Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Wiem od początku ze mogę użyć falownik. Ale gdyby mi ktoś mógł odpowiedzieć na pytanie jak będzie pracował ten silnik przy takim napięciu jak na obrazku?( podając mu kilka pełnych okresów, a kilka wycinając Dodano po 3 To jest obraz przebiegu o którym pisałem wcześniej. http://obrazki.elektroda.pl/4195932500_1... Dodano po 7 Przepraszam...
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
Witam Kolegów. Czy może ktoś z Was miał do czynienia z silnikami do nagrzewnic VTS Volcano? Wentylator ma silnik prawdopodobnie z uzwojeniem odczepowym (3 prędkości wentylatora). Silnik pracuje tylko na najwyższej prędkości. Szukam możliwości przezwojenia tego silnika, ewentualnie schematu, danych. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Witam! Posiadam nagrzewnicę z silnikiem na 230V, a co za tym idzie -stała prędkość obrotowa silnika. I tu pojawia się problem.Ogrzewanie grzeje dobrze i często bywa za gorąco. Czy ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenie i sposób na obniżenie obrotów, drugi bieg? a co za tym idzie zmniejszenie wydajności grzania? Czy zostaje mi zakup falownika?
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
-> R_O_Y Wiem, że stosowanie żarówek o dużej mocy nie jest do końca zgodne z prawem, pragnę jednak podkreślić, że przepis który tę kwestię reguluje nie określa maksymalnej mocy żarówki! Ale żarówki 90/100W mają wyraźny napis 'NOT FOR USE IN EUROPE" - czyli nie mają europejskiej homologacji. o negatywnym wpływie zaniżonego napięcia na trwałość żarówek...
LPG mam podłączone równolegle do nagrzewnicy. Z odpowietrzaniem parownika teoretycznie zawsze jest problem bo znajduje się on obok akumulatora czyli na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie na wężu do reduktora zamontowałem sobie dławnicę, która tłumi ilość cieczy płynącej przez parownik. W innym przypadku cała woda zamiast iść przez nagrzewnicę...
Witam!! To mój pierwszy raz na forum. To trochę stary temat ale też potrzebuje regulacji prędkości obrotowej silnika dmuchawy w nagrzewnicy. Silnik 1f, z fazą pomocniczą(i kondensatorem), moc 750W. Jak myślicie jakby dzialal układ który wycinał by periodycznie kilka okresów np. podaje napięcie sinusoidalne przez 3 pełne okresy. Następnie 2 okresy przerwy...
Jeżeli masz silnik 3-biegowy to ma on odczepy na które kolejno podaje napięcie sterownik w zależności od ustawionego biegu. Sterownik wtedy ma tylko przełącznik biegów 1, 2, 3 Oczywiście zasilanie wtedy się podaje na jedno z wejść 6, 7 lub 8 W innej wersji nagrzewnica sterowana jest autotransformatorem z przełącznikiem 5-biegowym.
Witam forumtowiczów. W moje ręce trafiła nagrzewnica wodna Volcano typ VR2AC-19 z uszkodzonym wentylatorem (podobno spalony) problem polega na tym że wentylator jest nie do zdobycia w sieci .Typ wentylatora to VTS Axial Fan 1-2-2701-0291 .Serwis VTS nie sprzedaje części zamiennych jedynie całe zestawy z nagrzewnicą wentylator posiada 3 prędkości. Przewinięcia...
Z Golfem jest wszystko ok. Mam taki sam model i zajmuje się naprawą tego typu pojazdów. W temperaturze ok +5 stopni przy niskiej prędkości obrotowej nagrzewanie silnika możne być dłuższe.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Witam! Diesel wolniej się nagrzewa niż benzyna i z tym nic nie zrobisz. Przy włączonej na max temperaturze i wentylatorze silnik na niskich obrotach wolniej się grzeje niż nagrzewnica "potrafi oddać ciepło". Przy większych prędkościach i dłuższej jeździe temperatura silnika zapewne będzie właściwa.
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Witaj. To zależy od tego ile będzie ważył ten "rowerek" jeśli jest to delikatna konstrukcja to myśle że wystarczy silnik z nagrzewnicy z 125p lub z wycieraczek. Pozatym jeśli zastosujesz silnik o dużym poborze prądu to bedziesz potrzebował konkretnego zasilania na akumulatorze to nie popływa zadługo. Widziałem taki "pontono-kajak" na silniczek z nagrzewnicy...
