Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Zauważyłem, że przy silniku jest jakiś czujnik, może być on sprawcą całego zamieszania? Jeśli masz na myśli takie kółko z dwoma kablami to jest to prądniczka tachometryczna i wypadałoby ją sprawdzić.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
prądniczka tachometryczna znajduje sie na końcu silnika wychodzą z niego dwa kabelki sprawdź czy wszystko jest w niej ok czy magnes nie odpadł
Prądniczka tachometryczna - na forum jest na ten temat wszystko.
prądniczka tachometryczna daje impuls. Co może być uszkodzone ? Triak?
Czyli: - brak wody - któreś styki robią się NO/NC - woda w bębnie - któreś styki robią się NO/NC - prądniczka tachometryczna - czyli generuje impulsy prądowe w zależności od obciążenia i ruchu obrotowego silnika i wtedy algorytm, wstrzymuje kręcenie, zmienia kierunek i stara się bardziej wyważyć pranie w bębnie?
od tego jest prądniczka tachometryczna na silniku .po zdjęciu przedniej dolnej maskownicy jest do niej dostęp sprawdź ją czy nie jest luźna.
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
hmm wszystkie wtyczki podociskalem... a jesli to by byla awaria tachometru?? jak sie go sprawdza?? Przede wszystkim wpisujesz prądniczka tachometryczna w szukajkę i czytasz sobie tematy które wyświetli.Tu masz przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Prądniczka tachometryczna jest inna w różnych silnikach? I jak odtworzyć połączenie? Mam do zidentyfikowania jeszcze trzy przewody. Stary silnik ma najprawdopodobniej przegrzany wirnik a więc pomiar rezystancji poszczególnych uzwojeń może się nie udać. A co będzie jeżeli pomyliłbym uzwojenia?
jeśli prądniczka tachometryczna jest sprawna to masz uszkodzenie na panelu sterującym. sprawdź płytke na obecność zimnych lutów na przekaźnikach gdybyś nie bardzo mógł sobie z tym poradzić pisz do mnie PW.
Prądniczka tachometryczna zamontowana na końcu wału silnika. Składa się z: - magnesu (czarno-biały walec ok. 15mm średnicy) wkręconego w wał silnika, - uzwojenia (kształt dużego pogrubionego kapsla ok. 30mmm średnicy) z podłączoną parą przewodów, - pierścienia zabezpieczającego ok. 30 mmm średnicy.
Witam Kilka miesięcy temu pralka zepsuła się (błąd E21). Okazało się że dostała się wilgoć i spaliło się złącze na silniku. Po wymianie złącza pralka pracowała normalnie przez kilka miesięcy. Ostatnio sytuacja się powtórzyła. Złącze było mokre i skorodowane. Po wymianie złącza, silnik ruszał na bardzo wysokich obrotach. Okazało się że zwarty jest triak...
Podczas programu silnik z trudnością obraca bęben, nieważne czy są to wolne obroty prawo/lewo czy wirowanie. A więc go wyjąłem i sprawdziłem podpinając go do sieci, śmiga aż miło. Prądniczka tachometryczna tez niby jakieś napięcie daje podczas kręcenia wirnikiem. Posprawdzałem kable przyłączeniowe z programatora do silnika i też jest ok. W programatorze...
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
A gdzie jest ta prądniczka tachometryczna?
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Witam Sprawdziłem dokładnie te amortyzatory (wymontowalem i obejżałem) są sprawne. (.) .... Układanie bielizny przed wirowaniem jest dość dziwne: najpierw powoli obraca bębnem po czym nastepuje gwaltowny skok i obroty około 600 - 800 (wtedy jest największe szarpnięcie)....(.) A sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? (silnik SOLE) Pozdrawiam. PS. Chodzi...
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
te objawy wskazują na prądniczkę tachometryczną tak jak napisał :arrow: skryn
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
Witam to typowe dla amiki proszę sprawdzić połączenie od prądniczki tachometrycznej do modułu jeżeli wszystko ok to wymontować moduł zdjąć białą obudowę i sprawdzić styki gdzie wchodzą od prądniczki ewentualnie poprawić dalej pójść po tym połączeniu na moduł i tam na 90 procent wywaliło rezystor smd o wartości 801... Napisz jak to sprawdzisz prześlij...
Podłączyłem silnik pod 12V przez żarówkę i bez Parametry pracy 0,8 A praca bez żarówki i ok 120Hz z prądniczki tachometrycznej Pracuje bez zakłuceń
Sprawdź prądniczkę tachometryczną na silniku, może być poluzowany magnes, sprawdź też połączenia w kostce silnika.
