Witam trochę zdjęcie słabej jakości Czyli ten silnik ma 3 biegi Jaka pojemność kondensatora
Witam. Polecam zakup falownika, używany już pewnie za mniej niż 300 zł. Regulator fazowy kiepsko nadaje się do sterowania silnikiem indukcyjnym, szczególnie z kondensatorem rozruchowym. Wczoraj widziałem na allegro nowy falownik LS 0,4 kW za 300 pln. Taki zakup odwdzięczy się długotrwałą i bezawaryjną pracą oraz płynną regulacją w pełnym zakresie, bez...
Wiem od początku ze mogę użyć falownik. Ale gdyby mi ktoś mógł odpowiedzieć na pytanie jak będzie pracował ten silnik przy takim napięciu jak na obrazku?( podając mu kilka pełnych okresów, a kilka wycinając Dodano po 3 To jest obraz przebiegu o którym pisałem wcześniej. http://obrazki.elektroda.pl/4195932500_1... Dodano po 7 Przepraszam...
Na forum znajdziesz sporo podpowiedzi, gdy wpiszesz np.: silnik jednofazowy, regulacja, falownik itp. Przy mocach ułamkowych sprawdzają się regulatory na triakach. Niestety bywają źródłem nadmiernego hałasu - brzęczenia, zwłaszcza przy niższych obrotach. Można zastosować mały falownik z funkcją wyłączenia kontroli symetrii na wyjściu. Obciążamy jedną...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Na rysunku 241schemat jest silnik bocznikowy a na 232plan jest silnik szeregowo-bocznikowy a to jest różnica w regulacji obrotów.
Posiadania przeze mnie nagrzewnica firmy master gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia, zdaje się, że podaje zbyt niskie ciśnienie paliwa, bowiem dysza wydaje się być ok, po dmuchnięciu w wężyk podłączony do silnika rozpla paliwo, natomiast kiedy wężyk jest odpowiednio podłączony, paliwo nie jest rozpylane. Regulacja ciśnienia z tyłu silnika nie...
Witam, mialem kiedys podobny problem w piatce. Klient rowniez twierdzil, ze mu rozladowuje akumulator. Sprawdzilem i okazalo sie ze ciagnie az kilka amper(nie pamietam teraz dokladnie ile)nagrzebalem sie od cholery, wyjmowalem rozne moduly itd. wreszcie przez przypadek okazalo sie ze dopiero w momencie kiedy zamkniete sa wszystkie drzwi, elektronika...
Może lepiej zostawić silnik,a zająć się regulacją nagrzewnicy?
Witam grono. Proszę o pomoc z podłączeniem silnika 3 fazowego z regulacją obrotów. Nagrzewnica dotarła do mnie z uciętym przewodem od silnika. Po rozebraniu puszki na silniku widzę podłączone przewody ale do końca nie iestem pewien czy silnik ma dwa czy trzy biegi. Wydawało mi się że jeśli silnik ma 9 przewodów to będą 3 prędkości, ale według tabliczki...
A może PWM na NE555, będzie bezstopniowa regulacja górnej granicy potencjometrem
Zobacz czy dochodzi sterowanie i zasilanie do silnika.
Jaki rocznik auta? Może nagrzewnica zamulona lub problem jest po stronie regulacji (nie całe powietrze przepływa przez nagrzewnicę) Jaka jest temperatura silnika?
Najtańszy sposób, to budowa regulatora napięcia na dwóch triakach i kilkunastu elementach pasywnych. Warunkiem jest wyprowadzenie wspólnego punktu uzwojeń silnika. pozdrawiam
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Klapa nie jest urwana bo wyjąłem nagrzewnicę i widać jak chodzi ta klapa między chłodnicami Powinno być podobnie do tego https://forum.vw-passat.pl/topic/33430-k...
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Jest do podświetlenia oddzielny bezpiecznik. Nie pamiętam który. Sprawdź w przełączniku świateł regulację podświetlenia, potem sprawdź żarówki. Jeżeli chodzi o silnik nagrzewnicy to zacznij od sprawdzenia oprnika na silniczku od niej. Pozdrawiam.