Kolega przyniósł autotransformator oparty na transformatorze, żeby udowodnić swoją rację, że się da bez buczenia itd., ale nic więcej nie chce zdradzić. Objaśnię. Autotransformator podawał obniżone napięcie. Tymczasem popularne regulatory obrotów działają na innej zasadzie, a chodzi w ich przypadku o wycinanie części sinusoidy prądu. Jedną z możliwych...
Nie koniecznie chcę to po prostu odpalić aby to chodziło, może być nawet stała prędkość wentylatora jest to nagrzewnica do garażu chodzi o to żeby po prostu "dmuchała"
Witam, W moim citroenie xsara 1.9 TD (wersja z klimatyzacją automatyczną) występuje sezonowa usterka. A mianowicie - silnik dmuchawy (nagrzewnicy) działa z pełną prędkością. Nie reaguje na pokrętło nastawy. Sytuacja dość dziwna bo rok temu na jesień sytuacja była identyczna - na wiosnę usterka odpuściła. Co może być przyczyną? Czy tranzystory sterujące...
Pracuje w serwisie Bosch gdzie mamy nagrzewnice z volcano dwie na hale 4 razy większa niż mój garaż i jak podejdzie się do nagrzewnicy z odległości 5m dmucha gorącym powietrzem. Tak czy siak wydaje mi się ze zmniejszenie prędkości obrotowej silnika nawiewu bądź mniejsza wydajność . A jaka jest różnica wydajności między silnikiem oryginalnym z wolf LH...
Piec powinien być oczyszczony z sadzy /wewnątrz/- to może powodować dymienie. Podawanie paliwa jest zależne od prędkości obrotów silnika dmuchawy. Można regulować ilość obrotów opornicą - w tym modelu powinny być dwie prędkości /przełącznik obrotów/ lub dołożyć drutu oporowego dla zmniejszenia prędkości.
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
No ale jakby była zaszlamiona to by nie grzała, albo kiepsko. A nie raz tak raz nie. A co do teorii ze przy wiekszych obrotach nagrzewnica słabiej grzeje to tu sie raczej nie sprawdzi bo w nagrzewnicy są spirale które zmniejszają prędkość przepływu cieczy, ale też są przyczyna zapychania się.
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
Witam grono. Proszę o pomoc z podłączeniem silnika 3 fazowego z regulacją obrotów. Nagrzewnica dotarła do mnie z uciętym przewodem od silnika. Po rozebraniu puszki na silniku widzę podłączone przewody ale do końca nie iestem pewien czy silnik ma dwa czy trzy biegi. Wydawało mi się że jeśli silnik ma 9 przewodów to będą 3 prędkości, ale według tabliczki...
to jak wytłumaczyć że jak zwiększę obroty to grzeje przecież czy na wolnych czy wysokich obrotach wentylator chodzi tak samo No właśnie "grzeje" , czyli co wentylator chodzi z taką samą prędkością , w momencie jak "kręcisz "silnik na wysokich zwiększa się prędkość pompy wody, a co za tym idzie intensywność przepływu przez nagrzewnicę cieczy chłodzącej...
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Niestety, po wymianie tranzystora wentylator nadal chodzi już po włączeniu "zapłonu". Trochę z inną prędkością niż na tym starym ale chodzi. Zobaczę co da się zrobić z panelem sterowani.
Witam Testy wypadły praktycznie pomyślnie duży trójkąt OK, dwie gwiazdy OK, natomiast dwa trójkąty też idą ale wirowanie jest w drugą stronę, czy to normalne? Teraz trzeba by wymyślić jakiś sensowny przełącznik prędkości, pewnie na stycznikach najprościej będzie... Pozdrawiam Michał Mańka
Witam . Jest to silnik od nawiewu nagrzewnicy w warsztacie. Jak widać maleńkiej mocy . Chce mieć możliwość regulacji stopniowej bądź bezstopniowej prędkości obrotowej nadmuchu żeby jak już nagrzeje mi pomieszczenie mieć możliwość zmniejszenia obrotów a co za tym idzie zaprzestaniu wzrastania temperatury wnętrza .
Witam wszystkich, temat dość nietypowy. Posiadam Audi A4B6 z silnikiem benzynowym 1.8T. Planuję dołożyć do niego nagrzewnicę elektryczną występującą fabrycznie tylko w silnikach TDI. Uruchamia się ona w określonych warunkach nagrzewając wnętrze (i tylko wnętrze) samochodu, zanim płyn chłodniczy osiągnie jakąkolwiek temperaturę. Wchodzimy do auta, odpalamy...
