Odpal go na zimnym silniku i sprawdź czy puchną węże. może uszczelka.
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
pompka przy tym piecu może sie uszkodzić w ten sposób,że sterownik będzie ją widział a sama pompka nie ruszy ale niema co gdybać skoro kolega w pierwszym poście napisał że pompka wody pracuje...
To jak jest? Ściska wąż czy puchnie?
A ja myśle że skoro wąż "wywala"to moze być problem z conajmniej uszczelka pod glowica skoro raz Ci go "wywalilo to silnik już mogł sie przegrzać.Sprawdz czy jak samochod zalpie troche temperatury to czy węże "puchną".
Witam wszystkich, pacjent to Opel Zafira OPC 2.0, mam problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Ciśnienie robi się tak duże, że puchną węże. Głowica została zrobiona, zastosowana nowa uszczelka głowicy oczywiście. Wykonałem test uszczelki na wszelki wypadek. Korek wymieniałem dwa razy, nawet wymontowałem termostat, i dalej to samo. Może ktoś pomoże?
Witam wszystkich, postanowiłem się zapytać tutaj bo widzę ze dużo można się dowiedzieć:) Mam taki problem że po nagrzaniu się samochodu puchną węże płynu chłodniczego i robią się twarde. Co to może być?
EGR chwilowo odłączony i zaślepiony .Turbina regenerowana, dmucha ,węże puchną, zamontowana jest druga i dmucha, węże puchną. Rok wcześniej wałek ,popychacze zaworowe INA czarne ,podmieniony przepływomierz, nowa pompa paliwa ,wymieniona używana pompa tandemowa ,filtr paliwa wymieniony pół roku wcześniej .Wymienię filtr paliwa może pomoże. Nikt nie majstrował...
No i się cieszyć ze masz precyzyjny wskaźnik, za dużo się przejmujesz, wszystko jest jak najbardziej w porządku, nie kombinuj bo przekombinujesz. Nie gubisz płynu? nie puchną węże wodne?
zaslep zawór egr moze on jest cały czas otwarty i dlatego nie puchnie wąż od turbo.
jesli puchną węże, to trzeba już głębiej grzebać, ale jeśli nie to często w tych silnikach poza pompą wody wystarczyło przeczyszczenie z zewnątrz chłodnicy i wymycie z zanieczyszczeń zwiększając w ten sposób skuteczność chłodzenia - sprawdzone w paru przypadkach przy tych objawach
Zobacz czy nie puchną węże od chłodnicy (tylko zanim się zagotuje), jak są ok to raczej pompa. Proponuje unikać takiej jazdy bo za chwilę ten silnik nie będzie nic wart. Można sprawdzić ciśnienie na tłokach lub zbadać płyn na zawartość spalin wtedy będzie pewność.
spusc cisnienie z ukł chlodniczego (popusc korek wlewu) na zimnym silniku, zakreć korek spowrotem, odpal samochod i zobacz czy ci "puchną" węże od ukł chłodzenia (po prostu czy zbiera sie w nich ciśnienie). jeśli tak to niestety uszczelka albo głowica. pozdr
Sprawdź czy nie przybywa Ci oleju, lub nadmiernie nie puchną węże instalacji chłodzenia. Może być jeszcze nieszczelność na pompie wody, w celu diagnozy należy stanąć na jakimś suchym podłożu i pozwolić pracować silnikowi przez kilka minut po czym sprawdzić czy nie ma pod nim mokrej plamy z okolic rozrządu.
Witam. w zeszłym roku miałem niemiłą niespodziankę na drodze, mianowicie walnęła chłodnica bo nie włączył się wentylator, potem poszła pompa wody, oczywiście jedno i drugie wymienione na nowe, potem zaczęło wywalać wodę, potem wentylator włączał się już normalnie i było git, jednak zauważyłem problemy z termostatem, już nie wiem czy się zaciął czy jest...
