Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
rura od egru do intercoolera. było pisane kilka razy.
sprawa wygląda tak, że silnik nagrzewa się mija 90 stopni i nic, wiem że termostat otwiera się w temp 92 Stopnie, jednak ostatnio zagrzałem silnik i na wskaźniku było już 100 stopni ale wentylator się nie włączył a włączał się jak mijało 90 stopni, Więc jak to w końcu jest? Kolego coś kręcisz cały czas. Skoro termostat jest otwarty to masz problem...
Węże puchną, to normalne, ale na logach wyraźnie widać, iż turbo przeładowuje, powodem może być zapieczona geometria, lub sterowanie podciśnieniowe. Dodatkowo masz źle ustawiony kąt synchronizacji (rozrząd) masz 4 stopnie na plus, powinno być 0. A i do tego auta musisz mieć co najmniej siódemkę albo wyżej, tym archaizmem 3.11 dużo nie podziałasz.
pompka przy tym piecu może sie uszkodzić w ten sposób,że sterownik będzie ją widział a sama pompka nie ruszy ale niema co gdybać skoro kolega w pierwszym poście napisał że pompka wody pracuje...
Nie wiem co za mania jest z podpinaniem sprężarki i zbiornika poprzez zwykły wąż, temperatura takie węże rozpuszcza i puchną aż miło, to koło pasowe też by wartało zmienić, w sklepach z częściami do ciągników kupisz bez problemu tyle ze mniejsze do ciągnika. Tłok był porysowany że wymieniłeś go na chińczyka?
Puchną bo jest tam ciśnienie
Wszystko rozumiem. Jam mam jednak tą zaletę (na wsi), że mam ciśnienie robocze w instalacji wody użytkowej około 6,5 bara . W swoim domu założyłem reduktor ciśnienia i zbiłem je do 3,6 bara coś obok normy. Jednak kran za zewnątrz przy studzience licznikowej ma nadal 6,5 bara więc przepływ mam dość spory. O to się nie martwię, Gmina nie wie skąd takie...
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
witam jestem tu nie dawno ale już dużo mi pomogły wasze porady:)teraz mam problem puchną weże mi z płynem a twarde sa co zrobić?
Witam wszystkich, postanowiłem się zapytać tutaj bo widzę ze dużo można się dowiedzieć:) Mam taki problem że po nagrzaniu się samochodu puchną węże płynu chłodniczego i robią się twarde. Co to może być?
Najpierw musisz doprowadzić do tego aby węże chłodnicy były gorące i obieg płynu chłodniczego odbywał się "pełną gębą" , wtedy jest możliwość odpowietrzenia całego układu. Po skończonym odpowietrzaniu poziom płynu musi być pomiędzy MIN a MAX. Rano możesz sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku odkręcając korek i uzupełnisz ew braki do w/w poziomu....
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
zaslep zawór egr moze on jest cały czas otwarty i dlatego nie puchnie wąż od turbo.
No i się cieszyć ze masz precyzyjny wskaźnik, za dużo się przejmujesz, wszystko jest jak najbardziej w porządku, nie kombinuj bo przekombinujesz. Nie gubisz płynu? nie puchną węże wodne?
Zobacz czy nie puchną węże od chłodnicy (tylko zanim się zagotuje), jak są ok to raczej pompa. Proponuje unikać takiej jazdy bo za chwilę ten silnik nie będzie nic wart. Można sprawdzić ciśnienie na tłokach lub zbadać płyn na zawartość spalin wtedy będzie pewność.
Prostym testem jest zakręcenie gazu na butli i pojeździć na benzynie. Jak węże nie puchną - to wniosek jest chyba oczywisty - reduktor do regeneracji.
Odpal go na zimnym silniku i sprawdź czy puchną węże. może uszczelka.
Koledzy więc tak . Auto już bez DPF. Nowy zaworek sterujący podciśnieniami Sztanga pracuje węże puchną . Moc dopiero od ok 2800-3000 rpm. Co można sprawdzić jeszcze ?
Sprawdź czy nie przybywa Ci oleju, lub nadmiernie nie puchną węże instalacji chłodzenia. Może być jeszcze nieszczelność na pompie wody, w celu diagnozy należy stanąć na jakimś suchym podłożu i pozwolić pracować silnikowi przez kilka minut po czym sprawdzić czy nie ma pod nim mokrej plamy z okolic rozrządu.
