Kolego (at)werniix jeżeli dłubiesz w takich tematach to warto się wyposażyć w choćby najprostszy multimetr. Jeżeli miałbyś miernik to już byś znał wartość napięcia wychodzącego z filtra PZ.
Nie, to nie od tego się zepsuło, albo po prostu przekaźnik zaczął tracić styk, przegrzał się i w końcu zaczął topić albo któryś wentylator pobiera zbyt duży prąd bo np. łożyska mu się zacierają
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
Coś dużo. Prąd znamionowy to 1,7 A. Wymień to łożysko. Albo lepiej oba.
Spróbuj zakręcić nożem ręką, przy wyłączonym prądzie. Być może coś z łożyskiem bo silnik kręci, ale nie ma momentu aby ruszyć nóż.
Prędkość rzeczywiście wzrośnie ale komplikacja konstrukcje też i to bardzo poza tym przewodzenie prądu przez łożyska raczej nie polecam obawiam że mogą się zespawać lub co najmniej uszkodzić powłokę na kulkach i bieżni co jest jednoznaczne z uszkodzeniem łożyska
trzeba będzie zastosować wałek "przejściowy" na odpowiednich łożyskach. I na nim też straci deko mocy z silnika.
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Prąd płynął przez łożyska? Mało realne, ale na prądnicach się w ogóle nie znam.
Nie powinny być zmasowane, gdyby były prądy płynęły by przez łożyska. Musisz wyciągnąć wirnik i szukać uszkodzenia.
Silnik z reguły podczas pracy dwa stany; rozbiegu ( bierze duży prąd), i praca ( prąd mniejszy niż znamionowy ). W czasie rozruchu (rozbiego ) prąd rozruchu osięga nawet wartości dwu-trzykrotne prądu znamionowego. Prąd pobierany przez silnik z biegiem czasu zwiększa się ( pogarsza się stan izolacji, stan łożysk, ponadto zwiększenie prądów wirowych,...
Poproszę więcej informacji jak mazawada napisał - jakie ciśnienie - jaki prąd - pojemnośc kondensatora - czy słychać łożysko skośne
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Podsumowując założony limit zdjęty . Dane są. Z SMART można przeczytać ,że podejrzanie długo rozpędza się dysk może ten typ tak ma a może to wynik np. zbyt słabego prądu lub problemów z łożyskiem trzeba to monitorować. Dane są wszystko ok ? To klikaj pomógł i zamykaj. Podpięcie pod X64 ale jaki Windows ? Zwykle nie skutkuje to problemami ale nie zawsze....
Jak silnik był przewijany przez ixxę to może być nie fajnie i błędzie błąd na falowniku i po imprezie. Łożyska w powinny być przystosowane ( izolowane!) do pracy z prądem nie sieciowym ponieważ indukują się prądu co przegrzewają owe łożyska. Tak mówią teoretycy, którzy nigdy nie widzieli falownika w akcji. A ja napiszę: każdy nieuszkodzony falownik...
Czyli to wylacznik termiczny. Sprawdzic prąd przy pracy, jezeli ponad 15A to szukac czy sprawne łożyska, silnik sie grzeje? Lub uszkodzony termik.
Łożysk raczej nie czepiałbym się po tym co napisał autor topica... Ale skoro o tym mowa, to czy mierzyłeś temperaturę tych łożysk? Czy są smarowane?
Tak jak sam zauważyłeś silnik może pobierać za duży prąd przez duże opory na łożyskach. Pomiar prądu wszystko wyjaśni.
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
No to tylko przeciążenie silnika spowodowane za duzymi oporami ruchu, czytaj piach w łożyskach, mazut w reduktorze itp.
AWO/D 4520 P ma nierozbieralny bęben. Dodatkowo uziemnienie zbiornika jest podłączone do zewnętrznego pierścienia łożyska od strony koła pasowego. Przez to jest ono narażone na przepływ nawet niewielkich prądów i co ważne przyśpieszone zużycie. Tymczasem wszystkie podręczniki, skrypty a w niektórych wypadkach przepisy nakazują konstruktorowi przyjęcie...