Witam!! To mój pierwszy raz na forum. To trochę stary temat ale też potrzebuje regulacji prędkości obrotowej silnika dmuchawy w nagrzewnicy. Silnik 1f, z fazą pomocniczą(i kondensatorem), moc 750W. Jak myślicie jakby dzialal układ który wycinał by periodycznie kilka okresów np. podaje napięcie sinusoidalne przez 3 pełne okresy. Następnie 2 okresy przerwy...
Termostaty możliwe że są sprawne ale mają małą dziurkę (robiona fabrycznie - łatwiej się odpowietrza układ ale traci temperaturę). Wymienić albo najpierw sprawdzić w garnku i wymienić jeśli trzeba. Nagrzewnica bez znaczenia - wymuszony obieg ale dla poprawności gorąca na górę. z odpowietrzaniem raczej nie ma problemu bo układ nie ma zbiornika wyrównawczego...
Klima nie ma nic do ciepłego powietrza. Jeżeli rurki od nagrzewnicy są ciepłe to nie działa klapa od regulacji temperatury. Jeszcze pytanie, jak nagrzejesz silnik na postoju to dmuchnie ciepłym choć przez chwilę ? jeżeli tak to nagrzewnica do płukania , jeżeli nie to problem z klapą tzn. z jej sterowaniem.
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
Witam. Rozwiązania tanie (regulatory fazowe), jak koledzy powyżej, nie są do tego celu dobre, jednakże często stosowane ze względu na niską cenę. Charakterystyczne brzęczenie transformatora oraz silnika przy stosowaniu takich regulatorów, jest efektem mocno zniekształconego przebiegu prądu zasilającego urządzenia, a jednocześnie nie jest zdrowe dla...
Bez przesady z różnicą wysokości, to są kilkunastocentymetrowe różnice. Parownik ma to do siebie, że ze względu na średnice kanałów i umieszczone w środku sprężynki ogranicza przepływ płynu, dodając spadek temperatury na nim podczas mrozów może zabraknąć energii w wężu do rozgrzania nagrzewnicy do odpowiedniej temperatury. Już nie wspomnę o autach w...
Silnik u mnie w okapie kuchennym ma regulację na odczepach.
Na zimnym silniku chłodzi bardzo na rozgrzanym mało co. Regulacja jest potencjometrem mocy klimatyzacji. Sterowanie nagrzewnicą jest na sztywno pokrętłem i jest duży opór czyli fizyczną klapką się steruje. Ogólnie w ciągniku są dwie chłodnice do silnika i do klimy ale od klimy jest w dachu i tam są też wentylatory nawiewów. Dodano po 1 Co zauważyłem...
Fakty: Moc urządzenia 150W. Napięcie zasilania 12V (faktycznie 13,8-14,4V w czasie pracy silnika). Uszkodzony przełącznik regulatora mocy. Pytania: Czy potencjometr skopci się przy regulacji mocy? To zależy do mocy odbiornika i mocy strat w potencjometrze. Trzeba to policzyć. Czy przekaźnik 30A będzie odpowiedni czy może trzeba użyć taki 60A? Tu trzeba...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam, mam problem z ogrzewaniem kabiny, nie leci ciepłe powietrze z nawiewów Termostat wymieniłem, webasto jest zdemontowane, miało przecieki regulator temperatury powietrza wydaje się być ok ( podczas regulacji słychać jak by silniczek coś przesuwał i czuć różnicę w sile nadmuchu po zmianie z zimnego na ciepłe ), klimatyzacja działa prawidłowo. jest...
Jeżeli to kocioł na ekogroszek to bufor jest niepotrzebny. Potrzebny jest natomiast wymiennik płytowy odseparowujący podłogówkę od kotła. Po pierwsze po stronie podłogówki powinien być ukłąd zamknięty, bo wtedy podłogówką działa lepiej. Ponadto wymiennik płytowy zabezpieczy Ci podłogówkę przez zamuleniem szlamem, który powstaje w kotle. Zatem trzeba...
Nie ciśnienia, lecz nie jest wydajna/za wolno podaje. No ale kolega pisze że wąż do nagrzewnicy jest gorący, zostaje jeszcze klapa regulacji ciepło/zimno.
Witam. Mam pytanie odnośnie sterowania nagrzewnic, a dokładnie wentylatorów, które posiadają płynną regulację obrotów. Są w nich silniki bezszczotkowe. Problem tkwi w tym, że w jednej nagrzewnicy spalił się falownik, nowy kosztuje prawie 600zł, naprawa nic nie dała, po wymiabnie modułów IGBT i 8 diód ultra szybkich wentylator działa tylko z max prędkością....