Zagrzej go do 90 stopni i sprawdź czy węże puchną z układu chłodzenia.
Dzięki za radę, za chwilę dojdę do zegarów, bez termostatu ok 60-70st na trasie, założyłem termostat o mniejszej temp otwarcia tj. 74 st. i dzieje się to samo temperatura jaką wskazuje komputer wynosi ok 102-107st,. na trasie wentylatory kręcą jak głupie, a węże ledwo letnie każdy ze "speców" stawia na uszczelkę pod głową, ale dla mnie dziwne że nie...
Gdzie Ty te węże trzymasz , że puchną , kolego - na silniku ? Poważnie , to nic dziwnego w tym nie ma , że szlauchy puchną .W układzie chłodzenia silnika występuje " zjawisko " nadciśnienia . Jeśli silnik się nie przegrzewa i nie wycieka płyn , to spokojna Twoja głowa niech pozostanie.
Witam wszystkich posiadam Stilo 1.9 jtd, mój problem polega na tym że nagle pojawił się głośny świst jak by powietrza przy przyspieszaniu, tzn dźwięk jest taki jak bym włączył dmuchawę na full obroty, wzrasta wraz z dodawaniem gazu, zaczyna się przy 1,7k obrotów, jest taki jak by kompresor pompował powietrze, zauważyłem też że puchną węże od intercoolera,...
No tak, turbo jest podejrzane ale na wolnych obrotach tak fuka, a wtedy turbo nie dmucha wirnik ma luzy poprzeczne i wzdłużne ale wszystko się kręci, sztanga podnosi się po odpaleniu węże puchną chociaż faktyczne wydaje mi się że powinny bardziej, tylko co z tą mocą że on wcale nie jedzie. Czy uszkodzone turbo powodowałoby to fukanie na wolnych obrotach?...
Termostatu knechta jeszcze nie widziałem, a co do tej temperatury, to po podpięciu sprzętu będziesz widział 80 stopni. Jeżeli węże układu chłodzenia nie puchną to warto by wymienić ten termostat na coś markowego, wernet czy wahler.
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
Sprawdź też czy węże elastyczne nie puchną przy wduszaniu pedału.
Panowie jak mam podłączoną pompę elektryczną na zasilaniu to po podaniu jej napięcia robi ciśnienie węże puchną i staje pompa a powrotem prawie nic nie leci, czy tak powinno być?
Witam. Posiadam Seata Ibize II FL 2001r. 1.9 TDI. Problem jest następujacy: dosłownie 2 miesiące temu wymieniana była drugi raz uszczelka pod głowicą (tak na prawdę niepotrzebnie bo to nie była wina uszczelki tylko czujnika) Za pierwszym razem ponad pół roku temu rzeczywiście wymiana UPG była potrzebna bo objawy były uzasadnione. Lecz zauważyłem że...
Podobno jak piszesz autko miało więcej mocy u dołu. Podobno. :o Weź VAG i zrób LOGI, inaczej trudno powiedzieć co i jak. Po trzecie jak węże nie puchną to turbo nie dmucha.
Odpowietrzyłem hamulce tak jak napisałeś. Lecz dalej to nic nie dało, nawet sprawdzałem węże czy nie puchną jak sie naciska pedał. Nic takiego się nie dzieje, płynu nie ubywa.
temat prawie rozwiązany :) Zamontowana została skrzynia manualna 5 biegowa ale ...... z napędem tylko na przód :) na quatro przyjdzie czas zimą :) I teraz zrodził się nowy problem. Brak mocy. Niby moc jest ale jak na 2,2 turbo z sterownikiem zrobionym na 290 KM to tak jakby tej mocy brakuje. To co zaobserwowałem to brak błędów, ciągle wysterowany n75?...
Dowiedziałem się ze w aucie była wymieniana uszczelka pod głowica...... Dociaglem śruby i teraz jest Ok , ale podejzewam ze mogła uszczelka dostać i kto wie czy za jakiś czas nie będzie czekała mnie wymiana 😞a kupiłem tester co2 i na silniku o temp do 80 stopni pokazywał co2, a jak już się rozgrzał do 90 stopni to nie pokazywał i dlatego postanowiłem...