Z tego co przedstawiłeś wnioskuję że do wymiany jest rozrusznik ,silnik prądu stałego jest na łożyskach kulkowych i może tam ma jakieś opory ,Wymontuj rozrusznik i sprawdź czy dasz radę pokręcić ośką silnika jeśli możesz to rozrusznik jest do wymiany lub do naprawy np: (wymiana szczotek )wirnika -Nowy rozrusznik jak dobrze pamiętam to koszt ok 100 zł.....
Czego nie chcesz zastosować silnika prądu stałego o odpowiedniej mocy np z wiertarki akumulatorowej, lepsze łożyska większa sprawność.
Dławiki służą jedynie do filtracji załóceń o ile są wmontowane do falownika Głównym ograniczeniem jest "jakość" elementów IGBT. Stare IGBTy były wolne więc PWM musiał być siłą rzeczy na poziomie 3kHz Współczesne IGBTy pozwalają na kluczowanie z szybkością 20kHz ! Silnik lubi być kluczowany gładkim sinusem - nie schodkowym, więc wjeżdżamy PWMem coraz...
Nawet tylko dwa przerwane druty dyskwalifikują wirnik z użycia, więc nie widzę sensu rozkminiania dalszego. Pokaż zdjęcie tego wirnika, konkretnie połączeń uzwojeń z komutatorem. Podejrzewam że stało się to co czasem w odkurzaczach się dzieje, przy zatarciu łożysk.
Już kiedyś o tym pisałem.... Faac "zapomniał " prawdopodobnie o wstawieniu dolnego łożyska podpierającego oś wirnika/ślimaka i po pewnym czasie napęd przestawał być samohamowny. Aby to sprawdzić zdejmij obudowę wierzchnią i zobacz czy podczas siłowego przesuwania kręci się wirnik napędu. Jeżeli tak to albo jest jak pisałem wyżej, albo elementy łożysk...
Szczeże to nigdy nie robiłem ekspertyzy, ale wygląda na to że łożysko przewodzi prąd elektryczny i dlatego się wykańcza, spotkałem się z tym w wentylatorach w których wirnik jest zewnętrzną częścią silnika czyli umocowany jest jednostronie jak widać to jest możliwe.
Dokładnie indukcja działa niczym 'koło zamachowe' w tej sytuacji... koło na łożyskach magnetycznych bez tarcia ;)
Prawdopodobnie w silniku napędu. Jeśli jest to silnik komutatorowy, to sprawdź jego pobór prądu przy napięciu 3V. Powyżej 250mA to coś jest nie tak - łożyska cierne przytarte, szczotki przypalone...
Rozumiem ze temperatura zależy od prądu jaki puszcze. Chodzi mi o to żeby dobrać stężenie par rtęci i prądu by uzyskać w miarę rozsądną temperaturę. Wydaje mi się ze łożyska są głównie ze stali. Ale i tak pewnie rtęć będzie reagować tylko z wierzchnią stroną metalu. A jakie łożyska polecacie?
EXXX to pamięc zestawu wskaźników - nie odpowiedzialna za tą usterkę. Sprawdzałeś prąd na przewodach instalacji abs? Nie zmieniałes łożyska w kole? Nie masz luzów na tylnych kołach, nie huczy? Jak masz ochotę to możesz zdjąć tylne bębny i zobaczyć w jakim stanie są tarczki czytnika abs. Może coś je uszkodziło.
Czy byłaby taka możliwość, zastosowania silnika prądu przemiennego, lub maszyny prądu stałego, na łożyskach ślizgowych Była by tylko nie widzę żadnych zalet takiego łożyskowania w prymitywnej wręcz maszynie jaką jest silnik elektryczny.
Silnik rozbieralny. Może być problem z wykręceniem śrub z powodu korozji. Jeżeli rozkręcisz, to uważaj z wybiciem wirnika. Wychodzi tylko w jedną stronę; w drugą bardzo łatwo można uszkodzić uzwojenie. Łożyska kupisz wszędzie. Obecnie chwilę popracuje i staje. To jest bardzo wielki minus, bo może go wyłączać zabezpieczenie z powodu pobierania za dużego...
