Przypomina mi prądnicę z wagonu kolejowego. Do zasilania akumulatorów własnych wagonu.
hej czy mogliby odezwać się ludzie którzy kombinowali przystosować prądnice kolejowe z wagonów? coś mi się widzi że mogą to być prądnice najlbardziej przydatne stare typy napędzane były pasem z osi prędkość nie przekraczała 100km na godz to obroty nie mogły być wysokie max daje to 700 obrotów ładować zaczynały już na niewielkich prędkościach może warto...
Witam. Jeśli chodzi o prądnicę do wiatraka, to mozna zakupić gotową prądnicę - radzę poszperać na allegro. Podobno dobrą prądnicą do wiatraka jest prądnica od wagonu kolejowego. Zalezy czy kolega potrzebuje źródła prądu stałego czy zmiennego. Pozdrawiam
Obecnie także oświetlenie w tramwajach i metrze jest zasilane z sieci trakcyjnej jednak przez przetwornice (tyrystorowe lub tranzystorowe) wspomagane czasami baterią akumulatorów. Tylko w wagonach kolejowych stosuje się prądnice wózkowe z akumulatorami pokładowymi do zasilania oświetlenia. Nie dotyczy EZT.
Najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika to zwiększenie prędkości obrotowej, dlatego przy danej mocy silnik zaprojektowany do pracy z wyższymi obrotami będzie mniejszy. Moc po stronie mechanicznej to iloczyn momentu i prędkości kątowej, a po elektrycznej prądu i napięcia. Prąd maksymalny jest ograniczony przez budowę uzwojeń i warunki ich chłodzenia,...
"Troszkę historii" ciąg dalszy: Na terenach polskich zajętych przez zaborców energia elektryczna pojawiła się w ostatnim 25-leciu XIX w. Pierwsze instalacje wdrażane były w przemyśle, a pionierami zastosowań elektryczności były kopalnie i huty. W 1875 r. uruchomiono pierwszą prądnicę w kopalni „Czeladź” (Zagłębie Dąbrowskie, zabór rosyjski). Trzy lata...
I na koniec gniazdko 24V z osobowych wagonów kolejowych, nadal można je zobaczyć ale jeszcze nigdy nie widziałem aby ktoś z nich korzystał. Czy znacie przeznaczenie tej równie trwałej technologii pkp? :) Prądnice wagonowe w starszych wagonach wytwarzały napięcie 24V-30V, które służyło do oświetlenia. Być może, skoro już takie napięcie "pokładowe" było...
hmmm...Domyślam się, że chodzi o odzysk enegii pochodzącej w wyniku hamowania taboru kolejowego, tramwaju lub innego pojazdu zasilanego z trakcji elektrycznej bo tylko taki sposób zasilania umożliwia bezproblemowo przepływ energii elektrycznej w oba kierunki.A napędzany w jakikolwiek inny sposób silnik/prądnica to już......elektrownia.
Nie. Ostatnie zdjęcie. Maszynka sygnałowa to generator mechaniczny 400 Hz czyli jakby dwa silniki połaczone wspólnym wałkiem Pomiedzy nimi były kólka i przerywacze gdzie te 400 Hz było przerywane w danym rytmie np. No proszę, a mi się zdawało, że jet to maszyna sygnałowa z jednym silnikiem na prąd stały na napięcie 50V i z dwoma prądnicami. Przynajmniej...
Witam Kiedyś dawno temu miałem taką maszynę parową, była zaprzęgnięta do pracy , generowała prąd na małej stacji kolejowej na makiecie / mały silnik piko robił za prądnicę/ kocioł podgrzewany był paliwkiem turystycznym i to był cały tego urok. Dlaczego chcesz udziwniać takie piękne dzieło sztuki? Ale powracając do pomysłu. Musisz pomyśleć o rozrządzie...
Zajrzałem do dokumentacji HIP4081. Jasno z niej wynika, że układ nadaje się jako sterownik falownika. Gdy sygnał PWM przyjmie 1 to nastąpi załączenie przekątnej A (wyłączenie B), gdy 0 przekątnej B (wyłączenie A). Nie ma tu miejsca na przełączanie tylko A lub B. Gdybyś przełączył przekątne, to wypadkowe napięcie (rozpędzony silnik prądu stałego na magnesach...
Witam forumowiczów. Na wstępie zaznaczę, że dość długo szukałem rozwiązania problemu na forum i w Google - nie znalazłem, dlatego piszę. Posiadam radio Baofeng UV-3R+. Korzystam z częstotliwości ok. 150 MHz, pracuję na bocznicy kolejowej, muszę mieć łączność na kolejowych częstotliwościach. Problem polega na tym, że mam słabą łączność z drugim takim...
