Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Tak jest, możesz jeszcze dodać amperomierz samochodowy z 0 po środku skali, lub lampke kontrolną ładowania, podłączoną do (16)a drugm zaciskiem do (+) akumulatora po stacyjce.
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Tutaj masz link do schematu instalacji do różnych rodzai Twojego silnika. Ściągnij sobie, obejrzyj i podłącz. :) http://mz-b.de/electric/wiredias/dmwires...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Nie prościej wziąć miernik i zmierzyć napięcie na pracującym silniku? Nie masz na stacyjce pozycji "praca bez akumulatora"? Jak silnik chodzi w tej pozycji to prądnica działa.
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
To zależy jak była regulacja zrealizowana w oryginale... Popatrz tu: http://www.leroy-somer.com/ Tam są pdfy prądnic
D+ -D+ DF -M D- -masa B+ -zasilanie z akumulatora
W pierwszej kolejności należy sprawdzić prądnicę, a następnie regulator napięcia.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
A jak się popsuje od razu. Ogólnie to padnięty regulator to brak ładowania a tu jest inaczej, ładowanie jest jakieś tam niewielkie i to gaśnięcie motoru, jak odłączę prądnicę i regulator to równiej chodzi, jak w czasie pracy podłączę prądnicę to gaśnie jak mu obrotów nie dam, jak włączę światła to samo. Może jest jakiś sposób żeby ja sprawdzić czy np....
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
Witam problem polega na braku ładowania, kontrolka od ładowania gaśnie normalnie po odpaleniu, przy prądnicy są styki: R nie wiem od czego (wsuwka) B+ wyjście na akumulator (oczko 6) N kontrolka (wsuwka) uziemienie(odwrócone T ze znakiem - ) podłączony przewód (oczko 5) na styku N jest napięcie 12,8V (prawidłowo), na styku R jest napięcie 5,3V (nie...
Przeczytaj wszystko z tabliczki znamionowej - tam są wszystkie dane. W komplecie z prądnicą powinien być odpowiedni sterownik-regulator .
Minus z akumulatora nie powinienem dać na obudowę prądnicy? Oczywiście, że tak -akumulatora do obudowy prądnicy, czyli szczotki - oraz do zacisku DF, +akumulatora do zacisku D+ (szczotki izolowanej oraz drugiego końca uzwojenia stojana). Wymuś kierunek wirowania prądnicy np. wkrętarką, jak nie będzie chciała się sama kręcić we właściwym kierunku to...
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
źle wyregulowany ogranicznik prądu. Jeżeli rozbierałeś ten regulator na czynniki pierwsze to bez danych o odległsciach np.styków lub zwory od rdzenia ,nie wyregulujesz go prawidłowo ,lepiej jedż do elektryka bo następny etap to będżie spalona prądnica.
Przyczyną może być brak ciągłości obwodu wzbudzenia. Podłączając akumulator wykluczyłeś brak magnetyzmu szczątkowego. Teraz trzeba po kablach sprawdzić cały obwód samowzbudzenia (diody, płytki selenowe, kostki połączeniowe, uzwojenia). Inna sprawa, gdy będzie zwarcie między zwojowe, to po podłączeniu zewnętrznego minimalnego napięcia wzbudzenia i dłuższej...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Dobry pomysł z alternatorem .Akumulator przy prądnicy nigdy nie będzie dobrze naładowany.Odczujesz to szczególnie zimą .Nawet bardzo dobra prądnica nie da Ci 14 v. Więc co ma regulować regulator ?.
Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny....
"szukajcie a znajdziecie"
Tak to jest regulator do prądnicy do malucha ale nie wiem czy prądnica jest prądu stałego czy zmiennego ale jakby nawet to nie wiem jak rozróżnić jedą od drugiej:?::?::?:
Napędzasz obrotami znamionowymi wirnik prądnicy i powinno być napięcie na zaciskach wyjściowych. Regulator napięcia wbudowany. Jeśli stała długo nie używana może nie dać napięcia na wyjściu - trzeba ją lekko "namagnesować".
Z czego jest ta prądnica i regulator napięcia. Może podasz ich typ.
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
witam, mam problem założona jest prądnica P20R regulator napięcia RG15-C instalacja + na masę i nie ładuje! jaka przyczyna albo może ktoś poratować schematem?
Jakie regulator napięcia do tej prądnicy? Prądnica Andoria S231. https://obrazki.elektroda.pl/9414598900_...