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
Od 3000 pracuje tak jak powinna i wtedy węże "puchną". Do 3000 węże pozostaja miękkie... Po zdjęciu węża z ECU do 2000 widać jak dostaje cofke
Akurat tutaj posiadanie ciągnika można liczyć w dniach gdyż poprzedni właściciel zmarł i nie wiem co i jak była z tą maszyną. to raczej istotne info bo znaczy tyle, że trzeba zaczynać poszukiwania od zera. Zastosuj się do wszystkiego póki co wymienionego w temacie. Postaraj się określić czy ciągnik ma mniej więcej swoją moc, czy się nie dusi, czy nie...
To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje sie do kolektora ssacego przez ...??? w tym silniku to chyba jedynie z uszczelki pod głowicą, te silniki nie posiadają chłodnicy spalin ani innych rzeczy które mogły by za to odpowiadać. czasami jeszcze czuć spaliny w zbiorniczku albo puchną węże,...
Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
Najpierw musisz doprowadzić do tego aby węże chłodnicy były gorące i obieg płynu chłodniczego odbywał się "pełną gębą" , wtedy jest możliwość odpowietrzenia całego układu. Po skończonym odpowietrzaniu poziom płynu musi być pomiędzy MIN a MAX. Rano możesz sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku odkręcając korek i uzupełnisz ew braki do w/w poziomu....
Termostat se wymień, węże puchną?
Nie wiem co za mania jest z podpinaniem sprężarki i zbiornika poprzez zwykły wąż, temperatura takie węże rozpuszcza i puchną aż miło, to koło pasowe też by wartało zmienić, w sklepach z częściami do ciągników kupisz bez problemu tyle ze mniejsze do ciągnika. Tłok był porysowany że wymieniłeś go na chińczyka?
Dzięki za radę, za chwilę dojdę do zegarów, bez termostatu ok 60-70st na trasie, założyłem termostat o mniejszej temp otwarcia tj. 74 st. i dzieje się to samo temperatura jaką wskazuje komputer wynosi ok 102-107st,. na trasie wentylatory kręcą jak głupie, a węże ledwo letnie każdy ze "speców" stawia na uszczelkę pod głową, ale dla mnie dziwne że nie...
Ok, więc przyjmujemy iż tak po winno być. Niestety mam jeszcze jeden dylemat związany z chłodzeniem tegoż silnika. Mianowicie, przy zbiorniczku wyrównawczym jest dodatkowy wężyk (foto) który zwisa sobie swobodnie i służy on niby do odprowadzania nadmiaru płynu ze zbiorniczka. Niestety u mnie jeżeli on wisi swobodnie to już po 50 - 100 kilometrach potrafi...
Temat dość długi wiem mi się samemu nie che własnych postów czytać bo są przydługawe, hehe.? No ,nawet za długi ,czytając takie coś trzeba podkręcić mózg. Nie wiem o jakie węże ci chodzi bo jeden pokazujesz wodny a drugi od turbo. Jeszcze raz, jak gruszka zaciągnie do końca, to po dodaniu gazu węże od dolotu mają "puchnąć " i będzie to wyraźnie czuć...
Zagrzej go do 90 stopni i sprawdź czy węże puchną z układu chłodzenia.
rura od egru do intercoolera. było pisane kilka razy.
Witam wszystkich posiadam Stilo 1.9 jtd, mój problem polega na tym że nagle pojawił się głośny świst jak by powietrza przy przyspieszaniu, tzn dźwięk jest taki jak bym włączył dmuchawę na full obroty, wzrasta wraz z dodawaniem gazu, zaczyna się przy 1,7k obrotów, jest taki jak by kompresor pompował powietrze, zauważyłem też że puchną węże od intercoolera,...
Węże puchną, to normalne, ale na logach wyraźnie widać, iż turbo przeładowuje, powodem może być zapieczona geometria, lub sterowanie podciśnieniowe. Dodatkowo masz źle ustawiony kąt synchronizacji (rozrząd) masz 4 stopnie na plus, powinno być 0. A i do tego auta musisz mieć co najmniej siódemkę albo wyżej, tym archaizmem 3.11 dużo nie podziałasz.
Prostym testem jest zakręcenie gazu na butli i pojeździć na benzynie. Jak węże nie puchną - to wniosek jest chyba oczywisty - reduktor do regeneracji.
