Wzb. WŁ -> wzbudzenie własne ?
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Witam! Odpowiedź zawarta jest we wzorze na prędkość obrotową silnika bocznikowego: ω=(Ua - Ia•Ra)/(CeΦ) Jeżeli Φ-->0 to ω-->∞ Silnik się rozbiega w niekontrolowany sposób, co grozi w skrajnych przypadkach rozerwaniem silnika! Myślę, że tak krótko wystarczy. Pozdrawiam Jan
tu na wykresie jest widoczna zmiana polarazycji pradu wzbudzenia Wykres rzeczywiście to przedstawia, co wszyscy widzimy. Jednak alternator to generator synchroniczny i jeśli na wyjściu mamy niezmienne napięcie, to dla bardzo niskiego prądu obciążenia (bliskiego 0 A), przy wzrastającej prędkości obrotowej, prąd wzbudzenia powinien zmierzać do zera....
Tablicę pomiarową pomińmy [elektryk powinien wiedzieć jak podłączyć woltomierz , amperomierz , częstotliwościomierz itd] skupmy się na szafce wzbudzenia . Co w niej jest , bo wersji było kilka i nieznacznie się różnią. Dwa główne elementy to trójfazowy dławik , i transduktor do polaryzacji uzwojenia wzbudzenia . Dławik zapewnia potencjał przy pracy...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dopiero miałem czas aby wrócić do tematu. Sprawy rodzinne mnie odciągnęły. W między czasie wymieniłem w prądnicy łożyska bo głośno pracowały, szczotki węglowe rozruszalem, naciąg sprężynek poprawiłem aby lepiej przylegały do pierścieni i teraz mechanicznje jest ok. Co do prądnicy to zrobiłem tak jak szanowne...
Przez wirnik płynie prąd wzbudzenia. Do stojana z trójfazowymi uzwojeniami podłączysz napięcie. Stojan wytwarza wirujące pole magnetyczne. To pole oddziałując z polem wirnika sprawia, że wirnik zaczyna się obracać z prędkością synchroniczną. Wirnik który wytwarza stałe pole, obracając się wytwarza pole wirujące (pole wiruje razem z wirnikiem). Natężenie...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Chodzi i o zabezpieczenie (wbudowana dioda, która jest w MOSFET-ach, go nie zapewni), i o element PWM (analogia do układu przetwornicy impulsowej "buck") - zamiast drugiego tranzystora, albo jako dodatek do niego (drugi tranzystor obok tej diody poprawiłby sprawność - ale może prąd wzbudzenia jest na tyle niewielki, że nie będzie to miało znaczenia?...
Prądnica samowzbudna jak sama nazwa głosi powinna się wzbudzać sama, ale z powodu zbyt długiego postoju magnetyzm szczątkowy może zaniknąć, to wtedy są dwa proste sposoby jej pobudzenia pierwszy to dla prądnic zwłaszcza małych możma uruchomić prądnicę i do stojana w miejscu gdzie są uzwojenia wzbudzenia przyłożyć magnes lub więcej magnesów.o jak największej...
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
I wszystko jasne. Praca C czyli może dawać te 8 kW w sposób ciągły. Wzbudzenie własne - czyli samowzbudna bocznikowa. Obroty znamionowe 1450 / min. Prąd wzbudzenia 1,29 A i lepiej go nie przekraczać. Temperatura nieczytelna (chyba 135 stopni...). Żeby ja uruchomić trzeba ją pokręcić znamionowymi obrotami, między jedno wyjście twornika a wzbudzenie włączyć...
Pełna zgoda, że dla zasilacza impulsowego nie ma żadnego znaczenia czy zasilimy go prądem stałym, zmiennym, przemiennym i czy będzie to trapez, prostokąt, trójkąt czy sinus. Jest tylko jedno ale. W większości sprzętów elektronicznych i nie tylko) są na wejściu filtry. Kondensator klasy X2 dołączony do równolegle do wejścia zasilania to standard. I jeśli...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
Zobacz, na rysunku to te prawe styki. http://obrazki.elektroda.pl/5977436400_1... Dodano po 8 Kiedy kotwica jest zwolniona podaje pełne napięcie z wyjścia prądnicy na cewkę wzbudzenia. Kiedy jest w położeniu środkowym prąd wzbudzenia płynie z wyjścia prądnicy poprzez opornik regulacyjny. Kiedy prądnica daje za duże napięcia kotwica jest...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Silnik jaki? Rocznik auta?