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
.Czy ta prądnica ma regulator napięcia AVR , jeżeli ten problem wystąpi powtórnie to jak napisałem trzeba zmierzyć napięcie na zaciskach uzw. wzbudzenia w skrzynce zaciskowej prądnicy woltomierzem analogowym (wskazówkowym ) wtedy wachnięcia nap. są bardziej zauważalne .Pozdrawiam AVR wymieniony,
iż tak ale ja mam całą elektrykę z MZ prądnicę i regulator napięcia. Może MZ też ma + na obudowie?
Pokaż zdjęcie rozrusznika. Elektromagnes to po prostu przekaźnik służący do rozruchu. Ten dopasujemy jak pokażesz prądnicę. Regulator napięcia ma po prostu zmniejszyć napięcie wychodzące z prądnicy do takiego poziomu, by bezpiecznie ładowało akumulator. Tutaj też potrzeba zdjęć (tabliczki znamionowej jeżeli jest) prądnicy. Jeżeli na tabliczce nie ma...
Zakładając, że elektryka pieca bierze 100W non stop wychodzi 30zł miesięcznie, czyli 180zł rocznie - przelicz po jakim czasie sie zwróci taki silnik. Pamiętaj, że potrzebujesz jeszcze prądnicę, regulator napięcia i np UPS'a.
jak podłączyć prądnice i regulator napięcia w c-330z plusem na mase ściągnołem stąd schematy ale każdy ma minus na masie i nie wiem
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Prostownik wirujący to zwykły mostek tylko umocowany na wirniku tak ze wiruje razem z nim, stąd ta nazwa. Służy to prostowania prądu wzbudzającego. Regulator obrotów jest potrzebny do utrzymywania stałych obrotów wirnika prądnicy a tym samym częstotliwości prądu. Regulator napięcia jak sama nawa wskazuje utrzymuje stałe napięcie zwykle przez regulacje...
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
regulator napięcia rc2/12e To regulator alternator i nie ma zastosowania z prądnicą.
Witam.Chodzi o ciągnik Ursus C-330.Usterka polegała na tym,że nie gasła kontrolka ładowania.Po wymianie szczotek i regulatora napięcia,kontrolka gaśnie prawidłowo po zwiększeniu obrotów,ale mocno grzeje się prądnica.Napięcie na prądnicy ok.12,8V na wolnych obrotach.Ładowanie też chyba w porządku,bo 12-13,7V.Co może być przyczyną-zatarte łożyska(bez...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Chyba była pomyłka w szukaniu. Znalazłem w TME następujące przekażniki o uzwojeniach na 24V: AM3-24CF, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), AM3-24B, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), FRC3-24F, obciążalność styków 70A, cena 13,90 zł (bez WAT)
Osobiście wymieniłbym diody Zenera na 5V.
dziś sprawdziłem multimetrem, pomiędzy (-)akumulatora a obudową prądnicy a właściwie zaciskiem -D napięcie 0V wiec raczej - na obudowę, przy zastosowaniu regulatora RG15C pomiędzy zaciskami D+ i D- napięcie wynosi 0, czy bez obciążenia czyli tylko układ prądnica regulator i akumulator jest to stan normalny? napięcie pomiędzy zaciskami akumulatora 12,7...
Witam. Tak więc niedawno w moim Ursusie c 330 uległ uszkodzeniu regulator napięcia (ładowanie mam tylko na ok.1200 obrotów silnika) kupiłem dzisiaj nowy i na dołączonym do niego schemacie + na akumulatorze jest na masie(schemat na zdjęciu). U mnie na masie jest - więc mam przestawić to czy może być tak jak jest. Dodam że wcześniejszy regulator miałem...
Witam. Czy akumulator w instalacji silnika 2T musi posiadać tyle Ah co regler, żeby nie uszkodziła się prądnica i regulator napięcia? co się stanie jak akumulator będzie miał za dużą lub za małą pojemność od rekomendowanej przed producenta. -Czy da się sprawdzić regulator napięcia czy nie jest uszkodzony (problemy z oświetleniem) ODP.
Regulator ten nie współpracuje z prądnicą C-33o (+ masa). Prądnica nie wzbudza się. Wygląda, że ten regulator jest do C-360 typ RG-15D.
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
.....Zapomniałem dodać że w prądnicach starszego typu niema regulatora napięcia tylko układ dławikowy.