Sprawdź induktorem rezystancję izolacji uzwojeń do obudowy (możesz wszystkich razem). Jeśli powyżej 1 MOma (przez minimum 60 sekund!!!), to po załączeniu na normalne napięcie sprawdź, czy prądy biegu jałowego na poszczególnych fazach są równe. Jeśli tak - wymieniaj łożyska. I tyle.
Witam. Uszczelki mogły się uszkodzić. U mnie np kilka razy zabrakło prądu i zatarło się łożysko od wentylatora
Pomysł z cewkami mi po głowie kiedyś chodził - potrzebny bedzie przynajmniej jeden komutator (pierścień ślizgowy?) bo taki prąd chiba łożysk nie pospawa. ALe trzeba by sprawdzić doświadczalnie jaki prąd i ile zwoi jest potrzebnych coby zwiększyć strumień np razy 2. Wiatrak - możesz opisać narysować w jaki sposób jest to łożyskowane?
Witam. Mi to wygląda na bezpiecznik polimerowy,może być tak że pompa pobiera więcej prądu niż powinna (łożyska) i ztąd jego działanie ale nie mam doświadczenia z bezpiecznikami polimerowymi niech się wypowie doświadczona osoba.Pozdrawiam.
:arrow: HeSz chodzi oczywiście o prawidłowe uziemienie ekranu przewodu falownikowego za pomocą dławików metalowych które obejmują cały ekran. Jak można przeczytać m.in w podanych linkach poniżej prąd w ekranie jest powiązany z prądem łożyskowym i 5. Prądy w łożyskach silnika Prądy łożyskowe są dość skomplikowanym problemem, który najczęściej jest pomijany....
Tak to resztki uszczelniacza a duży pobór prądu to z pewnością to rzężenie silnika.Klucze torxy w rączkę rozebrać gniazda łożysk, wycisnąć łożyska zużyte,wcisnąć nowe,dopasować uszczelniacze.Wymiana prosta i szybka,chyba że Cię stać to zestaw naprawczy coś kolo 150-170 złotych.
Wydaje mi się że uzwojenia wirnika i stojana mają różne długości, a co za tym idzie przy tym samym prądzie wzbudzenia i tych samych obrotach uzyskasz różne napięcia. By uzyskać najwyższą sprawność musisz zmierzyć jakie napięcie otrzymujesz z wirnika, a jakie ze stojana, które jest bliższe temu jakie potrzebujesz i taką konfigurację wykorzystać. Dla...
Prościej i niezawodniej jest monitorować prąd. Wentylatory zwykłe nawalają wskutek zatarcia łożysk, a wtedy prąd silnika jest max, podobnie, jak w chwili rozruchu. :)
Czy taki mógłby się sprawdzić? Wentylator osiowy 12038B2ML Napięcie zasilania: 230V AC Wydajność: 127,5 m3/h Wymiary: 120x120x38mm Rodzaj wentylatora: osiowy Rodzaj łożyska: kulkowe Prąd znamionowy: 90mA Pobór mocy: 14W Poziom hałasu: 37dB Prędkość obrotowa: 2400 obr./min Chyba trochę mały gabarytowo ;)
Tak. Poprostu musisz rozkręcić jej korpus po spuszczeniu wody z kotła i spojrzeć czy wirnik pompy nie jest po krzywiony i czy łożysko nie lata na boki. Oczywiście przed operacją wypnij kocioł z prądu.
Wygląda na przebicie uzwojeń wirnika i duży pobór prądu . Czy kulka od łożyska nie uszkodziła gdzieś uzwojeń ??
Napisz ile Ci bierze auto tego prądu na postoju na zamkniętym samochodzie. Co do łożyska jak będzie już nie bardzo to zaczną się jaja z ładowaniem. A akumulator jak bezobsługowy i ma 4 lata i jeszcze kiepskiej firmy to może niestety mieć już dosyć. Zmierz napięcie ładowania zaraz po odpaleniu i zobacz do ilu spada jak kręcisz rozrusznikiem (napięcie...
