Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy ( wysokoobrotowy 13000 obr/min ) Można połączyć tak 2+3 mostkujemy , zasilanie pod 6 oraz 7 albo odwrotnie . Pin 4 oraz 5 prądniczka tachometryczny . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/6950215400_...
Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Witam serdecznie, Ma ktoś może schematy układów prądnicy tachometrycznej? Chciałbym sobie zrobić urządzenie w miarę o szerokim zakresie pomiaru prędkości obrotowej maszyn elektrycznych/wirujących. Mój pomysł to: - silnik z gumowym kółkiem na ośce, albo gumowa kulka - za pomocą tych gumowych elementów można by przycisnąć silnik elektryczny (taki z magnetofonu)...
Witam, mam prośbę do osób które mają materiały dydaktyczne informacje, źródła na temat Prądnic tachometrycznych. Do zrobienia mam obszerny referat z którym mam problem. Zależy mi także na teorii pomiarach prędkości obrotów metodą stykową i bezstykową. Pozdrawiam Seba
Do wkręcenia wirniczka można zastosowac środek zapobiegający odkręcaniu się śrub,a jeśli go nie masz zwykły lakier do paznokci mógłby pomóc.Jeśli chodzi o dostępność wirniczka,to występuje razem z silnikiem,ale możesz poszukać na szrotach.
Mam pytanie odnośnie różnicy między prądnicą prądu stałego a prądnicą tachometryczną. Mogą być to: wielkość maszyny, czułość i bezwładność, ale czy są jeszcze jakieś elem różnicujące obydwie prądnice? Mam odpowiedzieć na pytanie czy każda prądnica prądu stałego może być prądnicą tachometryczną, niestety mimo licznych prób wyjaśnienia nie znalazłem....
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Sprawdź prądniczkę tachometryczną ( uzwojenie i magnes ) , przewody prowadzące sygnał prądniczki do modułu .
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
No pewnie bym znalazł no ale co wpadniesz do mnie po odbiór A wysłać nie możesz? :D
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Pierwsze słyszę o prądniczkach tachometrycznych w takich urządzeniach. Masz może jakiś przykład? Model albo zdjęcie? Nie...
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika i wszystkie jej połączenia, aż do modułu.
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Możliwe przyczyny 1. Pompa myjąca lub czujnik prądniczki tachometrycznej 2. Moduł główny (nie tylko przekaźnik ale i logika jego sterowania) 3. Opcja 1 i 2 naraz 4. Grzałka (prawie że niemożliwe)
Przeczytaj co nieco o prądniczce tachometrycznej . Co prawda inna pralka ale problem moim zdaniem identyczny . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Witam. Co ma do tego silnik ...a no ma jeżeli w ciągu kilku sekund silnik sie nie obróci a prądniczka tachometryczna nie da sygnału do modułu do zostanie wyświetlony komunikat (otwarte drzwi) W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia szczotki silnika. Pozdrawiam
Ale ,,mądry" konstruktor maszyny oszczędził na prądniczkach tachometrycznych jak widać ze schematu i wpakował w to miejsce wirnik silnika. Efekt - zestaw potencjometrów na pulpicie operatora, przekaźniki zwierające rezystory zakresów, w sumie całość sterownika etc. znalazły się pod potencjałem napięcia wyjściowego na silnik 400VDC. Cóż, zawsze możesz...
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
a D9 Dioda impulsowa małej mocy , np. 1N4148 . Pozostaje do sprawdzenia , dlaczego w ogóle nastąpiło takie uszkodzenie , aby po wymianie elementów znowu nie zadymiło .Do sprawdzenia kostka silnika , uzwojenie prądniczki tachometrycznej , przecieki wody w okolicach silnika .
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Według opisu to problemem może być zafałszowany pobór prądu przez silnik, lub odczyt z prądniczki tachometrycznej. Gdyby słyszeć i widzieć jak pracuje, byłoby łatwiej coś doradzić. Sprawdź czy magnes na osi silnika jest w porządku, bo tu dopatrywałbym się przyczyny. W drugiej kolejności usterka programatora. Jeśli wszystko co opisałeś się zgadza.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Witam Jeśli na praniu zasadniczym występują zbyt wysokie obroty, to mogła się poluzować prądniczka tachometryczna na silniku, np. podczas wspomnianej w poście wymiany amortyzatorów. Należałoby sprawdzić także wszystkie połączenia przy programatorze. Skoro czasem udaje się przeprowadzić pranie poprawnie, to mogą występować zimne luty w module. Pozdrawiam
Wiem że jest w nim prądniczka tachometryczna, czy za pomocą niej można płynnie regulować obroty ? \ Można, z tym że prądniczka to tylko czujnik służący do układu stabilizacji obrotów i zwiększenia momentu obrotowego. W praktyce ściemniacz na triaku - układ wielokrotnie opisywany na forum. Z tym że o regulacji od "0" obrotów możesz zapomnieć - silnik...
witam mam taki stół jak jesteś zainteresowany jeszcze to sprawą to mogę wrzuć zdębieć dej część
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Uszkodzone złącze gniazdo grzałki-wtyczka instalacji, uszkodzony któryś z termików grzałki. Nie grzeje również wtedy, gdy uszkodzona jest prądniczka tachometryczna pompy myjącej. Jeśli to co napisałem jest trudne dla Ciebie do ogarnięcia, to oddaj zmywarkę do naprawy kumatemu fachowcowi. Piszę serio i bez złośliwości, bo możesz narobić sobie bigosu...
Wrzucam Regulator do silnika z prądniczką tachometryczną który wykonałem i działał. Załączniki po wypakowaniu w PDF-e
Potrzebuję uzwojenie prądniczki tachometrycznej silnika arcelik 2818570100 do pralki Beko. Jeśli ktoś może zaoferować, proszę o kontakt.
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Chodzi dokładnie o nią :) Ktoś ma jakieś dane na jej temat? Skoro o taką prądniczkę chodzi - to na tym zdjęciu widać, że wyprodukował ją Zakład Automatyki Przemysłowej - Ostrów Wlkp. A zatem zapewne w archiwum zakładowym można poszukać wszystkich potrzebnych danych (schematy, instrukcje) tych prądniczek tachometrycznych TP-2. Dane "wrażliwe" usunięto/trymer01...
Oto zdjęcia silnika: http://obrazki.elektroda.pl/2136487200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7441907700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8866904500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6960496200_1...
A po co ją demontować? Sprawdzasz na silniku, cewkę omomierzem czy ma przejście, a pokręcając wirnikiem silnika czy generuje napięcie.
Ja sprawdzałem prądniczkę tachometryczną przy pomocy wiertarki, chyba najłatwiej.
pomiar prądniczka tachometryczny prądniczka tachometryczny amica prądniczka tachometryczny napiąć
oporność głośnik kabel sygnałowy monitora openwrt edimax
mikrofon mozos bateria parkside
Zetor Forterra 135 – instrukcja napraw, manual serwisowy, katalog części, diagnostyka CAN-BUS Usterka pieca Junkers CE/36 - diagnostyka i rozwiązania