Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Zobacz, czy do prędkościomierza doprowadzona jest z silnika zwyczajna linka. Czasem w silniku może być zamontowana mała prądniczka tachometryczna i napięcie z takiej prądniczki doprowadzone jest do komputera i obrotomierza. Nie wiem czy do szybkościomierza też bywa ale czasem też może być.
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Po włączeniu do prądu na zaciskach prądniczki tachometrycznej powinno pojawić się napięcie. Ale do sprawdzenia wystarczy zakręcić ręką wirnik i przy sprawnej prądniczce jakieś niewielkie napięcie powinno się pojawić:)
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
sprawdź: 1. napięcie w gniazku ( koniecznie mierzone pzy obciążeniu np suszarką do włosów) 2. odłącz przewody od silnika, czy prądniczka tachometryczna podaje ci napięcie zmienne zakręć oczywiście lekko bębnem (styki 1 i 3 na silniku -powinny być zielone cieńkie przewody)? 3. hydrostat. styk 11-12 ma mieć pewny kontakt. bez zmian pod wpływem obracania...
Ja nie stosuje, ale lampa stroboskopowa wymaga czujnika , w tej lampie masz jaki czujnik? Tachometr bierze sygnał z prądniczki tachometrycznej, w niej wielkość napięcia zależy od prędości obrotowej, to napięcie jest wykorzystywane do pomiaru, tą prądniczkę musiałbyś przykładać do wału silnika i dokonać pomiaru.
Kolejne doniesienie: nic się chyba nie spaliło! Po podłączeniu w szereg z wirnikiem jednego z uzwojeń stojana i zasileniu prądem stałym silnik się kreci, pobierając ok. 0.7 A. Startuje przy 4V i płynnie zwiększa prędkość wraz ze wzrostem napięcia do 30V (maksimum zasilacza). W tym samym czasie prądniczka tachometryczna płynnie zwiększa napięcie od 0.01...
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Witam! Pralka jak w temacie, podczas obrotów lewo prawo występują chwilowe zrywy silnika, ale nie za każdym razem. Nieraz następuje zryw na sekundę i potem znów wraca do prawidłowych obrotów. Wirowanie natomiast przebiega poprawnie. Sprawdziłem już prądniczkę tachometryczną - indukuje napięcie, rdzeń nie pęknięty, sztywno siedzi na wale. Sprawdziłem...
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
Wyprowadzenia stojana i wirnika połącz szeregowo , podłącz pod autotransformator , zasil najpierw małym napięciem stopniowo je zwiększając j jeśli silnik będzie przyspieszał bez większych iskrzeń i grzania się to jest dobry , oczywiście musisz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie ( powinno rosnąć od 0 do ok. 15-20V przy...
E08 to w istocie błąd silnika. Oprócz grzałki wypada też sprawdzić czy do modułu dochodzi napięcie z prądniczki tachometrycznej.
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
Quarz napisał: Z tego też powodu nie zaleca się wyjmowania wirnika z prądniczek tachometrycznych - prądniczka obcowzbudna. Dlaczego? Przecież prócz braku wytwarzania napięcia przez prądnicę, to nic innego się nie stanie.
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Pewnie można. Pomiar częstotliwości napięcia z prądniczki tachometrycznej jako wejście (ew. po wzmocnieniu), kąt załączenia triaka jako wyjście. Ewentualnie sterowanie potencjometrem cyfrowym włączonym zamiast obecnego mechanicznego w układzie powyżej.
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Mam pytanie jak się ma zmieniać napięcie na prądniczce tachometrycznej względem wzrostu obrotów ? U mnie do pewnych obrotów wzrasta a powyżej jak się rozpędza to napiecie na prądniczce szarpie i zanika. Zwalnia i staje silnik wirowania.
Pytanie jaki to sinik i czy da sie go podłączyć pod 230v Wygląda na to, że jest to silnik uniwersalny z prądniczką tachometryczną (2 czerwone przewody) na napięcie 230V. Obroty około 11.000 z tendencją do rozbiegania... Zrób zdjęcie tabliczki, lub podaj dane z tabliczki. Ps. Skorzystaj z wyszukiwarki...