Witam . Mam w na hali zamontowaną nagrzewnicę wolf LH 25 , jedna sztuka . Nie posiadam niestety włącznika , sterownika do niej . Czy ktoś byłby w stanie powiedzieć mi jak mam połączyć i jaki sterownik kupić . Czy jest to silnik 3 fazowy siłowy czy zwykły bo juz sam zgłupiałem , jakie zasilanie doprowadzić . Interesowała bym mnie choć 2 stopniowa regulacja...
Witajcie, Problem dotyczy mojej Zafiry A 2001 1.8 125km. Dzisiaj rano kiedy temperatura była około 1 stopień zauważyłem, że nawiew ciepły jest bardzo słaby pomimo tego, że silnik jest nagrzany do 90 stopni (termostat sprawny). Auto posiada instalację gazową, reduktor (temperatura na reduktorze to 85-87 stopni) wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, czyli...
Cześć. Po tym co napisałeś to szukaj przyczyny w nagrzewnicy. Spróbuj ją wypłukać. Tam jest odpowietrznik jak zdejmiesz rurkę z niego to powinien płyn lecieć, jak nagrzejesz silnik to będziesz widział jak mocno sika i jaką temperaturą sika. Ja posiadam wersję B6, są delikatne różnice - u mnie była wina nieszczęsnych klapeczek.. Odwiedziłem 8 mechaników...
Dziwnie dzila u mnie ten nadmuch na zimnym powietrzu regulacja dziala bez problemu czyli wszystkie pozycje po koleji gora , srodek i dol po przestawieniu na cieple na zimnym silniku jest ok natomiast jak nagrzewnica zlapie temperature , wiekszosc goracego idzie na szybe a regulacja nawiewu przestaje jakby reagowac po przestawieniu na zimne powietrze...
Zamontuj regulator w kotłowni. Ale osobiście polecam nagrzewnice z silnikami EC i regulator HMI. Raz, że masz płynną i bardziej precyzyjną regulację obrotów to jeszcze możesz uruchonić w trybie takim, że regulator sam będzie dopasowywał obroty w zależności od potrzeb. Kiedy obiekt będzie mocno wychłodzony to wentylator będzie się kręcił z dużą prędkoscią...
-> R_O_Y Wiem, że stosowanie żarówek o dużej mocy nie jest do końca zgodne z prawem, pragnę jednak podkreślić, że przepis który tę kwestię reguluje nie określa maksymalnej mocy żarówki! Ale żarówki 90/100W mają wyraźny napis 'NOT FOR USE IN EUROPE" - czyli nie mają europejskiej homologacji. o negatywnym wpływie zaniżonego napięcia na trwałość żarówek...
Najpierw musisz sprawdzić z jakim napięciem działa wentylator, jak jest na prąd stały to układ do regulacji jego obrotów jest zdecydowanie prostszy niż w przypadku silników prądu zmiennego. Pomocne będzie również podanie modelu nagrzewnicy.
Kolega przyniósł autotransformator oparty na transformatorze, żeby udowodnić swoją rację, że się da bez buczenia itd., ale nic więcej nie chce zdradzić. Objaśnię. Autotransformator podawał obniżone napięcie. Tymczasem popularne regulatory obrotów działają na innej zasadzie, a chodzi w ich przypadku o wycinanie części sinusoidy prądu. Jedną z możliwych...
W meganie I z 1998r zespół oporników do regulacji znajduje się w zespole silnika wentylatora nadmuchu. Aby się do niego dostać należy zdjąć plastikowe pokrywy pod szybą oraz zdjąć przednie ramiona wycieraczek .Wycieraczki zciągać tylko ściągaczem aby nie uszkodzić szyby.Moduł silnika przykręcony jest dwoma długimi śrubami M6 do obudowy nagrzewnicy....
Silnik ok. tak jak przed wymianą. Dodatkowa nagrzewnica pracuje normalnie. Zastanawiam się nad tym jak jest sterowana siła ogrzewania. czy jest to przepływ płynu przez nagrzewnicę czy regulacja domieszkowaniem zimnego powietrza. Zastanawiam się czy czegoś po prostu nie uszkodziłem bo połączenia są takie same jak przed wymianą. Żadna śrubka nie została...