Koledzy więc tak . Auto już bez DPF. Nowy zaworek sterujący podciśnieniami Sztanga pracuje węże puchną . Moc dopiero od ok 2800-3000 rpm. Co można sprawdzić jeszcze ?
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
witam, wąż który idzie od turbiny ten u góry silnika gumowy do intercoolera pod wpływem obrotów silnika robi się twardy i dostaje dużego ciśnienia? sprawdzałem u kolegi tego węża z tym silnikiem to czuć pod ręką że turbina pcha powietrze ale nie tak bardzo jak u mnie? objawy tego są, na 5 biegu przy około 2500obr/min odcina turbine i przechodzi w tryb...
Co o tym sądzić? Jak wiadomo w moim samochodzie w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie, przez to obniżona jest temperatura wrzenia płynu, może przez to że korek puszcza cały czas ciśnienie płyn zaczyna się po prostu gotować za szybko i stad puchnące węże i świrujący wskaźnik temperatury? Po pierwsze, to cytowany tekst wymaga sprostowania. - Nadciśnienie...
Puchnięcie węży może być takze objawem UPG - i jest przerwa między cylindrem a kanałem cieczy chłodzącej. Może wyda ci się to trochę bezsensowne ale passaty lubią się grzać gdy zdjęty jest przedni hokej. Silnik 1,8 jest jednym z mniejszych silników stosowanych w passacie a więc problem nie leży w zbyt małej chłodnicy. Sęk w tym że chłodnica może być...
Na kompie brak błędów, Pomóżcie co można sprawdzić w aucie? Parametry życiowe podczas jazdy. Ciśnienie turbodoładowania np. Turbina ładuje bo węże "puchną". Nie jest to żadnym kryterium diagnostycznym.
Węże od chłodnicy puchną? Gdy osiągnie 90'C powinny być troszkę twardsze niż na zimnym silniku.
Panowie jak mam podłączoną pompę elektryczną na zasilaniu to po podaniu jej napięcia robi ciśnienie węże puchną i staje pompa a powrotem prawie nic nie leci, czy tak powinno być?
Ostatnio kupowałem węże właśnie dedykowane na fiacie , uszczelki wtrysków i pare innych gumowych rzeczy m in do stilo i cc Ja coś powiedziałem że 5 lat wytrzymie. A on zażartował że za dwa lata wróci Pan po nowe. Koleś mówił że nawet płyny do spryskiwaczy degradują gumowe uszczelki czy wężyki .Dzisiejsza chemia nie lubi gumy. I w ogóle niby się kupuje...
Sprawdź też czy węże elastyczne nie puchną przy wduszaniu pedału.
a węże Ci nie puchną? bo może ktoś wyją termostat bo uszczelka pod głowicą krychnięta
Jak węże układu chłodzenia? nie puchną? nie nabija ciśnienia?
Podobno jak piszesz autko miało więcej mocy u dołu. Podobno. :o Weź VAG i zrób LOGI, inaczej trudno powiedzieć co i jak. Po trzecie jak węże nie puchną to turbo nie dmucha.
Problem jak w temacie , zamieniałem już korki w chłodnicy dalej to samo , z odkręconym korkiem chodzi super , ale gdy zakręcę korek robi się wysokie ciśnienie i węże puchną , temperatura nie przekracza 90 stopni , pompa wody sprawna ,wszelkie zaworki które sterują nagrzewnicą są ok węże wszystkie ciepłe generalnie wszystko ok a jednak coś jest nie tak...
Kolego chyba nie czytałeś wszystkiego na temat Prins'a, co było napisane na tym forum i kombinujesz jak koń pod górę. Inna sprawa, że problem przedstawiasz trochę chaotycznie. Cały problem jest w reduktorze i tylko w nim. Po prostu nie trzyma stabilnego ciśnienia, a to dlatego, że iglica w tulei prowadzącej i zawór gazowy (grzybek) w gnieździe nie mają...