Sposób wytwarzania impulsów to sprawa drugorzędna. Tym się nie zajmujemy. Odległość, to max 3m, więc też nie problem. Chodzi mi o jakiś moduł, US, który potrafi zamienić impulsy na prędkość obrotową lub częstotliwość, ewentualnie napięcie i na pytanie komputera po I2C odpowiedzieć ile tam aktualnie ma. Może coś takiego https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NC...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Z ciekawości - dlaczego tak skomplikowany system, jak mechaniczna prądnica, zamiast np. zwykłego hallotronu i osadzenia magnesu...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki
Algorytm jest bardzo prosty, silnik dostaje równe napięcie powiedzmy stałe, i teraz obracając się z praniem jest mu lżej, jak musi podciągnąć do góry jest ciężej czyli po mimo równego napięcia obroty spadają, mierzy to prądniczka tachometryczna prawie jak dynamo rowerowe napięcie spada i teraz w zależności od spadku napięcia na prądnicy sterownik oblicza...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
Witam, Trzeba by sprawdzić najpierw prądniczkę tachometryczną. Może szczotki szlag trafił. W napędach DC najczęściej jako sprzężenie zwrotne jest prądniczka tachomeryczna dająca napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej sinika. I jeśli sam napęd nie wywala błędów jak doziemienie (np ABB starej daty) i silnik się rozbiega to najczęściej winna...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
To co jeszcze zrobiłem: - ponownie przejrzałem cały tor Hydrostatu. Wężyk czysty (żadnych filtrów po drodze nie ma). Przelotka na węźle - to samo. Trochę szlamu (niewiele) było na ściankach z węża z komory. Na wszelki wypadek - oczyściłem. - Zdjąłem kostkę z silnika. Pomiary wychodzą niby w porządku (gdzieś mi wcięło moje zapiski więc nie miałem jak...
Podczas programu silnik z trudnością obraca bęben, nieważne czy są to wolne obroty prawo/lewo czy wirowanie. A więc go wyjąłem i sprawdziłem podpinając go do sieci, śmiga aż miło. Prądniczka tachometryczna tez niby jakieś napięcie daje podczas kręcenia wirnikiem. Posprawdzałem kable przyłączeniowe z programatora do silnika i też jest ok. W programatorze...
Po wymianie triaka sytuacja nadal ta sama. Sprawdziłem, czy prądniczka tachometryczna daje sygnał: przy pokręcaniu bębna ręką na uzwojeniu powstaje napięcie ok. 1 V. Gdzie jeszcze szukać błędu? Może niewłaściwie dobrane oporniki w obwodzie tachometru?
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Napisałem że jest to prądniczka tachometryczna, czyli generator. w zależności od ilości obrotów generuje różne napięcie. Służy do kontroli obrotów. Dodano po 3 Przy obrotach 750rpm generuje 32V o obciążalności 50mA
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
w polonezie podobnie jak i w innych auytach obrotomierz masz zasilany z prądniczki tachometrycznej dzięki której wraz ze zmianą obrotów zmienia sie znacznie napięcie - na akumulatorze napięcie zmienia się nie znacznie - musiał byś wymontować tą prondniczkei zainstalować w maluchu
Witam. Dostałem od znajomych uszkodzoną pralkę polar pdp 1019/p. Uszkodzenie polega na tym, że pralka co prawda wykonuje zadany program (załączanie pompy, obrotów lewo prawo itp.), ale ma bardzo niskie obroty, a gdy jest obciążona to w ogóle nie rusza. Mechanik, który próbował naprawić pralkę powiedział, że uszkodzony jest moduł elektroniczny i co najwyżej...
Witam Mam problem z pralką Amica PCP5512B623. Pralka ta nie odwirowuje, w trybie serwisowym po wybraniu testu wirowania pralka rozpędza się po woli do 6V na prądniczce tachometrycznej po czym zatrzymuje się. Brak jest napięcia na przekaźniku wirowania silnika. Styki hydrostatu zostały sprawdzone według schematu. Pralka nie sygnalizuje żadnych błędów....
Witam Potrzebuję informacje (zakres pomiarowy, poziom generowanego napięcia) dla prądniczki tachometrycznej/nadajnika obrotów typu TP-6 zamontowanej w agregacie prądotwórczym WOLA 84ZPP-78H12. Pewnie stosuje się ją również w jakiś samochodach dlatego post umieściłem w tym dziale.