Kocioł 25 kW do "napędzenia" 30-60kW ? To nie zadziała. Tylko jakie to będzie działanie? Pewnie dmuchanie zimnym powietrzem. Obaj nie macie racji w przeciwieństwie do (at)Jacek79 . Jakby moc NOMINALNA nagrzewnicy była mniejsza od mocy kotła to byłby problem. Przecież mamy dwie możliwości regulacji odbioru mocy przez nagrzewnicę: 1. Prędkość przepływu...
WItam, Zostawię info dla potomnych ;) W moim przypadku winna jest uszczelka pod głowicą. Spaliny dostają się do obiegu chłodzenia regularnie zapowietrzając nagrzewnicę oraz silnik. Odpowietrzenie zarówno silnika jak i nagrzewnicy przynosi wyraźną poprawę, ale tylko na trochę. Przy większej prędkości oczywiście ilość spalin przepycha płyn i ogrzewanie...
Tak, wystarczy ze podepniesz pod obwód od najwyższej prędkości. dzieki Dodano po 5 Czy to jest silnik nagrzewnicy wodnej? Nie
Padł bezpiecznik termiczny na zespole rezystorów regulatora prędkości silnika nawiewów wnętrza. Wymontuj go, idz z nim do większego sklepu elektronicznego. Powinni taki mieć. Zagnieć nowy na rezystorach i po kłopocie.
Do odpowietrzenia potrzebna jest jeszcze jedna osoba aby podwyższyć prędkość obrotową silnika (nie przesadzaj tylko, wystarczy 1100-1200 obr/min).Ty czy kto ktokolwiek inny popuszcza opaskę węża wychodzącego z nagrzewnicy (na podszybiu lewy wąż pomiędzy serwem a akumulatorem,stojąc przodem do samochodu),jest w nim mały otwór i jest to również miejsce...
Słąby nadmuch, znaczy wentylator niedomaga ? Może coś się zablokowało w przegrodach regulujących przepływ powietrza przez nagrzewnice. Jeżeli temperatura płynu jest OK, silnik nagrzany, to może nie załącza się obieg prze nagrzewnice umieszczoną w okolicy dmuchawy, wystarczy sprawdzić, czy przewody wodne idące do nagrzewnicy są gorące zasilający i powrotny....
Witam. Jestem w trakcie uruchamiania ogrzewania zabudowy w samochodzie ciężarowym. Ogrzewanie jest wodne (cieczą chłodzącą) z silnika) lecz posiada pompkę wspomagającą przepływ cieczy do nagrzewnicy z wentylatorem znajdującej się na kontenerze. Wentylator ma 3- stopniową regulację ( wychodzą 3 kable sterownicze i 1 masowy). Wybór prędkości odbywa się...
Witam wszystkich! Otóż problemem jest bardzo słabe ogrzewanie w mojej skodzie (2 zima tym autem) tzn. teraz jak panują te mrozy tzn - 20/25 to na długiej trasie ok 250 km przy optymalnej temp. silnika z nawiewów leci letnie powietrze (przepustnica ustawiona w pozycji max ciepło) tak ze po 2 h godzinach mozna fest zmarznąć. O krótkich odcinkach nie mówie...
Witam, mam podobny problem z nagrzewnicą po jej wymianie na zamiennik - w aucie jest po prostu zimno i nie da się nagrzać wewnątrz. Opis z informacjami które udało mi się sprawdzić dla zobrazowania problemu: Układ był odpowietrzany na wężu nagrzewnicy i przy chłodnicy przez dwóch różnych mechaników kilkakrotnie (jeden z autoryzowanego serwisu fiata...
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
nagrzej silnik nie włączając nadmuchu sprawdź czy obydwa węże do nagrzewnicy są ciepłe jeśli nie to zagoń go na dwójce z prędkością 70km/h tak z dwa km i powinien się odpowietrzyć jeśli oba węże są ciepłe a powietrze leci nadal zimne to problem z klapami w nagrzewnicy Dodano po 1 sprawdź czy cienki wężyk z chłodnicy do zbiorniczka nie jest zapchany...
(at)ElektrodaBot Przepraszam, źle się wytłumaczyłem. Chodziło mi o to, że kupiłem kompletne urządzenie, a nie MOSFET Dzięki za info. Dla porównania znalazłem również ten film, który pokazuje dokładnie, gdzie umieścić kontroler prędkości w kanale. Czekam na komentarze końcowe i zamykam wątek. Jeszcze raz dzięki! Krótkie podsumowanie tego, co ustaliliśmy...
