Przypomina mi prądnicę z wagonu kolejowego. Do zasilania akumulatorów własnych wagonu.
hej czy mogliby odezwać się ludzie którzy kombinowali przystosować prądnice kolejowe z wagonów? coś mi się widzi że mogą to być prądnice najlbardziej przydatne stare typy napędzane były pasem z osi prędkość nie przekraczała 100km na godz to obroty nie mogły być wysokie max daje to 700 obrotów ładować zaczynały już na niewielkich prędkościach może warto...
Witam. Jeśli chodzi o prądnicę do wiatraka, to mozna zakupić gotową prądnicę - radzę poszperać na allegro. Podobno dobrą prądnicą do wiatraka jest prądnica od wagonu kolejowego. Zalezy czy kolega potrzebuje źródła prądu stałego czy zmiennego. Pozdrawiam
Obecnie także oświetlenie w tramwajach i metrze jest zasilane z sieci trakcyjnej jednak przez przetwornice (tyrystorowe lub tranzystorowe) wspomagane czasami baterią akumulatorów. Tylko w wagonach kolejowych stosuje się prądnice wózkowe z akumulatorami pokładowymi do zasilania oświetlenia. Nie dotyczy EZT.
Najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika to zwiększenie prędkości obrotowej, dlatego przy danej mocy silnik zaprojektowany do pracy z wyższymi obrotami będzie mniejszy. Moc po stronie mechanicznej to iloczyn momentu i prędkości kątowej, a po elektrycznej prądu i napięcia. Prąd maksymalny jest ograniczony przez budowę uzwojeń i warunki ich chłodzenia,...
"Troszkę historii" ciąg dalszy: Na terenach polskich zajętych przez zaborców energia elektryczna pojawiła się w ostatnim 25-leciu XIX w. Pierwsze instalacje wdrażane były w przemyśle, a pionierami zastosowań elektryczności były kopalnie i huty. W 1875 r. uruchomiono pierwszą prądnicę w kopalni „Czeladź” (Zagłębie Dąbrowskie, zabór rosyjski). Trzy lata...
I na koniec gniazdko 24V z osobowych wagonów kolejowych, nadal można je zobaczyć ale jeszcze nigdy nie widziałem aby ktoś z nich korzystał. Czy znacie przeznaczenie tej równie trwałej technologii pkp? :) Prądnice wagonowe w starszych wagonach wytwarzały napięcie 24V-30V, które służyło do oświetlenia. Być może, skoro już takie napięcie "pokładowe" było...
hmmm...Domyślam się, że chodzi o odzysk enegii pochodzącej w wyniku hamowania taboru kolejowego, tramwaju lub innego pojazdu zasilanego z trakcji elektrycznej bo tylko taki sposób zasilania umożliwia bezproblemowo przepływ energii elektrycznej w oba kierunki.A napędzany w jakikolwiek inny sposób silnik/prądnica to już......elektrownia.
Nie. Ostatnie zdjęcie. Maszynka sygnałowa to generator mechaniczny 400 Hz czyli jakby dwa silniki połaczone wspólnym wałkiem Pomiedzy nimi były kólka i przerywacze gdzie te 400 Hz było przerywane w danym rytmie np. No proszę, a mi się zdawało, że jet to maszyna sygnałowa z jednym silnikiem na prąd stały na napięcie 50V i z dwoma prądnicami. Przynajmniej...
Witam Kiedyś dawno temu miałem taką maszynę parową, była zaprzęgnięta do pracy , generowała prąd na małej stacji kolejowej na makiecie / mały silnik piko robił za prądnicę/ kocioł podgrzewany był paliwkiem turystycznym i to był cały tego urok. Dlaczego chcesz udziwniać takie piękne dzieło sztuki? Ale powracając do pomysłu. Musisz pomyśleć o rozrządzie...
Zajrzałem do dokumentacji HIP4081. Jasno z niej wynika, że układ nadaje się jako sterownik falownika. Gdy sygnał PWM przyjmie 1 to nastąpi załączenie przekątnej A (wyłączenie B), gdy 0 przekątnej B (wyłączenie A). Nie ma tu miejsca na przełączanie tylko A lub B. Gdybyś przełączył przekątne, to wypadkowe napięcie (rozpędzony silnik prądu stałego na magnesach...
Witam forumowiczów. Na wstępie zaznaczę, że dość długo szukałem rozwiązania problemu na forum i w Google - nie znalazłem, dlatego piszę. Posiadam radio Baofeng UV-3R+. Korzystam z częstotliwości ok. 150 MHz, pracuję na bocznicy kolejowej, muszę mieć łączność na kolejowych częstotliwościach. Problem polega na tym, że mam słabą łączność z drugim takim...