Witam. Jako że mam nagrzewnicę w garażu filmy Wolf gdzie jest oryginalny silnik 3 fazowy indukcyjny o mocy 0,45W z czym wiązały się zbyt duże koszta ( falownik) postanowiłem zmienić silnik wentylatora na jednofazowy i dołożyć płynną regulację owego silnika. Myślę kupić wentylator z allegro : Wentylator przemysłowy osiowy 350mm YWF4E-350B Numer oferty:6424698039...
Witam.Co do Fiatów i ogrzewania to niestety bede chyba miał dla pana złe wiesci.Bardzo czesto we Fiatach pada uszczelka pod głowica.Objawia sie to roznie ale najczesciej jest tak iz znika płyn chlodniczy nie trzyma obrotow ciezko sie zapala itp.Jednym z tych objawów tez bywa ze niestety nie działa ogrzewanie w kazdym razie ja tak miałem w Punto.Prosze...
witam-wiem ze problem byl opisywany ale jak dla mnie malo dokladnie.Otórz problem tkwi w tym ze w moim piocasso dmuchawa zaraz po przekreceniu stacyjki wchodzi na 4 bieg i nie ma regulacji-dopiero wyciagniecie kluczyka ja rozlacza.Wyciągnałem silnik z nagrzewnicy (wersja z klimatronikiem) okazuje sie ze niestety drzemie w nim moduł behr...wszystko zalane...
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Sprawdź sobie jeszcze czy pokrętło od regulacji temperatury jest dobre, czy przełącza ciepłe-zimne, jeśli będzie ok to zobacz czy węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.
VCDS-em można sprawdzić czy silniczki ustawiające klapy regulacji temperatury od strony kierowcy i pasażera działają i czy osiągają swoje położenia krańcowe. Ale znając ten model jest zatkana nagrzewnica i bez rozebrania całego środka samochodu i jej wymiany się nie obejdzie
Czyli nagrzewnica pracuje odrazu niema na niej żadnego zaworu ? Przez nagrzewnicę cały czas przepływa ciecz chłodząca - bez różnicy czy otwarty jest tylko mały czy też duży obieg chłodzenia, nie ma tam zaworu lecz klapa (przesłona), która uchyla się w takim stopniu w jakim ustawiona będzie przez Ciebie regulacja ciepłego powietrza, tu masz to na poniższym...
Ja mam wpiete szeregowo ( VW MK II ) i mi sie szybko nagrzewa ( obecnie ) i w samochodzie mi cieplo nie dmucha . Musze popatrzyc jak to jest rozwiazane ale sadze ze mam regulacje nie zaworem nagrzewnicy tylko jakimis odpowiednimi klapkami rozdzielajacymi powietrze.
Do regulacji obrotów silnika asynchronicznego napędzającego wentylator można wykorzystać regulację wartości napięcia - bo obciążenie maleje wraz z zmniejszaniem napięcia. Zresztą w fabrycznych rozwiązaniach można zobaczyć regulację na odczepach autotransformatora - zmiana "biegów" nagrzewnicy. Polecałbym regulację grupową - fazowa też może być, ale...
Jakie były objawy? Czy wymieniłeś jedna tuleje czy wszystkie ? U mnie teraz w Fl6 mielismy ubytek płynu i mokro pod nogami kierowcy myśleliśmy że nagrzewnica ale dzis szukaliśmy wycieku nic nie znalezione. Ale zauważyliśmy ze oleju w silniku jest ponad stan. Stawiac na tuleje chlodnice oleju glowice czy sprężarkę powietrza?
Jaki było napięcie zmienne przed mostkiem w czasie pracy?Może mostek daje taki duży spadek napięcia przy pełnym obciążeniu. Można przyjąć na nim spadek od 1,4 V do 2V. A jak wygląda prąd pobierany przez silnik? Mój dla porównania bierze 10A ale jest to słabszy model nagrzewnicy.
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
wiec stawiam na zawór odcinający nagrzewnice, padaja w nim uszczelki i płyn na niskich obrotach zamiast śmigac do nagrzewnicy znajduje krótszą droge i wraca przed nagrzewnica spowrotem , a znajduje sie na samej nagrzewnicy mocowany na dwie śruby m6 , musisz wyjąć akumlator i odkręcic osłone w komorze silnika na przedniej grodzi i powinnes go dojrzeć...