Cześć, Borykam się ostatnio z pewnym problemem w mojej starej Camry 2.2 Samochód aktualnie 421 tysięcy km przebiegu, do niedawna wszystko w zakresie silnika pracowało poprawnie. Od pewnego czasu w samochodzie występuje problem z temperaturą. W skrócie: Nagrzewa się w normalnym tempie do idealnej połowy skali, jednak na LPG przełącza się bardzo późno,...
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
Witam! Kupiem nagrzewnicę 30KW do centralnego ogrzewania na warsztat samochodowy i sprzedający początkowo dołączył tylko schemat od starego modelu (3 przewody) a okazało się, że jest jeszcze 4 przewody więcej po mailu dosłałem schemat, podłączyłem i chodzi na maxa. Schemat wygląda jak ponżej. Moje pytanie brzmi (bo on nie potrafi zając stanowiska) czy...
Dostałem urządzonko jest to nagrzewnica firmy ZIEHL-ABEGG i tu mam problem,mianowicie: posiada silnik nadmuchowy gdzie nie moge sobie poradzić. Z tabliczki wyczytałem że posiada 3 prędkości-1430/1020/670. Na listwie podłączeniowej mam opisane kolejno zaciski:U,V,V,U1,V1,W1,X,Y,Z;0 Tu mam problem jak podłączyć aby uzyskać te 3 prędkości i nie spalić...
Wszystko wskazuje że nie ma obiegu płynu przez nagrzewnicę. Na rozgrzanym silniku podnieś maskę i chwyć za wynrze do i od nagrzewnicy. Musimy ustalić czy jest w ogóle obieg wody przez nagrzewnice, by pruć sam mechanizm przesłon nagrzewnicy.
Witam. Jak ze schematu wynika, pewnie są to rezystory, przez które w szereg jest włączany silnik, aby zmniejszyć jego prędkość. Jakie to rezystory. Na pewno muszą być dobrane o odpowiedniej rezystancji i mocy, w zależności od tego, jaki jest tam silnik, jakiej mocy, i jakie mają być prędkości na poszczególnych biegach. Na pewno rezystory muszą mieć...
Passat B5FL nie działa ogrzewanie. Mam ustawiony klimatronic na HI. Nie działa mi ogrzewanie. Leci zazwyczaj zimne powietrze niezależnie ile stopni ustawie na klimatronic. Jeśli ustawię na 0 to wtedy leci jeszcze zimniejsze powietrze czyli normalne. Nie wiem czy jest to nagrzewnica czy coś innego. Uruchamiam auto, auto nabiera temperaturę do 90 stopni...
Panowie włączę się do dyskusji, ponieważ znam poprzednie a właściwie początkowe wersję dozowanie adblue w mercedesach. Tam była zastosowana pompa Danfos napędzana silnikiem elektrycznym szczotkowym na dwa przewody. Teraz mercedes, a właściwie Bosch chwali się systemem Denoxtronic z elektromagnesową pompą membranową, która jak z nazwy wydaje się że nie...
Dzięki za odpowiedz. Co do bramek masz rację, poprawiłem schemat. Co do czasu, można zmienić go za pomocą kondensatora i rezystorów. https://obrazki.elektroda.pl/5784167700_... Dodano po 28 W moim przypadku prędkość przełączania mostka H nie ma wielkiego znaczenia. Buduję sterownik do sterowania zaworem nagrzewnicy za pomocą potencjometru...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Witam temat trochę odgrzewany ale może ktoś miał taki przypadek, pacjent to scania r 420 2005r.Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4 biegu silniczek wymieniony na nowy na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów , jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786 oznacza awarie klapy recyrkulacji powietrza zatarty silniczek lub przewody...
Suzuki Swift Sport 1,6 benzyna z 2009 roku, model RS416, silnik M16A Samochodem jeździ mój syn, według jego opowieści Swift zaczął się gotować i wywalać płyn zbiorniczkiem wyrównawczym, pierwsza diagnoza – termostat. Termostat wymieniony (Gates), sprawdzony czujnik temperatury - OK, sprawdzony wentylator chłodnicy – OK, załącza się około 100 i wyłącza...
W golfie nie ma potrzeby odpowietrzać układu chłodzenia sam się odpowietrza No nie tak do końca, tzn masz rację że sam się odpowietrzy tylko że węże do nagrzewnicy są wyżej niż silnik, co oznacza że pompa musi przepchać przez nagrzewnicę powietrze do silnika i dalej do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego przez cienki wężyk, który lubi się zapychać....