Po pierwsze witam całą Społeczność elektrody, na różne tematy wiele się tu już dowiedziałem. Wreszcie dokonałem też rejestracji, bo nie mogłem odszukać rozwiązania. Poza tym może przyszłości uda mi się podzielić pewnymi swoimi doświadczeniami. Mam Opla Fronterę B 2.2 z instalacją VSI Prins. Od ponad roku zwalczam różne usterki, bo okoliczni gazownicy...
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
Witam! Mam problem z Fiatem Marea Weekend 1.9Jtd 2001r auto wkręca się tylko do 3,5 tys obrotów, nie załącza turbo, diagnoza wykazała za niskie ciśnienie doładowania. Po pchnięciu cięgna turbiny węże puchną i robią się twarde, bez tego prawie w ogóle nie czuć ciśnienia, Przy gaszeniu gruszka zaciąga cięgno. Podmieniałem przepływkę bez efektu, wyczyściłem...
a czy uszczelka na głowicy silnika napewno cała ( sprawdż węże czy nie puchną jak tak to układzik może się zapowietrzać i zasłaba rotacja płynu chłodniczego ) jeśli fura jest na lpg to sprawdż szczelnosć przewodów i obowiązkowo pompe wodu jak kolega powyżej zasugerował , jeszcze jedno jaki masz płyn w chłodnicy -bo nie kturym osobom wyda się to śmieszne...
Witam .Posiadam corse b 1.4 8 v 98r. Mam problem z wysoka temperaturą na desce rozdzielczej. Auto rok temu mialo wymienioną uszczelkę pod głowica. Podczas jazdy temperatura rośnie ponad 100*C ,ale wtedy włączam nawiew w środku i spada ale na chwile.wymieniłem cały rozrząd ,pompe wody, termostat-czujnik wody z tyłu silnika,czujnik na chłodnicy i nic...
Ok, więc przyjmujemy iż tak po winno być. Niestety mam jeszcze jeden dylemat związany z chłodzeniem tegoż silnika. Mianowicie, przy zbiorniczku wyrównawczym jest dodatkowy wężyk (foto) który zwisa sobie swobodnie i służy on niby do odprowadzania nadmiaru płynu ze zbiorniczka. Niestety u mnie jeżeli on wisi swobodnie to już po 50 - 100 kilometrach potrafi...
Witam Was. Mam problem który mnie męczy od pewnego czasu i nie mogę dojść do tego cóż to mogłoby być, dlatego pozwoliłem sobie napisać. Na początek opisze objawy. Odpalam zimne auto bez problemu. Wskakuje na odpowiednie obroty dla zimnego silnika, przez kilka sekund chodzi równo. Po chwili z rury wydechowej wydostaje się dym. Jest to raczej biały dym,...
wąż puchnie, głowica zdjęta a o dużym obiegu ani słowa
witam, wąż który idzie od turbiny ten u góry silnika gumowy do intercoolera pod wpływem obrotów silnika robi się twardy i dostaje dużego ciśnienia? sprawdzałem u kolegi tego węża z tym silnikiem to czuć pod ręką że turbina pcha powietrze ale nie tak bardzo jak u mnie? objawy tego są, na 5 biegu przy około 2500obr/min odcina turbine i przechodzi w tryb...
A ja myśle że skoro wąż "wywala"to moze być problem z conajmniej uszczelka pod glowica skoro raz Ci go "wywalilo to silnik już mogł sie przegrzać.Sprawdz czy jak samochod zalpie troche temperatury to czy węże "puchną".
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
EGR chwilowo odłączony i zaślepiony .Turbina regenerowana, dmucha ,węże puchną, zamontowana jest druga i dmucha, węże puchną. Rok wcześniej wałek ,popychacze zaworowe INA czarne ,podmieniony przepływomierz, nowa pompa paliwa ,wymieniona używana pompa tandemowa ,filtr paliwa wymieniony pół roku wcześniej .Wymienię filtr paliwa może pomoże. Nikt nie majstrował...
wąż od kompresora puchnie Nie najlepiej świadczy to o wężu gdy puchnie. Dyskusja trwa a dalej nie wiemy do czego będziesz używał sprężonego powietrza?
węże puchną kondensatory puchną węże gazowe
szyba ekran transmisja bezprzewodowy syczy prawy kanał
Czy można zatynkować półśrubunek? Analiza i alternatywy Łożyska do pralki Bosch Maxx WFL2060PL: jakie wybrać?