Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Zobacz, czy do prędkościomierza doprowadzona jest z silnika zwyczajna linka. Czasem w silniku może być zamontowana mała prądniczka tachometryczna i napięcie z takiej prądniczki doprowadzone jest do komputera i obrotomierza. Nie wiem czy do szybkościomierza też bywa ale czasem też może być.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Po włączeniu do prądu na zaciskach prądniczki tachometrycznej powinno pojawić się napięcie. Ale do sprawdzenia wystarczy zakręcić ręką wirnik i przy sprawnej prądniczce jakieś niewielkie napięcie powinno się pojawić:)
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Pierwsze słyszę o prądniczkach tachometrycznych w takich urządzeniach. Masz może jakiś przykład? Model albo zdjęcie? Nie...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Ja nie stosuje, ale lampa stroboskopowa wymaga czujnika , w tej lampie masz jaki czujnik? Tachometr bierze sygnał z prądniczki tachometrycznej, w niej wielkość napięcia zależy od prędości obrotowej, to napięcie jest wykorzystywane do pomiaru, tą prądniczkę musiałbyś przykładać do wału silnika i dokonać pomiaru.
Witam serdecznie, Ma ktoś może schematy układów prądnicy tachometrycznej? Chciałbym sobie zrobić urządzenie w miarę o szerokim zakresie pomiaru prędkości obrotowej maszyn elektrycznych/wirujących. Mój pomysł to: - silnik z gumowym kółkiem na ośce, albo gumowa kulka - za pomocą tych gumowych elementów można by przycisnąć silnik elektryczny (taki z magnetofonu)...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Proszę o pomoc w wykonaniu urządzenia do pomiaru prędkości obrotów silnika DC w obr/min. Silnik pracuje w modelu stołu wibracyjnego.
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Ale ,,mądry" konstruktor maszyny oszczędził na prądniczkach tachometrycznych jak widać ze schematu i wpakował w to miejsce wirnik silnika. Efekt - zestaw potencjometrów na pulpicie operatora, przekaźniki zwierające rezystory zakresów, w sumie całość sterownika etc. znalazły się pod potencjałem napięcia wyjściowego na silnik 400VDC. Cóż, zawsze możesz...
sprawdź: 1. napięcie w gniazku ( koniecznie mierzone pzy obciążeniu np suszarką do włosów) 2. odłącz przewody od silnika, czy prądniczka tachometryczna podaje ci napięcie zmienne zakręć oczywiście lekko bębnem (styki 1 i 3 na silniku -powinny być zielone cieńkie przewody)? 3. hydrostat. styk 11-12 ma mieć pewny kontakt. bez zmian pod wpływem obracania...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
Kolejne doniesienie: nic się chyba nie spaliło! Po podłączeniu w szereg z wirnikiem jednego z uzwojeń stojana i zasileniu prądem stałym silnik się kreci, pobierając ok. 0.7 A. Startuje przy 4V i płynnie zwiększa prędkość wraz ze wzrostem napięcia do 30V (maksimum zasilacza). W tym samym czasie prądniczka tachometryczna płynnie zwiększa napięcie od 0.01...
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany Ten "ekranowy" najprawdopodobniej był od czegoś zupełnie innego. Alternator wymieniony na nowy, napiecie na zacisku W po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu 7-7.5Vac, Bo tyle ma być. Obrotomierz zlicza tak naprawdę częstotliwość - zacisk "W", to wyprowadzenie prądu zmiennego jednej z faz stojana. Z...
E08 to w istocie błąd silnika. Oprócz grzałki wypada też sprawdzić czy do modułu dochodzi napięcie z prądniczki tachometrycznej.
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Quarz napisał: Z tego też powodu nie zaleca się wyjmowania wirnika z prądniczek tachometrycznych - prądniczka obcowzbudna. Dlaczego? Przecież prócz braku wytwarzania napięcia przez prądnicę, to nic innego się nie stanie.
Sprawdź zaciski na kablach zasilających silnik i łączących prądniczkę tachometryczną Poz
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
Wyprowadzenia stojana i wirnika połącz szeregowo , podłącz pod autotransformator , zasil najpierw małym napięciem stopniowo je zwiększając j jeśli silnik będzie przyspieszał bez większych iskrzeń i grzania się to jest dobry , oczywiście musisz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie ( powinno rosnąć od 0 do ok. 15-20V przy...