Zaciski prądnicy łączysz z identycznymi oznaczeniami na regulatorze napięcia:10 z 10, 18 z 18 i 16 z 16 (10 jest połączony z masą)
Witam. Mial może ktoś doczynienia z prądnica Stamford UCI224E1 z regulatorem napięcia stamford SX460. Prądnica ma 8 zacisków w skrzynce przyłączeniowej, ale tabliczka z konfiguracją uzwojenia niestety została zmyta, nieczytelna jest. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to podpiąć, aby uzyskać polskie konfiguracje napięcia.? https://obrazki.elektroda.pl/4227394800_...
Udało się wyjaśnić ? Mam ten sam problem. Prądnica daje prąd przemienny o wartości około od 16-37V. Jak dobrać ? Potrzebuje mostek prostowniczy i regulator napięcia? Jestem zielony w temacie.
Czy ten regulator napięcia jest podłączony równolegle z przetwornicą ładującą akumulator ? W moim przypadku jest podłączony równolegle i zasilany wspólnym zasilaczem. Jeżeli mamy prądnicę dobraną napięciem do akumulatora, możemy użyć go jako regulator napięcia. Po przekroczeniu napięcia ładowania będzie się włączać impulsowo obciążenie utrzymując akumulator...
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Witam! Myślałem o takim rozwiazaniu, ale z tego co sie dowiedziałem to w takich autach montowane sa alternatory i nie wiem czy taki regulator współpracowałby z prądnicą.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
(at)piotrrzemien Masz tutaj uniwersalny regulator napięcia do dwustopniowo wzbudzanych prądnic, jak ta Twoja. Zworkami ustawiasz parametry. Później poszukam schematu, bo wiem że gdzieś mam. Co do magnetyzmu szczątkowego, to możesz go sam wytworzyć, podłączywszy kilkukrotnie naładowany kondenstor elektrolityczny 200-400 µF /450V OSTROZNIE !! do...
Ogólnie instalacja z alternatorem jest prostsza niż z prądnicą i regulatorem napięcia. Masz racje obie instalacje są proste tyle że polska bardziej i łatwiejsza do ogarnięcia. Kolega może prędzej poradził by sobie z ursusa skoro ryskiej nie może ogarnąć.
Witam dostałem nową prądnice z regulatorem napięcia MAGNETON, oznaczenie prądnicy 02-9044 10, oznaczenie regulatora 443.116-417.02 Na prądnicy są dwa zaciski D i M, a na regulatorze są takie oznaczenia 15/54, M, R Znalazłem schemat podłączenia, ale są tam użyte całkiem inne oznaczenia zdjęcie poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/1407977800_...
Potrzebny regulator, no i te napięcie na wolnych za małe
Strzelam. Prądnica jest namagnesowana odwrotnie, tzn generuje napięcie tak jakby zamieniony był by plus z minusem. Trzeba połączyć prądnicę z pominięciem regulatora "na krótko", napędzić ją zgodnie z normalnym kierunkiem obrotu i zmierzyć polaryzację generowanego napięcia.
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
Z tego co napisałeś wydaje mi się, że chodzi Ci o regulator napięcia alternatora/prądnicy. Takie cudo można kupić od dowolnego pojazdu, przy uwzględnieniu parametrów prądnicy/alternatora. Chyba, że układ prądnica/alternator regulator napięcia nie ma pracować w pojeździe a stanowić oddzielne źródło o napięciu 12V buforowo ładujące akumulator (jaki?).
W zdecydowanej większości przypadków powodem braku ładowania jest uszkodzony regulator napięcia lub stator/prądnica. Zacznij od sprawdzenia tańszego regulatora.
W samochodach jak najbardziej prąd był podawany do prądnic przez regulator napięcia. W alternatorach komutatora nie ma, wirnik jest zasilany z regulatora napięcia. Biorą w tym udział dwie szczotki i dwa pierścienie.
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Generatorem prądu jest prądnica typ p20d.