Ktoś coś napisał i co z tego, co to znaczy "mała rezystancja przejściowa szczotki", ile razy mniejsza niż dla szczotki w normalnej prądnicy? Zwykła prądnica wytwarza prąd o wartościach kilkudziesięciu/kilkuset A. Prąd pobierany z prądniczki tachometrycznej to zazwyczaj kilka/kilkanaście mA. Jeżeli oporność wejściowa układu przetwarzającego sygnał z...
Witam. Prądniczkę tachometryczną możesz demontować i montować nie zwracając na kąty położenia względem wirnika i korpusu. Przy regulacji obrotów zczytywane jest napięcie na zaciskach prądniczki a nie położenie kątowe. Jeżeli zajdzie potrzeba demontażu szczotkotrzymacza silnika napędowego zaznacz położenie na pokrywie i korpusie aby nie przestawić tzw....
Witam Może nie wszyscy się z tym zgodzą, ale ten silnik można potraktować jako urządzenie prądu stałego, a konkretniej jako silnik szeregowy. Już jego nazwa wskazuje, w jaki sposób należy go podłączyć. Tzn. Jedną szczotkę łączy się z jednym wyprowadzeniem stojana, a do drugiej szczotki i do drugiego wyprowadzenia stojana podłącza się zasilanie. W przypadku...
Witam, może mi ktoś powiedzieć jakiego napięcia mogę się spodziewać na prądniczce tachometrycznej TP-6, zamontowana jest do silnika SW680
tam. Myślę że, do regulacji obrotów pompy należy zastosować falownik. W falownikach zasilanych z jednej fazy, napięcie wyjściowe między fazowe zwykle wynosi 200V. Silnik należało by przyłączyć do dwu faz lub zastosować falownik z wyjściem jednofazowym. Na ośi dmuchawy zainstalować prąsdniczkę tachometryczną. Napięcie otrzymywane z prądniczki wyprostować...
Ok dzięki, poszukam książki. Pod tym hasłem już szukałem. Dorzucę kolejne pytanie. Wiem, że wielkościami pomiarowymi są U i f. Tylko czy dotyczy to wszystkich prądniczek tachometrycznych? Jak jest w przypadku prądniczek asynchronicznych? A konkretniej, w jakich przypadkach prędkość obrotową możemy mierzyć badając wartość napięcia indukowanego, a kiedy...
Witam. Tomasz Cichocki napisał: , sprawdz tez dokladnie nadajnik tachometryczny na silniku ( jesli cewka ma przejscie,to czy jest napedzany).. Chodzi o prądniczkę tachometryczną,jeśli ma obwód(przejście),to przy obracaniu wałkiem silnika pwinna dać napięcie kilku Volt(mierzysz miernikiem ustawionym na napiecie zmienne.Pozdrawiam
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Programator nie ma wpływu na opisane uszkodzenie. Teoretycznie istnieją jeszcze alternatywne możliwości: -prądniczka tachometryczna nie podaje płynnie rosnącego, w miarę obrotów silnika, napięcia. Podłącz przyrząd i pokręć ręcznie silnik, zobacz, czy napięcie rośnie równomiernie; -przerwa w wiązce przewodów, w trakcie kołysania się zbiornika raz przewodzi,...
Nie , oporniki wypaliły sie po zwarciu w kostce poszło napięcie po prądniczce - miałem nadzieję że tylko oporniki umarły ale niestety....
Wydaje mi się, że to nie jest klasyczne serwo, tylko jakaś prądniczka tachometryczna do kontroli obrotów wiekszego silnika. A do czego ci to ustrojstwo?
Obawiam się,że faktycznie to może być wirnik. Słychać jak silnik buczy, nie mogąc ruszyć,buk się nasila-czyli moduł podwyższa napięcie bo nie ma sygnału z prądniczki tachometrycznej o obrotach, i w pewnym momencie następuje zryw na wysokie obroty i momentalne odcięcie napięcia-sygnał z prądniczki o za wysokich obrotach.Miałem już takie przypadki w Indesicie...
