)prądu znamionowego silnika w tabelce. Przyjmuje się, że nastawa prądowa w wyłączniku silnikowym to 1,1 In.
Zabezpieczenie ustawia się zazwyczaj na 1,1 lub 1,3 prądu znamionowego silnika.
Stara szkoła uczyła, że termik powinien być nastawiony na wartość o 10% większą od prądu znamionowego silnika.
Jeżeli wprowadza się dwa garnitury parametrów, w tym osobno prądy znamionowe silników, to sądzę, że termiki są zbyteczne.
Nastawę zabezpieczenia określa się nie na podstawie mocy ale na podstawie prądu znamionowego silnika. Niektóre zabezpieczenia nastawia się na wartość prądu znamionowego, inne na 110% tej wartości - trzeba sprawdzić w dokumentacji zabezpieczenia.
Jeżeli silnik przystosowany na 400 V dla skojarzenia w trójkąt, połączymy do napięcia 400 V i skojarzymy w gwiazdę, to będzie on pracował ze zmniejszoną mocą dopóki nie przekroczy prądu dla gwiazdy podanego na tabliczce znamionowej. Po przekroczeniu tego prądu, uzwojenia zaczną się przegrzewać, aż do ich spalenia włącznie. Tu należy wspomnieć, że prąd...
Nie reagują na zanik fazy bezpośrednio. Nie mają jakichkolwiek ustrojów które mierzą napięcie na fazach, i wyzwalają gdy napięcie za bardzo spadnie. Żadne wyłączniki nadprądowe. Natomiast fizyka działa tak, że silnik indukcyjny który straci jedną fazę, bardzo mocno zwiększa pobór prądu na dwóch pozostałych fazach. I na to zwiększenie, konkretnie na...
To wygląda na zabezpieczenie termiczne (termik) Jeśli na nim nic nie pisze to odczytaj z tabliczki znamionowej na silniku prąd pobierany podany w Amperach i kup termik o trochę większym prądzie ok 10 procent większy . Tu np można kupić https://www.piekarz.pl/33929-wylacznik-n... Wartość bezpiecznika musi być dobrana do prądu znamionowego...
Witam. Brakuje informacji na temat: 1) Kłopoty zaczęły się teraz -> wcześniej było dobrze przy tej instalacji, zabezpieczeniach i silniku ? 2) podaj prąd znamionowy silnika (z tabliczki znamionowej). 3) częstotliwość rozruchów w ciągu godziny. 4) przekrój kabla zasilającego. Pzdr.
Przyjmuje się, że prąd biegu jałowego wynosi około połowy prądu znamionowego silnika. Nie znaczy to, że silnik 18kW bierze na jałowo 9kW - po prostu na biegu jałowym cosinus fi jest znacznie niższy, przy obciążeniu rośnie.
Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
W zasadzie True RMS nie jest Ci potrzebny. Używałem tego scalaka bo potrzebowałem dobrej dokładności pomiaru i zaproponowałem Tobie bo ma prostą aplikację i świetnie nadaje się do Twoich potrzeb. Może jest inny scalak zawierający wyłącznie prostownik idealny (tańszy) który zrobi robotę lecz mniej dokładnie. Z reguły jako 100% dla pomp ustawia się prąd...
Wybierasz aplikację Direct strarter, w Device configuration, wybierasz typ przekładnika, jeżeli nie masz panela operatorskiego, to go odznaczasz, przechodzisz do zakładki Motor protecion i w Set current wpisujesz prąd znamionowy silnika i w zasadzie to wszystko żeby uruchomić silnik, domyślnie przycisk Start pod IN1, Stop pod IN2 (styk NC). Wyjście...
Witam, posiadam silnik którego karta katalogowa dostępna jest tutaj: [url=http://www.farnell.com/datasheets/3... Mój problem polega na tym że nie potrafię zinterpretować tego datasheetu odnośnie mocy znamionowej i prądu znamionowego. Z Datasheetu, jak i z informacji na stronie sklepu wynika że silnik jest o mocy 4W. Chciałbym znać prąd znamionowy....