Mnie on wygląda na stały, ale głowy za to nie daję. Jeżeli jest to silnik na prąd przemienny to napięcie przy prądzie stałym moim zdaniem powinno być niższe niż to podane na tabliczce znamionowej. W każdym razie można go zasilać napięciem stałym o niższej wartości niż to podane na tabliczce znamionowej. Dodano po 16 Wygląda że to jest silnik bocznikowy...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
Myślę że zabierasz się do tego problemu nie od głowy. Jeśli nie masz schematów płytek to po co w nie zaglądasz na początek. Zacznij od ustalenia uszkodzonego toru(wzbudzenie lub twornik)dokładnie w takiej kolejności ponieważ jeżeli układ nie wykrywa prądu wzbudzenia to się po prostu nie załączy(grozi rozbiegnięciem się silnika a jest to bardzo niebezpieczne).Nie...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
W GFE-105 nie było czego łączyć, bo jest tam tylko jeden obwód LC wzmacniacza w.cz. Pewnie mylisz ją z głowica z np. odbiornika Merukury GFE-103 W TSH110 siedzi GFE-101 https://obrazki.elektroda.pl/1332738900_... To spinanie dodatkową pojemnością dwóch cewek wzmacniacza w.cz. jest bez sensu. Wskazuje to tylko na zbyt liche wzmocnienie...
Już jestem po falstarcie - skasowałem post 17 sierpnia, ponieważ przeoczyłem "trzy kable z wiatraka". Przemyślałem Twój problem od nowa i to, co wymyśliłem skonsultowałem ze znajomym energoelektronikiem. Jego referencje: pracuje jako serwisowiec napędów falownikowych w spółce, której właścicielem jest Rockwell Automation Inc. Owe "trzy kable" świadczyłyby...
Sam to proponowałeś w innym temacie.... Nie wiadomo jak jest realiwany obwód wzbudzenia i czy jest sprawny. Zmiany napięcia wzbudzenia a przez to i jego prądu, dodatkowo zakłócane przez indukcyjność uzwojenia wzbudzenia na 100% odbiją się na kształcie napięcia wyjściowego. Dodatkowo rodzaj obciążenia bardzo wpływa kształt prądu obciążenia. Ten ostatni...
Witam, Mam pytanie odnośnie silnika elektrycznego: Dlaczego prędkość obrotowa rośnie, gdy prąd wzbudzenia maleje? Czy ktoś pomoże, naprowadzi na właściwa odpowiedź? Z góry dzięki.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Sterować momentem można. Jest zależny od strumienia wzbudzenia i prądu twornika. Dalej niestety nie rozumiem - co chcesz zwiększać w czasie PWM?
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
A masz jakiekolwiek dane tego silnika?
dostalem temat do przemyslenia Wpływ regulacji prądu wzbudzenia na dopuszczalny moment obciążenia. może ma ktoś jakąś przydatną literaturę w .pdf albo hmm jakies sprawozdania o podobnym temacie, jestem z Liceum i za dużego pojęcia o tym nie mam, a literatura którą posiadam nie wyczerpuje tematu ;/ POMOCY pozdrawiam
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Witam. a prądnice to sie tak sprawdza że sciągasz pasek klinowy, odkręcasz kabelki i zasilasz ją z akumulatora - jak jest sprawna to zaczyną sie kręcić (jak silnik elektryczny) - poza tym taki zabieg może czasem "naprawić" prądnice w przypadku straci swój wewnętrzny magnetyzm szczątkowy :) To jest jeden ze sposobów. drugi to połącz zacisk łączący szczotkę...
natężenie prądu wzbudzenia regulator prądu wzbudzenia regulator prądu wzbudzenia prądnicy
oporność głośnik słabe hamulce naczepie arduino sterowanie przez bluetooth
krups wymiana uszczelek żarówki samochodowe
Citroen Berlingo: Usterka czujnika płynu hamulcowego Części zamienne do silnika Bolens 13,5 hp OHV