Witam. Posiadam Seata Ibize II FL 2001r. 1.9 TDI. Problem jest następujacy: dosłownie 2 miesiące temu wymieniana była drugi raz uszczelka pod głowicą (tak na prawdę niepotrzebnie bo to nie była wina uszczelki tylko czujnika) Za pierwszym razem ponad pół roku temu rzeczywiście wymiana UPG była potrzebna bo objawy były uzasadnione. Lecz zauważyłem że...
A wiesz że w niektórych wozach np ze stajni vw temperatura na zegarach jest wskazywana z tolerancją nawet + - 20 stopni.? Wskaźnik stoi sztywno 90, a temperatura sobie szaleje w układzie? Jest to zrobione chyba po to by kierowca w z adhd skupił się na jeździe. W takich kosiarkach nie raz went włączał się blisko 100 stopni . Widzisz jaki to zakres ruchu...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Odpowietrzyłem hamulce tak jak napisałeś. Lecz dalej to nic nie dało, nawet sprawdzałem węże czy nie puchną jak sie naciska pedał. Nic takiego się nie dzieje, płynu nie ubywa.
Sprężarka przy większych obrotach charakterystycznie podwizduje, a jak masz inetrcoler to możesz sprzawdzić jak puchną z powodu ciśnienia węże. Tak duże spalanie możesz mieć, przy 'ciężkiej nodze' lub awari przepływomierza, lub zaworka recykulacji spalin ERG. Pozdr.
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Witam. Mam taki problem mianowicie zniknęło mi ogrzewanie w samochodzie renault Thalia 1.4 75km. Zauważyłem że węże do nagrzewnicy są po prostu puste, zdjąłem je i są puste,nie ma w nich płynu. Czy to normalne? Samochód wyposażony jest w instalację LPG. płyn w zbiorniku wyrównawczym jest między max a min ale gdy odkręce korek na gorącym silniku to płyn...
No tak, turbo jest podejrzane ale na wolnych obrotach tak fuka, a wtedy turbo nie dmucha wirnik ma luzy poprzeczne i wzdłużne ale wszystko się kręci, sztanga podnosi się po odpaleniu węże puchną chociaż faktyczne wydaje mi się że powinny bardziej, tylko co z tą mocą że on wcale nie jedzie. Czy uszkodzone turbo powodowałoby to fukanie na wolnych obrotach?...
Termostatu knechta jeszcze nie widziałem, a co do tej temperatury, to po podpięciu sprzętu będziesz widział 80 stopni. Jeżeli węże układu chłodzenia nie puchną to warto by wymienić ten termostat na coś markowego, wernet czy wahler.
Witam! Mam problem z Fiatem Marea Weekend 1.9Jtd 2001r auto wkręca się tylko do 3,5 tys obrotów, nie załącza turbo, diagnoza wykazała za niskie ciśnienie doładowania. Po pchnięciu cięgna turbiny węże puchną i robią się twarde, bez tego prawie w ogóle nie czuć ciśnienia, Przy gaszeniu gruszka zaciąga cięgno. Podmieniałem przepływkę bez efektu, wyczyściłem...
za 3 razem miałem założoną metalową uszczelkę.Nie wiem czy w tym wszystkim na te problemy z uszczelką nie miał wpływ problem z układem chłodzenia(dwukrotna wymiana czujnika temp. przy chłodnicy,trzykrotna wymiana termostatu obecny puszcza na ok.92st.c a wiatrak włącza się przy 95-99)i odwieczny problem z puchnięciem węży.przez te problemy samochód dwa...
witam jestem tu nie dawno ale już dużo mi pomogły wasze porady:)teraz mam problem puchną weże mi z płynem a twarde sa co zrobić?
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Dowiedziałem się ze w aucie była wymieniana uszczelka pod głowica...... Dociaglem śruby i teraz jest Ok , ale podejzewam ze mogła uszczelka dostać i kto wie czy za jakiś czas nie będzie czekała mnie wymiana 😞a kupiłem tester co2 i na silniku o temp do 80 stopni pokazywał co2, a jak już się rozgrzał do 90 stopni to nie pokazywał i dlatego postanowiłem...