Ponieważ muszę pomóc "posprzątać" trochę instalację nagrzewnic wodnych, wymyśliłem, że zamiast sterowania on/off zespołami nagrzewnic AC zastosuję falownik, żeby uzyskać w miarę płynną regulację obrotów wentylatorów. (włączanie zespołu powoduje problem, ponieważ potężnie zbija temperaturę wody grzewczej, prowadząc do alarmów na pompach ciepła) mam 2...
Witam. Jestem w trakcie uruchamiania ogrzewania zabudowy w samochodzie ciężarowym. Ogrzewanie jest wodne (cieczą chłodzącą) z silnika) lecz posiada pompkę wspomagającą przepływ cieczy do nagrzewnicy z wentylatorem znajdującej się na kontenerze. Wentylator ma 3- stopniową regulację ( wychodzą 3 kable sterownicze i 1 masowy). Wybór prędkości odbywa się...
Otóż z bratem robimy kuźnię do rozgrzewania różnych metali i źródło powietrza posłuży wentylator z nagrzewnicy od żuka. Pomysł jest taki żeby regulacja powietrza odbywała się elektronicznie a nie mechanicznie(przymykanie wlotu), tzn chodzi o to żeby można było regulować obroty tego silnika. Mój brat wspominał, że silnik jest na 12 volt i pobiera ok...
Jest trójpozycyjne przekrętło Jesli juz, to 4 - pozycyjne lub ciagla regulacja jesli jest klima. Bez klimy, w pozycji 0 wentylator jest wylaczony. Nie ma klapy zamykajacej doplyw powietrza z zewnatrz. Musi byc przeplyw powietrza, aby kierowca sie nie poddusil i nie stracil przytomnosci, a i bez przeplywu powietrza szyby zaszlyby rosa ograniczajac widocznosc....
No to pozostaje grzanie na postoju tak jak Gruby1 pisze, obserwować wskazówkę oraz moment otwarcia termostatu, i moment załączenia wentylatora. Na upartego można stwierdzić że nagrzewnica jest na tyle wydajna że silnik nie daje rady się nagrzać, ubierz się ciepło i jedź bez nawiewu, a regulację ustaw na zimne.
Witam, zamontowałem diaka zamiast diody, wyprobowalem na wentylatorze nagrzewnicy i tak... Osiaga swoje obroty maksymalne, tylko ze regulacja jest w bardzo niewielkim zakresie oceniam na 90-100%, zjezdzajac jeszcze nizej galka potencjometra obroty wentylatora staja sie niestabile tzn, raz wskakuje na wyzsze obroty raz na nizsze i tak naprzemiennie np....
Regulacja obrotów wentylatora ----------------------------------------... Witam. Posiadam wentylator nowy od kserokopiarki 140x140. Zbudowałem chłodzenie wodne i załózyłem ten o to wentylator na nagrzewnice kadet, ładnie zabudowałem i jest super. Potrzebuje potencjometr do płynnej regulacji silnikiem od wentylatora...
Nagrzewnica webasto brak tabliczki znamionowej. Ale budowa i zasada działania taka sama jak webasto autosanie h9 tylko jest inny wymiennik ciepła. Koledzy potrzebuje pomocy mam nagrzewnice co zrobić żeby przestała dymić objawy jak by miała za dużo paliwa lub za mało powietrza. Z tego co co wiem to pompa paliwa jest napędzana razem z wentylatorem z jednego...
W pompach centrlnego ogrzewania wykorzystywana jest właśnie zmiana liczby par biegunów. Jeżeli masz możliwość to możesz wykorzystać silnik szeregowy prądu stałego taki jaki jest montowany w nagrzewnicach w autobusach albo w samochodach, zmontujesz tylko regulator obrotów do silnika szeregowego (znajdziesz na elektrodzie albo moge przesłać) i git!
Pomiędzy włącznikiem a silnikiem jest sterownik z regulacją obrotów, temperatury itd., a chciałbym, żeby nie był potrzebny. Ma tylko się kręcić, gdy ciepła woda będzie przez niego ciągle przepływać sama. https://obrazki.elektroda.pl/1540280900_... https://obrazki.elektroda.pl/8247078400_...