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
te stuki i szmery to może myć wysłużone łożysko
Nie podoba mi się iskrzenie szczotek, wygląda na luzy łożyska od strony komutatora. Drgania powodują odrywanie szczotek od komutatora, gorszy przepływ prądu i iskrzenie. W moim był ten sam problem (rozbite gniazdo łożyska). Nie da się dokupić obudowy łożyska, ja to wyszlifowałem i osadziłem łożysko na żywicy, niestety zbyt długo nie wytrzymało.
jest klasyczna o prądzie i rodzaju łożyska ale nie ma informacji o minimalnych dopuszczalnych parametrach Czy możesz wrzucić foto tej naklejki? Może uda się odnaleźć dane techniczne tego wentylatora.
Najprościej to rozebrać silnik i zobaczyć co jest grane. Może być zabezpieczenie - np. termiczne, przeciążeniowe, jakiś PTC, który ogranicza wzrost prądu. Może jakieś łożysko ślizgowe, które rozprzęga rotor po przeciążeniu? Generalnie dla normalnego silnika nie ma siły, żeby zablokowanie rotora nie wywołało wzrostu prądu.
Witam, przypomina to uszkodzone łożyska bębna i jakiś stukot, może krzyżak pękł. By mieć pewność, odłącz pralkę od prądu, zdejmij pasek i zakręć kołem pasowym, takiego dźwięku nie powinno być. Raczej za wcześnie na łożyska silnika.
Alternator wyje ,szumi , bo pewnie przeleciałeś plusowym przewodem o wirnik alternatora i prąd przeszedł przez łożyska uszkadzając je ,lepiej wymienić na nowe .
Sprawdzałeś sam rozrusznik, jaki bierze prąd, szczotki, komutator, stan łożysk?
Witam, jaki powinien pobierać prąd rozrusznik przy uruchamianiu silnika 1,9 TDI. U mnie jest on około 250 -290 Amper. Czy to nie jest za dużo? Czy to może wskazywać na uszkodzenie łożysk ślizgowych?
Skoro na biegu jałowym silnik puszczony na dłużej nic się nie grzeje, lecz tylko z młynem pobiera za duży prąd, to odpowiedź masz prostą. Młyn do remontu niestety, chodzi o łożyska, to często spotykany problem, silnik nie może uzyskać pełnych obrotów dlatego ten pobór większego prądu.
Obrotowa ładowarka? Hej, w domu mam problem dotyczący masy kabli do ładowania urządzeń. Od dłuższego czasu myślę nad tym, aby kabel był zwijany automatycznie np. w zabudowie. Na rynku znalazłem tylko coś takiego https://allegro.pl/oferta/ladowarka-usb-... Wadą tego jest ładowanie tylko 1 A i bardzo cieniutki przewód,...
To wygląda na zabezpieczenie termiczne (termik) Jeśli na nim nic nie pisze to odczytaj z tabliczki znamionowej na silniku prąd pobierany podany w Amperach i kup termik o trochę większym prądzie ok 10 procent większy . Tu np można kupić https://www.piekarz.pl/33929-wylacznik-n... Wartość bezpiecznika musi być dobrana do prądu znamionowego...
maxhurt, nigdy jedna szczotka ,ta masowa też musi zapewniać przepływ prądu a nie przez łożysko ,szczególnie przy niskich nap. gdzie przy większych mocach występuje duży prąd (duża stosunkowo rez. przejścia na łożysku ,które trzeba zbocznikować tymże przejściem).U mnie toto działa i też 1-dnym przewodem ale 2 szczotki a prąd niekiedy dochodził do 20-25A...
Nie wystarczy skonstruować wielofazowy bezkomutatorowy silnik prądu zmiennego, kupić kilka łożysk, skopiować wizualnie konstrukcje innych producentów wpakować to estetyczną obudowę i już. Tak to nawet pralki nie zrobisz. Amerykanie skopiowali V-1 i polecieli na księżyc, oczywiście rozwijając kolejne modele rakiety ale pozostając (w uproszczeniu) przy...