Mam wentylator z silnikiem trójfazowym o mocy znamionowej 2,2kW i prądzie znamionowym 4,52kW. Cos 0,81. Napięcie międzyfazowe mam 400V +/1 2V. Ale prąd zmierzony na zasilaniu silnika na poszczególnych fazach mam bardzo niski tzn około 1A na fazie. Czy ktoś mógłby oszacować jak duża różnica powinna być między prądem zmierzonym a znamionowym silnika przy...
Witam A mógłbyś zmierzyć jaki prąd jest pobierany przez silnik przy obciążeniu znamionowym?? (po podłączeniu na sztywno do napięcia zasilania przytrzymaj koło) Prąd znamionowy silnika może być kilka razy wyższy niż jałowy. Jeżeli chodzi o same mostki to bałbym się je łączyć tak po prostu. Na wyjściu tych scalaków są pewnie jakieś mos-fety które (mogę...
to czy wpisując prąd znamionowy silnika do falownika powinno się zmienić tę wartość w przypadku sterowania niższym napięciem. Z tego co wiem falownik liczy sobie całkę z prądu na silniku i jeżeli przekroczy ona nastawę to wyrzuca alarm. Ja też się nad tym zastanawiałem uruchamiając mój silnik. A było nad czym bo miał 55kW zasilałem go napięciem 500V...
Jaki jest prąd znamionowy tego silnika? Na twoim silniku pisze 10A to co dostrzegam .
Ustawia się na prąd z tabliczki znamionowej silnika dla połączenia gwiazdowego, czyli jest pierwiastek z 3 razy mniejszy od prądu znamionowego dla trójkąta.
No to pod obciążeniem coś się dzieje, "dławi" silnik. W takim razie przyczyna może tkwić w silniku. Może warto by zrobić pomiar prądu pobieranego przez silnik. Czy na tabliczce znamionowej jest napisany prąd pobierany przez silnik?A taka prozaiczna myśl, może kondensator nie trzyma swojej pojemności i stąd silnik nie ma siły do pracy pod dużym obciążeniem.
Sądząc po prądzie pobieranym około 7,3A to można przypuszczać iż silnik ma moc 3 lub nieco powyżej 3kW Pomyliłeś prąd znamionowy od prądu biegu jałowego.
Witam! Wszystkie dane masz na tabliczce znamionowej silnika , czyli prąd znamionowy x 1,1 w ustawieniach przy rozuchu lekkim dla wyłącznika silnikowego.
Silnik SZJFe 24b, prąd znamionowy 10,8 A.
Silnik spali się wówczas gdy długotrwale zostanie przekroczony prąd znamionowy silnika lub będzie niewłaściwie odprowadzane z niego ciepło. W pierwszym przypadku nad prądem czuwa falownik - o ile ma właściwie wprowadzone parametry. W drugim przypadku źle chłodzony silnik będzie w przypadku zejścia obrotami poniżej ok.70% i braku przewietrzania obcego...
Producent silnika nie podaje wartości prądu rozruchu....? Podaje: https://acornmarket.pl › public › assets › Katalogi › Celma › 3.pdf i wynosi 6,1 razy prąd znamionowy.
Mam do tego silnika podłączoną jakąś przekładnię ze sprzęgłem.... i nic więcej nie wiem. Wiem natomiast, że maksymalny prąd chwilowy (w krótkiej szpilce) kiedy zatrzymam element, którym kręci silnik jest ok 2A (pomierzony w testach) To pozostaje Metoda docenta Macanowa - patrz wyżej - proponuję do testów użyć zasilacza stabilizowanego z możliwością...
Silnik z reguły podczas pracy dwa stany; rozbiegu ( bierze duży prąd), i praca ( prąd mniejszy niż znamionowy ). W czasie rozruchu (rozbiego ) prąd rozruchu osięga nawet wartości dwu-trzykrotne prądu znamionowego. Prąd pobierany przez silnik z biegiem czasu zwiększa się ( pogarsza się stan izolacji, stan łożysk, ponadto zwiększenie prądów wirowych,...