BahosFKrzak z tym wiatromierzem do roweru to faktycznie poroniony pomysł. Nie wiem tylko co cie dziwi w tych 5 voltach? Wolty nie zależą od predkości wiatru, ale od ilości zwojów cewek prądnicy, oraz indukcji magnetycznej, a konkretnie szybkości jej zmian. Na chłopski rozumu, ilość swojów i obroty. Moc dla odmiany będzie to iloraz tego napięcia i natężenia....
W przemyśle takie napędy robi się głównie na tyrystorach. Na tranzystorach trochę łatwiej zrobić układ nawrotny. W stanach awaryjnych prąd moze być kilkanaście razy większy od znamionowego. Apator z Torunia robił takie rzeczy (TUN, MIN itp). Żeby regulacja była stabilna i dokładna potrzebna jest prądniczka tachometryczna (sprzężenie zwrotne), jeśli...
Pralka nie działa na tak prostych zasadach. Kondensator stosowany do rozruchu silnika tu nie występuje. Silnik jest komutatorowy-szeregowy.Pasek ok. Obroty silnika sterowane są triakiem na module elektronicznym przy odpowiednim podaniu sygnału(napięcia) z programatora. Regulowane są za pomocą prądniczki tachometrycznej umieszczonej na osi silnika. Szczotki...
Witam Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana silnika na nowy Silniki dostarczane teraz przez Whirpoola maja być poprawione, przynajmniej widoczne jest zamontowanie innej prądniczki tachometrycznej oraz jej sposobu zamontowania. Problem jest podczas wirowania gdzie silnik pobiera znacznie wyższe napięcie. Charakterystyczne jest widoczne uszkodzenie...
Witam! Temat stary, ale nie zamknięty i dla majsterkowiczów ciągle aktualny. Chodzi o silniki od pralki, te szczotkowe, z prądniczką tachometryczną na osi. Można do nich zastosować co prawda proste regulatory obcinające napięcie, ale bardzo maleje moment obrotowy i praktycznie taki silnik nada się tylko do wentylatora. Ale wykorzystując tacho-generator...
Prądniczka tachometryczna znajduje się na silniku (z drugiej strony niż koło pasowe) Po energicznym pokręceniu silnikiem na jej zaciskach powinno pojawić się napięcie.
Witam Jakiś czas temu w zakładzie kupiono ekstruder w którym jest zamontowany sterownik dmm0120 po podłączeniu szafy sterowniczej do maszyn został uruchomiony silnik główny który jest sterowny powyższym sternikiem i pojawił się problem bo silnik od razu wchodzi na pełne obroty i nie reaguje na regulacje potencjometrem zadającym. Dodam że maszyna u powszedniego...
Przerywała pracę w dowolnym momencie, najcezściej na wirowaniu i nie można było dokończyć gdyż- zaczynała od początku , czyli wylewanko, pobor wody i do najbliższego wirwania. Dołożenie kondensatora 100nF/63 do wyjscia z prądniczki zlikwidowało problem. Obniżyło piki napięcia i sterownik nie wariował.
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
a to nie jest silnik klatkowy (bezszczotkowy). Mogę się mylić Mylisz się jak najbardziej . To nie jest silnik klatkowy . chciałbym wiedzieć jak wygląda algorytm sterowania silnika (zapinanie uzwojeń przy zmianie prędkości itd.). W świetle poprzedniego cytatu dyplomatycznie pominę ten cytat milczeniem . Edit: doczytałem chodzi o sprawdzenie szczotek...
W pierwszej fazie prania. Jak napuszcza wodę i kręci bębnem na 2-3 sekundy kilka razy przyspiesza i potrafi się przemieścić dość znacznie. Jak przejdzie 1 fazę dalej pierze normalnie, wirowanie też normalnie. Dzisiaj wyświetliła błąd F6. Kiedyś już taki błąd też się pojawił. Zastanawia mnie kwestia tej prądniczki tachometrycznej. Rezystancja ok 70 Ohm...
Takich przebiegów to nie, ale... Przykład z ostatnich dni. Sprawdzałem słynną prądniczkę tachometryczną od silnika do pralki. Ustawiłem Single, podstawę czasu na bodajże 500ms/dz, Krótkie zakręcenie silnikiem i miałem ładny przebieg, napięcie vs. częstotliwość w zakresie interesujących mnie obrotów. Generalnie dość często używam Single do łapania, a...