Możesz zastosować: silnik pierścieniowy Bez jaj ;) gość wyklucza falownik ze względu na prądy błądzące w łożyskach a Ty mu proponujesz iskrownik zamontować :]
OK. W tej kwestii wszystko wyjaśnione. Jeszcze tylko pytanie czym można zabezpieczyć przed korozją złączki elektryczne które są pod napięciem? Czy może być wazelina techniczna lub zwykły smar do łożysk?
Jaka dokładnie temperatura i po jakim czasie? Łożyska w silniku są sprawne? Lekko chodzi wirnik?
Te dyski maiły problemy z łożyskiem.
Akurat brakuje najważniejszych numerów ;( ,nie pomogę . Po po co ci numery? Jaki z ciebie regenerator, bo tak się chwaliłeś?Nie trzeba numerów, wystarczy kolor naklejki. Łożyska jak w kazdym starym Boschu o prądzie do 65A, czyli 6203 i 6201 ( alternatory z czarną, żółtą, zieloną, czerwoną i niebieską naklejką) Bosch o prądzie 90A ( różowa naklejka)...
Obawiam się że nie naprawisz tej pralki, na grzałce nie ma żadnego +, tam nie ma prądu stałego
Im większa pojemność naładowanego kondensatora,tym większy ładunek wewnątrz.Zdarza się,że uszkadza to tester.W Twoim silnika capstan masz odkształconą "szubienicę"-pałąk z łożyskami.To częsta usterka po latach.Wygięła się do tyłu od nacisku rolki dociskowej.Do wymiany,lub do umiejętnego wyprofilowania jeśli brak.Silnik,który ma większy opór na łożyskach...
Jestem ciekaw jak chcesz zamontować te magnesy neodymowe, szczególnie takiej wielkości jak to uzwojenie. Siła przyciągania takich magnesów będzie znaczna jak i ich cena. O łożyskach na wirniku pomyślałeś? Jak zamierzasz napędzać tą prądnicę?
Ten silnik w takim zastosowaniu długo nie pociągnie. Szczotki i panewki bardzo szybko się zużyją. Lepiej zastosować jakiś silnik krokowy z wałem na łożyskach. Da prąd przemienny co prawda, ale to nie problem.
Może jego silniczek ma mniejsze tarcie na łożyskach, a może panel daje większy prąd. Gwoli wyjaśnienia. Łożyska w takich silnikach RACZEJ nie mogą hamować wirnika aż tak. Natomiast wiele ma dokładność złożenia silnika. Położenie szczotek MUSI (!) być w dokładnie ustalonym położeniu względem stojana (magnesów stałych). Przy nawet niewielkim przesunięciu...
Unikając dużego natężenia unikamy dużego momenty na wałku prądnicy ... - najbardziej unikniemy dużego natęźenia, gdy wcale nie odbieramy prądu! … obroty na łożyskach są nieszkodliwe ... - jeśli obroty nie przekraczają podanych w katalogu łożysk, a wirnik jest dobrze wyważony! … polecam odbierać moc na dużych obrotach ... - ale to już nie...
Ten moduł jest specjalnie umieszczony w tunelu, w strumieniu powietrza, żeby się nie przegrzewał. Warto pomierzyć jaki prąd przez niego idzie bo może sama dmuchawa ma zabrudzone łożyska i pobiera więcej prądu niż powinna. Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Druga sprawa to same...
Jak doczytałem to prądnica synchroniczna czyli żadna mała benzyna ani dizelek nie da rady utrzymać częstotliwości. To trzeba ciężkiego kloca żeby był zapas energii w wirującej masie bo silnik będzie miał kłopot z utrzymaniem obrotów przy gwałtownych, dużych zmianach obciążenia prądnicy. Z małymi silnikami możnaby próbować z dodatkowym kołem zamachowym...
Może jest to wina pojemności między uzwojeniami a korpusem silnika. Składowe prądu o wyższych częstotliwościach przedostają się na obudowę przez te pojemności. Udowodniono, że prądy upływu rozwalają łożyska, wiec bez uziemienia silnika mogą wywoływać napięcia tego rzędu (tak mi się wydaje).