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
Tak czy inaczej musisz dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić czy regulacja czy nagrzewnica. Co do wiatraka od chłodnicy to w czujniku złącz ze sobą dwa przewody jak wiatrak ruszy to czujnik zwalony jak nie ruszy to albo wiatrak albo bezpiecznik.
silnik mam 1,2 75 KM, dmuchawa działa, jak się przekreca regulacją ciepło-zimno też słychać że dzwignie i zapadki chodzą, A jesteś pewien tego? Węże od nagrzewnicy jakie masz?
Witam to by wskazywało na to, że powinno Ci auto grzać ponieważ ciągle chodzi na "małym obiegu"a jest przeciwnie więc jeszcze sprawdź drożność chlodniczki ogrzewania(nagrzewnicy)oraz przewody doprowadzające wodę w "małym obiegu".Sprawdź też jak działa przełącznik regulacji temperatury,zimno-ciepło Pozdrawiam
Tez mam problem z takim jeep-em.Tylko u mnie slabo grzeje.Nagrzewnica sprawdzona jest drozna przewod zasilaacy bardzo goracy i to tyle...Regulacja zimno cieplo polega na sterowaniu klapki wewnatrz obudowy nagrzewnicy za pomoca silniczka krokowego.Klapka ta zamyka badz otwiera nawiew cieplego lub zimnego powitrza lub tez miesza.Wiec przylaczam sie do...
Jeżeli regulacja ogrzewania jest zrealizowana na zaworku ( są też regulacje przepustnicowe) To brak tej regulacji leży w jego obrębie. Zakładam ,że zawór jest od tego modelu, należy sprawdzić czy linka nie wyskoczyła lub czy w ogóle pracuje. To, że na wolnych obrotach nie grzeje to może być powód zapowietrzonego układu chłodniczego (napisałeś że był...
Cześć I znowu po raz kolejny trzeba zaczynać od tego samego: BRAK DANYCH To nie jest kolego maluch w którym była klapka w kanale powietrznym i była albo otwarta, albo zamknięta. Na razie nie wiemy, czy w aucie masz proste ogrzewanie, czy klimę "ręczną" czy może automatyczną - a ma to zasadnicze znaczenie w różnych rodzajach sterowania w każdym z nich....
No ciepełko leci sobie, ale znacznie zimniejsze przy -20st C a znacznie cieplejsze jak przy -10st C, dodatkowo dodam, że jak stoję na światłach i obroty silnika są jałowe, to te ciepełko jest lekko mniejsze. Dodam też, że stało się to jakoś niedawno, jak zaczęły się przymrozki powyżej -15st C. I nie wiem czy to problem, żeby wytworzyć taką różnicę temperatur,...
Tak narysowany obrazek może zawierać wszystko! Jeśli ma być użyty silnik komutatorowy pradu stałego, to regulator może być zrobiony na 2 sposoby: - przez liniową regulację napięcia (lub prądu) - układ jest prosty, ale ten sposób jest nieco kłopotliwy ze względu na wytracaną regulatorze w postaci ciepła moc, - regulacja impulsowa (szukaj "PWM", zmiana...
Naprawiałem te klapki od nawiewów przy okazji wymiany nagrzewnicy, wyjąłem, rozebrałem i wymyłem to całe pudło od ogrzewania, wywaliłem też parownik klimatyzacji a otwór w grodzi po przewodach od niej zaślepiłem, z klapek od regulacji nawiewu usunąłem kruszące się gąbki zamiast gąbek klapki owinąłem szarą szeroką taśmą, taką mocną, uniwersalną, nawet...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Przyjrzałem się temu wszystkiemu. Przyczyna problemu jest dość prosta i zaskakująca. To, że tak się dzieje jest spowodowane nagłymi skokami temperatury wody zasilającej. Galeria dostarcza wodę o temperaturze 60C (przynajmniej przy niewielkich mrozach), ale .... w ciągu godziny temperatura wody potrafi spać z 60*C, na 40*C, a nawet 25*C. Mają nieustabilizowaną...