Na ile pamięć mnie nie zawodzi, to wiele lat temu robiłem próbę, silnik 1,5 kW lub 2,2 kW, przy pracującym silniku odłączenie jednej fazy spowodowało wzrost prądu na pozostałych fazach chyba do ponad 10 A. W każdym razie przekroczenie dopuszczalnego prądu w uzwojeniach jest bardzo duże. Silnik 1,5 kW ma prąd znamionowy 3,5 A.
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Dla trójkąta to jest właściwa opcja: https://static.elektroda.pl/attach/szaf5... Zabezpieczenie B10 nie pozwoli nawet na sprawdzenie, jeśli silnik ma 16A prądu znamionowego. C20 powinno być.
Witam. Szukałem, ale coś nie mogę znaleźć. Czy da się policzyć wpływ zmiany średnicy koła pasowego napędzającego na wielkość pobieranego przez silnik prądu? Mam taką sytuację. Na silniku napędzającym sprężarkę mam koło pasowe średnicy 300 mm. Przy około 10 barach pobór prądu to okolice 15 A. Prąd znamionowy silnika to 12 A. Chciałbym policzyć (dowiedzieć...
Będzie działać, niemniej dobierając przemiennik nie kieruj się jego mocą lecz wartością nominalną prądu wyjściowego- musi być większa lub równa (lepiej większa) niż sumaryczna wartość prądów znamionowych silników. Jeżeli istnieje możliwość pracy tylko jednego z dwu silników, to powinieneś dodatkowo w torze zasilania każdego z nich dołożyć zabezpieczenie...
Z własnych obserwacji przy tym samym przełożeniu silnik 7.5 kW grzeje się już przy 6 barach bo przekracza się prąd znamionowy silnika więc przy mniejszym silniku trzeba zmienić przełożenie co wpływa na wydajność ale coś kosztem czegoś. Skrzynka na nowych częściach to koszt ok 1000zł, na częściach z odzysku zmieściłem się w 300zł C25 da radę przy 7.5kW
Myślę że w granicach 1,5kW przy silnikach 1400obr jest to ok. połowy przy 2800 ok 1/3 prądu znamionowego.
Jaka jest rezystancja uzwojeń i co się stanie jak podasz wyprostowane nawet jednopołowkowo 220 VDC ? Siły już do Was nie mam. Oj Krzysiu zaraz co się stanie😉 Odstrzelą diody, albo zabezpieczenie gniazda. To jeden scenariusz. Drugi to taki że diody dostaną zwarcia i maszyna będzie pracowała radośnie dalej. aczkolwiek w takiej maszynie raczej...
Witam! Tak tylko, że z rozruchem gwiazda/ trójkąt przy prądzie znamionowym 22A (chyba, że silnik wiekowy to więcej) potrzebujesz zabezpieczenie 25A prąd rozruchu to 2x prąd znamionowy,a dla rozruchu bezpośredniego zabezpieczenie 40A prąd rozruchu do 6x prąd znamionowy. Reasumując może tak być, że nie uruchomisz tego silnika. I jeszcze jeżeli to sieć...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
- Nie, falownik dobiera się pod kątem mocy znamionowej (prądu znamionowego) silnika, na wartość równą lub większą - nie, ale się wyłączy zgłaszając błąd przeciążenia (nie biorę pod uwagę produktów falownikopodobnych :)) - nie i jak wyżej. W Twoim przypadku jedyne, co możesz zmniejszyć za pomocą falownika to prędkość obrotową, bo przecież o to Ci chodzi,...
Prąd znamionowy 16,7 A. Co do prądu rozruchowego to na tabliczce znamionowej go nie znajdziemy ale można przyjąć około siedmiokrotny prąd znamionowy przy rozruchu bezpośrednim. Nie widzę jak powinny być skojarzone fazy więc nie wiem czy można go łączyć przez wyłącznik gwiazda/trójkąt?
Kompresor ma moc 2,2 kW, sprawdziłem pobór miernikiem cęgowym i na kazdej fazie pobór to około 5.8...6.2 A . Pobór prądu w normie temperatura też. Prąd znamionowy silnika powinien oscylować w zakresie 2-krotności mocy w zależności od ilości obrotów. Czyli około 4,5 A Dla kolegi 5,8 i więcej to normalny pobór? Czy taki zbiornik 200L do ciśnienia 10...