Tak, zasilam z oddzielnego transformatora. Ale.. stojak obrotnika jest metalowy, element spawany jak się domyślasz to stal. Przewodzi więc prąd. Z elementu spawanego poprzez uchwyt trójszczękowy, dalej poprzez wałek i łożyska podczas spawania obwód prądu dochodzi do silnika, który jest złączony zr stojakiem obrotnika.. dalej prąd od spawarki trafia...
przy serwie SIEMENS widziałem podłączenie ekranu tylko przy wzmacniaczu Czasami życie jest łatwiejsze bo producent opisuje to dokładnie w dokumentacji urządzenia. Czasami przy falownikach jest tak, że przy silniku jest uziemiony i przy falowniku. I tak nie wiem jaki sposób jest lepszy? W tym przypadku ekran musi być uziemiony obustronnie. Jednak nie...
Witam. Samemu można więcej zdiagnozować. Po pierwsze uruchom silnik i wyłącz go. Jeśli po wyłączeniu prądu obracający się silnik nadal drga to wina łożysk. Jeśli nie to coś z prądem, czyli uzwojeniem. P.
Serwisant rozkręcił całą pralkę i sprawdzał różne rzeczy, od grzałki przez silnik i łożyska, programator, miernikiem prądu czy czymś takim, ze 3 godziny przy niej dłubał, na koniec powiedział, że wygląda na to że wszystko jest w porządku i żeby prac 🤷 A ja się boje, że od tego się rozwali w końcu cos i zostaniemy bez pralki
Czwarty bieg to bieg bezpośredni, silnik pobiera max prąd. Podejrzewam że gniazdo które zamontowałeś ma cieńsze przewody niż oryginalna instalacja, lub silnik dmuchawy stawia duże opory na łożyskach przez co pobiera zwiększoną wartość prądu. Jeżeli grzeją się tylko nowe przewody (cieńsze) a oryginalne (grubsze)są chłodniejsze to musisz te nowe maksymalnie...
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Czy coś oprócz programatora może jeszcze powodować takie zwarcie? Posprawdzaj oprzewodowanie, a w szczególności izolację złącz konektorowych które mogły się przegrzać - duże prądy - przewody do grzałki, silnika. Przegrzany izolator to czasem jak elektroda węglowa przewodzi.. Dodano po 49 gdyż po jej odłączeniu problem ustępuje, jednak mocno gorący...
Zabezpieczenie termiczne. Jak woda osiągnie za wysoką temperaturę odcina dopływ prądu do grzałki. Działa wtedy gdy termostat zawiedzie (element z kapilarą po lewej stronie).
Mysle ze Paweł Sujko ma racje trzeba chyba z tego wzoru wyjsc no ale musisz wiedziec jak obciazony jest generator no bo jak nie jest obciazony to praktycznie potrzeba energii na tarcie w łożyskach za malo danych podales podaj cala tresc zadania bo inaczej nikt ci nie pomorze :(
Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty...
Witam! Myślę ze tu nie chodzi o smarowanie łożysk, wcześniej zastanawiałem się nad pasowaniem, może niewłaściwie dobrane, może problem jest z prądami łożyskowymi? lub stojanem (klatką).
Laptop długo przechodził procedurę inicjacyjną, ponieważ między innymi wykrywał dysk. Nic nie zostało wykryte na miejscu napędu, ponieważ nie miało jak. Złożony dysk w całość grzeje się bardziej, bo prawdopodobnie oś silnika jest zablokowana i ten pobiera duży prąd, przez co obciąża sterownik. Na moje oko to wygląda jak zatarte łożysko albo przyklejona...
Łożysko kulkowe zastosowane jako silnik prądu stałego. Jesteś pewny, że prądu stałego? Amperaż wyliczony kozacko :)
Uściśle :), należy zdjąć pasek klinowy (wyłączyć z prądu) i mocno zakręcić kołem pasowym dużym słychać cokolwiek oprócz lekkiego szumu ? tak ? - łożyska z uszczelką do wymiany następnie ze zdjętym paskiem klinowym należy pralkę włączyc na wirowanie i będzie słychać tylko szczotki nie ? nie tylko? to łożyska na silniku do wymiany Amortyzatory jw (nares),...