Kilka wytycznych : 1. Praca centrali jest uzależniona o jej funkcji !!!! 2. Praca wentylacji tylko automatyczna, z wyjątkiem wentylacji procesowej - wynika to z przepisów - rozporządzenie ministra infrastruktury 3. Regulator temperatury zależny od - patrz punkt 1. Gdy centrala jest tylko nawiewna lub nawiewno - wywiewna wentylacyjna - regulujemy tylko...
wydaje mi się że jak sie spalą te rezystory to tracimy możliwość regulacji nadmuchu (brak go po prostu), u wujka w 307sw 2.0HDI 110KM tez cos sie stało z nadmuchem że nie działa i to chyba będą te rezystory mam nadzieje że nic poważniejszego nie poszło... (w 405 też mi niedziałała sprawnie regulacja obrotów i tam jest odrazu przy dmuchawie razem taka...
Ja jeździłem polonezem 5 lat i nigdy nie narzekałem na ogrzewanie,zawsze dmuchało gorącym powietrzem. W polonezie przy nagrzewnicy jest jeszcze zawór sterowany regulatorem od regulacji ciepłego powietrza i nieraz lubi on się zaciąć. Sprawdź czy linka steruje tym zaworem.W nowszych poldkach ten zawór znajduje sie koło silnika.
Tak jak napisał kolega qwertyuiop1000 termostat służy do regulacji temperatury silnika. Jego zadaniem jest otwarcie dodatkowego układu który studzi silnik przez chłodnicę. Wymiana termostatu, w przypadku gdy temperatura silnika jest w porządku i po rozgrzaniu silnika załącza się wentylator jest zupełnie niepotrzebna. Jeśli chodzi o nagrzewnicę, która...
nie do końca , bo jeżeli nie masz obiegu wody w układzie to tak jak w grzejnikach w domu jak wyłączysz pompę albo zakręcisz grzejnik to nie grzeje. sprawdź czy temp. silnika jest ok. jeśli tak to sprawdź przewody wodne czy są ciepłe na nagrzewnicę i chłodnicę. czasem źle odpowietrzony układ może wpływać na brak ogrzewania, a czasem zapchana nagrzewnica,...
Widzę że jednak u Ciebie na rysunku jest szeregowo bo chłodziwo żeby dopłynąć do nagrzewnicy musi popłynąć przez parownik. U mnie jest równolegle i dlatego mogłem pozwolić sobie na elektrozawór. Ty w tej konfiguracji nie możesz. Fakt w niektórych samochodach nagrzewnica na zawór mechaniczny lub elektryczny który jest sprzężony z gałką od regulacji temperatury...
hehe fakt najprostszy z tym że w starych polonezach nie było regulacji dmuchawy, był tylko dwuzakresowy wyłącznik i mechaniczna regulacja grodziowa nagrzewnicy, ale w innych autach jest to wykorzystywane z tym że nie chce mi sie wierzyć że wszystko jest oparte tylko na tym jednym pokrętle przecież patrząc nie patrząc to działa jak zwykły potencjometr,...
Swiatla zrobione zostala tylko kwesta nagrzewnicy moze mi ktos madry powiedziec gdzie w Jumperze jest bezpiecznik od nagrzewnicy bo w kasiazce obslugi ducato jumper boxer przeczytalem, ze w komorze silnika a ja za chiny nie moge tam znalezc zadnych bezpiecznikow. Napiecie do wlacznika dochodzi jak przelacze na 1 pojawia sie takze na pozostalych przewodach...
Witam. Moje Webasto już zamontowane i działa (prawie). Thermo TopE analogowe, sterowane zegarem. Chevrolet Cruze 1.8 benzyna 2012r. Pozostało mi podłączyć się zasilaniem z pieca do wentylatora nagrzewnicy. I tu mam mały kłopot: silnik wentylatora oryginalnie jest zasilany z "modułu zasilania silnika nagrzewnicy" (wiem, masło maślane ). Ów moduł "dostaje"...
O co może chodzić z tą nagrzewnicą? Odnośnie tej nagrzewnicy jest tak gdy auto się rozgrzeje to jest ogrzewanie ale z czasem ogrzewanie jakby słabło nawet gdy jest płyn, jeszcze jedno, z prawej strony nie mam możliwości regulacji ogrzewania cały czasz jest na MAX, lewa strona reguluje się ok.
Regulacja obrotów dmuchawy realizowana jest za pomocą rezystorów włączanych szeregowo z silnikiem przez ten włącznik w kabinie. Czasem jednak zdarza się, że silnik nie chce "wystartować" na 1 lub 2. Aby temu zapobiec rezystory są zabezpieczone wyłącznikami bimetalicznymi. Gdy silnik nie zacznie się kręcić na 1 lub 2 biegu rezystor grzeje się i wyłącznik...