Patrząc na wykresy sprawności sterlingów pracujących na powietrzu,helu i wodorze przy tym samym ciśnieniu oraz w tych samych temperaturach widać że przy większych częstotliwościach [prędkościach] sprawność na powietrzu bardzo szybko spada na helu w dużo mniejszym stopniu w stosunku do wodoru którego wykres jest najbardziej płaski. Przykładowo dane zaczerpnięte...
Witam, dopiero ostatnio zdecydowałem się na montaż "bajpasu" łączącego wlot do chłodnicy z wylotem nagrzewnicy, ku mojemu zdziwieniu przyniósł upragniony rezultat. Oryginalny bajpas, który znalazłem - koszt 100 euro, bajpas "zrób to sam" 40 zł. Sprawdziłem przy każdej temperaturze lato, wiosna i dni mroźne. http://obrazki.elektroda.pl/1818294200_1...
Witajcie Potrzebuje rady. Jestem zarządcą sali o powierzchni 200m2 i dostałem po okazyjnej cenie nagrzewnice firmy ROBUR: (Moc: max. 42,2 kW Gazowe nagrzewnice powietrza Robur M oraz M2V są urządzeniami gazowymi z palnikiem atmosferycznym i wentylatorem wyciągowym spalin. Nagrzewnica jest wyposażona w wentylator osiowy lub promieniowy powietrza obiegowego)...
Witam. Mam pytanie odnośnie sterowania nagrzewnic, a dokładnie wentylatorów, które posiadają płynną regulację obrotów. Są w nich silniki bezszczotkowe. Problem tkwi w tym, że w jednej nagrzewnicy spalił się falownik, nowy kosztuje prawie 600zł, naprawa nic nie dała, po wymiabnie modułów IGBT i 8 diód ultra szybkich wentylator działa tylko z max prędkością....
bo w jednym potężnym kanałowym powietrze osiąga w strumieniu w kanale gigantyczne prędkości, To zależy od przekroju kanału. Zastanawiam się co jest mi bardziej potrzebne ciśnienie,czy też przerób na godzinę,są wentylatory o mocy 1kw,a przerobie 16000m3. Tylko że ich ciśnienie jest rzędu 250pa,więc mam rozumieć że mój daje duże ciśnienie skoro napędza...
teraz bd miał chwile czasu więc znowu spróbuje uporać się z problemem;) Układ odpowietrzyłem tak jak ktoś wcześniej pisał wlewałem przez lejek który do zbiorniczka wszedł pasownie co pozwoliło mi podnieść poziom płynu ponad wszystkie odpowietrzniki 1 na chłodnicy zalany full 2 na termostacie (śrubka) zalana full 3 na wężach nagrzewnicy zalany full silnik...
Witam, Szanownych Forumowiczów! Otóż mam problem jak powyżej Seat Altea Klimatronik szaleje. Jak autko zimne jest ok, steruje prawidłowo nadmuchem (prędkością obrotową i w ogóle wszystko wydaje sie działać prawidłowo), jak tylko silnik nagrzeje się do ok. 80-90 stopni to już zaczynają falować nagle obroty wiatraka nagrzewnicy i przełacza co chwila nawiewami,...
Witam Przestała mi działać dmuchawa nagrzewnicy w peugeot expert 2,0 HDI. Na forum znalazłem informacje że często palą się tranzystory w sterowniku BEHR silnika dmuchawy. U mnie nie wyglądają na spalone (tak "na oko"). Próbowałem podać napięcie bezpośrednio na sterownik silnika - nic nie dało, silnik nie działa. Próbowałem podać +12V również na ten...
1. Sprawdzić czy to co wylatuje z nawiewów jest gorące - jeśli nie to sprawdzić zawór nagrzewnicy, czy jest otwarty/czy się nie zacina, zawór znajduje się nad kolektorem wylotowym silnika przy ścianie grodziowej. Sprawdzić temperaturę węży, jeśli masz zabrudzoną nagrzewnicę to wąż zasilający będzie gorący a powrotny ledwo ledwo. 2. Wentylator - czy...
Hej.Dwie łopatki mi kiedyś poszły w renault 19.Silnik 1.4 ale wtedy wentylator prawie cały czas się załączał.Ale pamiętam,że strasznie trudno było to odpowietrzyć(po wymianie pompy).Zsuwałem trochę wąż przy nagrzewnicy do odpowietrzenia bo był tam najwyższy punkt i delikatnie luzowałem odpowietrzniki na wężach od wody(u ciebie nie ma).Objawy miałem...
Przyjrzałem się temu wszystkiemu. Przyczyna problemu jest dość prosta i zaskakująca. To, że tak się dzieje jest spowodowane nagłymi skokami temperatury wody zasilającej. Galeria dostarcza wodę o temperaturze 60C (przynajmniej przy niewielkich mrozach), ale .... w ciągu godziny temperatura wody potrafi spać z 60*C, na 40*C, a nawet 25*C. Mają nieustabilizowaną...