To wymień korek,w nim jest zaworek i on puszcza. Sprawdź jeszcze czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie(puchnięcie węży).
kolego zanim weżmiesz sie za turbine sprawdzałeś czy puchnie wąż doprowadzający powietrze do kolektora , ewintualnie go ściągnij i w tedy przygazuj
Wszystko rozumiem. Jam mam jednak tą zaletę (na wsi), że mam ciśnienie robocze w instalacji wody użytkowej około 6,5 bara . W swoim domu założyłem reduktor ciśnienia i zbiłem je do 3,6 bara coś obok normy. Jednak kran za zewnątrz przy studzience licznikowej ma nadal 6,5 bara więc przepływ mam dość spory. O to się nie martwię, Gmina nie wie skąd takie...
Wąż w czasie pracy jest twardy i pęka / parcieje jakby na słońcu leżał długo. Pozatym ciśnienie paliwa w normie. Jego nie rozsadza tylko pęcznieje i robi się miękki , może benzyna tak działa na węże a olej nie?
Nie odpowiedziałeś. Chłodnica sie nagrzewa?Węże z pompy nie są zamienione?
zadna lampa od błędów się nie pali,jak naciskam węże od wlotu i wylotu z intercoolera to puchną,czy pusty czy pełny to jednako idzie tylko tyle że nie czuć tego uderzenia turbiny jak kiedyś i ciut więcej pali
Mam podobny problem w peugeocie 306 1.4 benz. aluminiowy blok. Tylko że u mnie ogrzewanie działa normalnie. obieg na chłodnice idzie przy ok 80 stopni a jest tak że jak jadę tak 120 km/h to wskazówka od temp moment rośnie aż 100 dochodzi bo więcej nie dopuściłem. ale jak jadę do 80-90 km/h to trzyma do 90 stopni. węże nie puchną, płyn nie ubywa jak...
Obieg jest bo węże nie puchna i jak termostat odbije to waz odrazu jest gorący i nic nie puchnie.
wąż od kompresora puchnie Nie najlepiej świadczy to o wężu gdy puchnie. Dyskusja trwa a dalej nie wiemy do czego będziesz używał sprężonego powietrza?
Zaczęło się od przecieków na wężach przy opaskach zaciskowych powymieniałem i ustało ale tylko na jakiś czas A nie puchły ci węże po zakończonej jeździe a te wycieki to tylko efekt wtórny tego wzrostu ciśnienia ?
Dzień dobry, Problem jak w temacie. Auto, na zimnym silniku pracuje na czterech cylindrach, gdy się nagrzeje zaczyna szarpać silnikiem, do momentu aż zaczyna pracować na trzech cylindrach. Yariska robi się bardzo słaba. Nie ma znaczenia czy jedzie na gazie czy na benzynie. Wymieniłem komplet świec i to nie pomogło. Płynu nie ubywa, węże nie puchną....
Kupiłem samochód KIA Sportage i okazało się, że właściciel ukrył wadę - uszczelka pod głowicą jest uszkodzona. Czy mogę zwrócić ten samochód jeżeli minęły dwa tygodnie? Autor tematu nie podaje ile kkm w tym czasie przejechał. Mógł się nie przyznać, gdyż w sumie takiego obowiązku nie ma. Sprzedawca prywatny nie musi się znać na samochodzie (w przeciwieństwie...
Mechanik też tak mówił, ale stwierdził: 1) że zaślepka jest oryginalna ( logo Audi Volkswagen ) 2) środek plastiku też jest oryginalnie odlewany ( brak jakiś szlifowań złamań plastiku ) 3) Auto sprawdziliśmy, brak "puchnięcia" węży, 4) płyn nie ubywał i nie ubywa, 5) wentylator też się włącza, 6) 3 miesiące temu wymieniał świece i stwierdził że było...
a czy uszczelka na głowicy silnika napewno cała ( sprawdż węże czy nie puchną jak tak to układzik może się zapowietrzać i zasłaba rotacja płynu chłodniczego ) jeśli fura jest na lpg to sprawdż szczelnosć przewodów i obowiązkowo pompe wodu jak kolega powyżej zasugerował , jeszcze jedno jaki masz płyn w chłodnicy -bo nie kturym osobom wyda się to śmieszne...