Przy trakcji kolejowej potrzebny jest duży moment rozruchowy przy ciężkim rozruchu i szeroki zakres zmiany obrotów. Dlatego zwykle w kolejnictwie przekładnia między silnikiem spalinowym a kołami to bezstopniowa hydrauliczna skrzynia biegów albo przekładnia elektryczna, tzn. silnik spalinowy -> prądnica z regulatorem -> elektryczne silniki trakcyjne...
Witam, znalazłem jakiś srubokręt z żarówką (mam 16 lat a interesuję się elektroniką) no i na tym śrubokręcie było napisane 220-250V a to sobie myśle wsadze do gniazdka (wkładało się śrubokręt i trzeba było dotknąć go po drugiej stronie). Włożyłem śrubokręt do jednej dziury i nie świeci to wsadziłem do drugiej i zaświeciło się. Dwa dni temu miałem lekcję...
Tak ze 13 lat temu miałem miesięczne praktyki szkolne w kieleckim PKP i tam też widziałem coś takiego. Nie wiem który to był model, ale zajmowało trochę powierzchni, ot taki bardzo dużej powierzchni salon. Wszystko ma przekaźnikach i to nie takich jak się teraz używa, to były duże, mocy. Pamiętam ten wielki hałas wciąż pracujących kilku tysięcy przekaźników....
Napięcie chyba było 24V, a moc to tak na wygląd z 1-2 kW. A zdobyć ją moożna w jakiś Zakładach Napraw Taboru Kolejowego, gdzie w trakcie remontów kapitalnych wagonów zastępowane są nowocześniejszymi rozwiązaniami.
Halo Stachn, publikację, którą podałeś w swoim poście o problemach występujących w sieci trójfazowej na [url=http://www.pe.org.pl/abstract_pl.ph... Transyberyjskiej czyta się jak kryminał. Tam jednakowoż problem jest zupełnie innego typu - tam występuje olbrzymia asymetria faz i olbrzymie, nieskompensowane prawdopodobnie żadnym "filtrem"...
Masz bardzo dużo sprzecznych założeń: - Prosty ale odporny na wszystko Im prostszy tym mniej elementów podatnych na uszkodzenia, chyba nie ma w tym nic nadzwyczajnego. - Brak kondensatora filtrującego ale bardzo dobre filtrowanie Nie zakładam całkowitego braku kondensatorów, zakładam uniknięcie filtru opartego o sam kondensator, to chyba lekka różnica....
....Nie istnieją urządzenia o Sprawności powyżej 100%. Nie ma perpetuum mobile..... Nie ma, nie istnieją. A dlaczego nie istnieją? Bo nie pozwala na to obecnie uznawana fizyka. Gdy Tesla ogłosił swój projekt prądnicy prądu zmiennego wszyscy jednym głosem krzyczeli :arrow: to się nie uda. Gdy z pomocą Georga Westinghouse'a, wybudował pierwszą elektrownię...
czyli po II wojnie nikt ich nie odbudował , ok , czyli to co widzę codziennie - ulice Poznania , to ilustracje z książki Verne'a :lol: :please: :shocked!: Najpierw musiałby mieć kto to odbudowywać. Przy trzęsieniu na poziomie 7.3 straty w ludności Polski byłyby tak duże, że te z II Wojny Światowej wydawłyby się drobnym detalem. Po, musisz najpierw...
cody3223 - widzę że nadal kombinujesz jak przysłowiowy koń pod górę ... Siedzisz przecież na forum kolejowym i widzisz że nikt tam nie bawi się w napędy elektryczne drezyn ... Jak już mnie posłuchałeś i chcesz użyć silnika spalinowego GX 160 to może zwróć uwagę na mój temat nawrotnika mechanicznego - traktor "Władymirec" t-25 - za niecałe 500zł masz...
cyt. W swoim laboratorium zatrudnił niezwykle twórczego geniusza Nikolę Teslę – inżyniera serbskiego pochodzenia. Tesla był wynalazcą m.in. silnika elektrycznego, prądnicy prądu przemiennego, dynama rowerowego, elektrowni wodnej, baterii słonecznej, transformatora i świetlówki. W laboratorium Edisona odpowiadał za zwiększenie mocy pierwszej elektrowni....
ul. Krucza 38/42 00-926 Warszawa W sprawie tablic i urzadzen reklamowych jako obiektów budowlanych, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane. Zgodnie z art. l ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z pózn. zm.), zakresem przedmiotowym tego aktu prawnego objeta jest działalnosc obejmujaca...
elektryka kolejowa antena kolejowa lampa kolejowa
rozkręcenie zmywarki aparat wrzutowy piekarnik bezpiecznik
programowanie sterownika projektor multimedialny
Jak uruchomić BIOS w tablecie Acer z Windows 8.1? Pęknięcie nowego filtra paliwa po wymianie - przyczyny i rozwiązania