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Napisz co było zalane.Jeśli wypalona ścieżka była po lewej stronie tego gniazda to są to złącza prądniczki tachometrycznej. Mogło to uszkadzić procesor. Przed wymianą całego modułu koszt około 180 złoty sprawdz dokładnie silniki i prądniczkę. Powodzenia
A czego. Silnik na obwodzie wzbudzenia ma ok. 2 Ohm rezystancji, sczotki dolegaja do wirnika, pradniczka tachometryczna prawdopodobnie odpada, to co moze byc
Podczas mojej praktyki ta wiedza jeszcze nigdy mi się nie przydała i brak takich danych czasami podana jest rezystancja prądniczki ,a moja praktyka jest solidna Pozdrawiam
W pierwszej kolejności zdejmij pasek klinowy i zakręć osobno bębnem (jeżeli dźwięk będzie taki jak na filmie mogą być dwie przyczyny ;łożyska lub bęben o coś haczy;) Następnie zakręć silnikiem,silnik powinien się obracać się cicho i bez oporów w przeciwnym wypadku rozsypały się łożyska silnika lub prądniczka tachometryczna. Silnik z założonymi szczotkami...
iskrzy w kostce wychodzącej od silnika miedzy przewodem prowadzącym do szczotki silnika a przewodem od jakiegos czujnika zamontowanego na wirniku silnika (to chyba jakis czyjnik predkosci wiriowania Wymień tą kostkę, może nie jest za późno i nie doszło do uszkodzenia prądniczki tachometrycznej i elektroniki .
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
witam, w celu zasymulowania pracy czujnika temperatury oraz pradniczki tachometrycznej, szukam informacji na temat rodzaju generowanych sygnalow oraz ich wartosci. aktualnie nie posiadam pralki, wiec nie mam mozliwosci wykonania pomiarow samodzielnie. pozdrawiam.
Przerywała pracę w dowolnym momencie, najcezściej na wirowaniu i nie można było dokończyć gdyż- zaczynała od początku , czyli wylewanko, pobor wody i do najbliższego wirwania. Dołożenie kondensatora 100nF/63 do wyjscia z prądniczki zlikwidowało problem. Obniżyło piki napięcia i sterownik nie wariował.
To może byc użo przyczyn programator, przewody, silnik kondensator na 100% sprawny bo wiruje ogladnij dokladnie pralke posprawdzaj i napisz cos wiecej o objawach Żadne tam... Poza silnikiem. Uszkodzenie prądniczki tachometrycznej (silnik SOLE). Pozdrawiam. PS. Sprawdź wiadomość na PW.
Witam ! ... (tzn. prądniczka tachometryczna)... Ta prądniczka tachometryczna, jak ją nazywasz, służy oryginalnemu sterownikowi do odpowiedniego "rozłożenia" ubrań w bębnie aby bęben zbyt nie "skakał" - poprostu bada impulsy w niej generowane i przy zbyt dużych różnicach częstotliwości zwalnia obroty, trochę buja bębnem, znowu przyspiesza, bada itd...
Witam! Proszę o pomoc w identyfikacji rezystora SMD wskazanego na zdjęciu poniżej. Rezystor ten jest połączony w szeregu na ścieżce z prądniczki tachometrycznej. Wyświetlany jest błąd E27 Dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/13_12215801...
juz chcialam kupic pompe a wczoraj pralka pobrala wode i kiedy miala wykonac obrot to jakby szalu dostala i chciala wyleciec w powietrze, poprosilam o pomoc skryna.jego diagnoza- pradniczka tachometryczna. pomogl w 100%. wykrecony magnez przy pradniczce.kilka minut pracy meza i pralka jak nowa. wszystkim dziekuje za pomoc.Skryn :D:D:D:D:D
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Witam Mam problem z pralką Amica PCP5512B623. Pralka ta nie odwirowuje, w trybie serwisowym po wybraniu testu wirowania pralka rozpędza się po woli do 6V na prądniczce tachometrycznej po czym zatrzymuje się. Brak jest napięcia na przekaźniku wirowania silnika. Styki hydrostatu zostały sprawdzone według schematu. Pralka nie sygnalizuje żadnych błędów....
Witam, mam problem z pralka amica PB5580A410 ecotronic 800, a mianowicie pralka nie osiąga pełnych obrotów wirowania 800 obr. Przy nastawie 400 obr. jest wszystko ok. Pralka nie wyrzuca żadnych błędów, triak i przekaźniki sprawdzone, ze szczotek leciutko iskrzy, rezystancja prądniczki tachometrycznej: 229[ohm], rezystacje uzwojeń silnika: 4,1 i 2,4...