Przy trakcji kolejowej potrzebny jest duży moment rozruchowy przy ciężkim rozruchu i szeroki zakres zmiany obrotów. Dlatego zwykle w kolejnictwie przekładnia między silnikiem spalinowym a kołami to bezstopniowa hydrauliczna skrzynia biegów albo przekładnia elektryczna, tzn. silnik spalinowy -> prądnica z regulatorem -> elektryczne silniki trakcyjne...
Witam, znalazłem jakiś srubokręt z żarówką (mam 16 lat a interesuję się elektroniką) no i na tym śrubokręcie było napisane 220-250V a to sobie myśle wsadze do gniazdka (wkładało się śrubokręt i trzeba było dotknąć go po drugiej stronie). Włożyłem śrubokręt do jednej dziury i nie świeci to wsadziłem do drugiej i zaświeciło się. Dwa dni temu miałem lekcję...
Tak ze 13 lat temu miałem miesięczne praktyki szkolne w kieleckim PKP i tam też widziałem coś takiego. Nie wiem który to był model, ale zajmowało trochę powierzchni, ot taki bardzo dużej powierzchni salon. Wszystko ma przekaźnikach i to nie takich jak się teraz używa, to były duże, mocy. Pamiętam ten wielki hałas wciąż pracujących kilku tysięcy przekaźników....
Napięcie chyba było 24V, a moc to tak na wygląd z 1-2 kW. A zdobyć ją moożna w jakiś Zakładach Napraw Taboru Kolejowego, gdzie w trakcie remontów kapitalnych wagonów zastępowane są nowocześniejszymi rozwiązaniami.
Halo Stachn, publikację, którą podałeś w swoim poście o problemach występujących w sieci trójfazowej na [url=http://www.pe.org.pl/abstract_pl.ph... Transyberyjskiej czyta się jak kryminał. Tam jednakowoż problem jest zupełnie innego typu - tam występuje olbrzymia asymetria faz i olbrzymie, nieskompensowane prawdopodobnie żadnym "filtrem"...
Masz bardzo dużo sprzecznych założeń: - Prosty ale odporny na wszystko Im prostszy tym mniej elementów podatnych na uszkodzenia, chyba nie ma w tym nic nadzwyczajnego. - Brak kondensatora filtrującego ale bardzo dobre filtrowanie Nie zakładam całkowitego braku kondensatorów, zakładam uniknięcie filtru opartego o sam kondensator, to chyba lekka różnica....
....Nie istnieją urządzenia o Sprawności powyżej 100%. Nie ma perpetuum mobile..... Nie ma, nie istnieją. A dlaczego nie istnieją? Bo nie pozwala na to obecnie uznawana fizyka. Gdy Tesla ogłosił swój projekt prądnicy prądu zmiennego wszyscy jednym głosem krzyczeli :arrow: to się nie uda. Gdy z pomocą Georga Westinghouse'a, wybudował pierwszą elektrownię...
czyli po II wojnie nikt ich nie odbudował , ok , czyli to co widzę codziennie - ulice Poznania , to ilustracje z książki Verne'a :lol: :please: :shocked!: Najpierw musiałby mieć kto to odbudowywać. Przy trzęsieniu na poziomie 7.3 straty w ludności Polski byłyby tak duże, że te z II Wojny Światowej wydawłyby się drobnym detalem. Po, musisz najpierw...
cody3223 - widzę że nadal kombinujesz jak przysłowiowy koń pod górę ... Siedzisz przecież na forum kolejowym i widzisz że nikt tam nie bawi się w napędy elektryczne drezyn ... Jak już mnie posłuchałeś i chcesz użyć silnika spalinowego GX 160 to może zwróć uwagę na mój temat nawrotnika mechanicznego - traktor "Władymirec" t-25 - za niecałe 500zł masz...
cyt. W swoim laboratorium zatrudnił niezwykle twórczego geniusza Nikolę Teslę – inżyniera serbskiego pochodzenia. Tesla był wynalazcą m.in. silnika elektrycznego, prądnicy prądu przemiennego, dynama rowerowego, elektrowni wodnej, baterii słonecznej, transformatora i świetlówki. W laboratorium Edisona odpowiadał za zwiększenie mocy pierwszej elektrowni....
ul. Krucza 38/42 00-926 Warszawa W sprawie tablic i urzadzen reklamowych jako obiektów budowlanych, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy – Prawo budowlane. Zgodnie z art. l ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z pózn. zm.), zakresem przedmiotowym tego aktu prawnego objeta jest działalnosc obejmujaca...
elektryka kolejowa antena kolejowa lampa kolejowa
wysokie wolne obroty volvo klawisze specjalne przedwzmacniacza magnetofonu
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Huawei Cat4 B311-220: Pobieranie firmware Renault Scenic 1 2.0 - Silnik nie odpala, centralny zamek nie działa