_jta_ napisał: Problemem jest to, że silnik przy włączaniu pobiera dużo większy prąd, niż potem w trakcie pracy. A za duży bezpiecznik nic nie zabezpieczy. Kolego, tutaj bezpieczniki służą do zabezpieczania instalacji, a nie silników. Mateuszekmario napisał: Witam, chciałbym podłączyć silnik 7.5kW 1440 obr. i dać zabezpieczenia czyli termik, czujnik...
Im większe obciążenie tym większy prąd. Prąd jałowy to prąd bez obciążenia, jak silnik obciążasz to rośnie prąd aż do prądu znamionowego przy obciążeniu znamionowym a następnie gdy silnik przeciążamy prąd nadal rośnie i może uszkodzić silnik.
TSM1 cewka 230V (220V) 16A (informacja jest na tabliczce) Przekaźnik termiczny - dobrze kombinujesz - ma się dać ustawić prąd znamionowy silnika. Przyciski bym rozmontował, wyczyścił i złożył. Poszukaj - może zachowała się tabliczka na obudowie (skrzynce)
...prąd wynosi 13A/3=4,33A na fazę.Znamionowy prąd silnika to 4,2A więc prądnica nie była tak bardzo przeciążona. Chyba źle kombinujesz, znamionowy prąd silnika to 4,2A, znamionowe napięcie 380V. Czyli rozumując w te sposób, 4,2A x 380V x 3 = 4,8 kW, coś się chyba nie zgadza?
Kolejny raz powielacie bzdurę nt. nastaw wyłączników silnikowych (1,1xIn). Nastawa zawsze powinna być równa prądowi znamionowemu silnika.
Zamiast studiować kompendium od Motion Control (raczej nie dla początkujących) polecam sprawdzony sposób. Zakładam, że napęd pracuje jako V/f control (P100=1). Należy wtedy: 1. P318=1 (Boost Mode=Voltage boost), 2. P326=5...10 Hz (Boost End Freq), 3. P325=1 i powoli zwiększać, aż do uzyskania pożądanego efektu (Boost Volts), 4. Dodatkowo P322=10% prądu...
0,1 A różnicy od teoretycznego prądu znamionowego dla silnika 5,5kW to może mieścić się w błędzie pomiaru. Mierzyłem miernikiem cęgowym. Chyba dąży się do pracy silnika na wartości prądu znamionowego, wtedy ma największą sprawność? Dochodzi temat ustawień zabezpieczenia na wyłączniku silnika. Widzę dwie szkoły - jedni ustawiają wg prądu znamionowego...
O ile dobrze pamiętam Moc silnika P=√3UIcosφη η-sprawność. Te 550 W to moc na wale Prądy i napięcia to zasilanie Sprawność ma podaną dla różnych obciążeń na wale Co do przeciążeń to jest to barszo szkodliwe, wydziela się nadmiar ciepła które może spowodować awarię. Jeżeli bardzo przeciążysz silnik to może on "utknąć" (stanąć) a wtedy płyną ogromne prądy....
ma długość ok 12 metrów o przekroju 4x2,5² Silnik nie jest jeszcze w pełnych obrotach więc jego prąd rozruchu jest ciągle większy od znamionowego. Prąd znamionowy tego silnika to 13,5 A a krotność rozruchu to 8.2 In zakładając że już mamy po częściowym rozruchu jego prąd w dalszym ciągu może być bardzo duży . Dużo większy od danych znamionowych...
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Falownik po prostu ma być tej samej kategorii mocowej, 7,5kW. Na pewno będzie na 3x400V. Sciśle mówiąc, to istotny jest prąd wyjściowy falownika (nie mniejszy od znamionowego prądu silnika przy 400V), ale i tak każdy posługuje się mocą, jak z promilami w krwi i oddechu. ;) Silnik 7,5kW też raczej nie zechce się kręcić płynnie 80 obr/min.