Od tego jest termostat, otwiera się do pewnego stopnia aby w silniku była stała temperatura, nie z grubej rury jak u cb. po odpaleniu najpierw jest obieg silnik-nagrzewnica, po to aby ludzikom było ciepło, jak się zrobi za gorąco termostat się otwiera i schładza silnik stopniowo, u ciebie termostat po nagrzaniu nie wie co ma zrobić i otwiera się na...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Witam serdecznie .Mam problem z ogrzewaniem w moim samochodzie (klima manualna).Nagle przestał działać nadmuch w nagrzewnicy. Objawy są następujące - jak jest włączony zapłon to nie działa pokrętło prędkości dmuchawy i przyciski klimy a także obiegu wewnętrznego . Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki i nacisnę przycisk klimy to silnik nadmuchu kręci tak jakby...
Więc tak! Co do termostatu, nie wydaje mi się aby tu był problem. Silnik rozgrzany jest prawidłowo. Wskazówka temperatury silnika stoi w miejscu, nie faluje. Nic się nie dzieje. Chyba że, wziąć pod uwagę bezwładność elementów. Silnik ma większą bezwładność niż nagrzewnica, więc jakiekolwiek zmiany w układzie chłodzenia będą odczuwalne właśnie na nagrzewnicy....
Lexia MOŻLIWOŚCI INTERFEJSU AUTOSCAN- test automatyczny Odczyt i kasowanie kodów błędów Identyfikacja jednostki kontroli: numer części ,producent, wersja oprogramowania Kodowanie komputera BSI Programowanie wtryskiwaczy Kodowanie kluczyków Adaptacja radia Pełne skanowanie całej elektryki – wykrywanie wszystkich ECU zainstalowanych w samochodzie...
1. Witam gdy włącza się nawiew kabinowy na różnych prędkościach (czy to też na nogi czy na szybę itp) bardzo słabo wieje i słuchać charakterystyczne pukanie jakby coś się urwało. Jak dostać się do nagrzewnicy? Czy trzeba ten wlot odkręcić jak na zdjęciu? 2. W jaki sposób jest ona sterowana? To dla mnie ważne żeby to zrozumieć bo jest to dziwne. Kiedy...
Kilka wytycznych : 1. Praca centrali jest uzależniona o jej funkcji !!!! 2. Praca wentylacji tylko automatyczna, z wyjątkiem wentylacji procesowej - wynika to z przepisów - rozporządzenie ministra infrastruktury 3. Regulator temperatury zależny od - patrz punkt 1. Gdy centrala jest tylko nawiewna lub nawiewno - wywiewna wentylacyjna - regulujemy tylko...
Myśłałeś o silniku od starego odkurzacza? (Takiego bardzo starego...) Mają moc koło 500W (więc z okładem wystarczy) i są zasilane z 220V ...tylko mają bardzo duże obroty.Przekładnia ślimakowa dobra bo samo hamowna (jak padnie zasilanie to całość nie zjedzie sama na dół) a co do silnika to kiedyś ze złomu zdobyłem silniki 50-70W(różne/czeskie) 24V DC...
Dane z VIN: Rok produkcji: 2005 Data produkcji: 02/04/2005 Nadwozie: 5-drzwio... UAV Emission: Etap IV ograniczania emisjiDrive: LHD FWD Skrzynia Biegów: 5-biegowa ręczna - B5/IB5 Vehicle_line: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07 Territory: (+)"D" Kolor lakieru : Deep Navy Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp. Kod silnika: 1.6L Duratec-16V Ti-VCT...
Nie wolno odkręcać odpowietrzników podczas pracy silnika. Najlepiej jeśli wymieni Pan płyn i przeczyści układ. Wcześniej jednak proszę wypuścić całkowicie płyn z układu chłodzenia. - Zdjąć korek ze zbiornika wyrównawczego, - odłączyć dolny przewód elastyczny od chłodnicy, - odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika, - odkręcić odpowietrzniki ( w chłodnicy...
Witam. Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy - nie działa na żadnym biegu! Przełącznik to raczej nie będzie ponieważ podminiłem o kumpla i też nie działało. Z góry dziękuje za pomoc. pzdr Tomek. Dodano po 45 Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem?...
witam mam tez problem z wyżucaniem płynu , kupiłem auto juz z uszkodzeniem , kiedy jechałem samochodem do 1900 obr. to było oki , ale jak sie przekroczyło to zaraz gotował sie , mechanik stwierdził i wymienił uszczelke pod głowica , do tego rozrząd komplet , ale co do czego auto znowu sie gotuje :/ okazało sie ze dodatkowa pompka jest uszkodzona , została...