Witam. Mam problem jak w temacie, mianowicie zmywarka nie grzeje wody, najpierw posprawdzałem podzespoły (grzałka, tacho, hydrostat) wszystko w porządku, potem zajrzałem do modułu, w module była nadpalona ścieżka do przekaźnika grzałki, naprawiłem, sprawdziłem przekaźnik (tyka i jest przejście między stykami), sprawdziłem nie dochodzi napięcie sterujące....
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Te prądniczki zwykle są używane do odczytu prędkości silnika głównego przez pomiar częstotliwości ich napięcia wyjściowego (do potrzeb automatyki wagowej). Przy przewijaniu ważne jest by napięcie było na tyle duże by wysterować układ kształtujący i na tyle małe by go nie odparować.
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Witam ! Wykonalem niedawno sterownik pralki Amica, na atmega8. Wszystko super dziala z jednym szczegołem. Aktualnie regulacja predkosci silnika zrobiona jest na zasadzie włączania triaka z odpowiednim opóźnieniem względem zera sieci. To sie niestety nie sprawdza bo zaleznie od obciązenia bębna silnik ma różne obroty, i teraz pozostaje sprawdzanie napięcia...
To już może w ogóle założyć na silnik jakiś układ do pomiaru prędkości: prądniczkę tachometryczną, czujnik Halla, przetwornik obrotowo - impulsowy, czy co tam jeszcze można - i regulować prędkość obrotową w ten sposób. Może być łatwiej bo nie trzeba będzie kombinować z konwersją napięć.
Witam Koledze uszkodziła się pralka model taki jak w temacie postu objawy usterki są takie po włączeniu pralki pobiera wodę przez 10sekund po czym przestaje na 5sekund i pompka część wody wypompowuje po tej czynności zaczyna ponownie pobierać wodę gdy woda jest już w bębnie zaczyna cykl prania trwa on 40sekund po tym czasie pralka wypompowuje wodę i...
magnesik jest i działa •Sprawdzić połączenia wiązek pomiędzy silnikiem i programatorem. •Sprawdzić rezystancję obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku • Sprawdzić rezystancję uzwojenia silnika jeżeli powyższe kroki sprawdzone to zostaje modu ł
Typowy, zabytkowy regulator silnika DC 110VDC prod. USA. Polmostek - 2 tyrystory, dwie diody i dioda rownolegle do silnika. Muszę poszukac schematu, bo naprawiam to niemal w ilościach hurtowych. Mogą tam pracować dowolne tyrystory o prądzie 10-20A i napięciu pow. 400V. Z diodami podobnie. Sugeruję podkladki pod TO 220 na wszystkich elementach na radiatorze....
A czy sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? Znajduje się z tyłu silnika, a uzwojenie cewki to ok. 17Ω. Najlepiej sprawdzić poprawność działania tego generatorka podłączając woltomierz o napięciu przemiennym do zacisków 6 i 7 kostki silnika (tam gdzie jest wyprowadzenie cewki) i obracając ręką wirnikiem silnika powinno wskazać zmiany napięcia....
Regulowany triak i po nim mostek będzie działał . Mam takie rozwiązanie na układzie U2008. Pisałem o tym, ale to nie jest profesjonalne rozwiązanie. Ponadto należałoby ograniczyć zakres zmian kątów przewodzenia, tak by wartość średnia napięcia na zaciskach silnika nie była większa od 220 V. Skoro robić już sterowanie to jeszcze zapewnić stabilizację...
Mam następujący problem z ww sprzętem a mianowicie mam za wysokie obroty rewersyjne na praniu a na wirowaniu nie wkręca się na wysokie obroty. Moduł , silnik sprawdzony. Jako że w tym modelu nie ma prądniczki tachometrycznej tylko czujnik halla ( tak mi się przynajmniej wydaje ) jak sprawdzić to ustrojstwo bo na stykach do modułu brak jakiegokolwiek...
Dysponuje modułem analogowym GE Fanuc I UEX626 o prametrach wejściowych : -10 ÷ +10 VDC, 0 ÷ 10 VDC a moja prądnica(Dunkermotoren TG 52) indukuje napięcie 10 V . Czy można bezpośrednio podłączyć taka prądniczkę do wejść analogowych sterownika ,czy trzeba użyć jakiegoś zabezpieczenia ? Może wybrać prądnice o mniejszym napięciu indukowanym 3V bo też mam...