w czasie diagnostyki nie znalezinono żadnych błędów w pamięci kompa zwiazanych z zaworem egr oraz turbiną.W czsie gdy silnik niema efektu muła wyraznie czuć jak przy obrotach ok 2000tyś wyrażnie dostaje kopa oraz na postoju przy przygazowaniu wyczuwalne jest wyrażne puchnięcie węża prowadzącego do ic
Witam, mam takie nietypowe pytanie czy płyn chłodniczy może wyciekać rożnymi szczelinami przy kroćcach, przewodach, wężach? Czy tylko w sytuacji podwyższonego ciśnienia w układzie? Mam u siebie wycieki w takich miejscach: https://obrazki.elektroda.pl/7024841500_... https://obrazki.elektroda.pl/2455958200_... i teraz...
Ale co z tego ze sie pojawilo podcisnie skoro niby nawet bez sterownia podcisnieniami turbiny weze od turbo powinny sie robic twarde.... dziwne to wszystko... nie prawda, że powinny się robić twarde zwłaszcza na wolnych obrotach biegu jałowego - to oczywisty nonsens - teoretycznie -nawet gdyby turbo miało zapieczoną zmienną geometrię w pozycji max...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
ale wtedy by chociarz wąż puchł, a tu nic, nie wiem już co za czary :|
A drewno namoknie i będzie puchło...
temat prawie rozwiązany :) Zamontowana została skrzynia manualna 5 biegowa ale ...... z napędem tylko na przód :) na quatro przyjdzie czas zimą :) I teraz zrodził się nowy problem. Brak mocy. Niby moc jest ale jak na 2,2 turbo z sterownikiem zrobionym na 290 KM to tak jakby tej mocy brakuje. To co zaobserwowałem to brak błędów, ciągle wysterowany n75?...
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
Problem dotyczy układu chłodzenia, a może to normalne, nie wiem. Przy temp. powietrza powyżej 25st. , nie zawsze, ale zaczyna mrugać mi kontrolka od temp. wody. Wyłączam silnik, odkręcam zbiornik wyrównawczy, stan wody ok, nic się nie gotuje. Jeszcze coś co zauważyłem, to wskazówka od temp. wody nieraz też wariuje, ponieważ niby zaczyna wzrastać do...
Witam serdecznie mam problem odnośnie mojego auta. Samochód mój posiadał chłodnicę z dwoma grubymi krućcami od dużego obiegu płynu, oraz korkiem wlewowym, który przy wzroście ciśnienia bocznym wężem wywalał wodę na zewnątrz. Niestety chłodnica się utleniła, zaczęła ciec i nie mogąc dostać w Polsce identycznej, kupiłem chłodnicę większą od 7.3 diesla,...
Witam .Posiadam corse b 1.4 8 v 98r. Mam problem z wysoka temperaturą na desce rozdzielczej. Auto rok temu mialo wymienioną uszczelkę pod głowica. Podczas jazdy temperatura rośnie ponad 100*C ,ale wtedy włączam nawiew w środku i spada ale na chwile.wymieniłem cały rozrząd ,pompe wody, termostat-czujnik wody z tyłu silnika,czujnik na chłodnicy i nic...
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
Skoro turbo nie ładuje, to albo sterowanie zdechło - gruszka ma być zasysana, przy pracy silnika na biegu jałowym nie powinno dać się ruszyć cięgno, albo powietrze gdzieś znika - dziurawym przewodem, tudzież idzie sobie do wydechu, przez podwieszony EGR. Dodano po 1 klapy gaszące otwarte To nie są klapy gaszące. Mały wpływ na moc mają. turbo po zdjęciu...
Witam. Mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 silnik Z12XE, 75KM, PB+LPG. 2004 rok. (Przebieg 252 tyś. km - przypuszczam, że większy). W samochodzie od kilku tygodni ubywa płynu chłodniczego, aktualnie gdzieś około 0,5-0,7L/350km. Co dotychczas sprawdziłem: *Brak wycieków, na zimnym i gorącym silniku sprawdzałem wszystkie węże, opaski, ściskałem...
