taki błąd: 1. Płukanie extra - świeci się na żółto, 2. Wyłączenie wirowania - świeci się na żółto, 3. Start/Pauza - nie świeci się, 4. POWER - nie świeci się, To nie jest błąd. Przy sygnalizacji błędu świeci na czerwono dioda start. Skoro nie świeci dioda zasilania, to prawdopodobnie coś jest nie tak z modułem (procesor, pamięć). Może też być problem...
Hmm może ktoś podpowie, może ktoś miał podobny problem, czy szukac usterki w sterowniku czy też w prądniczce, Prądniczka jest zerojedynkowa, więc jak by nawaliła, to pralka by nie prała. Problemu szukaj w silniku. W PA bywały przypadki pojedyncze uszkodzeń modułów na "niewirowanie", ale nie w PB... Proste sprawdzenie, to sprawdzenie bez obciążenia...
Gdzie jest ta prądniczka i jak wygląda? Może jestem uparty, ale biorę to na "zdrowy rozum", a przynajmniej próbuję. Raz można się z ilością wsadu walnąć, ale to nie znaczy, że nagle człowiek zgłupiał i popełnia cały czas ten sam błąd. I jeszcze jedno - teraz podczas prób słychać było dwukrotnie coś co wydawało mi się jak poślizg paska. Takie króciutkie...
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Jaki stan szczotek? Nie za krótkie? Może już nie dociskają dobrze do komutatora bo je doprowadzenia (linka)trzymają. Połącz uzwojenia równolegle i podłącz pod akumulator 12V. Jak będzie kręcił to sprawny i szukasz dalej. Samo przejście na mierniku to za mało.
A wiązka przewodów między płytą a silnikiem lub kostka silnika,jest przejście?
Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Najczęściej tuż przed tym gdy ma zacząć się płukanie prania. [Dodane 24.07.2013] Panowie, pomóżcie :) Ta pralka śni mi się po nocach ;) Jakiś czas była nie używana, teraz gdy jest potrzeba użycia, problem powraca. Na początku zapalały mi się diody, wskazując na uszkodzenie silnika (pom., pom., czerw., brak). Silnik przejrzałem dokładnie, szczotki ideał,...
Tak, ten temat też przejrzałem. Facet mocno się wziął za analizowanie, ale nic konkretnego z jego opisów nie wynika. Miał jakiś problem ze sterownikiem, po za tym temat się urwał i nie wiemy czy sobie poradził, czy kupił nową pralkę :) Natomiast odpiąłem silnik i zasiliłem najpierw z zasilacza DC regulowanego. Sprawdziłem że do 60V silnik działa poprawnie,...
Witam. Sprawdź oporność prądniczki, blaszkę lekko odginasz i prądniczka jest na wierzchu. Podejrzewam, że jest uszkodzona. Amortyzatorom i paskowi dałbym na razie spokój...
Tak jak kolega podpowiada, do sprawdzenia prądniczka tacho, ewentualnie moduł jeśli prądniczka dobra :)
Jak spojrzysz na silnik zobaczysz od przodu taka małą wtyczkę z dwoma kabelkami wchodząca pod metalowy dekielek. Musisz ten dekiel podważyć śrubokrętem. Pod nim jest cos podobnego do śrubki „ prądniczka tacho „ która zlicza ci obroty silnika. Ona się wykręciła. Posmaruj lekko klejem gwint, wkręć i nałóż dekiel. Powinno wszystko wrócić do...
Zauważyłem, że przy silniku jest jakiś czujnik, może być on sprawcą całego zamieszania? Jeśli masz na myśli takie kółko z dwoma kablami to jest to prądniczka tachometryczna i wypadałoby ją sprawdzić.
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Witam. Cewka tacho ( prądniczka ) jest na końcu silnika od strony szczotek. Obracając bębnem i mierząc napięcie na przewodach przy module powinno pojawić się około 6V ÷ 10V ~ ( napięcie zmienne AC ). Przegląd modułu - obwodu silnika i prądniczki tacho. Bywa wypalona ścieżka, przepalony opornik w obwodzie tacho, jednak trzeba zacząć od kostki przyłaczeniowej...
Na początek silnik główny do przeglądnięcia. Stojan, wirnik, prądniczka itd.
Witam, Dopiero dziś zajrzałem do swojej pralki, wymontowałem silnik i do prądniczki (tacho - ta nazwa mi jakoś tu nie pasuje) podłączyłem miernik uniwersalny. Wprowadziłem wirnik silnika w ruch obrotowy gwałtownie obracając ręką - i niestety nic. Więc zabrałem się za demontowanie prądniczki, a tu ku mojemu zdziwieniu prądniczka się "rozpadła". wykręcił...
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Zgadza się - staram się nieco poprawić fabrykę - robię to głownie po to, aby się czegoś nauczyć, na pewno nie po to aby zaoszczędzić parę zł - mam w domu jeszcze kilka sprawnych pralek, koszty budowy programatora sa znacznie wyższe od używanej pralki. Zależy mi na tym, aby impulsy tacho pojawiły się możliwie najwcześniej, gdyż od tego zależy między...
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
Witaj, po wymianie C1 na sprawny 2u2/275VAC mam na C3 dość prawidłowo - tzn ok.4,75V przy płycie wyłączonej z klawisza a kiedy pobudzę ją (włączę z klawisza tak jakbym chciał zastartować program prania) to napięcie na C3 nieco spada do ok. 4,52V - Włączy mi się LED sygnalizujący włączenie a po ok. 2-3 sekundach sterownik rozświetla wszystkie LED na...