Przyczyną są oszczędności. Moce alternatorów jakoś za bardzo w górę nie poszły. Za to wyposażenie auta w elektrykę bardzo. Co zrobili producenci. Zwiększyli prędkości obrotowe alternatorów by przy niskich obrotach silnika miał już sporą moc. Zobacz zimą zmrożony akumulator adpala diesla i...... Świece jeszcze po rozruchu go dogrzewają. Do tego elektryczna...
Myślałem że układ trzeba odpowietrzyć podczas pracy silnika najpierw przy nagrzewnicy i gdy pojawia się płyn zakręcić i tak samo przy termostacie. Z tego co piszesz to odpowietrzanie jest wtedy gdy po opróżnieniu układu nalewa się nowy płyn i trzeba patrzeć na odpowietrznik od nagrzewnicy gdy się pojawi zakręcamy i tak samo z odpowietrznikiem przy termostacie....
Witam! Posiadam falownik Yaskawa V1000 CIMR-VC4A0018FAA 7.5kW/5.5kW, potrzebuje go podłączyć pod silnik 3~ 3kW dmuchawy od nagrzewnicy, falownik był zamontowany do sprężarki w agregacie chłodniczym i sprężarka była sterowana przez przetwornik ciśnienia: zakres prądowy jego jest od 4-20mA a ciśnieniowy -0,8 - 7 bar, a teraz w miejsce tego przetwornika...
Trzebaby jakoś włączyć panel klimatronika, tak aby zaczął chodzić wentylator oraz podniosły się klapy. Tak mi przyszło do głowy by włączyć zapłon jakoś bez kluczyka. ale moze jakoś prosciej można wybudzić panel klimy. Dodano po 39 Klapy to CHYBA element Y3 (str. 67 schematów od Zafiry A). Ich na schemacie ręcznej klimy nie ma (wcześniejsze strony,...
Nie wierzę w to absolutnie. Mtz ma biedę osiągnąć 40 kilometrów przy obrotach 2600 gdzie przy 2200 jedzie około 32. Więc 60-ka która przy przy 2200 jedzie około 25 km/h nie ma szans nawet zbliżyć się do 40-ki. Długoletnia jazda już na obrotach 2600 tym ciągnikiem z czasem pourywa korbowody tak że przy 3000 tyś to ja ci powodzenia życzę. Turbina na prędkość...
bialasowa napisal: Niestety nie mam pojęcia ile pary i o jakiej temperaturze jest ona na wyjściu z mojej nagrzewnicy, ale mam wrażenie, że nie ma jej zbyt wiele, bo nie bucha jak z czajnika. Na razie para bucha z wodą, ale jak wspomniałem wcześniej pracuję nad tym. Liczyłem na szybko w głowie, że jeśli silnik miałby zużyć tyle pary co paliwa, to pary...
Dobra, maglownica na hydraulice, nie stuka przy włączonym silniku, kierownica bez luzów, auto przy dużych prędkościach stabilne, a diagnosta się przyczepił, mechanik też, bo stuka przy szarpaniu kierownica na postoju bez silnika. No i niestety, jak auto mi przestało grzać jak znalazłem warsztat w którym poprosiłem o wymianę nagrzewnicy (i tylko to,...
Z tego co wiem, oznaczenie silnika, to FYJA, a czujnik prędkości jest w ABSie. Niedawno auto znów odmówiło posłuszeństwa, przepalając kolejne bezpieczniki. Myślałem, że problem się zaostrza i uda się go wreszcie rozwiązać. Auto zostało oddane do elektryka lecz ten w zasadzie nic nie znalazł, natomiast gdy odpiął wtyczkę od alternatora, auto przestało...
Zwróć uwagę, że przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy- zapamiętaj sposób zaczepienia tej dźwigni zanim zdemontujesz przełącznik! Przy okazji- schemat na dobrą sprawę nie jest Ci koniecznie potrzebny, to bardzo prosty układ- poza przełącznikiem masz tylko...
W kwestii zwiększenia częstotliwości, to ma to sens w przypadku silników elektrycznych, gdzie zwiększenie częstotliwości skutkuje zwiększeniem prędkości obrotowej. Służą do tego falowniki, regulujące częstotliwość, czyli właśnie obroty, do tego soft-start, zabezpieczenia i takie tam bajery. Pozdrawiam, Michał. zalozmy ze posiadam jakis silnik na 230V...