Czy tachometr to chodzi o tzw. prądniczke tachometryczną która znajduje się gdzieś przy silniku głównym pralki i jej połączenie z płytką regulatora? Jeżeli chodzi napięci bramki BTB16 to chyba z tej całej elektroniki jest jakoś podawane.
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Witam ponownie, wielkie dzięki za pomoc i linka , wydrukowałem to sobie, a dzisiaj wyciągnąłem silnik i trochę pomierzyłem . A więc styki są (licząc jako 1 od lewej na zamieszczonym wcześniej zdjęciu): 1.D3 (oznaczenie wewnętrzne) - styk cewki stojana (podwójny kabel między stykiem listwy przyłączeniowej a 2 osobnymi stykami D3) 2.prądniczka tachometryczna...
Więc tak... Przy małych kontach niezgodności obu selsynów, napięcie na wyjściu wzmacniacza jest za małe do uruchomienia silnika.... dlatego chcę do tego wszystkiego dodać jeszcze prądniczkę tachometryczną... Która, będzie wpływała na wzmocnienie mojego wzmacniacza w taki sposób, że będzie zmniejszała wzmocnienie wzmacniacza wraz ze wzrostem prędkości...
W silnikach asynchronicznych podwyższanie napięcia ponad normę prawie wogule nie zwieksza obrotów. No chyba ze to sa silniki szczotkowe. A są takie np; w niekturych pralkach ,sokowirówkach. Ale one pracują z prądniczka tachometryczną i procesorem. I to on ustala obroty.
Sprzężenie regulacji jest realizowane za pomocą prądniczki tachometryczej. Są to dwa przewody na module RMA130 zaciski 1,2. Sprawdz na silnku po przeciwnej stronie koła pasowego miaści się to ustrojstwo.Cewka i magnes na ośi silnka.Może się odkręcił magnes lub coś podobnego.Przy pracującej pralce powinno na zaciskach 1,2 być kilka volt napięci zmiennego....
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
sprawa braku regulacji obrotów: sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy wszystko z nią w porządku, to znaczy czy cewka ma przejście, czy magnes jest zamocowany do osi i czy generuje jakieś znikome nawet napięcie przy obracaniu ręką wału silnika sprawa poboru proszku: w tym przypadku sterowanie strumieniem wody odbywa się mechanicznie za pomocą dźwigni...
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
Jeszce raz powiem że trzeba uruchomić układ ,tak jak proponowałem, na żarówkach - muszę się ściemniać i rozjaśniać w sposób płynny ( muszą ). Jeśli tak nie jest to być może nie ma synchronizacji z siecią ( może to być dodatkowe zasilanie na listwie - trzy fazy + ewentualnie N-cienkie przewody które idą do transformatorów synchronizujących 3 szt ).Synchronizacja...
Z tego co się dowiedziałem, jest to prawdopodobnie silnik trójfazowy. To źle się dowiedziałeś, bo jest to silnik jednofazowy, szeregowy. Na razie chcę tylko uruchomić silnik i sterować kierunkiem i ilością obrotów. Zmostkuj jedną szczotkę z początkiem uzwojenia stojana, a drugą szczotkę oraz koniec stojana pod napięcie zmienne lub stałe poprzez najlepiej...
Jest kilka metod stabilizacji obrotów silników DC: - sprzężenie zwrotne na podstawie prądu silnika ( rozwiązanie popularne, ale kiepskie ) - sprzężenie zwrotne na podstawie sygnału z prądniczki tachometrycznej ( kosztowne ) - sprzężenie zwrotne na podstawie częstotliwości sygnału z tarczy impulsowej ( stosowana w wyższej klasy gramofonach np. WG1100fs)...
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
magnes prądniczka tachometryczny amica prądniczka tachometryczny sprawdzić prądniczka tachometryczny
klucz zabezpieczenie sieciowy compaq 6720s bateria kabina prysznicowy panel
philips senseo obnizenie napiecia baterii
Falowanie napięcia na biegu jałowym Ford Focus MK1 Adaptacja pedału gazu w Peugeot 407 2.0 HDI po wymianie