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i okablowanie z prądniczki do programatora
Do sprawdzenia pompa wylewająca, węże zbiornik-pompa i odpływowy (drożność), wężyk od hydrostatu,szczotki silnika (czy nie za krótkie, przeczyścić komutator), w ostateczności kondensatory na module, prądniczka tacho lub sam hydrostat.
Zobacz czy prądniczka daje napięcie. Powodzenia
Po ruszeniu silnika brak sygnału tacho - uszkodzona prądniczka tacho.
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
prądniczka znajduje sie z tyłu silnika na osi wałka wychodzą z niego dwa kable
Mam problem ,na moim wyświetlaczu wyskakuje błąd E22. Nie tak dawno fachowcy wymienili mi cały programator (dość drogi) Czy to może coś z silnikiem? Podłączyłem go na krótko,chodził choć szczotki iskrzyły. A może to prądniczka na silniku? Ratunku, pomocy, pralka nie jest taka stara 3lata. Pozdrawiam.
Witam. Jeśli palcami pokręcisz wirnikiem silnika to prądniczka wskaże ok. 1.5V~. Nie bardzo kumam o co chodzi z czujnikiem temperatury?
prądniczka tachometryczna znajduje sie na końcu silnika wychodzą z niego dwa kabelki sprawdź czy wszystko jest w niej ok czy magnes nie odpadł
Tak moja prądniczka tyle ma, tylko chciałbym być pewny czy ona jest problemem.
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Czyli: - brak wody - któreś styki robią się NO/NC - woda w bębnie - któreś styki robią się NO/NC - prądniczka tachometryczna - czyli generuje impulsy prądowe w zależności od obciążenia i ruchu obrotowego silnika i wtedy algorytm, wstrzymuje kręcenie, zmienia kierunek i stara się bardziej wyważyć pranie w bębnie? TAK ------------------------ Ale pytasz...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
Do sprawdzenia silnik, prądniczka tacho, kostka na silniku oraz okablowanie do samego modułu.Pozdrawiam.
Witam! Sprawdź czy działa prądniczka czy daje napięcie , czy ma przejście uzwojenie?
Prądniczka znajduje się na osi silnika po drugiej stronie od koła pasowego.
A prądniczka Taho ?? sprawna ?
Witam Silnik dobry,triak wymieniony,tranzystor sterujący triakiem nowy,przekaźniki sprawne. Widzę, że Kolega idzie w dobrą stronę... Zabrakło mi tylko sprawdzenia tachometru na silniku. (Taka mała prądniczka na końcu silnika). Jeśli regulator nie otrzyma odpowiedniego sygnału z tacho, to mogą występować podobne objawy. Pozdrawiam, Karol
Prądniczka tachometryczna - na forum jest na ten temat wszystko.
Witam. Pralka Amica tak się zachowuje : ustawiam pranie np.30 stopni zaczyna normalnie działać pobiera wodę, płucze kasetkę z proszkiem nonstop i tą wodę wyrzuca do węża spustowego i tak w kółko, zaczyna mrugać dioda dwa razy czyli w książce czytałem że problem z doprowadzeniem wody , ale woda przecież jest. Zdjąłem obudowę wszędzie sucho.Resetowałem...
Witam Prlka pobiera wode i w momencie gdy ma zacząć obracać beben słychać 3 cykniecia przekażnika i zaczyna migac dioda gotowa 7 razy. Doczytałem sie ze to problem z silnikim, tacho-prądniczką,triakiem btb12/600 lub wiazką . wiązka jest ok brak przetarć, szczotki tez jeszcze długie,triaka przelutowałem na nowego, nadal nie kręci silnik. Prądniczka wygląda...
Do sprawdzenia szczotki, kostka, połączenia i prądniczka tacho.
Nadal nie jest tak jak trzeba. Tacho ma oporność 175Ω. Wyjąłem silnik i można palcami zatrzymać wirnik, czy to normalne? Przy wirowaniu ma tacho prądniczka jakieś 16V AC, a przy praniu 4,4V. Podając jej 9V na sterownik wskakuje w wysokie obroty i wyskakuje błąd... Wirnik ma około 6,6Ω i nie widać przerw ani okopceń. Poprawiłem TONI_2003
Dzięki. Sprawdzę. Prądniczka jest chyba OK - daje impulsy przy obrocie wirnika. Niepokoi mnie tylko okopcenie - skąd się wzięło?
prądniczka tachometryczna daje impuls. A impuls wchodzi na płytę modułu?
silnik został sprawdzony przez znajomego fachowca ... pracuje - szczotki ok prądniczka ok nowe łożyska .... brak napięcia na złączu ...
Prądniczka tacho jest na silniku po drugiej stronie jak koło pasowe silnika!!! Nie na bębnie!!:D
No SUKCES to była prądniczka tachometryczna,teraz pierz i wiruje jak nowa.Aż wstyd że tego sam nie zauważyłwm WIELKIE dzięki za pomoc wszystkim.Miro
Prądniczka tachometryczna jest inna w różnych silnikach? I jak odtworzyć połączenie? Mam do zidentyfikowania jeszcze trzy przewody. Stary silnik ma najprawdopodobniej przegrzany wirnik a więc pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń może się nie udać. A co będzie jeżeli pomyliłbym uzwojenia?
prądniczka amica amica prądniczka tachometryczny amica prądniczka tacho
czujnik cisnienia laguna podciśnienie poduszka układ scalić lampka
szafka telewizora p0011 peugeot
Bezpiecznik elektrycznego zamka bagażnika w Renault Thalia 1.2 Kod błędu 923A67 w Renault Scénic IV - asystent parkowania