Może po prostu się nie da To jest silnik komutatorowy. Ma prąd znamionowy 32A przy 24V więc przy 12V będzie to 64A - ciekawe co na to szczotki i szczotkotrzymacze. Wydaje mi się że taniej będzie dostosować zasilanie i sterowanie do silnika niż silnik do zasilania.
Stawiam na jakieś 7,5kW. No tak wyleciało mi z głowy, że to jałowy bieg, albo i więcej czasami prąd jałowy to 30% prądu znamionowego.
Wyłącznik silnikowy łączy funkcje zabezpieczenia przeciążeniowego i przeciwzwarciowego. Jeśli ma być wersja minimalna, a ktoś zawsze nadzoruje agregat, to wystarczyłyby 2 wyłączniki M611 umożliwiające ręczne załączenie/wyłączenie i zarazem stanowiące zabezpieczenie oraz zasilacz 24V 2...3A. Prądy M611 według znamionowych prądów silników (do pompy zapewne...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Prąd znamionowy silnika to 110A. Mierzę go, aby alarmować na maszynie, że prąd znamionowy silnika jest przekroczony - takie ostrzeżenie lub wyłączenie przy długim przekroczeniu - jeszcze jest ustalane. Taki jest wymóg klienta. Ma to być pomiar pernamentny, ciągły, na stałe. Tak się zastanawiam, czy przy znacznym (bliskim znamionowego) wysterowaniu tego...
Kolego szukasz takiego przełącznika. [url=https://www.empik.com/lacznik-krzyw... Zakładając, że jego prąd znamionowy odpowiada twemu silnikowi. Zaś jego kod ŁK15-7.8538
http://obrazki.elektroda.pl/1005208800_1... Analizując przykładowy silnik, z momentem krytycznym ~360%, płynący prąd w takich warunkach wyniesie wtedy >700% prądu znamionowego... PS. Silnik niedociążony, przy 40% obciążenia na wale, może już pracować ze sprawnością energetyczną bliską znamionowej, ale z bardzo niskim współczynnikiem...
Znalazlem taka sama tabliczke w internecie tylko z innego silnik Nie to nie z tego silnika , nie ta moc. Twój silnik waży 64 kg i ma inne prądy znamionowe. Zapewne to silnik od 2,2 do 3 kW . Tak więc kolega Triakw miał chyba rację.
Najłatwiej popularnym amperomierzem cęgowym, a prąd powinien wynosić 1/4 prądu znamionowego bez obciążenia silnika mechanicznie. Im niższy, tym lepiej (wpływ na to ma dobór kondensatora).
W tych warunkach pracy różnicówka jest wręcz konieczna i nie do zabezpieczenia silnika tylko obsługi natomiast do zabezpieczenia silnika służy zabezpieczenie silnikowe, ponieważ trzeba ustawić prąd znamionowy silnika.
Jeżeli te 500 W to jest moc mechaniczna (na wale) silnika to jego prąd znamionowy jest rzędu 15 - 18 A . Tą baterią raczej go nie spalisz.
Termik (wyłącznik termiczny) włączony w torze zasilania ustawia się na 1,1xIn (110% prądu znamionowego silnika). Jest jeszcze druga metoda - montaż przekaźnika termicznego. Wówczas w zależności od wersji układu Y/Δ i miejsca instalacji przekaźnika ustawia się go na 1,1xIn lub 0,58xIn.Dobrze zainstalowany termik jest w stanie uchronić silnik nawet...
Jeśli wierzyć tej "dokumenacji", to nie, bo styki przekaźnika nie są przystosowane do 230V. http://www.noveltyinfo.com/showprod.asp_... Poza tym, jaki jest sens stosowania kiepskiej jakości przekaźnika, jak za 15zł można kupić normalny, porządny przekaźnik, albo stycznik na szynę DIN i zamontować to w jakiejś przyzwoitej...
W skrócie : Rozsypała mi się 3-fazowa pompa hydroforowa - zalało mi częściowo piwnicę. Służyła do podlewania ogródka. Do tej pompy niestety brak części bo konstrukcja z początku lat 70 ubiegłego wieku. W spadku dostałem pompę wimest - widoczna tabliczka: https://obrazki.elektroda.pl/6514811700_... Jest do niej silnik 1.5kW 1-fazowy....