Witam,mam taki problem, pralka kupiona nowa,prała 3 miesiące,codziennie,w końcu padły łożyska na bębnie(prawdopodobnie źle wciśnięty uszczelniacz i woda penetrowała łożyska).Wymieniłem łożyska,simering i całość złożyłem.Po odpaleniu chodzi pięknie,cicho i ładnie wiruje-jak jest pusta.W momencie kiedy w środku jest wsad nie chce wirować,nie może wskoczyć...
witam, tez mam problem z siedmioma mignieciami, tyle,ze moja pralka po nabraniu wody kreci bardzo szybko a potem siedem razy miga i koniec... chyba wiec szczotki sa ok? Szczotki są OK, natomiast coś jest nie tak z prądniczką tachometryczną na silniku - zacznij od jej sprawdzenia i połączeń na kostce silnika. Wpisz też temat w "szukaj", bo na temat...
Błąd nr.7 mówi o uszkodzeniu silnika ,prądniczki tachometrycznej .Sprawdź czy ten triak ma takie same wyprowadzenia i czy silnik ma przejścia między uzwojeniami ,na szczotkach. Jeżeli wymieniałeś triaka silnika to musiała być jakaś przyczyna o której nie napisałeś.
Witam jeżeli chodzi o silnik to 2 przewody są od prądniczki tachometrycznej a pozostałe 4 słóżą do zasilania silnika i zamiany obrotów prawo lewo Dodano po 3 http://www.goldhand.com.pl/rtv/-vp9053.h... tu masz schemat do tej amiki
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Masz silnik z prądniczką tachometryczną . Szkoda by było aby tego nie wykorzystać. Na układzie TDA 1085. Przy regulacji ze sprzężeniem zwrotnym uzyskasz lepsze efekty niż przy regulatorze fazowym. Sam opracowałem płytkę do silnika z pralki Amica 420W do skubarki kurczaków. Silnik praktycznie nie traci mocy przy mniejszych obrotach. Możesz poszukać w...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Przy w/w objawach najczęściej winien jest moduł, ale zanim wyda się kilka stów na jego zakup warto najpierw sprawdzić, czy tachometr siedzi na swoim miejscu w silniku. Obroty silnika na praniu mogą być wtedy ok, ale na wirowaniu nie. Użyłem w mojej wypowiedzi zbyt dużego skrótu myślowego, przez co jej sens mógł być opacznie zrozumiany o czym świadczą...
Witaj, po wymianie C1 na sprawny 2u2/275VAC mam na C3 dość prawidłowo - tzn ok.4,75V przy płycie wyłączonej z klawisza a kiedy pobudzę ją (włączę z klawisza tak jakbym chciał zastartować program prania) to napięcie na C3 nieco spada do ok. 4,52V - Włączy mi się LED sygnalizujący włączenie a po ok. 2-3 sekundach sterownik rozświetla wszystkie LED na...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Witam. Cieszę się że po takim czasie ktoś zainteresował się tym postem! Styki w moim przypadku sprawdziłem pod względem oporności i napięć, bezpośrednio przed i w regulatorze. Szkoda że nikt mi nie umiał pomóc ze szczegółami ale z doświadczenia postawiłem na regulator. napięcia były ok, ze wszystkich połączeń, także z cewki silnika a po zewrzeniu tyrystora...
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
Witam Czy jest możliwość sterowania obrotami silnika po przez ten sterownik co na zdjęciu? Jeśli tak, to jak to podłączyć aby móc sterować. Silnik jest komutatorowy. Silnik oczywiście jest sprawny, tylko wchodzi od razu na wysokie obroty. Silnik również posiada prądniczkę tachometryczną i ją bym chciał właśnie wykorzystać do sterowania obrotami. Liczę...
Zgadza się - staram się nieco poprawić fabrykę - robię to głownie po to, aby się czegoś nauczyć, na pewno nie po to aby zaoszczędzić parę zł - mam w domu jeszcze kilka sprawnych pralek, koszty budowy programatora sa znacznie wyższe od używanej pralki. Zależy mi na tym, aby impulsy tacho pojawiły się możliwie najwcześniej, gdyż od tego zależy między...
Właściwie teraz powinienem podziękować za pomoc...ale niestety niema komu, bo jedyna odpowiedź to była "teraz kolej na szczotki", a o tym pisałem wcześniej, że już były wymienione Ale podziękuję chociaż sobie - Dziękuję Ci Mandela, że sobie poradziłeś :). Przyczyną "wariacji" silnika był zimny lut na oporniku 2k7 na płytce programatora, który jest w...
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
tachometryczna prądniczka prądniczka tachometryczna pralki prądniczka tachometryczna bosch
grzanie betonu schematy ładowarek uniwersalnych uszkodzony sensor czujnik temperatury
zasilacz zwrotne napięcie sprzedam multimetr brymen
Electrolux ERN 29601 - Brak chłodzenia w lodówce, zamrażarka działa Wciśnięty przycisk gazu w piekarniku - co robić?