Zasadniczo układ powinien wyglądać następująco: Oddzielne wpięcie dla nagrzewnicy i oddzielna pompa. Obieg grzejników powinien mieć zawór mieszający, a za zaworem swoją pompę. Dlatego oddzielna pompa być musi. Zdecydowanie polecam Volcano z silnikiem EC i nie dlatego, że są oszczędne, ale dlatego, że bardzo fajnie można nimi sterować. Do takiej nagrzewnicy...
Witam Panowie Proszę o pomoc od czego zacząć. Błędy odczytane na szybko TEXĄ (gdyż jestem w trasie) zanim zaświecił się żóty dymek: 1.Nieprawidłowy komunikat EEC1 CAN (moment obrotowy silnika i prędkość (ZAP) ) 2.Błąd sygnału grupy ASAE J1939 (ZAP) 3.Czujnik stężenia NOX przed katalizatorem 4.Nagrzewnica czujnika NOX 5.Czujnik NOX sygnał CAN przed katalizatorem...
Pomysł z tym nie jest głupi. Jednak jak już ktoś wspomniał ''to nie ta moc''. Miałem kiedyś Fiata 125p, padł mi zawór do nagrzewnicy tak, że nie mogłem go zamknąć ponieważ zamknięty przeciekał. Było upalne lato, temperatury w cieniu około 30 st. Układ ogrzewania w samochodzie podczas włączenia zimnego nawiewu nie tylko zamykał ten zawór, ale i zakrywał...
Opis sterowania automatyczną klimą: Regulację temperatury we wnętrzu pojazdu za pomocą kilku elementów sterowania coraz częściej zastępuje regulacja elektroniczna (Electronic Climat Control - ECC). Czujniki śledzą: - temperaturę na zewnątrz pojazdu (np. za pomocą miernika umieszczonego w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku przednim), - temperaturę parownika...
Mówiąc "klimatronik" miałem na myśli nie tyle klimę (agregat) co elektroniczny panel zadawania temperatury i nawiewu. Chodzi mi o to, że wg instrukcji (przeczytałem dokładnie) należy przed zgaszeniem silnika ustawić na panelu max temperaturę, nawiew na szybę i chyba tryb auto (zdjęcie 74.). Fajnie by było nie musieć tego robić:) Tak skonfigurować, żeby...
To znowu ja - wróżbita Przemek ;) Spróbujmy wejśc w menu serwisowe komputera klimatyzacji (jesli taki wogóle jest w tym aucie ;) ) Przyciskamy REST przez pięć sekund, na wyświetlaczu panela klimatyzacji zmienia sie treść, przyciskami +/- przechodzimy na kolejne odczyty komputera, temeratura zew/wew, temp. silnika, cisnienie czynnika, itd... kilkanaście...
_jta_ Wyobraź sobie że masz zbiornik w którym jest podciśnienie 0,5 bar i robisz w nim dziurkę. Wiadomo że do środka będzie wpadać powietrze z zewnątrz gdzie jest 1 bar. Komin jest taką dziurką w ścianie nawet jeśli ta ściana będzie miała 5000 m grubości. Osobną sprawą jest różnica temperatur przy stałym ciśnieniu przemiany izobaryczne. Różnica ciśnienia...
Cześć, od pewnego czasu męczy mnie problem z moim '' eczyprzyjacielem'' otóż (zaczęło się to mniej więcej od wakacji) w czasie jazdy w aucie wskazówka leciała poza pion - do czerwonego pola i wywalało cały płyn kupiliśmy tester UPG - jednak po wielu próbach i testach zawsze był negatywny. wymieniliśmy wisko + termostat i problem ustał na około 2 mies....
Witam panowie. Mam problem z wentylatorem nawiewu w wv polo (okularnik) 2004 rok . z silnikiem 1.2. Problem polega na tym, że gdy dmuchawa jest wyłączona wszystko gra, ale gdy ją włączę nie zależnie na której prędkości po kilku dzisięciu sekundach śmierdzi spalenizną. Przypuszczam że to wina kostki łączącej wentylator z elektryką. Może się mylę ale...
wymiana silnika nagrzewnicy regulacja silnika nagrzewnicy rezystor silnika nagrzewnicy
rozrusznik skuterze czujnik misce olejowej żarówka omnilux
tomtom przywracanie tomtom przywracanie
Jak złożyć lusterka w Volkswagen Golf 7 2013 Aktualizacja oprogramowania Manta 50LUA29D - jak pobrać?