Nie napisałem, bo samochód dość nietypowy, więc pewnie nikomu nic to nie powie: Chevrolet Trailblazer LTZ 2005. Kupiłbym przewody i po sprawie, ale niestety nie są tak łatwo dostępne u nas. W razie czego zostanie dorabianie. Nie wiedziałem, że mogą puchnąć, ale to by wiele wyjaśniało. Czyli ten syf to też może być z łuszczącej się gumy wewnątrz? Jakbyś...
Dalej walczę z problemem doładowania, Na postoju jak gazuje to czuć, że wąż od doładowania puchnie ale w czasie jazdy muł. Wydech rozkręcany czysto, klapka od westgate turbo pracuje jak zapodam ciśnienie z zewnątrz
W pierwszej fazie przygazowania ten wąż ma prawo być miękki. Dopiero trzymając go lekko ściśnięty i przygazowując mocniej powinien znacząco puchnąć. Zdejmij ten wąż, przyłóż rękę do wylotu i przygazuj. Zobaczysz czy faktycznie aż tak mocno turbina zarzuca olejem.
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
Wydaje mi się że to pompa wody . Ten cienki wężyk od zbiorniczka nie jest zapchany ( niestety). A czy jak pompa nawaliła to puchły by też węże?
Miałem kiedyś podobnie z Meganką 1. Padła pompa, wywaliło płyn. Założyłem nową, zalałem, odpowietrzyłem. Nie grzeje. Wąż do nagrzewnicy pusty. Po ściskaniu napełnia się, grzeje z 5 min i pusty. Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa, brak śladu oleju w płynie. Test prawie niczego nie wykazał, po pół godzinie delikatne zabarwienie. Zrzuciłem głowicę, uszkodzona...
Witam Was. Mam problem który mnie męczy od pewnego czasu i nie mogę dojść do tego cóż to mogłoby być, dlatego pozwoliłem sobie napisać. Na początek opisze objawy. Odpalam zimne auto bez problemu. Wskakuje na odpowiednie obroty dla zimnego silnika, przez kilka sekund chodzi równo. Po chwili z rury wydechowej wydostaje się dym. Jest to raczej biały dym,...
Witam. Mam problem z Touranem 1.9 BLS. W samochodzie turbina pracuje, ale ma bardo mało mocy. Na wolnych obrotach przy dodaniu gazu wąż puchnie. Komputer nie rejestruje żadnych błędów ani w parametrach nie widać nic podejrzanego. Panowie stawiam logi do oceny oraz pytam co może być przyczyną. http://vaglogi.pl/log-003_008...
"Węże podpuchnięte lecz jest to turbo ciśnienie jakieś tam musi mieć ..." - tego za bardzo nie rozumiem ? ciśnienie w jakich przewodach chłodniczych czy doprowadzających powietrze ? W przewodach chłodniczych to turbo nie ma znaczenia na ciśnienie w nich. Przewody do IC puchną - robi się w nich ciśnienie jak się dodaje gazu, gdy pompuje turbo. Podłącz...
[quote="poldek43"]Witam . . Ten olej rozłoży wszystkie gumowe węże i termostat , który zawiera część gumy . Należało by wymienić wszystkie węże na olejoodporne a co z termostatem ? Z praktyki mogę powiedzieć coś o ON . Ten akurat jak przedostanie się do układu chłodzenia to robi spustoszenie w postaci rozkładających się weży i termostatu a zbiorniczek...
Albo wymień korek. Powinien sam upuszczać ciśnienie z układu. Jeśli tego nie robi to węże będą puchły a że układ chłodzenia jest zamknięty musi być szczelny i utrzymywać wyższe ciśnienie żeby płyn się nie gotował.
węże puchną węże gazowe węże wodne
zatarty silnik naprawa buderus rezystancja sterowanie rolet zewnętrznych
hulajnoga skymaster głowica pilot ustawianie
Ciężar podstawy odciągu dla 9-metrowego masztu QGIS 3.3 zawiesza się po uruchomieniu - wersja 3.28.13 działa