Witam temat trochę odgrzewany ale może ktoś miał taki przypadek, pacjent to scania r 420 2005r.Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4 biegu silniczek wymieniony na nowy na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów , jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786 oznacza awarie klapy recyrkulacji powietrza zatarty silniczek lub przewody...
Witam, kolega szczepanstjepan ma rację z tą linką u mnie też jakoś tak słabo grzało silnik miał prawie 90 stopni a leciało takie letnie powietrze z nagrzewnicy i z tą linką wpadłem wtedy sam na ten pomysł bo przekręcając pokrętłem regulacji temperatury zauważyłem że tak jakoś dziwnie się przekręca w jednym miejscu stawia większy opór a winnym położeniu...
Hmm,bedziesz musial dostac sie do masy silnika i wyprowadzic ja do regulatora.Plus silnika jest stale podlaczony do zasilania a minus jest "zwierany" przez tranzystor do minusa zasilania w ukl.z reg.od poloneza tak wiec innaczej nie przejdzie.Mozesz zrobic regulator ktory bedzie "regulowal napiecie dodatnie-plus",najlepiej na ukl. 555 i jakims mocnym...
Opis sterowania automatyczną klimą: Regulację temperatury we wnętrzu pojazdu za pomocą kilku elementów sterowania coraz częściej zastępuje regulacja elektroniczna (Electronic Climat Control - ECC). Czujniki śledzą: - temperaturę na zewnątrz pojazdu (np. za pomocą miernika umieszczonego w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku przednim), - temperaturę parownika...
Witam serdecznie wszystkich po dłuższym czasie i pozdrawiam na wstępie z nowym rokiem ;-) Mam nadzieję że ktoś jeszcze śledzi czasem temat, jeśli tak to mam pytanie do kolegów, mianowicie postanowiłem trochę przerobić cewkę z tematu.... Mianowicie kupiłem 80 kondensatorów 941c12p22k-f,zrobiłem MMC z pięciu paletek po 16 sztuk w szeregu a całość równolegle...
Witam, Mam z jednej strony bardzo prosty system grzewczy, jest piec marki Viessmann, palnik olejowy także. Jako odbiorniki mam trzy nagrzewnice z wentylatorami. Owe nagrzewnice mają tylko funkcję wł/wył z regulacją obrotów silnika. Ale nie w tym problem. Otóż chciałbym aby po załączeniu się pompy obiegowej włączały się także wentylatory( regulację obrotów...
Regulator na triaku dość dobrze reguluje obroty silnika wentylatora nagrzewnicy - to i do wyciągu się nada. Jednak należy zaznaczyć, że dobrze byłoby skonstruować układ pod kątem specyfiki obciążenia. Na takim silniku regulator typu "ściemniacz do światła" zadziała następująco : startując od zera - najpierw silnik buczy i nie rusza ; potem rusza i reguluje...
Kocioł 25 kW do "napędzenia" 30-60kW ? To nie zadziała. Tylko jakie to będzie działanie? Pewnie dmuchanie zimnym powietrzem. Obaj nie macie racji w przeciwieństwie do (at)Jacek79 . Jakby moc NOMINALNA nagrzewnicy była mniejsza od mocy kotła to byłby problem. Przecież mamy dwie możliwości regulacji odbioru mocy przez nagrzewnicę: 1. Prędkość przepływu...
Miałem coś takiego wielokrotnie w renault nevada, gdzie były identyczne silniki, więc może i nagrzewnica też. Zazwyczaj była wina po stronie włącznika, takiego przesuwanego (zaśniedziały). Rezystor też istnieje, znajdował się w obudowie gdzie znajdował się wentylator i nagrzewnica od dołu. Na dwóch wkrętach przykręcony plastik około 4x6cm. Wysuwało...
regulacja nagrzewnicy regulacja nagrzewnicy olejowej regulacja nagrzewnicy junkers
z18xe wymiana silnika zatkany wydech marshall przełączać kanał
Ciśnienie oleju w Ursus 914: wartości i przyczyny problemów 40-MS08GP-MAB2HG TV Mainboard Firmware Guide