, iż silniki mają większy prąd znamionowy o około 10-15% Silnik był obciążony? Kolego Bartku prąd znamionowy silnika . http://zseii.edu.pl/archive/dydaktyka/ma...
Witam W jaki sposób wyznaczyć spadek napięcia na szczotkach silnika bocznikowego prądu stałego ? Zmierzyć - przy użyciu zastosowanych w danym silniku szczotek - spadek napięcia, przepuszczając przez nie prąd o wartości znamionowej dla danego silnika.
A co masz ustawione w parametrze 1-24? Powinien być tak ustawiony jak prąd znamionowy silnika z tabliczki
Zbyt mały, podczas rozruchu silnik pompy może pobrać aż 4 krotny prąd znamionowy silnika . Jak się zachowa agregat zapewne zapewne wyłączy te urządzenie poprzez swoje zabezpieczenie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Ludzie, prąd znamionowy silnika 22,5A i zdziwienie że zabezpieczenie 20A wyłącza? Nawet takie z charakterystyką"D" nic tu nie pomoże.
Witam. Podstawową zasadą suszenie silników prądem zwarcia ( przy zahamowanym wirniku) jest warunek nieprzekroczenia prądu znamionowego uzwojeń. Dla prawidłowego doboru transformatora trzeba ( w Twoim przypadku): 1. Zmierzyć prąd płynący przez uzwojenia przy zahamowanym wirniku, 2. oszacować impedancję uzwojeń dla zahamowanego silnika, 3. wg impedancji...
Nie, ponieważ prąd ładowania jest kilkakrotnie niższy od prądu znamionowego akumulatora. Zaś chwilowy pobór prądu przez silnik może być wielokrotnie wyższy od prądu znamionowego akumulatora. 20 minut to i tak typowy i dobry wynik. To co pisze kolega teskot byłoby trudne i kosztowne choćby ze względu na charakterystykę obciążeniową zasilacza w stosunku...
Mamy 5A dla 400V Y, cos fi = 0,81. P = 3 x 230V x 5A x 0,81 = 2794W. Sprawność silnika η = 2200W/2794W = 78%, i tu faktycznie mamy część mocy strat. Pytanie jaką moc pobierze z sieci falownik skoro silnik pobiera mniejszy prąd niż znamionowy prąd wyjsciowy falownika? Falownik pobierze prąd silnika + zasilanie elektroniki falownika (które można...
Te silniki są zbyt prądożerne dla tego mostka, prąd znamionowy 1.3A przekłada się na prąd zwarcia znacznie powyżej 2A. (może przekraczać tą wartość kilkakrotnie - zależnie od parametrów silnika) Znam silniki które przy takim prądzie znamionowym pobierają w czasie rozruchu jakieś 15A, a to usmaży taki mostek praktycznie natychmiast. Napięcie wejściowe...
Z tego co zrozumiałem, to wyłącznik silnikowy jest połączeniem stycznika i przekaźnika termicznego. Tak, w zasadzie tak. Są nawet współczesne odpowiedniki czegoś takiego jak pokazałeś - stycznik i dedykowana do niego dostawka z wyzwalaczami termicznymi. Oczywiście możesz go zastąpić wyłącznikiem silnikowym jak na drugim zdjęciu, jeżeli nie potrzebujesz...
Proponuję poszukać w internecie czegoś o nazwie "mostek H", i tylko dobrać odpowiednie tranzystory(pod względem prądu - znamionowego i rozruchowego).
Parametry silnika ? Przynajmniej prąd znamionowy lub moc.
Silnik klatkowy będzie miał podaną: częstotliwość, napięcie dla układu gwiazdy, napięcie dla układu trójkąta, prędkość znamionową poniżej prędkości synchronicznych, współczynnik mocy i moc, prąd znamionowy układu gwiazdy, prąd znamionowy układu trójkąta, typ pracy. Silnik klatkowy dwubiegowy : to samo co silnik klatkowy z tym że - podane dwie moce dla...