Przy odłączonej od prądu maszynie (kabel odłączony od gniazda zasilającego) sprawdź ręką czy mechanizm lekko się obraca. Sok z kapusty mógł spowodować korozję łożysk wału tarczy tnącej i (lub) silnika i dlatego silnik nie może ruszyć.
Tak, bez problemu. Łożysko i motor są OK. Wentylator sam podłączony do prądu działa normalnie. Zaś gdy podłącze go do sterownika, to już nie.
Jeśli masz cierpliwości i odpowiedni drut lutownicę i mocną rękę to wymień ale ja na twoim miejscu kupiłbym nową bo nie chciało by mi się to robić a po drugie jakiś był powód przerwania zbyt duży prąd uszkodzenie mechaniczne łożyska czy ocieranie więc z czasem i tak wróci Dodano po 1 A orientuje się ktoś gdzie mogę kupić taki element ? Nie da się nigdzie...
Czy w silniku typu BLDC ( jeżeli miałby działać jako prądnica ) wraz z wzrostem jego prędkości obrotowej rośnie moment potrzebny do osiągnięcia wyższych obrotów ? Moment zależy od prądu obciążenia, pewnie będą też jakieś straty na tarcie w łożyskach, te mogą być wyższe przy wyższych obrotach.
Z tym szeregowym połączeniem bym uważał, wszystko jest OK doputy, dopuki obydwa wentylatory mają identyczne parametry, ale niech tylko jeden zacznie je zmieniać (nierównomierne zużywanie się łożysk, zmienny przeplyw ), to masz pozamiatane. Zmiana na 50 Hz spowoduje zwiększony pobór prądu, będzie się bardziej grzał.
a jak wygląda sprawa łożysk, przewietrznika..? dla 6h/ dobę zwykłej pracy bez rewersji i przy nominalnym obciążeniu(znamionowym prądzie ) - może być silnik z S1 Możesz wstawić dodatkowe chłodzenie które załączy się przez np.termistor obserwować musisz obciążenie- nie przekraczać prądu nominalnego i będzie O.K.
Przeczytałem cały wątek i poruszyłem inny temat o łożyskach niż kierunek obciążeń. Zapewne o to Ci chodziło bo jakoś się nie ujawniłeś z pytaniem. Rozumiem że jesteś nerwowy bo Cię minusują ale ja akurat nie jestem Twoim wrogiem. Forum jest też po to aby się czegoś dowiedzieć. Ja nie zakładam jak Ty że 100% forumowiczów wie o luzach łożyska i kole zamachowym...
Możesz pokombinować, ale chyba lepiej zrobić oryginalnie, czyli znaleźć wentylator na 5V o podanych wymiarach. W ciągu minuty znalazłem na znanym portalu aukcyjnym coś o parametrach: wentylator 40mm x 40mm x 10mm napiecie zasilania 5V prąd 0,12A łożyska ślizgowe przedmiot nr 1392723091 Oczywiście to nie moja aukcja i nie wiem, czy np. prąd jest podobny...
Stary dobry sposób. Połóż sam stojan bez wirnika poziomo. Do środka wsadź kulkę z łożyska. Podłącz do prądu. W sprawnym stojanie kulka będzie jeździć w koło, przy zwarciu zatrzyma się w jednym miejscu.
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Sprawdź czy nie ma oporów toczenia. Czyli zatartych łożysk.
Hej, sprawdz bezpiecznik, jak wywalił, to za duży prąd ciągnie, to trzeba przesmarować łożyska (panewki) , zobacz , czy nie ma oporów przy recznym obracaniu, co kolwiek, śrubokrętem... Pozdrawiam.
Ja bym sprawdził łożyska, luz na łożyskach nierówna szczelina wirnik stojan wzrost prądu
oznaczenia łożyskach łożyskach ślizgowych prąd przemienny prąd stały
medion internetowy ikona stanu naładowania baterii czarny ekran lenovo laptop
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Rysunek techniczny ekspresu Siemens EQ6 Różnica między obrotami wirnika a wrzeciona w wiertarce