Przypuszczam że z prądnicą był też regulator napięcia. Jego trzeba odłączyć,na nim powinien być przewód z kontrolki .
witam! posiadam bezynowego stara 660 z + na masie i mam problem po zamontowaniu nowego regulatora troche popracuje i spalają sie styki /przestaje ładować/ to już 4 regulator! prosze o poradę! PS od czego dopasować regulator napięcia? z plusem na mase, prądnica ma 18 A
Alternator czy prądnica? Odpowiadam: Regulator napięcia, szczotki, diody w alternatorze, wirnik w prądnicy, urwane przewody, zerwany pasek klinowy. Wszystkie te usterki miały miejsce w różnych 126p.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Witam W sterowaniu prądnicy zastosowałem regulator napięcia AVR40. Prądnica działa już kilka miesięcy bez problemu. Dziękuje za pomoc , temat do zamknięcia.
Ponieważ optujesz za regulatorem z + na masie, podrzucam fotografie przepisu na taki regulator z książki Słodowego - Elektronika w moim samochodzie. Jest on wprawdzie na 12V, ale przez zmianę diody zenera powinno się dać przerobić to na 6 V. http://obrazki.elektroda.pl/1031279400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5064409100_1...
Witam . Sprawdź w pierwszej kolejności jak kolega wyżej napisał czy agregat się wzbudza i czy prądnica daje jakieś napięcie . Potencjometr ten służy do doregulowania napięcia aby było 230/400 V. Jeśli go odepniesz i wzbudzisz prądnicę to napięcie powinno ci poszybować powyżej wartości nominalnej 230/400V. W naprawę tego potencjometru nie ma się co bawić...
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
Jaki może być powód że nie mam ładowania akumulatora pomijając prądnicę i regulator napięcia bo te części wymieniłem czy jeszcze jakieś urządzenie jest odpowiedzialne za ładowanie baterii? proszę o POMOC :
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Witam. To nie jest altetnator, a prądnica. Całkem możliwe że uszkodzony regulator napięcia. Watrto też sprawdzić przewody.
witam, potrzebuję schemat regulatora napięcia do ładowania akumulatora w motorowerze. akumulator ma być 12V 5AH. prądnicę stanowią trzy cewki 6V 10W połączone szeregowo.
Potrzebny dobry regulator napięcia jak i prądu wtedy będzie chodzić
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Chciałem też zauważyć, że obecne regulatory napięcia alternatorów reagują na temperaturę alternatora, obniżając napięcie...
Regulator napięcia.
Regulator napięcia prądnicy BRN-3. 110v
Regulator znajduje się na końcu wału wirnika w, w jego wnętrzu. Patrząc na zdjęcie, masz pierścień Segera, za nim jest blaszka do której jest przylutowane jedno wyprowadzenie, potem masz dysk, jak na zdjęciu i za nim drugą blaszkę, do której przylutowane jest drugie wyprowadzenie, a za blaszką masz sprężynę. Jak przyłożysz miernik ustawiony na rezystancję...
A co z tą prądnicą nie tak? Nie zasili mi świateł? Koło pasowe na silniku ma około 28cm. Jaki musiałby być regulator napięcia? Czy można zrobić bez regulatora?
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Znalazłem kilka schematów oraz opis działania w książce;Elektronika w technice motoryzacyjnej".Str.137-143.Mam tylko problem ze skanowaniem .Jutro postaram się dopaść kolegę./dotyczy to regulatorów do prądnic prądu stałego/
Witam! Mam taki problem a mianowicie chodzi mi o to jaki regulator napięcia zastosować do silnika s15 1hc102 i jego oryginalnej prądnicy? Czy może to być regulator od ursusa c330? Jak podpiąć taki regulator do prądnicy i do akumulatora? Potrzebowałbym schematu: akumulator-prądnica-regulator Z góry dzięki :D
Czy ta prądnica daje napięcie ~ bez podłącznego regulatora ? jeśli tak to ile ? tam jest koło magnesowe ?
Witam, mam pytanie odnośnie starszego fiata 126p słynnego maluszka. Chodzi o to że jest za duże ładowanie, w granicach 13V - 16,5V (na wolnych obrotach i na pełnym gazie). W maluszku jest jescze prądnica, regulator napięcia zmieniłem na inny też używany ( prawdopodobnie miał byc sprawny ale nie wiem na 100%), akumulator jest sprawny. Przez to ładowanie...
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
regulator napięcia prądnica regulator napięcia bosch prądnica regulator napięcia prądnica rezystor
revox tuner amica pokrętło regulacji temperatury lustro prądowy
easun instrukcja mikrokomputer cobra1
Co słyszy numer zablokowany podczas dzwonienia? Różnice między tuszami HP45 a HP15