Pytanko jescze Czy prąd znamionowy silnika i prąd silnika bez obciążenia ma być taki sam (H 33 i H34)?
Jak dla mnie to po prostu oznaczenie modelu. Nie doszukiwałbym się zakodowanych parametrów, chociaż może tak jest. Z informacji, które można znaleźć w internecie jest to silnik o napięciu znamionowym 12V, prądzie znamionowym 400mA i obrotach rzędu 17 000/min luzem.
A w aktualnie omawianym silniku znamionowy prąd jest jaki? Pamiętaj że silniki potrafią wziąć 5x przy rozruchu, więc jakiś zapas na krótkie przeciążenia jest.
Ze względu na duże "dziury" prądów znamionowych. A C16 nie zabezpieczy silnika 3kW przed przeciążeniem, ponieważ prąd silnika to około 6A. Niech przy przeciążeniu popłynie ich 10A. Z silnika dym, a eSka nic sobie z tego nie zrobi. Obejrzyj sobie tabele charakterystyk wyłączników. Zabezpieczenie silnikowe (np PKZM Eatona) ma człon termiczny regulowany...
Praca takim silnikiem skojarzonym w gwiazdę niesie za sobą pewne ryzyko. Jeżeli jest to stałe obciążenie, np: wentylator, a prąd pobierany przez silnik podczas pracy nie przekracza wartości prądu znamionowego podzielonego przez pierwiastek z trzech, to może tak pracować. Jeżeli zaś obciążenie jest zmienne i istnieje możliwość, że silnik będzie pobierał...
Przekaźnik dobiera się stosując współczynnik 1,1. Jednak myślę, że w tym przypadku ustawienie wartości prądu znamionowego silnika będzie ok. Jeśli nie to 3,6x1,1. A jeśli chcesz dokładnie zbadać jak silnik pracuje to należy dokonać pomiaru prądu w jednej fazie.
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. Nie do końca masz racje , tak jak to ktoś...
Co do nastaw termika w układzie hydrofora ja u siebie w domu nastawiłem prąd termika dużo poniżej prądu znamionowego silnika. Pomierzyłem prądy jakie pobiera silnik w czasie pracy z pompą i ustawiłem wartość trochę większą niż prąd pobierany przez układ w czasie normalnej pracy, dzięki temu uzyskałem dodatkowe zabezpieczenie przed zanikiem napięcia....
Termik powinien być ustawiony 10% więcej niż prąd znamionowy 1.82*1.1=2.002
Jaki jest prąd znamionowy silnika który ma być sterowany?
ówne zabezpieczając silnik masz na myśli wyłacznik silnikowy bądź termik? Z tego co czytam rozumiem ze termik potrzebuje stycznika a więc termik + stycznik = wyłącznik silnikowy? Dlaczego zatem raz stosuje się termik a raz wyłącznik silnikowy? I dziś miałem do czynienia z wyłącznikiem silnikowym i naszło mnie następne pytanie... Na wyłączniku silnikowym...
Wszędzie pokazuje zabezpieczenie i moc stycznika głównego mniejszą niż prąd znamionowy silnika. Dodano po 12 W Eatonie jest inaczej zabezpieczenie jest na zasilaniu głównym a nie w gałęzi. więc gdzie jest poprawnie?
Charakterystykę D esek stosuje się najczęściej przy bardzo ciężkim rozruchu, kiedy na wale silnika jest zamontowany bezpośrednio wentylator o dużęj średnicy lub inne urządzenie o bardzo dużej bezwładności. Natomiast do doboru wartości zabezpieczeń potrzebny jest prąd znamionowy silnika odczytany z tabliczki. Dla silnika 5,5 kW zasilanego 230V jest to...
znamionowy prąd silnika prąd znamionowy stycznik prąd znamionowy różnicówki
rozrusznik sterowanie antena radia detektorowego parkside akumulatory
podłączenie fotokomórki bramy president herbert
Radio w Ford Kuga nie działa - przyczyny i rozwiązania Nowa lodówka GBV nie mrozi przy pierwszym uruchomieniu