Mam pytanie jak się ma zmieniać napięcie na prądniczce tachometrycznej względem wzrostu obrotów ? U mnie do pewnych obrotów wzrasta a powyżej jak się rozpędza to napiecie na prądniczce szarpie i zanika. Zwalnia i staje silnik wirowania.
Witam! Pralka jak w temacie, podczas obrotów lewo prawo występują chwilowe zrywy silnika, ale nie za każdym razem. Nieraz następuje zryw na sekundę i potem znów wraca do prawidłowych obrotów. Wirowanie natomiast przebiega poprawnie. Sprawdziłem już prądniczkę tachometryczną - indukuje napięcie, rdzeń nie pęknięty, sztywno siedzi na wale. Sprawdziłem...
Pewnie można. Pomiar częstotliwości napięcia z prądniczki tachometrycznej jako wejście (ew. po wzmocnieniu), kąt załączenia triaka jako wyjście. Ewentualnie sterowanie potencjometrem cyfrowym włączonym zamiast obecnego mechanicznego w układzie powyżej.
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki
Witam, Trzeba by sprawdzić najpierw prądniczkę tachometryczną. Może szczotki szlag trafił. W napędach DC najczęściej jako sprzężenie zwrotne jest prądniczka tachomeryczna dająca napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej sinika. I jeśli sam napęd nie wywala błędów jak doziemienie (np ABB starej daty) i silnik się rozbiega to najczęściej winna...
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
To co jeszcze zrobiłem: - ponownie przejrzałem cały tor Hydrostatu. Wężyk czysty (żadnych filtrów po drodze nie ma). Przelotka na węźle - to samo. Trochę szlamu (niewiele) było na ściankach z węża z komory. Na wszelki wypadek - oczyściłem. - Zdjąłem kostkę z silnika. Pomiary wychodzą niby w porządku (gdzieś mi wcięło moje zapiski więc nie miałem jak...
Sposób wytwarzania impulsów to sprawa drugorzędna. Tym się nie zajmujemy. Odległość, to max 3m, więc też nie problem. Chodzi mi o jakiś moduł, US, który potrafi zamienić impulsy na prędkość obrotową lub częstotliwość, ewentualnie napięcie i na pytanie komputera po I2C odpowiedzieć ile tam aktualnie ma. Może coś takiego https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NC...
Po wymianie triaka sytuacja nadal ta sama. Sprawdziłem, czy prądniczka tachometryczna daje sygnał: przy pokręcaniu bębna ręką na uzwojeniu powstaje napięcie ok. 1 V. Gdzie jeszcze szukać błędu? Może niewłaściwie dobrane oporniki w obwodzie tachometru?
Ktoś coś napisał i co z tego, co to znaczy "mała rezystancja przejściowa szczotki", ile razy mniejsza niż dla szczotki w normalnej prądnicy? Zwykła prądnica wytwarza prąd o wartościach kilkudziesięciu/kilkuset A. Prąd pobierany z prądniczki tachometrycznej to zazwyczaj kilka/kilkanaście mA. Jeżeli oporność wejściowa układu przetwarzającego sygnał z...
Nie , oporniki wypaliły sie po zwarciu w kostce poszło napięcie po prądniczce - miałem nadzieję że tylko oporniki umarły ale niestety....
Witam. Prądniczkę tachometryczną możesz demontować i montować nie zwracając na kąty położenia względem wirnika i korpusu. Przy regulacji obrotów zczytywane jest napięcie na zaciskach prądniczki a nie położenie kątowe. Jeżeli zajdzie potrzeba demontażu szczotkotrzymacza silnika napędowego zaznacz położenie na pokrywie i korpusie aby nie przestawić tzw....
Napisałem że jest to prądniczka tachometryczna, czyli generator. w zależności od ilości obrotów generuje różne napięcie. Służy do kontroli obrotów. Dodano po 3 Przy obrotach 750rpm generuje 32V o obciążalności 50mA
tachometryczny prądniczka pomiar prądniczka tachometryczny prądniczka tachometryczny amica
kondensatory routerze openwrt edimax moduł napęd
bateria macallister frania podgrzewanie
Oczko niezależne w analizie obwodów elektrycznych Kody serwisowe suszarki Electrolux EW8H258SP